/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Jozsi 431446 2009. május 19. 21:27
Válasz erre
Szia!
Na, az úgy 1975 körül volt. A hajótest saját konstrukció volt, úgy kb. 80-100 cm hosszú. Itt a merülés a lényeg! A hajót nagyon a merülés határára kellett ballasztolni! Elöl és hátul relatíve nagy merülési kormányok voltak lefelé állítva. Felszíni haladáskor a leszorító erő a víz alá nyomta a hajót. A toronyban volt egy úszó kapcsoló, ami egy flexibiles tömítésen keresztül egy "emeltyű"-vel a motort kapcsolta, a tornyon volt egy lyuk. A torony el volt szigetelve a hajó testtől. A szigetelések egyébként bicikli belsőből készültek. Tehát: merüléskor a lyukon keresztül víz ment a toronyba , megemelte az úszó kapcsolót ami kikapcsolta a motort. A hajó megállt, a "leszorító" erő megszűnt a tengeralattjáró általában nagyon lassan felemelkedett. Nem mindig, mert a tömítéseknél és a tönkcsőnél állandó szivárgások voltak, és ha több víz ment be akkor a ballaszt átesett a másik oldalra. És akkor menteni kellett! Itt nálunk, Gyömrőn, a strandon játszottam vele igaz hogy nem sokat, mert féltettem a motort ami benne volt. Az egy nagyon drága (akkor 50- vagy 100 Ft volt? nem emlékszem pontosan) nyugatnémet motor volt. Két lapos elemmel működött. A ballasztot olyan ólommal csináltam amit a sréhvizavé szembe szomszédunktól kunyiztam. Légpuskagolyókat nyomott ólom lemezből és a perforált hulladékot kértem el tőle. Mindig csak este úsztattam amikor már nem hullámzott a víz, mert az is csodákat tett vele. Na így történt tisztelt bíróság.
A linket nézted?
Üdv:Jozsi
csatahajós 431445 2009. május 19. 20:09
Válasz erre
SZiasztok!

Örülök, hogy van érdeklődés :)!

Corto: zömében német gyártmányúak és értsd alatta hogy tényleg Németországban is készülnek, részben kézi munkával, a maradék között van vegyesen angol és amerikai gyártmány is. Itt a piac legkomolyabb gyártójának honlapja:
www.navis-neptun.de/home/home_e.html
Néhány kivételével puha fémből készültek, a különlegesebb, ritkább darabok közt (amik általában kisebb sorozatban készülnek) műgyanta és egy resimet nevű anyag a jellemző.

Nos a méretarány az kizárólagosan 1250-es ez azt jelenti, hogy a valóságban 250m-es hajó 20 cm hosszú, a legnagyobb egységem jelenleg a USS Midway, ami kb 22-23 cm. A Yamato és az 50Ft-os elég jól érzékelteti a méreteket.

Anno ezek a modellek egyébként a haditengerészetek számára ('30-as évektől) készültek célpontfelismerési gyakorlatra, persze a maiaknál nagyságrendekkel nyersebb formában. Manapság a mesterdarabokat sokszor számítógéppel tervezik 3D-ben, olyan részletességgel, hogy egynémelyik felveszi a modelwarshipsen megjelenő gyatrább 700-as makettel a versenyt (sőt, bőven rá is vernek a gyengébbekre). Aztán az idő elteltével egyre inkább a modellezők körében vált közkedveltté.
Ahogy a modellvasútban is itt is van több szint, a belépőkategóriában a minőség inkább játékszintű, viszont pár dolláros nagyságrendű árak vannak, a másik véglet a fentebb linkelt Navis-Neptun, az Argos (modern hajók), Classic Ship Collection, Optatus és még pár neves gyártó, akik megkérik az árát de lélegzetelállító produktumokat árulnak.

Simi: Köszönöm a dícsérő szavakat! És ez a mostani kollekciónak csak kb a 2/3-a, ha lesz egy kis időm fotózok még egy párat az újabbakról. Az festettek újabbak, szerencsére a Navis/Neptun is rájött hogy festetten még impozánsabbak a "kicsikék".
Két nagy előnye van a 700-zal szemben ennek a méretaránynak: sokkal kevesebb hely az imádott flotta összegyűjtéséhez és minden hajó összevethető egymással.
Simi 431444 2009. május 19. 17:12
Válasz erre
Csatahajós!
Nagyon impozáns a kollekció! Nekem különösen is tetszenek a festett darabok - talán ezek az újabb szerzemények? A fotók alapján inkább 700-asnak gondolná az ember, mint 1250-esnek...
Simi 431443 2009. május 19. 17:10
Válasz erre
Hajókovács!
Köszönöm a segítségedet előre is! Autót vezetni talán tudok majd (bár élesben még nem próbáltam), de a pakolásnál mindenképpen kérem a segítségedet.
Simi 431442 2009. május 19. 17:07
Válasz erre
Egy 1/700-as diorámához elsőosztályú téma!
kbt 431441 2009. május 19. 16:13
Válasz erre
Józsi!
Alig várom már.
KBT
Corto_Maltese 431440 2009. május 19. 13:08
Válasz erre
csatahajós!
Nekem nagyon tetszsenek! Milyen gyártmányúak ezek a makettek? Egy anyahajó mekkora méretű, hány cm?
Üdv!
Corto
BBalázs 431439 2009. május 19. 11:55
Válasz erre
Elnézést... Horthy
BBalázs 431438 2009. május 19. 11:52
Válasz erre
Sziasztok!
Kis érdekesség, ma figyeltem fel erre, hogy magyar lobogó volt a Gneisenau főárbócán Horty Miklós látogatásakor a flottafelvonuláson:

www.scharnhorst-class.dk/gneisenau/gallery/gallgneisefleetparade.html
csatahajós 431437 2009. május 19. 09:49
Válasz erre
Természetesen sikerült rossz linket megadnom lentebb, remélem ez működik:

picasaweb.google.com/masterminded83/1250EsHajok
Laci 431436 2009. május 19. 05:41
Válasz erre
Lucky!
Na ennek örülnék,ugyanis van egy-két elképzelésem arról,hogy legyen egy kis élet is rajta.Na viszont én nem koppintom le mások munkáit,hanem inkább eredeti képek alapján kellene emberkéket csinálni.
Köszi előre is a segítséged!
Üdv!
csatahajós 431435 2009. május 19. 00:01
Válasz erre
Sziasztok!

Korábban már tettem fel pár képet az 1250-es gyűjteményemről, itt van most még pár kép, kicsit jobb minőségben (ajánlom a nagyítás gombot jobb felül).

picasaweb.google.com/home
Hajókovács 431434 2009. május 18. 23:05
Válasz erre
Szia Laci!

Oké, ennek örülök , ha kedden meglátogatsz, délután 15 óráig ithon leszek, akkor a Bolyai Makett Klubba kell mennem.

Szia Simi!
Hogy mik történnek? Kivánok mielöbbi gyogyulást kivánok, 25.-én hétfőn kora reggel indulok Nagykanizsára a kiállitást bontani, gondolom Te is haza akarod vinni a hajóidat, ha kell érted megyek és hazaviszem a flottát.

üdv mindenkinek és a hétvégén Jászberény!
Simi 431433 2009. május 18. 22:50
Válasz erre
Köszönöm az együttérzést, tényleg jól esik! Sajnos a dolgok néha egészen másként alakulnak, mint ahogy mi szeretnénk... Így viszont a kórházban megismerkedtem egy jó pár remek emberrel.
Sajnos nem tudok egyelőre sokat ülni, de azért újra előveszem a Prince of Walest: most már nagyon be kéne fejezni azt a katapultot. És akkor lassan össze is fog állni a törzs.
Geriqe94 431432 2009. május 18. 21:45
Válasz erre
Mi meg Tibcsivel hiányoltunk látványmakettezésről, most már tudom h mért nem jöttél el
Jobbulást!
Üdv:Geriqe
Jozsi 431431 2009. május 18. 21:36
Válasz erre
Szia Kbt!
Nem felejtettem el a tengeralattjárót!
Jozsi 431430 2009. május 18. 21:35
Válasz erre
lucky 431429 2009. május 18. 20:18
Válasz erre
Laci!
Gyanta témában tudok segíteni
Laci 431428 2009. május 18. 19:35
Válasz erre
Simi!
Jézusom ne ijeszgess!Hát ez az átka ezeknek az autósoknak.Mi biciklisek sem vagyunk biztonságban.Na de az a lényeg,hogy kint vagy.Már hiányoltalak,hogy semmi hozzászólás fejlemény felőled.Én a kulcscsontomat törtem el két helyen anno.
Na de téma váltás.
Köszi az elismerést!Szóval akkor lobogó az a zászló.Értem.Még jó,hogy vannak olyan emberek,mint Te akik kijavítanak minket.Legalább most már ezt is tudom.
A lyukasztó még kellene egy darabig,mert van mit csinálni.Találtam még rajta egy kis szegecs csoportot.
További gyógyulgatást kívánok!

Hajókovács!
Azért kerestelek volna,mert kedden megyek Pestre és felmentem volna egy kicsit látogatóba.Ja meg azért is,hogy tudod e,hogyan kell embereket műgyantából,vagy valamiből csinálni a hajóhoz?
Üdv!
Simi 431427 2009. május 18. 13:25
Válasz erre
Lacikám!
Végre ma kiengedtek a kórházból - volt egy kis balesetem.(Egy 76 éves bácsi elütött biciklizés közben ma egy hete és a szeméremcsont jobb oldalon két helyen eltört.) Gyönyörű lett az a tatlobogó tartó! De nem ajánlom, hogy tatzászlórúdként emlegesd, mert a tengerészek meg fognak feszíteni érte. Én egyszer nagyon kikaptam a Szimon Miklós kapitánytól, mert "zászlóztam". A zászló merev rúdra van erősítve, a lobogó pedig a felvonható változat. Hát csak ennyire sikerült belekötnöm az alkotásodba. Ezt is csak azért teszem, hogy te ne kapj ki érte, mint ahogy én kikaptam.
Hajókovács 431426 2009. május 18. 08:00
Válasz erre
Szia Józsi - Laci!
Megjöttem Pola- ból ,elérhető vagyok.
Józsi ma este a TIT- ben találkozunk.
üdv János
Jozsi 431425 2009. május 15. 18:31
Válasz erre
Addig is a Hajomakett . hu -n a linkekben a modelleknél RC tengeralattjárók. Na ott lehet látni igazi merülőst.
Jozsi 431424 2009. május 15. 18:24
Válasz erre
És ismét két rövid sem ment el!
Jozsi 431423 2009. május 15. 18:22
Válasz erre
Holnap talán részletekben megpróbálom elmesélni
Jozsi 431422 2009. május 15. 18:18
Válasz erre
Kbt-nek négyszer írtam. Ami látható az az ötödik. Van valami maximálás a karakterekben?
Jozsi 431421 2009. május 15. 18:16
Válasz erre
Nem bírok két mondatnál többet írni mert ez a gané nem küldi el!
Laci 431420 2009. május 15. 18:10
Válasz erre
Ja értem!Ilyen ez a hadi ipar!Általában akkor szoktak kiadni több képet esetleg infót,ha már elavult egységről van szó.Akkor tényleg megviselt lehet,ha már 32 éves a makett.
Üdv!
Jozsi 431419 2009. május 15. 18:04
Válasz erre
Hali Kbt!
kbt 431418 2009. május 15. 14:55
Válasz erre
Hali!
Józsi, milyen tengeralattjáród volt? Melyik típus és hogy merült?
Üdv:
KBT
Jozsi 431417 2009. május 15. 07:57
Válasz erre
Hali!
Elég öreg. 1963-ban állt hadrendbe a balti flottánál. A makett '77-ben készült. A rajzáról akkoriban a titkolózás miatt néhány fegyvert lehagytak.
Üdv
Laci 431416 2009. május 15. 07:44
Válasz erre
Jozsi!
Ja bocsi!Csak lentebb írtad,hogy te vitorlásozol,és innen gondoltam,hogy ilyen hajókat csinálsz.Nem tudtam,hogy vannak modern hajóid is.Amúgy rákerestem az említett hajóra és elég szép lehet 1:100-ban.Akkor azt úgy néztem,hogy 141,9 cm.Elég régi lehet,mert találtam róla egy lepukkant állapotban lévőt is.Hát így látatlanban is gratula,főleg a merülő tengeralattjáródhoz!
Mellékesen tehetnél róla fel képet,mert ha már hajó akkor itt a helye!
Üdv!
Jozsi 431415 2009. május 14. 22:08
Válasz erre
Szia!
Az hogy nem érdekelnek a modern hadi hajók az nem egészen igaz. Itt van tőlem jobbra 3 óránál a KYNDA ( a GOOGLE- ban láthatod ha rákeresel). Ez egy szovjet rakéta rombolónak az 1:100 modellje. 2.30- nál a T-43 szovjet aknászhajó 1:100- as modellje. Egyedi építésben, úgy ahogy te tanultad, rétegelt lemez bordák, fenyő palánkozással vásznazva. Mind a kettő a hetvenes évek közepéről és úszóképes hajók az azóta megszűnt önjáró kategóriából. Egy kicsit romos mind a kettő. Amúgy a vitorlás sem komplikáltabb ha érted hogyan működnek rajta a dolgok. Régen volt egy merülő képes tengeralattjáróm is.
Üdv: Jozsi
Laci 431414 2009. május 14. 18:48
Válasz erre
tatzászlórúd1 001
tatzászlórúd1 001
tatzászlórúd1 003
tatzászlórúd1 003

Üdv mindenkinek!
Most már teljesen kész van a tatzászlórúd,úgyhogy jöhet a szegecselés,majd a fedélzet egy darabja.Utána festünk!
BBalázs 431413 2009. május 14. 09:49
Válasz erre
Laci!
Nagyon tetszetősen alakul a hajó, ahogy látom nem kevés munkád van a tat zászlórúdban...
Ha ilyen tempóban épül a hajó, nem kell sztem 4 évet várni a teljes átadásra.
Addig is egy minipezsgőt majd szerezz be, meg kell adni a vizrebocsájtás módját!
www.youtube.com/watch
Üdv.!
Laci 431412 2009. május 14. 05:41
Válasz erre
Jozsi!
Először is azzal kezdeném,hogy Bismarck ahogy le kell írni,(csak azért írtam,mert kérdezetd)de legyen mentségedre az,hogy mivel nem igazán érdekelnek a modern hajók,így nem ismerheted a nevüket sem igazán.Szerintem te is tudnál kapásból olyan híres vitorlásokat mondani,amit még talán kimondani sem,nemhogy leírni pontosan sem tudnám.
Na van egy sztorim,mikor is 3 csaj sem ismerte fel a Bismarckot. -Balázs neked ez ismerős már- Éppen egy Heller szériás 1:400-s Bismarck makettet vittem versenyre buszon.Az egyik csaj mögöttem megszólalt,hogy nézd ott a Titanic.A másik hrtelen rávágta,hogy milyen jól néz ki.Azt hittem elsüllyedek mikor meghallottam.A harmadik az nem mondott semmit,csak egy darabig hallgatott.Majd kis idő múlva,gondolom mire felmérte a terepet megszólalt,hogy az biztos nem a Titanic,mert a Titanicra nem volt horogkereszt felfestve.Az már szinte mellékes,hogy agyonra volt tűzdelve különféle ágyúkkal,úgyhogy még a legjobb szándékkal sem nevezhető éppen békés szándékú civil hajónak.De mindegy,met aki nem ismeri az csak magát a hajót látja benne.
Egyébként én azért nem is fognék bele a vitorlás hajókba,mert számomra bonyolultabb a kötélzet végett,mint egy modernebb,na és persze azt sem tudom hogy kellene neki kezdenem,nem hogy még megépíteni.
Tehát én is ugyanúgy tisztelem mindazokat a hajósokat,akik megépítenek bármilyen jellegű úszó tárgyat,legyen az a farönktől a modern atommeghajtású hordozókig.
Ja és mellesleg elfogadok minden kritikát,mert ugye több szem többet lát,ezzel is próbálva segíteni egymáson,hogy mire ügyeljen és ezért utólag próbálom kiküszöbölni a hibákat.
Üdv!
Jozsi 431411 2009. május 13. 22:38
Válasz erre
Hali!
Tetszik. Én vitorlásozok, tehát ha a Bismarc (így kell írni?) jönne velem szemben az utcán nem biztos hogy felismerném. Csak az arányokról regéltem tegnap. Ránézésre is lehet olyan észrevétele még a laikusnak is, hogy valami nem stimmel. Lehet hogy nem tudná megmondani, hogy mi a nem frankó, csak látja hogy hiba van valahol. Valamelyik alkatrész mérete hibádzik. De csak ismételgetem magam evvel az arány dologgal de szerintem ez az egyik legfontosabb dolog. Pláne ha a rajzról kell lemérni az adott alkatrész méretét. Vékony kicsi dolgoknál nem mindegy, hogy a vonal külső vagy belső oldalát méred. Sokszor lehet látni ilyen "hibát" amit egy kis csukott szemmel történő átgondolással ki lehet küszöbölni.
Üdv: Jozsi
Laci 431410 2009. május 13. 19:03
Válasz erre
tatzászlórúd 001
tatzászlórúd 001
tatzászlórúd 002
tatzászlórúd 002
tatzászlórúd 003
tatzászlórúd 003
tatzászlórúd 004
tatzászlórúd 004

Üdv mindenkinek!
Elkészült a tatzászlórúd 98%-a.Márcsak egy-két "bizgentyű" és a két tartó hiányzik (ugyanis 4 lábon állt),de már az is megvan,csak mára úgy gondoltam elég lesz.

Jozsi!
Érdemes összehasonlítanod a hétfőn feltett jellegrajzzal.Azt hiszem kicsit sok mindent lehagytak róla.Úgyhogy volt mit pótolnom.

Narn!
Azért csinálom napi szinten,mert már lassan be lesz fejezve a test,és már szeretném mihamarabb festeni.
Üdv!
Narn 431409 2009. május 13. 14:18
Válasz erre
Ezt most találtam. Szerintem nagyon szép és látványosra megépíthető hajó.

modelshipwrights.kitmaker.net/modules.php
Narn 431408 2009. május 13. 10:33
Válasz erre
Simán kezet foghatsz Simivel a minivilágépítővel és Hajókováccsal ;) :)) Én csak pislogok rajtatok, hogy miket műveltek.
Látszik, hogy nagy örömmel csinálod, mert az utóbbi időben nagyon megindult az építés. Öröm nézni.
Laci 431407 2009. május 13. 06:32
Válasz erre
tat rész
tat rész
tat rész 002
tat rész 002

Jozsi & hajósok!
Most készül a tatzászlórúd és annak felfogatása.Na ez is feladta a leckét,de azt hiszem ezt az akadályt is sikerült átugranom.Itt már aztán tényleg idegtépő mozzanatok mentek végbe.Kezdve azzal,hogy van rajta két korong ami 1,5 mm átmérőjű,és azon vannak kapaszkodók.Még a korong az hagyján,mert az még ment is valahogy.Viszont ezek a kapaszkodók már nem mentek olyan egyszerűen.Ezt is 0,1 mm-s rézdrótból hajtottam meg,és kisebb,mint 1mm.Ezt már nem birtam semmivel sem megfogni,úgyhogy mást kellett kitalálnom.Megoldásként egy tűt hívtam segítségül.Hogy kicsit gusztustalan legyek,a tűt megnyálaztam és úgy ragadt oda a tű végéhez,majd odaragasztottam a korongokhoz.Ez már olyan idegtépő volt,hogy még a digis fényképező is többszöri próbálkozás után után fogta fel,hogy mit is kellene lefényképezni.Teszem hozzá,hogy még így is a nagyító gombot használtam,amit elvileg tájkép közelítésére kell használni.Azt is makro módban.
Üdv!
Jozsi 431406 2009. május 12. 21:52
Válasz erre
Hali Laci!
Tessék szűrni hogy mit írok! A horogkereszt az tuti jó. A csiga volt a gázos méretű. A mostani már jó. Ne hagyatkozz mindig a megadott méretekre. Lehet benne elírás, vagy nyomdai hiba. Képzeld el mekkora lehet az adott alkatrész,(ez csak a kisebbekre vonatkozhat)és azt csináld meg arányosan. Ez érvényes lehet egy korlát oszlopra, zászlórúdra, evezőre, kötél csigára, ablakkeret átmérőre, stb. Apropó: a hajótesten lévő sok ablak átmérője biztos hogy jó ! Na már csak azért is, hogy ne aludj jól.
Üdv: Jozsi
Laci 431405 2009. május 12. 10:59
Válasz erre
csiga
csiga

Dcsabesz!
Igen megkaptam,csak valami oknál fogva nem engedi megnyitni.

Jozsi!
Ezzel a csigával mondtál valamit,úgyhogy leszedtem a régit,és helyébe egy 1.5mm átmérőjű drótból vágtam le egy szeletet,és azt raktam fel csiga gyanánt.Átszúrtam és egy 0.1mm-s drótot fűztem át rajta.Íme!
Üdv!
dcsabesz 431404 2009. május 12. 10:07
Válasz erre
Laci!

Te egyébként megkaptad azt a DVD-t amit küldtem néhány hónapja? Azon is rajta volt az Anatomy of Bismarck.
Laci 431403 2009. május 11. 22:46
Válasz erre
jellegrajz
jellegrajz

Jozsi!
A horgkereszt nagysága azonos méretű az eredetivel,ugyanis a méretet egy olyan könyv alapján vettem,ahol a méret 1:100-ban van kiszerkesztve.Mellesleg az "Anatomy of Bismarck" könyvből van.Ha ők csalnak,akkor bocsánat én is.Amúgy a horogkeresztet szikével birtam meghajtani,méghozzá 0,1mm-s rézdrótból,ami a legkisebb roszz mozdulatra is azonnal vetemedik.Na most a csigával kapcsolatban a pontos mértet én sem tudom,mert az nem volt benne a könyvben.Én is csak net alapján tudtam nagy nehezen kibogózni.Ott viszont ha nem is pont iyen átmérőjű,hanem valamivel kisebb,de az biztos,hogy a zászlórúd átmérőjénél nagyobb.Itt a zászlórúd mérete 5,2 méter magas és 17cm vastag.Tehát max 20cm átmérőjű lehet,de én már 0,2 mm átmérőjű korongot sehol nem találtam itthon (de máshol sem).Tehát az én csigám 0,3mm,úgyhogy tessék nekem elnézni ezt a malőrt!
Sok minden van ami nincs még a könyvben sem feltüntetve,tehát így egy pár dolgot csak eredeti képről tudok lenézni.A könyvben sem a csiga,sem a kis félkör kampók,de még a kötél dob sincs rajta a rajzon.Ugyanígy lesz ez a tatzászló rúddal is,ahol csak a rúd van feltüntetve 1:100-ban,de,hogy mi volt még pluszban rajta,hogy az lehajtható legyen stb semmi.Teszek fel róla egy képet,majd később az általam készítettről.
Üdv!
Jozsi 431402 2009. május 11. 21:35
Válasz erre
El tudok képzelni egy kb. emberi fej nagyságú náci emblémát. A csiga úgy kb. ököl nagyságú. Miért lenne nagyobb? Nincs túl sok szerepe.
Jozsi
Jozsi 431401 2009. május 11. 21:13
Válasz erre
LACI !
A horogkereszt nagyon kampós! A csigának pedig túl nagy a fordulatszáma ! Ha fehér ruhás bácsik állnak az ajtó előtt akkor ne ellenkezz. Visznek a zászlórúd csináló osztályra.
Amúgy a csigának vizsgáld felül a méretét. Szerintem nagy. Képzeld el az arányokat.
Jozsi
Narn 431400 2009. május 11. 16:33
Válasz erre
Hány éve csinálhatja őket és napi 20 órát ? :)
ChevyG 431399 2009. május 11. 13:09
Válasz erre
Egy figyelemre méltó családi vállalkozás:

www.modelshipgallery.com/gallery/cv//cvn-72/144-pl/pl-index.html
ChevyG 431398 2009. május 11. 13:08
Válasz erre
mindig szegény PVB-t bántjátok, pedig Ő is ebben a tempóban dolgozik...:

www.modelshipgallery.com/gallery/users/Erick-Navas/user-index.html
ChevyG 431397 2009. május 11. 13:05
Válasz erre
Szuper!
Végre nem csak a jenki vonalat nyomatják a kínaiak!
(nem akarok telhetetlen lenni, de mikor jönnek végre a DKM csatacirkálók, és a nehézcirkálók?:))

üdv!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.