<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
BBalázs | Adatlap | 431047 | 2009. február 6. 14:07 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 431046 | 2009. február 6. 13:38 | ![]() | |
Hajókovács! Írtad,hogy hajtogassak 0.5-s fúró köré rézlemezt és azt hajtsam meg vízvezető gyanánt.Nem lenne egyszerűbb szerinted 0.5-s rézdrótból félköríveket hajtogatni? Simi! Reggel találtam érdekes képeket a Bismarck csatahjóról a "Bundesarchiv" fotótárában.Na most a fenti képen látszódik a vízvonal fölött van két lyuk.Ez egy kondenzvíz leeresztő,ahol a turbina meghajtásából származó lecsapódó gőz víz formájában kivezetik a fölösleget.Lehet,hogy most nagyon szakszerű akartam lenni és érthetetlen amit írtam.Na lényeg az,hogy ugye ez azért rendszeresen működik,tehát bevetés alatt is biztos ment.Itt látszódik,hogy nem is tudom vízköves vagy kezdődő rozsda képződmény van a test oldalán.Na most ezzel azt akartam kihozni,hogy ezek szerint nekem is ilyen foltokat kellene festenem-koszolnom,hogy élethűbb legyen és nem olyan,mint amit a múzeumba állítottak ki vadi újan.Szerinted helyesen gondolkodok?Tehát,szeretném elérni,hogy használt állapotú legyen a hajó. | |||||
EDE | Adatlap | 431045 | 2009. február 6. 12:51 | ![]() | |
aron! Én is ecsetelek, viszont én szívesen megbarátkoznék a légecsettel! | |||||
aron_katona | Adatlap | 431044 | 2009. február 6. 09:06 | ![]() | |
valamint a plexi ablakok ragasztását mivel oldjam meg a revell féle sima cement nem megfelelő :( | |||||
aron_katona | Adatlap | 431043 | 2009. február 6. 08:56 | ![]() | |
hmm nem pont erre gondoltam de én fogalmaztam rosszul a vízvonal alatti rész copper azaz bronz színű... tegnap megejtettem a próbát is...1200 es csiszolóval és egész jól sikerült :) majd lövök pár képet a fázisokról és idetűzöm :) EDE! ódivatú ecsetes muki vagyok nem tudok megbarátkózni a szóróval :) tegnap a két fedélzet lekenése és maszkolása lett kész és egész jól sikerült :) kérdésem az lenne hogy kisebb koszfoltokat mivel ajánlatos készíteni illetve ha szeretnék imitálni réseknél sarkok ban kisebb lerakódásokat koszt azt mivel tegyem? előre is köszi azt már látom hogy munomentális méretei lesznek a hajónak :) | |||||
vlevi | Adatlap | 431042 | 2009. február 5. 19:31 | ![]() | |
Igen, ez nem rozsda, ilyen színű a festék. Tamiyánál pl. Hull Red-nek hívják. | |||||
aron_katona | Adatlap | 431041 | 2009. február 5. 14:40 | ![]() | |
köszi a tanácsot EDE igazából rozsdát nem szeretnék merthát rézszínű a hajó vízvonal alatti része... inkább arra gondoltam hogy finom csiszolóval elkoptatni az élénk réz színt | |||||
EDE | Adatlap | 431040 | 2009. február 5. 13:42 | ![]() | |
aron! Ez jó kérdés, ezzel nem sokat szoktak törődni a makettezők. Mindenképpen szerezz színes fotókat, akár modern hajókról is. Szerintem egyébként alapszínnél világosabbal ködölni, meg rozsdabarna megfolyások! Ez egy ismert kép, de szerintünk itt már elkezdték az újrapingálást. | |||||
aron_katona | Adatlap | 431039 | 2009. február 5. 09:58 | ![]() | |
üdv mindekinek viszonylag kezdő vagyok makettezésben régebben többet foglalkoztam vele de most újra kedvet kaptam... eddig egy bounty egy passat és egy négyárbócos a termés, habár ezek kb 70%osak (kötélzet és vitorla nincs fent :) most viszont nagy fába vágtam a fejszém :) uss constitution 1:72 old ironside :) festék öregítéssel és koptatással kapcsolatban kérnék tanácsot. a vízvonal altti rész bronzszínűre lett festve de szeretném ha olyan soóztatta jellege lenne...mit ajánlotok? csiszolópapírt vagy mást? köszi előre is a választ | |||||
Hajókovács | Adatlap | 431038 | 2009. február 5. 09:16 | ![]() | |
Szia Laci! No látod,hogy jobb ez az ablakkeret mint a cipőfüző ringli. Esetleg mielőtt beragasztod a helyére, érdemes lenne a vizvetőket ráforsztani. Az érvégzáró anyaga az vörősréz, csak le van ónozva, nagyon könnyen forasztható. Van O,2 mm- es rézlemezed, vágsz 1mm széles csikokat, azt feltekered egy kb 5 mm-es fúrószárra, valamennyit ki fog rugni.Ezután egy lemezollóval félbe vágod és máris van vagy 3O db egyforma vizvető peremed.A forasztáshoz érdemes egy sablont késziteni. Jó munkát! | |||||
Laci | Adatlap | 431037 | 2009. február 5. 07:57 | ![]() | |
Simi! Szépen napról napra alakul a Bismarck hajóteste.Valamelyik nap gyártottam le 100 db kapaszkódót a tatra.Igaz azt még később rakom fel.Tegnap például az ablak kereteket csináltam meg,ma reggel pedig a vízvonalat fejeztem be.Ha tovább fejlődök teszek még fel képeket.Tessék csemegézni! | |||||
Topy | Adatlap | 431036 | 2009. február 5. 00:37 | ![]() | |
Jogos a két pont! :-) Bár én inkább olyanokat hiányolok mint a Day of Infamy vagy a Lonely Vigil. Azt hiszem emellett néhány az amerikaiaknak fontosabb eseményről is írt könyvet (pl. Alamo) azokat nem is sorolnám ... De ha már kívánságoknál tartunk jöhetne valami John Lundstromtól vagy Barett Tillmanntól :-) | |||||
Simi | Adatlap | 431035 | 2009. február 4. 21:36 | ![]() | |
csatahajós! Valóban, a kémény az egyik legszebb darab a Tone-mon; annak idején (2004) megszámoltam, mennyi alkatrészből áll, magam is meglepődtem, amikor 362 jött ki. Ezen kívül szerintem a hajó "büszkesége" még a két árboc is, amelyek (különböző vastagságú) rézdrótból készültek. A gyengéje sajnos a korlátok, amik túl vastagok - kár, hogy annak idején nem szereztem be az "ultra fine" kiadást pl a GMM-től. A Fujimi kitből mindösszesen 11 alkatrészt használtam fel... | |||||
csatahajós | Adatlap | 431034 | 2009. február 4. 15:30 | ![]() | |
Szerencsémre én igen, gyönyörű darab ;) ! A kéménye egy igazi különlegesség, made by Simi! EDE! Írtam mélt, megkaptad? Üdv | |||||
Simi | Adatlap | 431033 | 2009. február 4. 15:28 | ![]() | |
A Közlekedési Múzeumban csak a Hood van kiállítva részemről. Ez most itthon "pihen" nálam. Csak egyetlen egyszer vittem el eddig kiállításra - nem túl sokan látták "élőben". | |||||
EDE | Adatlap | 431032 | 2009. február 4. 14:50 | ![]() | |
Topy! Most kapcsoltam! Ezt írtad Lordról: "Kár hogy sem a "Day of Infamy" sem más könyve nem jelent meg magyarul." De, a Titanic pusztulása! Népszerű történelem sorozatban. | |||||
EDE | Adatlap | 431031 | 2009. február 4. 14:33 | ![]() | |
Igen, igen erre gondoltam! Köszi szépen. Kár, hogy nem láttam még élőben! Nincs kint véletlenül a Közlekedési múzeumban? | |||||
EDE | Adatlap | 431030 | 2009. február 4. 14:32 | ![]() | |
Bocs, de nem akkar postolni, ez egy próba volt. | |||||
EDE | Adatlap | 431029 | 2009. február 4. 14:30 | ![]() | |
Edfgffsd | |||||
Simi | Adatlap | 431028 | 2009. február 4. 09:39 | ![]() | |
EDE! Látod, én erre nem is gondoltam! Persze, hogy örülnék, ha néhány képet jónak látnál feltenni a Tone-mról. A japán írásról: nemrégiben egy könyvben (Levelek Iwo Jimáról) láttam néhány fotót Kuribayashi tábornok eredeti leveliről. Az egyik levél a kislányáé volt, amit a gondos édesapa kijavítva visszaküldött, hogy a gyermek ebből is tanúljon. Szóval maguk a japánok is sok-sok gyakorlással tudják csak elsajátítani a saját írásukat. De jó, hogy a mi őseink a betűírást választották! | |||||
EDE | Adatlap | 431027 | 2009. február 4. 08:35 | ![]() | |
SImi! Örülök, hogy tetszett az oldal. A Santa Cruzi ütközet sajnos még nagyon sokára fog elkészülni, nem akarom összecsapni. Bizony érdeklődésem 2 éve a japán nyelv felé fordult. Alapszinten japánul megtanulni beszélni nem is olyan nagy dolog, közelebb áll a magyarhoz, mint az indoeurópai nyelvek. A baj az írás-olvasásnál van, állítólag 6 év napi 3 óra gyakorlás kell hozzá, hogy rendesen menjen. Már pedig a japán források japán írásjelekkel vannak leírva. Így aztán csak jó szórakozás volt egy kicsit belekóstolni. Lesz az oldalon egy kisebb linkajánló, ahová Horváth Zoltán Fletcher admirálisról szóló cikkét mindenképpen beírom, nagyon idevág, nagyon jó, és nagyon hiánypótló! A többi cikke is nagyon értékes, bár mint Csatahajós, mindennel én sem értek egyet, de erre nins is szükség. A fontos, hogy egymás munkáját tiszteljük. Még egy dolog: illusztrációkkal szeretném színesebbé tenni a munkámat, és hogy a hajómakettezést is népszerűsítsem, makettfotókat szeretnék kirakni. "Kinéztem" már a Tone cirkálódat, meg Pisti Akagiját, természetesen a nevetek feltűntetése mellett, ha ezt engedélyezitek! | |||||
Simi | Adatlap | 431026 | 2009. február 4. 00:34 | ![]() | |
Balázs! Nem a legjobb az időzítésben az ex barátnő... Különben tényleg jó ilyenkor másra is gondolni: a hajó (jelen esetben Stuka) építésének következő fázisára, vagy éppen belefeledkezni a következő alkatrész farigcsálásába stb stb. Szóval nem áll meg az élet! Még történhetnek jó dolgok is :pl az ember elkészül valami szépséggel. | |||||
Simi | Adatlap | 431025 | 2009. február 3. 23:04 | ![]() | |
EDE (Laci)! Nagyon jó lett ez a "kis" weboldal! A Koral-tengeri és a midway-i csatát egyelőre még nem olvastam, csak a kelet-salamon szigeteki csatát, de az nagyon jól sikerült -nekem tetszett. Szerintem akadnak japán források is, csak ahhoz éppen japánúl kéne megtanúlnod. Az amerikaiak valószínűleg szintén ezért kevéssé ismerik, és ha ismerik is, nem biztos, hogy szívesen fel is használják (lehet, hogy néhány mítoszról le kéne mondani stb). Remélem, a 4-ik ütközet leírása is hamarosan elkészül. Ha ebben a formában nem is kerül fel (Horváth) Zoli oldalára, de jó volna, ha belinkelhetné hivatkozásként a te oldaladat (illetve a kölcsönösség jegyében te is az övét), hogy tényleg legyen végre már egy gyűjttőoldal, ahonnan minden haditengerészeti témájú magyar írás elérhető legyen! | |||||
BBalázs | Adatlap | 431024 | 2009. február 3. 22:12 | ![]() | |
Simi! Köszönöm szépen! Jól esik, hogy eszedbe jutott! Alkotói válságom elhúzódni látszik, álláskeresés, bnőm tegnap rakott ki, mostantól kezdve a makettezésbe menekülök :) De tényleg... volt már időszak, hogy a makettezés lendített át a nehezén! Egyébként kiváncsian várom a POW-t, mert nekem is van a tallonban, egy KGV-m. | |||||
Simi | Adatlap | 431023 | 2009. február 3. 21:39 | ![]() | |
Kedves Balázs! Boldog névnapot kívánok neked! Remélem, nem adod fel a hajókat! | |||||
BBalázs | Adatlap | 431022 | 2009. február 3. 17:57 | ![]() | |
EDE! Figyelni fogunk, előre! Én mostanság nem nagyon építek hajót, inkább egy 1:48-as Stukával küzdök... | |||||
EDE | Adatlap | 431021 | 2009. február 3. 09:32 | ![]() | |
Kedves kollégák! Szeretettel ajánlom figyelmetekbe tűrhető állapotba hozott honlapomat, amelyet a 1942-es csendes-óceáni repülőgép-hordozós csaták emlékére volt bátorságom létrehozni: www.pacific42.extra.hu/ Zoltán! Másfél éve leadtam neked az egyik cikket. Lehet, hogy hülye vagyok, de még nem láttam itt a makettinfón. Üdv: Ede(valójában Laci) | |||||
Laci | Adatlap | 431020 | 2009. február 3. 07:01 | ![]() | |
Simi! Azért vagyok benn ilyen járatos,mert dolgoztam fényezőműhelyben is.Igaz ott nem festettem,de ott tanultam meg a műveletet.Később aztán egész kocsikat is fényeztem le,de azt már itthon.Teljesen szétbontottam,majd lemaszkoltam és már készült is a kocsi.Utána természetesen összeraktam.Na hát innen tudom ennyire. | |||||
Simi | Adatlap | 431019 | 2009. február 2. 21:07 | ![]() | |
Lacikám! No csak vigyázz, nehogy féltékeny legyen... Különben én is festés előtt állok: hamarosan lefestem a Prince of Wales (PoW) fedélzetét (mert ugyebár az enyém nem fából készül). Aztán majd valamikor (talán ebben a hónapban) a test is sorra kerül Te festettél már ilyen nagy felületet, hogy ennyire vágod a témát? Nekem ez nem volna ennyire egyszerű. | |||||
Laci | Adatlap | 431018 | 2009. február 2. 20:44 | ![]() | |
Simi! Hát ennek a betegségnek örülni is lehet egy kicsit.Mivel itthon voltam betegen volt egy pár napom,hogy foglalkozzak a hajóval is.Természetesen csak már mikor jobban voltam.Ennek eredmégyeként ugy le lett szórógittezve és full csiszolva a test.Esküszöm többet simogattam,mint az élettársamat 6 év alatt.De hát olyan jó érzés... | |||||
ChevyG | Adatlap | 431017 | 2009. február 1. 23:55 | ![]() | |
Sebi | Adatlap | 431016 | 2009. február 1. 21:18 | ![]() | |
Ok, szerdáig még kibírom ;) A túl híg festékre egy ötletem van: Ne higítsd túl! Milyen arányban kevered el a festéket a higítóval ? | |||||
Mekett | Adatlap | 431015 | 2009. február 1. 19:04 | ![]() | |
Szia EDE! Örömmel bemutatnánk a Makettinfón is az írásaidat, ha megtisztelsz vele minket és az olvasókat. Üdvözlettel: Zoltán | |||||
Ilyennincsen | Adatlap | 431014 | 2009. február 1. 18:37 | ![]() | |
Szia! Van rá lehetőség persze. Most nem otthon tartózkodok de a hét közepe fele lesz. A túl híg festékre van valami javaslat, hogy tudnám megoldani? Ilyennincsen | |||||
Sebi | Adatlap | 431013 | 2009. február 1. 14:41 | ![]() | |
Szia ! Én sem esek kétségbe, végtére is a te maketted. Csak kicsit furcsa volt számomra a technika. Gondolj csak bele! Kinyomod a tömítőt, majd elcsiszolod, hogy illeszkedjen a fedélzet szintjéhez. Közben például összetapogatod a festett felületet. Másrészt, ha a festék túl híg, akkor nincs értelme festeni, mert csak megfolyik a festék. Ha van rá lehetőség szeretnék néhány képet látni erről a makettről. | |||||
Laci | Adatlap | 431012 | 2009. február 1. 12:39 | ![]() | |
Ilyennincsen! Ez szép gesztus az biztos,én is így szoktam ismeretlen emberekkel.Bár ami azt illeti szerintem mondhatnám azt is,hogy mi akik itt vagyunk a fórumon és egy célért "harcolunk",és egy kis család vagyunk.Kövezzetek meg ha ez nem így van,vagy valakinek kifogása van!Tehát mindenki tisztel mindenkit,de a segítségben szerintem nagy barátságban vagyunk! | |||||
Ilyennincsen | Adatlap | 431011 | 2009. február 1. 11:51 | ![]() | |
Sziasztok! Sebi! De használok tömítőt. Ezért nem estem kétségbe hogy mi lesz most. Szerintem az is a baj, hogy a festék nagyon híg, és ecsettel dolgozok. Lehet ez nem kifogás de ez van. Eddig csak a test van festve. A fedélzet még nincs. Így könnyen lehet korrigálni az hibát. Az autóim során elég sokat kellett már tömítenem így van benne tapasztalatom. Meglátásom szerint elég óvatosan tudok bánni a tömítővel így nem kell azon aggódnom hogy a testet is összekenem. Szerintem. De ez majd a holnapi nap folyamán elválik. Laci! Míg nem mondják, hogy lehet tegeződni, addig számomra alap dolog a magázás. Nemcsak az esetlegek korkülönbség miatt, hanem azért is mert én még kezdőnek számítok ebben a "szakágban". Nemszeretek akárhova is berobbanni mint egy régi cimbora, mikor még új vagyok. Emellett a magázás, tisztelet és elismerés a másik ember és tevékenysége felé. Ilyennincsen | |||||
Laci | Adatlap | 431010 | 2009. február 1. 07:32 | ![]() | |
Simi! Persze megvan már a szórógitt rajta.Az a folt amit te látsz rajta a taton -meg egy két helyen- csak a képen nem látszik,attól van,hogy ott szemcsés a szórógitt.Ez persze nem baj,mert ezt még 800-1000-s papírral fel kell csiszolni full simára,majd portalanítani és utána festeni.Szerintem ha minden jól megy akkor jövő hétvégén már festhetem is. Akkor egy kis lecke a szórógittezésről,hogy értsd miért kell.(Ha nem sértődik meg ezen kérem tisztelettel!)Tehát a szórógitt lényege az,hogy festés előtt mindig le kell a festendő felületet szórógittezni -persze inkább csak az ilyen nagy felületeket kell- ,mert ezen jobban tapad és tartósabb marad a festék.A szórógitt felhordása és száradása után mindig csiszolni kell!Tehát nem baj ha kicsit szemcsés marad,bár túlzásba nem kell esni.Ugyanis a szórógittet nitrohígítóval kell hígítani olyan hígra ,mint a festéket,és szórópisztollyal kell felhordani permet formájában.Vigyázva arra,hogy nehogy megfollyon,mert hajlandó rá.Szerencsére nálam nem folyt meg. Üdv! | |||||
Simi | Adatlap | 431009 | 2009. január 31. 23:12 | ![]() | |
Ilyennincsen! A rések eltömítése - szerintem - kötelező feladat a festés előtt. A festés után is lehet tömíteni, de akkor az egész festett felületet át kell csiszolni legalább 6-800-as papírral. A festés előtt pedig érdemes egy kis sebbenzinnel zsírtalanítani a felületeket. Ha a felület minden szempontból homogén és egyenletesen fested, akkor a festés is teljesen homogén lesz. | |||||
Simi | Adatlap | 431008 | 2009. január 31. 23:06 | ![]() | |
Laci! Akkor megvolt a szórógittezés? Bár ott a tat felé - ha jól látom - kicsit foltos lett. Őszintén megvallva én sose csináltam ilyet (szórógittezést); ez után be kell csizsolni, vagy mehet egyből a festés? | |||||
Sebi | Adatlap | 431007 | 2009. január 31. 22:42 | ![]() | |
Már bocs, de amíg nem illeszkedik nem szabad festeni ! Ha rés van, azt célszerű eltüntetni festés előtt. Nem használsz semmilyen tömítőt ? | |||||
Laci | Adatlap | 431006 | 2009. január 31. 19:33 | ![]() | |
Ilyennincsen! Szerintem nyugodtan tegeződhetünk,mert azért én nem vagyok olyan öreg.29 még csak! | |||||
Ilyennincsen | Adatlap | 431005 | 2009. január 31. 19:18 | ![]() | |
Tiszteletem! Laci! Ez v.mi kegyetlen ahogy kinéz. Minden elismerésem. Ilyen aprólékosan elkészíteni mindezt. Nekem Nagyon tetszik. Gratulálok. Sajnos az én hajómmal vannak kisebb-nagyobb gondok-bajok. Nempont illeszkedik a hajótesthez a fedélzet. És a festék sem úgy fed ahogy annak kellene :( De majd kitalálok valamit :) Hamarosan megint teszek képeket, mert nagyjából a test festve van. Tisztelettel: Ilyennincsen | |||||
Laci | Adatlap | 431004 | 2009. január 31. 18:41 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 431003 | 2009. január 30. 23:49 | ![]() | |
Simi! Hát őszintén szólva elég sokat törtem a fejem rajta,hogy miként lehetne kivitelezni ezeket a horgonybölcsőket,de hála sikerült.Most éppen az apró illesztési réseket gitteltem ki,majd csiszoltam simára,úgyhogy ez azt jelenti,hogy 96%-ban kész a test.A maradék 4% az ilyen kis nyalánkságok,mint a kapaszkodók stb.Ezeket azért nem raktam még fel,mert holnap végre leszórógittezem,és ütána lehet mindent feltenni (kivéve a fedélzet),majd színre festeni.Onnan már csak egy lépés a fedélzet. A végén már le birod játszani azt a bizonyos május 24-ei csatát.Várom,hogy elkészüljön a Prince of Wales,mert nem sok fogalmam van róla,azonkívűl,hogy a King george V hajóosztály tagja. | |||||
Simi | Adatlap | 431002 | 2009. január 30. 23:32 | ![]() | |
Sebikém! Szép a laposfedélzetű! Most tényleg úgy néz ki, mintha egy rakétatalálat elvitte volna a tornyot, de a fanatikus amik tovább folytatják a harcot! A te hajód mellé a radiátor passzol, a Pék Gyuri hajója mellé meg a ceruza... nekem mindkettő bejön! | |||||
Simi | Adatlap | 431001 | 2009. január 30. 23:25 | ![]() | |
Lacikám! Hát nem lehetett a világ legegyszerűbb dolga ezeket a horgonybölcsőket ilyen szépre elkészíteni. Tényleg nagyon szép és szabályos lett! Remélem, jól számoltad ki a fedélzet vastagságát... Én most éppen a másik ellenlábast a Prince of Wales-t építem, természetesen 1/350-ben. | |||||
Sebi | Adatlap | 431000 | 2009. január 30. 22:15 | ![]() | |
Szia Chevy ! Íme a "távoli részletfotók" | |||||
Laci | Adatlap | 430999 | 2009. január 30. 16:22 | ![]() | |
Simi! Az imént fejeztem be a "horgonyfogókat",ami most így olyan,mint egy krokodil szeme.Nem?Nekem legalábbis tetszik.Zárójelben megjegyzem,hogy azért vannak magasabban ezek az úgynevezett horgonybölcsők (vagy mi,orrlyuk stb.),mert a fedélzet még nincs rajta ugye,hanem köré lesz építve és rá lett mérve a vastagsága.Tehát ha rajta lesz a fedélzet akkor lesz pont méret. Üdv! Ja igen!Jelenleg mit építesz? | |||||
csatahajós | Adatlap | 430998 | 2009. január 30. 13:24 | ![]() | |
Sziasztok! Lord könyve számomra is az etalon, legalább 10X olvastam már. Szerintem ha állít is benne olyasmit ami nem 100%-an igazolható mai tudásunkkal, az nem róható fel. Melelsleg ha jól emlékszem a könyv végén van egy aprócska fejezet midwayi talányok címmel, amiben ő maga is egy kicsit mélyebben a dolgok mögé néz és zömében helyes következtetésekre jut. Onnan különösen megmaradt az a mondat számomra, amikor a VB-3/VS-5 pilótáinak mondta, hogy a Soryut találták el, mire felháborodtak " Nem mondhatja, hogy a kicsit találtuk el!" :). EDE, ha jól sejtem te már akkor ismered a történetet lényegében :)... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szerintem minimálisan koszold majd a hajót - és azt is csak a hajótesten. Egy újszerű állapot is olyan, hogy vhol hamar kijönnek a hibák. Szerintem e kép alapján a hajó festése nem lehet túl régi, csak ezen a helyen folyamatosan éri a "kondenzvíz" és akár pár nap alatt ilyen nyomot hagyhat. A Bismarck meg május 27.-ét leszámitva sztem mindig tipp-topp volt!
Csak azért szóltam hozzá a témához ismét, mert borzalmasan eltudja rontani a maketteket a túlzott koszolás...