<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sszabi | Adatlap | 432661 | 2010. március 17. 06:40 | ![]() | |
Na de Laci már rakott fel cikket az óriásáról egy csomó képpel együtt... | |||||
Tommy | Adatlap | 432660 | 2010. március 17. 00:02 | ![]() | |
Szia Laci! Igen, a Viribus Unitis van a porondon már egy ideje, csak a bordák terén elég bizonytalan vagyok. Vannak pár bordák, amiket nem látok tisztán. Bezavar egy-két dolog. Meg egy Bismarckot is építek, de azt papírból. Vagyis többnyire papírból. Nem gondolkodtál még azon, hogy közreadj egy cikket az építésed menetéről? Tudom itt a fórumon többé-kevésbé leírtad mit, hogyan és miért, de szerintem nem csak én örülnék egy összefoglaló cikknek. Még akkor is ha csak a harmadánál jársz a hajódnak. Vannak itt fent félkész makettekről írások. Üdv Tommy | |||||
vlevi | Adatlap | 432659 | 2010. március 16. 21:30 | ![]() | |
Dehogynem. Lehet Humbrolt, Revellt fújni, 0.3-as stukkerral szépen. Mármint az enameljeiket. Az akriljaikat nem ismerem. A Tamiya, Gunze pedig gond nélkül kijön a 0.2-esből is. Régről van egy rakás Humbrol Enamelem, de mostanában amit lehet, akrilban szerzek be, főleg a sokkal gyorsabb száradás miatt. | |||||
vlevi | Adatlap | 432658 | 2010. március 16. 21:24 | ![]() | |
Az már szerintem jó. Mert a Supraluxban csak kb 50% lakkbenzin van, a többi csak egyéb vegyipari lötty. | |||||
SImi | Adatlap | 432657 | 2010. március 16. 21:19 | ![]() | |
EDE! Azt hittem, hogy valami általam nem ismert szuper higítót tudsz majd javasolni... Lehet, a WEM festékek ma már kicsit ósdiak minőségi szempontból VISZONT (elméletileg - és a "nagyok" szerint is) színhelyesek. Nekünk, hajósoknak azonban nem kell olyan hibátlan felületeket produkálnunk mint mondjuk az autós makettezőknek. (Néhányan már kicsit túlzásba is viszik a felületek lestrapálását.) Szóval nem kell egy abszolút steril, meg hibátlan fényű makettet előállítanunk. Tehát a WEM festék - szerintem - abszolut megfelel a célnak. A színhelyesség viszont nekem fontos szempont. De ha tudsz valami szuper higítót enamelhez, akkor ne titkold! | |||||
Laci | Adatlap | 432656 | 2010. március 16. 21:17 | ![]() | |
Uraim! Ha már a "higinsznél" járunk. Az én festékemet nem tudom mivel tudnám hígítíni,mert sajna dánul van rajta minden (meg norvégül) és egyiket sem beszélem,sőt nem is értem.Csak annyit tudok,hogy a festék neve Sudolin.Fémre fára és ennyi.De remélhetőleg nem kell hígítanom. Üdv! | |||||
EDE | Adatlap | 432655 | 2010. március 16. 19:30 | ![]() | |
Essex! Az az igazság, ezekre a hibákra/módosításokra te hívtad fel a figyelmemet még tavaly májusban a Sugárban. Szerintem én 1 csomag SB2C-vel meg 2 csomag Corsairrel be fogom érni. | |||||
EDE | Adatlap | 432654 | 2010. március 16. 19:20 | ![]() | |
SImi! Valahol itt írja Timur. pumamakett.hu/nyito.php Most nem akarom ezt az apróbetűs cikket újra végigböngészni. Arra emlékszem, a Gunze, és a Tamiya is 0,3 vagy afeletti düznivel jó, a kisebbekre általam nem ismert márkákat emleget. | |||||
SImi | Adatlap | 432653 | 2010. március 16. 18:46 | ![]() | |
EDE | Adatlap | 432652 | 2010. március 16. 18:44 | ![]() | |
SImi! A festés nagy szakértôi azt írják, a Humbrol és a Revell nem igazán alkalmas a fújásra. Én még nem próbáltam, majd meglátjuk. | |||||
uzsee | Adatlap | 432651 | 2010. március 16. 18:06 | ![]() | |
Nemtom nekem mim van. Annyi van ráírva, hogy Szintetikus higító meg 95-98%-a lakkbenzin. | |||||
vlevi | Adatlap | 432650 | 2010. március 16. 17:34 | ![]() | |
Azt szokták mondani, hogy Trinát ecsetkímélő szintetikus hígító. (Itt olvastam, nem tudom ki írta) És tényleg. Sajnos a Supralux H-100 szintetikus hígító már kilőve, mert csak kb 50% az, ami normális anyag benne, a többi minden egyéb lötty. Ezért pl. a Humbrol festék már nem is oldódik olyan jól a H-100-ban, mint korábban. Tiszta lakkbenzin sem az igazi, mert amellett, hogy nagyon gyorsan szárad, a műanyagot is megkezdi, hát még az alatta lévő festést. Persze alkalmazási terület is számít, mert lehet, hogy a fényes festékek kényesebbek, és azokon jobban meglátszik, ha a gyári hígító jobb, de matt festékeknél nem annyira szembetűnő. | |||||
uzsee | Adatlap | 432649 | 2010. március 16. 17:15 | ![]() | |
Dehogy SImi! Nekem Revell higítóval ténylegesen megszáradt 4 óra alatt (Revell festékkel ugyan)Csak az a gondom vele, hogy 100ml egy vagyon... De megoldottam azzal, hogy elmentem kedvenc háztartási boltomba ahol megmutattam az eladónak és a 100milis Revell higító árának harmadáért kaptam fél litert ami ugyanolyan jól bevált :)) De mondom én Revell festéket használok, és így meglehet, hogy a WEM festékek másképpen reagálnak rá. | |||||
SImi | Adatlap | 432648 | 2010. március 16. 16:15 | ![]() | |
Sziasztok! A tegnapi napon érdekes "felfedezést" tettem - bár lehet, sokan tudják, de én csak most szembesültem vele. Ugyanis lefestettem a PoW testének vízvonal feletti részét. A páncéllemezek lépcsőzetessége miatt kétszeri festés szükségeltetett. Kb másfél éve vettem egy jó adag Humbrol higítót (korábban évekig nem lehetett kapni), gondoltam kipróbálom az első festésnél. Ezzel higítottam fel a WEM festéket (valószínűleg ez is Humbrol termék; és ezért szerepelhet a dobozon is a hat órás száradás). Az eredmény meglepett: kb 5-6 óra alatt csontra megszáradt, viszont nem terült olyan szépen és nem is száradt el olyan szépen mint a Revell higítóval - igaz, a Revell-el lehet, hogy 2-3 nap is szárad. A második, végső réteget már ezzel higítva fújtam rá. | |||||
lucky | Adatlap | 432647 | 2010. március 16. 09:50 | ![]() | |
Semmi gond, a hsz mindenkinek szólt akit érdekel. | |||||
Essex | Adatlap | 432646 | 2010. március 16. 09:37 | ![]() | |
Köszi, de a haverok között többen is foglalkoznak ilyesmivel. Attól persze másnak még kellhet a segítség... | |||||
lucky | Adatlap | 432645 | 2010. március 15. 21:07 | ![]() | |
Urak! "a fedélzet szélének egy darabkáját műgyantából leönteni " Gyanta öntésben tudok segíteni, ha érdekel vkit. | |||||
Essex | Adatlap | 432644 | 2010. március 15. 20:19 | ![]() | |
Ja igen. a csövek... Hát azokat tényleg meg kell csinálni (ezek a külső üzemanyag vezetékek). Ezek szerint az oldalsó lift tartója is feltűnt neked - ezt q***va szar lesz rendesen megcsinálni. A fedélzet kivágás betömésére meg kellene egy jó ötlet, én arra gondoltam, hogy a fedélzet szélének egy darabkáját műgyantából leönteni és abból betoldani. Gondolom az is tiszta, hogy ezzel egyidejüleg a 40 m-es Bofikat le kell vinni az 5"-esekkel egy szintre... | |||||
Essex | Adatlap | 432643 | 2010. március 15. 20:11 | ![]() | |
EDE: A Franklinen elvileg volt 32 db Corsair, 6 db Hellecat (4 db F6F-5N és 2 db F6F-5P), 15 darab Helldiver és 15 db Avenger. Plusz nem tudom mennyi - 2 század ideiglenesen - Marine Corsair. A hajóhoz adbnak mindenből 4-et, a külön dobozokban 6-6 gép van mindenből. Ha a Helldiver-ből és Avenger-ből veszel 2-2 dobozzal, az 16-16 darab gép. Hellcat-ból csak kettő plusz gép kell, szerintem a legegyszerűbb. ha tőlem kapsz kettőt cserébe a kimaradó 1-1 Helldiver/Avenger-ért. Ezzel ezekből meglenne az összes, a kérdés, hogy Corsair-ből mennyit akarsz. Persze a többiből is lehet kevesebbet is. A repcsikhez érdemes a WEm maratást megvenni. A 3553-as Air Wing-ben 6-6 géphez van komplett külső-belső, külön kapni külső cuccokat 10-10 géphez, meg van külön belső. A helldiver-hez és Avenger-hez elég 1-1 plusz maratást, ebből a Helldiver-hez megkaphatod, ami nekem jött plsuzba az elcseszett küldésnél. Küső maratást érdemes az összes géphez venni, belsőt (pilótafülke) csak ahhoz, ami a fedélzeten van, a hangárban úgysem látszik. Legalábbi szerintem. Na persze ha minden a fedélzeten lesz, akkor nem úszod meg... :-))) | |||||
EDE | Adatlap | 432642 | 2010. március 15. 19:19 | ![]() | |
Essex! Sajnos nem volt sok időm rá. El kéne dönteni a repülők mennyiségét, aztán rendelni. Ha gondolod együtt is megtehetjük, még spórolunk is egy kicsit. Utána jöhet a fotomaratás. Néztem én is a WEM-et, a GMM-et, meg a Tom's Modelworksöt is. Hát nem tudom. Bár még kell virtuális bankkártya is. Ha minden OK, egy hét múlva már egy H&S festékszóró büszke tulajdonosa leszek. Egyelőre azt néztem, hogy a hajó oldalán vannak mindenféle csövek, amiket lehagytak, ezeket mindenképpen pótolom, meg az oldalsó liftnél a merevítőket is meg lehet élethűbben csinálni. Engem is idegesít a repülőfedélzet oldalán az a két bemélyedés, amit valamikor eltüntettek, mert márciusban már nem volt ott. Ezt szépen kijavítani elég lehetetlenségnek tűnik. | |||||
Laci | Adatlap | 432641 | 2010. március 15. 17:59 | ![]() | |
Tommy! Igazán nincs mit! Ha megkérdezhetem,TE is egy gerinc-borda építésű hajóban gondolkodsz? Üdv! | |||||
Tommy | Adatlap | 432640 | 2010. március 15. 17:57 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 432639 | 2010. március 15. 07:28 | ![]() | |
Tommy! Sajnos nincs ilyen képem róla,mivel akkor még nem volt meg ez a fényképező.Olyat viszont tudok,ahol le van palánkolva frissen,de fedélzet nélkül.Viszont gondolom,neked a "csontvázas" verzio jobban kellene. Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 432638 | 2010. március 14. 23:15 | ![]() | |
Sziasztok! Lehet, hogy nyitott kapukat döngetek de szeretném felhívni a figyelmeteket a Haditechnika c. újság legutóbbi számára (2010/1). Két, bennünket érintő cikk is található benne:1. Dr Ákos György: Lövés és találat; A haditengerészeti optikai távmérők és tűzvezető eszközök fejlődése a 19-20. században 1.rész. 2. Kiss László: Kiegészítés a KÖNIG csatahajó és modellje c. cikkhez; ez is sok érdekességet tartalmaz pl a Jüttlandi csatáról is. | |||||
Tommy | Adatlap | 432637 | 2010. március 14. 23:02 | ![]() | |
Szia Laci! Nem tudom hogy vannak-e fent a hajódról olyan képek, amelyikek abban az állapotban mutatják amikor még csak a bordák vannak beépítve, de készültek ilyenek, közre tudnád adni? Köszi Üdv Tommy | |||||
BBalázs | Adatlap | 432636 | 2010. március 14. 21:50 | ![]() | |
Szia Laci! Örülök, hogy hallok felőled, msn-en is rég láttalak, bár én is ritkán járok arra! Engem a felépítmény érdekelne igazán! Hogy mik a tervek az elkövetkezőkben... Egyébként simán lehet gyártatni ilyen zászlót, 6 ezer Forint körüli összegből bármely digitális nyomda elkészíti. Sajnos nálam az alkotói válság nagyon elhúzódóban van, csendes megfigyelőként veszek részt a fórum életében... (ezerrel húzom a gázt) Hajókovács! Távol álljanak tőlem felelőtlen ígéretek, de ha kissebb faragás lenne bárhol a Lajtán (tudom, hogy fémtestű hadihajó :) ) akkor megpróbálok édesapámmal beszélni, hátha elkészíti, mert faszobrászként szép munkákat készít. | |||||
Laci | Adatlap | 432635 | 2010. március 14. 19:51 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 432634 | 2010. március 14. 17:09 | ![]() | |
Simi! Először is örülök,hogy végre itthon vagyok megint köztetek! Na most én azért kezdtem a vízvonallal,mert ott nincs semmi kapaszkodó,meg egyéb "zavaró" tényező.Tehát utána leragasztom maszkolószalaggal a vízvonalat,és akkor már csak vízvonal alatt és feletti részt kell festeni.Így van egy "sík" egyenes felület,ahol a két festéket külön tudom szépen választani.A lobogó már megvan kb. 2 éve,ennek is nagyon örülök.Sajna igazi "Reichkriegsflagge" nem volt kapható hiába kerestem.Pedig az jobban illik hozzá,mert korhű lenne. Viszont nagyon sajnálom,hogy nem találkozhatunk megint személyesen. Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 432633 | 2010. március 14. 15:35 | ![]() | |
Szia laci! Na végre: valami történik a Bismarck háza táján... Felveszem az eldobott kesztyűt: a holnapi napon én is elkezdem lefesteni a PoW testét. (Igazából persze teljesen független a te projektedtől.) Bár én a vízvonal feletti résszel kezdem majd és éppen a vízvonal festése lesz az utolsó mozzanat. Persze ennek az a prózai oka, hogy csak az lesz akrillal festve és a tapasztalat szerint ez jön fel a legkönnyebben a maszkolószalaggal. A lobogót most szerezted? Igazi "náci" nem volt, vagy nem akartad? | |||||
Laci | Adatlap | 432632 | 2010. március 14. 13:31 | ![]() | |
Hajókovács | Adatlap | 432631 | 2010. március 14. 12:52 | ![]() | |
Szia Laci! Ugy legyen, mi ott leszünk. Lehet jelezni a részvételi szándékot. Üdv | |||||
Laci | Adatlap | 432630 | 2010. március 14. 09:13 | ![]() | |
Hajókovács! Én is nagyon bízom benne,hogy össze tudunk hozni egy jó kis beszélgetést.Már nagyon ideje volna,mert már régen volt ilyen "összeröffenés"! Üdv! | |||||
Essex | Adatlap | 432629 | 2010. március 13. 20:15 | ![]() | |
Szia EDE! Hogy haladsz a Franklinnel? :-))) Megnézegetted, hol és mit kell feljavítani, módosítani, átépíteni vagy esetleg újra gyártani? Eldöntötted, milyen feljavítókat veszel hozzá? | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432628 | 2010. március 13. 18:02 | ![]() | |
Szia Laci! No végre, visszatérsz a sólya térre,Én most éppen ott vagyok a valóságban is . Végre igazi hajót épitek 1:1 ben. Hidd el igazi élmény.Olvasd el a 789O. hsz. től a topikban leirtakat. Szolnokon találkozunk, ott majd bővebben beszélünk a Lajta projektről. Bizom benne összetudunk hozni egy jó kis hajós csapatot és egy kis beszélgetést. SImi! Sajnálom , hogy nem leszel lent Szolnokon, remélem Móváron ott leszel. Ede! Miért hiányolod a Szöke Tiszát? Hiszen az is az Alapitványé. Nemsokára az is sorra kerül és ujjá varázsolva pompázik majd. Köszi a cimet , küldöm az anyagokat a Lajtáról. Üdv Mindenkinek Hajókovács vagy lassan inkább Fegyverkovács? | |||||
SImi | Adatlap | 432627 | 2010. március 12. 20:33 | ![]() | |
Szia Laci! Végre, hogy megjössz! Már hiányoztál nekünk. Sajnos nem leszek ott Szolnokon az idén. Lehet, hogy jövőre elmegyek a PoW-t bemutatni; addigra csak elkészülök vele. | |||||
Laci | Adatlap | 432626 | 2010. március 12. 19:49 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Holnap este leszek vegre otthon.Termeszetesen megyek Szolnokra a versenyre.Szeretnem tudni,hogy Simi barätunk ott lesz e velünk,es a többiek is? Üdv! | |||||
EDE | Adatlap | 432625 | 2010. március 12. 19:46 | ![]() | |
Szia Hajókovács! Megtaláltam a honlapot, egy kicsit elbújt. Azért szebb mint amit én tudnék összedobni. Belinkelem, hátha más nem ismeri! www.zoltanalapitvany.hu/alapitvany.php Gyönyörű hajók, hátha még a Szőke Tisza is ott lesz! Ha még van valami, a mailem: mihalikl kukac citromail.hu | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432624 | 2010. március 12. 08:11 | ![]() | |
Szia EDE! Mi is igy gondoljuk, hogy ez fantasztikus lesz. Ugyanis a világon ez a monitor épült meg elöször folyami monitorként, eleve a hajótipus áttervezése folyami használatra mihozzánk , pontosan az Újpesti Hajógyárhoz kötödik. Hab a tortán, hogy az 1871-72.-ben épült Lajta monitor a világon az egyetlen megmaradt monitor ebből a korszakból. A projekt gazda a " Zoltán Gőzös Kh. Alapitvány" van egy nagyon jó honlapjuk, érdemes megnézni , ez egyben a Neszmélyi Hajó Skanzen oldala is .Most egyidőben több XIX.-XX század elején épült hajó felujjitása folyik. Van is képriport a témában. Adj egy email cimet és küldök bövebben anyagot a témában. Üdv Hajókovács | |||||
EDE | Adatlap | 432623 | 2010. március 11. 21:31 | ![]() | |
Hajókovács! Ez az egész fantasztikus! Amikor a monitorok történetét olvastam még régen, sokat gondoltam arra, milyen jól mutatna egy replika a Dunán. Londonban HMS Belfast itt meg a Leitha. Tényleg szenzációs! Sajnos élőmunkát nem tudok vállalni, mert nem értek az ilyen igazi nagy vasakhoz, de ha esetleg van valami számlaszám, ahol adományokat gyűjtötök, egy szerényebb összeggel szívesen hozzájárulnék az építéshez. Hátha más is megteszi, sok kicsi sokra megy. Van már honlapja a projektnek? Mert ebben is tudnék segíteni. Egyet már csináltam: pacific42.extra.hu Üdv! EDE | |||||
Jozsi | Adatlap | 432622 | 2010. március 11. 20:00 | ![]() | |
Most olvasom jobban! "Személyzetet" nem vállalok: Nem akarok szenet lapátolni! | |||||
Jozsi | Adatlap | 432621 | 2010. március 11. 19:57 | ![]() | |
Helyesbítenék. Hajókovács kolléga rám testálta. De nem probléma, megoldjuk. :) | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432620 | 2010. március 11. 07:04 | ![]() | |
Természetesen ez a cél, hogy maga a Lajta lesz egy múzeum, azon tulmenően a belső terek is eredetiben lesznek megjelenitve minden az akkori kornak megfelelően kialakitva. Bőven telerakva eredeti relikviákkal. Még a személyzet is korhű eggyenruhában lesz öltözve. Helyileg a Neszmély Szent Ilona öbölben , a Hajó Skanzen - ben lesz megtekinthető. Az sem titok , hogy több alaklommal megjelenik más helyszineken is, Bécs , Pozsony,stb de föleg Budapesten különböző rendezvényeken. Az első ilyen alkalom , az idei augusztus 2O.-i rendezvény a Duna Parlament elötti szakaszon tett vizi felvonulás részeként. | |||||
uzsee | Adatlap | 432619 | 2010. március 11. 00:24 | ![]() | |
Szóval ezért nem találtam már jó ideje a Google Earth képein. Remélem méltó helyet találnak neki ahol majd meg lehet tekinteni és bejárni :)) | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432618 | 2010. március 10. 23:19 | ![]() | |
Mivel ez a topik valójában egy makettezőket és modellezőket összefogó fórum , a következő kérésem illetve kérdésem lenne felétek. A Lajta Monitor felújitása ugyan EU pályázat keretében zajlik, nem is merem leirni a pályázati összeget. De az biztos , hogy nem elég mindenre, sőt a felére sem. Ezért , már ezidáig is sok magánszemély bevonására volt szükség ( Bolyai Makett Klub tagjai, és a TIT HMHE tagjai)Szerény személyem pl, a hátlap jobb felső sarkában látható Nordenfelt gyorstüzelő lövegeket vállaltam el megépiteni. A Józsi barátunk a kormánykereket vállalta be. Természetesen mindezeket 1:1 méretarányban . Tehát a kérdés és a kérés! Vállalnátok e feladatot ezen nemes cél érdekében? Akár a hajón történő élőmunka is szóba jöhet, amikor már visszajön Komáromból. Vagy akár otthon elvégezhető kisebb alkatrészek , vagy részegységek elkészitése. Ha kell a töbszáz tételből álló listát felteszem ide és lehet válogatni közte. Természetesen az anyagot biztositjuk, vagy annak fedezetét . Munkadijat azt sajnos nem , de erkölcsi elismerést azt annál többet. Bővebb felvilágositást személyesen,Szolnokon vagy Mosonmagyaróváron tudok adni,vagy a O6 3O 862 6789 telefonon , vagy a bicskei255@t-online.hu email cimen. Előre is köszönöm a figyelmeteket és a segitőkészségeteket. Üdvözlettel Bicskei János a TIT Hajózástörténeti ,Hajómodellező és Hagyományörző Egyesület titkára | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432617 | 2010. március 10. 22:54 | ![]() | |
Hajókovács | Adatlap | 432616 | 2010. március 10. 22:40 | ![]() | |
Csatahajósok! Kis országnak kis csatahajója, azaz hadihajója van . Lassan ismét hadihajóként üdvözölhetjük a Lajta Monitort, mivel végetért a munkahajóként való számüzetése( 1917.-ben Ő volt a monitorok lázadása főszereplője) Jelenleg Szlovákia Révkomárom-ban a hajógyárban van kisólyázva. Ha gondoljátok és igény van rá, ezen topikban rendszeresen beszámolnék a felujjitás menetéről, állásáról. | |||||
Jozsi | Adatlap | 432615 | 2010. március 10. 21:08 | ![]() | |
Halihó! Én is a hengeres variációra tippeltem. Olyanom van. Csak úgy vagyok vele, biztos van amiről nem tudok. A gyűrű nyújtása az egy lépcsős, kör keresztmetszetű szerszámon történik. Üdv.: Jozsi | |||||
Kalóz | Adatlap | 432614 | 2010. március 10. 13:27 | ![]() | |
Szia! Amit EDE írt, az egészen másféle, a hengerlésen alapulóval valóban lehet nyújtani a gyűrűk sínjét, de bizonyos mértékben még szűkíteni is. Gondolom, Neked nem erre van szükséged. A huzal hengerlő, amire Te gondoltál az valóban hasonlít a tészta-nyújtóra vagy a régebbi fajta mákdarálóra, ami két, egymás felé forgó hengerrel préselte össze a mákszemeket. Ezzel csak lapos huzalokat vagy lemezt lehet készíteni, de van olyan, amin a hengerek profilírozottak, azzal külön féle (kerek, fél-kerek stb.) keresztmetszetű huzalokat lehet készíteni.természetesen ezek a szerkezetek a kereskedelemben nem igen kaphatóak. Az ékszerészek pedig féltő gonddal óvják a rendszerint a háború előttről megmaradt, vagy nyugatól becsempészett példányokat.Sajnos édesapám örökségében sem maradt ilyen, mert neki sem volt ilyen. Egy ügyes kezű szerszámkészítő vagy forgácsoló szakember tudna ilyet készíteni, ha mindenáron muszáj, de biztos nem lenne olcsó, hacsak nem haveri alapon. Üdvözlettel: Kalóz | |||||
EDE | Adatlap | 432613 | 2010. március 10. 12:27 | ![]() | |
Az egyik komám öccse ékszerész. Ő mesélt valami nyújtó szerkezetről, de azzal a gyűrűket tágítják. Ha találkozok vele, rákérdezek. | |||||
SImi | Adatlap | 432612 | 2010. március 9. 22:48 | ![]() | |
Szia Józsi! Még anno Viola Endre HMS Victori-án láttam szép tat díszeket rézből. Megkérdeztem Violát, hogy csinálta ezeket a szép réz díszeket, nos őtőle származik az ötlet, ami valahogy így hangzott anno: ékszerész hengerrel elvékonyítottam. Őszintén megvallva akkor nem értettem, de nem mertem megkérdezni, hogy az mi? Aztán egyszer anyukám levestésztát készített tésztanyújtó géppel és akkor beugrott a megoldás: a két, egymással szembe forgó henger közt lapul el a rézdrót , ill. a tészta. Aztán kölcsön kértem tőle a szerkezetet és én azzal lapítom ki a drótokat... Közben már ékszerész boltban is érdeklődtem a "henger" után, de ott úgy néztek rám, mint aki nem normális, és azt mondták, nem is hallottak ilyenről. Persze, akik csak árulják az ékszereket, azok nem tudják, hogy hogy is készülnek azok. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |