/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Kalóz 432845 2010. március 30. 13:16
Válasz erre
Szia, Simi!
Ezek nem modellcsavarok?Bár attól függetlenül használhatóak maketteken is,persze az áruk emiatt dönthet másképp.
Kalóz
SImi 432844 2010. március 30. 13:08
Válasz erre
Szia Laci!
Találtam ezt az oldalt, ahonnan lehetne hajócsavart rendelni:www.raboesch.com/propellers/3_d_l.htm Igaz, pont 48 mm átmérőjű nincs nekik, mert 35 mm-től 5 mm-enkénti lépésben növekszik a kínálat 60 mm -ig. Neked szerintem az 50 mm-es tökéletesen megfelelne. Természetesen van jobbos és balos kivitel is. Csak sajnos sárgarézből van... de nagyon szép. Itt láthatod a többi csavart is: http://www.raboesch.com/english/cat2_brass1.htm De gondolom, neked a "D" tipusú 3 leveles felelne meg a leginkább, amit föntebb linkeltem be.
Lee 432843 2010. március 30. 09:58
Válasz erre
Lucky!
Ez igazán szép,viszont azt nem értem a mai napig,hogy a leghíresebb magyar hajónkat nálunk miért nem lehet kapni?


Szia,

esetleg ha rászánod magad:
www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/szent-istva-n-la-zerva-gott-szett-/p_924.html
Laci 432842 2010. március 29. 22:43
Válasz erre
hullám álca
hullám álca
hullám álca 1
hullám álca 1
hullám álca tat
hullám álca tat
hullám álca tat (lépcsőkkel)
hullám álca tat (lépcsőkkel)
hullám álca tat 1
hullám álca tat 1

Üdv mindenkinek!
Mindig van mit csinálnom a hajón.Éppen mindig azt,amit lehet.
Üdv!
Tommy 432841 2010. március 29. 22:33
Válasz erre
lucky!

Sikerült tüzetesebben átnéznem, és minden oké. Ahogy időm engedi, elkezdem, aztán ha gondoljátok itt mindig közzéteszem hogyan haladok. Úgy mint Laci a Bismarckkal.
Még mindig nem fér a fejembe, hogy az egész cuccot felraktad...
Üdv
Tommy
lucky 432840 2010. március 29. 20:26
Válasz erre
Kalóz!
Most jutott eszembe hajócsavar ügyben...
Van egy tervem egy lengyel kikötői vontatóról.Ott a csavart barnásvörösnek írja.
Lehetséges ez?
Essex 432839 2010. március 29. 18:16
Válasz erre
Nem okvetlenül fölösleges a kivágás, csak sajnos pont ehhez nem jön be. Az oké, hogy nem akartak külön fedélzeteket csinálni, de azért valamit kitalálhattak volna erre ők.

A Yorkton-ról ekkor szerelték le a 3 hátsó rádió antenna árbocot.

A gépek festése nem ennyire egyértelmű, pl. Avenger még júniusban is volt három színnel, sőt náluk pont az egyszínű a ritkaság. Szóval tanulmányozni kell...

Szerintem a Bunker Hill-es és a Randolph-os gépek farka a legjópofább, de tetszenek az Essex és Hornet gépei is.
EDE 432838 2010. március 29. 16:39
Válasz erre
Essex!
Akkor ha jól,értelmezem, a trumpi fölöslegesen produkálta magát a fedélzeti kivágásokal.
Biztos, hogy ilyen korán leszerelték a rádió tornyokat?
A gépek "farka" meg a Franklinen a legjopofább!
Tényleg, a vadászok már egy színűek voltak, de mikor cserélték le az
Avangerek, meg a Helldiverek 3 színű kamóját? Januárban még úgy tudom meg volt nekik, de márciusban?
Hát a számok azok valószínűleg találomra mennek.
Essex 432837 2010. március 29. 10:15
Válasz erre
EDE: elég összetett a dolog. Mindenképpen az 1944 októberi átépítés utáni állapotot akarok, mert ekkor kerültek rá az jobb oldali Bofors-os erkélyek. Ekkor történt a fedélzet "betömése" és az 5"-es mögötti Bofors lejjeb helyezése is, de ez egyáltalán nem szempont, sőt a meló szempontjából a korábbi lenne a jobb. A kamuflázs - mint igen fontos, de igen macerás látványelem - rajta volt már az átépítés előtt is, valamikor 1944 tavaszán festették rá. Na meg a torony és a radarok is teljesen más volt 1944 októbere előtt, ekkor szedték le a hangár katapultot (ami pedig megint csak jópofa dolog) és szerelték fel a jobb oldalra fedélzetit (a modell ilyen), ekkor építették át a taton a szóló Boforsról duplára a tartószponzont (modellnél ez van), lett 5 rádió árbóc helyett csak 2 (kevesebb macera) stb. Szóval a modell döntően a '44 október utáni állapotot mutatja, leszámítva a fedélzeti kivágást és az alatta lévő Bofors-ok helyét.

Alapjában véve - ha csak a hajót nézem - jó lenne nekem az 1944 október és 1945 január közötti időszak is, de a repcsiknél ekkor jött be a gépek farkán (csakazértsem függőleges vezérsík :-))) a látványosabb hajó megkülönböztető ábra, a "G-Symbol". Egyelőre egy gondom van velük, ugyanis az Avengerekről nulla infó (= fotó) van ebből a korszakból, és nem tudom ezek számcsoportját.

A döntés (mármint az időszak) persze még nem 100%-os...
lucky 432836 2010. március 29. 09:19
Válasz erre
Tommy!
Minden rendben van.
A fájlokat csoportonként számoztam. 023-ig a méretezett anyagok, 030-069 az összeállítási rajzok ,valamint a lövegcsövek méretezett rajza, 100-113 a színes nyomatok, a 200-as csoport meg az egyéb részek.
A bordák csak így fértek fel, ezért a saláta kinézet.De minden ott van.
Sebi 432835 2010. március 28. 23:35
Válasz erre
Szia !

Itt összehasonlíthatod, hogy milyen a maratás, a maketten lévő alkatrészekhez képest:

www.modelwarships.com/reviews/ships/dkm/bismarck/350-revell-peek/rvl-review.html

Hasonlítsd össze a Szabi által adott linken lévő képekkel és szerintem rá fogsz jönni, hogy ez a maratás igencsak megéri az árát. Persze a dolog függ a pénztárcád teherbíró képességétől, másrészt van egy-két dolog, amit mondjuk sztirolból is meg lehet csinálni.
uzsee 432834 2010. március 28. 22:30
Válasz erre
Te még jobban is járnál nálam. Nekem a 1/144-es Fletcherhez 25 ezer lett volna a 4 csomag maratás :P
Zacsi 432833 2010. március 28. 22:12
Válasz erre
Euardnál megtaláltam már de azért köszi szépen. hát nem tuom megéri e a pénzét :D Az biztos hogy nagyon szép de 14 ezret... :D
Sszabi 432832 2010. március 28. 21:55
Válasz erre
eduardnál a köv. úton tod megnézni:

products>>Photo etched set >> Ships >> 1/350 scale (itt a második oldalon adta be nekem)
Sszabi 432831 2010. március 28. 21:52
Válasz erre
Modellposta.hu-n láttam még nemrég h van mindkettő, de az eduard honlapján most is látom. Asszem a modellpostánál 14 és 8 ezer pézbe kerültek...
www.modelshipwrights.com/modules.php

itt pedig látszik jobban is, hogy mit ad a két készlet.
Zacsi 432830 2010. március 28. 21:40
Válasz erre
Maratást néztem Eduard hivatalos honlápján de nem találtam :(
Azért még nézgelődök hátha mégis akad.
Tommy 432829 2010. március 28. 21:38
Válasz erre
lucky!

Így már világos. Lassan neki is állok.:)
Még annyit kérdezek, hogy ami a part2. néven lett tömörítve, abban a fájlok 64-207 között vannak számozva, viszont a 113 után rögtön a 200-as jön. Nem jött volna le valami rendesen?
Üdv
Tommy
Sszabi 432828 2010. március 28. 21:31
Válasz erre
A revell 1/350-es Bismarckja a legújabb a piacon, és szépen ki is van dolgozva, feljavító is van hozzá, asszem az Eduard-nak 2 maratás csomagja is van ehhez a kithez. Lövegcsövet, fa fedélzetet meg egyebeket is sztem lehet hozzá szerezni, már ha elég vastag az ember pénztárcája...
EDE 432827 2010. március 28. 21:22
Válasz erre
Essex!

Nem a Yorktownra gondoltam a hajócsavarnál, hanem az "állomhajónkra". :)

A Franklin viszont full hull lesz.
Neked miért fontos a 45 eleji állapot? Korábbi verziónál nem kéne korrigálnod a fedélzeten a "beharapásokat".
Zacsi 432826 2010. március 28. 15:43
Válasz erre
Sziasztok érdeklődnék hogy valaki építette e már a REVELL 5040-es katalógusszámú Bismarck csatahajóját és ha igen, meg tudná e mondani, hogy mennyire részletes makettről van szó illetve hogy lehet e hozzá kapni feljavító csomagot, vagy melyik másik gyártó makettjéből lehetne hozzá részletesebb elemeket szerezni.
lucky 432825 2010. március 28. 13:09
Válasz erre
ChevyG 432824 2010. március 28. 12:51
Válasz erre
..és tényleg, működik!
Köszönöm!
lucky 432823 2010. március 28. 08:42
Válasz erre
Tommy!

Elvileg A/4-ben van szkennelve, de lehetnek néhány milliméteres eltérések.
Az eredeti A/3-as lapon van.

Saját használatra szoktam szkennelni ( tartalék+ megőrzés), így szeretem ha később könnyen meg tudom állapítani a méreteket, ezért került rájuk a marker.

Azokon a rajzokon ahol fontos a méretezés fogsz találni egy keresztet v egy L betűhöz hasonló alakzatot( ezt főleg a lap szélén) esetleg egy T betűt. Azt hogy hol mi van a szabad hely határozta meg.
Az alakzatok szárain van két vonal, az L-nél a közös az L csúcsa, a T-nél a függ. szár a vízszintessel közös.A két vonal közötti távolság 20 mm az eredetin. Az eredeti méretaránya 1/200. Van ahová oda is írtam, van ahol lemaradt.

Továbbá van olyan lap is ahol a lap szélétől mért 200mm-re tettem egy vonalat pozicionálás végett. Ha jól emlékszem azt, h melyik oldaltól van mérve azt egy nyíl jelzi, ami a bázisoldalra ( ahonnan mérve volt) mutat.
A fedélzet elemeit csak úgy lehetett szkennelni, h azokra is került egy vonal ami az illesztésnél felhasználható.

Nyomtass ki egy oldalt és keresd meg rajtuk a markereket (+ v T v L ).
Ha nyomtatott rajzon a méretek nem pontosak akkor egy képszerkesztővel addig kell módosítani míg összejön a 20 mm, mindkét irányban.

A bordák legtöbbje 1mm-es de van köztük 0,5 mm-es karton is. A színes nyomatok kb 180gr-os papíron vannak.
A vastagításokat normál papírra nyomtasd azután kasírozd fel őket a vastag kartonra, a színesek meg mehetnek egyből a műszaki rajlapra.
Essex 432822 2010. március 28. 00:21
Válasz erre
EDE:

1) Bennem meg sem fordult annak a lehetősége, hogy "full hull"-osra csináljam. :-)

2) Az Essex csavarjaival nem lenne ilyen gond, mert ugye adják hozzá, viszont mintha az amcsi fórumon szó lett volna olyasmiről, hogy a hajócsavar tengelyének a rögzítése nem olyan, mint az eredetin.
Tommy 432821 2010. március 27. 22:20
Válasz erre
Nekem simán lejött.

lucky!

A méretaránnyal kell variálnom még, vagy úgy ahogy van nyomtathatom? 1/200 lenne az arány.
üdv
Tommy
lucky 432820 2010. március 27. 20:50
Válasz erre
lucky 432819 2010. március 27. 20:49
Válasz erre
Miért mi a gond a data-val?

letöltéskor klikk az ingyenes letöltésre, és utána a lista alján lévő nem élek vele feliratra
Ezután vagy a letöltés indítása jön fel vagy visszaszámol. Ha második jön be akkor ki kell várni és már lehet is tölteni.
ChevyG 432818 2010. március 27. 14:53
Válasz erre
Hi!

ide nem tudnád feltölteni:

www.mammutmail.com/

Köszi!
üdv!
SImi 432817 2010. március 27. 11:34
Válasz erre
Szia!
Jó lett a merülés mérő skála. Különösen impresszív a szögecselés! - nagyon jó!
Laci 432816 2010. március 26. 23:18
Válasz erre
merülési mélység mérő 004
merülési mélység mérő 004
merülési mélység mérő 006
merülési mélység mérő 006
merülési mélység mérő 005
merülési mélység mérő 005

Szia Józsi!

Simi által tanult eljárással -köszi Simi-,vékony sztirol lapból vágtam ki vékony csíkokat,majd azt orvosi szikével méretre vágtam.Ezután pillanatragasztót cseppintettem egy lapra,és a szike hegyével ezeket a lapokat belemártottam a "ragacsba",és úgy helyeztem fel a testre.Egy maszkolószalagra felrajzoltam a jelölések helyét,és felragasztottam a testre.Így lett egyenes a merülés mérő.

Viszont nem bírtam magammal,és így megcsináltam a jobb oldalát is.
Üdv!
Tommy 432815 2010. március 26. 23:18
Válasz erre
na jó, majdnem egész...:D
Tommy 432814 2010. március 26. 23:17
Válasz erre
lucky félisten vagy!
köszönöm!
Jozsi 432813 2010. március 26. 22:14
Válasz erre
Szeva Laci!
Mivel csináltad a merülés mérőt?
Üdv.: Jozsi
lucky 432812 2010. március 26. 19:11
Válasz erre
Laci 432811 2010. március 26. 18:15
Válasz erre
merülési mélység mérő 001
merülési mélység mérő 001
merülési mélység mérő 002
merülési mélység mérő 002
merülési mélység mérő 003
merülési mélység mérő 003

Üdv mindenkinek!
Most éppen ezt csináltam a hajómon.Holnap pedig a jobb oldala lesz kész!
Üdv!
lucky 432810 2010. március 26. 17:07
Válasz erre
Uraim!
A Szent István szkennelése és a lövegcsövek méretezése kész. Jelenleg megy fel a data-ra.
SImi 432809 2010. március 26. 16:12
Válasz erre
Kalóz 432808 2010. március 26. 14:16
Válasz erre
Simi!
Szerintem a végső megmunkálás nyomai. Inkább csak díszitésül szolgálnak, egyéb szerepük nincs.
SImi 432807 2010. március 26. 08:21
Válasz erre
Mutsu csavar
Mutsu csavar

Hajókovács!
Akkor ezek a sávok ezen a csavaron szintén ennek a marógépnek a nyomai? Ezeknek (a sávoknak) lehetett valami szerepe?
lucky 432806 2010. március 26. 07:37
Válasz erre
Tommy!

Egyszer majd kérni fogok tőled vmit...

:)))
lucky 432805 2010. március 26. 07:35
Válasz erre
Hajócsavar ügyben:
CNC maró?
DE itt meg kell csinálni a csavar rajzát, és annak un G kódját, a marópálya miatt..
Hajókovács 432804 2010. március 26. 06:59
Válasz erre
SImi!
Dehogynem a hajócsavar nyers bronz öntvényként kezdi de a felületi megmunkálás az mindig géppel történik. Még a mai modern hajócsavarok is , a leveleket eggyenként öntik le a tengelycsonkkal együt. A magas százalékban ötvözött bronznak meglehetösen nagy a zsugorodása, ezért rátartással öntk. A mai nagy hajók csavarjai álltható,szögben elforgatható levelekkel vannak szerelve.A felületüket szinte a polirozásig simára csinálják.
Én a Titanichoz ha nem is bronzból de sárgarézből csináltam a csavarokat.
Tommy 432803 2010. március 26. 00:20
Válasz erre
lucky!

Szerintem ezt nem fogom tudni neked meghálálni.
SImi 432802 2010. március 25. 23:49
Válasz erre
Szia!
Akkor mégsem öntötték a csavarokat? Mármint az igaziakat - eddig erről hallottunk... (A Titanic-hoz miből készítetted a csavarokat? - csak zárójelben merem megkérdezni.)
Hajókovács 432801 2010. március 25. 20:06
Válasz erre
A válasz a SIminek célozva, de a Lacinak szánva:

A hajócsavarokat ha fix állásuak, csigamaró géppel készitik ez végül is egy horizontál eszterga és egy marógép keveréke. Viszonylag egyszerű jószág, állitható végálláskapcsolók között jár szépen ide oda órákon keresztül a marófej, a csavar élszög emelkedést egy megválasztott menetemelkedésű orsó ( ami cserélhető)biztositja.
A GANZ DANUBIUS HAJÓGYÁR - ban 1985.-ben egy közel száz éves csigamarón gyártották a modern hajók csavarjait.
De azért összefusizni egy ilyen gépet azért nem egyszerű.
Én annak idején a Titanichoz a hajócsavar leveleit lemezből hajtottam le és hegesztettem be az agyba azaz a kúpba.
De a Rácz Laci bácsi a maga 1:1OO - as Bismarc- jához az ékszerész fiával öntette le a három darab hajócsavart .
Megkérdezhetnéd tölle , hátha meg van még a minta .
EDE 432800 2010. március 25. 19:29
Válasz erre
Essex, uzsee!

Olvasva a hajócsavaros gondokat, a mi anyahajónk vízvonalas lesz! :)
lucky 432799 2010. március 25. 19:01
Válasz erre
Tommy!
Igen van egy alsó és egy felső felük. A kettő között meg van egy vízszintes borda is.

A szkennelés már meg van, de az ágyúcsöveket még mérni kell.
Ez egy full extrás kit, lézer vágott darabokkal és esztergált ágyúcsövekkel.
Tommy 432798 2010. március 25. 17:43
Válasz erre
Laci!

Igen, itt jobban látszik minden. Köszi! (de azért a cikk még mindig érdekel ám..:D)

lucky!

A bordák, ha jól látom, a Szent Istvánnál is több részből állnak.

Üdv
Tommy
Kalóz 432797 2010. március 25. 16:30
Válasz erre
lucky 432796 2010. március 25. 16:22
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.