/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
EDE 431584 2009. június 12. 10:20
Válasz erre
Balázs!

Nagyon szép a grafikád! Múltkor pont néztem az adataidnál, hogy milyen klasszul rajzolsz. Akartam is kérdezni, hogy hajókat szoktál e rajzolni, de elfelejtettem. Most megkaptam a választ.
Laci 431583 2009. június 12. 05:38
Válasz erre
Szia Jozsi!
Én úgy csináltam a testet,hogy ugye a bordára van palánkolva.Ezt nagyjából lecsiszoltam,majd legitteltem és megint csisz-misz.Idáig gondolom ismerős.Ezután tettem fel a gézt,amit vászonfeszítővel vittem fel.Majd megint legitteltem és csiszoltam,de itt már a végleges formára.Ezután megint gitteltem,de már szórógittel és 800-s papírral tükörsimára csiszoltam.
Tehát a sorrend:
1. Palánkolás-csiszolás
2. Gittelés-csiszolás
3. Géz+vászonfeszítő felhordása
4. Gittelés-csiszolás
5. Szórógittelés-csiszolás

Én így csinálom.Ezután teszem fel az apróbb alkatrészeket,mert szórógittelés előtt nem lenne kivitelezhető a tökéletesre csiszolás.Mindig beleakadna a csiszolópapír -vagy vászon- meg persze körülötte igen időigényes lenne elpiszmogni,ráadásul könnyen méret alá lehet csiszolni.Majd ha minden megvan és a fedélzet még nincs felrakva,lehet festeni.A fedélzetet azért hagyom festés után,hogy ne legyen véletlen összefestve,na meg nem kell vacakolni a maszkolásával.
Üdv!
lucky 431582 2009. június 11. 20:52
Válasz erre
sajna nappalos leszek...:(
Jozsi 431581 2009. június 11. 20:49
Válasz erre
Hali Laci!

A hajótestet vásznaztad vagy csak a palánkozásra gitteltél? ? Az apró dolgokat én is avval a technikával ragasztom amit a Simi ír, hogy vékonyan kikenem a ragasztót és abba mártom a ragasztandó alkatrészt. Így nincs az hogy a fölös ragasztó kitűremkedik.

ÉS MINDENKINEK ! ! ! Szombaton reggeltől a Hajókováccsal és még néhány önkéntessel rakjuk össze azt a kiállítást. Ha valaki a "közelben" lakik és úgyis rossz idő lesz és régen látta a Dunát és még nem látott 1939-ben épült kereskedelmi hajót belülről és eljönne segíteni pakolni, szerelni, kárpitozni, azt várjuk szombaton reggel (09.00-tól) a megadott címen. Hát az utcát azt nem lehet eltéveszteni mert az a Duna.
Üdv: Jozsi
lucky 431580 2009. június 11. 19:44
Válasz erre
Ha minden igaz az O'brien+ egy PBR ott lesz.
lucky 431579 2009. június 11. 19:42
Válasz erre
Hajókovács 431578 2009. június 11. 19:34
Válasz erre
Múzeumok Éjszakája
Múzeumok Éjszakája

Minden hajózást és hajókat kedvelőnek!

Bizonyára tudjátok , de itt is szeretném felhivni a figyelmeteket a Múzeumok Éjszakája alkalmából rendezett Hajózástörténeti Kiállitásra a " Bödön csónaktól az atom jégtörőig " cimmel a Debrecen " EX KASSA "
Duna- Tengerjáró hajó fedélzetén és kiállitó terében.
Az esemény időpontja : június 2O szombat 16 óra a megnyitás, a kiállitás további két hétig megtekinthető.
További információkat kaphattok a hajómakett.hu oldalon.
Simi 431577 2009. június 11. 12:51
Válasz erre
BBalázs!
Ez igen! Ez egy gyönyörű alkotás (lesz)! Én mindig arról álmodtam, hogy milyen jó volna rajzolni egy szép hajót - de nekem ez valahogy sose ment...
BBalázs 431576 2009. június 11. 12:31
Válasz erre
Gneisenau rajz
Gneisenau rajz

Sziasztok!
Bár nem makettezem mostanság, azért igyekszem néha hajókkal foglalkozni, remélem nembaj, h a topicba felraktam ezt, még nincs kész teljesen.
Gonzo 431575 2009. június 11. 10:28
Válasz erre
Sziasztok Kollégák!

Egy kis nézegetni való a Youtube-ról (HMS Illustrius 1:350):www.youtube.com/watch

Lehet hogy karácsonyra elkészül vele az Airfix, PVB meg szilveszterre...

Üdv
lucky 431574 2009. június 11. 09:21
Válasz erre
Laci 431573 2009. június 11. 06:18
Válasz erre
szegecselés az orron 001
szegecselés az orron 001
Amerigo Vespucci
Amerigo Vespucci

Jozsi!
Utána néztem a neten és az a 10.000 db még lehet,hogy kevés is.Ahogy láttam az összes kajütablak meg illesztés stb mind mind szegecselve van.(Egy képet mellékeltem is róla!)Elég babra munka lesz de tuti megéri.Nekem a Bismarckra 3000 környékén van csak a testen.Pedig ott csak az orrnál és a tatnál van szegecs.Neked viszont az egész testet kell.Most van egy kép -Bismarck- a hajó orrnál levő szegecsekről.Érdemes megnézned,hogy nem olyan sűrű,mint a tied lesz.Még így is hangsúlyozom közel 3000 db kell rá.Szóval igen fel kell kötnöd a gatyát ha ezt így meg akarod csinálni.Viszont becsülöm a munkád,hogy Te is törekedsz a legapróbb részletekre.
Mint ahogy azt Simi javasolta,egy csepp pillanatragasztót kell egy papírlapra cseppenteni.Egy dróttal belemártasz a ragacsba és felviszed a testre.Majd egy szike segítségével ezeket a kis apró korongokat felrakod az előre kijelölt szegecs helyére.Szóval nem egyszerű...
Üdv!
Simi 431572 2009. június 10. 22:22
Válasz erre
Lucky!
Használok 2K epoxit is (Eporapid; nagyon jó! Kifejezetten ragasztásra és hézagok eltüntetésére javasolja a gyártó.) De jelen esetben ez egy egykomponensű anyag: Contactceys a neve. Állítólag 5-10 perc alatt köt; víz és hőálló, flexibilis. Az állaga nem sűrű, inkább folyadék. Állítólag a kötés előtt "oldószerrel" lemosható (nem tudom, mi az az oldószer? Majd igyekszem kinyomozni: nitró, vagy lakkbenzin?).Igazából még én is csak most fogom kipróbálni. A tapasztalatokat majd később tudom leírni.
lucky 431571 2009. június 10. 20:47
Válasz erre
Sőt néha még tesco-ba is...:)
De holnap is megyek!:)
Jozsi 431570 2009. június 10. 20:44
Válasz erre
Te Laci!
Ez nagyon jónak néz ki! Szerinted mennyi szegecs kell rá? Saccoltam és érdekel, hogy jó gondolom-e? Az AMERIGO VESPUCCI-t én is szegecsesen szeretném megcsinálni csak a legszerényebb számításaim szerint is kb. 10.000 db kellene.
Üdv: Jozsi
Jozsi 431569 2009. június 10. 20:35
Válasz erre
Ezek szerint nem csak a Praktikerbe jársz hanem az OBI-ba is? Te egy született áldozat vagy!
lucky 431568 2009. június 10. 20:11
Válasz erre
Simi!
Ez a ragacs nem vmi 2K epoxi volt?
Simi 431567 2009. június 10. 16:24
Válasz erre
Laci!
Nem rossz ez a "szegecselés"! De ha nagyon zavar a gyors kötés, akkor kereshetsz más, lassabban kötő ragsztót is. Pl a múltkor láttam az OBI-ban egy szupererősnek kikiáltott ragasztót, ami 5 perc alatt köt meg; igaz, a nevére nem emlékszem, de azt hiszem, én is fogok olyat venni és akkor majd megírom a nevét.
RCM 431566 2009. június 10. 16:13
Válasz erre
Sziasztok!
Hátha itt célirányosabb.:-)

Eladó egy Revell New Jersey + korlát maratás.
Elkezdett ,de ami eddig kész az igényesen van megcsinálva.(nem én csináltam de szerintem az).
Kb 2 éve van nálam és ha eddig nem fejeztem be akkor már nem is fogom.
Ha valakit érdekel annak szívesen küldök fotókat is.
Csere is érdekel.
realcarmodels@tvnetwork.hu
Laci 431565 2009. június 10. 16:09
Válasz erre
szegecselés
szegecselés

...szóval folyamatban van a szegecselés!
A pillanatragasztóban az a roszz,hogy egyből köt szóval nincs időm igazgatni.De ettől függetlenül próbálom szépen csinálni.
Üdv!
Laci 431564 2009. június 9. 17:03
Válasz erre
Simi!
Még mindig a szegecsek készítésével vagyok elfoglalva,de már vízhólyagos lett az ujjam a sok nyomogatástól.De nem adom fel...
Üdv!
Narn 431563 2009. június 9. 10:47
Válasz erre
Varjúbácsi!
Megérkezett a pakk, mail ment :)
Köszönöm szépen a sok infót, anyagot.
BBalázs 431562 2009. június 8. 17:49
Válasz erre
Én i elolvastam a Littorio-s cikket, gratula a szerzőnek, nekem mindig is tetszettek ezek az olasz hajók. És ahogy kivettem a cikkből, sokmindenben toppon voltak.
Sszabi 431561 2009. június 8. 13:15
Válasz erre
Simi ezer köszönet!
EDE 431560 2009. június 8. 09:45
Válasz erre
Nekem is sikerült néhány hajót jobban megnézegetnem. Nemcsak a felhasznált réz mennyisége ütött szemet, hanem a kiindulási alap sem sokszor "kommersz" fröccsöntött cucc, hanem a Pitroad finomabban kidolgozott kitjei. A Hiryunál külön fotón mutatja meg a fotomaratot fedélzetet, ami amellett, hogy nagyon szép, több darabból áll, így nem kell a maszkolással vesződi, több idő marad a felület szebb kidolgozására.
Simi 431559 2009. június 7. 17:36
Válasz erre
Akkor ezen az oldalon kötelező olvasmány a "hajók" c. alatt a Littorioolli.freeweb.hu/index.html. Kérdezd meg Horváth Zolit is, hogy neki milyen infói vannak a Roma-ról. Ha tud, biztosan fog segíteni.
Sszabi 431558 2009. június 6. 11:50
Válasz erre
Üdv!
Sikerült beszereznem a GPM 1:200-as Roma-ját, de nem találok róla jó rajzokat...
Nem tud valaki hozzá vmi könyvet vagy legalább közeli képeket? Mert amitek én találtam az mind igencsak távolról készült...
Előre is köszi ha tud vki infót!
Sszabi
csatahajós 431557 2009. június 5. 23:17
Válasz erre
Sziasztok!

Simi! Egyetértek, a Missouri tetszett nekem is a legjobban, meg a Zuikaku. A Missourinak a lemezosztása tényleg kicsit durva ahhoz képest hogy teljesen hegesztett hajóteste van.

Szerintem elképzelhető egyébként, hogy ez az emberke is rendelésre dolgozik és eladja a kész darabokat. Ettőf függetlenül le a kalappal a készítő előtt, gyönyörű munkák és látszik hogy nem kímélt se időt, se energiát se anyagiakat.
Laci 431556 2009. június 5. 13:54
Válasz erre
Minden országnak megvannak a maga emberei.Ez az emberke aztán időmilliomos,hogy ennyire ki vannak dolgozva a hajói.Na meg a kivitelezése is nagyon ütős.
Sszabi 431555 2009. június 5. 13:11
Válasz erre
Télleg nagyon szépek, de ha már eccer ennyit dolgozott rajtuk és vízvonal makettek, akkor rárakhatta volna őket vmi alapra v megcsinálhatta volna őket teljes hajótesttel.
(mondom én aki soha nem kezdenék bele egy tengert imitáló alapba, legalábbis jelen állás szerint...) De amúgy télleg nagyon szépek.
Simi 431554 2009. június 5. 12:41
Válasz erre
csatahajós!
Nagyjából végignéztem a kollekciót. Nagyon szép alkotások. Ez a kínai biztosan sokkal szorgalmasabb, mint én. Nekem a Missouri a kedvencem, talán azért is, mert eléggé hasonlít a Montana-mra. Egy-két képen látszik, micsoda maratás-hegyek álltak az alkotó rendelkezésére... persze azért maga is tudott pluszt hozzáadni a készletekhez. Külön figyelemreméltó a hajótestek lemez osztása: bár szerintem a Missouri-n ez nem volt ennyire hangsúlyos. A legkevésbé a Yamato tetszett: itt nagyon zavartak a 127 mm -es tüzérség bot-szerű vaskos lövegcsövei.
EDE 431553 2009. június 5. 10:35
Válasz erre
Nem semmi pl. a Zuikakun a légvédelmi ütegeit alátámasztó pilonok mennyisége és minősége!
Nem is tudtam, hogy a kínaiakat érdekli a japán II. világháborús haditechnika, végülis igencsak haragszanak rájuk. Érdekes, hogy eddig a Trumpeter békén hagyta a japán felségvizeket, kíváncsi vagyok, mikor rukkolnak elő 1:350-ben egy japán csodával!
EDE 431552 2009. június 5. 10:24
Válasz erre
Szia Lucky!

Én is pont így gondoltam a jelet leszámítva, ami igen hasznos ötlet.
A gond az, hogy az új gépemen Vista van, és a HP nagyon sajnálja, de a beolvasó programot már nem fogja frissíteni erre a verzióra. (Egyébként a nyomtatómét se). Így mielőtt nekiállok az amúgyis imádott műveletnek, új gép kihúz, régi bedug. Majd a végén vissza.
lucky 431551 2009. június 4. 20:04
Válasz erre
EDE!
Mivel B4 a formátum, A4-es szkennerrel 2 részből tudod az oldalakat beolvasni.
A kérés az, h a két átlós sarokra tegyél egy fix méretű jelet.
Ez lehet egy 10 mm-es négyzet.
Ez majd később a nyomtatásnál segít a méret tartásánál.
300dpi-től többel ne szkennel!
Narn 431550 2009. június 4. 20:01
Válasz erre
Ezt nem lehet megnyitni, azt írja, hogy forbiden ...
lucky 431549 2009. június 4. 20:00
Válasz erre
Narn!
Próbáld ki a két komponensű autójavító gitteket.Kis árért sokat kapsz, de a művészet az, h csak annyit keverj be amit fel is tudsz használni.
Van egy állapota amikor "túrós" lesz.Na ekkor nem lehet tovább dolgozni vele, de kicsit később enyhén gumiszerűvé válik, ekkor késsel vágható.A teljesen kötött anyag már csak csiszolható.
csatahajós 431548 2009. június 4. 19:57
Válasz erre
Érdemes teljes képernyőre kinagyítani a képeket a kép alatti gombokkal - lélegzetelállító

service.photo.sina.com.cn/orignal/45b72407x6261bf118046&690
csatahajós 431547 2009. június 4. 19:54
Válasz erre
Kis csemege, emberünk indított egy új blogot:

blog.sina.com.cn/s/indexlist_1169630215_4.html

Nem semmi...na azt mondom ezekre hogy ehhez képest PVB munkái még 350-ben sem hozzák azt a részletességet :).
Narn 431546 2009. június 4. 17:52
Válasz erre
Nekem Miliput van, ami kicsit hasonló. Azzal próbálom majd a nagy lukakat eltüntetni.
Majd abból fogom a hiányzó palánkokat is oda varászolni, mert kicsit el van csúszva, ami a 4080-as képen is látható.
Simi 431545 2009. június 4. 08:36
Válasz erre
Narn!
Hagyományos módszerekkel is el lehet ezeket a réseket tüntetni, de az nem kis meló. Én a Hood esetében találkoztam hasonló, de talán még kellemetlenebb résekkel. Ráadásul már le is voltak festve az elemek. Sokat gondolkodtam a megoldáson. Csiszolás, meg ilyenek már szóba se jöhettek. Végülis egész jó megoldást sikerült találni: A vízszintes részeket (értsd: fedélzet)szalaggal lemaszkoltam (hogy ne kenjem össze), aztán a résekbe "Eporapid" nevű kétkomponensű ragasztót folyattam be gombostű segítségével; a felesleget pedig egy rossz szikével lekapartam a függőleges részek oldaláról. Így csak a réskbe jutott a ragasztó. Ez egy olyan anyag, ami az összekeverés után olyan, mint a méz, és csak 4-5 óra multán keményedik ki. Különben csiszolható is a száradás után - de nekem kellett. A lakkozás pedig minden nyomot eltüntetett.
EDE 431544 2009. június 4. 08:06
Válasz erre
Ja!

Mail: mihalikl kukac citromail.hu.
Állítólag itt látszani kéne valami adatlapon, de ezzel még én sem vagyok tisztában.
EDE 431543 2009. június 4. 08:04
Válasz erre
Lucky!

Már gondoltam rád és Szamurájra! Mindenképpem készülni fog biztonsági másolat. Ha rászánom magam a szkennelésre tolom nektek.
Narn 431542 2009. június 4. 01:46
Válasz erre
IMG_4079
IMG_4079
IMG_4080
IMG_4080
IMG_4082
IMG_4082
IMG_4084
IMG_4084

Így néznek ki a kicsit zűrös részek.
Narn 431541 2009. június 3. 20:18
Válasz erre
Varjúbácsi!
Küldtem mailt magánban.
Varjúbácsi 431540 2009. június 3. 19:24
Válasz erre
Narn!
Megtaláltam az 1/200-as dokumentációt, részletes rajzok, ha elküldöd a postacímedet, lemásolom benn a munkahelyemen, és elküldöm. és teszekmellé még néhány fotót is egy CD-n! Én is nagyon rágerjedtem a Borodinora és a Varyagra. Az utóbbi szerintem nagyságrendekkel jobb.
varjasikukacyahoopontcom
Laci 431539 2009. június 3. 18:07
Válasz erre
Simi!
A szegecseket még nem tettem fel,mert eleve nincs is meg a mennyiség,hogy hozzáfoghassak.A testre is több mint 2200 db kell és annak még csak a fele lehet meg.Mondjuk nem is számoltam,hogy mennyi lehet,de úgy számoltam,hogy egy sor az 200 db környékén jár és 100 db is több,mint egy óra mire kilyuggatom.Nem beszélve arról,hogy van ami nem is jó,mert az előző lyukasztásba ment át és így nem kerek,hanem hiányos.
Üdv!
Narn 431538 2009. június 3. 15:15
Válasz erre
Hűűű, ezek jók. Ilyesmit kerestem, de nem találtam. Ezért használtam a warship oldalon lévő két-három makettet referenciának.
Köszi a linket. Nagyon örülnék a tervrajznak. Az utolsó linken jó rajzok is vannak.
Még várom a maratást és a lövegcsöveket, az kb egy hét mire ideérnek. Az építést sem sietem el.
Ahogy elnézem jó sok meló lesz vele, mert az illestéssk messze nem jók. Majd este teszek fel képeket.
Varjúbácsi 431537 2009. június 3. 15:12
Válasz erre
lucky 431536 2009. június 3. 15:06
Válasz erre
Varjúbácsi!
Engem is érdekelne a tervrajz...
lucky 431535 2009. június 3. 15:04
Válasz erre
EDE!
Mi a mail-ed?
Lenne egy kérésem Akizuki fronton..
llucky kukac citromail.hu
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.