/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
uzsee 432619 2010. március 11. 00:24
Válasz erre
Szóval ezért nem találtam már jó ideje a Google Earth képein. Remélem méltó helyet találnak neki ahol majd meg lehet tekinteni és bejárni :))
Hajókovács 432618 2010. március 10. 23:19
Válasz erre
Mivel ez a topik valójában egy makettezőket és modellezőket összefogó fórum , a következő kérésem illetve kérdésem lenne felétek.
A Lajta Monitor felújitása ugyan EU pályázat keretében zajlik, nem is merem leirni a pályázati összeget. De az biztos , hogy nem elég mindenre, sőt a felére sem.
Ezért , már ezidáig is sok magánszemély bevonására volt szükség ( Bolyai Makett Klub tagjai, és a TIT HMHE tagjai)Szerény személyem pl, a hátlap jobb felső sarkában látható Nordenfelt gyorstüzelő lövegeket vállaltam el megépiteni. A Józsi barátunk a kormánykereket vállalta be. Természetesen mindezeket 1:1 méretarányban .

Tehát a kérdés és a kérés!

Vállalnátok e feladatot ezen nemes cél érdekében?
Akár a hajón történő élőmunka is szóba jöhet, amikor már visszajön Komáromból.
Vagy akár otthon elvégezhető kisebb alkatrészek , vagy részegységek elkészitése.
Ha kell a töbszáz tételből álló listát felteszem ide és lehet válogatni közte.
Természetesen az anyagot biztositjuk, vagy annak fedezetét .
Munkadijat azt sajnos nem , de erkölcsi elismerést azt annál többet.

Bővebb felvilágositást személyesen,Szolnokon vagy Mosonmagyaróváron tudok adni,vagy a O6 3O 862 6789 telefonon , vagy a bicskei255@t-online.hu email cimen.

Előre is köszönöm a figyelmeteket és a segitőkészségeteket.

Üdvözlettel Bicskei János a TIT Hajózástörténeti ,Hajómodellező és Hagyományörző Egyesület titkára
Hajókovács 432617 2010. március 10. 22:54
Válasz erre
Leitha_brossura_elolap_csokkentett
Leitha_brossura_elolap_csokkentett
Leitha_brossura_hatlap_csokkentett
Leitha_brossura_hatlap_csokkentett

Kezdetnek, talán egy kis történelmi áttekintés a monitor születéséről.
Hajókovács 432616 2010. március 10. 22:40
Válasz erre
DSC00120
DSC00120

Csatahajósok!
Kis országnak kis csatahajója, azaz hadihajója van .
Lassan ismét hadihajóként üdvözölhetjük a Lajta Monitort, mivel végetért a munkahajóként való számüzetése( 1917.-ben Ő volt a monitorok lázadása főszereplője)
Jelenleg Szlovákia Révkomárom-ban a hajógyárban van kisólyázva.
Ha gondoljátok és igény van rá, ezen topikban rendszeresen beszámolnék a felujjitás menetéről, állásáról.
Jozsi 432615 2010. március 10. 21:08
Válasz erre
Halihó!
Én is a hengeres variációra tippeltem. Olyanom van. Csak úgy vagyok vele, biztos van amiről nem tudok. A gyűrű nyújtása az egy lépcsős, kör keresztmetszetű szerszámon történik.
Üdv.: Jozsi
Kalóz 432614 2010. március 10. 13:27
Válasz erre
Szia!
Amit EDE írt, az egészen másféle, a hengerlésen alapulóval valóban lehet nyújtani a gyűrűk sínjét, de bizonyos mértékben még szűkíteni is. Gondolom, Neked nem erre van szükséged. A huzal hengerlő, amire Te gondoltál az valóban hasonlít a tészta-nyújtóra vagy a régebbi fajta mákdarálóra, ami két, egymás felé forgó hengerrel préselte össze a mákszemeket. Ezzel csak lapos huzalokat vagy lemezt lehet készíteni, de van olyan, amin a hengerek profilírozottak, azzal külön féle (kerek, fél-kerek stb.) keresztmetszetű huzalokat lehet készíteni.természetesen ezek a szerkezetek a kereskedelemben nem igen kaphatóak. Az ékszerészek pedig féltő gonddal óvják a rendszerint a háború előttről megmaradt, vagy nyugatól becsempészett példányokat.Sajnos édesapám örökségében sem maradt ilyen, mert neki sem volt ilyen.
Egy ügyes kezű szerszámkészítő vagy forgácsoló szakember tudna ilyet készíteni, ha mindenáron muszáj, de biztos nem lenne olcsó, hacsak nem haveri alapon.
Üdvözlettel:
Kalóz
EDE 432613 2010. március 10. 12:27
Válasz erre
Az egyik komám öccse ékszerész. Ő mesélt valami nyújtó szerkezetről, de azzal a gyűrűket tágítják. Ha találkozok vele, rákérdezek.
SImi 432612 2010. március 9. 22:48
Válasz erre
Szia Józsi!
Még anno Viola Endre HMS Victori-án láttam szép tat díszeket rézből. Megkérdeztem Violát, hogy csinálta ezeket a szép réz díszeket, nos őtőle származik az ötlet, ami valahogy így hangzott anno: ékszerész hengerrel elvékonyítottam. Őszintén megvallva akkor nem értettem, de nem mertem megkérdezni, hogy az mi? Aztán egyszer anyukám levestésztát készített tésztanyújtó géppel és akkor beugrott a megoldás: a két, egymással szembe forgó henger közt lapul el a rézdrót , ill. a tészta. Aztán kölcsön kértem tőle a szerkezetet és én azzal lapítom ki a drótokat... Közben már ékszerész boltban is érdeklődtem a "henger" után, de ott úgy néztek rám, mint aki nem normális, és azt mondták, nem is hallottak ilyenről. Persze, akik csak árulják az ékszereket, azok nem tudják, hogy hogy is készülnek azok.
Jozsi 432611 2010. március 9. 21:39
Válasz erre
Hali Simi!
Milyen technikával lapítod?
Üdv.: Jozsi
SImi 432610 2010. március 9. 21:16
Válasz erre
Sziasztok!
Így van: sima kilapított rézdrót. Az a jó benne, hogy állandó a szélessége és jól alakítható, ragasztható. Az előállítása pedig rém egyszerű. Pl ilyen vékony (0.4-es)csíkot sztirolból nehéz lenne vágni.
A valóságban - szerintem - merevítő, összefogó funkciója lehetett ezeknek. Különben épp tegnap néztem, mennyivel keskenyebbek ezek a kémények, mint a Hood-éi. A Hood egy kéményébe gyakorlatilag beleférne a két KGV kémény...
Most már lassan neki kezdek a hajó darabjainak festésébe és összeépítésébe. Majd teszek még fel képeket.
uzsee 432609 2010. március 9. 20:12
Válasz erre
Ha ugyanaz a megoldás amit a Hoodnál is írt akkor csak sima kilapított rézdrót :))
EDE 432608 2010. március 9. 19:09
Válasz erre
SImi!

Remekmű...de már megszoktuk! :)
Az a laposabbik réz, amivel körbeövezted a kéményt, az valójában micsoda?
uzsee 432607 2010. március 9. 18:16
Válasz erre
SImi ez nagyon jó lett! Ezek után a hajó többi részére is kíváncsi lettem. :)) Nem raknál fel még pár képet magáról a hajóról?
SImi 432606 2010. március 9. 17:58
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5

Sziasztok!
Elkészültem a másik kéménnyel is. Összességében valamivel kisebb kihívás volt, mint a másik, a hátsó. De azért itt is volt egy kicsit komolyabb kihívás: a dudák közti kis platform. Ebből - kivételesen - volt maratott kiadás is, de azt nem tartottam egészen pontosnak és nem is áttört a járórész (holott ez technikailag kivitelezhető lett volna a maratás készítőjének). Hála az Úrnak, találtam egy jó képet, ami a DoY-ról készült. A Scharnhorst elsüllyesztésekor megsérült egy repesztől az első tripod. A felvétel erről készült, de nagyon jól látható a képen ez a bizonyos platform. Ennek alapján építettem rá. A dudák 1.1-es tűdarabokból lettek elkészítve.
Sebi 432605 2010. március 8. 15:39
Válasz erre
Hát sajnos nem. Mostmár csak készen szeretném elvinni bárhova is.
SImi 432604 2010. március 8. 09:21
Válasz erre
Sebikém!
És el is hozod a Nimitz-t Móvárra?
Sebi 432603 2010. március 7. 23:50
Válasz erre
Kedves Barátom !

Hát megvallom őszintén, ha lassan nem négy éve építeném ezt a hajót, inkább megcsináltam volna sztirolból az egészet. Az a sok kis antenna meglehetősen rosszul illeszkedik a helyére, mert nem darabonként kell feltenni őket, hanem van egy hosszú talapzatuk ami az árbócon lévő mélyedésekbe kellene, hogy illeszkedjen. De sajnos nem ez történt, még szerencse, hogy a korlátok nagyjából eltakarják a dolgot.
Móváron találkozunk. Ha minden igaz, már pénteken felmegyünk a srácokkal.
SImi 432602 2010. március 7. 21:03
Válasz erre
Kedves Barátom!
Szép lett a sziget! Ez az árboc nagyon bonyolult egy szerkezet. A karácsonyfa elbújhat mellette. Móvár?
Sebi 432601 2010. március 7. 20:42
Válasz erre
001
001
004
004
005
005
007
007
009
009
010
010
015
015

Sziasztok !

Szeretnék néhány képet mutatni a hétvégén végzett munkámról. Végre a helyére került a sziget.
Narn 432600 2010. március 7. 16:45
Válasz erre
Még nem tudom, hogy honnan rendelem, de előtte szétnézek, mert a szállítás ára nagyon változó szokott lenni.
Esetleg tipp ?
Essex 432599 2010. március 5. 15:52
Válasz erre
EDE 432598 2010. március 5. 14:42
Válasz erre
Essex!

Ezt ismered?:
www.modellbolt.hu/index.php
Essex 432597 2010. március 5. 13:22
Válasz erre
Én még annak idején, amikor a hajót is vettem, elhoztam a Fabulisból az összes repcsit, ami volt. Ez 2 vagy 3 doboz Avengert és Helldivert jelentett, Hellcat az egész országban nem volt. A hiányzó Avengert és/vagy Helldivert később Móváron vettem meg, ezekből most 3-3 doboz van a hajóhoz adott 4-4 gépen felül (összesen 22-22 db). A Hellcatból meg az utóbbi 4 évben mindig elhoztam a bécsi modellkiállításon fellelhető teljes készletet, azaz 1+0+1+2=4 doboz, azaz összesen 28 darab gép. Hellcatból kéne még egy pár dobozzal, pláne ha lesz CVL meg CVE is. Ja és persze ekkor a többiből is kéne még...

Szerintem jobb, ha a neten rendeled őket. Esetleg a rendelésed előtt egyeztessünk, mert akkor én is beszállnék!

Igen, a WEM-nél hozzá kell számítani az áfát is.

Narn: honnan akarod rendelni, magától a L'Arsenaltól? Nagyon kíváncsi vagyok rá, valószínűleg nekem is az megoldás lesz...
EDE 432596 2010. március 5. 12:46
Válasz erre
Essex!

Nekem lehet, hogy a Móvár is fuccs!
Egyébként nézegettem Essex osztályú maketteket a neten. Hát nem aggódják tönkre magukat a géptípuok miatt.Van egy tatabányi cég, akik szállítanak 1:350 trumpi repcsiket.
Te már szereztél be?
Ja! Jól értelmezem, hogy a WEM-nél még hozzá kell adni az árhoz a 17,5% ÁFÁt?
Narn 432595 2010. március 5. 12:24
Válasz erre
El ! :)
A L'Arsenal lesz. Most ebben a hónapban kiköltekeztem magam, de jovő hónapban meglesz, remélem. Ha minden jól megy, akkor el szeretném vinni a MOK kupára, mert csak akkor leszek otthon. Remélem, hogy silerül majd befejeznem addig.
Van pár futó projektem, amiket készítek, de szerencsére haladok velük és így szép lassan fogynak :)Be vagyok táblázva :))
Essex 432594 2010. március 5. 09:31
Válasz erre
Narn!Hogy áll a Szallivenek? Eldöntötted már a beszerzendő feljavító kiteket?
SImi 432593 2010. március 5. 00:30
Válasz erre
Pl pillanatragasztóval, vagy ha mégerősebbet akar az ember, vagy pozicionálni akar, akkor epoxi ragasztóval (Eporapid).
stug 432592 2010. március 4. 21:15
Válasz erre
Egy kérdést. az alumínium lemezt (sörösdoboz) mivel lehet ragasztani?
SImi 432591 2010. március 4. 20:52
Válasz erre
Szia Csatahajós!

A Hood-nál (és a régebbi brit hajók jó részén)ezek a gőzcsövek a kéményen kívül vannak felerősítve. Valószínűleg - ez csak feltételezés - a sérülésektől akarták óvni, hogy a kémény belsejébe helyezték a KGV-k tervezői. El tudom képzelni, hogy pl egy egy méternél kilyukadt csőből kiáramló forró gőznek hogy örülhet a legénység...

Különben tényleg így van: van egy feljavítandó/megépítendő alkatrész és az ember nekiállhat nyomozni a részletek után, s magam is rájövök, hogy mennyi minden elkerülte korábban a figyelmemet.
csatahajós 432590 2010. március 4. 20:34
Válasz erre
Szia Imi!

Köszi a képeket, valóban, ez a részlet teljesen elkerülte a figyelmem idáig, de mint tudjuk jó pap is... :)

És a vicces, hogy ha erre figyel az ember akkor a fényképek többségén könnyedén ki lehet szúrni :)
Sebi 432589 2010. március 4. 19:30
Válasz erre
zs180 432587 2010. március 4. 18:36
Válasz erre
Imi,ez gyönyörű. Sajnos én nem tudok most nektek iyen szépeket mutatni, de talán nemsokára...
Narn 432586 2010. március 4. 15:27
Válasz erre
Nagyon kulturáltan néznek ki. Gratulálok!
SImi 432585 2010. március 4. 13:59
Válasz erre
itt is megfigyelhető a "markáns" gőzcső
itt is megfigyelhető a "markáns" gőzcső
hms_prince_of_wales_2
hms_prince_of_wales_2
Ez az Anson ugyan, de itt is jól látszik a téma
Ez az Anson ugyan, de itt is jól látszik a téma

Szia!
Igen, ennyire markáns az a gőzcső... nekem is furcsa volt, de ez van.
Az archiv fotó a hmshood.com -ról származik. Valószínűleg a gyári kárfelméréskor készült(ek).
csatahajós 432584 2010. március 4. 12:51
Válasz erre
Szia Imi!

Gyönyörű munka, mint mindig, remélem Móváron láthatjuk ;)!

Ez a két kiemelkedő gőzcső ennyire markáns volt? Még soha nem tűnt fel, persze te most biztos jobban benne vagy a témában mint én valah voltam, csak fura.

Az archív kép honnan van? Az is új volt számomra :)
SImi 432583 2010. március 4. 11:23
Válasz erre
A Prince of Wales sérült hátsó kéménye
A Prince of Wales sérült hátsó kéménye
Maxim Vojtov PoW hátsó kéménye
Maxim Vojtov PoW hátsó kéménye
Az én kéményem még "meztelen" felső része
Az én kéményem még "meztelen" felső része
Felülről a gőzcsövekkel
Felülről a gőzcsövekkel
IMG_2032
IMG_2032
IMG_2035
IMG_2035
IMG_2037
IMG_2037
IMG_2041
IMG_2041
A fényszóróplattform hátulról. Az áttört járórész 0.2-es drótból van...
A fényszóróplattform hátulról. Az áttört járórész 0.2-es drótból van...
A kémény darabjai; csak a festés után érdemes összeragasztani.
A kémény darabjai; csak a festés után érdemes összeragasztani.

Gyuri barátomnak megígértem, hogy teszek fel képeket a PoW hátsó kéményéről. Több, mint két hét alatt készült el. Múltkor vki azzal dicsekedett, hogy 3 hét (!) alatt összehozott egy szkreccs hajót... (mondjuk olyan is volt) Szóval, nagyon lassú vagyok. Remélem a képek magukért beszélnek. Maratásból csak a szikrafogó származik. Sajnos, nem volt más... Igyekeztem mindent rátenni, ami rajta is volt. Két képhez kell még némi magyarázat. Az egyik egy archiv fotó a PoW hátsó kéményéről a Bismarck-al vívott csata után, hogy össze lehessen hasonlítani vele. A másik egy Maxim Vojtov jónevű makettező készítése, szintén összehasonlításképp. Most következik az első kémény, ami talán egy kicsit egyszerűbb lesz.
Essex 432582 2010. március 4. 10:22
Válasz erre
Essex 432580 2010. március 4. 10:16
Válasz erre
Téged most már az Isten sem ment meg ettől a Franklin-től... :-)))

Majd apránként nézegetem a fotókat, és összeszedem a Franklin-specifikus részletek. Aztán majd összejövünk valahol. Én amúgy holnap - és valószínűleg április 3-án is - a Rebekában leszek a börzén (Fehérvári út, Fővárosi Műv. Ház, 12-től 15 óráig), de megyünk Móvárra is április 10-én. Ha esetleg holnap kijössz, akkor még ma szóljál!
EDE 432579 2010. március 4. 07:49
Válasz erre
A Karma:

Az Aranysasban pont a Franklinről van egy cikk...
:)
uzsee 432578 2010. február 27. 09:55
Válasz erre
Essex 432577 2010. február 27. 00:01
Válasz erre
Te, ez nem a másik Ark Royal? :-)
uzsee 432576 2010. február 26. 15:53
Válasz erre
Nem rossz poén :)) Én anno rosszabbul jártam mikor a Revell-nek azt az anyahajóját vettem amelyikhez kísérő rombolót is adtak. Ott az volt a vicc, hogy valaki kilopta vagy gyárilag kifelejtették belőle az útmutatót, de a doboz képei alapján azért csak össze tudtam rakni.
Essex 432575 2010. február 26. 15:50
Válasz erre
Sajnos holnap más programom van, én vasárnap megyek ki valamikor.

Ezt a kitet te nagyon megszuggeráltad... :-)))
EDE 432574 2010. február 26. 15:43
Válasz erre
Hát Essex barátom!

Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Már nincs a Lurdy házban Yorktown, itt van az én házamban!
Szerintem a makett teljesen megegyezik a Franklinnel, RÁADÁSUL hibás a kit, nem a Yorktown matricái vannak a dobozban, hanem a Franklinéi. Komolyan, ez az év poénja!
Gyorsan vettem LOTTO szelvényt is! Most nyerő formában vagyok!
No, akkor tényleg lesz konzultálni való!
Ja! Kisfiamat holnap reggel viszem a Patakyba vasútmodell kiállításra. Bár sietünk, mert utána húzunk vidékre a nagyszülőkhöz, ha kint leszel biztosan összefutunk.
Essex 432573 2010. február 26. 14:43
Válasz erre
Ja, és persze vannak "generikus" hibái a kitnek, azaz bármelyik hajót csinálod, rossz lesz (aztán vagy javítod, vagy nem), és van olyan dolog is, ami globálisan a korai változatnak felel meg, tehát ha bármelyik későit akarod, akkor előáll az előbbi verzió (= nem jó, vagy megcsinálod, vagy nem).
Essex 432572 2010. február 26. 14:14
Válasz erre
"Azt írják az egyik previewba, hogy a bármelyik short hull elkészíthető a kitből."

Ez így, ebben a formában... :-)))

A short hull-os hajók ugyebár a korai toronnyal, hátul egy 40 mm-es Bofors-szal és sokkal kevesebb "kétoldali" 40 mm-essel jöttek ki. Ezeket később módosították sok-sok Bofors-ra (hátul is kettő szélesebb konzolon) és késői toronyra. Ezen felül a hajók egy katapulttal jöttek ki, ilyen fedélzetet viszont csak az Essex-hez adnak, de az modellben amúgy is a korai változat.

A Yorktown kitből - full AA fegyverzetet adnak - tehát az összes KÉSŐI short hull-os megépíthető, tehát késői tornnyal és hátul dupla Bofors-szal. Bár arra most nem emlékszem, hogy mindenféle radart adnak-e hozzá, de ha megveszed a maratást, azon van mindegyik. Ezen felül lehetnek egyéb kisebb részletek, amiben a hajók eltérhetnek, de csak egyféle verziót adnak, ezeket vagy lesz***rod, vagy bütykölsz.
Vagy - jó fotók és rajzok hiányában - el sem dönthetők, hogy milyen volt az adott hajónál...

Amúgy kérdezzél nyugodtan, bár ahogy a dolgot látom, ez majd személyes konzultációt og igényelni... :-)
EDE 432571 2010. február 26. 11:14
Válasz erre
cv10_camo
cv10_camo
cv13 camo
cv13 camo

Essex!

Azt írják az egyik previewba, hogy a bármelyik short hull elkészíthető a kitből.
Megnéztem mindkét festési vázlatot, tuti, hogy ugyanaz a kit.
Ezek ugye késői tornyokkal vannak?
EDE 432570 2010. február 26. 10:57
Válasz erre
Hú!

Köszi!

Nekem az az érzésem, hogy ugyanaz a kit a Y. meg a F., csak más matricát adtak hozzá.
A nagy 13-as számot elég nehéz lenne átjavítani, de az Intrepid is megteszi, az 11-es. :)
Bár szeretném szépen megcsinálni, akkora pontoságra, mint te nem törekszem.
Essex 432569 2010. február 25. 20:41
Válasz erre
EDE!

Most este voltam a Lurdy-házban. Jól emlékeztem... :-)

Szóval van 18ezer - 40%-ért Essex, YORKTOWN és Hancock. A Yorktown-ból szerintem lehet Franklint csinálni, csak a matrica fog hiányozni. Bár nem ismerem a Franklin kitet és magába a hajóba sem mélyedtem el, de csodálkoznék ha nem kéne azon is faragni.
uzsee 432568 2010. február 25. 17:49
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.