/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
lucky 431955 2009. október 7. 08:28
Válasz erre
A papírmakettes Pászti Balázs küldte:

Érkezett a Szent Istvánból.
Az ára: 25.490 Ft
ChevyG 431954 2009. október 6. 19:26
Válasz erre
Az elmúlt héten itt járt Dr. Hűvos Fernec "vándor kiállítása".

Az összes hajót lefotóztam, amit elhozott:

public.fotki.com/PLASTIXTORE/rc/dr-hvs-ferenc-munki/
ChevyG 431953 2009. október 6. 19:25
Válasz erre
Helló!

A Snowberry-t egyszer sem tudtam elcsípni a vízen :( (pedig építek egyet) -de szerintem erre nem rakta rá a stabililzátorokat (az orrának nem szabad kiemelkednie ennek a típusnak)

Meljik volt a Te tengód?
ide raktam fel az én fotóimat:
public.fotki.com/PLASTIXTORE/model-shows/praga2009/

örülök, hogy találkoztunk személyesen!
üdv
csatahajós 431952 2009. október 5. 21:27
Válasz erre
Nem haza beszélek, de én láttam, fogtam és kézben fogva semmi nem látszik ezekből a festékszemcsékből :)

Szóval nagy gratula megint.
Narn 431951 2009. október 5. 10:16
Válasz erre
EDE, köszönöm.

Zs180, gratulálok. Nagyon szépre sikeredett. A figurák meg külön jók, egy kis életet visznek bele. Sajnos az ilyen közeli képeknek megvan ez a hátránya, hogy a szemmel alig észrevehető kis egyenetlenségek felerősödnek.
Simi 431950 2009. október 4. 22:24
Válasz erre
Gyuri!
Hát sajnos ezek a WEM festékek ilyenek, de legalább megbízható az árnyalat. Meg persze, ahogy te is és én is írtam: a felvételek igazságtalanúl felnagyítják az amúgy elég kicsi hajócskát.
A Repulse-t nagyon szívesen megmutatnám, dehát 200 km választ el bennünket. Majd valami kis doboz-bontást esetleg megpróbálok összehozni és feltenni. Azt azonban le merem írni, hogy a Hood-hoz képest kidolgozottabb, részletgazdagabb; szóval felűlmúlja azt minőségben. Csak egy példa: a Hood gőzcsöveit néhány tömör műanyagpálca szimbolizálja a kitben; a Repulse esetében sokkal szebbek ezek és még a csövek végén van egy kis furat is. Szóval ez esetben ezeket - úgy tűnik - nem kell majd "eldobnom", mint a Hood-nál. És talán az építés is haladósabb lesz valamivel.
zs180 431949 2009. október 4. 21:38
Válasz erre
Köszönöm a hozzászolásokat!
Imi, sajnos ez az eredeti állapot, még nem volt erőm kijavítani a sérüléseket.
Nem tudok finomabban fújni - a WEM olajfestékeit használom, ezek autentikus színek.
A törzsön van egy réteg szürke, egy réteg csillogó lakk, több réteg matt lakk (a matrica miatt). Lehet, hogy akrillal szebben lehet fújni, néha használom, de szabad szemmel nem zavaró ez a felület sem.
De megnézném a Repulse-odat!
Szia
P.Gy.
Simi 431948 2009. október 4. 19:53
Válasz erre
Kedves Zs180!
Hát ez tényleg egyszerűen gyönyörű! Fantasztikus a részletezettség és tényleg méretarányosak az összetevők is. Engem csak a festék durva szemcséi zavarnak kissé - persze ez normális szemtávolságból nem nagyon érzékelhető.
Különben nyugtass meg, hogy ez már a "refit" állapot.
Ja és ha lehetséges csináltathatnál egy olyan képet is, ahol mind a három hajó látható, még a vízretétel előtt - én ugyanis már nagyon türelmetlen vagyok...
lucky 431947 2009. október 4. 17:53
Válasz erre
Az egész photoshop.A hajó kicsinyítve a toll nagyítva.:)
Grat!
sanyi 431946 2009. október 4. 16:48
Válasz erre
Photoshoppal csinálta:)
Nagyon szép!
Sszabi 431945 2009. október 4. 16:45
Válasz erre
Szép hajó! De hol találtál te mellé ilyen nagy tollat? :P
zs180 431944 2009. október 4. 15:38
Válasz erre
DSC_6668

Brilliant
DSC_6668
DSC_6672

Br 2
DSC_6672
DSC_6680

Br 3
DSC_6680
DSC_6677

Br 4
DSC_6677
DSC_6681

Br 5
DSC_6681
DSC_6693

Br 6
DSC_6693
DSC_6687

Br 7
DSC_6687
DSC_6669_resize

Br 8
DSC_6669_resize
DSC_6685_resize

Br 9
DSC_6685_resize

Újabb képek a hajómról:
EDE 431943 2009. október 4. 07:39
Válasz erre
Ja!

És persze gratulálok!
EDE 431942 2009. október 4. 07:26
Válasz erre
Narn!

Egyetértek! Rajzok alapján nem hittem volna, hogy a Nagato oszt. ilyen szép.

Egyébként újabb 1:350-es szépség érkezik: a Mogami 5 203 mm-es toronnyal. De az I-19 tengo se hagy hidegen.
Narn 431941 2009. október 3. 17:49
Válasz erre
IMG_8215
IMG_8215
IMG_8216
IMG_8216
IMG_8221
IMG_8221
IMG_8221
IMG_8221
IMG_8336
IMG_8336
IMG_9152
IMG_9152
IMG_9154
IMG_9154
IMG_9221
IMG_9221
IMG_9225
IMG_9225
IMG_9229
IMG_9229
IMG_9230
IMG_9230
IMG_9234
IMG_9234
IMG_9236
IMG_9236
IMG_9237
IMG_9237
IMG_9238
IMG_9238
IMG_9240
IMG_9240
IMG_9241
IMG_9241
IMG_9242
IMG_9242
IMG_9245
IMG_9245
IMG_9246
IMG_9246
IMG_9248
IMG_9248

Hello!
Mivel még nem láttam képeket a prágai E-Day-ről, pontosabban a hajós szekcióról, ezért felteszek párat azokból, amiket készítettem.
Hajót most nem vittem, de víznél maradva :) vittem egy tengeralattjárót, amivel megcsíptem egy harmadik helyet.
Hajóból nem volt olyan sok, mint tengóból, de azért akadt pár szép darab. Nekem a legjobban a nagy japán monstrumok tetszettek.
BBalázs 431940 2009. október 1. 11:38
Válasz erre
Ede!
Tényleg, beugrott nekem is, a Hobbyeasy-nél ráirnak vmi hasonlót és akkor vámmentes marad.
Lehet az USA-ból hozott cuccoknál ez nem műxik... :S
EDE 431939 2009. október 1. 07:54
Válasz erre
Úgy néz ki a vámosok egyre jobban figyelnek az internetes forgalomra. Én ugyan nem rendeltem neten, de az olvasottak alapján mintha a szállítási költség se lett volna ennyi. A dollár szerintem csak tavaj volt olyan alacsony, 3 éve nem.
Lehet, hogy a net mégse öli meg a hazai makettboltokat?
Ja, állítólag meg lehet kerülni a vámot ajándékozó levéllel. "Szerelmemnek Honkongból" - de erről a profikat kérdezzétek!
Topy 431938 2009. október 1. 00:02
Válasz erre
Simi!
Az nagyon drága! Németországban az 1/350-es Trumpeter Repulse kb. 100 EUR azaz valamivel kevesebb mint 30.000 Ft...
Sebi 431937 2009. szeptember 30. 23:08
Válasz erre
Hát kedves barátom, 3 éve nem volt ennyire magas a dollár ;)
Ha pedig már így megérkezett, akkor elhozod Bólyaira ?
Simi 431936 2009. szeptember 30. 21:56
Válasz erre
Mondjuk ez az USA-ból érkezett. De 3 éve a Hood is onnan lett rendelve; és akkor nem volt semmi ilyen tortúra, meg vám se. Pl most még a számlát se akarta megtalálni az agyatlan vámos: a doboz tetején volt egy nylon tasakban - ahogy az nálunk is gyakorlat. Ide telefonálgattak, hogy majd akkor ők határozzák meg az értékét és én azt szépen fizessem meg és menjek fel érte Bp-re. (Halkan jegyzem meg, hogy a szállítási dij majdnem 50 dolcsi volt.) Vagy 3 év alatt ekkorát fordult volna a világ?
HUJBI 431935 2009. szeptember 30. 19:39
Válasz erre
megszavaztátok az uniós csatlakozást, most meg sírtok az uniós vámok miatt. :)
BBalázs 431934 2009. szeptember 30. 19:02
Válasz erre
Simi!
Azt nevezem! 50 ropi... bár a végeredmény biztos megéri.
Hajrá!
Simi 431933 2009. szeptember 30. 14:43
Válasz erre
Sziasztok!
Ma megérkezett a 350-es Repulse makettem! Nagyon örülök neki! Úgy elsőre talán kicsit jobbnak vélem a kivitelezését, mint amit a Hood-nál tapasztaltam; pl: a kémények szikrafogó rácsai szépen áttört kivitelűek, mig a Hood esetében ez egy egybeöntött tömör darab volt. A fő lövegtornyok is jóknak (értsd: alakhű) látszanak - a Hood-éi teljesen hibásak voltak (mármint a forma, nem az öntés). Hát ezek az első benyomásaim.
Sajnos üröm is vegyült az örömbe: a bűnös vámosok 11.500.-Ft vámot vetettek ki rá, és így a vége valamivel több, mint 50.000.- Ft lett...
tüzér 431931 2009. szeptember 28. 20:19
Válasz erre
Sziasztok!

Ha valaki esetleg megszerezné mindkettőt, de csak az egyik kellene neki, átvenném az egyik hajót.Mindegy, hogy Yamato vagy Musashi.
Ha valaki kapható erre, akkor itt a címem:
tuzer76@freemail.hu

üdv,
tüzér
sanyi 431930 2009. szeptember 28. 19:50
Válasz erre
Szép estét!
Mielőtt még valaki rosszra gondolna semmi közöm hozzá, de gondoltam szólok, mert ezek árban nem rosszak:
http://www.vatera.hu/elado_tamiya_1_350_hajok_153968871.html
Ha nem működne a link, itt keressétek: gyűjtemény-modellek-harckocsi. Nem tudom miért iderakták...
Üdv
Sanyi
EDE 431929 2009. szeptember 28. 14:15
Válasz erre
Ronin 431928 2009. szeptember 26. 12:24
Válasz erre
Igazad van, a középső szekció tényleg nem illeszkedik, jelenleg még csak úgy van odatéve. Magam részéről szintén csavarral akarom a törzshöz húzatni. Ami pedig a motorizálást illeti, hagyom a fancba. Okozott már nekem ezen a hajón elég galibát, hogy tudjam, úgyis csak feszített víztükrű medencében lehetne biztonsággal, és persze élethűen úsztatni. 93-óta, mikor elkezdtem építeni, már épp elég RC hajóm volt már, hogy tudjam, egy ilyen ékszer a vitrinbe való. Az Enterprise nál már nem kővetem el ezt a hibát.
Simi 431927 2009. szeptember 26. 12:04
Válasz erre
Bocsánat! Igazad van: természetesen '41. májusi verzió lesz a PoW.
BBalázs 431926 2009. szeptember 26. 09:02
Válasz erre
Simi, Ronin!
A középső szekció rossz illeszekdése nem csak annak tudható be, hogy motorosora tervezted és nincs rögzitve? Ha két csavarral odaszorítanád a hajótest belsejéhez a fedélzetet, sztem eltűnne pikk pakk...
Topy 431925 2009. szeptember 26. 02:52
Válasz erre
Simi, EDE,
A PoW '42 májusi verzió szerintem kicsit már rozsdás lehetett, merthogy a hajót a japánok 1941 december 10-én elsüllyesztették. Talán inkább az 1941 májusi verzióra gondoltatok? :-)
Üdv ... Topy
Simi 431924 2009. szeptember 25. 21:51
Válasz erre
Azért én még láttam ott "öles" réseket is az Academy-től, amiket nagyon el kéne tüntetni... pl a "B" lövegtorony mögötti felépítmény és a fedélzet találkozásánál, de biztos, máshol is. Én biztosan nem foglalkoznék vele, mert sohasem lesz igazán jó, valahol mindig ki fog lógni csúnyán a lóláb - hanem inkább nekiállnék a Revell kitjének.
Ronin 431923 2009. szeptember 25. 21:23
Válasz erre
Köszi BBalázs!
Azért remélem hogy a mostani még csak a nyers vázlat. Ha rászánom magam a vizfelszín alatti részt, és a szűrke középső szecióját teljesen újra fogom fújni. És persze árnyékolás, meg hasonlók. Annak idején presztizskérdés volt számomra, hogy a csíkos mintát elkészítsem, volt vele gond elég, de megérte. Én ezek nélkül el sem tudnám képzelni a Bismarckot. Na meg a gigantikus szvasztika, ami olyan baljóslóvá teszi a gyönyörű orrot.
Gonzo 431922 2009. szeptember 25. 21:16
Válasz erre
Sziasztok Urak!

A Prinz Eugen mindenkinek piszkálja a csőrét, csak sajna a modelwarships-es oldal legalján ott található a beszerzési ár is 139 USD! Szép dolog hogy ad hozzá egy-két S100-ast de akkor is! A Bronco féle schnellboot-ok egyébként is sokkal szebben néznek ki szerintem...
Ennyiért 2db Revell féle Tirpitz-et adnak a LuckyModellék. +rezet úgy is meg kell venni hozzá,úgyhogy nagyon jó gyereknek kell lenni hogy a Jézuska bedugja a fa alá (legalább 2 egymást követő évben)
BBalázs 431921 2009. szeptember 25. 20:19
Válasz erre
Nem rossz az a Bismarck Ronin, bár középen tényleg megreccsent szegény :S Reméljük sikerül majd helyrepofozni!
Nekem a Nagato tetszik nagyon 350-ben. Ha egyszer nekifogok a makettezésnek, sztem őt fogom elkészíteni És ami minimum, az hogy a "pallózást" szeretném rajta szépen kivitelezni. Bár pár feljavító megdobja majd az árát...
Addig is remélem Decemberben Stefin ott lesz Mindenki...
Simi 431920 2009. szeptember 25. 13:52
Válasz erre
Igen, pontosan '42 májusi verzió lesz. Bár mostanában nem sokat (értsd: semmit se) dolgoztam rajta, mert házfelújításba vágtunk bele. Most már talán nemsokára lecseng a dolog és újra nekiállok "dolgozni".
Különben izgat ez a 350-es Prinz Eugen, lehet hogy a Repulse (állítólag hamarosan megérkezik!)után nekifogok majd.
EDE 431919 2009. szeptember 25. 12:48
Válasz erre
Ja!

SImi, a Prince of Walest is 42 májusi állapotban készíted?
EDE 431918 2009. szeptember 25. 12:46
Válasz erre
SImi!

Megnéztem a linkedet! Nagyon okos dolognak tartom, hogy okker színű a műanyag, ugyanis a szürke mindent fed, a "fa" színű festék meg nem igazán; ecsttel két réteg kell, és a finom erezet így teljesen eltűnik. Az okker fedélzetre így vékonyabb máz is elég, ami szebb végeedményt eredményez (Ezt jól megmondtam :)
Azért az se semmi, ha belegondolok, 5-6 éve 1:350 ben alig volt valami, most meg egy élet se lenne elég a teljes palettához. (Kivéve PVB)
Ronin 431917 2009. szeptember 25. 11:32
Válasz erre
Bismarck 003
Bismarck 003
Bismarck 004
Bismarck 004
Bismarck 005
Bismarck 005

Sebi!
A Címem: dombitamaskukacfreemail.hu
Ez az Enterprise dolog előszedette velem, egy régi restanciámat az 1:350 es méretarány felé. Már vagy 10 éve félkészen áll nálam az Academy Bismarckja. Sajna akkoriban még motorizált verzióban szerettem volna elkészíteni, de a gyári zsír, amit adtak hozzá, reakcióba lépett a műanyaggal, a tengelyek kimeneténél (Szándékosan nem tönkcsövet írok, mert ez a dolog sokkal primitívebb), szabályosan átitatta a hajótestet, és már a festéken is átütött a zsír. Ettől pedig szó szerint mállani kezdett a test, amit csak úgy tudtam megakadályozni, hogy belűlről acetonnal kentem át, hogy újra egybeolvassza. Sajnos a hajótest így is majdnem kettétört. Az egyik képen látszik is a repedés.. Ez a baleset egy időre elvette a kedvemet, de most elővettem és erős bennem a felindulás hogy kijavítom, és befelyezem, kiegészítve a festést, néhány azóta tanult technikával, és talán korlátokat is szerzek rá. Túl nagy tuningot nem szánok már rá, esetleg néhány utólag is kicserélhető elemet, mindt légvédelmi ágyúk mentőcsónakok, esetleg még figurák.
Üdv: Ronin
Simi 431916 2009. szeptember 25. 08:29
Válasz erre
Sziasztok!
Végre megjelent a Prinz Eugen is 1/350-ben! Most már el lehet készíteni a Dánia-szoros beli csata főszereplőit is ebben a méretarányban. Ezt is megértük! Nekem különösen a fő lövegtornyok tetszettek.
www.modelwarships.com/reviews/index.html
Sebi 431915 2009. szeptember 24. 23:00
Válasz erre
Semmi gond. Az ajánlat még áll. Küldd el a címed és küldöm.
Ronin 431914 2009. szeptember 24. 22:14
Válasz erre
Bocsi, a sújadatot könyvből idéztem, előforduhat hogy hibás a forrás.. Végül is nem a Kriegsmarine fő csapásiránya, csak a Bismarckról szólt egy része.
Egyébként, ha áll még az ajánlatod, az Enterprise maricákra megeggyezhetnénk.
Üdv:Ronin
Sebi 431913 2009. szeptember 24. 19:46
Válasz erre
Sziasztok !

Megnéztem a dolgot. A Marine Arsenal sorozatában van egy kiadványom a Gneisenauról, amiben az a rajz van, amit te mutattál Gonzo. Az adatok szerint a méretek közül a hossz 15 méterrel, a vízkiszorítás pedig kb. 2000 tonnával változott volna (a szélesség változásáról nem sikerült adatot találni).
Az "új" Gneisenau tehát kb. 245 méter (legnagyobb hossz) és kb. 40.500 tonna (legnagyobb vízkiszorítás) lett volna. A felépítményt is a rajz szerint építették volna át, így a Scharnhorst-hoz hasonlított volna. A főfegyverzet változása ismert. A másodlagos és légvédelmi fegyverzet 10,5 centis, 15 centis és 12,8 centis lövegekből, 6 db 2 centis flakvierlingből (vagyis négycsövű gépágyúból) és 6 db 2 centis egycsövű gépfegyverből állt volna.

Ronin !

Ez sajnos nem. A Z terv új hajók építését írta elő. Ez az átfegyverzéses/átépítéses dolog független volt tőle. A H-44 egyébként nem 60, hanem 140.000 tonna lett volna. Az volt a "specialítása", hogy egyetlen akkori német kikötőbe se fért volna be.
Ronin 431912 2009. szeptember 24. 18:37
Válasz erre
Üdvözlet!
Ez a csatahajótuning nem azonos a Z-Terv ben szereplő H44-nek nevezett 60 000 tonnás szupercsatahajó elgondolással?
Sebi 431911 2009. szeptember 23. 23:24
Válasz erre
Szia !

Szerintem több infót nem nagyon fogsz találni a neten. Valószínúleg a könyvekben is csak ilyen rajzok lesznek. Majd megnézem nekem milyen van az egyikben. Egyébként az általad mutatott rajzon is látszik a betoldás.
Simi 431910 2009. szeptember 23. 21:14
Válasz erre
Gonzo!
Vagy 10 éve egy könyvben láttam is egy "retusált" fotót a Gneisenau-ról a 380 mm-es tornyokkal - igeeen dögös volt.
Ha én ilyenre vállalkoznék, akkor a Scharnhorst-ot venném alapul (főként a fegyverzet dolgában) + az említett tornyok "Tirpitz"-esen.
Gonzo 431909 2009. szeptember 23. 20:15
Válasz erre
Battleship G

Egy lehetséges felújítás...
Battleship G

Szia Sebi&Simi!
Én valami ilyesmire gondoltam, bár úgy látom, hogy a modelwarships-es kolléga a teljes orr szekciót is megtoldotta. Jó lenne még infó...
Sebi 431908 2009. szeptember 23. 00:20
Válasz erre
Szia !

Nem, mert egyrészt a németeknek be kellett tartaniuk az angolokkal kötött egyezményt. Másrészt ők gyors hajókat szerettek volna, így a sebességért feláldozták a fegyverzetet. Csak nem sokkal a háború kitörése előtt vették tervbe, hogy "majd átépítik őket". De aztán másképp alakultak a dolgok. A Gneisenau például kb. így nézett volna ki:

www.modelshipgallery.com/gallery/bb/dkm/gneisenau-700-vc/vc-index.html
Simi 431907 2009. szeptember 22. 21:37
Válasz erre
Lehetséges, hogy a tervezéskor is felmerült a 15'-es opció - erről konkértat nem tudok. (Különben a japánok ezt trükköt eljátszották a Mogami osztályú cirkálókkal: 39-ben 155 mm-es tornyokkal állt szolgálatba, de a háború kitörése előtt "pillanatok alatt" átcserélték 203 mm-esre; így átvedlettek könnyűcirkálóból nehézcirkálóvá. Szóval azokat eredetileg is olyanra tervezték...)Az viszont biztos, hogy az un "Csatorna-futam" alatt, annak végső szakaszában a Gneisenau komolyabban megsérült. A hajót ki akarták javítani, ill. átépíteni; ekkor merült fel a gondolat, hogy 15'-es, vagyis 380 mm-es tornyokra kellene kicserélni a meglévőeket. Aztán közben Hitler látva a Norvég vizeken hogyan bénázik a Kriegsmarine, kiadta a parancsot, hogy az összes nagy hajót be kell olvasztani. Persze ezt nem kivitelezték, de a Gneisenau átépítését jegelték, mint kiderült - örökre.
BBalázs 431906 2009. szeptember 22. 19:08
Válasz erre
Néha felütöm a Csatahajók című könyvem, és mire lettem figyelmes:
upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/db/S%C3%A3o_Paulo_1942.jpg upload.wikimedia.org/wikipedia/en/b/b6/Battleship_Minas_Gerais_01.jpg
Érdekes hajó, a könyv szerint (bár ez lehet nem mérvadó?) kora legerősebb csatahajójának készült.
BBalázs 431905 2009. szeptember 22. 19:04
Válasz erre
Úgy tudom, hogy 6x381mm-es ágyúkra akarták cserélni később, mig a Bismarck-osztályét 8x406mm-esre tervezték. De mint tudjuk erre nem volt kapacitás.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.