/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
SImi 432967 2010. április 28. 09:15
Válasz erre
Szia Laci!
Szépen alakul a fedélzet. Csak cérnával bírjad... Az az orrfedélzet különösen is macerás. Hátrébb majd talán gyorsabban fog menni. Amikor pedig majd lecsiszolod és lelakkozod, már nem fogsz emlékezni a gyötrelmekre.
Közben egy másik lakkal átfújtam a testet, most már szép lett a végeredmény. Ha ma lesz egy kis időm, beragasztom a főfedélzetet és akkor nem sokára (talán a jövő hét elején) én is teszek fel néhány értékelhető képet.
Laci 432966 2010. április 28. 07:39
Válasz erre
illesztések
illesztések
2 nap ennyit haladtam
2 nap ennyit...
fedélzeten
fedélzeten

Üdv mindenkinek!
Különösen Simi és Hajókovács figyelmét hívnám fel!
Elkezdtem a fedélzetet,mint látszik gyufaszálból.Az illesztéseket rétegelt lemezből készítettem el.Igen lassan halad,és írtó mód eszi a pillanat ragasztót.Ez még nyers állapotban van,még az egyenetlen felület miatt le kell csiszolnom.
Üdv!
EDE 432965 2010. április 27. 17:58
Válasz erre
Láttátok már a Fujimi új 500-as hajóit?

www.hlj.com/product/FUJ61001
SImi 432964 2010. április 26. 21:54
Válasz erre
Eez igen! Csodálatos a percizitás! Olyan szép, mint a mesében! Kiváncsian várjuk a végső képeket, na és persze a "végtermék" kipróbálását! Zs180-at egyszer kérdeztem, hogy mi volt Hajókovács barátunk mestersége, azt mondta, nem tudja pontosan. De én most már tudom: Varázsló volt és maradt is!
Laci 432963 2010. április 26. 21:45
Válasz erre
Löveg bölcső
Löveg bölcs
Löveg bölcső 1
Löveg bölcső 1
a második félkészen
a második félké...
Löveg bölcső -forgatható
Löveg bölcső -...
forgató csiga
forgató csiga
forgató csiga a tartóval-persze még nem rögzítve
forgató csiga a...
a bölcső belső része
a bölcső belső r...
fogaskoszorú-itt érdemes megfigyelni,hogy lemezből van hegesztve az egész bölcső
fogaskoszorú-itt é...
az egész lemezből megépítve
az egész lemezből...
a lövegcsövek tartói építés alatt
a lövegcsövek tart...

Szóval az ígért képek Hajókovács barátunk által készített lövegtornyokról.Megkért engem,hogy csináljak olyan képet is,ahol látszik,hogy lemezből lett összehegesztve.Elmondása alapján működőképes! állapotba akarja megépíteni,és ezért éjt nappá téve dolgozik rajta,hogy időre kész legyen,ami így is nagyon szűkös.Mellesleg 1:1-ben van építve.Lenyűgöző!
Mindenkitől elnézést kér,hogy ebből kifolyólag nem nagyon tud részt venni a fórum életében!Elmondása alapján -idézem- "így lett Hajókovácsból Fegyverkovács"!
Üdv!
Laci 432962 2010. április 24. 20:31
Válasz erre
Szia Simi!
Hát ez a fránya lakk megdolgoztat bennünket.Jelenleg nem vagyok itthon,csak hétfőn tudok vele foglalkozni.Viszont voltam Jani barátunknál látogatóban,és megnéztem,hogy milyen nagy "fába" vágta a fejszét.Éppen a löveg állásokat csinálta és meg kell hagyjam nagyon tetszett.Panaszkodott,hogy sajnos a fórumon nem nagyon tud jelen lenni,ugyanis kora reggeltől késő estig munkálkodik,hogy időben be tudja fejezni.Sőt nem is egyet,hanem 2 darabot.Képeket csináltam a készülő művéről,viszont azokat csak hétfőn tudom feltenni a fórumra.
Üdv!
SImi 432961 2010. április 24. 13:50
Válasz erre
Szia Lacikám!
Én a mai napon sikeresen kijavítottam a lakkozás hibáit átfújással. Csak most meg egy kicsit túl matt lett az alsó, vörös rész. Még valami félfényes lakkot lehet, hogy ráfújok, hogy vegyek el abból az erős mattságából. Sok sikert neked is. Ne feledkezz meg a megfelelő higítás beállításáról, a nagyobb előnyomásról, na és persze a próbafújásról. Sajnos a lakkok nem úgy viselkednek, mint a festékek...
Hajókovács 432960 2010. április 24. 07:23
Válasz erre
Kedves Csatahajós!

Segitő szándékodat előre is köszönjük!
Közvetlen a Lajta projekthez nem tartozik adó 1% os lehetöség, de az egyesületünk szivesen elfogadja a felajálásodat.
adószámunk : 18253O14-1-43
Üdvözlettel Bicskei János
csatahajós 432959 2010. április 23. 20:34
Válasz erre
Kész van a Lexes cikk, lehet hogy végül is elektronikus formában fog publikálásra kerülni :) hamarosan.

Hajókovács!

Kérdezném, hogy adó 1% felajánlással van-e valami lehetőség a Lajta restaurációs projektet támogatni? Amennyiben nincs akkor esetleg a Hajózástörténeti Klubnak is szívesen adnám.

Segítséged előre is köszi,

Ákos
Sebi 432958 2010. április 23. 18:25
Válasz erre
Szia !

Nem az összeállítási rajzra gondolsz véletlenül ?
Vagy saját építés lenne és ahhoz kellene tervrajz ? Valószínű, hogy olyant nem fogsz találni. Ajánlom viszont ezt a cd-t (illetve cd-ket) a figyelmedbe:

modelshipwrights.kitmaker.net/modules.php
Ha jól tudom, ez egy hatrészes sorozat és televannak képekkel. Vagy próbáld meg felvenni a kapcsolatot ezzel az úriemberrel:

www.carrierbuilders.net/articles/20050304_1_144_Nimitz_Part_I/20050304_1_144_Nimitz_Part_I.htm

Jó kis cikket írt, de az nem derül ki, hogy milyen háttéranyagból dolgozott.

Üdv.
EDE 432957 2010. április 23. 14:34
Válasz erre
No! Majd megnézük!
A Hoodost nem nagyon akakrta letöltögetni!

Egyébként mi van a Lexingtonos cikkeddel?
csatahajós 432956 2010. április 23. 12:34
Válasz erre
A későbbi részekben (azokat is érdemes megnézni) vannak ennél nagyobb pontatlanságok is, de egyébként összességében szerintem tűrhető.

A Bismarckos Dogfightsban viszont a Hood szétrobbanását zseniálisan megcsinálták, meg az a jelenet ahogy a hídról az orr felé nézve dől hátra és jobbra a törzs kettészakadt első része és közben az a zene...hátborzongató.
Gabipapa 432955 2010. április 23. 12:22
Válasz erre
Szeretnék hozzájutni a Nimitz maket tervrajzához. Kérlek segítsetek.! Köszönettel Gabipapa
EDE 432954 2010. április 23. 12:00
Válasz erre
Csatahajós!

Jók ezek a 3d grafikás dolgok.
Azért az Enterprise-nak a fedélzetét lefesthették volna szürkére, 41 júniusától sosem volt natúr.
EDE 432953 2010. április 23. 11:59
Válasz erre
Laci!

Nem akakrok bele kontárkodni, de úgy tűnik ekkora felületet több rétegben kell lakkkozni.
Lehet, hogy kéne írnod a festéses topikba, ott vannak sokat próbált emberek, lehet, hogy tudnak segíteni.
Laci 432952 2010. április 22. 19:54
Válasz erre
Simi!
Köszi a biztatást!Pedig már úgy felidegesített...Akkor ez nem a mi napunk volt úgy látom.
Üdv!
SImi 432951 2010. április 22. 17:29
Válasz erre
Laci!
Én is pórul jártam ma a lakkozással: megfolyt, nem lett egyenletes, a szórópisztoly is igen furcsán viselkedett. Szóval kicsit elrontottam. Elhagytam a próbafújást és ez volt a legnagyobb baj... Jártam már így, nem kell azért annyira megijedni. Ha sikerül egy lakkot jól belőni és újra átfújod, most már hibátlanúl, akkor ezek a "jelenségek" el fognak tűnni. Én is ezt fogom tenni.
Laci 432950 2010. április 22. 16:06
Válasz erre
Simi!
Képzeld meggyűlik a bajom ezzel a matt lakkal.Átfújtam az egész testet.Kezdődött azzal,hogy tiszta szürke porszerű képződmény keletkezett rajta.Szerencsére azt száradás után nyomtalanul letöröltem száraz ronggyal.Viszont a színe tiszta foltos lett a lakktól.Hol matt hol fényes.Na átmentem rajta még egy sorral.Szebb lett.De olyan a tapintása,hogy érdes.Viszont ami nem teszik benne,hogy az egyik oldala szép matt lett,a másik oldala meg bársony szerű.Az alja meg olyan izé.Szóval nem vagyok vele megelégedve.Fújjam újra a színeket?Vagy mi a ... csináljak?Marhára idegesít!
Üdv!
csatahajós 432948 2010. április 21. 21:08
Válasz erre
Linkek mentek. Berakom ide is, hátha másokat is érdekel (a Bismarckos egész biztosan népszerű lesz itt :):

www.youtube.com/watch
Ebből a szériából a kamikazésat mindenképpen érdemes megnézni még, de a repülősök sem érdektelenek.

Ez pedig az Enterprise-ról szóló sorozat első része (ha jól emlékszem 10 rész van):

www.youtube.com/watch
SImi 432947 2010. április 21. 15:31
Válasz erre
Szia!
Szerintem is szép hajó! És a kiállítás összes képét érdemes megnézni, mert elég erősnek tűnik a felhozatal! Színvonalas építések sora látható - még egy kicsit el is szégyelltem magam...
Ákos! Ígértél valamilyen linket megtekintésre, elküldenéd? (phely64 kukac t-online.hu)Köszi: Imi
Laci 432946 2010. április 21. 14:29
Válasz erre
Simi!
Pedig a túlélők elmondása szerint,nagyon kedvelt kapitány volt,mert nem volt szigorú,és kiállt az emberei mellett.Ellenben Günter Lütjens-el,aki viszont teljesen szigorú volt és még egy rezzenést-érzelmet sem mutatott az arcán.
Üdv!
csatahajós 432945 2010. április 21. 13:57
Válasz erre
zs180-nak és mindnekinek aki szereti a témát:

www.modelwarships.com/features/current/Dortmund-2010/images/IMG_6834.jpg

Szerintem gyönyörű!
SImi 432944 2010. április 21. 10:25
Válasz erre
Szia!
Ez az egyik legismertebb kép Lindemann kapitányról. Kicsit ellentmondásos: a nagy, elálló füleivel olyan humoros; arcvonásaival, termetével pedig szigorúságot, keménységet tükröz.
Hiroya 432943 2010. április 21. 09:16
Válasz erre
Üdv!

Köszönöm szépen, hasznos információ!

További szép napot!
Laci 432942 2010. április 20. 19:49
Válasz erre
kép a kapitányról
kép a kapitányról

Üdv mindenkinek!

Mai "termésem" a kapitányról nyomtattam fotó minőségben egy képet,és azt berámáztam.Ez is megy majd a hajóhoz tisztelgésképpen!Hogy pontosan hova fogom még tenni,azt nem tudom.
Üdv!
Sebi 432941 2010. április 20. 19:00
Válasz erre
Szia !

Vagy esetleg külföldről:

www.tudayshobbymodels.com/prd_tamiya_Yamato_350

Bár ezt a céget nem ismerem annyira.
epi85 432940 2010. április 20. 17:21
Válasz erre
Hello!

Pl. itt van egy.Nem épp a legolcsóbb,viszont a márka magáért beszél.www.modellbolt.hu/index.php

Üdv.: epi
Hiroya 432939 2010. április 20. 16:47
Válasz erre
Üdvözlet mindenkinek!
Érdeklődnék, hogy nem tudja e valaki hol tudnék beszerezni egy Yamato hadihajó makettet 70 - 80 cm-es méretben!

köszönöm!
Laci 432938 2010. április 20. 12:12
Válasz erre
EDE 432937 2010. április 19. 11:41
Válasz erre
Wakama 432936 2010. április 19. 09:42
Válasz erre
Dragon 7049 - USS Essex CV-9
Dragon 7049 - USS...
ED53005_1
ED53005_1
ED53007_1
ED53007_1

Sziasztok!

Eladó hajómakett, maratások!

Hajó + maratás 1/700:
Dragon (7049) - USS Essex CV-9
Eduard (17006) - USS Essex
csak együtt a kettő - 8000 Ft

Maratás hajóhoz 1/350 (a Trumpeter Hornet-hez):
Eduard (53005) - US Aircraft Carrier Hornet
Eduard (53007) - US Aircraft Carrier Hornet railings
csak együtt a kettő - 9000 Ft

Üdv
Wakama
SImi 432935 2010. április 19. 09:13
Válasz erre
1/72-es schnellboot gyönyörű festéssel
1/72-es schnellboot...
parancsnoki állás
parancsnoki állás
gépágyú
gépágy
1/400-as Heller Scharnhorst - kész csoda, hogy ennyi is lett belőle.
1/400-as Heller...
Scharnhorst torony
Scharnhorst torony
1/1000-es saját építésű HMS Indomitable (ha jól emlékszem)
1/1000-es saját ép...
Mütyürkollekció - talán olyan 1/3000 -es lehet - persze saját készítésűek.
Mütyürkollekci...
???
???
Látványmakettezés: 1/350-es Trumpi Graf Spee fa fedélzettel
Látványmakettezés...
Nem ájultam el a fa fedélzettől: a kivágásoknál elég nagy rések maradnak.
Nem ájultam el a fa...
Ez is még az a Graf Spee...
Ez is még az a Graf...

Már kétszer próbáltam, de megszivatott a rendszer. remélem, most sikerül feltenni néhány mosonmagyaróvári képet.
Laci 432934 2010. április 16. 10:15
Válasz erre
Simi!
Igen igazad van a Bismarck többi fa fedélzetével kapcsolatban,de ezek még távolabbi problémák.Ezért is írtam egyenlőre csak a fő fedélzetet.
Üdv!
SImi 432933 2010. április 16. 09:18
Válasz erre
Szia!
Ha nem is csináltam eddig még fa fedélzetet, van némi benyomásom az illeszkedésekről, ahogy a szegélyhez illeszkedik: olyan fűrészfogszerű. A barbettáknál különösen izgalmas a dolog. Ez tényleg nagyon szivatós és aprólékos munka, de nagyon látványos is. Ez utóbbi biztos motiválni fog. Sajnos a Bismarck felsőbb fedélzetein is volt fa borítás (ellentétben pl a PoW-el).
Én per pillanat a másodlagos fegyverzet tornyaival bíbelődöm és aztán lassan jöhet a festegetés...
Laci 432932 2010. április 15. 14:32
Válasz erre
De legalább van téma,és addig él a topic is.
zs180 432931 2010. április 15. 10:58
Válasz erre
Örömmel látom, hogy a felvetésem milyen diszkussziót váltott ki. Nem állítom, hogy a sérülések száma és elhelyezkedése pontos (nem foglalkoztam mostanában a Bismarck-kal, így nem is tudnám alaposan megítélni), csak tetszett, ahogy megcsinálta őket a készítő. Mint sérülések, élethűnek tűnnek. Egyébként ugyanitt szerepel valszeg ugyanettől az embertől egy csata előtti állapotról készült makett is...
Laci 432930 2010. április 15. 10:28
Válasz erre
fedélzet illesztések
fedélzet illeszté...
horgony lánc emelvény illesztések
horgony lánc emelv...
Skylight-ok talpazata
Skylight-ok...

Simi!
Úgy látom te is rávilágítottál a lényegre!
Sajnos nem tudtunk találkozni -pedig nagyon jó lett volna- ,viszont jól esett,hogy hiányoltál.Most éppen elég durva résznél járok a Bismarck ügyben.Mint írtam anno a fedélzetet csinálom.
Juj juj!Szerintem lesz olyan sok idő,mint majd a test!Értem itt azokat a fránya illesztéseket,amik elég sok fejtörést fognak okozni.DE MEGOLDJUK!
Az "ellenféllel" mi újság?
Üdv!
lucky 432929 2010. április 15. 08:45
Válasz erre
Tommy!
Komolyabb képszerkesztő progival nyomtatás nélkül is meg lehet oldani az átméretezést.

Ha viszont ilyen sincs akkor marad a séta.
Tommy 432928 2010. április 14. 22:50
Válasz erre
lucky!

Köszi, lassan nekiállok. Az a problémám, hogy nekem nincs nyomtatóm, aztán minden próbanyomtatáshoz sétálnom kell (mert ugye a számtech. boltban "nem" tudják átméretezni... na mindegy...)
Az elkövetkezendő pár napban azért reményeim szerint el tudom kezdeni.
Üdv
SImi 432927 2010. április 14. 22:45
Válasz erre
Ennek a diorámának kicsit véres a torka... Olyan beállítások és találatok szerepelnek rajta, ami nonszensz. Pl 6 találat a B torony tetején, ami ugyebár a kivégzőosztag közelsége miatt egyszerűen nem igaz. A készítő - szerintem - abszolut a látványra és nem a valóságra tette a hangsúlyt.
BBalázs 432926 2010. április 14. 22:20
Válasz erre
Ismerős képek. Egyébként megdöbbentő, hogy a Rodney 406 mm-ese - csupán az átütő hatás - milyen pusztítást vitt véghez az egyik legerősebben védett részen - a hídon. Nyilván közelről tüzelt ekkor már az angol hajó, de akkor is lenyűgöző.
Laci 432925 2010. április 14. 22:00
Válasz erre
06_conning_tower_open_bridge
06_conning_tower_ope...
05_conning_tower_open_bridge
05_conning_tower_ope...
04_conning_tower
04_conning_tower
2010-06-01 715
2010-06-01 715

Na akkor nem éppen vitázni akarok,csak valahogy az eredeti roncs fotókon nem éppen ezt a felhozatalt látom!Például,mint Balázs barátunk is írta a fő árbóc sem állt már a süllyedés pillanatában,vagy éppen a páncélozott parancsnoki híd is egy elég csúnya 406 mm-s ágyú találatát viseli magán,ami elég szépen keresztül vitte a hidat.Na most nem tudom,hogy a makettező barátunk mikori ábráját próbálta diorámázni,de véleményem szerint -s bár elég sok leírás alapján is- a hidat ekkor már régen kiütötték a harcból,tehát már átlőtt állapotban kellett volna ábrázolnia.
Mindent egybevetve:nem akarom senki munkáját ocsmárolni,-maga a dioráma nagyon szép- viszont ha már egy ilyen szépen kidolgozott és nagy volumenű építkezésbe vágja az illető a fejszéjét akkor nem ártana előbb utánajárni,és úgy megépíteni.
Üdv!
BBalázs 432924 2010. április 14. 21:35
Válasz erre
Nem köekedésből, de az orr részről készült eredeti fotón pont nem látszik az orr részen lévő találat (makett) - ennyire nem folytam bele, de az biztos hogy a Bismarck egy lángoló roncs volt. Lángok híjján, találatok és korom látható a maketten. Több száz, nagy kaliberű kövedék közvetett és közvetlen találata után egy Iowa vagy Yamato sem festett volna jobban.
A hamradik kép valóban grafika, addigra leestek a tornyok, és a felépítmény darabjai. Ettől függetlenül nekem a felépítményeken esett károk túl kicsik a maketten.
De továbbra is tetszik a makett, egy gond van még vele. A tenger ennél sokkal viharosabb volt és óriási hullámok látszódnak a korabeli fotókon. De azt hiszem ennél a makettnél nem ez a lényeg...
EDE 432923 2010. április 14. 21:03
Válasz erre
Essex!

Nálunk is vasút őrület van! A kisfiam megkapta a régi TT cuccaim egy részét.
Hálából csapást mért a Junyómra.

Tudsz képet a neten a fékezőkábelekről?
EDE 432922 2010. április 14. 21:00
Válasz erre
Laci!

A második képed mindenképpen leleplező! Az a találat tényleg nincs ott. Viszont a harmadik grafika.
Laci 432921 2010. április 14. 20:23
Válasz erre
2010-06-01 714
2010-06-01 714
01_bismarck_wreck_stem_forecastle
01_bismarck_wreck_st...
51_bismarck_wreck
51_bismarck_wreck

Balázs!
Ha jobban átvizsgálod a makettet,akkor felfedezel olyan találatokat is ,melyek nem is voltak rajta.Úgyértem olyan találatok,amik átütötték a páncélzatot,holott az eredeti roncson nyoma sincs átszakító találatnak.Lásd a mellékelt képet,gondolok itt például az orr rész horogkeresztjénél!
Én nem védeni akarom a hajómat!
Üdv!
BBalázs 432920 2010. április 14. 19:55
Válasz erre
Azért nem eszik ezt olyan forrón. Mellesleg, szerintem jobban szétvolt luggatva a Bismarck, el kell olvasni Ludovic K. regényét, beszámolók szerint a parancsnoki torony, árbóc, stb. elvolt már lőve. Tűzvezető központok és még sorolhatnám...
Nem szégyen a vereség, mert ismerjük a körülményeket és a Bismarck történetét. Óriási áldozat árán, de legyőzték.
De hatásos, nekem elnyerte a tettszésem.
zaran 432919 2010. április 14. 19:16
Válasz erre
Nem is volt. A Németek süllyesztették el, hogy ne kerüljön ellenséges kézre. Csak az angolok terjesztették, hogy ementáli lett, azért, mert a Brit flotta nagy és legyőzhetetlen.
A legenda ha elvész, akkor a nép bizalma megrendül, kitartása megszűnik, és a Németek nyerik a háborút.
Laci 432918 2010. április 14. 19:13
Válasz erre
Nem tudom ki hogy van vele,de szerintem ennyire nem volt szét luggatva szerencsétlen hajó!
zs180 432917 2010. április 14. 17:23
Válasz erre
Kösz, Chevy, megelőztél a válasszal.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.