<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
EDE | Adatlap | 432625 | 2010. március 12. 19:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 432624 | 2010. március 12. 08:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia EDE! Mi is igy gondoljuk, hogy ez fantasztikus lesz. Ugyanis a világon ez a monitor épült meg elöször folyami monitorként, eleve a hajótipus áttervezése folyami használatra mihozzánk , pontosan az Újpesti Hajógyárhoz kötödik. Hab a tortán, hogy az 1871-72.-ben épült Lajta monitor a világon az egyetlen megmaradt monitor ebből a korszakból. A projekt gazda a " Zoltán Gőzös Kh. Alapitvány" van egy nagyon jó honlapjuk, érdemes megnézni , ez egyben a Neszmélyi Hajó Skanzen oldala is .Most egyidőben több XIX.-XX század elején épült hajó felujjitása folyik. Van is képriport a témában. Adj egy email cimet és küldök bövebben anyagot a témában. Üdv Hajókovács | |||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 432623 | 2010. március 11. 21:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Hajókovács! Ez az egész fantasztikus! Amikor a monitorok történetét olvastam még régen, sokat gondoltam arra, milyen jól mutatna egy replika a Dunán. Londonban HMS Belfast itt meg a Leitha. Tényleg szenzációs! Sajnos élőmunkát nem tudok vállalni, mert nem értek az ilyen igazi nagy vasakhoz, de ha esetleg van valami számlaszám, ahol adományokat gyűjtötök, egy szerényebb összeggel szívesen hozzájárulnék az építéshez. Hátha más is megteszi, sok kicsi sokra megy. Van már honlapja a projektnek? Mert ebben is tudnék segíteni. Egyet már csináltam: pacific42.extra.hu Üdv! EDE | |||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 432622 | 2010. március 11. 20:00 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Most olvasom jobban! "Személyzetet" nem vállalok: Nem akarok szenet lapátolni! | |||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 432621 | 2010. március 11. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Helyesbítenék. Hajókovács kolléga rám testálta. De nem probléma, megoldjuk. :) | |||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 432620 | 2010. március 11. 07:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Természetesen ez a cél, hogy maga a Lajta lesz egy múzeum, azon tulmenően a belső terek is eredetiben lesznek megjelenitve minden az akkori kornak megfelelően kialakitva. Bőven telerakva eredeti relikviákkal. Még a személyzet is korhű eggyenruhában lesz öltözve. Helyileg a Neszmély Szent Ilona öbölben , a Hajó Skanzen - ben lesz megtekinthető. Az sem titok , hogy több alaklommal megjelenik más helyszineken is, Bécs , Pozsony,stb de föleg Budapesten különböző rendezvényeken. Az első ilyen alkalom , az idei augusztus 2O.-i rendezvény a Duna Parlament elötti szakaszon tett vizi felvonulás részeként. | |||||||||||||||||||||||||
uzsee | Adatlap | 432619 | 2010. március 11. 00:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szóval ezért nem találtam már jó ideje a Google Earth képein. Remélem méltó helyet találnak neki ahol majd meg lehet tekinteni és bejárni :)) | |||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 432618 | 2010. március 10. 23:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Mivel ez a topik valójában egy makettezőket és modellezőket összefogó fórum , a következő kérésem illetve kérdésem lenne felétek. A Lajta Monitor felújitása ugyan EU pályázat keretében zajlik, nem is merem leirni a pályázati összeget. De az biztos , hogy nem elég mindenre, sőt a felére sem. Ezért , már ezidáig is sok magánszemély bevonására volt szükség ( Bolyai Makett Klub tagjai, és a TIT HMHE tagjai)Szerény személyem pl, a hátlap jobb felső sarkában látható Nordenfelt gyorstüzelő lövegeket vállaltam el megépiteni. A Józsi barátunk a kormánykereket vállalta be. Természetesen mindezeket 1:1 méretarányban . Tehát a kérdés és a kérés! Vállalnátok e feladatot ezen nemes cél érdekében? Akár a hajón történő élőmunka is szóba jöhet, amikor már visszajön Komáromból. Vagy akár otthon elvégezhető kisebb alkatrészek , vagy részegységek elkészitése. Ha kell a töbszáz tételből álló listát felteszem ide és lehet válogatni közte. Természetesen az anyagot biztositjuk, vagy annak fedezetét . Munkadijat azt sajnos nem , de erkölcsi elismerést azt annál többet. Bővebb felvilágositást személyesen,Szolnokon vagy Mosonmagyaróváron tudok adni,vagy a O6 3O 862 6789 telefonon , vagy a bicskei255@t-online.hu email cimen. Előre is köszönöm a figyelmeteket és a segitőkészségeteket. Üdvözlettel Bicskei János a TIT Hajózástörténeti ,Hajómodellező és Hagyományörző Egyesület titkára | |||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 432617 | 2010. március 10. 22:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 432616 | 2010. március 10. 22:40 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Csatahajósok! Kis országnak kis csatahajója, azaz hadihajója van . Lassan ismét hadihajóként üdvözölhetjük a Lajta Monitort, mivel végetért a munkahajóként való számüzetése( 1917.-ben Ő volt a monitorok lázadása főszereplője) Jelenleg Szlovákia Révkomárom-ban a hajógyárban van kisólyázva. Ha gondoljátok és igény van rá, ezen topikban rendszeresen beszámolnék a felujjitás menetéről, állásáról. | |||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 432615 | 2010. március 10. 21:08 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Halihó! Én is a hengeres variációra tippeltem. Olyanom van. Csak úgy vagyok vele, biztos van amiről nem tudok. A gyűrű nyújtása az egy lépcsős, kör keresztmetszetű szerszámon történik. Üdv.: Jozsi | |||||||||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 432614 | 2010. március 10. 13:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia! Amit EDE írt, az egészen másféle, a hengerlésen alapulóval valóban lehet nyújtani a gyűrűk sínjét, de bizonyos mértékben még szűkíteni is. Gondolom, Neked nem erre van szükséged. A huzal hengerlő, amire Te gondoltál az valóban hasonlít a tészta-nyújtóra vagy a régebbi fajta mákdarálóra, ami két, egymás felé forgó hengerrel préselte össze a mákszemeket. Ezzel csak lapos huzalokat vagy lemezt lehet készíteni, de van olyan, amin a hengerek profilírozottak, azzal külön féle (kerek, fél-kerek stb.) keresztmetszetű huzalokat lehet készíteni.természetesen ezek a szerkezetek a kereskedelemben nem igen kaphatóak. Az ékszerészek pedig féltő gonddal óvják a rendszerint a háború előttről megmaradt, vagy nyugatól becsempészett példányokat.Sajnos édesapám örökségében sem maradt ilyen, mert neki sem volt ilyen. Egy ügyes kezű szerszámkészítő vagy forgácsoló szakember tudna ilyet készíteni, ha mindenáron muszáj, de biztos nem lenne olcsó, hacsak nem haveri alapon. Üdvözlettel: Kalóz | |||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 432613 | 2010. március 10. 12:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Az egyik komám öccse ékszerész. Ő mesélt valami nyújtó szerkezetről, de azzal a gyűrűket tágítják. Ha találkozok vele, rákérdezek. | |||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432612 | 2010. március 9. 22:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Józsi! Még anno Viola Endre HMS Victori-án láttam szép tat díszeket rézből. Megkérdeztem Violát, hogy csinálta ezeket a szép réz díszeket, nos őtőle származik az ötlet, ami valahogy így hangzott anno: ékszerész hengerrel elvékonyítottam. Őszintén megvallva akkor nem értettem, de nem mertem megkérdezni, hogy az mi? Aztán egyszer anyukám levestésztát készített tésztanyújtó géppel és akkor beugrott a megoldás: a két, egymással szembe forgó henger közt lapul el a rézdrót , ill. a tészta. Aztán kölcsön kértem tőle a szerkezetet és én azzal lapítom ki a drótokat... Közben már ékszerész boltban is érdeklődtem a "henger" után, de ott úgy néztek rám, mint aki nem normális, és azt mondták, nem is hallottak ilyenről. Persze, akik csak árulják az ékszereket, azok nem tudják, hogy hogy is készülnek azok. | |||||||||||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 432611 | 2010. március 9. 21:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432610 | 2010. március 9. 21:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Így van: sima kilapított rézdrót. Az a jó benne, hogy állandó a szélessége és jól alakítható, ragasztható. Az előállítása pedig rém egyszerű. Pl ilyen vékony (0.4-es)csíkot sztirolból nehéz lenne vágni. A valóságban - szerintem - merevítő, összefogó funkciója lehetett ezeknek. Különben épp tegnap néztem, mennyivel keskenyebbek ezek a kémények, mint a Hood-éi. A Hood egy kéményébe gyakorlatilag beleférne a két KGV kémény... Most már lassan neki kezdek a hajó darabjainak festésébe és összeépítésébe. Majd teszek még fel képeket. | |||||||||||||||||||||||||
uzsee | Adatlap | 432609 | 2010. március 9. 20:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Ha ugyanaz a megoldás amit a Hoodnál is írt akkor csak sima kilapított rézdrót :)) | |||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 432608 | 2010. március 9. 19:09 | ![]() | |||||||||||||||||||||
SImi! Remekmű...de már megszoktuk! :) Az a laposabbik réz, amivel körbeövezted a kéményt, az valójában micsoda? | |||||||||||||||||||||||||
uzsee | Adatlap | 432607 | 2010. március 9. 18:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
SImi ez nagyon jó lett! Ezek után a hajó többi részére is kíváncsi lettem. :)) Nem raknál fel még pár képet magáról a hajóról? | |||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432606 | 2010. március 9. 17:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sziasztok! Elkészültem a másik kéménnyel is. Összességében valamivel kisebb kihívás volt, mint a másik, a hátsó. De azért itt is volt egy kicsit komolyabb kihívás: a dudák közti kis platform. Ebből - kivételesen - volt maratott kiadás is, de azt nem tartottam egészen pontosnak és nem is áttört a járórész (holott ez technikailag kivitelezhető lett volna a maratás készítőjének). Hála az Úrnak, találtam egy jó képet, ami a DoY-ról készült. A Scharnhorst elsüllyesztésekor megsérült egy repesztől az első tripod. A felvétel erről készült, de nagyon jól látható a képen ez a bizonyos platform. Ennek alapján építettem rá. A dudák 1.1-es tűdarabokból lettek elkészítve. | |||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 432605 | 2010. március 8. 15:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Hát sajnos nem. Mostmár csak készen szeretném elvinni bárhova is. | |||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432604 | 2010. március 8. 09:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 432603 | 2010. március 7. 23:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Kedves Barátom ! Hát megvallom őszintén, ha lassan nem négy éve építeném ezt a hajót, inkább megcsináltam volna sztirolból az egészet. Az a sok kis antenna meglehetősen rosszul illeszkedik a helyére, mert nem darabonként kell feltenni őket, hanem van egy hosszú talapzatuk ami az árbócon lévő mélyedésekbe kellene, hogy illeszkedjen. De sajnos nem ez történt, még szerencse, hogy a korlátok nagyjából eltakarják a dolgot. Móváron találkozunk. Ha minden igaz, már pénteken felmegyünk a srácokkal. | |||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432602 | 2010. március 7. 21:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Kedves Barátom! Szép lett a sziget! Ez az árboc nagyon bonyolult egy szerkezet. A karácsonyfa elbújhat mellette. Móvár? | |||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 432601 | 2010. március 7. 20:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 432600 | 2010. március 7. 16:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Még nem tudom, hogy honnan rendelem, de előtte szétnézek, mert a szállítás ára nagyon változó szokott lenni. Esetleg tipp ? | |||||||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 432599 | 2010. március 5. 15:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Most már igen. | |||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 432598 | 2010. március 5. 14:42 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 432597 | 2010. március 5. 13:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Én még annak idején, amikor a hajót is vettem, elhoztam a Fabulisból az összes repcsit, ami volt. Ez 2 vagy 3 doboz Avengert és Helldivert jelentett, Hellcat az egész országban nem volt. A hiányzó Avengert és/vagy Helldivert később Móváron vettem meg, ezekből most 3-3 doboz van a hajóhoz adott 4-4 gépen felül (összesen 22-22 db). A Hellcatból meg az utóbbi 4 évben mindig elhoztam a bécsi modellkiállításon fellelhető teljes készletet, azaz 1+0+1+2=4 doboz, azaz összesen 28 darab gép. Hellcatból kéne még egy pár dobozzal, pláne ha lesz CVL meg CVE is. Ja és persze ekkor a többiből is kéne még... Szerintem jobb, ha a neten rendeled őket. Esetleg a rendelésed előtt egyeztessünk, mert akkor én is beszállnék! Igen, a WEM-nél hozzá kell számítani az áfát is. Narn: honnan akarod rendelni, magától a L'Arsenaltól? Nagyon kíváncsi vagyok rá, valószínűleg nekem is az megoldás lesz... | |||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 432596 | 2010. március 5. 12:46 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Essex! Nekem lehet, hogy a Móvár is fuccs! Egyébként nézegettem Essex osztályú maketteket a neten. Hát nem aggódják tönkre magukat a géptípuok miatt.Van egy tatabányi cég, akik szállítanak 1:350 trumpi repcsiket. Te már szereztél be? Ja! Jól értelmezem, hogy a WEM-nél még hozzá kell adni az árhoz a 17,5% ÁFÁt? | |||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 432595 | 2010. március 5. 12:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||
El ! :) A L'Arsenal lesz. Most ebben a hónapban kiköltekeztem magam, de jovő hónapban meglesz, remélem. Ha minden jól megy, akkor el szeretném vinni a MOK kupára, mert csak akkor leszek otthon. Remélem, hogy silerül majd befejeznem addig. Van pár futó projektem, amiket készítek, de szerencsére haladok velük és így szép lassan fogynak :)Be vagyok táblázva :)) | |||||||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 432594 | 2010. március 5. 09:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Narn!Hogy áll a Szallivenek? Eldöntötted már a beszerzendő feljavító kiteket? | |||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432593 | 2010. március 5. 00:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Pl pillanatragasztóval, vagy ha mégerősebbet akar az ember, vagy pozicionálni akar, akkor epoxi ragasztóval (Eporapid). | |||||||||||||||||||||||||
stug | Adatlap | 432592 | 2010. március 4. 21:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Egy kérdést. az alumínium lemezt (sörösdoboz) mivel lehet ragasztani? | |||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432591 | 2010. március 4. 20:52 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Csatahajós! A Hood-nál (és a régebbi brit hajók jó részén)ezek a gőzcsövek a kéményen kívül vannak felerősítve. Valószínűleg - ez csak feltételezés - a sérülésektől akarták óvni, hogy a kémény belsejébe helyezték a KGV-k tervezői. El tudom képzelni, hogy pl egy egy méternél kilyukadt csőből kiáramló forró gőznek hogy örülhet a legénység... Különben tényleg így van: van egy feljavítandó/megépítendő alkatrész és az ember nekiállhat nyomozni a részletek után, s magam is rájövök, hogy mennyi minden elkerülte korábban a figyelmemet. | |||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 432590 | 2010. március 4. 20:34 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Imi! Köszi a képeket, valóban, ez a részlet teljesen elkerülte a figyelmem idáig, de mint tudjuk jó pap is... :) És a vicces, hogy ha erre figyel az ember akkor a fényképek többségén könnyedén ki lehet szúrni :) | |||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 432589 | 2010. március 4. 19:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 432587 | 2010. március 4. 18:36 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Imi,ez gyönyörű. Sajnos én nem tudok most nektek iyen szépeket mutatni, de talán nemsokára... | |||||||||||||||||||||||||
Narn | Adatlap | 432586 | 2010. március 4. 15:27 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nagyon kulturáltan néznek ki. Gratulálok! | |||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432585 | 2010. március 4. 13:59 | ![]() | |||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 432584 | 2010. március 4. 12:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Szia Imi! Gyönyörű munka, mint mindig, remélem Móváron láthatjuk ;)! Ez a két kiemelkedő gőzcső ennyire markáns volt? Még soha nem tűnt fel, persze te most biztos jobban benne vagy a témában mint én valah voltam, csak fura. Az archív kép honnan van? Az is új volt számomra :) | |||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432583 | 2010. március 4. 11:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Gyuri barátomnak megígértem, hogy teszek fel képeket a PoW hátsó kéményéről. Több, mint két hét alatt készült el. Múltkor vki azzal dicsekedett, hogy 3 hét (!) alatt összehozott egy szkreccs hajót... (mondjuk olyan is volt) Szóval, nagyon lassú vagyok. Remélem a képek magukért beszélnek. Maratásból csak a szikrafogó származik. Sajnos, nem volt más... Igyekeztem mindent rátenni, ami rajta is volt. Két képhez kell még némi magyarázat. Az egyik egy archiv fotó a PoW hátsó kéményéről a Bismarck-al vívott csata után, hogy össze lehessen hasonlítani vele. A másik egy Maxim Vojtov jónevű makettező készítése, szintén összehasonlításképp. Most következik az első kémény, ami talán egy kicsit egyszerűbb lesz. | |||||||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 432582 | 2010. március 4. 10:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Na, felkerültünk a Wikipédiára. Mármint a TIT klub... hu.wikipedia.org/wiki/TIT_Haj%C3%B3z%C3%A1st%C3%B6rt%C3%A9neti,_-Modellez%C5%91_%C3%A9s_Hagyom%C3%A1ny%C5%91rz%C5%91_Egyes%C3%BClet | |||||||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 432580 | 2010. március 4. 10:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Téged most már az Isten sem ment meg ettől a Franklin-től... :-))) Majd apránként nézegetem a fotókat, és összeszedem a Franklin-specifikus részletek. Aztán majd összejövünk valahol. Én amúgy holnap - és valószínűleg április 3-án is - a Rebekában leszek a börzén (Fehérvári út, Fővárosi Műv. Ház, 12-től 15 óráig), de megyünk Móvárra is április 10-én. Ha esetleg holnap kijössz, akkor még ma szóljál! | |||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 432579 | 2010. március 4. 07:49 | ![]() | |||||||||||||||||||||
A Karma: Az Aranysasban pont a Franklinről van egy cikk... :) | |||||||||||||||||||||||||
uzsee | Adatlap | 432578 | 2010. február 27. 09:55 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 432577 | 2010. február 27. 00:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Te, ez nem a másik Ark Royal? :-) | |||||||||||||||||||||||||
uzsee | Adatlap | 432576 | 2010. február 26. 15:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Nem rossz poén :)) Én anno rosszabbul jártam mikor a Revell-nek azt az anyahajóját vettem amelyikhez kísérő rombolót is adtak. Ott az volt a vicc, hogy valaki kilopta vagy gyárilag kifelejtették belőle az útmutatót, de a doboz képei alapján azért csak össze tudtam rakni. | |||||||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 432575 | 2010. február 26. 15:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Sajnos holnap más programom van, én vasárnap megyek ki valamikor. Ezt a kitet te nagyon megszuggeráltad... :-))) | |||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 432574 | 2010. február 26. 15:43 | ![]() | |||||||||||||||||||||
Hát Essex barátom! Nagyon szépen köszönöm a segítséget! Már nincs a Lurdy házban Yorktown, itt van az én házamban! Szerintem a makett teljesen megegyezik a Franklinnel, RÁADÁSUL hibás a kit, nem a Yorktown matricái vannak a dobozban, hanem a Franklinéi. Komolyan, ez az év poénja! Gyorsan vettem LOTTO szelvényt is! Most nyerő formában vagyok! No, akkor tényleg lesz konzultálni való! Ja! Kisfiamat holnap reggel viszem a Patakyba vasútmodell kiállításra. Bár sietünk, mert utána húzunk vidékre a nagyszülőkhöz, ha kint leszel biztosan összefutunk. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Megtaláltam a honlapot, egy kicsit elbújt. Azért szebb mint amit én tudnék összedobni.
Belinkelem, hátha más nem ismeri!
www.zoltanalapitvany.hu/alapitvany.php
Gyönyörű hajók, hátha még a Szőke Tisza is ott lesz!
Ha még van valami, a mailem: mihalikl kukac citromail.hu