/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Sebi 432360 2010. február 10. 13:48
Válasz erre
lucky 432359 2010. február 10. 12:57
Válasz erre
Sebi!
Katedrálüveg. A tejüveg az fehér.
Sebi 432358 2010. február 10. 12:35
Válasz erre
pe_11
pe_11

Szia !

A vízkészítésre van pár technika.
Használhatsz például üveget. Van egy üvegfajta, melynek az egyik fele sima, a másik felén pedig apró hullámok vannak. Ha jól tudom tejüveg a tudományos neve.
Nos, először lefested az alapot mondjuk sötétkékre (vagy zöldre, attól függően milyen mély vizet szeretnél). Aztán az üveg sima felét fesd ki az adott szín világos párjával. Nem baj, ha nem fed tökéletesen. Száradás után ragaszd össze az alapot meg az üveget. Aztán fesd meg az üveg hullámos felét nagyon híg világoszölddel. Annyira legyen híg, hogy épp csak megüljön a hullámok közt. Végül száradás után kend át az egészet szilikonnal. Nagyjából a képen látható eredményt fogod kapni. Hátránya, hogy csak kis méretarányban működik és igazából csak nyugodt vizet lehet vele ábrázolni.
Ha másképp szeretnéd, akkor ajánlom ezt a cikket a figyelmedbe:
www.modellversium.de/tipps/3-aus-dem-alltag/69-wasser-leicht-gemacht.html Nem tudom mennyire vagy jó németes, de az a lényege, hogy az illető fogott egy vékony hungarocelldarabot és lefestette (kihagyva a hajó helyét). Utána bekente szilikonnal és kanállal kialakította a hullámokat. Aztán ráragasztotta egy fa alapra és fehérrel kifestette a hajó körüli hullámokat.
Végül megpróbálhatsz szerezni olyan művizet, mint például ez:
www.modellversium.de/kit/artikel.php
Bevallom őszintén, itt magyarban nem tudom ki forgalmaz ilyesmit. Én vagy 4 éve Nürnbergben vettem egyet.
uzsee 432357 2010. február 10. 12:34
Válasz erre
Essex!
Igen ez a Chevalier, csak a név a tábla másik oldalán van. A 2 lehetőség közül ez az egyik (a másik a USS Fletcher), csak én nem festettem fel a sötétebb részt. Bár a kamuflázsos Fletcher biztos jobb lenne, de ahhoz úgy kéne tudnom festeni. Ekkora méretném meg nem szeretnék csúnyát festeni. És már azt is értem, hogy miért van rajta csak 1 helyen 40-es Bofors. A visszabontást nem szeretném megkockáztatni, mert a legtöbb helyen elég masszívan megragasztottam és félek, hogy valami eltörik. De bármilyen segítség jól jönne ahhoz, hogy szép hajót varázsoljak.

SImi!
Megnézem, hogy az árbocnak van-e olyan része ami 1mm-nél vékonyabb. Ha más nem akkor a kéményeknél használom fel ezt a megoldást mivel ott biztosra tudom, hogy vannak ilyen részek. És még egy kérdés. Szerintetek jó megoldás-e az ha a kémények tetejét úgy kormozom be ha gyertya fölé (5-10 centivel) tartom és aztán később lakkozom?
lucky 432356 2010. február 10. 10:52
Válasz erre
simi!
Igen drágább, de hosszabb is! :)
Narn 432355 2010. február 10. 10:36
Válasz erre
Essex!
Ez egy nagyon jó link, köszönöm szépen. Legalább látom a LArsenalt, hogy milyen jól néz kis és meggyőztek a képek, hogy inkább áldozzak (nem)keveset rá, de legalább lesz egy szép hajóm.
www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
Az oldal alján látható, hogy mi van a csomagban.
Essex 432354 2010. február 10. 10:33
Válasz erre
Bár itt nem említetted, azért sejtettem, hogy ez 1:144-es.

Feljavításhoz illetve részletekhez: először is tisztázni kellene, hogy a 175 Fletcher-osztályú romboló közül melyiket szeretnéd, és azt melyik állapotban. Ugyanis a hajók között is sok eltérés van, pláne, hogy mindegyiket egyszer-kétszer alaposabban átépítették a háború során is. A táblán lévő "Fletcher Class destroyer" nem sok jót ígér (félő, hogy túl általános a készlet), és kérdés az is, hogy a gyártó mennyi infót ad, viszont a rajta lévő szám miatt ez a USS Chevalier (DD-451):

www.navsource.org/archives/05/451.htm

Ezt az egyet adja (ekkor talán korrekt a kit), vagy te választottad a lehetőségek közül? (Akkor is korrekt lehet, ha megadja (és jól), hogy az adott hajó adott állapotában mit, hova és hogyan?)

Mivel már eléggé előrehaladott állapotban van a hajó, eléggé beszűkültek a választási lehetőségek, hacsak nem akarsz lebontani/levágni/csiszolni/újraépíteni. Szóval ez egy korai állapot, a linken az 1942-es fotónak felel meg (a híd előtt 20 mm-esek vannak, nem a dupla 40 mm-esek, a taton a vizibombavető mögött még nincsenek a 20 mm-esek). Sajnos elég gyenge fotó, részletfotó meg semmi, tehát más hajónak a korai fotói között kell keresgélni. (A linken a rajz már 1943-as állapot, több részletben eltér a 1942-estől.) Írd be a gúgliba a "fletcher class destroyer"-t.

Ha konkrét kérdésed van, megpróbálok segíteni, bár most nincs sok időm, és szkennelni sem tudok, mivel a gépem újra lett telepítve, és nem találom a szkenner installáló CD-jét. Megpróbálok árbocról infó keresni. Arról meg nem vagyok meggyőződve, hogy a torpedó látszik, de ezt is megnézem.
SImi 432353 2010. február 10. 09:21
Válasz erre
Lucky!
Szép kis kollekció. Mondjuk sokkal többe is kerül, mint az injekciós tű... de itt legalább létezik 1 mm átmérőjű. Az az igazság, nekem eddig nem különösebben hiányzott az 1-es, csak érdekes, hogy az injekciós tű-sorozatból pont ez a méret hiányzik.
lucky 432352 2010. február 10. 09:01
Válasz erre
Topy 432351 2010. február 10. 01:15
Válasz erre
Ede!
Az Essex osztályú hordozó kontra Corsair kérdést meg lehet közelíteni több oldalról is. Legkorábban a Bunker Hillen volt Corsair század (VF-17, korai F4U-1). Ha megfelelő matrica is kell akkor szűkülhet a kör: pl
www.starfighter-decals.com/35012-air-group-83-uss-ess.html Ezen van a VFB-83 (F4U-1D) Navy századhoz matrica az Essexen. Navy század volt még a VBF-88 (FG-1) a Horneten, de '45-től kerültek USMC századok pl. VMF-112 és VMF-123 (F4U-1D) a Benningtonra, ill. VMF-221 és VMF-451 a Bunker Hillre,
ez utóbihoz is lehet matricákat kapni:
www.starfighter-decals.com/35022-air-group-84-uss-bunke.html
elég bőséges a készlet
Üdv ... Topy
SImi 432350 2010. február 9. 22:21
Válasz erre
Kedves uzsee!
Elég sok anyagot és módszert alkalmazunk a hajók építésénél. Az a legjobb, ha behatárolod, hogy most éppen mit szeretnél rajta elkészíteni és akkor konkrétabban adhatunk tippeket.
Pl árboc készítéshez én injekciós tűket használok; ezzel érem el a merevséget és a vékonyodást. 1.2 mm -e átmérőtől 0.4 -ig tizedenként lehet tűket kapni a patikákban. (érdekes, de pont 1 mm -es tű nem létezik, nem tudom, mi az oka. Talán még zs180 se tudja...) A vastagságot a rajzról méretezem. A tűket megfelelő hosszúságúra darabolom mini flex-el. Azért jó, hogy lyukas, mert így össze lehet csapolni pl egy drótdarabbal. Ragasztáshoz pillanatragasztót használok. Az illesztéseknél körbefolyatom vele és száradás után elcsiszolom. A keresztrudaknál vájatot vágok flex-el és úgy csapolom össze. Így készült a 7256-os hozzászóláson látható árboc felső része, mármnint a "tripod", a három lábú alap feletti rész.
uzsee 432349 2010. február 9. 21:56
Válasz erre
Látszik, hogy este van ha már olvasni se tudok :))Csak kéne képet szereznem az árbocról, meg egy másikat a már betöltött torpedókról, hogy lássam mennyire állnak ki a csőből. A lövegekhez meg majd anyám gravírgép készletét használom. Találtam benne 1 fúrófejet ami éppen csak vékonyabb a lövegcsőnél. Kész szerencse, hogy 6 teljes lövegtornyot adtak a készlethez, de így is csak egyszer hibázhatok.
Szamuráj 432348 2010. február 9. 20:53
Válasz erre
Szia!
Sztirol lap, nem hab. :) Dekorációs boltokban lehet kapni, ha szépen kéred, méretre vágják, a vékonyakat (0,5-1mm) fel is lehet tekerni, de nem ajánlom, mert nehezen lehet kisimítani utána. Torpedót egyszerűen a makett öntőkeretéből tudsz faragni. Egy kis darabot levágsz, lecsiszolod gömbölyű fejűre, aztán beleragasztod a csőbe. A lövegeket érdemes kifúrni. Az árboc kialakításához a vastagabb és vékonyabb fémcsövek jók, de nekem párszor sikerült a műanyag öntőkeretből is szép hosszú egyenes részéből kialakítani.
Sz.
Jozsi 432347 2010. február 9. 20:46
Válasz erre
Ja! Simi-nek van egy szép HOOD-ja.
Jozsi 432346 2010. február 9. 20:43
Válasz erre
Hali!
Hát én a HOOD festéséhez, lakkozásához hagy NE szakértsek. Még az árnyalatát sem tudom, hogy milyen volt. Ha a fa színétől eltérő volt akkor én "pácolnám" és selyem mattal lakkoznám. De így látatlanul ha ne mondjak semmit.
uzsee 432345 2010. február 9. 20:35
Válasz erre
Igen ezt a fórumot én is láttam. Feljavítani eddig csak az árboc rudazatát akartam, esetleg a fő lövegekre apró lyukat fúrni, hogy ne nézzenek már úgy ki mintha egyszerű műanyag rudak lennének. Ez a sztirol hab viszont érdekesen hangzik. Szerinted a torpedóvetőcsőbe tudnak faragni belőle torpedót? Talán még a rozsdásítás is szóba jöhet, de ahhoz már nem értek, hogy hogyan és hova érdemes rakni.
Semper1979 432344 2010. február 9. 19:21
Válasz erre
Sziasztok!

Az lenne a kérdésem, hogy a Trumpeter 1/700-as hajói milyen minőségűek? Igazából az orosz hajók érdekelnének. Van ezekkel valakinek tapasztalata?

Üdv:semper
Szamuráj 432343 2010. február 9. 19:13
Válasz erre
Szia! :)
Találtam egy cikket a Fletcherről hajós fórumon. Maratás hiányában szerintem a legjobb megoldást a 0,5 mm-es sztirol lemez jelentheti, jól alakítható, ragasztható. Mondjuk kérdés, hogy mit szeretnél feljavítani, mert nem mindenre megoldás a sztirol lemez. Szerezz be különböző vastagságú drótokat.
Üdv!
Sz.

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
uzsee 432342 2010. február 9. 18:31
Válasz erre
100_7185
100_7185
100_7186
100_7186
100_7187
100_7187
100_7188
100_7188
100_7193
100_7193

A "Mi készül éppen?" topikból irányítottak át ide :)) December óta építem ezt a kis csónakot és érdekelne, hogy a jelenlegi állapotában mivel tudnám kicsit feljavítani (maratás nélkül) és milyen anyagokat használjak hozzá.
EDE 432341 2010. február 9. 12:13
Válasz erre
Essex!

Köszi! Azért nem kell úgy aggódni!:)
Essex 432340 2010. február 9. 11:39
Válasz erre
Narn, szerintem ezt is elkezdheted olvasgatni... :-)))

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

EDE: majd utánanézek a Corsair-es Essex-eknek, de addig se igyál túl sok Unicumot... :)
EDE 432339 2010. február 9. 10:42
Válasz erre
Ja, csak Kb. 2000 km az út. (oda)
EDE 432338 2010. február 9. 10:37
Válasz erre
Laci, Narn!

Nem tán erre gondoltok?
www.atlantikwall.info/aw/norwegen/n1_3000.htm

Dániából autóval elérhető Svédországon keresztül, bár stilszerűbb lenne hajóval.
Laci 432337 2010. február 9. 07:01
Válasz erre
Szia Baläzs!
Igen olvastam Simi välaszät.Tehät akkor Norvegiäban süllyedt el.Pedig tenyleg van egy kezikönyv,ahol ezt lättam.

Narn!
Ez a kezikönyv egy benzinkuton volt valahol az autopälya melett es tök ingyen.A nemet hatärt ahogy elhagyjuk,valahol ott talältam rä.De majd megkerersem es megirom.
Üdv!
BBalázs 432336 2010. február 9. 06:37
Válasz erre
Szia Laci!
Simi már megválaszolta a kérdést!
Norvégiában portyázott (vagy inkább vesztegelt) a Tirpitz, de az utikönyv lehet érdekes, mennyit kóstál és milyen terjedelmű?
Egyébként minden rendben?
Balázs
Atis 432335 2010. február 8. 23:52
Válasz erre
Ahoi

Narn.. nagyonremélem hogy lesz veled fényképező.:)

üdv.
Narn 432334 2010. február 8. 23:48
Válasz erre
A stilling az tényleg kiállítást jelent. Merre van, mert akkor én is meg lesném. Én is itt élek (Dánia).

Simi, vannak fjordok, de ne olyat képzelj el, mint Norvégiában, mert itt a legmagasabb hegy is csak 150m. Konkrétan egy pukli :))
SImi 432333 2010. február 8. 23:02
Válasz erre
Dániában már fjordok is vannak? Különben a Tirpitz Norvégiában, Tromsö közelében a Haaköy sziget melletti horgonyzóhelyén süllyedt el 1944.nov.12-én.
Sszabi 432332 2010. február 8. 22:12
Válasz erre
Szia Jozsi!

Elkezdtem a Hood fedélzetét bedeszkázni, és azt szeretném megtudakolni, hogy ha kész lesz mivel lakkozzam le? Vagy mivel kell lekezeleni?
Előre is köszi a segítséget!

Sszabi
Jozsi 432331 2010. február 8. 21:51
Válasz erre
Hát egy napja spekulálok, hogy mire gondolsz! Szerintem a motorokat akarod "olyan" színűre festeni. :-) :-) :-)
Laci 432330 2010. február 8. 21:16
Válasz erre
Szia Baläzs!
Szoval az a lenyeg,hogy itt Däniäban lättam egy utikönyvet,ahol a Tirpitzröl lättam valami iräst."Tirpitz Stilling".Szerintem ez Tirpitz kiällitäst,vagy muzeumot jelent.Szoval egy fjordnäl van.Te vagy egy nagy Tirpitz szakertö.Melyik fjordnäl süllyesztettek el a hajot?Valahol a keleti oldalon lättam,csak mär nem jut eszembe a neve.Köszi!
Üdv!
Mellesleg a festek amit vettem fel liter 209 dän koronäba került,az ätszämolva 8000 Ft.
xXx 432329 2010. február 8. 20:53
Válasz erre
Sziasztok! segítséget kérnék! Nem csináltam még diorámát, és azt szeretném tudni, hogy milyen technikákkal lehet élethű vizet csinálni?
BBalázs 432328 2010. február 7. 22:32
Válasz erre
Laci!
Megkaptam az sms-ed, de nem értettem a kérdést... itt tudok válszolni szivesen!
SImi 432327 2010. február 7. 22:11
Válasz erre
Kedves Sebi Barátom és Sszabi!
Köszönöm szépen a linket! Tényleg nagyon ügyes ez az ember. (Azért nem csak maratással javította fel...) Nekem a Scharnhorst jobban tetszik: talán egy kicsivel precízebb, mint a Graf Spee.
Sszabi 432326 2010. február 7. 21:19
Válasz erre
Egyébként az úr elkövetett egy hasonlóan színvonalas heller Graf Spee-t is, az is nagyon szép:
www.u-modelismo.com/foromodelismonaval/index.php
Sszabi 432325 2010. február 7. 20:48
Válasz erre
A Bismarckra nagyon kíváncsi vagyok :)

Egyébként a fórumon ahol ez a Scharnhorst remekmű vagyon több más szép dolgot is lehet látni (pl van egy Arizona). Érdemes szétnézni.
Laci 432324 2010. február 7. 20:33
Válasz erre
Üdv minden hajosnak!
Ugy nez ki,hogy kb 3 het mulva erdekes kepet fogok feltenni a Bismarckrol.Egyenlöre csak annyit,hogy itt Däniäban sikerült vennem festeket.A többi legyen a ti fantäziätokra bizva.
Üdv mindenkit innen Däniäbol!
Narn 432323 2010. február 7. 16:29
Válasz erre
El sem hinné az ember, hogy a Trumpinál ekkor melléfogások (is) vannak.
Nagy dilemma ez a L'Arsenal megvásárlás ... :) Alszom még rá egyet.
Köszönöm szépen a linket, vannak benne érdekességek.
Sebi 432322 2010. február 7. 13:40
Válasz erre
Kedves Barátom !

Sikerült megtalálnom azt a fórumot, ahol annak a Scharnhorstnak az építéséről lehet olvasni, mely a modelwarships-en is feltűnt. Nem vagyok jó spanyolos :) de szerintem a képek önmagukért beszélnek.

www.u-modelismo.com/foromodelismonaval/index.php
EDE 432321 2010. február 6. 20:51
Válasz erre
Essex!

Olyan Essex class hajót szeretnék, melyen Corsairek vannak. Úgy tudom, a választék szûkül "short hull" ra. Ha jól tudom az Essexen és a Intrepiden 45 januárjától, a Franklnen,a Waspon és Benningtonon 45 márciusától telepûltek a századok. Mivvel a Trumpi Essex korai, ezért a Yorktown vagy maga a Franklin a legalkalmasabb a célra.
Ha hülységet írtam volna, javíts ki!

Sorry for máj púr Hungarian, ájv dránkt máj först Unicum :)
SImi 432320 2010. február 6. 13:18
Válasz erre
Horváth Zoltán barátunk legújabb, nagyon színvonalas írása: www.freeweb.hu/olli/st.html Nagyon élvezetes olvasmány!
SImi 432319 2010. február 6. 00:14
Válasz erre
Ez egy nagy dobás lesz! Remélem, nem lesz nagyon sok hibája a kitnek. Talán majd karácsonyra ki is adják. Addig meg lehet gyűjetni a pénzt+anyagot+lelkierőt.
Topy 432318 2010. február 5. 23:20
Válasz erre
Essex 432317 2010. február 5. 16:32
Válasz erre
Ezt neked kell eldöntened. Kb. két évvel ezelőtt aktívan fórumoztam a Modelwarshps Essex fórumában, ott is szóba kerültek az ehhez hasonló kiegészítők, mint pl. a 40 mm-es Bofors, a különböző távmérők, a csónakok stb. Ha mindent lecserélsz műgyantára, a hajó árát ráköltheted még egyszer (a Fletcher-nél még kétszer-háromszor). Szerintem érdemes összenézni az egyes alkatrészeket (Trumpeter kit vs. L'Arsenal vs. rajzok/fotók), és eltökölni azon, hogy mit érdemes lecserélni és mit elég csak feljavítani. Baromi macerás és időigényes meló...

Ennek a szettnek az az egy előnye azért megvan, hogy csak annyi van mindenből, amennyi kell. Ha valamit külön veszel, szinte biztos, hogy vagy több van és így kimarad), vagy kevesebb, emiatt többet kell venni, a végén megint kimarad. Pl. az Essex-hez kell 12 db 5"-es ágyúcső, ez 10 db-os szettben van. Ha a két Fletchert hozzáveszem, akkor 22 kell...

Ha már Trumpi... A fent említett Essex fórumban írtam annak idején egy szösszenetet a 26' Whaleboat-ról. A valóságban ugyanilyen van az Essex-eken és a Fletcher-eken is. Na most ott összehasonlítottam a Trumpi Essex, a Trumpi Fletcher és a Tamiya Fletcher kitekben lévő csónakokat. Érdemes a két Trumpi közötti különbségeket megnézni (a két felső a fotón)... Sem a méret, sem az alak, sem a kidolgozás nincs egymással köszönőviszonyban...

www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Legalul van az említett hozzászólás (mondjuk feljebb is a Trumpi Essex hibáit ecsetelem), a fotón a TrE = Trumpi Essex, TrF = Trumpi Fletcher és TaF = Tamiya Fletcher, fölötte a rajz, alatta a L'Arsenal csónak. A következő oldal tetején válaszolnak rá, ott azt írják, hogy a L'Arsenal-nak nem jó az alakja, túl nagy "sternpost" és szerinte a Tamiya-é a legjobb ezek közül.
Narn 432316 2010. február 5. 14:30
Válasz erre
Igazad van, bocsi. Nekem fel sem tűnt...
Már csak az a kérdés, hogy érdemes vajon ennyit áldoznom rá vagy sem. Szerintem beérem egy maratással is.
Essex 432315 2010. február 5. 13:24
Válasz erre
"Nézegettem a neten a fellelhető cumókat a Sullivanhez és találtam egy érdekességet a Larsenaltól, viszont a gyártó oldalán csak egy maratás kép van a tartalomról, holott ez gyanta lenne készlet lenne ..."

Ha jobban megnézed (= kinagyítod a képet), akkor láthatod, hogy a maratás képe mellett ott van a műgyanta alkatrészek felsorolása. Ezekről gondolom azért nincs fotó, mert ezek jelenleg külön is kapható dolgok, amiket most egy dobozba rak, csak mindenből a The Sullivanhez szükséges mennyiségben. A műgyantás cuccok képét pedig meg lehet nézni a Catalogue alatt, csak érdemes szűrni az 1/350-re és az Accessories-re.
zs180 432314 2010. február 5. 12:47
Válasz erre
Simi,
Nagyon szép a König! De a Pierre Marchal-féle 1:350-es scratch Gearing a steelnavy-n se kutya.
P.Gy.
SImi 432313 2010. február 5. 09:15
Válasz erre
Gknight!
Érdemes megnézni ezt a König-et. Magyon szép munka! 350-ben talán az egyik legszebb!
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/sms/konig-350-yl/yl-index.html
Essex 432312 2010. február 4. 09:57
Válasz erre
Ja, az nem mérvadó! :-))) Ez a kép az "összerázó úton" készült, tehát még nem éles körülmények között. A fedélzet is baromi kopott, időbe telt, amíg kikísérletezték az kopásállóbb pácot. (Merthogy a fa fedélzet nem festve volt.) A korai időszakban még az is előfordult, hogy semmilyen jelzés nem volt felfestve.

Ha megnézed ugyanitt a 142k-s képet ("Underway during the Marianas operation, June 1944."), ott látszik, hogy a középső csík halványabb a két szélsőnél, mivel az sárga volt, a szélsők pedig fehérek. De ez hajónként és időszakonként is változott, mindig az adott hajó adott állapotáról kell képeket keresni.

Tegnap megnéztem, a Randolph-nál (CV-15) volt 1945 tavaszán fehér a szám, de ez a kép nincs fent a NavSource-on. Előfordult fekete szám vékony fehér szegéllyel (CV-11 és CV-17).

Ezen a 128k-s TBM balesetes képen a csíkok szintén sötétnek vagy nagyon halványra kopottnak tűnnek, viszont lejjebb van szép világos csíkos kép is:

www.navsource.org/archives/02/12.htm
Ezen pedig a 122k-s okinawa-i képen semmilyen csík nem látszik, ami persze nem jelenti azt, hogy nincsen:

www.navsource.org/archives/02/09.htm
EDE 432311 2010. február 3. 13:27
Válasz erre
Essex!

Pont itt találtam ezt a furcs képet:

USS Yorktown (CV-10) underway circa mid-1943.
Színes fotó, világos, deszka színű fedélzettel, fekete v. sötétszürke csíkokkal. Arra a 98k-s képre gondolok. Ez eccerűen nem lehet érzékcsalódás!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.