/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Narn 431608 2009. június 17. 10:43
Válasz erre
Chevy!
Az jó lenne, ha kiderülne, hogy kik voltak.
Hol árultak ? Az alapján talán ki lehetne deríteni kilétüket.
ChevyG 431607 2009. június 17. 10:20
Válasz erre
Szeva
!

Móváron volt egy osztrák cég, ami maratásokat és esztergált cuccokat készített. Természetesen főleg 35ben, de sok-sok hajós kieg is volt. pl a Zvezda féle ruszki hajókhoz lövegszettek és esztergált(!) árbocok!

Én 1 általános maratást hoztam tőle (350-es 3soros korlát, "belógással", és a König osztály fő fegyverzetének csövei.-20db alkatrész)) Az úr szimpatikus volt, és még kedvezményt is adott. (a két készlet kb 3000Ft volt)

A cégnevét nem tudom (csomagoláson nincs rajta), de lehet h Valamelyik Kolléga tud érdemben több infót adni.

üdv:C
Laci 431606 2009. június 17. 07:46
Válasz erre
Jozsi!
Mindenesetre köszi az infot,majd ha legközelebb Pesten járok utána nézek.A múltkorában néztem a neten rétegelt lemezt 4mm vastagságút.Használt állapotban írta,ami szerintem azt jelentette,hogy igaz egészben volt de már régen ott lehetett fölöslegként.2 m2 volt 40 ezer forint.Ha én utána számolok gyorsan fejben,akkor az én hajóm javában 200 ezer környékén járhat rétegelt lemez ügyben.Tudni illik az orr és tat ebből van és 5mm vastag.A bordák szintén rétegelt lemezek és ezek is 5mm-esek.Erre jön a fedélzet ami 10mm-es vastag,és még a felépítményt nem is számoltam,+ a lövegtornyok stb-stb.Pedig ugye az ár arányosan nő a vastagsággal is.Úgyhogy még jó hogy be tudtam ilyeneket szerezni,mert pénzben ezt nem tudnám megfizetni.
Üdv!
Jozsi 431605 2009. június 16. 20:44
Válasz erre
Szia!

Van ez a Modell & Hobbi vagy Makett & Hobbi bolt hálózat? Most tényleg nem tudom a pontos nevét, pedig kerestem a névjegykártyáját, de nem találom. A Lehel úton volt egy boltjuk, de az elköltözött a Váci út 95? körüli számra. Ja, ez Budapesten értendő. Na ebben a boltban lehetett kapni spec. rétegelt lemezt. Elég szar minőséget horribilis áron. 3 mm-től vastagabbat sok helyen lehet kapni. Én szintén Bp.-n, a ZATIK áruházban szoktam venni vastagabb lemezeket.
Üdv: Jozsi
Laci 431604 2009. június 15. 05:43
Válasz erre
Jozsi!
Rétegelt lemezt általában mindig ismerősöktől kapok,ami a régi szekrények hátulja volt.Ezt szoktam lapjaira szedni,persze miután a kívánt darabot kivágtam belőle.Általában ez kisebb részeknél beválik,de a nagyobbak már nem alkalmasak ezen módszer alkalmazására.1 mm vastag lemezt meg nem tudok sehol sem,hogy hol lehet kapni,mert én annak idején a szakkörön tudtam beszerezni.Esetleg ha tudsz olyan helyet megnevezni ahol lehet kapni,az nekem is jól jönne.
Köszi és ÜDV!
BBalázs 431603 2009. június 14. 21:00
Válasz erre
Jozsi 431602 2009. június 14. 20:16
Válasz erre
Szia!
Van valami beszerzési forrásod a rétegelt lemezre? Én egyet tudok, de nincs mindig nekik.
Üdv: Jozsi
lucky 431601 2009. június 14. 15:11
Válasz erre
Laci!
NM.
klipperbarát 431600 2009. június 14. 13:16
Válasz erre
Sziasztok!
Kérem BBalázst, hogy dobjon egy levelet a vargais@indamail.hu-ra, mert írni szeretnék neki magánban, csak nem látom a mailcímét.
Köszi.
Laci 431599 2009. június 14. 06:41
Válasz erre
Lucky!
Köszi a segítséget a linkkel kapcsolatban.
Valóban élőben teljesen más,mert itt például homályos a felvétel,majd talán kint a szabadban jobb lesz,meg nem látszanak a hegesztési varratok,meg a szegecsek sem,na meg ilyen olyan apróságok amik 1mm nagyságúak vagy annál kisebbek.

Jozsi!
Ez az 1mm vastagságú rétegelt lemez nekem is ismerős,a Titanic építésénél használtam elég sokat belőle.
Üdv!
Jozsi 431598 2009. június 13. 21:30
Válasz erre
Halihó!
Kénytelen vagyok kenni vágni, mert 35 évvel ezelőtt nem volt űvegszálas műanyag, meg ilyen újmódi huncutság, fiatalság bolondság, stb. De volt 1 mm -től bükk rétegelt lemez, tökéletes, méretpontos fenyőléc és építetted a hajód.
Üdv: jozsi
M.István 431597 2009. június 13. 20:44
Válasz erre
Miklóós!

Ezek már így is durván nézek ki nem hogy beépítve-lefestve. Gratula hozzá, jó szerzemény volt. Nagyon felfogja majd dobni az egész hajót. Türelmesen várd meg a többi maratást is. Megéri! Úgy sem unatkozol.

Sabre-s csávó
lucky 431596 2009. június 13. 20:08
Válasz erre
Kár, h nem voltam Szolnokon...Élőben egészen más.
lucky 431595 2009. június 13. 20:00
Válasz erre
Laci 431594 2009. június 13. 19:20
Válasz erre
Észrevettem!Na nem tudom miért,de ha rákerestek a Youtub-on erre akkor így megnézhetitek.
Youtube -> Bismarck go to up in Hungary
Így próbáljátok meg!
Üdv!
Sszabi 431593 2009. június 13. 18:54
Válasz erre
Laci nem műkszik nekem a link! Egyedül vok vele vagy télleg gubancos?
Narn 431592 2009. június 13. 17:23
Válasz erre
IMG_4195
IMG_4195
IMG_4196
IMG_4196

Sajnos még nincs meg a maratás a Borodinohoz, mert nincs raktáron a WEM-nek, de közben megérkleztek a csövek. Igen jól néznek ki. It van pár kép róluk.
Laci 431591 2009. június 13. 17:22
Válasz erre
Hajósok!
Tettem fel a Youtubra a hjaóról egy kis rövid ízelítőt.Bár a kép és hangminőség elég silány,de a lényeg ott van.Elvileg ez a link:
www.youtube.com/bismarck_go_to_up_in_hungary
Üdv!
lucky 431590 2009. június 13. 16:19
Válasz erre
Köszönöm!
Valami ilyesmire gondoltam én is, de biztos ami biztos..:)
Laci 431589 2009. június 13. 12:37
Válasz erre
Jozsi!
Ez pontosan így van ahogy írod.Látom te is kened vágod ezt a témát.Nekem annak idején azzal a magyarázattal álltak elő,hogy ez még nem is engedi a testet deformálni,amellett,hogy nélküle hajlamos lenne a repedezésre.
Üdv!
Jozsi 431588 2009. június 12. 21:56
Válasz erre
Hali!
A faléc palánkozás miatt. A fa "örök életű" és még ebben a formában is mozog. Párásabb időben dagad, szárazabb időben össze megy. Ezek a mozgások láthatatlanok és mérhetetlenek, de a gittelés és felette a festés megrepedezik. Ez egy eredetiben fatestű hajó makettjén nem gond, de egy vas hajón nem kívánatos. Van két hajóm ami több mint 30 éves, minden bajuk van már, de repedés az nincs, pedig fenyő léccel vannak palánkozva. A textil olyan mint a betonban a vasalás. Úszóképes hajónál ami evvel a fás technológiával épül elengedhetetlen. Képzeld el, a parton kint van a hajó, süt a nap a szürke szín szívja a meleget kb. 40 C fokos a felülete. Berakod a 20 fokos vízbe és kész a repedés. Az üvegszálas hajóknál ez nincs.
Üdv: Jozsi
lucky 431587 2009. június 12. 21:39
Válasz erre
Szia Jozsi!
A vásznazás miért kell?
Jozsi 431586 2009. június 12. 21:32
Válasz erre
Szia!
Na, a gézt hívom vásznazásnak. Én jóféle lepedőt használok és festékkel (trinát) ragasztom fel a palánkozásra, utána gitt, sika-mika stb.
Üdv.
EDE 431585 2009. június 12. 10:24
Válasz erre
SImi!

Lehet, hogy telhetetlen vagyok, de az a kis Tone cirkáló nem férne még el a Debrecen fedélzetén! :)
EDE 431584 2009. június 12. 10:20
Válasz erre
Balázs!

Nagyon szép a grafikád! Múltkor pont néztem az adataidnál, hogy milyen klasszul rajzolsz. Akartam is kérdezni, hogy hajókat szoktál e rajzolni, de elfelejtettem. Most megkaptam a választ.
Laci 431583 2009. június 12. 05:38
Válasz erre
Szia Jozsi!
Én úgy csináltam a testet,hogy ugye a bordára van palánkolva.Ezt nagyjából lecsiszoltam,majd legitteltem és megint csisz-misz.Idáig gondolom ismerős.Ezután tettem fel a gézt,amit vászonfeszítővel vittem fel.Majd megint legitteltem és csiszoltam,de itt már a végleges formára.Ezután megint gitteltem,de már szórógittel és 800-s papírral tükörsimára csiszoltam.
Tehát a sorrend:
1. Palánkolás-csiszolás
2. Gittelés-csiszolás
3. Géz+vászonfeszítő felhordása
4. Gittelés-csiszolás
5. Szórógittelés-csiszolás

Én így csinálom.Ezután teszem fel az apróbb alkatrészeket,mert szórógittelés előtt nem lenne kivitelezhető a tökéletesre csiszolás.Mindig beleakadna a csiszolópapír -vagy vászon- meg persze körülötte igen időigényes lenne elpiszmogni,ráadásul könnyen méret alá lehet csiszolni.Majd ha minden megvan és a fedélzet még nincs felrakva,lehet festeni.A fedélzetet azért hagyom festés után,hogy ne legyen véletlen összefestve,na meg nem kell vacakolni a maszkolásával.
Üdv!
lucky 431582 2009. június 11. 20:52
Válasz erre
sajna nappalos leszek...:(
Jozsi 431581 2009. június 11. 20:49
Válasz erre
Hali Laci!

A hajótestet vásznaztad vagy csak a palánkozásra gitteltél? ? Az apró dolgokat én is avval a technikával ragasztom amit a Simi ír, hogy vékonyan kikenem a ragasztót és abba mártom a ragasztandó alkatrészt. Így nincs az hogy a fölös ragasztó kitűremkedik.

ÉS MINDENKINEK ! ! ! Szombaton reggeltől a Hajókováccsal és még néhány önkéntessel rakjuk össze azt a kiállítást. Ha valaki a "közelben" lakik és úgyis rossz idő lesz és régen látta a Dunát és még nem látott 1939-ben épült kereskedelmi hajót belülről és eljönne segíteni pakolni, szerelni, kárpitozni, azt várjuk szombaton reggel (09.00-tól) a megadott címen. Hát az utcát azt nem lehet eltéveszteni mert az a Duna.
Üdv: Jozsi
lucky 431580 2009. június 11. 19:44
Válasz erre
Ha minden igaz az O'brien+ egy PBR ott lesz.
lucky 431579 2009. június 11. 19:42
Válasz erre
Hajókovács 431578 2009. június 11. 19:34
Válasz erre
Múzeumok Éjszakája
Múzeumok Éjszakája

Minden hajózást és hajókat kedvelőnek!

Bizonyára tudjátok , de itt is szeretném felhivni a figyelmeteket a Múzeumok Éjszakája alkalmából rendezett Hajózástörténeti Kiállitásra a " Bödön csónaktól az atom jégtörőig " cimmel a Debrecen " EX KASSA "
Duna- Tengerjáró hajó fedélzetén és kiállitó terében.
Az esemény időpontja : június 2O szombat 16 óra a megnyitás, a kiállitás további két hétig megtekinthető.
További információkat kaphattok a hajómakett.hu oldalon.
Simi 431577 2009. június 11. 12:51
Válasz erre
BBalázs!
Ez igen! Ez egy gyönyörű alkotás (lesz)! Én mindig arról álmodtam, hogy milyen jó volna rajzolni egy szép hajót - de nekem ez valahogy sose ment...
BBalázs 431576 2009. június 11. 12:31
Válasz erre
Gneisenau rajz
Gneisenau rajz

Sziasztok!
Bár nem makettezem mostanság, azért igyekszem néha hajókkal foglalkozni, remélem nembaj, h a topicba felraktam ezt, még nincs kész teljesen.
Gonzo 431575 2009. június 11. 10:28
Válasz erre
Sziasztok Kollégák!

Egy kis nézegetni való a Youtube-ról (HMS Illustrius 1:350):www.youtube.com/watch

Lehet hogy karácsonyra elkészül vele az Airfix, PVB meg szilveszterre...

Üdv
lucky 431574 2009. június 11. 09:21
Válasz erre
Laci 431573 2009. június 11. 06:18
Válasz erre
szegecselés az orron 001
szegecselés az orron 001
Amerigo Vespucci
Amerigo Vespucci

Jozsi!
Utána néztem a neten és az a 10.000 db még lehet,hogy kevés is.Ahogy láttam az összes kajütablak meg illesztés stb mind mind szegecselve van.(Egy képet mellékeltem is róla!)Elég babra munka lesz de tuti megéri.Nekem a Bismarckra 3000 környékén van csak a testen.Pedig ott csak az orrnál és a tatnál van szegecs.Neked viszont az egész testet kell.Most van egy kép -Bismarck- a hajó orrnál levő szegecsekről.Érdemes megnézned,hogy nem olyan sűrű,mint a tied lesz.Még így is hangsúlyozom közel 3000 db kell rá.Szóval igen fel kell kötnöd a gatyát ha ezt így meg akarod csinálni.Viszont becsülöm a munkád,hogy Te is törekedsz a legapróbb részletekre.
Mint ahogy azt Simi javasolta,egy csepp pillanatragasztót kell egy papírlapra cseppenteni.Egy dróttal belemártasz a ragacsba és felviszed a testre.Majd egy szike segítségével ezeket a kis apró korongokat felrakod az előre kijelölt szegecs helyére.Szóval nem egyszerű...
Üdv!
Simi 431572 2009. június 10. 22:22
Válasz erre
Lucky!
Használok 2K epoxit is (Eporapid; nagyon jó! Kifejezetten ragasztásra és hézagok eltüntetésére javasolja a gyártó.) De jelen esetben ez egy egykomponensű anyag: Contactceys a neve. Állítólag 5-10 perc alatt köt; víz és hőálló, flexibilis. Az állaga nem sűrű, inkább folyadék. Állítólag a kötés előtt "oldószerrel" lemosható (nem tudom, mi az az oldószer? Majd igyekszem kinyomozni: nitró, vagy lakkbenzin?).Igazából még én is csak most fogom kipróbálni. A tapasztalatokat majd később tudom leírni.
lucky 431571 2009. június 10. 20:47
Válasz erre
Sőt néha még tesco-ba is...:)
De holnap is megyek!:)
Jozsi 431570 2009. június 10. 20:44
Válasz erre
Te Laci!
Ez nagyon jónak néz ki! Szerinted mennyi szegecs kell rá? Saccoltam és érdekel, hogy jó gondolom-e? Az AMERIGO VESPUCCI-t én is szegecsesen szeretném megcsinálni csak a legszerényebb számításaim szerint is kb. 10.000 db kellene.
Üdv: Jozsi
Jozsi 431569 2009. június 10. 20:35
Válasz erre
Ezek szerint nem csak a Praktikerbe jársz hanem az OBI-ba is? Te egy született áldozat vagy!
lucky 431568 2009. június 10. 20:11
Válasz erre
Simi!
Ez a ragacs nem vmi 2K epoxi volt?
Simi 431567 2009. június 10. 16:24
Válasz erre
Laci!
Nem rossz ez a "szegecselés"! De ha nagyon zavar a gyors kötés, akkor kereshetsz más, lassabban kötő ragsztót is. Pl a múltkor láttam az OBI-ban egy szupererősnek kikiáltott ragasztót, ami 5 perc alatt köt meg; igaz, a nevére nem emlékszem, de azt hiszem, én is fogok olyat venni és akkor majd megírom a nevét.
RCM 431566 2009. június 10. 16:13
Válasz erre
Sziasztok!
Hátha itt célirányosabb.:-)

Eladó egy Revell New Jersey + korlát maratás.
Elkezdett ,de ami eddig kész az igényesen van megcsinálva.(nem én csináltam de szerintem az).
Kb 2 éve van nálam és ha eddig nem fejeztem be akkor már nem is fogom.
Ha valakit érdekel annak szívesen küldök fotókat is.
Csere is érdekel.
realcarmodels@tvnetwork.hu
Laci 431565 2009. június 10. 16:09
Válasz erre
szegecselés
szegecselés

...szóval folyamatban van a szegecselés!
A pillanatragasztóban az a roszz,hogy egyből köt szóval nincs időm igazgatni.De ettől függetlenül próbálom szépen csinálni.
Üdv!
Laci 431564 2009. június 9. 17:03
Válasz erre
Simi!
Még mindig a szegecsek készítésével vagyok elfoglalva,de már vízhólyagos lett az ujjam a sok nyomogatástól.De nem adom fel...
Üdv!
Narn 431563 2009. június 9. 10:47
Válasz erre
Varjúbácsi!
Megérkezett a pakk, mail ment :)
Köszönöm szépen a sok infót, anyagot.
BBalázs 431562 2009. június 8. 17:49
Válasz erre
Én i elolvastam a Littorio-s cikket, gratula a szerzőnek, nekem mindig is tetszettek ezek az olasz hajók. És ahogy kivettem a cikkből, sokmindenben toppon voltak.
Sszabi 431561 2009. június 8. 13:15
Válasz erre
Simi ezer köszönet!
EDE 431560 2009. június 8. 09:45
Válasz erre
Nekem is sikerült néhány hajót jobban megnézegetnem. Nemcsak a felhasznált réz mennyisége ütött szemet, hanem a kiindulási alap sem sokszor "kommersz" fröccsöntött cucc, hanem a Pitroad finomabban kidolgozott kitjei. A Hiryunál külön fotón mutatja meg a fotomaratot fedélzetet, ami amellett, hogy nagyon szép, több darabból áll, így nem kell a maszkolással vesződi, több idő marad a felület szebb kidolgozására.
Simi 431559 2009. június 7. 17:36
Válasz erre
Akkor ezen az oldalon kötelező olvasmány a "hajók" c. alatt a Littorioolli.freeweb.hu/index.html. Kérdezd meg Horváth Zolit is, hogy neki milyen infói vannak a Roma-ról. Ha tud, biztosan fog segíteni.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.