<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Laci | Adatlap | 431131 | 2009. február 20. 20:18 | ||||||||
BBalázs | Adatlap | 431130 | 2009. február 20. 19:47 | ||||||||
Sszabi | Adatlap | 431129 | 2009. február 20. 18:45 | ||||||||
Ha jól veszem ki ez egy látványterv a német "D-day"-re vonatkozóan.Igaz? Sebi ha tudod h mikor hajózunk be azért szóljál! :) | |||||||||||
Sebi | Adatlap | 431128 | 2009. február 20. 13:43 | ||||||||
EDE | Adatlap | 431127 | 2009. február 20. 12:35 | ||||||||
Pedig a Derflingerre, a Seydlitzre, vagy a Queen Maryre biztosan lenne elég vevő! | |||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 431126 | 2009. február 19. 23:06 | ||||||||
Szabi! Igen, a csomagban benne vannak a bordarajzok is. Az I. VH-ból még a Revell által gyártott Emden és Dresden cirkálókat vásárolhatod meg 350-ben. A Hasegawa csinálta a Mikasát - bár az Csuzimás, aztán csak a méla csönd. Illetve vannak gyantás gyártók, aranyáron márt makettekkel Amerikából. | |||||||||||
Sszabi | Adatlap | 431125 | 2009. február 19. 20:46 | ||||||||
uhh...ez nekem miért nem jutott eszembe?:P | |||||||||||
Laci | Adatlap | 431124 | 2009. február 19. 20:46 | ||||||||
Sszabi! Nem kell számolgatni a tömegét a hajónak.Ugyanis ezt elvileg még ki is kell súlyozni.Mivel a hajótest üreges,valamint a felépítmény úgymond panel rendszerű,(lapokból van összeállítva),ezért nemigen lesz nehéz.Ahol lehet csak üregesre építem,és persze ügyelve az anyagvastagsára.Elvileg a hajótest most jár 10-12 kg-nál.Az összsúlynak kb 50-51 kg-nak kell lennie.Most ha a testet nézem is ez a legnagyobb területü "tárgy",és még így is benne van a megengedett súlyban.Mivel a vízvonal adott,így nem lesz nehéz addig súlyozni utólag,míg el nem éri a kívánt merülést.Például ott van Hajókovács Titanic hajómodellje.1:100-ban (269 cm) úgy tudom most jár 42-45 kg-nál.És láss csodát úszik és nem borul fel,valamint nem merül többet,mint kellene.Pedig teljesen fém építésű. Üdv! | |||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 431123 | 2009. február 19. 20:39 | ||||||||
Szerintem a hajó úszó tömegét nagyon egyszerű meghatározni. Bár Laci esetében ez nem olyan egyszerű. Szóval a lényeg az, hogy a kész hajótestet lenyomod egy vízzel színültig telt medencében a kívánt merülési mélységig, majd a túlfolyó vizet felfogod és leméred, súlyra vagy literre, így megkapod a szükséges hajótömeget. | |||||||||||
Sszabi | Adatlap | 431122 | 2009. február 19. 20:15 | ||||||||
Üdv! Nézelődök de nem nagyon találok első VH-s csatahajókat. Az ICM 4-es ikreit és a zvezda hajóit láttam(bár azok még ennél a kornál is korábbiak). Más nem gyárt ebből a korból 1:350-ben? Laci! Nehezen tudom megfogalmazni a kérdésem, de igyekszek, szal: hogyan számoltad ki a Bismarck-od tömegét hogy megfelelően ússzon vagy honnan tudod h a hajó kész,saját tömegével a megfelelő mélységig fog merülni? Nagyon érdekelne hogy ezt miként lehet számolgatni. Varjúbácsi! A Viribus Unitis tervcsomagban a hajó megépítéséhez való pl. bordarajzok is bennevoltak, vagy csak a felépítmény részeinek részletes rajza? Válaszokat előre is köszönöm! Sszabi | |||||||||||
Laci | Adatlap | 431121 | 2009. február 19. 19:42 | ||||||||
Hajókovács! Utt van egy kép a hajó orráról.Itt látszódik a hegesztés.Na a kérdésem az lenne,hogy akkor itt mélyedve látszódnak az illesztések a varratnál,és akkor ezt hogy lehetne kivitelezni?Karcolással?Vagy hogy csinálnád a helyemben? Köszi előre is! Üdv! | |||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 431120 | 2009. február 18. 21:55 | ||||||||
Nos. előkotortam a szórólapot. A Szent István nincs a repertoárban, de azért egy próbát megérhet, hátha tudnak segíteni valamiben. A cím: nostalgianavy.hu | |||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 431119 | 2009. február 17. 20:42 | ||||||||
Sziasztok! Én árultam a Stefin a Viribus Unitis tervrajzot, és a kisebb részleteket tartalmazó tervcsomagot. A hajótest ugyanaz mint a Szt.István esetén, csak a hajócsavaroknál van változás. A felépítményben is van eltérés, de nem túl sok. | |||||||||||
Laci | Adatlap | 431118 | 2009. február 17. 16:55 | ||||||||
Dcsabesz! Én úgy tudom,hogy aki a stefin volt srác,annak a Viribus Unitis tervrajzai vannak meg. | |||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 431117 | 2009. február 17. 16:45 | ||||||||
Hali! A Stefin láttam tervrajzokat ezen hajókról. Ha érdekel előkeresem a srác elérhetőségét. | |||||||||||
ChevyG | Adatlap | 431116 | 2009. február 17. 15:56 | ||||||||
Szerintem borzasztó lehet építeni. Kifejezetten utálatos anyag a műgyanta. Nagyon közel áll hozzám a téma, de még nincs fent a kivánságlistámon. (18E Ft + posta! röhej!) | |||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 431115 | 2009. február 17. 13:35 | ||||||||
Zsozs! Itt van az üzlet: wsw-modellbau.eshop.t-online.de/epages/Store3_Shop36501.sf/en_GB/ Itt meg a makett bemutatása: smmlonline.com/reviews/models/szent_istvan/szent_istvan.html | |||||||||||
zsozs | Adatlap | 431114 | 2009. február 17. 11:01 | ||||||||
Köszönöm a válaszokat, én sem találtam :D | |||||||||||
Sebi | Adatlap | 431113 | 2009. február 17. 10:49 | ||||||||
És ilyen remek kis diodrámát lehet belőle csinálni. www.modelshipgallery.com/gallery/bb/sms/szent-istvan-700-jb/sinking-index.html | |||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 431112 | 2009. február 17. 10:08 | ||||||||
Zsozs! Már volt szó róla, a WSW csinálja 1/700-ban, aranyárban. | |||||||||||
Laci | Adatlap | 431111 | 2009. február 17. 09:33 | ||||||||
Zsozs! Nem akarlak elszomorítani.Tudomásom szerint nem lehet sehol sem makett kivitelben kapni.Legalábbis én hiába kerestem,sehol nem láttam.Pedig elég szomorú,hogy hazánk egyetlen híres csatahjóját pont nálunk nem lehet semmi formában sem kapni. | |||||||||||
zsozs | Adatlap | 431110 | 2009. február 17. 09:14 | ||||||||
Üdv mindenkinek! Nem tudjátok valahonnan meg lehet szerezni a SMS Szent István csatahajót? Köszi zsozs | |||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 431109 | 2009. február 17. 05:49 | ||||||||
Szia Laci! Én ugy gondoltam , hogy Te magad is meg tudod csinálni, Ha kiszabadulok , csinálok neked egy két mintapéldányt és tecnologiai leirást . elküldöm postán, annak alapján el tudod késziteni. Álltalában 16. óra után biztosan be vagyok kapcsolva , üdv. János | |||||||||||
szondij | Adatlap | 431108 | 2009. február 16. 23:09 | ||||||||
Szia Lucky! Örömmel olvastam az üzented. Ha a jó a winchester, akkor elküldhetnéd a tartalmát. szondijanos@citromail.hu Üdv János | |||||||||||
Laci | Adatlap | 431107 | 2009. február 16. 22:47 | ||||||||
Hajókovács! Ez igen csábítóan hangzik.Ha minden igaz akkor szeretnék is csináltatni ebből a verzióból,csak nem tudom mikor lesz rá pénzem.Történt ugyanis,hogy jelenleg 2 hónapig nem kell dolgoznom,na nem a gazdasági világválság miatt,hanem leégett a műhely ahol dolgoztunk.Úgyhogy egyenlőre nem tudom mi lesz velünk.Egy cirka képet tettem fel erről a műhelyről ahogy most kinéz.Főnököm szerint ránézésre is 100 milla a kár.Hát hallod... Mikor tudlak elérni telefonon? Üdv! | |||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 431106 | 2009. február 16. 21:42 | ||||||||
Szia Laci! Ha emlékszel a Rácz Laci bácsi korlátjára, Ő ugyanazt az NC gépen esztergált korlátoszoszlopokat használta mint én ,csak a befüzött szálat lazán hagyta. Ez tuti méretarányos volt, a magassága 12 mm az átmérője O,6 mm. De ha gondolod le lehet gyártani az oldal karikás, ill felső karikás változatot is. Az oszlop igy is 12mm kell , hogy legyen az átmérőjét megnövelheted max O,8 mm.-ig. A két db. oldalkarikát meghajthatod O,3 mm-es huzalból, ugy hogy szárat hagysz neki, szorosan összesodorva, ezt mint egy illesztő csapot használod a korlátoszlopon furt furatban , beforasztod . A felsőt , ugyanigy, Nem kell sok, ha jól emlékszem cca: 3OO darab.Az biztos , hogy olyan láncot nem találsz sehol , amilyet végig tudsz fűzni de használhatod azt a " cápazsinor"- t amit én az antenna kábelnek használtam. Ezt kellöen lazán hagyva imitálja a lánc esését. | |||||||||||
Laci | Adatlap | 431105 | 2009. február 16. 21:41 | ||||||||
Simi! Odáig rendben van,hogy nem egy a kettő.Csak mivel Jani tudja hol kell ilyen korlátokat gyártattni,ezért kértem meg őt,és csatoltam hozzá ezt a képet,hogy könnyebb legyen a dolga.A lánccal kapcsolatban pedig csak annyit tudok,hogy biztos nem lesz ilyen lánc ekkora méretben.Ezt úgy láttam,hogy két drót lett összesodorva és ezáltal lett imitálva a lánc formája. | |||||||||||
lucky | Adatlap | 431104 | 2009. február 16. 18:11 | ||||||||
Szia szondij! A Marjai könyv jó ábrákkal rendelkezik, de inkább vitorlás témával foglalkozik. Az első rész elmélet és általános témákkal foglakozik (anyagok, szerszámok, rajzolvasás) a második rész már tiszta vitorlás. Ha nem félsz a kihívásoktól javaslom ezt az oldalt ( papírhajók): www.moduni.de/index.php/cPath/30000000_30400000_30405000 Halkan jegyzem meg: A másik ( javításban lévő) gépben lévő vinyón pár megvan...Feltéve ha a vinyó túlélte.:X | |||||||||||
Simi | Adatlap | 431103 | 2009. február 16. 17:33 | ||||||||
Laci! Igaz, nem engem szólítottál meg, és biztosan János fog is valami jó megoldást írni neked; DE egy nagyon nagy különbség van a Bismarck főfedélzetének korlátai és a Titanic korlátai közt: az utóbbi fix korlát volt (hajól gondolom, "gömbvasból"), az előbbi viszont lehajtható lánckorlát, amint az a képen is jól látszik. Szóval a kettő nem ugyanaz. Azon kéne gondolkodni, hogy mivel is tudnád imitálni az 1/100-as láncot, ill. a jellegzetes vezetőfülekkel rendelkező oszlopot? | |||||||||||
Laci | Adatlap | 431102 | 2009. február 16. 14:09 | ||||||||
Varjúbácsi! Hát nem semmi a gyerek az már biztos.Gyors fejszámolás alapján is 4 méter körüli a hajó.Csak egy baj van!Én Bismarck fanatikus vagyok,tehát biztos nem fogom megépíteni a Yamato-t. | |||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 431101 | 2009. február 16. 13:20 | ||||||||
Sziasztok! Na erre varrjatok gombot! Laci, itt egy új kihívás:-)) www.modelshipgallery.com/gallery/bb/ijn/yamato-72-rb/rb-index.html | |||||||||||
Laci | Adatlap | 431100 | 2009. február 16. 12:42 | ||||||||
Hajókovács! Itt van egy kép a Bismarck egyik horgonyáról.Na de nekem nem ez a lényeg,hanem az,hogy a korlát itt elég jól kivehető.Na mármost itt ugye háromsoros.A felső az a tetején fut,a másik kettő pedig mellette.Lehetséges ilyet csináltatni?Azért kérdem tőled,mert te ebben jártas vagy.Köszi előre is! Remélem javulgatsz! Üdv! | |||||||||||
szondij | Adatlap | 431099 | 2009. február 15. 21:11 | ||||||||
Laci! Köszi a bátorítást, próbálkozom. Most jön akkor a kutatómunka. Üdv János | |||||||||||
Laci | Adatlap | 431098 | 2009. február 15. 21:04 | ||||||||
Szondij! Hát a kérdésedre a válaszom,hogy nem tudom van e tervrajz ezekről a hajókról.Szerintem ha van is akkor inkább csak bordarajz,vagy esetleg kevés infó.Bár lehet,hogy valahol van róla tervrajz,csak jobban utána kellene nézni.Próbálj meg utána érdeklődni,ne add fel!Nekem nincs meg sajnos Marjai Imre hajómodellező könyve,én a hajómodellezést hogyis mondjam,tanultam.Vagy legalábbis jártam ilyen szakkörre,és ott tanultam meg az alapokat,majd az évek folyamán egyre több tapasztalatra tettem szert.Úgyhogy szerintem járj utána mindenképen.Ha esetleg érdekel valami még vagy van kérdésed,akkor itt megtalálsz a fórumon,és még sok olyan nagybetűs embereket,akik szívesen segítenek neked. Üdv! | |||||||||||
szondij | Adatlap | 431097 | 2009. február 15. 20:33 | ||||||||
Nem volt konkrét hajó, de ez nagyon megtetszett! Ez tetszik. Én őszintén szólva vacilláltam, hogy tanker vagy konténer hajó-e. Szerinted létezik ennek valahol tervrajza? Érdemes utána kutatnom? Mit gondolsz a Marjai Imre fajta hajómodellező könyvről? Köszi a képeket. | |||||||||||
Laci | Adatlap | 431096 | 2009. február 15. 20:25 | ||||||||
Szondij! Konkrét nem tudom a hajó nevét amit feltettél,de azt ki bírtam belőle venni,hogy egy konténer hajó.(A daruk alapján feltételeztem.)Találtam is egy-két képet egy általad feltett hajó hasonmásához,(már ami a formát illeti).A neve MV American Tern.Nem tudom,hogy van e konkrét hajód amit elképzeltél,de ez hasonló az elképzelésedhez. Üdv! BBalázs! Idáig jutottam a Bismarck fedélzetén lévő peremmel. | |||||||||||
szondij | Adatlap | 431095 | 2009. február 15. 19:03 | ||||||||
Húha, ez nem valami jó hír. Akkor ehhez még fejlődnöm kell. Konkrétan fogalmam sincs, hogy kell egy ilyenhez hozzákezdeni. | |||||||||||
Sszabi | Adatlap | 431094 | 2009. február 15. 18:58 | ||||||||
Sztem ezt esetleg saját építésben csinálhatod meg, a kép alapján nem tűnik széria makettnek. | |||||||||||
szondij | Adatlap | 431093 | 2009. február 15. 16:37 | ||||||||
szondij | Adatlap | 431092 | 2009. február 15. 16:37 | ||||||||
Sziasztok! Tudnátok segíteni, hogy mi ennek a hajónak a neve, és honnan szerezhető be? Nagyon megtetszett. | |||||||||||
Simi | Adatlap | 431091 | 2009. február 14. 22:31 | ||||||||
Én biztos, hogy valamilyen akril lakkot használnék, mert azok aztán ténylég gyorsan száradnak (kb 10 perc) és nekem a MM matt akrillal is jó tapasztalataim vannak. Szerintem a fényes is jó lehet ebben a szegmensben - bár olyat még nem használtam. A lakkot eszedbe ne jusson a szórópisztolyban tárolni! A lakk ugyanis kiváló ragasztó is egyben... el tudod képzelni, hogy ez mivel járhat? Lehet, hogy ki is dobhatod az egész kócerájt! | |||||||||||
Sebi | Adatlap | 431090 | 2009. február 14. 20:16 | ||||||||
Már bocs, hogy beleszólok, de a lakkozás az tulajdonképp az utolsó lépés egy makett elkészítésénél. Szíved joga eldönteni, hogy lakkozod vagy nem, de ha még nincsenek matricák a gépen, akkor addig nem érdemes megcsinálni. A festékszóróban pedig nem szabad semmit bennehagyni. Mivel ha jól sejtem nem tudod légmentesen lezárni a pisztolyt, két nap után nagy valószínűséggel, ha nem is lesz betonkemény, de kapsz egy szép szirupszerű oldatot, amit kidobhatsz. | |||||||||||
lucky | Adatlap | 431089 | 2009. február 13. 21:54 | ||||||||
Balázs! Sztem kérdezd őt. Sok mindent kipróbált már. | |||||||||||
BBalázs | Adatlap | 431088 | 2009. február 13. 19:13 | ||||||||
Lucky! Köszönöm a választ, de még nincsenek matricák a gépen... Egyébként a matricázás után nem vagyok benne biztos, h lakkozni fogom még, de Ákosnak mi volt a baja vele? Egyébként 1561-es szintén szögletessel lakkoztam a próbagépeket... És mit ajánlanál helyette? | |||||||||||
lucky | Adatlap | 431087 | 2009. február 13. 18:56 | ||||||||
BBalázs! Ákos szerint nem a legjobbak az MM lakkjai. Nálam az 1560-as ( szögletes üvegű) felszedte a matrica mintáját... | |||||||||||
BBalázs | Adatlap | 431086 | 2009. február 13. 18:02 | ||||||||
Sziasztok! Kicsit off a kérdésem, de ebben a topicban érzem magam otthon... és tudom, hogy itt baráti segitséget kaphatok. A makettek lakkozásáról kérdezném, hogy a model master fényes lakkjával v egyéb lakkal, mi a tapasztalatotok. Kipróbáltam pár ócskább maketten, szép fényes, meg jónak is tűnik, de mennyi a száradási ideje reálisan? Két napot hallottam, amig teljesen megszárad, ha ezt betartom akkor mindennek kaffolnia kell gondolom. Másik - ha most benne hagyom a festékszórómban az 1-1 arányban felhigitott lakkot, akkor az két nap alatt ugye nem döglik be? Mert csak aztán szeretném a FŐFŐ makettet lelakkozni, ha már bebizonyosodott,h megfelelő munkám. Mégeccer bocsi a hozzászólásért, de inkább ismerősöket kérdezek, hiszen most fogok előszőr lakkozni makettet. | |||||||||||
lucky | Adatlap | 431085 | 2009. február 13. 12:40 | ||||||||
:ddd | |||||||||||
Laci | Adatlap | 431084 | 2009. február 12. 23:21 | ||||||||
Lucky! Nyugtasson meg a gondolat,hogy legalább nem vagy egyedül. | |||||||||||
lucky | Adatlap | 431083 | 2009. február 12. 21:41 | ||||||||
Laci | Adatlap | 431082 | 2009. február 12. 18:23 | ||||||||
Üdv hajósok! Nap mint nap készül a Bismarck,és nem eredménytelenül.Most például a a fedélzeten lévő vízvezető rácsot csináltam meg.Íme!A vonalzós képnél észrevettem,hogy az egyik el van csúszva és még gyorsan helyre igazítottam. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Azt hiszem ez kicsit nagyobb,és ezáltal jobban ki lehet venni a részleteket.Azért köszönjük minden Bismarck építő nevében ezt a dicső képet.(még ha nem is került a közelébe sem)