/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Jozsi 431483 2009. május 26. 22:09
Válasz erre
Jó estét kívánok!
Az után érdeklődök, hogy a Laci, a Biszmárkos, nem dolgozik mostanában?
M.István 431482 2009. május 26. 22:05
Válasz erre
Köszi Balázs!
Már is jobb hangulatban fekszek le aludni.
csatahajós 431481 2009. május 26. 21:49
Válasz erre
AZ ígért képek a Jütlandból: picasaweb.google.hu/masterminded83/Screenshots
BBalázs 431480 2009. május 26. 20:15
Válasz erre
A Fujimi makettekről annyit, h a Lexemnek pozitiv osztású a fedélzete és a két fehér csik, mely végigfut a fedélzeten igencsak kitüremkedik. Nekem az első benyomásom az volt, hogy teljesen újravéste a fedélzetet.
Szerintem pofás a makett... - bár M. Pisti Akagijával összevetve, van hova fejlődnie :) (és ez nem udvarlás)- bár én már itt tartanék
Laci 431479 2009. május 26. 19:59
Válasz erre
Én azért nem értek annyira a makett hajók építéséhez,illetve kidolgozási technikájához,mint például Simi,ezért én annyit szólnék hozzá,hogy szerintem elég szépen ki lett dolgozva,bár átadom a kritikát inkább olyan embereknek akik ebben járatosak.
Személyes megjegyzésként inkább csak annyit tennék hozzá,hogy ezek a japán hajók eléggé furcsa külsejűek és furcsa alakúak,európai stílustól eltérőek,viszont éppen ez a szép ezekben a hajókban.
Üdv!
Narn 431478 2009. május 26. 14:51
Válasz erre
A fedélzeten csodálkoztam én is. Főleg ilyen kis méretarányban zavaró.

Ezek szerint a régi Fujimik hanyagolhatóak ? Sosem vettem még olyat csak Tamiyát és Trumpetert meg egy Dragonom van.
Simi 431477 2009. május 26. 13:41
Válasz erre
Magam is építettem már Fujimi készletből, így sejtem, hogy milyen megpróbáltatásokat kellett elszenvednie ennek a jó embernek. Nagy dobás volt, de itt-ott egy kicsit lehetett volna percízebb is: pl a taton levő fehér-piros csíkok esetében (változó a szélességük; ill jó lett volna a sztirol fedélzetet a bevésés után egy kicsit megcsiszolni, hogy eltünjenek a feltüremkedések; ez utóbbi kb egy 15 perces többletet jelentett volna). Szóval, ha az ember már ennyit rászánt, kár ilyen feltünő apróságokkal elrontani az összhatást. Ezeket leszámítva nagyon szép munka.
Narn 431476 2009. május 26. 12:16
Válasz erre
Most találtam ezt a linket.A Fujimi IJN Ruyo építéséről van szó.

www.aeronautic.dk/Warship%20Ryujo-buildprocess.htm
csatahajós 431475 2009. május 26. 11:13
Válasz erre
Ohh, ez kimaradt:

egy kis nézegetnivaló estig, tegnap sikerült kicsit fotóznom, de sajnos a nap nem volt kegyes hozzám így a fényviszonyok miatt csak kevés kép született és azok se mind makulátlanok.

http://picasaweb.google.com/masterminded83/1250EsHajok#
csatahajós 431474 2009. május 26. 11:07
Válasz erre
Szia EDE!

Ohh most láttam csak a hozzászólásodat, miután válaszoltam az e-mailedre. Nos úgy látszik hasonló cipőben járunk ami a HT-t illeti. Most még egyelőre lehet, hogy lesz valami a dologból végső soron, de megvan a magánvéleményem a stílusukról meg a nagyképűségükről nekem is. No de ez már tényleg nagyon off-topik...

Srácok: ezek a Pacific Storm/Battlestations játékok nagyon arcadek, természetesen közük nincs a valósághoz sok szempontból. Noha a grafika látványos, a történelmi hűséget teljes mértékben mellőzik. Egyszóval egy feszültséglevezető könnyű lövöldözősdinek tökéletes (persze kell az ilyen is), de nem egy akár kicsit is a történelmi hűséget közelítő szimuláció vagy stratégia. Hogy egy kicsit én is nagyképű legyek :D, azokhoz a fordulós stratégiához képest amit játszom (War in the Pacific és hamarosan az Admirals Edition verzió) ezekre erős megszépítés egy ilyen jelző.

Mellesleg ha már itt tartunk, ha igazán jó, történelmileg teljesen korrekt és klassz hajós játékot akartok mindenkienk ajánlom a Storm Eagle Studios Jütlandját. Én már fél éve nyomom, megunhatatlan és gyönyörű és még csak erőmű sem kell a futtatásához (persze a felbontástól és az elérni kívánt látványszinttől függően nem árt azért egy közepesen erős VGA kártya). A játék ára elég borsos, de van egy ingyen letölthető, teljes funkcionalitású demo, ami azonban időkorlátos. Ha gondoljátok töltök fel este pár screenshotot a játékból.

Üdv.
EDE 431473 2009. május 26. 10:04
Válasz erre
Sebi!

Kicsit lemaradva a többiektől én is had gratuláljak! Viszont 10-12 hónap múlva nem árt, ha gyerekzárat teszel az alacsonyabban fekvő vitrinekre!
Kisfiam (már 5 éves) most harapott rá a majdnem kész Indianapolisomra.(Szívbaj!) A lövegtornyokat szerette volna forgatni. Úgy látszik ez genetikusan kódolt.

SImi!

Neked meg szintén lemaradva mihamarabbi gyógyulást, és POW építő állapotot kívánok!

Csatahajós!

Ne törődj HT-sekkel! A Salamon szigetes cikkemmel én is kapcsolatba kerültem velük, és megdöbbentett a stílusuk. Szerintem annyi "szakmai" szolidalitásnak legalább kellene lennie még egy neves szerzőnek is, hogy nem vérig sértve az embert mondja el a véleményét egy lelkes amatőr cikkről.

Narn!

Szépnek tűnik ez a játék, de nekem a vezérlése valahogy túl játéknak tűnik, ha érted mire gondolok. Egyébként a hajók tényleg baromi jól néznek ki (én is most próbálgatok 3D grafikkus modellezésel hajót létrehozni), de a felségjelzések kétségbeejtőek. (Lehet, hogy keverem a Pacific Stormmal).Ettől függetlenül jó vadászatot!
Sszabi 431472 2009. május 23. 09:15
Válasz erre
Ááá most nem...helyette már begyűjtöttem egy GPM Romát. Na mire odajutok h elkezdjem, a Bismarckon elkövetett kezdő hibákat már korrigálni tudom (a hajótest volt az aminél lépésbeli hibákat követtem el és nem lett olyan mint szerettem volna...)
lucky 431471 2009. május 22. 20:59
Válasz erre
Sszabi!
Ugyan már...
HMV Bismarck nem érdekel véletlenül? :)
Sszabi 431470 2009. május 22. 20:40
Válasz erre
Az elmaradt, hogy amúgy neked hálás vagyok mert Te mutattad meg hogy ilyen is létezik, nemcsak a réz. Szal utólag is hálás köszönet!
Sszabi 431469 2009. május 22. 20:38
Válasz erre
Lucky!
Nem tudom. lehet hogy csak azért tűnik nehéznek mert először használok ilyesmit, de nekem nem tűnt könnyűnek. Viszont az eredmény azért kárpótol. Legnagyobb előnye mégis az ára volt...
(az Sszabi1 meg sima Sszabi is én vok csak a 2 gép mást jegyzet meg én meg elfelejtettem átátírni néha..)
ChevyG 431468 2009. május 22. 13:18
Válasz erre
Off

Szeva!

Én a Midway-el jáCCotam, gyönyörű, külön makettezésnek tartom a grafikusok munkáját!

Nálam ezek jöttek be a "vizes" témából:
Pacific Storm( Allies)
Silent Hunter III és IV

üdv!

on
Narn 431467 2009. május 22. 12:45
Válasz erre
Üdv!
Nem tudom, hogy ki mennyire szokott játszani számítógépes játékokkal, de most majd midnen időmet a Battlestation Pacific küti le. Ez a Battlestation Midway folytatása (magyar fejlesztők játéka).
A lényeg, hogy japán és amcsi oldalon is játszható és szerintem nagy élmény. Nekem legalábbis az volt, mikor a Yamatoval végigsoroztam a Hornettet vagy éppen a másik oldalról nézve, mikor a Musashit támadtuk. Gyönyörű hajók vannak benne. Főleg a japán oldalon, mint a Fuso vagy Kongo.
Pár infó a játékról és sok kép
www.battlestations.net/en-UK/content/fuso-class és egy ízelítő videó
www.youtube.com/watch
lucky 431466 2009. május 22. 12:26
Válasz erre
Sszabi1!
"lézer vágott karton korlát kerül, aminek a megmunkálása kész rémálom"
Miért?
A hajtogatása egy csipeszben eléggé egyszerű.A felragasztása egy kicsit húzós, de pill. ragaccsal nem lehet gond.
Vágni meg éles szikével egyszerű, de nem szabad húzni a szikét.
Sszabi1 431465 2009. május 22. 08:38
Válasz erre
Csatlakozom a hozábbértőkhöz, nem látok rajta fejlődést...és szokás szerint a korlátok, hááát...(nekem ez lett a mániám mióta látom mit művel vele)
Én is bajlódok vele, a papír Bismarck-ra ráadásul ilyen lézer vágott karton korlát kerül, aminek a megmunkálása kész rémálom, de azért igyekszek őket normálisra megcsinálni.
Laci 431464 2009. május 21. 20:44
Válasz erre
Emberek!Eléggé összedobálta szegény hajót.Mikor megláttam a kéménynél a korlátot körbe...Hát mintha oda dobta volna.Nem is tudtam,hogy a híd ablakai kihajthatóak voltak...
Úgyhogy egy pár kép megtekintése után inkább kiléptem belőle.
Jozsi 431463 2009. május 21. 19:57
Válasz erre
Hát elég vidámparkosra sikerült.
csatahajós 431462 2009. május 21. 13:11
Válasz erre
Szia Simi!

Nos igen, a szokásos minőség, mondhatnánk :D. Egyébként így is nagyon szép és impozáns kis hajó ez 350-ben. Azt a kéményt nagyon eltalálták a japánok (legalábbis számomra nagyon művészi).

SS: ha időm is engedi akkor július a kitűzött vél. Eredetileg én két részletben akartam, hogy ne kelljen soká várnotok, de Zoli meggyőzött, hogy jobb ez egyben, mert így nincs olyan érzése az embernek mint ha egy kettévágott Columbo epizódot néz :D.

HT: érdekelni érdekelné őket, csak nagyon nem tetszett nekik az írás (meg ezek szerint az eredeti sem). Az már csak hab a tortán amilyen stílusban és kommentárral jött :)...no de ez már erősen off topik itt
Simi 431461 2009. május 21. 10:45
Válasz erre
csatahajós!
Én is megnéztem már korán reggel ezt a Mogamit. Háát... no comment. Eléggé elrontotta a kedvemet.

Alig várom, hogy megjelenjen a Shattered Sword összefoglalója. Az előzeteseid alapján nagyon fel vagyok csigázva. Ráadásul belegondolok abba, hogy 10 nap múlva itt a nyár... vagyis bízok benne, hogy nem várod meg az augusztust, de még a júliust se...
(Különben szomorú dolog, hogy a Haditechnika-t nem érdkelik ilyesmik.)
Simi 431460 2009. május 21. 10:36
Válasz erre
Laci!
Ehhez a figura-témához én igazából nem értek, de a múltkor egy jó ismerősömmel beszélgettem, aki 1/72 -es figurákat készít. Ő azt mondta, hogy előbb drótból készít egy vázat és azt szokta kitölteni milliputtal; azt egy ideig úgy lehet alakítani, mint a gyurmát; a megkeményedés után pedig lehet farigcsálni.
csatahajós 431459 2009. május 21. 09:22
Válasz erre
Peter barátunk megint hozta a formáját és az első 350es Mogit ő prezentálta:

www.modelshipgallery.com/gallery/ca/ijn/mogamicv-350-pvb/pvb-index.html

Más: a Parshall-Tully: Shattered Sword könyv összefoglalóm egész jól halad és mivel a Haditechnika folyóirat finoman szólva nem tart rá igényt ezért Horváth Zoli oldalán fog megjelenni, ha minden jól megy a nyár folyamán.
lucky 431458 2009. május 21. 08:48
Válasz erre
Laci!
Amiből jól esik. Műa, fém, hőre keményedő gyurma, fa, milliput, stb.
Ha te faragod akkor olyan lesz a figura amilyent szeretnél.
Nekem 1/200-as maratott figuráim vannak,de ezeken kell még némi feljavítás.
Laci 431457 2009. május 20. 22:16
Válasz erre
Sebi!
Gratulálok én is a parancsnokunknak!Legyen az apaságban rengeteg örömöd!

Lucky!
Nem egészen értem.Miből faragjak ki emberkéket,hogy te sokszorosítani tudd?
Köszi!

Hajókovács!
Mégegyszer bocsi,hogy nem volt időm elmenni hozzátok.Igérem jövő hónapban pótolom.
Üdv!
lucky 431456 2009. május 20. 21:33
Válasz erre
Sebi!
Grat neked és a nejednek is!
lucky 431455 2009. május 20. 21:33
Válasz erre
Laci!
Faragás nem vállalok, az a tied. Viszont a sokszorozást igen.
Jozsi 431454 2009. május 20. 20:57
Válasz erre
Hali!
Igen arra gondoltam.
Jozsi
dcsabesz 431453 2009. május 20. 14:02
Válasz erre
Sebi!

Gratulálok én is!

Üdv: Dcsabesz
kbt 431452 2009. május 20. 13:05
Válasz erre
Józsi!
Nagyon köszönöm tanulságos volt! Nem tudom pontosan de ha a u-boot.uw.hura gondolsz azt igen ismerem.

KBT
Hajókovács 431451 2009. május 20. 11:19
Válasz erre
Szia Sebi!
Gratulálok a tiszti kar létszámának az emeléséhez,javaslom a kiképzésének a megkezdését, például , bölcső helyett épits neki egy hajót és abban ringasd, ha nem is a tengeren , de legalább a fürdőkádban.
Kivánok a Babának és a Mamának is jó egészséget, neked pedig jól átaludható éjszakákat,( gyanitom ,nem igen lesz benne részed mostanában)

üdv János
Szamuráj 431450 2009. május 20. 08:56
Válasz erre
Szívből gratulálok Sebi!

Szamuráj tanár úr
BBalázs 431449 2009. május 20. 08:34
Válasz erre
Simi 431448 2009. május 20. 08:24
Válasz erre
Sebi!
Az új jövevény nem egy egyszerű tiszt a fedélzeten, hanem jelen pillanatban ő a parancsnok; majd talán idő multával kicsit lejjebb adja...
Szóval gratulálok és sok örömet és kitartást kívánok nektek!
Sebi 431447 2009. május 19. 23:36
Válasz erre
014
014

Uraim !

Szeretném bemutatni az új tisztet a fedélzeten. Andrásnak hívják és pénteken lépett szolgálatba :D
Jozsi 431446 2009. május 19. 21:27
Válasz erre
Szia!
Na, az úgy 1975 körül volt. A hajótest saját konstrukció volt, úgy kb. 80-100 cm hosszú. Itt a merülés a lényeg! A hajót nagyon a merülés határára kellett ballasztolni! Elöl és hátul relatíve nagy merülési kormányok voltak lefelé állítva. Felszíni haladáskor a leszorító erő a víz alá nyomta a hajót. A toronyban volt egy úszó kapcsoló, ami egy flexibiles tömítésen keresztül egy "emeltyű"-vel a motort kapcsolta, a tornyon volt egy lyuk. A torony el volt szigetelve a hajó testtől. A szigetelések egyébként bicikli belsőből készültek. Tehát: merüléskor a lyukon keresztül víz ment a toronyba , megemelte az úszó kapcsolót ami kikapcsolta a motort. A hajó megállt, a "leszorító" erő megszűnt a tengeralattjáró általában nagyon lassan felemelkedett. Nem mindig, mert a tömítéseknél és a tönkcsőnél állandó szivárgások voltak, és ha több víz ment be akkor a ballaszt átesett a másik oldalra. És akkor menteni kellett! Itt nálunk, Gyömrőn, a strandon játszottam vele igaz hogy nem sokat, mert féltettem a motort ami benne volt. Az egy nagyon drága (akkor 50- vagy 100 Ft volt? nem emlékszem pontosan) nyugatnémet motor volt. Két lapos elemmel működött. A ballasztot olyan ólommal csináltam amit a sréhvizavé szembe szomszédunktól kunyiztam. Légpuskagolyókat nyomott ólom lemezből és a perforált hulladékot kértem el tőle. Mindig csak este úsztattam amikor már nem hullámzott a víz, mert az is csodákat tett vele. Na így történt tisztelt bíróság.
A linket nézted?
Üdv:Jozsi
csatahajós 431445 2009. május 19. 20:09
Válasz erre
SZiasztok!

Örülök, hogy van érdeklődés :)!

Corto: zömében német gyártmányúak és értsd alatta hogy tényleg Németországban is készülnek, részben kézi munkával, a maradék között van vegyesen angol és amerikai gyártmány is. Itt a piac legkomolyabb gyártójának honlapja:
www.navis-neptun.de/home/home_e.html
Néhány kivételével puha fémből készültek, a különlegesebb, ritkább darabok közt (amik általában kisebb sorozatban készülnek) műgyanta és egy resimet nevű anyag a jellemző.

Nos a méretarány az kizárólagosan 1250-es ez azt jelenti, hogy a valóságban 250m-es hajó 20 cm hosszú, a legnagyobb egységem jelenleg a USS Midway, ami kb 22-23 cm. A Yamato és az 50Ft-os elég jól érzékelteti a méreteket.

Anno ezek a modellek egyébként a haditengerészetek számára ('30-as évektől) készültek célpontfelismerési gyakorlatra, persze a maiaknál nagyságrendekkel nyersebb formában. Manapság a mesterdarabokat sokszor számítógéppel tervezik 3D-ben, olyan részletességgel, hogy egynémelyik felveszi a modelwarshipsen megjelenő gyatrább 700-as makettel a versenyt (sőt, bőven rá is vernek a gyengébbekre). Aztán az idő elteltével egyre inkább a modellezők körében vált közkedveltté.
Ahogy a modellvasútban is itt is van több szint, a belépőkategóriában a minőség inkább játékszintű, viszont pár dolláros nagyságrendű árak vannak, a másik véglet a fentebb linkelt Navis-Neptun, az Argos (modern hajók), Classic Ship Collection, Optatus és még pár neves gyártó, akik megkérik az árát de lélegzetelállító produktumokat árulnak.

Simi: Köszönöm a dícsérő szavakat! És ez a mostani kollekciónak csak kb a 2/3-a, ha lesz egy kis időm fotózok még egy párat az újabbakról. Az festettek újabbak, szerencsére a Navis/Neptun is rájött hogy festetten még impozánsabbak a "kicsikék".
Két nagy előnye van a 700-zal szemben ennek a méretaránynak: sokkal kevesebb hely az imádott flotta összegyűjtéséhez és minden hajó összevethető egymással.
Simi 431444 2009. május 19. 17:12
Válasz erre
Csatahajós!
Nagyon impozáns a kollekció! Nekem különösen is tetszenek a festett darabok - talán ezek az újabb szerzemények? A fotók alapján inkább 700-asnak gondolná az ember, mint 1250-esnek...
Simi 431443 2009. május 19. 17:10
Válasz erre
Hajókovács!
Köszönöm a segítségedet előre is! Autót vezetni talán tudok majd (bár élesben még nem próbáltam), de a pakolásnál mindenképpen kérem a segítségedet.
Simi 431442 2009. május 19. 17:07
Válasz erre
Egy 1/700-as diorámához elsőosztályú téma!
kbt 431441 2009. május 19. 16:13
Válasz erre
Józsi!
Alig várom már.
KBT
Corto_Maltese 431440 2009. május 19. 13:08
Válasz erre
csatahajós!
Nekem nagyon tetszsenek! Milyen gyártmányúak ezek a makettek? Egy anyahajó mekkora méretű, hány cm?
Üdv!
Corto
BBalázs 431439 2009. május 19. 11:55
Válasz erre
Elnézést... Horthy
BBalázs 431438 2009. május 19. 11:52
Válasz erre
Sziasztok!
Kis érdekesség, ma figyeltem fel erre, hogy magyar lobogó volt a Gneisenau főárbócán Horty Miklós látogatásakor a flottafelvonuláson:

www.scharnhorst-class.dk/gneisenau/gallery/gallgneisefleetparade.html
csatahajós 431437 2009. május 19. 09:49
Válasz erre
Természetesen sikerült rossz linket megadnom lentebb, remélem ez működik:

picasaweb.google.com/masterminded83/1250EsHajok
Laci 431436 2009. május 19. 05:41
Válasz erre
Lucky!
Na ennek örülnék,ugyanis van egy-két elképzelésem arról,hogy legyen egy kis élet is rajta.Na viszont én nem koppintom le mások munkáit,hanem inkább eredeti képek alapján kellene emberkéket csinálni.
Köszi előre is a segítséged!
Üdv!
csatahajós 431435 2009. május 19. 00:01
Válasz erre
Sziasztok!

Korábban már tettem fel pár képet az 1250-es gyűjteményemről, itt van most még pár kép, kicsit jobb minőségben (ajánlom a nagyítás gombot jobb felül).

picasaweb.google.com/home
Hajókovács 431434 2009. május 18. 23:05
Válasz erre
Szia Laci!

Oké, ennek örülök , ha kedden meglátogatsz, délután 15 óráig ithon leszek, akkor a Bolyai Makett Klubba kell mennem.

Szia Simi!
Hogy mik történnek? Kivánok mielöbbi gyogyulást kivánok, 25.-én hétfőn kora reggel indulok Nagykanizsára a kiállitást bontani, gondolom Te is haza akarod vinni a hajóidat, ha kell érted megyek és hazaviszem a flottát.

üdv mindenkinek és a hétvégén Jászberény!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.