<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Laci | Adatlap | 432795 | 2010. március 25. 16:10 | ||
Kalóz | Adatlap | 432794 | 2010. március 25. 15:38 | ||
A Vörösmarty-t ráadásul nem is nálunk gyártották, így vajmi kevés tervanyag maradhatott róla. Nem, mintha a többiekében dúskálhatnánk még a belvízi hajókékban sem. Amikor a Jókain dolgoztam, szinte minden rajzot nekünk kellett elkészíteni, mert semmit nem lehetett megtalálni róla. | |||||
lucky | Adatlap | 432793 | 2010. március 25. 15:27 | ||
Laci! Sajnálatos a gyenge felhozatal. De ez az oldal hasznos. | |||||
Laci | Adatlap | 432792 | 2010. március 25. 13:50 | ||
Laci | Adatlap | 432791 | 2010. március 25. 13:33 | ||
Akkor minden a legnagyobb rendben! Üdv,és még egyszer köszönöm a segítségetek! | |||||
Kalóz | Adatlap | 432790 | 2010. március 25. 13:13 | ||
Persze, hogy szent a béke. Azt hiszem, hogy semmi olyan nem történt, amiért haragudni kéne.Aki többet tud, annak illik elmondani, ha már megkérdezte valaki,ha meg nem jól tudta, és kijavították, akkor meg pláne nincs ok sértődésre, sőt!... Köszönömöt illik mondani. Eléggé sajnálatos, hogy bizonyos dolgokról még szakmai, vagy annak tűnő körökben is hibás állásfoglalások jelennek meg, ami persze egy szakembert nem téveszt meg, de egy laikus honnan tudná a tutit? Ezért is vannak az ilyen fórumok, hogy ami szükséges, azt pontosan, helyesen ismerje meg, már aki rákérdez, elsősorban, de a sima érdeklődők is. Üdv: Kalóz | |||||
Laci | Adatlap | 432789 | 2010. március 25. 12:43 | ||
Lucky! Magyar hajókkal kapcsolatban igen gyenge a felhozatal.Leginkább oldalnézeti jellegrajz,és néhány adat illetve kép van róluk. Eddigi legnagyobb modern "hajónk" a Vörösmarty volt,144 m hossz.,és 22,5 m széles.www.hajoregiszter.hu/index.php Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 432788 | 2010. március 25. 12:12 | ||
Laci! Magyar dolgok terén már ketten vagyunk a csodálkozók. Hajócsavar ügyben másnak is segítség volt.:) De ha már szóba kerültek a magyar hajók. A Mahart hajóiról rajzokat lehet-e valahol találni? Egyszer kéne építeni egyet... | |||||
Laci | Adatlap | 432787 | 2010. március 25. 11:57 | ||
Ejnye bejnye emberek! Ne vitatkozzunk azon,hogy mint,meg hogy!Én csak arról akartam tudomást szerezni,hogy a Bismarck hajócsigái milyen színűek voltak eredetileg.Ugyanis láttam fekete,szürke és bronz színűben (makettet).Tehát ahogy olvastam a bronz az anyaga az ilyen csigáknak.Ebből kifolyólag az én majdani hajócsigáimat is bronz színűre kell festenem.Ha meg van olyan vállalkozó szellemű segítőkész egyén aki nekem ezt ki bírná esztergálni,esetleg önteni,akkor is tudnom kell a szín fajtáját a tökéletes megjelenés érdekében.Ugyanis lehet műanyag,réz,vas vagy bármi.A színe akkor is ezek szerint bronz. Utószóként annyit fűznék hozzá,hogy köszönöm,mind SIMI,mind KALÓZ barátunk segítségét!Nélkületek ezen a téren is hülyén halnék meg.Szóval mindketten segítettek valahol! Aztán szent a béke! Üdv! | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 432786 | 2010. március 25. 11:51 | ||
Laci! Ha itt kutakodsz, talán van olyan csavar, ami jó s hajódra: www.hobby-lobby-modellbau.com/onlineshop/index.php/cat/c387_3-Blatt-D-Typ.html | |||||
SImi | Adatlap | 432785 | 2010. március 25. 11:22 | ||
Szia! "... makettek csavarjait valóban műanyagból készítik, általában." Már megbocsáss, de én tudatosan "hajómodell"-t írtam, ugyanis Laci barátunk nem műanyag kitet "dob" össze (mint én), hanem egy 1/100-as Bismarck-ot épít. Ehhez gyűjti az infókat. Tehát az ő esetében a megfelelő anyagról is el kell gondolkodni. Ezért kérdeztem:"A hajómodellek csavarját is bronzból készítik?" Véleményem szerint annak a kurei 1/10-es Yamato-nak a csavarjai sárgarézből vannak... néha be kell érni azzal, ami a legjobban hasonlít, de beszerezhető, megmunkálható stb. Persze ha tudsz neki bronzot szerzeni ehhez, akkor kérlek segíts rajta. | |||||
Kalóz | Adatlap | 432784 | 2010. március 25. 10:54 | ||
Igazad van, a makettek csavarjait valóban műanyagból készítik, általában. Viszont a szín megállapításához az eredeti anyag pontos információkat szolgáltat. Ezért nem kötöttem bele, hogy a bronznak nem sárgaréz a színe. És bronz makettfesték létezik, tehát azzal nyugodtan lehet pingálni ezeket az apróságokat. Üdv: Kalóz | |||||
SImi | Adatlap | 432783 | 2010. március 25. 10:13 | ||
Szia! A hajómodellek csavarját is bronzból készítik? Lehet. De itt az eredeti kérdésben a színről volt szó, nem az anyagról - és én elsősorban erre szerettem volna válaszolni ill. segíteni. A Mutsu-képet is ebből a célból tettem ide, nem pedig azért, hogy bebizonyítsam, hogy sárgarézből készült. | |||||
Kalóz | Adatlap | 432782 | 2010. március 25. 09:44 | ||
Szia! Simi! A Mutsu hajócsavarja egyértelműen Bronz, kicsit csiszolással feldíszítve. A makettek színezése nem mindig pontos. Azt6 hiszem az egész téma abból indult, hogy az egyik helyen így adják meg, a másik helyen meg amúgy. A hajócsavarokat egyébként öntik, és utána különböző forgácsoló eljárásokkal(marás, köszörülés stb) adják meg a végső alakját, profilját stb. Már bocsi, de szakmámból adódóan van némi tapasztalatom hajócsavar ügyekben. Kalóz, a nyugdíjas hajómérnök. | |||||
Essex | Adatlap | 432781 | 2010. március 25. 09:38 | ||
"Már csak azt nem értem,hogy miért mutatják össze-vissza a különböző makettek gyártói,hogy milyen színűre kell festeni" Szerintem mindegyik bronz, réz vagy arany színűnek mutatja, de nem emlékszek olyanra, hogy pl. piros lenne. Legföljebb az fordul elő, hogy egy oldalnézeti ill. átfogó ábrán nincs külön megjelölve más színnel. A külön ábrán szerintem mindig jelölik. | |||||
SImi | Adatlap | 432780 | 2010. március 25. 09:10 | ||
Laci! Szerintem Hajókovács barátunk biztosan tud segíteni neked ez ügyben. Különben úgy tudom, hogy esztergálással, marással szokták a hajócsavart elkészíteni. | |||||
Laci | Adatlap | 432779 | 2010. március 25. 07:56 | ||
Simi! Köszi a fárasztó kutatásodat,valamint a segítségedet ezügyben.Tegnap én is még utánajártam a propellerrel kapcsolatban,és a Bismarck csavarjait is bronz színűeknek írja-mutatja.Viszont a másik problémám az,hogy nem tudom,hogy a fenébe csináljam meg a hajócsavarokat,ugyanis még önteni,sem öntöttem soha formát,és esztergálni sem tudok.Annak örülnék ha valaki tudna nekem ebben segíteni... Már csak azt nem értem,hogy miért mutatják össze-vissza a különböző makettek gyártói,hogy milyen színűre kell festeni. Üdv! | |||||
Essex | Adatlap | 432778 | 2010. március 24. 23:22 | ||
Ja, tényleg. :-))) A munkahelyen épp hogy csak átrohantam a képeken. Pedig az orr rész igen csak feltűnő... | |||||
SImi | Adatlap | 432777 | 2010. március 24. 20:59 | ||
Laci! Nem akarlak befolyásolni a réz szín tekintetében, de itt van néhány "elgondolkodtató" fotó. Az a furcsa propeller a Mutsu csatahajó erdeti csavarja volt. Ma a kurei Yamato múzeum előtt van kiállítva teljes életnagyságban. A másik képen a múzeumban található híres 1/10 -es Yamato modell látható. A csavarok színe is talán kivehető... A döntés a tied, de nézz körül komoly modellek területén is. | |||||
Laci | Adatlap | 432776 | 2010. március 24. 20:48 | ||
Simi,Kalóz! Köszönöm a gyors válaszotokat!Simi válasza egyértelművé tette,hogy sárgaréz színűek,és ezt biztos forrásból tudja.Kalóz válasza viszontfelvilágosított arról,hogy melyik vízhez melyik alapanyag passzol.Tehát ha jól értem az édesvíz nem eszi annyira,mint a sós víz a fémet,ezért is inkább bronzból csinálják a tengeri utakra tervezett hajókat.Tudomásom szerint a bronz ötveözetet egyáltalán nem eszi a sós víz.Tehát mint írta Kalóz,a szín így egyértelmű. KÖSZÖNÖM! Üdv! | |||||
EDE | Adatlap | 432775 | 2010. március 24. 20:45 | ||
Essex! A Monterey az igen, de ez a Sangamon! Szerintem a cikk szerkesztője összekeverte a CVL-26-ot, a CVE-26-al. Az egyik könnyűhordozó, a másik kísérő. De gondolom ezt neked nem kell ecsetelnem. :) Igen feltűnő a négy kémény hiánya, meg a tömpe orr! | |||||
Sebi | Adatlap | 432774 | 2010. március 24. 19:09 | ||
Szia ! Nekem lenne egy tippem. A bronzhoz keverj egy kis feketét. Az szerintem le fogja tompítani a csillogást. | |||||
Essex | Adatlap | 432773 | 2010. március 24. 16:29 | ||
Lehet, hogy meg fogsz lepődni, de azért írták Independence-osztályúnak, mert az. :) www.navsource.org/archives/02/26.htm Nekem meg az a furcsa, hogy miért nem kék a fedélzet? | |||||
uzsee | Adatlap | 432772 | 2010. március 24. 14:36 | ||
Tényleg nem rossz. Csak furcsa nekem megszokni, hogy a kísérő hordozók parancsnoki tornya ilyen kicsi (bár ennél már csak a japánok torony nélküli Hosho-ja furcsább) . | |||||
Kalóz | Adatlap | 432771 | 2010. március 24. 14:29 | ||
A hajócsavarok általában bronzból készülnek, kevés kivételtől eltekintve belvizeken használnak acélöntvényeket vagy alumíniumot, sporthajóknál rozsdamentes csavarokat is. Azt hiszem, mindegyik anyag színe egyértelmű. Kalóz | |||||
EDE | Adatlap | 432770 | 2010. március 24. 14:26 | ||
Csak azt nem értem, hogy miért írják azt, hogy Independence osztályú? | |||||
EDE | Adatlap | 432769 | 2010. március 24. 14:04 | ||
Ez a modell volt, azt hiszem, de azon az oldalon az egész építési projekt fotókkal volt dokumentálva. Nem rossz, mi! | |||||
SImi | Adatlap | 432768 | 2010. március 24. 13:16 | ||
Lacikám! Én nem tudom konkrétan milyen színű volt a Bismarck hajócsavarja. Csak azt tudom, hogy eddig minden valamire való hajón - legyen az japán, amerikai, vagy brit stb hajómodell - sárgaréz színű volt a csavar. Így én is mindig ilyenre festem. A csavartengelyt mindig a test színére fújom, mert megboldogult Katona Miklós (több tengerészeti témájú könyv írója) és Szimon Miklós (ő hosszújáratú tengerészkapitány volt) barátaim azt mondták, hogy azt olyanra kell, és hogy ők olyat még nem láttak más színben. | |||||
uzsee | Adatlap | 432767 | 2010. március 24. 12:39 | ||
EDE | Adatlap | 432766 | 2010. március 24. 11:59 | ||
Essex! Szerintem kár volt! Sose lehet tudni, mikor lesz az ember időmilliomos! :) Ez a "csónak" alig több, mint 1m lenne! Nem is olyan vészes. Bár ekkora munkához szerintem csapat kéne! Tavaly belinkelte valaki az osztrákok Sangamonját. Azt láttad? | |||||
Essex | Adatlap | 432765 | 2010. március 24. 11:47 | ||
Leheccséges, régen volt. :) | |||||
Laci | Adatlap | 432764 | 2010. március 24. 10:56 | ||
Lucky! Ez igazán szép,viszont azt nem értem a mai napig,hogy a leghíresebb magyar hajónkat nálunk miért nem lehet kapni?Sőt ami igazán felháborító,hogy mégcsak semmiféle kiindulópont sincs,senki nem foglalkozik vele (kivéve azt a pár embert,aki megépítette),hogy legalább mi hajósok,nemutolsósorban MAGYAROK büszkék lehessünk rá. Simi! Van egy kis gondom a Bismarck hajócsigáival kapcsolatban.Szinte minden ember bronz színűre festi.Van ahol feketének festik -szerintem fekete kizárva-,láttam szürkének is.Viszont a bronz elvileg fényes,és még a bundesarchiv fekete-fehér eredeti képein sem éppen fénylőek.Kérdésem szerinted milyen lehet akkor?Köszi! Üdv! | |||||
uzsee | Adatlap | 432763 | 2010. március 24. 10:34 | ||
Az nem ilyen 50th Anniversary-s Academy-Minicraft volt? | |||||
Essex | Adatlap | 432762 | 2010. március 24. 10:02 | ||
Én is álmodoztam annak idején 1:144-ben építeni a Gambier Bay-t, erről van Anatomy könyv. Volt már hozzá egy Academy Avenger-em is, de aztán eladtam a repcsit. Nem kellett volna? :-))) | |||||
lucky | Adatlap | 432761 | 2010. március 24. 08:50 | ||
Hajókovács | Adatlap | 432760 | 2010. március 24. 08:21 | ||
Szia Laci! Mint a 77OO ss. hsz. ben is irtam a "Neszmélyi Hajó Skanzen" ben lessz az othona, de több alkalommal Budapesten is megjelenik különféle rendezvényeken. Üdv János | |||||
Laci | Adatlap | 432759 | 2010. március 24. 08:11 | ||
Szia Jani! A nemjóját...Ez nem semmi!Ha kész lesz,mikor és hol lehet majd ezt pontosan megnézni? Üdv! | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432758 | 2010. március 24. 07:33 | ||
Hajókovács | Adatlap | 432757 | 2010. március 24. 07:30 | ||
SImi! Itt talán be látni a toronyba. | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432756 | 2010. március 24. 07:27 | ||
SImi! Az a kormányállás, ami nem forog együtt a toronnyal , hanem egyhelyben marad. Ha benézel a torony belsejébe, látszik az az oszlopszerű talpazat ami tartja a kormányállást és ez körül forog a torony. Keri! Ahogyan a dolgog haladnak, május közepére készen lesz az acélszerkezeti munka és akkor kerül vissza Neszmélybe a Szent Ilona öbölbe és ott folytatódik a munka . Ahol mindenkit szeretettel várunk egy egy kellemesen és hasznosan átdolgozott hétvégékre. Természetesen szállást a lakóhajón biztositunk. Üdv. János | |||||
Keri | Adatlap | 432755 | 2010. március 24. 05:52 | ||
Szia Jani! Ez nagyszerű,nem gondoltam volna,hogy megvalósítják záros időn belül.Mikor érkezik vissza az alapítványhoz? Keri | |||||
SImi | Adatlap | 432754 | 2010. március 23. 22:53 | ||
A lövegtorony tetején az a henger a tűzvezetőpont? | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432753 | 2010. március 23. 20:51 | ||
Laci | Adatlap | 432752 | 2010. március 23. 20:08 | ||
Sebi! Semmi gond,csak már majdnem megijedtem,hogy én néztem el valamit!Viszont nem tudomén sem,miért írták ezüstszürkének... Üdv! | |||||
Sebi | Adatlap | 432751 | 2010. március 23. 20:02 | ||
Szia ! Nem, nem hazudnak. Az én forrásaimban is ezek a színek vannak. Akkor az ezüstszürke egy fordítási hiba lehetett. | |||||
uzsee | Adatlap | 432750 | 2010. március 23. 19:36 | ||
Valahogy éreztem, hogy sok macera is lesz majd a konvertben. WEM-nek van készlete a hangárhoz, gépekhez meg magához a hajóhoz, de a felszállófedélzetre nincs. Ez meg csak az egyik álmom. Legfeljebb a másikat valósítom meg az Admiral Hipper és a Prinz Eugen képében :)) | |||||
EDE | Adatlap | 432749 | 2010. március 23. 19:11 | ||
uzsee! A Trumpi Hornettel valami bűzlik. A felszálló fedélzet nem hasonlít az eredetire. Nem tudom, adtak e már ki hozzá valami javító szettet. Ugyanakkor azt tudni kell, hogy a Hornet hivatalosan nem is Yorktown osztályú. A háború előszelére vették elő újra a terveket, és kissé módosították, mivel a vadonás új Essexek gyártására tovább tartott átállni. Mivel több kisebb-nagyobb módosítás volt a Yorktownhoz képest, a konvert nem is olyan egyszerű. Főleg, ha megfigyeljük, hogy az Ent-ot folyton módosították, pl. 43 októberére a tornyot erősen átépítették, erősítették a torpedóvédelmét, meg megrakták 40-es Bofforsokkal. Láttam a neten 2 ilyen konvertet. Az egyi 42-es midway-i, és ha jól emlékszem a Tom's Modelworks átépítő szettjét használta. A másik egy kései, 44-es állapot, ahol a tornyot nagyon szépen átépítették, de balga módon lehagyták a fedélzet oldalán lévő 40-es Bofforsokat, melyek pilonjai pedig elég jellegzetessé teszik hajót ebben a korban. A Trumpi Hornet felszálló fedélzete sajnos az Enterprise-éra sem hasonlít rendesen, a pontos modellhez át kell építeni azt is. Gondolom ezek után már rájöttél, hogy nekem is megfordult a fejemben ez a terv. Egyelőre marhára örülök, ha egyáltalán sikerül hozzákezdeni a Franklinhez. Még egy - már bocs az ömlengésért - álmodozni mindig érdemes, hátha egy valóra válik. Nekem ez: 1/144-ben vagy 72-ben egy II vh-s hordozó. Egy osztrák csapat megépítette 72-ben a USS Sangamont. 144-ben nehezebb repcsiket szerezni, de nem is lesz a hajó 2m hosszú- -bár ez nem mindenkit zavar. | |||||
uzsee | Adatlap | 432748 | 2010. március 23. 17:12 | ||
Ahogy mondod :)) Újabban én is szemezgetek a Trumpeter 1/350es Hornetjével, de érdekes módon a Yorktown osztályból az Enterprise-t valamiért kihagyták a sorból... Pedig az jobban érdekelne. De ha majd eléggé kiürült a fiókom akkor beruházok majd egy Hornet --> Enterprise konvertbe. | |||||
EDE | Adatlap | 432747 | 2010. március 23. 14:32 | ||
uzsee! Igen, olvastam. De a neten is van bőven info. Amúgy végülis mindegy, hogy melyik Essex, a fő szempont, hogy Corsaire is legyen rajta. Szerintem több géptípussal érdekesebb. | |||||
uzsee | Adatlap | 432746 | 2010. március 23. 14:15 | ||
Nincs mit :)) Ja és csak most jutott eszembe, de lehet már olvastad. Munkatársam megvette az e havi Aranysast és van benne egy cikk a Franklin 1945 Március 19-ikei megtámadásáról. Bár én még nem olvastam el... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Üdv mindenkinek!
Felteszem a nagy kérdést!Ki az aki el tudná nekem készíteni a Bismarck hajócsigáit?
Persze ha kell fizetek érte!A mellékelt tervrajz nem 1:50-ben van.A csiga teljes átmérője 48 mm,a csigakúp hossza 34 mm, átmérője 14 mm.
2 db balra forgó,és 1 db jobbra forgó kellene.4-s menetes tengely megy bele.(Persze ha valaki meg tudná nekem csinálni...)
Itt nálunk senki sem foglalkozik vele,ha igen csak igérgetik.
Köszönöm előre is!
Üdv!