/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
uzsee 432408 2010. február 11. 21:41
Válasz erre
bttlsp-20100211-200530
bttlsp-20100211-...
bttlsp-20100211-200537
bttlsp-20100211-...
bttlsp-20100211-200540
bttlsp-20100211-...
bttlsp-20100211-200545
bttlsp-20100211-...
bttlsp-20100211-200547
bttlsp-20100211-...
bttlsp-20100211-200553
bttlsp-20100211-...
bttlsp-20100211-200602
bttlsp-20100211-...
bttlsp-20100211-200610
bttlsp-20100211-...
bttlsp-20100211-200646
bttlsp-20100211-...

Akkor majd holnap bent letöltöm. Közben előkapartam a Battlestations Pacific-et hátha akad benne pár ötlet. Hát nem sok jót láttam...
lucky 432407 2010. február 11. 20:14
Válasz erre
A rapidról délelőtt érdemes töltögetni.
uzsee 432406 2010. február 11. 19:44
Válasz erre
Remek. A 3 linkből nekem az orosz valamiért nem jön be és csak annyit ír, hogy a link már elköltözött vagy mi a szösz. A rapidshare-es meg állandóan error-ozik és írja, hogy minden slotja foglalt...
lucky 432405 2010. február 11. 19:30
Válasz erre
Gondoltam csak segít vmit...
Bár a szkennelés miatt félre is vihet, szóval óvatosan.
SImi 432404 2010. február 11. 19:25
Válasz erre
Jó a rézlemez is, bár lehet, hogy merevebb a réz, de az nem baj. Mi azért használunk alut, mert azt "könnyebb" beszerezni. A rézdrótot érdemes feltekerve tárolni. Két fogóval meghúzva pedig úgyis kiegyenesik. Jók ezek a letölhető anyagok, de sajnos rajzot akkor is be "kell" szerezni...
lucky 432403 2010. február 11. 18:25
Válasz erre
lucky 432402 2010. február 11. 18:25
Válasz erre
Essex 432401 2010. február 11. 17:33
Válasz erre
Pontosabban teljesen átépítették, de pl. ahogy a Kidd-et elnézem, sok mindent visszacsináltak rajta. Szóval nem tudom megmondani, mi néz ki rajtuk úgy, mint az eredetin.
Essex 432400 2010. február 11. 17:21
Válasz erre
uzsee 432399 2010. február 11. 16:55
Válasz erre
Aha. Közben eszembe jutott, hogy anyám annó hozott haza egy ív ~0,25-ös réz lemezt. Alu helyet az is megteszi vagy az jobb? A drótokról még egy kérdés. Te feltekert állapotban vagy már kiegyenesített állapotban szerzed be?

Essex!
Őszintén megvalva egy darab rajzom vagy szakirodalmam sincs. Amiket találtam képeket azok pedig szinte mind a még meglévő négy hajó egyikéről készültek, de kérdés, hogy mennyire lettek az idők folyamán átépítve.
SImi 432398 2010. február 11. 16:18
Válasz erre
A jó pálinkát meg kell becsülni, de vannak magasabb szempontok...
EDE 432397 2010. február 11. 16:12
Válasz erre
SImi 432396 2010. február 11. 15:12
Válasz erre
Hát pl nyomdában. Igaz, én zs180-tól (alias Pék Gyuri) és egy másik barátomtól kaptam, aki kidobott, már felhasznált (ez azt jelenti, hogy az egyik oldalon nyomtatott szöveg található - engem nem zavar) lemezeket kapott egy ismerősétől. Ha nagyon meg lennék szorulva, Isten bizony elmennék az egyik nyomdába és kikuncsorognék néhány ívet pl egy üveg pálinkát, vagy bort feláldozva.
Essex 432395 2010. február 11. 15:06
Válasz erre
Rajzaid mennyire vannak? Itt részben Fletcher rajzokra gondolok (pl. Anatomy könyv), részben a felszerelés tárgyak (fegyverzet, csónakok, fényszórók, radarok, ajtók, lépcsők, szellőzők stb.) rajzaira. Ez utóbbiakat máshonnan is össze lehet szedni, hiszen más hajókon ugyanazok voltak.
uzsee 432394 2010. február 11. 15:00
Válasz erre
Akkor a nagyját végül is nem bonyolult beszerezni. Csak ezt a nyomdai alu lemezt hol lehet?
SImi 432393 2010. február 11. 14:35
Válasz erre
uzsee!
Akkor sorolnám, hogy - szerintem - mi is kell egy hajó feljavításához, "normális" megépítéséhez - a teljesség igénye nélkül. 1. Méretarányos rajzok és sok-sok archiv fotó. 2.sztirol lapok (fehér színű és lágy, jól alakítható de azért van tartása): 0.25 0.5 0.75 1 mm -es vastagságban. Pl a 0.5 -et alátétlemezként szoktam venni papírboltban. Az 1 -es dekorboltokban kapható. Ha kicsit szépen beszélsz nekik, akkor nem kell 1 négyzetmétert megvenned, adnak kisebb darabot is. A többit jobb makettboltban is megkapod. 3.Nyomdai alu lemez (egyszer kell hozzájutni pár ívhez és fél életedre elég): ezekből pl gyönyörű hullámtörő, mellvéd stb készül. Én karcolásos technikával darabolom, hajlítom. szépen csiszolható, jó tartása van. 4.Rézdrótok: 0.07-től 1 -ig. Ezekből készülhet korlát, kapaszkodó, csövek, antenna stb stb. 5.Ragasztóként használok gyári plasztik ragasztót, pillanatragasztót a rezekhez, sztirolhoz, és epoxi ragasztót (eporapid), ez utóbbi kb 5-6 ó után kezd igazán kötni, addig lehet szépen pozicionálni és baromi erős.
Hirtelen most ennyi, ha van valami kérdésed, szívesen válaszolok.
uzsee 432392 2010. február 11. 13:27
Válasz erre
Nem volt bántó. :)) Csak én még az életbe nem javítottam fel semmit és ezért érdeklődöm, hogy mit mivel, mi kell hozzá és milyen módon kéne csinálni. Ez a pigmentes dolog is csak egyszer fordult meg a fejemben komolyan, de akkor is a másik hobbim kapcsán még hónapokkal ezelőtt.
SImi 432391 2010. február 11. 13:14
Válasz erre
uzsee!
Nem akarok bántó lenni, de a "kormozás" kb huszadrangú dolog egy hajómakett építésénél. Ezek a pigmentes dolgok harcjárműveknél lehet, hogy mutatósak, mert azokon viszonylag kevés korom képződött foltokban, csíkokban stb. A hajók kéményéből azonban dőlt a füst. Itt elmaradnak az előbb említett finomságok. A lépték is kisebb. Hidd el, a matt festék abszolut elegendő. Ennél sokkal-sokkal fontosabb lenne a méretarányos rajzok beszerzése (+fotók), mert anélkül szinte nincs is értelme semmi feljavításnak, meg akármilyen feljavító kit beszerzésének sem. Ha ezt nem szerzed be, akkor csak építsd meg dobozból... úgy is szép lehet, csak az autenticitás vész el. Remélem, nem voltam bántó, de nekem ez a véleményem.
Essex 432390 2010. február 11. 12:08
Válasz erre
Revell-nél én sem láttam még, de hát valamikor el kell kezdeni... :-)))

Nézegettem a torpedó témát is, szerintem maximum a csücske lóghat ki éppen hogy a cső alulról lecsapott ferde része alól. Majd még kell egy kicsit számolgatni is hozzá.
uzsee 432389 2010. február 11. 11:25
Válasz erre
És melyik boltban lehet ilyet kapni? Most néztem Replica oldalán és találtam MK fekete pigmentet, de leírás semmi nincs hozzá. Meg sok érdekes eszközt is láttam ott, de mivel semmihez se fűznek egy rövid leírást így a nagyjáról azt sem tudom, hogy mire jó. :(((
Narn 432388 2010. február 11. 10:48
Válasz erre
A kormozást egyszerűen meg lehet oldani Mig féle fekete pigmenttel, ami direkt kormos részekre van. Én az egyik tengeralattjárómnál is meg sok harcjárműnél alkalmaztam.
Miután felaplikáltad kellő mennyiségben, akkor White Spirit-el vagy akár alkohollal is lehet fixálni.
Van a Mig-nek egy pigment fixer is, amit pl saraknál szoktam használni és azt, ha megszárad akkor, ha kaparod sem jön le utána. Itt egy pl

i212.photobucket.com/albums/cc135/narn08/IMG_3473.jpg
uzsee 432387 2010. február 11. 10:28
Válasz erre
Oké :)) Oldalnézetit én is találtam olyat mint te. És végre találtam képet az MK-15-ös torpedóról is ami színes. Ha jól láttam fényesre kell majd azokat festenem úgyhogy mehetek le a boltba. A dobozban semmi extra nem volt. Hacsak nem a zászlókészletet meg a madzagot nem tekintjük annak. Bár én Revellnél emlékeim szerint még nem láttam, hogy adtak volna valami maratást.
Essex 432386 2010. február 11. 10:22
Válasz erre
Majd megpróbálok keresni rajzot az árbocról, eddig csak oldalnézetit találtam (egyben az egész hajóval), de ezek sem túl nagyok. Fotót is nézek majd, de azt is ki kéne deríteni, hogy az idők folyamán ennél voltak-e változások? Talán hamarosan tudok szkennelni...

A maratást meg úgy értettem, hogy a Revell dobozban volt-e valami? Külön venni nem kunszt, csak pénz kérdése... :-)))
uzsee 432385 2010. február 10. 23:36
Válasz erre
Rajzot eddig nem nagyon leltem :(( De összeszedtem pár képet így már van valamennyi alapom a feljavításhoz.
SImi 432384 2010. február 10. 20:12
Válasz erre
Ezért kell a jó rajzos anyag. De így elnézve tök egyenes az árboc, csak (bizonyos) szögben meg van döntve hátrafelé.
uzsee 432383 2010. február 10. 19:40
Válasz erre
Ha az alsó részén éktelenkedő ferde részre gondolsz akkor az tényleg csálé, de lehet direkt ilyen. www.navsource.org/archives/05/0545104.jpg Ezen a képen se áll derékszögben. Vagy te másra gondolsz?
SImi 432382 2010. február 10. 19:24
Válasz erre
Hát én ezt az árbocot biztosan kidobnám: a képen még egy kicsit csálénak is tűnik. Azért - ha lehet - ne ez legyen az etalon, hanem ha van valami méretarányos rajz, arról szedd le az adatokat.
EDE 432381 2010. február 10. 18:55
Válasz erre
Topy!

Köszi! A Bunker Hillrol pl nem tudtam!
uzsee 432380 2010. február 10. 18:04
Válasz erre
100_7201
100_7201

Na így már értem. Akkor marad a festés. Ez pedig az árboc. Lehet anyámék gépe még se lesz jó, de majd kiderül ha megmutatta bent.
lucky 432379 2010. február 10. 18:03
Válasz erre
Ha tényleg csak pár cm kell akkor a tű jobb, elismerem.
SImi 432378 2010. február 10. 17:20
Válasz erre
Mivel a korom nem fog rátapadni a felületre (mint a festék), hiába is lakkozod, nem fog stabilan megmaradni a felületen.
uzsee 432377 2010. február 10. 17:10
Válasz erre
Van hozzá. EDUARD oldalán láttam 3 készletet és van a fegyverzethez is. Csak annyi volt a gondom, hogy a 3 készlet együtt majdnem annyiba kerül mint amennyiért a hajót és a festékeket kihozták. Ugyan laikus szemmel lehetne azt mondani, hogy ha volt a hajóra pénzem akkor mér ne lenne a maratásokra is? És a gond pont itt van... Majdnem egy havi keresetem ment el mire mindent megvettem (hajó, festék, kompresszor [autós!], szórópisztoly és az egyéb apróságok). Ezért akarom maratás használata nélkül más alternatívákkal megoldani a dolgot :))
Essex 432376 2010. február 10. 17:00
Válasz erre
Adnak valami maratást a Revell Fletcherhez? Ekkora méretben már illik. Bár nem láttam, de csodálkoznék, ha fegyverzetet nem kellene feljavítani.

A Narn-nak küldött linket nézted? Ott biztosan találsz hasznos infókat.
uzsee 432375 2010. február 10. 16:52
Válasz erre
Tudom, hogy a korom érzékeny ezért is mondtam, hogy utána lefújnám lakkal. Mondjuk ezzel is az a kérdés, hogy miként reagál rá. Az esztergás ötlet se rossz. Majd beküldetem anyámmal a munkahelyére ahol van szakember és megcsináltatom. A tűket meg majd lerendezem még a héten a nagynénémmel.
Johnie 432374 2010. február 10. 16:32
Válasz erre
Nem mind rozsdamentes acél, én is láttam már nikkel bevonatos réz tűt.
Kalóz 432373 2010. február 10. 16:30
Válasz erre
Akkor viszont egyértelmű az injekcióstű előnye
SImi 432372 2010. február 10. 16:21
Válasz erre
Lucky!
Önmagában nem gáz, ha egy-két méretet veszel ezekből a készletekből. A "gond" akkor áll elő, ha több mérethez hozzá akasz jutni, mert pl a PoW árbochoz kellett 0.9 0.8 0.7 0.6 -os vastagságú tű (ráadásul mindegyik méretből egy-két centi szükségeltetett) és akkor már tisztességesen ki kell nyitni a buxát. Nem is beszélve, ha az egész méretsort meg akarod venni.
SImi 432371 2010. február 10. 16:14
Válasz erre
Kalóz!
Akkor lehet, hogy egyszer megpróbálkozok a forrasztással, bár szerintem egy kicsit macerásabb lehet, mint a ragasztás.
Kalóz 432370 2010. február 10. 15:58
Válasz erre
1az 1-benm nem is lehet forrasztani, mert króm, vagy nikkel bevonatas van, de ha azt lereszeled -csiszolod róla, akkor már forrasztható :)
Kalóz 432369 2010. február 10. 15:57
Válasz erre
Ezt láttam eredetiben a tv-ben. Pár dolog már akkor sem stimmelt, dehát valahol az USA-ban készült, lehet, ott másképp csinálják.
Kalóz
SImi 432368 2010. február 10. 15:53
Válasz erre
Köszönöm! Szóval rozsdamentes acél az alapanyaga. Ezért nem is lehet forrasztani, de ez nem olyan nagy baj, mert csapolással kiválóan ragasztható és így még merevebb lesz. A csapoláshoz is tűt szoktam használni (injekciós-, varró-,vagy gyöngyfűzőtű).
Kalóz 432367 2010. február 10. 15:44
Válasz erre
Hát... a reszeléskor sárga por keletkezik, akkor valószínű.No meg az olcsósága is azt sugallja. Meg tűreszelővel viszonylag könnyű reszelni. Melegítés és lehűtés után meglágyul, ami szintén a rézre jellemző. bár ettől még lehet rozsdamentesből készült is, de én még nem találkoztam vele.
Kalóz
Johnie 432366 2010. február 10. 15:36
Válasz erre
SImi 432365 2010. február 10. 15:33
Válasz erre
Én eddig azt hittem, hogy rozsdamentes acélból van az injekciótű. Tényleg sárgarézből van?
Kalóz 432364 2010. február 10. 14:22
Válasz erre
Valóban aránytalan! én az injekcióstű mellett szavazok, igaz csak bizonyos hosszig kapható, viszont lehet toldani is, ha nagyon muszáj( kell keresni egy olyan vastagságot, ami viszonylag passzent a toldandó belméretéhez, meg némi pill.ragacs, hacsak valaki nem akar forrasztani, ami szintén nem bonyolult, lévén , hogy az alapanyaguk sárgaréz , már amivel én eddig találkoztam, csak a bevonatot kell tóluk kicsit eltávolítani.
Kalóz
lucky 432363 2010. február 10. 14:20
Válasz erre
Simi!
Gusztus dolga.
Én próbaképp rendeltem tőlük, kiegészítésképp más mellé.
SImi 432362 2010. február 10. 14:15
Válasz erre
Lucky!
Láttam, hogy 20 cm -es darabokat adnak, és 4 -et kb egy ezresért. Biztosan sokáig ki is tart ez a mennyiség. Csak amíg itt a patikában szállítási költség és várakozás nélkül fillérekért megkapom ugyanazt... akkor inkább ezt választom.
Ez kb olyan, mint amikor a hobby boltban 2-3 méter 0.3-as rézdrótért 400 Ft-ot kérnek.
SImi 432361 2010. február 10. 14:07
Válasz erre
uzsee!
1/144-es méretarányban szerintem már érdemes egy árbocot fémből esztergáltatni. Egy szakinak, akinek van egy kis esztergálya, ez nem feladat. Pénzbe se hiszem, hogy sokat kérne érte, viszont nagyon mutatós lehetne - és ami még nagy előny: a merevség és a strapabírás. (Láttam nemrégiben, amikoris egy kiállításra rakodtak ki és letört az egyik 1/100-as hajó árboca...) A kémény tetejét nem kormozni, hanem matt feketével befesteni szoktuk. Elég, ha pl véletlenül hozzáérsz, és már le is jött a korom egy kis darabon - szóval nem tartós.
Sebi 432360 2010. február 10. 13:48
Válasz erre
lucky 432359 2010. február 10. 12:57
Válasz erre
Sebi!
Katedrálüveg. A tejüveg az fehér.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.