<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kalóz | Adatlap | 432845 | 2010. március 30. 13:16 | ||
SImi | Adatlap | 432844 | 2010. március 30. 13:08 | ||
Szia Laci! Találtam ezt az oldalt, ahonnan lehetne hajócsavart rendelni:www.raboesch.com/propellers/3_d_l.htm Igaz, pont 48 mm átmérőjű nincs nekik, mert 35 mm-től 5 mm-enkénti lépésben növekszik a kínálat 60 mm -ig. Neked szerintem az 50 mm-es tökéletesen megfelelne. Természetesen van jobbos és balos kivitel is. Csak sajnos sárgarézből van... de nagyon szép. Itt láthatod a többi csavart is: http://www.raboesch.com/english/cat2_brass1.htm De gondolom, neked a "D" tipusú 3 leveles felelne meg a leginkább, amit föntebb linkeltem be. | |||||
Lee | Adatlap | 432843 | 2010. március 30. 09:58 | ||
Lucky! Ez igazán szép,viszont azt nem értem a mai napig,hogy a leghíresebb magyar hajónkat nálunk miért nem lehet kapni? Szia, esetleg ha rászánod magad: www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/szent-istva-n-la-zerva-gott-szett-/p_924.html | |||||
Laci | Adatlap | 432842 | 2010. március 29. 22:43 | ||
Tommy | Adatlap | 432841 | 2010. március 29. 22:33 | ||
lucky! Sikerült tüzetesebben átnéznem, és minden oké. Ahogy időm engedi, elkezdem, aztán ha gondoljátok itt mindig közzéteszem hogyan haladok. Úgy mint Laci a Bismarckkal. Még mindig nem fér a fejembe, hogy az egész cuccot felraktad... Üdv Tommy | |||||
lucky | Adatlap | 432840 | 2010. március 29. 20:26 | ||
Kalóz! Most jutott eszembe hajócsavar ügyben... Van egy tervem egy lengyel kikötői vontatóról.Ott a csavart barnásvörösnek írja. Lehetséges ez? | |||||
Essex | Adatlap | 432839 | 2010. március 29. 18:16 | ||
Nem okvetlenül fölösleges a kivágás, csak sajnos pont ehhez nem jön be. Az oké, hogy nem akartak külön fedélzeteket csinálni, de azért valamit kitalálhattak volna erre ők. A Yorkton-ról ekkor szerelték le a 3 hátsó rádió antenna árbocot. A gépek festése nem ennyire egyértelmű, pl. Avenger még júniusban is volt három színnel, sőt náluk pont az egyszínű a ritkaság. Szóval tanulmányozni kell... Szerintem a Bunker Hill-es és a Randolph-os gépek farka a legjópofább, de tetszenek az Essex és Hornet gépei is. | |||||
EDE | Adatlap | 432838 | 2010. március 29. 16:39 | ||
Essex! Akkor ha jól,értelmezem, a trumpi fölöslegesen produkálta magát a fedélzeti kivágásokal. Biztos, hogy ilyen korán leszerelték a rádió tornyokat? A gépek "farka" meg a Franklinen a legjopofább! Tényleg, a vadászok már egy színűek voltak, de mikor cserélték le az Avangerek, meg a Helldiverek 3 színű kamóját? Januárban még úgy tudom meg volt nekik, de márciusban? Hát a számok azok valószínűleg találomra mennek. | |||||
Essex | Adatlap | 432837 | 2010. március 29. 10:15 | ||
EDE: elég összetett a dolog. Mindenképpen az 1944 októberi átépítés utáni állapotot akarok, mert ekkor kerültek rá az jobb oldali Bofors-os erkélyek. Ekkor történt a fedélzet "betömése" és az 5"-es mögötti Bofors lejjeb helyezése is, de ez egyáltalán nem szempont, sőt a meló szempontjából a korábbi lenne a jobb. A kamuflázs - mint igen fontos, de igen macerás látványelem - rajta volt már az átépítés előtt is, valamikor 1944 tavaszán festették rá. Na meg a torony és a radarok is teljesen más volt 1944 októbere előtt, ekkor szedték le a hangár katapultot (ami pedig megint csak jópofa dolog) és szerelték fel a jobb oldalra fedélzetit (a modell ilyen), ekkor építették át a taton a szóló Boforsról duplára a tartószponzont (modellnél ez van), lett 5 rádió árbóc helyett csak 2 (kevesebb macera) stb. Szóval a modell döntően a '44 október utáni állapotot mutatja, leszámítva a fedélzeti kivágást és az alatta lévő Bofors-ok helyét. Alapjában véve - ha csak a hajót nézem - jó lenne nekem az 1944 október és 1945 január közötti időszak is, de a repcsiknél ekkor jött be a gépek farkán (csakazértsem függőleges vezérsík :-))) a látványosabb hajó megkülönböztető ábra, a "G-Symbol". Egyelőre egy gondom van velük, ugyanis az Avengerekről nulla infó (= fotó) van ebből a korszakból, és nem tudom ezek számcsoportját. A döntés (mármint az időszak) persze még nem 100%-os... | |||||
lucky | Adatlap | 432836 | 2010. március 29. 09:19 | ||
Tommy! Minden rendben van. A fájlokat csoportonként számoztam. 023-ig a méretezett anyagok, 030-069 az összeállítási rajzok ,valamint a lövegcsövek méretezett rajza, 100-113 a színes nyomatok, a 200-as csoport meg az egyéb részek. A bordák csak így fértek fel, ezért a saláta kinézet.De minden ott van. | |||||
Sebi | Adatlap | 432835 | 2010. március 28. 23:35 | ||
Szia ! Itt összehasonlíthatod, hogy milyen a maratás, a maketten lévő alkatrészekhez képest: www.modelwarships.com/reviews/ships/dkm/bismarck/350-revell-peek/rvl-review.html Hasonlítsd össze a Szabi által adott linken lévő képekkel és szerintem rá fogsz jönni, hogy ez a maratás igencsak megéri az árát. Persze a dolog függ a pénztárcád teherbíró képességétől, másrészt van egy-két dolog, amit mondjuk sztirolból is meg lehet csinálni. | |||||
uzsee | Adatlap | 432834 | 2010. március 28. 22:30 | ||
Te még jobban is járnál nálam. Nekem a 1/144-es Fletcherhez 25 ezer lett volna a 4 csomag maratás :P | |||||
Zacsi | Adatlap | 432833 | 2010. március 28. 22:12 | ||
Euardnál megtaláltam már de azért köszi szépen. hát nem tuom megéri e a pénzét :D Az biztos hogy nagyon szép de 14 ezret... :D | |||||
Sszabi | Adatlap | 432832 | 2010. március 28. 21:55 | ||
eduardnál a köv. úton tod megnézni: products>>Photo etched set >> Ships >> 1/350 scale (itt a második oldalon adta be nekem) | |||||
Sszabi | Adatlap | 432831 | 2010. március 28. 21:52 | ||
Modellposta.hu-n láttam még nemrég h van mindkettő, de az eduard honlapján most is látom. Asszem a modellpostánál 14 és 8 ezer pézbe kerültek... www.modelshipwrights.com/modules.php itt pedig látszik jobban is, hogy mit ad a két készlet. | |||||
Zacsi | Adatlap | 432830 | 2010. március 28. 21:40 | ||
Maratást néztem Eduard hivatalos honlápján de nem találtam :( Azért még nézgelődök hátha mégis akad. | |||||
Tommy | Adatlap | 432829 | 2010. március 28. 21:38 | ||
lucky! Így már világos. Lassan neki is állok.:) Még annyit kérdezek, hogy ami a part2. néven lett tömörítve, abban a fájlok 64-207 között vannak számozva, viszont a 113 után rögtön a 200-as jön. Nem jött volna le valami rendesen? Üdv Tommy | |||||
Sszabi | Adatlap | 432828 | 2010. március 28. 21:31 | ||
A revell 1/350-es Bismarckja a legújabb a piacon, és szépen ki is van dolgozva, feljavító is van hozzá, asszem az Eduard-nak 2 maratás csomagja is van ehhez a kithez. Lövegcsövet, fa fedélzetet meg egyebeket is sztem lehet hozzá szerezni, már ha elég vastag az ember pénztárcája... | |||||
EDE | Adatlap | 432827 | 2010. március 28. 21:22 | ||
Essex! Nem a Yorktownra gondoltam a hajócsavarnál, hanem az "állomhajónkra". :) A Franklin viszont full hull lesz. Neked miért fontos a 45 eleji állapot? Korábbi verziónál nem kéne korrigálnod a fedélzeten a "beharapásokat". | |||||
Zacsi | Adatlap | 432826 | 2010. március 28. 15:43 | ||
Sziasztok érdeklődnék hogy valaki építette e már a REVELL 5040-es katalógusszámú Bismarck csatahajóját és ha igen, meg tudná e mondani, hogy mennyire részletes makettről van szó illetve hogy lehet e hozzá kapni feljavító csomagot, vagy melyik másik gyártó makettjéből lehetne hozzá részletesebb elemeket szerezni. | |||||
lucky | Adatlap | 432825 | 2010. március 28. 13:09 | ||
ChevyG | Adatlap | 432824 | 2010. március 28. 12:51 | ||
lucky | Adatlap | 432823 | 2010. március 28. 08:42 | ||
Tommy! Elvileg A/4-ben van szkennelve, de lehetnek néhány milliméteres eltérések. Az eredeti A/3-as lapon van. Saját használatra szoktam szkennelni ( tartalék+ megőrzés), így szeretem ha később könnyen meg tudom állapítani a méreteket, ezért került rájuk a marker. Azokon a rajzokon ahol fontos a méretezés fogsz találni egy keresztet v egy L betűhöz hasonló alakzatot( ezt főleg a lap szélén) esetleg egy T betűt. Azt hogy hol mi van a szabad hely határozta meg. Az alakzatok szárain van két vonal, az L-nél a közös az L csúcsa, a T-nél a függ. szár a vízszintessel közös.A két vonal közötti távolság 20 mm az eredetin. Az eredeti méretaránya 1/200. Van ahová oda is írtam, van ahol lemaradt. Továbbá van olyan lap is ahol a lap szélétől mért 200mm-re tettem egy vonalat pozicionálás végett. Ha jól emlékszem azt, h melyik oldaltól van mérve azt egy nyíl jelzi, ami a bázisoldalra ( ahonnan mérve volt) mutat. A fedélzet elemeit csak úgy lehetett szkennelni, h azokra is került egy vonal ami az illesztésnél felhasználható. Nyomtass ki egy oldalt és keresd meg rajtuk a markereket (+ v T v L ). Ha nyomtatott rajzon a méretek nem pontosak akkor egy képszerkesztővel addig kell módosítani míg összejön a 20 mm, mindkét irányban. A bordák legtöbbje 1mm-es de van köztük 0,5 mm-es karton is. A színes nyomatok kb 180gr-os papíron vannak. A vastagításokat normál papírra nyomtasd azután kasírozd fel őket a vastag kartonra, a színesek meg mehetnek egyből a műszaki rajlapra. | |||||
Essex | Adatlap | 432822 | 2010. március 28. 00:21 | ||
EDE: 1) Bennem meg sem fordult annak a lehetősége, hogy "full hull"-osra csináljam. :-) 2) Az Essex csavarjaival nem lenne ilyen gond, mert ugye adják hozzá, viszont mintha az amcsi fórumon szó lett volna olyasmiről, hogy a hajócsavar tengelyének a rögzítése nem olyan, mint az eredetin. | |||||
Tommy | Adatlap | 432821 | 2010. március 27. 22:20 | ||
Nekem simán lejött. lucky! A méretaránnyal kell variálnom még, vagy úgy ahogy van nyomtathatom? 1/200 lenne az arány. üdv Tommy | |||||
lucky | Adatlap | 432820 | 2010. március 27. 20:50 | ||
Na nee...:))) | |||||
lucky | Adatlap | 432819 | 2010. március 27. 20:49 | ||
Miért mi a gond a data-val? letöltéskor klikk az ingyenes letöltésre, és utána a lista alján lévő nem élek vele feliratra Ezután vagy a letöltés indítása jön fel vagy visszaszámol. Ha második jön be akkor ki kell várni és már lehet is tölteni. | |||||
ChevyG | Adatlap | 432818 | 2010. március 27. 14:53 | ||
SImi | Adatlap | 432817 | 2010. március 27. 11:34 | ||
Szia! Jó lett a merülés mérő skála. Különösen impresszív a szögecselés! - nagyon jó! | |||||
Laci | Adatlap | 432816 | 2010. március 26. 23:18 | ||
Szia Józsi! Simi által tanult eljárással -köszi Simi-,vékony sztirol lapból vágtam ki vékony csíkokat,majd azt orvosi szikével méretre vágtam.Ezután pillanatragasztót cseppintettem egy lapra,és a szike hegyével ezeket a lapokat belemártottam a "ragacsba",és úgy helyeztem fel a testre.Egy maszkolószalagra felrajzoltam a jelölések helyét,és felragasztottam a testre.Így lett egyenes a merülés mérő. Viszont nem bírtam magammal,és így megcsináltam a jobb oldalát is. Üdv! | |||||
Tommy | Adatlap | 432815 | 2010. március 26. 23:18 | ||
na jó, majdnem egész...:D | |||||
Tommy | Adatlap | 432814 | 2010. március 26. 23:17 | ||
Jozsi | Adatlap | 432813 | 2010. március 26. 22:14 | ||
Szeva Laci! Mivel csináltad a merülés mérőt? Üdv.: Jozsi | |||||
lucky | Adatlap | 432812 | 2010. március 26. 19:11 | ||
Tommy! egy anyag a Viribus Unitisról data.hu/get/2381423/MK_2001_03_Austro-hungarian_battleships_VIRIBUS_UNITIS_class.rar És az SMS Szent István data.hu/get/2381302/Szent_Istvan.part1.rar.html data.hu/get/2381304/Szent_Istvan.part2.rar.html | |||||
Laci | Adatlap | 432811 | 2010. március 26. 18:15 | ||
lucky | Adatlap | 432810 | 2010. március 26. 17:07 | ||
Uraim! A Szent István szkennelése és a lövegcsövek méretezése kész. Jelenleg megy fel a data-ra. | |||||
SImi | Adatlap | 432809 | 2010. március 26. 16:12 | ||
Kalóz | Adatlap | 432808 | 2010. március 26. 14:16 | ||
Simi! Szerintem a végső megmunkálás nyomai. Inkább csak díszitésül szolgálnak, egyéb szerepük nincs. | |||||
SImi | Adatlap | 432807 | 2010. március 26. 08:21 | ||
Hajókovács! Akkor ezek a sávok ezen a csavaron szintén ennek a marógépnek a nyomai? Ezeknek (a sávoknak) lehetett valami szerepe? | |||||
lucky | Adatlap | 432806 | 2010. március 26. 07:37 | ||
Tommy! Egyszer majd kérni fogok tőled vmit... :))) | |||||
lucky | Adatlap | 432805 | 2010. március 26. 07:35 | ||
Hajócsavar ügyben: CNC maró? DE itt meg kell csinálni a csavar rajzát, és annak un G kódját, a marópálya miatt.. | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432804 | 2010. március 26. 06:59 | ||
SImi! Dehogynem a hajócsavar nyers bronz öntvényként kezdi de a felületi megmunkálás az mindig géppel történik. Még a mai modern hajócsavarok is , a leveleket eggyenként öntik le a tengelycsonkkal együt. A magas százalékban ötvözött bronznak meglehetösen nagy a zsugorodása, ezért rátartással öntk. A mai nagy hajók csavarjai álltható,szögben elforgatható levelekkel vannak szerelve.A felületüket szinte a polirozásig simára csinálják. Én a Titanichoz ha nem is bronzból de sárgarézből csináltam a csavarokat. | |||||
Tommy | Adatlap | 432803 | 2010. március 26. 00:20 | ||
lucky! Szerintem ezt nem fogom tudni neked meghálálni. | |||||
SImi | Adatlap | 432802 | 2010. március 25. 23:49 | ||
Szia! Akkor mégsem öntötték a csavarokat? Mármint az igaziakat - eddig erről hallottunk... (A Titanic-hoz miből készítetted a csavarokat? - csak zárójelben merem megkérdezni.) | |||||
Hajókovács | Adatlap | 432801 | 2010. március 25. 20:06 | ||
A válasz a SIminek célozva, de a Lacinak szánva: A hajócsavarokat ha fix állásuak, csigamaró géppel készitik ez végül is egy horizontál eszterga és egy marógép keveréke. Viszonylag egyszerű jószág, állitható végálláskapcsolók között jár szépen ide oda órákon keresztül a marófej, a csavar élszög emelkedést egy megválasztott menetemelkedésű orsó ( ami cserélhető)biztositja. A GANZ DANUBIUS HAJÓGYÁR - ban 1985.-ben egy közel száz éves csigamarón gyártották a modern hajók csavarjait. De azért összefusizni egy ilyen gépet azért nem egyszerű. Én annak idején a Titanichoz a hajócsavar leveleit lemezből hajtottam le és hegesztettem be az agyba azaz a kúpba. De a Rácz Laci bácsi a maga 1:1OO - as Bismarc- jához az ékszerész fiával öntette le a három darab hajócsavart . Megkérdezhetnéd tölle , hátha meg van még a minta . | |||||
EDE | Adatlap | 432800 | 2010. március 25. 19:29 | ||
Essex, uzsee! Olvasva a hajócsavaros gondokat, a mi anyahajónk vízvonalas lesz! :) | |||||
lucky | Adatlap | 432799 | 2010. március 25. 19:01 | ||
Tommy! Igen van egy alsó és egy felső felük. A kettő között meg van egy vízszintes borda is. A szkennelés már meg van, de az ágyúcsöveket még mérni kell. Ez egy full extrás kit, lézer vágott darabokkal és esztergált ágyúcsövekkel. | |||||
Tommy | Adatlap | 432798 | 2010. március 25. 17:43 | ||
Laci! Igen, itt jobban látszik minden. Köszi! (de azért a cikk még mindig érdekel ám..:D) lucky! A bordák, ha jól látom, a Szent Istvánnál is több részből állnak. Üdv Tommy | |||||
Kalóz | Adatlap | 432797 | 2010. március 25. 16:30 | ||
sajnos ez van! | |||||
lucky | Adatlap | 432796 | 2010. március 25. 16:22 | ||
Hát ez sem túl jó hír...:( |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ezek nem modellcsavarok?Bár attól függetlenül használhatóak maketteken is,persze az áruk emiatt dönthet másképp.
Kalóz