/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Laci 432713 2010. március 20. 07:58
Válasz erre
Ja bocsi azt elfelejtettem hozzá tenni,hogy a felépítmény nem megy a darálóba,ahhoz nincs szívem.Ahogy anno megbeszéltük úgy lesz majd!
Üdv!
Laci 432712 2010. március 20. 07:56
Válasz erre
Szia Balázs!
Éppen ez az amint írtad is!Elég gyakran festegették a hajót.Viszont a kondenzvíz helyét úgy akarnám megcsinálni,hogy egy csepp festéket odapöttyintek (persze módjával),és azt mikor már majdnem megszáradt akkor függőleges irányban elhúzom.Meglátjuk milyen lesz.
Üdv!
Baboon 432711 2010. március 20. 00:37
Válasz erre
Szia!
Lehet ez lesz csak amikor kis dolgot sorjátlanít az ember akkor a fele festék lejön amit ráfestett. No meg azért kicsit mégis más színt ad a festék pisztollyal és mást ecsettel. Legalábbis most bizonyítom egy próbával, bár jobb lenne ha nem így lenne.
Egyébként ha ilyen kis részeket festek ecsettel nem hígítom lusta vagyok 2x-3x átmenni rajta. tudom hiba... majd leszokom róla :D

Sok a probléma... legjobb lenne ha ránéznék és kész is lenne :D
Sebi 432710 2010. március 19. 23:19
Válasz erre
Szia Baboon !

Ha javasolhatom, akkor fesd le ezeket a műtyűröket pisztollyal az öntőkereten. Aztán miután levágtad őket, ragaszd be a helyükre. Majd egy vékony ecsettel tüntesd el a vágások helyét. Azt írtad, hogy a kézi festéstől túl vastag lett az alkatrész. Mennyire hígítottad fel a festéket ?
BBalázs 432709 2010. március 19. 21:26
Válasz erre
Hát igen Lacikám, a Bismarckon nem sok rozsda lehetett (semennyi), elég gyakran mázolhatták, hiszen a DKM büszkesége volt.
Szerintem is maximum ezeket a "kondenzvíz lecsapódásokat" imitáld - de ezt is módjával - és akkor gyönyörű lesz a hajód!
Kérdésem továbbra is:
- a felépítményekkel mi a helyzet? Szegény parancsnoki megy a darálóba?
Laci 432708 2010. március 19. 21:09
Válasz erre
Kondenzvíz helye

Nálam ez kötelező lesz,de ennyi elég is nekem!
Kondenzvíz helye

Emberek!
Én valahogy nem nagyon vagyok nagyon rozsda mániás.Tetszik ha egy használatban lévő tárgyon látszódik a kopás meg ilyen apróságok.Másrészt viszont,most,hogy le van festve a Bismarck,olyan szép egyenletes rajta a festék,hogy annyira nem is igazán akarnám "elhasználttá" tenni.Na jó egy két kondenzvíz helyét viszont imitálom a test oldalán,de nem fogom rozsdásítani.Szerintem olyan sokáig nem élt szegény hajó.Hogy most a víz alatt mennyire használódott el a fene tudja,de azt inkább hagyom eredeti "fényében"!
Jozsi 432707 2010. március 19. 20:45
Válasz erre
Hát hirtelenjében nincs konkréten erről képem. Látványban nem olyan kiugró a különbség, de a "fíling" és az, hogy a fából készült horgonyt vonzza a mágnes...De kísérletezzél vele. Most vas hajót csinálok és megpróbálom valahogy rozsdafoltozásra használni. Még nem tudom a technikát hozzá.
Baboon 432706 2010. március 19. 20:40
Válasz erre
na igen, ez lenne a legegyszerűbb megoldás.
csak olyan kicsit a részek hogy gombostűre/fogpiszkálóra ragasztani nem lehet öntőformán festve meg ha levágom és sorjázom akkor utána megint nincs rajta a fele festék. Illetve nem 1x előfordult hogy olyan vastag lett a kézi festéstől a kis rész hogy nem "pattant" be a helyére.
uzsee 432705 2010. március 19. 20:36
Válasz erre
Akkor ezek szerint ez használható megoldás. Én is valami hasonlóra gondoltam a ragacsos felületnél, csak nem szórtam volna hanem kicsit benedvesített ecsettel hordtam volna fel. Tudsz egy képet mellékelni arról, hogy milyen lett?
SImi 432704 2010. március 19. 20:33
Válasz erre
Szia!
Nem lesznek más szükék a kézzel (ecsettel) festettek, de az a legkézenfekvőbb, hogy a fedélzeteket lefested vörösre, külön lefested a cullangokat szürkére és száradás után szépen összeragasztod. A gyártó is ezért szedi darabokra, hogy külön-külön tudjad lefesteni.
Baboon 432703 2010. március 19. 20:24
Válasz erre
P190310_20.18
P190310_20.18

Köszönöm a válaszokat!
Új probléma merült fel:
A képen látható mi is a bajom. A ?felső tat? (nem tudom a nevét) vörös színű ám a rá kerülő dolgok szürkék mint ahogy a részlet többi része is amit nem színeztem vörösre. Ti hogy oldjátok meg? Simán ráragasztjátok a vörösre fújt alapra és kézzel szürkére festitek a kis dolgokat? Én attól félek hogy más szürkék lesznek kézzel festett a kis részek mint a pisztollyal fújt szürke részek a hajón.
Jozsi 432702 2010. március 19. 19:36
Válasz erre
Halihó!
Én a horgonyokra eredeti rozsdát használok. Egy rozsdás vasdarabról finom csiszoló papírral a rozsdát lecsiszolom és összegyűjtöm. A horgonyt lakkal vagy festékkel ragadóssá teszem és a rozsdaporral "megsózom".
uzsee 432701 2010. március 19. 19:31
Válasz erre
Szerencsére nem kell 80 centiset gyártani. A kritikus részek a hajó eleje és a hátulja. Középen meg csak egy olyan 15 centis részt kell felrakni. Meg majd a felsőbb részekre is, de azok se nagyon hosszúak. A nagy részeknél ezt a 10 centizést megpróbálom. És mint utólag kiderült nem kellett volna az összes kábelt levágni. Elég lett volna egyet, de úgy is kell tartalék :))
Tommy 432700 2010. március 19. 19:23
Válasz erre
lucky!

Akkor ha nem gond, csatlakoznék Varjúbácsihoz, és igényt tartanék én is egy szkennelésre..:)
Üdv
Tommy
SImi 432699 2010. március 19. 15:53
Válasz erre
Szia!
Nem muszáj egyben feltenni a szálakat, mert az ráadsául sok problémával is jár. Én kb 10 cm -es darabokat szoktam folyatásosan felragasztani. Ezt sokkal egyszerűbb kezelni, mint modjuk egy 80 cm-eset. Persze a toldások az oszlopnál oldható meg: mivel elég vastag az oszlop, lesz rajta hely a következő darabnak is.
SImi 432698 2010. március 19. 15:47
Válasz erre
Szia!
Én egy végső matt lakkréteggel fixálok mindent: matricákat, porokat, festéket stb.
uzsee 432697 2010. március 19. 13:09
Válasz erre
Na levagdostam az összes vezetéket a pc tápokról. Van köztük olyan is ami talán elég hosszú, de mi van ha nem? Csináljam azt esetleg egy ilyennél, hogy 1 függőleges elemnél ragasszak össze két szálat egy vonalban? Vagy egyszerűbb ha keresek egy elég hosszú szálat máshonnan? :))
Laci 432696 2010. március 19. 11:06
Válasz erre
Üdv Hajós Társadalom!
Sajnos rossz hírekkel tudok szolgálni!A festék hosszantartó száradása miatt nem tudom elvinni a versenyre a hajót.Csak ma este tudom átfújni szürkével,mivel a bordó még nem száradt meg csontra.Ezért előre is elnézést kérek!De igérem képeket mindenképp teszek fel róla!
Üdv!
Baboon 432695 2010. március 18. 21:47
Válasz erre
Pontosabban ő száraz felületre ecsetelte fel így a por fele leesett de egy vékony rétegben ott maradt és arra ecsetelte fel a 70-es alkoholt
Baboon 432694 2010. március 18. 21:42
Válasz erre
Laci:
Nem csináltam még így köszönöm hogy leírtad. Bár már 100x lejátszottam a fejemben mert ismertem az elméletét :)
SImi:
Amit te írtál a rozsdaporról izgatja igazán a fantáziám. Láttam is egy videót. Ő is ecsetelte és 70%os alkohollal fixálta. Te mivel fixálod a port?
uzsee 432693 2010. március 18. 21:33
Válasz erre
Na végre tudom ezt is! Gondolom itt se lehet eredeti rozsdát használni. Valahogy mindig ezek a naturális dolgok jutnak eszembe megoldásként :P
SImi 432692 2010. március 18. 21:22
Válasz erre
Szia!
Rozsdázásra én két módszert használok: 1. vízfestékkel; ez akár le is mosható, ha nem tetszik valami miatt; kikeverni is lehet más árnyalatot 2.un rozsdapor; ezt lehtet venni több árnyalatban is, de akár megfelelő színű porpasztell krétátból is lecsiszolással nyerhetsz ilyen port. Ezt is ecsettel szoktam felvinni; ez is szépen, könnyen alakítható, vagy el is tüntethető. A többi módszer szerintem sokkal körülményesebb: szárazecsetelés, fújás... stb.
Laci 432691 2010. március 18. 21:19
Válasz erre
Baboon!
Ede barátunk a legegyszerűbb módszert ajánlotta fel.Valamikor én is ezt a megoldást találtam könnyen kivitelezhetőnek.Nem tudom,hogy csináltál e már szárazecsetelős módszert valaha,de tényleg egyszerű.Revell 83 a festék ami neked kell.Rozsdaszínű.Módja,hogy a festékbe mártod az ecsetet,azután papíron végighúzod addig,míg majdnem száraz lesz az ecset.Ekkor a kívánt helyre fel tudod vinni a rozsda imitációt,ugyanúgy,mint a papíron.Vigyázz ne ess túlzásba,mert könnyen megesik.Ha már csináltál ilyet előre bocsi!
Üdv!
Tommy 432690 2010. március 18. 21:18
Válasz erre
Laci!

1/200 lenne a méretarány. Szolnokra sajna nem tudok menni, most nem fér bele. Ha jól tudom a Szent István teste is gyakorlatilag ugyanaz, mint a Viribusé, csak a felépítményben van némi különbség. Már ami a külsőt illeti. Ebben az esetben viszont lucky ajánlata is elgondolkodtató. Talán az lenne az egyszerűbb megoldás. Akkor nem kéne neked szerkesztgetni. hm.. a bőség zavara...:)
Baboon 432689 2010. március 18. 21:02
Válasz erre
az oké de nem szeretném hogy 1 színű legyen a rozsda.
kicsit élethűbbet szeretnék. nézegettem a hajlakkos módszert youtube-on meg hogy ad egy alapot és szivaccsal nyomogat bele más színt aztán lakk eredeti szín és visszakaparja a felső festéket de nem tudom ezt itt hogy lehetne megoldani. De bármely más módszer amit alkalmaztok jól jönne.
Sszabi 432688 2010. március 18. 21:02
Válasz erre
Üdv!

Nem tud valaki valahol az SMS Emden-ről részletes rajzot? Vagy valamilyen publikációt esetleg? (a Warship Profile 25. részét már megnéztem, de nem elég...)
Ha tudna ilyet valaki akkor szóljon, előre is köszönet!

Szép estét!
EDE 432687 2010. március 18. 20:35
Válasz erre
Baboon!

Ezerféle módon. Pl. rozsdaszínű festékkel szárazecseteléssel.
Talán kezdésnek ez a legjobb.
Sebi 432686 2010. március 18. 20:12
Válasz erre
Szia !

Jól hangzik. Üdv a fedélzeten. Ha szükség van segítségre, szólj nyugodtan. Vagyunk itt egy páran, hogy összedobjunk valami megoldást. Bár Imi barátom már kérdezte, de engem is érdekelne, hogy mekkora lesz a kicsike.
Baboon 432685 2010. március 18. 20:10
Válasz erre
Sziasztok!
Valószínű a hétvégén nekiállok összetenni életem első hajóját (életem 3. makettje :D) és a kérdésem az lenne hogy ti hogy csináltok a hajóra rozsda megfolyásokat?
www.falconbbs.com/m33-054.jpg ezen látni mire gondolnék.
Köszönöm.
Laci 432684 2010. március 18. 19:59
Válasz erre
ChevyG!
Azt hiszem mindkettőnk nevében megköszönhetjük!
Apropó!A mai nap lefújtuk a test víz alatti részét.Mivel ma száradnia kell,csak holnap tudjuk szürkével a víz fölötti részt lefesteni.Az legyen meglepi,hogy milyen lett a végeredmény!
Üdv!
ChevyG 432683 2010. március 18. 18:47
Válasz erre
SImi, Laci!

Csodálatos munkák! Gratulálok mindkettőtöknek!

Üdv!
lucky 432682 2010. március 18. 18:40
Válasz erre
Akkor nincs más hátra ki kell bontanom a csomagot...
Az eredetin 2 mm-es kartonból lézerrel vágott bordák vannak.
Varjúbácsi 432681 2010. március 18. 18:25
Válasz erre
Lucky!
Egy scannelt bordasorra én is beneveznék, ha lehetne. Kösz.
SImi 432680 2010. március 18. 16:29
Válasz erre
uzsee 432679 2010. március 18. 15:43
Válasz erre
lucky 432678 2010. március 18. 15:38
Válasz erre
lucky 432677 2010. március 18. 15:38
Válasz erre
uzsee 432676 2010. március 18. 14:41
Válasz erre
Igazad van. Most néztem szét a bolt pincéjében és találtam is 5 db kiselejtezett pc tápot. Az egyiket "bevizsgáltam", hogy milyen vastag drót van a kábelekben. Talán 0,05ös max 0,1es volt.
kombájn 432675 2010. március 18. 14:05
Válasz erre
gneisenau
gneisenau
art_gneisenau
art_gneisenau

hali!
én éppen ezen az acélcápán dolgozok: Gneisenau
ez a hajó a Scharnhorst testvérhajója
SImi 432674 2010. március 18. 13:36
Válasz erre
Szia!
A korlátokhoz... Te a drótvásárlás függvényében építed 2, vagy háromsorosra? Mért nem bontasz szét valami leamortozálódott elektronikai/"ámítás"-technikai dolgot, magad is csodálkoznál rajta, hány 100 m -nyi megfelelő rézdrót jönne ki belőle - ingyen, utánjárás/szaladgálás nélkül.
A másik: a korlátoszlopok beragasztása után nem igazán ésszerű azonnal visszavágni azokat, a felső sor felragasztása után sokkal egyszerűbb és nem érhet kellemetlen meglepetés. Szerintem a 0.4 -es drót túl vastag vízszintes sornak, inkább jobb a 0.3-as és könnyebb is vele dolgozni, mert kisebb a súlya (ez az első oszlopra való ragasztásnál számít, majd meglátod), könnyeben hajlik - tehát praktikusabb is.
uzsee 432673 2010. március 18. 11:31
Válasz erre
Majd meglátom. Ma megyek hobbi boltba és ha van elég vékony drótjuk akkor élhet a 3 soros :))
Essex 432672 2010. március 18. 11:25
Válasz erre
"és 3 helyett 2 soros."

uzsee! Ne tedd ezt! :-)))

lucky: miért nem szólsz, akad róla fotó és rajz bőven... :-)
lucky 432671 2010. március 18. 08:16
Válasz erre
Végre vmi normális fotó a vízibomba vetőkről... :)
Ezekről alig találtam normális képet ezért áll a HMS Krakowiak...
lucky 432670 2010. március 18. 08:14
Válasz erre
Tommy!
Nekem meg van az SMS Szent István GPM papírmakett készlete. Ha gondolod, szkennelés után el tudom küldeni.
Már csak az kérdés mikor jut rá idő...
( jön a tavasz metszeni kell+ egyéb kerti munkák + a 2 tavaszi verseny stb..)
Laci 432669 2010. március 18. 06:24
Válasz erre
Tommy!
Tulajdonképpen,óriási szerencséd van,mert ez a hajótervrajz nekem is megvan,és annyit tudok segíteni,hogy kiszerkesztem neked az összes bordát,papírra kirajzolom,és kivágom.Csak ehhez tudnom kell,hogy milyen arányban akarod elkészíteni!Nem tudom jössz e Szolnokra a versenyre,mert akkor ott oda birom neked adni.Viszont ha nem jössz,akkor elküldöm postán!
Üdv!
Tommy 432668 2010. március 17. 22:46
Válasz erre
hajo_eleje_egybe jó
hajo_eleje_egybe j
hajo_hata_egybe jó
hajo_hata_egybe j

Ezt kéne megcsinálni dioba...

Laci!

Ezen a rajzon nem igazodok ki. A hajó eleje, hátulja oké, de a legszélesebb bordák homályosak kissé. Tudom ehhez kéne látnod a hajó többnézeti rajzát is, de ha gondolod mailben elküldöm.
Üdv
Tommy
BBalázs 432667 2010. március 17. 21:43
Válasz erre
51_bismarck_wreck
51_bismarck_wreck

Laci!
Nekem az első képről ez ugrott be...
uzsee 432666 2010. március 17. 20:48
Válasz erre
100_7260
100_7260

Na kérem szépen. Ilyen lesz majd a korlát. Az eredeti 1cm-esek helyett 6-7mm magas lesz majd és 3 helyett 2 soros. A függőleges elemek 0,6os drótból készültek és a vízszintes részeket 0,4esből tervezem amit a hátsó lövegnél már felraktam. Mondjuk nem nagyon látszik a kettő között a különbség... Összességében 3 nap alatt kb 12-16 órát foglalkoztam vele. Hétvégére is van még korlát a híd elülső részére, tetejére és a hátsó kéményre aztán lehet az egészet pingálni. :))
Laci 432665 2010. március 17. 19:39
Válasz erre
Bismarck 1941 008
Bismarck 1941 008
Bismarck 1941 009
Bismarck 1941 009
Bismarck 1941 010
Bismarck 1941 010

Üdv mindenkinek!
A mai napon a fedélzetszegélyt csinálgattam,mielőtt lefestem a test egészét.Elég érdekes képet mutatott a végeredmény.Most nem is tudom mihez hasonlítana inkább:egy sündisznóhoz,vagy egy új borda sorhoz,esetleg egy 140 evezős gályához.(Ugyanis a csipeszek száma 140.)
Üdv!
SImi 432664 2010. március 17. 10:30
Válasz erre
EDE!
Azért nem olyan rosszak azok a WEM festékek. Persze az akril sokkal gyorsabban szárad, a pigmentjei is kisebbek - tehát egy kicsivel szebb lesz a felület. De egy hajót ki néz olyan közelről?
Én fújtam már ki 0.25-ös düznivel is WEM festéket probléma nélkül. Nem olyan vészes vele dolgozni. Mára pedig már a tegnap du lefújt test is megszáradt, különösen úgy, hogy egy 40W -os égővel kicsit meggyorsítottam a folyamatot. Ja, különben a WEM festékeknek hivatalosan nincs saját higítójuk. Tapasztalatom szerint a sima lakkbenzinnel nem higul el olyan szépen és nem is terül úgy, ahogy kéne. Ebből a szempontból a Revell higító jött be nekem a leginkább. Az egy hátránya az a lassú száradás.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.