<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Laci | Adatlap | 432887 | 2010. április 7. 10:36 | ||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 432886 | 2010. április 6. 09:11 | ||||||||||||||||
Szervusztok Baboon, ezt a hajót nyugodtan vízre teheted. Én a régen épített 1:350-es Scharnhorstomat vízre szoktam tenni. Annál a hadihajónál a felépítmény olyan össztömeggel rendelkezik, amely az eredeti vízvonalig leviszi a hajót. Mindazon által a ha megfigyelitek a legtöbb csatahajó alja majdhogynem vízszintes. Ez segít stabilizálni mivel a felhajtó erő és a tömeg közép pont kiegyenlítik egymást. Azt hiszem jól írtam. Hullámzó vízben is kipróbáltam a hajót. Kereszt szüleimnél van medence. Nem nagy, de ennek a hajónak hatalmas. Álomszépen úszott. Madzag az orrára, és úgy áthúztuk a túloldalára. Úgy szelte a vizet, egy pillanatig azt hittem, helikopterből figyelem. Szép egyenletes stabil hullámok, fodrok. Ezt követte a hullámtörés teszt. Mivel a medence gumifalú, azt mozgatva 13 évesként vihart szimuláltunk. A hajó kiállta a próbát, és olyan hullámokkal is megküzdött, melyek a valóságban 15-20 méteresek lennének. (Ezt a számot onnét tippelem, hogy a hajó felépítményének a közepéig értek.) Tudom, hogy a makettem nem tökéletes, hogy lehetett volna rajta javítani majdnem 8 év alatt, de őt így szeretem. Az én kincsem :) Azért remélem nem tartjátok nagyon csúnyának. kepfeltoltes.hu/100406/Image1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/100406/Image2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/100406/Image3_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/100406/Image4_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/100406/Image5_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/100406/Image6_www.kepfeltoltes.hu_.jpg kepfeltoltes.hu/100406/Image7_www.kepfeltoltes.hu_.jpg | |||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 432885 | 2010. április 5. 20:09 | ||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 432884 | 2010. április 5. 14:52 | ||||||||||||||||
Sziasztok Urak! Elkészült Horváth Zoltán oldalán a TIRPITZ-es cikk! www.freeweb.hu/olli/tirpitz.html Egyszerűen csodálatos... | |||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 432883 | 2010. április 4. 14:57 | ||||||||||||||||
Szia, Laci! Viszont én a hatalmat sem igen szeretem, főleg nem alkalmazni! És áldott húsvéti ünnepeket Mindenkinek! Kalóz | |||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432882 | 2010. április 4. 09:38 | ||||||||||||||||
Hát akkor áldott, békés Húsvétot mindenkinek! | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432881 | 2010. április 3. 20:56 | ||||||||||||||||
Jozsi | Adatlap | 432880 | 2010. április 3. 19:50 | ||||||||||||||||
Kevesen vagytok evvel a képzettséggel. | |||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 432879 | 2010. április 3. 19:32 | ||||||||||||||||
Szia, Laci! Én sem a szakmai tudásodat kérdőjeleztem meg, hanem néhány téves elképzelést akartam kijavítani, amik sajnos eléggé elterjedtek. Legalább itt legyünk pontosak! Az Ui.: kicsit erős volt, általában nem szeretek dicsekedni a tudásommal. Üdv: Kalóz | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432878 | 2010. április 3. 19:23 | ||||||||||||||||
Kalóz! Mivel én egyszerű hétköznapi ember vagyok,ezért csak a józan paraszti ész beszél belőlem.Teljesen igazad van a súlyponttal kapcsolatban is,és én nem is akarom megkérdőjelezni a szakmai tudásod!Tehát TISZTELET! Üdv! Ui.:Ezért jó hogy ilyen nagy betűs emberek vannak itt,mint TE! | |||||||||||||||||||
Baboon | Adatlap | 432877 | 2010. április 3. 18:05 | ||||||||||||||||
Kimerítő válaszok. Köszönöm! Inkább nem próbálkozok akkor :D | |||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 432876 | 2010. április 3. 17:14 | ||||||||||||||||
"Például a Titanic egész biztos borulékonyabb és instabilabb,mint egy Missouri.Szóval fontos a ballaszt is." Ne haragudjatok, de a hajók stabilitása sokkal bonyolultabb, mint ahogy itt részleteztétek.És nem csak a ballaszt, hanem a súlypont helyzete az, ami fontos. Ettől függetlenül egy hajómakett úszóképessége valóban kérdőjeles, mivel nem arra készült. Vízre tételkor valóban fennáll a veszély, hogy oldalára borul vagy felfordul. bár ha nincs nagy rés valahol,akkor az elsüllyedése kérdéses. Azt hiszem egy sok munkával elkészült pld-t kár lenne ilyen kísérleteknek alávetni! Azért sok sikert, de elsősorban az építéshez! : Kalóz, a hajómérnök | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432875 | 2010. április 3. 16:59 | ||||||||||||||||
Ez függ általában a hajó méretétől és formájától is.Például egy viszonylag széles felfekvésű laposabb test jobban fekszik,mint egy keskenyebb de hosszabb.Például a Titanic egész biztos borulékonyabb és instabilabb,mint egy Missouri.Szóval fontos a ballaszt is. Üdv! | |||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 432874 | 2010. április 3. 16:17 | ||||||||||||||||
Valószínűleg fel fog borulni, ballaszt nélkül. A műanyag nem eléggé nehéz ahhoz, h megfelelő súlyt adjon a hajónak.Ha mégis, akkor fog ugyan úszni de instabil lesz.( esetleg az oldalán fog úszni). | |||||||||||||||||||
Silver | Adatlap | 432873 | 2010. április 3. 16:00 | ||||||||||||||||
Szerintem felborul ha,nem tettél ballasztot a hajófenékre. | |||||||||||||||||||
Baboon | Adatlap | 432872 | 2010. április 3. 15:49 | ||||||||||||||||
Tényleg! Valaki próbálta már a makett hajóját vízre tenni? Nem tóra vagy ilyesmi csak kádba úszik-e :D AZ enyémen végül is van +2réteg lakk szóval eredetileg nem menne bele a víz de ha mégis akkor sosem jönne ki. Nem tudom kipróbáljam-e | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432871 | 2010. április 2. 21:55 | ||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432870 | 2010. április 2. 17:18 | ||||||||||||||||
Baboon | Adatlap | 432869 | 2010. április 2. 16:22 | ||||||||||||||||
Nem a 3. hajóm hanem az első :D Életem 3. makettja :D (eddig 2 harckocsit tettem össze) | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432868 | 2010. április 2. 15:45 | ||||||||||||||||
Szia Baboon! 3. hajódhoz képest elég jól sikerült.Én vagy a 10-11. hajó után mertem nekivágni a Bismarck 1:400 változatához.Még most is vannak olyan hibák,amit utólag kell festékkel javítanom a hajón (1:100 Bismarck).Szóval ne csüggedj,nekem is nagyon tetszik. Üdv! | |||||||||||||||||||
Baboon | Adatlap | 432867 | 2010. április 2. 13:51 | ||||||||||||||||
Szia! Köszi Length:445.7 mm, Width: 49mm, Total Plastic Parts: 395pcs, Photo Etched Parts: For radar brace frame, Total Sprues: 8pcs + Upper hull + Lower hull + Waterline plate + Decks. | |||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 432866 | 2010. április 2. 13:44 | ||||||||||||||||
Orosz hajókat nem ismerem, de ez nekem teccik. Szép a festés ahogy elnéztem, a korlátokat meg utólag is rárakhatod ha tudod, vagy majd a következőnél már eleve azzal építesz:) Egyébként mekkora ez a jószág? | |||||||||||||||||||
Baboon | Adatlap | 432865 | 2010. április 2. 12:17 | ||||||||||||||||
noh kész! USSR Sovremenny 1/350 trumpeter. A leszállópálya matricája K.O. és a helikoptert is 100x rontottam el azért olyan amilyen sajnos. De egyébként élvezetes volt összetenni, főleg a maratásos fekete "nemtudommi" volt nagy közdelem. Egy "végigkorlát" rá fért volna de így is megjárja. Életem 3. makettja úgyhogy van még hova fejlődni, de így is pofás. Minden alkatrész külön festve, fogpiszkálóra tűzve. Ha valakinek van jobb ötlete a következő hajóhoz ossza meg :D | |||||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 432864 | 2010. április 2. 11:22 | ||||||||||||||||
Szia Baboon! Én személy szerint matt-ra készítem, de hallottam olyat is hogy egy-két csepp fényest is beletesznek a tartályba. | |||||||||||||||||||
Baboon | Adatlap | 432863 | 2010. április 1. 16:11 | ||||||||||||||||
No még 1 kérdés. A végső lakk ha már össze van téve milyen legyen? Gloss/satin/matt? Köszönöm. | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432862 | 2010. április 1. 14:38 | ||||||||||||||||
Uzsee! A felépítmény még igen távlati dolog.Abból csak igen lassan lesz valami.Hétvégén biztos nem,mert még a hajó test sincs teljesen kész! Üdv! | |||||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 432861 | 2010. április 1. 13:10 | ||||||||||||||||
Szia Baboon. Nekem van egy Dragon féle Spruance-m a USS Cushing(dobozbontást megtalálhatod a cikkeknél). A makett minősége, a pontosságot nem vizsgálva mondjuk 4 kétszer alá. Az ok igen egyszerű, ezek a kittek bőven 10 éves kor felett vannak. A trumpeter féle Burke osztály állítólag sokkal részletesebb mint a Dragon, viszont ezeknél még nincsen vízszintesen kettévágva a törzs, így a teljes testet könnyebb összehozni. www.cybermodeler.com/naval/burke/burke_all.shtml Az új kiadásokból még nem láttam semmit (pl:USS Gearing)de a piac ügyesen le van osztva, ha eltekintünk a Burke osztálytól nincsen átfedés, és ugye az ember álltalában a típust keresi... A szép munkához meg úgy is meg kell venned valami maratást, ezt nem lehet megúszni. Üdv: Gonzo | |||||||||||||||||||
Baboon | Adatlap | 432860 | 2010. április 1. 12:49 | ||||||||||||||||
Sziasztok! Dragon 1:350 modern sea power series mennyire jó? A részletesség nem annyira fontos minthogy inkább ne legyenek a fél milis dolgokon sorja és a részek jól illeszkedjenek. Köszönöm. | |||||||||||||||||||
uzsee | Adatlap | 432859 | 2010. április 1. 12:47 | ||||||||||||||||
Ez egyre szebb és szebb lesz Laci :)) Hétvégére már a felépítmény is festve lesz részben? | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432858 | 2010. április 1. 10:15 | ||||||||||||||||
Üdv mindenkinek! Alakul alakul a hajótest.Nem tudom tudjátok e,hogy a Bismarck álcafestése nem egyforma a két oldalt eredetileg.Szóval ne lepődjetek meg,ha ez én festésem se egyforma lesz.Az eredeti után csinálom én is. Üdv! | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432856 | 2010. március 31. 09:02 | ||||||||||||||||
Simi! Még az a szerencse,hogy én nem tartozok ebbe a kategóriába.Se cigi,se pia,se drog.A játékgépet egyenesen utálom!Viszont ha azt nézzük ez a modellezés is egy "káros" szenvedély,mert ugye ez is pénzbe kerül.Viszont még mindig jobb,mintha a kocsmába ülnék egész nap,és oda tolnám a megélhetésünket. Most éppen egy forgácsoló műhelyben próbálkozok,vagy egy esztergályos szakival,hátha van olyan vállalkozó aki meg tudja csinálni,és persze olcsóbban.Ha nem,akkor rendelni kell! Üdv! | |||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432855 | 2010. március 30. 23:29 | ||||||||||||||||
Laci! Tudom, nem kevés pénz. Vannak, akik egy röpke hónap alatt elfüstölnek ennyit. És persze olyanok is vannak, akik a játékgép torkán, vagy éppen a sajátjukon engednek le igen gyorsan ennyit... Ha tudsz olcsóbb és hasonló minőségű megoldást, természetesen azt válaszd. Ha csak nyelvi problémád van, itt a fórumon biztosan segítenek neked. | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432854 | 2010. március 30. 22:57 | ||||||||||||||||
Simi! Igazad van!Köszi a segítséged!Tényleg hegyesek és elég szép a kidolgozása.De a fene tudja hogy kell ezeket megrendelni.Én ehhez az angol nyelvhez totál hülye vagyok.Na meg gondolom a postaköltség meg ilyen "nyalánkságok" tovább emelik az árat. Üdv! | |||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432853 | 2010. március 30. 21:44 | ||||||||||||||||
Szia! Nem akarom erőltetni a dolgot, de szerintem érdemes érdeklődni e csavar után. Nem tudom, milyen a tengelyméret, lehet, hogy van belőle többféle. Ezen a linken pl egy kicsit máshogy néz ki a csavar (Pl nem tompa a tengely végződése, hanem hegyes - és mintha vastagabb is lenne maga a tengely), ill. innen lehet tudni az árát: kb 6000 Ft/ db. Szerintem ez még elfogadható. www.model-dockyard.com/acatalog/3_Blade_M4__D_Type_.html (Ha jól láttam, ez ugyanannak a cégnek a terméke.) Szóval lehet, hogy megér egy érdeklődést. | |||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 432852 | 2010. március 30. 20:13 | ||||||||||||||||
Akkor frissen festett, vízre bocsájtás előtti állapot lesz...:) | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432851 | 2010. március 30. 19:35 | ||||||||||||||||
Üdv Mindenkinek! Gondoltam teszek fel képeket arról,hogy hogyan készítettem el az álca hullámokat.(Hátha jól jön valakinek...) Simi! Köszi a linket,bár úgy látom,hogy a kúp átmérője kisebb,mint amilyen kell. Üdv! | |||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 432850 | 2010. március 30. 14:34 | ||||||||||||||||
csak éppen a csavart festeni botorság, mivel elég hamar lekopik róla. | |||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 432849 | 2010. március 30. 14:33 | ||||||||||||||||
Aham. vagy éppen oxidvörössel van festve pont a rozsdásodás miatt. Acél csavarról beszél tehát akkor ok. Köszi! | |||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 432848 | 2010. március 30. 14:28 | ||||||||||||||||
Igen, ha öntöttacél csavarról van szó (rozsdás). | |||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 432847 | 2010. március 30. 14:03 | ||||||||||||||||
Szia Lee! ld az én 7994-as hsz-t :) Ha jól emlékszem olyan 28 ezer táján volt. Tommy! Vannak még ilyen emberek... | |||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432846 | 2010. március 30. 13:35 | ||||||||||||||||
Szia! Szerintem modellcsavarok. Az áruk valószínűleg olyan "érdekes" lehet, de talán nem megfizethetetlen. | |||||||||||||||||||
Kalóz | Adatlap | 432845 | 2010. március 30. 13:16 | ||||||||||||||||
Szia, Simi! Ezek nem modellcsavarok?Bár attól függetlenül használhatóak maketteken is,persze az áruk emiatt dönthet másképp. Kalóz | |||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 432844 | 2010. március 30. 13:08 | ||||||||||||||||
Szia Laci! Találtam ezt az oldalt, ahonnan lehetne hajócsavart rendelni:www.raboesch.com/propellers/3_d_l.htm Igaz, pont 48 mm átmérőjű nincs nekik, mert 35 mm-től 5 mm-enkénti lépésben növekszik a kínálat 60 mm -ig. Neked szerintem az 50 mm-es tökéletesen megfelelne. Természetesen van jobbos és balos kivitel is. Csak sajnos sárgarézből van... de nagyon szép. Itt láthatod a többi csavart is: http://www.raboesch.com/english/cat2_brass1.htm De gondolom, neked a "D" tipusú 3 leveles felelne meg a leginkább, amit föntebb linkeltem be. | |||||||||||||||||||
Lee | Adatlap | 432843 | 2010. március 30. 09:58 | ||||||||||||||||
Lucky! Ez igazán szép,viszont azt nem értem a mai napig,hogy a leghíresebb magyar hajónkat nálunk miért nem lehet kapni? Szia, esetleg ha rászánod magad: www.papirmakett.hu/index.php/papa-rmakettek/haja-k/hadihaja-k/szent-istva-n-la-zerva-gott-szett-/p_924.html | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 432842 | 2010. március 29. 22:43 | ||||||||||||||||
Tommy | Adatlap | 432841 | 2010. március 29. 22:33 | ||||||||||||||||
lucky! Sikerült tüzetesebben átnéznem, és minden oké. Ahogy időm engedi, elkezdem, aztán ha gondoljátok itt mindig közzéteszem hogyan haladok. Úgy mint Laci a Bismarckkal. Még mindig nem fér a fejembe, hogy az egész cuccot felraktad... Üdv Tommy | |||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 432840 | 2010. március 29. 20:26 | ||||||||||||||||
Kalóz! Most jutott eszembe hajócsavar ügyben... Van egy tervem egy lengyel kikötői vontatóról.Ott a csavart barnásvörösnek írja. Lehetséges ez? | |||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 432839 | 2010. március 29. 18:16 | ||||||||||||||||
Nem okvetlenül fölösleges a kivágás, csak sajnos pont ehhez nem jön be. Az oké, hogy nem akartak külön fedélzeteket csinálni, de azért valamit kitalálhattak volna erre ők. A Yorkton-ról ekkor szerelték le a 3 hátsó rádió antenna árbocot. A gépek festése nem ennyire egyértelmű, pl. Avenger még júniusban is volt három színnel, sőt náluk pont az egyszínű a ritkaság. Szóval tanulmányozni kell... Szerintem a Bunker Hill-es és a Randolph-os gépek farka a legjópofább, de tetszenek az Essex és Hornet gépei is. | |||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 432838 | 2010. március 29. 16:39 | ||||||||||||||||
Essex! Akkor ha jól,értelmezem, a trumpi fölöslegesen produkálta magát a fedélzeti kivágásokal. Biztos, hogy ilyen korán leszerelték a rádió tornyokat? A gépek "farka" meg a Franklinen a legjopofább! Tényleg, a vadászok már egy színűek voltak, de mikor cserélték le az Avangerek, meg a Helldiverek 3 színű kamóját? Januárban még úgy tudom meg volt nekik, de márciusban? Hát a számok azok valószínűleg találomra mennek. | |||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 432837 | 2010. március 29. 10:15 | ||||||||||||||||
EDE: elég összetett a dolog. Mindenképpen az 1944 októberi átépítés utáni állapotot akarok, mert ekkor kerültek rá az jobb oldali Bofors-os erkélyek. Ekkor történt a fedélzet "betömése" és az 5"-es mögötti Bofors lejjeb helyezése is, de ez egyáltalán nem szempont, sőt a meló szempontjából a korábbi lenne a jobb. A kamuflázs - mint igen fontos, de igen macerás látványelem - rajta volt már az átépítés előtt is, valamikor 1944 tavaszán festették rá. Na meg a torony és a radarok is teljesen más volt 1944 októbere előtt, ekkor szedték le a hangár katapultot (ami pedig megint csak jópofa dolog) és szerelték fel a jobb oldalra fedélzetit (a modell ilyen), ekkor építették át a taton a szóló Boforsról duplára a tartószponzont (modellnél ez van), lett 5 rádió árbóc helyett csak 2 (kevesebb macera) stb. Szóval a modell döntően a '44 október utáni állapotot mutatja, leszámítva a fedélzeti kivágást és az alatta lévő Bofors-ok helyét. Alapjában véve - ha csak a hajót nézem - jó lenne nekem az 1944 október és 1945 január közötti időszak is, de a repcsiknél ekkor jött be a gépek farkán (csakazértsem függőleges vezérsík :-))) a látványosabb hajó megkülönböztető ábra, a "G-Symbol". Egyelőre egy gondom van velük, ugyanis az Avengerekről nulla infó (= fotó) van ebből a korszakból, és nem tudom ezek számcsoportját. A döntés (mármint az időszak) persze még nem 100%-os... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Teljesen igazad volt a porral kapcsolatban!Úgy vonzza a port a festék,hogy csak ámulok-bámulok!Sürgősen csináltatni kell egy tároló doboz félét,mert ez így nem állapot!Mi lesz így később?
Üdv!