/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
EDE 431252 2009. április 17. 14:39
Válasz erre
Pisti!

Én is gratulálok! Eszményi borító!
Nemrég felnyomtam a netre készülő honlapomat a 42-es csendes harcokról (www.pacific42.extra.hu)
Amellett, hogy szeretettel ajánlom neked is, arra kérlek, hogy illusztrációkent had illesszek be egy-két képet a kicsikéről, amit a stefin készítettem. Méltó társai lesznek SImi tone cirkálós képeinek.
Ákos 431251 2009. április 17. 08:47
Válasz erre
Gratulálok!
Szerencsére ezt az olaszok nálam nem gondolták így... Óváron beszélünk róla.
Laci 431250 2009. április 17. 08:27
Válasz erre
Én is csak gratulálni tudok!
Ez már igen jónak számít ha egy magyar ember neve külföldön is öregbíti hírnevét.Az viszont már tényleg pofátlanság,hogy a pénzért tartják a markukat.
Simi 431249 2009. április 17. 00:11
Válasz erre
Szót se többet! Szégyelljék magukat! Még örülhetnének, hogy nem kérsz pénzt tőlük szerzői jogokért, s még ők akarnak pénzt kapni?
Sszabi1 431248 2009. április 16. 18:58
Válasz erre
Gratula!
M.István 431247 2009. április 16. 18:23
Válasz erre
okladka21
okladka21

Sziasztok hajós kollégák!

Az a megtiszteltetés ért, hogy felkerült a makettem a legnagyobb lengyel hajómodellező újság címlapjára. Az örömben az üröm, hogy a szerkesztő nem gondolta úgy, hogy azért nekem járna egy tiszteletpéldány a fotókért és a cimlapért, ha nem 10 euroért elpostázza nekem ha kérem. Ott így mennek a dolgok.
Laci 431246 2009. április 15. 16:07
Válasz erre
Hajókovács!
Elnézést de kicsit elnéztem a dátumot.Fogalmam sincs,hogy hanyadika van,mióta összevissza kell mennem dolgozni.Hol nappal,hol éjszaka,hol két műszakot egyszerre,úgyhogy már azt sem tudom lassan fiú vagyok-e vagy lány.A hajót most igen igen hanyagolom.Időm sincs,pakolászás van meg miegymás.Na de majd egyenesbe jövünk aztán jut nekem is idő rá.

Simi!
Legutóbb megcsináltam a kristálymikrofonokat a jobb oldalra,de most mint fentebb is írtam örülök ha csak rá tudok nézni,nemhogy csinálni is.Ha meglesz mindkét oldal akkor teszek fel képet róla!
Addig is mindenkinek üdv,és kellemes időtöltést ezeken a szép "előnyárias" napokra!
Sszabi 431245 2009. április 14. 16:55
Válasz erre
Kerestem, de én nem találtam többet csak ezt a 2 képet...
Simi 431244 2009. április 14. 15:17
Válasz erre
Tiszteletem az alkotónak! (De azért még szerencse, hogy nincsenek közelebbi képek...)
Laci 431243 2009. április 14. 12:12
Válasz erre
Én is csak a gyufára tudok gondolni,mert láttam már vitorlás hajókat ezzel az építéssel.
Ilyennincsen 431242 2009. április 14. 10:59
Válasz erre
Hali!

Én gyufát mondok. :)
A régi gyufaházaim néztek ki hasonlóan, azért mondtam.

Ilyennincsen
soca 431241 2009. április 14. 07:52
Válasz erre
Ez nádból van?Vagy mi a rákból!20 évet elkínlódot vele az tuti:)
Sszabi1 431240 2009. április 14. 07:47
Válasz erre
tirpitz_01
tirpitz_01
tirpitz_02
tirpitz_02

Üdv!
Hát az alábbi képeket elnézve ennek a csodának se normális az alkotója...:P
lucky 431239 2009. április 12. 18:31
Válasz erre
Urak!
HMV Bismarck papírból
bommodeli.ucoz.ru/news/2009-04-06-6075
sanyi 431238 2009. április 12. 14:24
Válasz erre
Üdv!
Egyébként az is szomorító, hogy beállítja magát mint gigasztár, hiperprofi... vagy legalábbis valami félisten. Én is simán alkotnék ilyet, de nem lenne pofám feltenni a netre. Hiába, nagy nyugati "szakember" és szerinetm senki nem meri megmondani neki hogy miként is néz ki egy igazi hajó. De legalább valaki cenzúrázná az alkotásait, mert tényleg elszomrító ezek a szép készletek ilyen állapotban.
Kellemes ünnepet mindenkinek!
Üdv
sanyi
BBalázs 431237 2009. április 12. 10:08
Válasz erre
Hát igen, ez a hajózástörténet egy meghatározó eseménye volt.
Laci 431236 2009. április 12. 05:52
Válasz erre
Hajókovács!
Ma van a Titanic 97. évfordulója.Remélem lesz időd ma foglalkozni vele egy kicsit!
Üdv!
lucky 431235 2009. április 5. 15:05
Válasz erre
Mindenki jó vmire...Ha másnak nem hát elrettentő példának.
Simi 431234 2009. április 4. 21:21
Válasz erre
Lacikám!
Ezen a "sokkon" már réges-rég átestem. Én ma már PVB-től nem is várok mást. Ez a mániája, hogy neki kell legelőször összedobni a legújabb kitet. Az a szomorú, hogy ez az ember nagyon ügyes, de annyira kapkod (hogy ő legyen az első), hogy az se számít neki, ha ilyen rendkívül primitív hibák fordulnak elő, mint pl a korlátok össze-vissza dőlése, méretes hézagok stb stb. És szerintem hiába az erőlködés: semmilyen nagy könyvben nem fogják megjegyezni a teljesítményét.
Laci 431233 2009. április 4. 14:48
Válasz erre
Hát igen!Mondjuk én nem értek a maratáshoz,de a végeredmény az biztos,hogy nem helytálló.Ezek a korlátok csak úgy fel lettek dobálva,és ahogy látom igencsak megszorongatta és megnyomkodta az ujjával.Szegény Simit látom magam előtt ahogy egyessével tépi ki a hajszálait,miközben kockásra marta az arcát.
BBalázs 431232 2009. április 4. 11:22
Válasz erre
Sztem Peter jobban tenné, ha hanyagolná a maratásokat, mert maga a kitt egész pofás, csak elrontja állandó jelleggel a kis fémdarabokkal a munkáit :) Rakja össze a dobozt és annyi. Az jobb osztályzatot kapna, mint ami most tárul elénk.
Egyébként maga a hajó nagyon szép. Nekem nem szoktak tetszeni a modern hadihajók, de ebben van valami, főleg a döntött parancsnoki felépitmény fogott meg.
Sszabi 431231 2009. április 4. 10:27
Válasz erre
Én is megint a korlátokon akadok fenn...(azt megint nem tom h mi az ami még hiányozhat róla, mert ezt a jószágot sem ismerem)

Simi! Gratula a légvédelmi ágyúcskához!
Varjúbácsi 431230 2009. április 4. 09:18
Válasz erre
Chevy!
Nem hiába mondta a nagyapám: Hamar munka ritkán jó!, ezen a hajóján is volna bőven javítani való, pl. a helifedélztet korlátait mintha a kutya sz@rta volna oda. Így elbaltázni akkor, amikor ennyi pénzt beleöl?
ChevyG 431229 2009. április 4. 09:10
Válasz erre
www.modelshipgallery.com/gallery/dd/jmsdf/kongo-350-pvb/pvb-index.html

Szerintem egy komplett afrikai falu dolgozik be neki!
salou 431228 2009. április 1. 19:41
Válasz erre
Nekem az a szerencsém, hogy nem vagyok semmilyen témának a szakértője!
De ha ezt ma Ápr. 1-én kérdezed akkor természetesnek veszem. Annak a Hood-nak nincs is kategóriája! Mert azt az "álomkatekóriában" kéne indítani. Az már most Best of Show!
Laci 431227 2009. április 1. 16:49
Válasz erre
Simi!
Mindenesetre legnagyobb tiszteletem a mesternek!Igazán szép lesz a hajó ha elkészül,ha már ezekre a legkisebb részletekre is gondolsz.
Én most szereztem egy jó könyvet a Bismarckról és benne vannak a páncéllemezek illesztései.Ez alapján fel tudnám tenni a szegecseket,persze ha meglennének.Most éppen a páncéllemezek hegesztési varratait csináltam meg,epoxigyantából.Tűvel óvatosan felhordtam a gyantát.és így az egyenetlensége miatt nagyon olyan,mint egy hegesztési varrat.Sajna ez nem látszik fényképen,hiába akarnám lefényképezni,csak ha srégan nézem a testet akkor látszik a domborulata.Ez majd csak a festés után fog látszódni.
Üdv!
Simi 431226 2009. április 1. 14:59
Válasz erre
Lacikám!
A célkeresztek maratásból származnak. A WEM KGV/PoW maratásban ugyanis számtalan Oerlikon gépágyú szerepel, amelyek biztosan nem kerülnek fel a hajóra (mert 1941 májusában egyetlen egy se volt a hajón instalálva), így kettőről bátran eltávolítottam a célkeresztet és ezek kerültek rá a 40 mm-es gépágyúra.
Laci 431225 2009. április 1. 14:47
Válasz erre
Simi!
Már ne haragudj meg érte,de most neked van egy olyan géped,ami felnagyítja a tárgyakat életnagyságba,hogy pöpecre megbírd csinálni?Majd mikor végeztél vissza kicsinyíted méretarányosra?Márcsak azért,mert azok a célkeresztek igen-igen apró méretűek,már ha csak a gépágyú méretét is vesszük a festékes dobozhoz képest.Legalább 4 db elfér benne.Hallod te mindig tudsz valami sokkolót alkotni!
Simi 431224 2009. április 1. 11:37
Válasz erre
IMGP3954
IMGP3954
IMGP3957
IMGP3957
IMGP3958
IMGP3958
IMGP3960
IMGP3960

Tegnap elkészítettem a Prince of Wales egyetlen 40 mm-es gépágyúját. (Az Iowa-kon 80 db ilyen űrméretű Bofors gépágyú volt telepítve és nagyon hatásosak voltak!) Kicsit tartottam a feljavítástól, de végülis kb másfél óra alatt 17 alkatrésszel sikerült megtoldanom.
Simi 431223 2009. március 30. 22:38
Válasz erre
Hajókovács!
Köszönöm a gyors választ és megfogadom a tanácsodat. Remélem azért nem lesznek majd két különböző helyen a hajók...
Hajókovács 431222 2009. március 30. 21:20
Válasz erre
Szia Simi!
Nem kavarodás volt a Stefin, csak az ott hoby kategoriában nevezett munkád megálta volna a helyét a profi kategoriában is. Javaslom, nyugodtan nevezd a Hood-ot a profi
kategoriában. Biztos lehetsz a sikerben.
Örülök, hogy Móváron találkozunk, sajnos , Szolnokot kihagytad, pedig fantasztikus volt a hajó felhozatal.
Simi 431221 2009. március 30. 17:48
Válasz erre
Hajókovács!
A mosonmagyaróvári versenyre szeretném előnevezni a Hood-ot az interneten. Az a kérdésem, hogy melyik kategóriát kellene választanom? A simát, vagy a mestert? Ugye ebből volt a Stefin egy kis kavarodás...
Te mit mondassz, mint a téma szakértője?
Laci 431220 2009. március 27. 13:35
Válasz erre
Kristály mikrofonok
Kristály mikrofonok
Kristálymikrofonok 2
Kristálymikrofonok...

Simi!
Okés,de majd csak jövőhét után lesz belőle valami,mert akkorra jön meg a tű készlet.
Simi 431219 2009. március 27. 00:19
Válasz erre
Laci!
Erre a kristálymikrofonos dologra (mármint a kidolgozásra) igen kíváncsi vagyok. Majd tegyél fel róla képeket, ha lehetséges. Valószínűleg ez az, amiről eddig "hidrofon" címszó alatt hallottam (olvastam).
Laci 431218 2009. március 26. 22:02
Válasz erre
Simi!
Ha én ott laknék ahol te,akkor már nem is Magyarországon laknék,hanem Horvátországban.Ott aztán szabad utat adnék a Bismarcknak.Na viccet félretéve.
A kristálymikrofonok nem a fedélzeten vannak,hanem a hajótesten.Jobbanmondva a vízvonal alatt az orr felé.Ez a tengerben lévő dolgokat figyeli,mint például aknák,vagy tengeralattjárók.Egyfajta lehallgató készülék.Minden csecsebecsét fel kell tennem,ha azt akarom,hogy jó legyen.Pontosan 124 injekciós tűböl kell majd kiraknom.
Üdv!
Simi 431217 2009. március 26. 15:23
Válasz erre
Laci!
Tőlünk igen távol van Szolnok: kb 360 km (hozzánk még az Adria is közelebb van...). Mosonmagyaróvár is messze van, de az csak 220 km.
Lehet, hogy nagyon butát kérdezek, de mik azok a bizonyos kristálymikrofonok, hogy neked ez külön munkát jelent a fedélzet kialakításánál?
Különben én is hasonló fázisban vagyok: a törzset szeretném már egyszer befejezni, hogy nekiállhassak a felépítményeknek.
Laci 431216 2009. március 26. 12:56
Válasz erre
Simi!
Sajnos nem tudtál eljönni Szolnokra,ezért a várt hatás elmaradt,ugyanis Te mindig le tudod döbbenteni a jó népet.Nem tudom milyen reakciót váltott ki a jelenlévők közül a hajó,de igyekszem én is valami elképesztőt fabrikálni.(Már amennyire sikerül.)
Jelenleg a hajótestet csinálom ezerrel,itt a fedélzetre és a kristálymikrofonokra gondolok konkréet.Mindenáron készre akarom csinálni a testet,hogy utána már csak a felépítmény legyen a további gondom.
Üdv!
Simi 431215 2009. március 26. 10:14
Válasz erre
Kopi!
A Repulse kiadását korábban májusra jelezték. Errrősen gondolkozom a beszerzésén. Pék Gyurinak van egy 1/600-as Repulse-a és az nagyon megtetszett. Csak hát kéne hozzá valami jóféle rajz is meg egy rakás fotó. Ha az utóbbiak lesznek, akkor jöhet az előbbi is.
Kopi 431214 2009. március 26. 09:40
Válasz erre
Szami !

Az LCM 3 hossza 50 láb cca 15 méter szélessége 14 láb cca 4.2 méter.

Üdv Kopi
Kopi 431213 2009. március 26. 09:14
Válasz erre
Urak !

Szami , Simi FONTOS INFÓ a Trumpeter kiadja a HMS REPULSE-t 1/350-ben .
PoW + Repulse + Malaya ideje ( HMMM ) :-) .

Üdv Kopi
Simi 431212 2009. március 25. 20:02
Válasz erre
Szamikám!
A PoW -t az 1941. májusi festéssel ill. állapotban szeretném megépíteni, hogy "kompatibilis" legyen a Hood -al. Arra gondoltam, hogy igazán érdkes lesz a két hajó egymás mellett! Úgy tudom, hogy "komoly ember" eddig még nem építette meg 350-ben a kettőt együtt. Tehát egy kicsit kuriózum is lesz így.

Balázs!
Azoknak a mütyüröknek a nagy része különböző nagyságú és formájú szellőzőház, persze van köztük más is: pl paravánok (azok a szárnyas szerkezetek), kábeldobok ("leponyvázva"), skylight-ok stb stb Azért annyit tudni kell, hogy egy kedves ismerősöm a segítségemre sietett és nekem csak a mesterdarabokat kellett elkészítenem, ő meg leöntötte kiváló minőségben. Hát azt nem merem megígérni, hogy a Stefire elkészülök majd vele, de azért "igyekszem"; bár eredetileg úgy terveztem, hogy jövő ilyenkorra lesz teljesen kész. Az egész építés egy zsákbamacska: nem tudom, hogy milyen nehézségek várhatóak és mennyi időm lesz dolgozni.

Laci!
Látom sikerült ledöbbenteni a szolnoki csapatot... Most mit dolgozol a hajón?
Szamuráj 431211 2009. március 25. 19:47
Válasz erre
Szia EDE! Ne mááár! Legalább a doboz bontása miatt adhatnának ki egy mintapéldányt. :)
Sz.
Szamuráj 431210 2009. március 25. 19:44
Válasz erre
Köszi Lucky! :)
Ma még bejelöltük a dioráma alapjául szolgáló falemezt, hoztak hungarocellt, majd pénteken folyt köv. A vizet az én módszeremmel fogjuk megcsinálni. :P
Sz.
Szamuráj 431209 2009. március 25. 19:39
Válasz erre
Kedves Simi! Szép lesz a POW is. Melyik festéssel készíted? Nekem személy szerint a Malayás tetszik, az utolsó állapot, amikor az az érdekes terepfoltozás került rá Szingapúrban 1941 végén.
További jó építést!
Sz.
EDE 431208 2009. március 25. 14:52
Válasz erre
Szamuráj tanár úr!

Szerintem az 1:350 Fujimi Shokaku egyelőre még csak tervezet, és attól félek, a válság miatt az is marad! De ne nekem legyen igazam!
lucky 431207 2009. március 25. 10:29
Válasz erre
Szami!
Ha kellene itt van az LCM:
data.hu/get/1303776/GPM-0215_LCM_3.pdf
Sajna az eredi méretét nem tudom, de sztem ki lehet nyomozni.
BBalázs 431206 2009. március 25. 10:21
Válasz erre
Simi!
Lehetetlennek tartod, hogy az idei stefire - amit nov-decemberre saccolok - elkészüljön a POW? Jó-jó persze jó munkához idő kell...
Én most felhagytam a makettezéssel, más köti le a szabadidőm. De figyelemmel kisérem a háttérből a fórumot - ami most kicsit visszaesett (talán a gazdasági válság miatt van ez is? :) ).
Egyébknét szépen alakul a POW, külön tetszenek a kis szerelvények ill. akna/lejáró v. szellőző? fedelek kialakításai, amiben nem kevés munkád lehetett.
Laci 431205 2009. március 25. 10:12
Válasz erre
Simi!
Látom már megint készülsz valami nagy durranásra.Ismét nem kell csalódnunk benned!
Tiszteletem a maketthajók istenének!:Üdv!
Simi 431204 2009. március 25. 09:58
Válasz erre
A hullámtörő hátulról
A hullámtörő há...
Az orrfedélzet
Az orrfedélzet
Orrfedélzet2
Orrfedélzet2
Skylight-ok
Skylight-ok

Kedves Szami!
Jelenleg a Prince of Wales fedélzetét barkácsolgatom; ez ugyanis teljesen saját építésű lesz. Ráadásul állandóan nyomoznom is kell: archív fotókat böngészgetni, rajzokkal összevetni. Sajnos az összevetések egyik eredménye, hogy a lengyel Profile Morskie kiadványa nagynon megbukott. Még jó, hogy van egy másik anyagom, amiben kevés a rajz, de legalább az megbízhatónak bizonyult.
Abban bízok, hogy nem sokára kész lesz a hajótest, aztán jöhetnek a felépítmények...
lucky 431203 2009. március 25. 09:27
Válasz erre
Szami!
Nálam tanfolyás van nyár közepéig, szóval a tavaszi szezon kimarad...
Olvason, h LCM-ket építetek.Azt hiszem a GPM kiadta az egyiket...
Feltolom Data-ra, ha kell...
A Yamato-s film, nem rossz.Nagyon realisztikus jelenetek vannak benne...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.