/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
BBalázs 431081 2009. február 12. 09:15
Válasz erre
Alakul, alakul, már annyira várjuk, hogy vizrebocsájtsák :D (Ugyebár a hajótest csobbant előszőr, a felépitmények, a szerelvények és az álgyúúk eztán kerültek a helyükre)
EDE 431080 2009. február 12. 08:23
Válasz erre
A Hargita népében említik is a könyvet. Érdekes Pearl Harbori látogatás leírása:
www.hhrf.org/hargitanepe/2007/dec/hn071213t.htm
EDE 431079 2009. február 12. 08:07
Válasz erre
Verdike!

Ez nem semmi hír! Várjuk az adatokat!
dcsabesz 431078 2009. február 11. 21:39
Válasz erre
Laci!

Nyugodtan szálj el magadtól, megbocsájtjuk! :-)
aron_katona 431077 2009. február 11. 20:42
Válasz erre
laci köszi
igazából nem is arra gondoltam hogy elmattítom hanem egykis viharvertséget akarok szimulálni :)
Laci 431076 2009. február 11. 17:52
Válasz erre
ez a nem mindegy 002
ez a nem mindegy 002
ez a nem mindegy 003
ez a nem mindegy 003
ez a nem mindegy 004
ez a nem mindegy 004

Üdv mindenkinek!
Aron katona!
Nem vagyok 100% biztos benne,de úgy tudom,hogy a bronz az egyetlen olyan fém ahol a sós víz sem tud kárt okozni az anyagban.Példa erre a Titanic kormánytartója,ami a mai napig csillog villog,és olyan mintha most tették volna od afrissen,pedig már 97 éve rozsdásodik a roncs.

Simi!
A Bismarck oldalán van valami ajtó (4 db),És most azt csináltam meg.Itt az egyik.Amire igazán büszke vagyok az a fogantyú.(Bár eszem ágában sincs elszállni magamtól!)
Simi 431075 2009. február 11. 13:54
Válasz erre
ÜDV!
Ha jól emlékszem, a Gunze festékek közt van olyan bronzszínű, ami - ha finoman polírozod - akkor a polírozás nyomán kicsit megzöldül.
Használhatsz ezenfelűl pl vízfestékeket is "koszoláshoz"; nagyon szépen lehet őket visszamosni (pl éppen nedves fültisztító pálcával)és élethűbbé tenni a hajót. Ha mégse tetszene, lemoshatod az egészet is; így nincs benne semmi rizikó. Ráadásul ez a legolcsóbb lehetőség.
aron_katona 431074 2009. február 11. 13:05
Válasz erre
üdv
bocsi hogy újra megkérdezem de elsikkadt kicsit a kérdésem...
vitorlás hajó vízvonal alatti bronz színezését szerintetek milyen módszerrel lehetne valósághűbbé tenni?
gondolok itt arra hogy azért a sós víz azért megkapja a bronz bevonatot is nem szeretném ha úgy nézne ki a hajó mintha most gyártották volna(U.S.S Constitution)
Előre is köszi
Áron
Verdike 431073 2009. február 11. 12:30
Válasz erre
A Day of Infamy megjelent magyarul valamikor a 70-es évek végén, Waltor Lord: Pearl Harbor címmel. Igaz, román kiadásról van szó. Nincs nálam a könyv, de amint visszakapom, tudnék pontos adatokat is közölni.
lucky 431072 2009. február 10. 12:23
Válasz erre
Én is ezt a módszert javasoltam...Csak kissé általánosabban.
Varjúbácsi 431071 2009. február 10. 12:04
Válasz erre
Laci!
Szegecskészítéshez nem kell túl nagy felszerelés. Ha van 2 db kb. 3-4 mm vastag és 2x10cm-s textilbakelit, vagy más aránylag kemény anyagú lemezed, akkor már sínen vagy. Kell bele 3 furat, ebből kettő nagyobb a végeire, (pl. 4mm) ezekkel fogod össze a lemezeket egy-egy csavarral, hogy ne tudjon elmozdulni. A 0,7 mm-ssel átfúrod a két összefogott lemezt, aztán ezt a 0,7 mm-s fúrót belehajtod egy darab hengeres faanyagba,( pl. köldökcsap léc), úgy hogy a fúró szára áll ki belőle. Vékony alulemezt (offszet lemez) betolsz a két lap közé, a szárat a lyukba nyomod, és egy erőteljes mozdulattal kiütöd a szegecset. Mivel a fúrószár vége általában kúpos, vagy domború, ezért a kiütött szegecs is domború lesz.
Simi 431070 2009. február 10. 09:18
Válasz erre
Laci!
Ez eddig nagyon szép! Gratulálok! Nagyon impozánsak a vízvetők. És tudom, hogy azok a kapaszkodók sok munkát adtak.
Szerintem azt a csepegtetős módszert ne próbáld ki, nem lesznek egyformák.
Láttam a múltkori fotókon, hogy el tudod vágni az injekciós tűt. Na, pont erre van szükség! Tehát egy 0.7-es (kék fejűt keress a patikában, az a 0.7-es!) tűnek levágod, vagy leköszörülöd a hegyét (nem fúróét!), kicsit kicsiszolod belűlről és már kész is a 0.7 -es lyukasztó. Az egész nem tart 2 percnél tovább. Aztán már csak egy vékony műanyag lap kell, amiből kiszaggatod a korongokat és esetleg egy acéldrót, amivel kilököd a tűből a korongot. A feragasztott korongokra már teheted a cseppeket, hogy domború legyen - ha esetleg zavarna, hogy lapos. Szóval ez egyáltalán nem bonyolult. De ha nem megy, csak írj és én csinálok neked ilyen korongocskákat, ahogy azt már írtam korábban.
Laci 431069 2009. február 9. 16:33
Válasz erre
vízterelő 001
vízterelő 001
vízterelő 002
vízterelő 002

Simi!
Na most itt járok a hétvégi tevékenységeim során.Elkészült a létra és a vízvezetők a tat résznél.Amelyik képen rövidebb a létra (vagy hogy hívják),ott lesz az a rúd ahol a csónakokat kikötik.(Ezt te írtad,onnan tudjuk mostmár.)

Lucky!
Erre a szegecselés műveletre lehet,hogy a fogpiszkálóval tesezm fel az epoxigyantát cseppenként.Bár nem tudom nem e nem lesznek egyformák...
lucky 431068 2009. február 9. 14:47
Válasz erre
Laci!
Volt egy ötlet a lyukasztásra is...
Sebi 431067 2009. február 9. 14:37
Válasz erre
Szia !

Ez valós volt, bár elég rövid ideig viselte a hajó. Általában ki is szokták hagyni a "hivatalos" festésminták közül. Csak az utóbbi két-három évben jelentek meg olyan kiadványok, amiben bennevan.
ChevyG 431066 2009. február 9. 04:50
Válasz erre
Helló!
Ezt a festést nem ismerem, fantázia, vagy létezett?
(revell 350-esen ütős lenne!)
üdv!
Laci 431065 2009. február 7. 22:27
Válasz erre
Lucky!
Itt a szegecs fejének az átmérője 0,7 mm,tehát maga a furat az kisebb átmérőjű.Simi féle megoldás azért jó,mert itt csak a fejét készíti el és azt kell felragasztani.Így nem kell furatot csinálni.
lucky 431064 2009. február 7. 21:06
Válasz erre
Laci!
A hobbyeasy-s linken lévő szegecseknél egy csomag kb 100-150 db-ot tartalmaz.Csak, h tudj kalkulálni...
0,7-nél meg müxi a fúrós módszer.
Laci 431063 2009. február 7. 16:24
Válasz erre
Simi!
Azért írtam,hogy abszurd,mert első hallásra nekem túl bonyolult.Az egyik szakmám géplakatos,de hála istennek még nem dolgoztam benne,mert nemhogy ez a kúpmaró de még a fúró hegyének levágása is meghaladja a képességeimet.Úgyhogy ha csak lehet,olyan messziről kerülöm,hogy ha újra születnék is kitörölném az életemből.(Ksőbb ezért is mentem inkább asztalosnak.)Méretét tekintve elég apró (0.7mm),és bár a hajótest nincs hülyére szegecselve,így is jó sok kell belőle.Bár nem várom el,hogy mások építsék fel helyettem a hajót,de jól esik ha segítünk egymáson.Mennyiségét tekintve pedig csak saccra tudom mondani,mert csak az orr résznél és a tatnál van.Majd azt később megírom mennyi.Mindenesetre köszi előre is!
Simi 431062 2009. február 7. 12:08
Válasz erre
Laci!
Miért abszurd az ötlet? Én már régóta készítek így korongocskákat. Meg hallottam, hogy harcjárművesek is ismerik a fogást, igazából tőlük hallottam, hogy ők így készítik a szögecset pl 1/35-ben. A kiélezés nagyon egyszerű: egy kúpcsizsolóval, vagy kúpmaróval kell csinálni (előtte persze derékszögben levágod a hegyet). Különben 0.2-es sztirolból egyszerűbb kivágni, mint aluból - mert puhább. Persze rendelni is lehet ilyesmit, akár az Államokból is, jó pénzért... de ha nagyon nem megy, add meg a méretet és én készítek neked.
Sebi 431061 2009. február 7. 11:29
Válasz erre
Tirpitz1A
Tirpitz1A
Tirpitz6A
Tirpitz6A

Nagyon szép munka Laci ! Javaslom, hogy a következő a Tirpitz legyen a képen látható módon :) A steelnavy.com-on láttam ma.
Laci 431060 2009. február 7. 10:08
Válasz erre
ez is jó lett 001
ez is jó lett 001
ez is jó lett 002
ez is jó lett 002
ez is jó lett 003
ez is jó lett 003
ez is jó lett 004
ez is jó lett 004

Varjúbácsi,Hajókovács,Simi!

Varjúbácsinak köszönöm a segítséget szegecs ügyben!Remélem beválik majd.

Hajókovács!
Hála a nálad tett látogatásunk során sokat tanultam tőled.Kérném ezügyben véleményed!

Simi!
A fenti képeket azért tettem fel,mert úgy gondoltam,hogy megcsinálom ezeket a kondenzvíz kivezetőket.Ezt úgy csináltam,hogy megfelelő átmérőjű injekciós tűvel átfúrtam a helyét.Majd daraboltam a tűket kb. 1,5cm-s darabokra és beletettem őket a helyükre.Epoxigyantával belül lezártam,hogy a víz ne follyon bele.
Az orrnál pedig egy vontatásra alkalmas furat van mindkét oldalt.(Erről képet is találtam a neten.)Szóval ezt átfúrtam és egy méretre és ívre vágott injekciós tűt tettem bele.Azért fúrtam át,mert így a később elkészített seklit rögzíteni bírtam,hogy el ne hagyjam róla soha.Tehát hajtogattam rá egy seklit,és egy gombostűvel rögzítettem a helyére.És láss csodát!
Utóiratként annyit tennék hozzá,hogy nagyon örülök neki,hogy ennyien segítetitek munkámat annak érdekében,hogy minél szebb és tökéletesebb legyen.
KÖSZÖNÖM!
Azt hiszem mostmár nyugodtan fekszem le aludni.
Varjúbácsi 431059 2009. február 7. 09:25
Válasz erre
Laci!
Szegecs ügyben próbáld ki ezt, 0,1-es lépésekben van egészen 2mm-ig, és van belőle félgömb, és lencsefejű is.
www.hobbyeasy.com/en_US/prod/29196.html
lucky 431058 2009. február 7. 09:17
Válasz erre
Laci!
Pár ötlet:
Szegecs témában: rúdanyag vége a szegecs fejének megfelelően kialakítva.A rögzítésnél meg fúrsz egy lyukat oda ahová kell.
Feltéve ha megoldható.

A lyukasztós témában: Veszel két vaslemezt.Egymás fölé rögzíted őket úgy, h köztük elférjen az alu lemez( pl tubus anyag).A kívánt átmérőjű fúróval átfúrod mind kettőt.
A használatakor berakod az alulemezt a két vaslemez közé és a fúró kiélezett végével kiütöd a korongot.A fúrónak a befogási végét kell élezni.
A fúrót utánna nem igazán lehet már használni másra...
Laci 431057 2009. február 7. 05:25
Válasz erre
Simi!
Ez az injekciós tű dolog még hagyján is.Csak nemhiszem,hogy ki bírnám élezni a hegyét,ráadásul nem is lenne olyan erős,hogy bírjak is vele lyukasztgatni alut.Bár elképzelésnek első osztályú,de kivitelezni abszurd.Mindenesetre majd meglátom,de biztos,hogy nem hagyom annyiban.
Simi 431056 2009. február 6. 21:27
Válasz erre
Hajókovács és Laci!
Egy kis kiigazítás: az a "kihajtható rudazat" nem a torpedóvédő acélhálót tartja (a II.VH. idején már senki se használt ilyet hajóra aplikálva, a kikötőkben természetesen használtak acélhálót, de az nem a hajón volt, hanem bójákhoz rögzítették; ld Tirpitz); az egy boomfa ("búmfa"), amihez a kikötőben a csónakokat lehetett kikötni, olyankor hajtották ki.
A lemezosztásokat szerintem jobb, ha maszkolással és festéssel imitálod, bár ehhez alaposan fel kellene térképezni az osztásokat, szinte méteről-méterre. Nem tudom, van-e erre mód?
A szegecselések utánzására véleményem szerint jobb, ha pl egy injekcióstűnek (saccold meg a szegecsek nagyságát és olyan átmérőjű tűt végy)levágod a hegyét (kis flexxel) kiélezed és azzal lyukasztasz kis korongokat pl aluból (rézből sokkal nehezebb lehet) és azt ragasztod a megfelelő helyekre.
Laci 431055 2009. február 6. 20:32
Válasz erre
Hajókovács!
Ezt nevezem!Köszönöm a hasznos infókat!
Hajókovács 431054 2009. február 6. 20:17
Válasz erre
Szia Laci!
Arácsozat az esőviz és a hullámok által keletkezet viz levezető rendszerének a levegő beáramló nyillásai. Persze a vizet nem csak a fedélzetről kell elvezetni hanem a fedélzeti épitmények tetejéről is , azt azért amennyire szükségük volt és tisztán essőviz volt fel is fogták és gyüjtötték is , de ha sok volt azt el kelett vezetni.
A lemezek találkozásánál a hegesztési varatok minden hajónál kidomborodnak , közvetlenül melette viszont homorúan behuzódik a lemez a hőhatás miatt.
A kihajtható rudazat a torpedó elháritó acélháló tartó szerkezete.Bár ez inkább az I.Vh. csatahajókra jellemző.
A szegecselés az még a Bismarcnál is természetes, pedig az volt az első tisztán ivhegesztéssel épitett hadihajó.Ott feltétlen szegecseltek ahol párhuzamosan átlapolodott két lemez, vagy egy belső erős tartó szerkezet merőleges erő bevezetését kelett biztositani, vagy éppen egy vizszintes erő bevezetést kelett megoldani.Persze a hajóépitésben csak ez a két fajta erő bevezetést alkalmazzák.
Maximum a rácsos tartószerkezetekben alkalmaztak ferdesikú szélrácsmezőt,pl: katapult , darúgém.

Az apró réz szegek egy "MAMMOLI" kitt- ből maradtak meg , jószerivel mindet elküldtem neked.
A szegecseket , ilyen kis számban nem nehéz egy apró csepp mügyanta oda cseppentésével megoldani.( Neked nem 3,5 millió db kell, mint nekem)
A hegesztési varatot , pedig egy vékony huzott szál odaragasztásával tudod imitálni, persze a szálat az átmérőig vissza kell csiszolni , hogy lapos legyen, akár többet is mint a felét, szinte húr szerüen a két harmadáig.
De ha sokat találsz még ilyen apróságokat akkor sosem készülsz el vele.
Valahol meg kell huznod egy határt a müszaki tartalomban, és azt mindenhol azonos szinten betartanod. Egy kicsit furcsa lesz az öszhatás ha bizonyos részletek túl kidolgozottak, bizonyos dolgok meg hiányoznak.
De természetesen saát magad döntd el a dolgokat.
KIvánok további jó munkát!
Laci 431053 2009. február 6. 18:29
Válasz erre
mi ez a rácsozott lyuk a fedélzeten?
mi ez a rácsozott lyuk a fedélzeten?
orr szegecselés és lemezek illesztése
orr szegecselés és lemezek illesztése
tat rész szegecselés és lemez illesztések
tat rész szegecselés és lemez illesztések

Hajókovács!
Bocsánat,én olvastam rosszul!Valóban 5mm átmérőjű fúrót írtál.Viszont anno én is így csináltam a felépítményen.De ma este tuti megcsinálom mind a 100-t.Viszont találtam érdekes,számomra új dolgokat a hajóval kapcsolatban.Az egyik képen az orr szegecsek,a másik a tat szegecsek.A harmadik meg nem is tudom mi volt a hajón a feladata,de valahogy ezt is beleépítem.Ha tudnál segíteni,hogy mi a fene lenne az nagyon megköszönném.Ezeket a szegecseket szerinted érdemes lenne felrakni?Meglepődtem,hogy ezen a képen elég jól kivehető a test lemezeinek illeszkedése,valamint az,hogy nem is volt az olyan tök egyenes meg sima felületű.Ha igen miből lehetne?Ja igen ezeket a réz szegeket hol lehet kapni,mert kell belőle kismilló darab.

Sanyi!
Kérdésedre a válasz,1:100.Ha valami kérdésed van még akkor szívesen válaszolok.
sanyi 431052 2009. február 6. 17:49
Válasz erre
Szia Laci!
Már lehet hogy elhangzott, de egy kérdésem lenne. Milyen léptékű lesz a Bismarck?
Üdv
Sanyi
johny 431051 2009. február 6. 17:21
Válasz erre
Sziasztok!
Olyan szép talpakat a hajókhoz honnan lehet szerezni?
A rézszínűekre gondolok, amik az alap és a hajó között vannak.
Hajókovács 431050 2009. február 6. 16:32
Válasz erre
Szia Laci!
Én nem O,5 mm es fúrót irtam , hanem 5mm átmérőjű fúró szár vagy más 5 mm átmérőjű rúd anyag köré tekerd akár a huzalt is . Ez ha leveszed a pálcárol , egy kicsit kirúgja magát , cca 6.-6,5 mm átmérőjűre és ha ezt a sok menetből álló tekercset hosszában végigvágod egy ollóval. A végeredmény akár 1OO darab garantáltan egyforma vizvető.
Elnézést ha félreérthető voltam.
Laci 431049 2009. február 6. 14:58
Válasz erre
Simi BBalázs!
Nem is akartam túlzásba esni,csak éppen annyit akartam amennyi a képen látszik.Mert ugye a túlzással is el lehet komolyan rontani a képet!
Simi 431048 2009. február 6. 14:42
Válasz erre
Laci!
Egyetértek Balázzsal: szerintem is csak a hajótestet koszold, de csak kis mértékben. Ha kondenzvíz kivezetése a két lyuk, akkor azon nem lehet vízkő, mert a lecsapódó víz az ugyebár desztilláltvíz. Tehát az eredeti festéket kell ott meghalványítani esetleg egy kis rozsdát hozzáadni. Tehát - szerintem - először szárazecseteld a festés után egy kicsit kifehérített alapszürkével (amivel lefestetted a testet), aztán vízfestékkel valami kis rozsdásbarnát odaecsetelsz (az előző száradása után). Végül kicsit vissza is moshatod, finomíthatod a hatást pl egy nedves fültisztító pálcával. Sok sikert!
BBalázs 431047 2009. február 6. 14:07
Válasz erre
Laci!
Szerintem minimálisan koszold majd a hajót - és azt is csak a hajótesten. Egy újszerű állapot is olyan, hogy vhol hamar kijönnek a hibák. Szerintem e kép alapján a hajó festése nem lehet túl régi, csak ezen a helyen folyamatosan éri a "kondenzvíz" és akár pár nap alatt ilyen nyomot hagyhat. A Bismarck meg május 27.-ét leszámitva sztem mindig tipp-topp volt!
Csak azért szóltam hozzá a témához ismét, mert borzalmasan eltudja rontani a maketteket a túlzott koszolás...
Laci 431046 2009. február 6. 13:38
Válasz erre
Bundesarchiv_Bild_193-04-1-23%2C_Schlachtschiff_Bismarck
Bundesarchiv_Bild_193-04-1-23%2C_Schlachtschiff_Bismarck

Hajókovács!
Írtad,hogy hajtogassak 0.5-s fúró köré rézlemezt és azt hajtsam meg vízvezető gyanánt.Nem lenne egyszerűbb szerinted 0.5-s rézdrótból félköríveket hajtogatni?

Simi!
Reggel találtam érdekes képeket a Bismarck csatahjóról a "Bundesarchiv" fotótárában.Na most a fenti képen látszódik a vízvonal fölött van két lyuk.Ez egy kondenzvíz leeresztő,ahol a turbina meghajtásából származó lecsapódó gőz víz formájában kivezetik a fölösleget.Lehet,hogy most nagyon szakszerű akartam lenni és érthetetlen amit írtam.Na lényeg az,hogy ugye ez azért rendszeresen működik,tehát bevetés alatt is biztos ment.Itt látszódik,hogy nem is tudom vízköves vagy kezdődő rozsda képződmény van a test oldalán.Na most ezzel azt akartam kihozni,hogy ezek szerint nekem is ilyen foltokat kellene festenem-koszolnom,hogy élethűbb legyen és nem olyan,mint amit a múzeumba állítottak ki vadi újan.Szerinted helyesen gondolkodok?Tehát,szeretném elérni,hogy használt állapotú legyen a hajó.
EDE 431045 2009. február 6. 12:51
Válasz erre
aron!

Én is ecsetelek, viszont én szívesen megbarátkoznék a légecsettel!
aron_katona 431044 2009. február 6. 09:06
Válasz erre
valamint a plexi ablakok ragasztását mivel oldjam meg a revell féle sima cement nem megfelelő :(
aron_katona 431043 2009. február 6. 08:56
Válasz erre
hmm nem pont erre gondoltam
de én fogalmaztam rosszul a vízvonal alatti rész copper azaz bronz színű...
tegnap megejtettem a próbát is...1200 es csiszolóval és egész jól sikerült :)
majd lövök pár képet a fázisokról és idetűzöm :)
EDE!
ódivatú ecsetes muki vagyok nem tudok megbarátkózni a szóróval :)

tegnap a két fedélzet lekenése és maszkolása lett kész és egész jól sikerült :)
kérdésem az lenne hogy kisebb koszfoltokat mivel ajánlatos készíteni illetve ha szeretnék imitálni réseknél sarkok ban kisebb lerakódásokat koszt azt mivel tegyem?

előre is köszi
azt már látom hogy munomentális méretei lesznek a hajónak :)
vlevi 431042 2009. február 5. 19:31
Válasz erre
Igen, ez nem rozsda, ilyen színű a festék. Tamiyánál pl. Hull Red-nek hívják.
aron_katona 431041 2009. február 5. 14:40
Válasz erre
köszi a tanácsot EDE

igazából rozsdát nem szeretnék merthát rézszínű a hajó vízvonal alatti része...
inkább arra gondoltam hogy finom csiszolóval elkoptatni az élénk réz színt
EDE 431040 2009. február 5. 13:42
Válasz erre
Pennsylvania
Pennsylvania

aron!

Ez jó kérdés, ezzel nem sokat szoktak törődni a makettezők. Mindenképpen szerezz színes fotókat, akár modern hajókról is.
Szerintem egyébként alapszínnél világosabbal ködölni, meg rozsdabarna megfolyások!
Ez egy ismert kép, de szerintünk itt már elkezdték az újrapingálást.
aron_katona 431039 2009. február 5. 09:58
Válasz erre
üdv mindekinek

viszonylag kezdő vagyok makettezésben régebben többet foglalkoztam vele de most újra kedvet kaptam...
eddig egy bounty egy passat és egy négyárbócos a termés, habár ezek kb 70%osak (kötélzet és vitorla nincs fent :)
most viszont nagy fába vágtam a fejszém :)
uss constitution 1:72 old ironside :)
festék öregítéssel és koptatással kapcsolatban kérnék tanácsot.
a vízvonal altti rész bronzszínűre lett festve de szeretném ha olyan soóztatta jellege lenne...mit ajánlotok? csiszolópapírt vagy mást?
köszi előre is a választ
Hajókovács 431038 2009. február 5. 09:16
Válasz erre
Szia Laci!

No látod,hogy jobb ez az ablakkeret mint a cipőfüző ringli.
Esetleg mielőtt beragasztod a helyére, érdemes lenne a vizvetőket ráforsztani.
Az érvégzáró anyaga az vörősréz, csak le van ónozva, nagyon könnyen forasztható.
Van O,2 mm- es rézlemezed, vágsz 1mm széles csikokat, azt feltekered egy kb 5 mm-es fúrószárra, valamennyit ki fog rugni.Ezután egy lemezollóval félbe vágod és máris van vagy 3O db egyforma vizvető peremed.A forasztáshoz érdemes egy sablont késziteni.
Jó munkát!
Laci 431037 2009. február 5. 07:57
Válasz erre
vízvonal 002
vízvonal 002
vízvonal 003
vízvonal 003
vízvonal 004
vízvonal 004

Simi!
Szépen napról napra alakul a Bismarck hajóteste.Valamelyik nap gyártottam le 100 db kapaszkódót a tatra.Igaz azt még később rakom fel.Tegnap például az ablak kereteket csináltam meg,ma reggel pedig a vízvonalat fejeztem be.Ha tovább fejlődök teszek még fel képeket.Tessék csemegézni!
Topy 431036 2009. február 5. 00:37
Válasz erre
Jogos a két pont! :-) Bár én inkább olyanokat hiányolok mint a Day of Infamy vagy a Lonely Vigil. Azt hiszem emellett néhány az amerikaiaknak fontosabb eseményről is írt könyvet (pl. Alamo) azokat nem is sorolnám ... De ha már kívánságoknál tartunk jöhetne valami John Lundstromtól vagy Barett Tillmanntól :-)
Simi 431035 2009. február 4. 21:36
Válasz erre
csatahajós!
Valóban, a kémény az egyik legszebb darab a Tone-mon; annak idején (2004) megszámoltam, mennyi alkatrészből áll, magam is meglepődtem, amikor 362 jött ki. Ezen kívül szerintem a hajó "büszkesége" még a két árboc is, amelyek (különböző vastagságú) rézdrótból készültek. A gyengéje sajnos a korlátok, amik túl vastagok - kár, hogy annak idején nem szereztem be az "ultra fine" kiadást pl a GMM-től. A Fujimi kitből mindösszesen 11 alkatrészt használtam fel...
csatahajós 431034 2009. február 4. 15:30
Válasz erre
Szerencsémre én igen, gyönyörű darab ;) ! A kéménye egy igazi különlegesség, made by Simi!

EDE!

Írtam mélt, megkaptad?

Üdv
Simi 431033 2009. február 4. 15:28
Válasz erre
A Közlekedési Múzeumban csak a Hood van kiállítva részemről. Ez most itthon "pihen" nálam. Csak egyetlen egyszer vittem el eddig kiállításra - nem túl sokan látták "élőben".
EDE 431032 2009. február 4. 14:50
Válasz erre
Topy!

Most kapcsoltam!
Ezt írtad Lordról: "Kár hogy sem a "Day of Infamy" sem más könyve nem jelent meg magyarul."

De, a Titanic pusztulása! Népszerű történelem sorozatban.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.