/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Kalóz 432997 2010. május 8. 15:55
Válasz erre
Én pl. más oldalak böngészését értettem alatta.
lucky 432996 2010. május 8. 15:53
Válasz erre
Így van pl fotómaratást tervezni..:)))
Kalóz 432995 2010. május 8. 15:29
Válasz erre
Közben azért lehet mást is csinálni! :)))
lucky 432994 2010. május 8. 15:19
Válasz erre
Igen, de ha működik akkor gyorsabb is.
Kalóz 432993 2010. május 8. 14:37
Válasz erre
Viszont kicsit macerásabb, nemde?
lucky 432992 2010. május 8. 14:35
Válasz erre
De működik a szétbont, újra csatlakozik módszer is, igaz nem mindenkinél.
Kalóz 432991 2010. május 8. 14:33
Válasz erre
Ha nem a belépő oldalon lévő download gombbal akartok letölteni, hanem a szövegre kattintva behozni a második letöltő oldalt, akkor a Rapidsare oldaláról lehet tölteni az ott megszokott korlátozásokkal. (letöltés befejezése + 15 perc)
lucky 432990 2010. május 8. 13:04
Válasz erre
EDE 432989 2010. május 8. 11:34
Válasz erre
Excessor!

Hálás köszönet!
Már le is töltöttem az Intrepidet!
Excessor 432988 2010. május 7. 22:45
Válasz erre
Hello!

Na itt a cím:

http://www.filestube.com/a/anatomy+of+the+ship

Annyi korlátozás van csak hogy egy nap egy könyvet tudsz letölteni csak. Kivéve ha kikapcsolod a gépet meg újra be mert akkor megint lehet egyet letölteni. Vagy fentmaradsz éjfél utánig:)
SImi 432987 2010. május 7. 22:15
Válasz erre
Szia!
Ez egy forintos kérdés volt! Hát persze, hogy add meg, hogy honnan lehet letölteni! Köszi!
SImi 432986 2010. május 7. 22:13
Válasz erre
Szia!
Nagyon szép és mutatós a fedélzet, csak a feketével még kontúrosabb lett volna az osztás. Úgy tudom, hogy a pallók találkozásánál bitumennel szigeteltek, hogy ne tudjon a víz befolyni és megdagasztani a fedélzetet, mert az beláthatatlan kövtkezményekhez vezetett volna: felpuposodás, deformáció...
Excessor 432985 2010. május 7. 20:40
Válasz erre
Hello!

Korábban megkaptam itt az Anatomy of The Ship sorozatból a Hood -ot pdf-ben letölteni. Hálás is vagyok érte. Kutakodtam és elértem, hogy most már minden ebben a sorozatban megjelent könyvet le tudtam tölteni (Bismarck, Yamato, Fuso, Warspite, Gambier Bay, Victorious, stb.) Megadjam a listát ahonnan le lehet tölteni ezeket?
EDE 432984 2010. május 6. 22:36
Válasz erre
Laci!

Ez nagyon durva! Elmehetsz babaházat parkettázni! :)
Laci 432983 2010. május 6. 22:30
Válasz erre
Bismarck fedélzet 001
Bismarck fedélzet 001
Bismarck fedélzet 002
Bismarck fedélzet 002
Bismarck fedélzet 003
Bismarck fedélzet 003

Simi!
Elkészült a fedélzet egy darabja az orrnál.Szépen lecsiszoltam,majd neki kezdtem a horgonylánc magasítójának.Szerintem a fedélzet szép mintás lett,még így fekete oldal festés nélkül is.Szerinted?
Üdv!
Jozsi 432982 2010. május 4. 21:39
Válasz erre
Üdvözlet Minden Hajósnak!

Lesz egy hajós találkozó. Akit érdekel az nézzen bele a Történelmi vitorlások topikba. Fizimókus-t keresse ma (május 04. délutáni) időponttal.
Sebi 432981 2010. május 1. 18:13
Válasz erre
Szia !

Engem is érdekelne milyen lett ;)
SImi 432980 2010. május 1. 13:07
Válasz erre
Szia!
Alig várom a képeket! Én is teszek majd fel a jövő héten a PoW-ről, persze azokon is még provizorikus állapotban látható, de már legalább hajó formája van!
zs180 432979 2010. május 1. 10:22
Válasz erre
Elsősorban Siminek üzenem, de mindenki másnak is akit érdekel, hogy elkészültem (végre-valahára) a diorámámmal, mely a falklandi harccsoportot ábrázolja. A víz messze nem lett tökéletes, de ahhoz képest, hogy ez az első próbálkozásom, megjárja. majd teszek fel képeket.
ChevyG 432978 2010. április 30. 22:21
Válasz erre
Szeva!
Jól haladsz!
Harjá!
Pillragacsnak az Aerobondot javaslom! viszonylag nagy, és kb 700ft (3 féle van), nem kell hozzájuk aktivátor spray.

üdv!
SImi 432977 2010. április 30. 15:41
Válasz erre
Szia!
Ja, az a Hood fedélzetén lett alkalmazva elsősorban. Hogy a fánál hogyan válik be a vízfesték, nem tudom. Legfeljebb az enamel-es lakkozás után lehetne kipróbálni. (Az acryl-t ugyanis lehet, hogy oldja a víz...) A pallók fekete illesztéseit nem hiszem, hogy így lehetne imitálni.
Laci 432976 2010. április 30. 13:36
Válasz erre
új horogkereszt
új horogkereszt

Simi!
Úgy emlékszem egy másik féle módszert is hallottam tőled még anno a Stefánián.Ott valami vízfestékes fekete módszert mondtál.Vagy keverem a fedélzet elkopottságát imitálással?Mindegy majd még lesz egy két álmatlan éjszakám,mire kiötlöm,hogy is legyen pontosan.Mindenesetre gőzerővel folyik a fedélzet építése,viszont kb. egy hétig nem leszek itthon,az kiesik.
Üdv!
SImi 432975 2010. április 30. 13:21
Válasz erre
Szia!
Nem tudom konkrétan melyik hozzászólásra gondolsz? Talán arra, amikor a PoW fedélzetének készítését taglaltam? Az vésett szitrol lapból készült, tehát a hosszirányú osztások adottak voltak, a keresztirányúakat pedig grafitceruzával (0.5-ös Rotring megcsiszolt heggyel) rajzoltam rá. Végülis a hosszírányú véseteket is kihúztam vele - a határozottabb kontúr miatt.
Sszabi 432974 2010. április 29. 18:16
Válasz erre
Üdv!

Nem tudom, hogy érdekel e egyáltalán valakit, de azért belinkelem. A GPM oldalán fedeztem fel, hogy papír SMS Tegetthoff-ot akarnak kiadni 1/250 és 1/400-ban. Már ha jól értelmezem akkor ehhez nem járnak alapból a lézer vágott cuccok. Ha tévednék akkor bocsi...

www.gpm.pl/eng/index.php

További szép napot!
Laci 432973 2010. április 29. 09:52
Válasz erre
Simi!
Segíts már nekem légyszíves!Vissza keresgéltem a hozzászólásokat,de vagy én vagyok vak,vagy a technika ördöge játszik velem,de nem találom azt a hozzászólást,mikor leírtad,hogy hogyan készítetted el a fedélzeten a csíkokat.Előre is köszi a segítséged.
Üdv!
U.i.:Tegnap ért egy kis enyhe szívroham,a fedélzet ragasztgatása közben véletlenül letörtem az orr lobogó helyét.Újra kellett csinálnom,de valahol nem is bánom,mert a régi horogkereszt nem igazán tetszett,és így az új sokkal szebb lett.
Laci 432972 2010. április 29. 08:53
Válasz erre
Simi!
Olvastam egyszer,hogy TE milyen speciális eljárással készítetted a fedélzet körvonalait.Gondoltam csiszolás után megpróbálom én is ezt a technológiát,és csak utána lakkozom a fedélzetet.Meglátjuk mi lesz,de elrontani nem szeretném.
Üdv!
SImi 432971 2010. április 28. 22:35
Válasz erre
Laci!
Eső után köpönyeg... lehet, hogy érdemes lett volna a pálcikák megfelelő oldalait feketével befesteni a beragasztás előtt, hogy a csiszolás után jól kirajzolódjon a kontúr.
SImi 432970 2010. április 28. 22:32
Válasz erre
Szia Hajókovács!
Írigylésre méltó az a pedigré, amit felsorolsz. Most már nem is csodálkozom semmin sem veled kapcsolatban: pecsétkészítés, Titatnic stb stb. Régen se lehetett túl sok ilyen ember "forgalomban", de mára már szinte kis is haltak a hasonló polihisztorok. Te az egyik - ha nem az utolsó - vagy közülük. Jó pár mérnök ismerősőm van, akinek a kreativitása elbújhat a tied mögött. Többnyire megfáradt emberek, akik beleuntak a szakmájukba. Te ellenben úgy mozogsz, gondolkodsz, mint egy 20-25 éves fiatal. Mert vannak céljaid, és közben nagyon jó ember is vagy... sokat teszel másokért. És ez a lényege mindennek: hogy szétosztod magad, de közben nem fogysz el, hanem több leszel. Csak így tovább...
Hajókovács 432969 2010. április 28. 21:43
Válasz erre
Szia Laci!

Igen impozáns igy egy nagyobb felületen, de magad is látod amit mondtam neked előre , hogy nagy lessz a felületi egyenetlenség, nem lesz könnyű lecsiszolni.
De ne add fel , kitartás, biztosan szép lesz.
Hajókovács 432968 2010. április 28. 21:39
Válasz erre
Szia SImi!

Na azért ne essünk tulzásokba a varázslást illetően, ezt megcsinálták már vagy 13O évvel ezelött is. Az sem titok , hogy mi volt a civil foglalkozásom mielött nyugdijas lettem. Egyszerű karbantartó villanyszerelő azaz TMK-ás az viszont nagy előny , hogy a Ganz Danubius Hajógyár angyalföldi gyáregységében , Majd egy pár évig az akkor még Jugoszlávia Pola- i Uljanik hajógyárában ténylegesen mint hajókovács, aztán egy idő után hidraulika vezérlés hálozat szerelő azaz majdnem mint csőszerelő.
Talán összefoglalva ,igen jó iskolát járhattam végig a közel negyven év alatt.
Sőt a valóságban is sok szakmai iskolát jártam végig mint már dolgozó , ha jól számolom vagy 17 évet jártam különböző esti iskolákba.A ma divatos kifejezéssel élve én már a 7O- es években gyakoroltam az élethosszig tartó tanulást. De bizonyára ismered a mondást , hogy mit irnak a modellező vagy makettező sirjára amikor meghal
" Szakmai továbbképzése végére ért"
SImi 432967 2010. április 28. 09:15
Válasz erre
Szia Laci!
Szépen alakul a fedélzet. Csak cérnával bírjad... Az az orrfedélzet különösen is macerás. Hátrébb majd talán gyorsabban fog menni. Amikor pedig majd lecsiszolod és lelakkozod, már nem fogsz emlékezni a gyötrelmekre.
Közben egy másik lakkal átfújtam a testet, most már szép lett a végeredmény. Ha ma lesz egy kis időm, beragasztom a főfedélzetet és akkor nem sokára (talán a jövő hét elején) én is teszek fel néhány értékelhető képet.
Laci 432966 2010. április 28. 07:39
Válasz erre
illesztések
illesztések
2 nap ennyit haladtam
2 nap ennyit haladtam
fedélzeten
fedélzeten

Üdv mindenkinek!
Különösen Simi és Hajókovács figyelmét hívnám fel!
Elkezdtem a fedélzetet,mint látszik gyufaszálból.Az illesztéseket rétegelt lemezből készítettem el.Igen lassan halad,és írtó mód eszi a pillanat ragasztót.Ez még nyers állapotban van,még az egyenetlen felület miatt le kell csiszolnom.
Üdv!
EDE 432965 2010. április 27. 17:58
Válasz erre
Láttátok már a Fujimi új 500-as hajóit?

www.hlj.com/product/FUJ61001
SImi 432964 2010. április 26. 21:54
Válasz erre
Eez igen! Csodálatos a percizitás! Olyan szép, mint a mesében! Kiváncsian várjuk a végső képeket, na és persze a "végtermék" kipróbálását! Zs180-at egyszer kérdeztem, hogy mi volt Hajókovács barátunk mestersége, azt mondta, nem tudja pontosan. De én most már tudom: Varázsló volt és maradt is!
Laci 432963 2010. április 26. 21:45
Válasz erre
Löveg bölcső
Löveg bölcső
Löveg bölcső 1
Löveg bölcső 1
a második félkészen
a második félkészen
Löveg bölcső -forgatható
Löveg bölcső -forgatható
forgató csiga
forgató csiga
forgató csiga a tartóval-persze még nem rögzítve
forgató csiga a tartóval-persze még nem rögzítve
a bölcső belső része
a bölcső belső része
fogaskoszorú-itt érdemes megfigyelni,hogy lemezből van hegesztve az egész bölcső
fogaskoszorú-itt érdemes megfigyelni,hogy lemezből van hegesztve az egész bölcső
az egész lemezből megépítve
az egész lemezből megépítve
a lövegcsövek tartói építés alatt
a lövegcsövek tartói építés alatt

Szóval az ígért képek Hajókovács barátunk által készített lövegtornyokról.Megkért engem,hogy csináljak olyan képet is,ahol látszik,hogy lemezből lett összehegesztve.Elmondása alapján működőképes! állapotba akarja megépíteni,és ezért éjt nappá téve dolgozik rajta,hogy időre kész legyen,ami így is nagyon szűkös.Mellesleg 1:1-ben van építve.Lenyűgöző!
Mindenkitől elnézést kér,hogy ebből kifolyólag nem nagyon tud részt venni a fórum életében!Elmondása alapján -idézem- "így lett Hajókovácsból Fegyverkovács"!
Üdv!
Laci 432962 2010. április 24. 20:31
Válasz erre
Szia Simi!
Hát ez a fránya lakk megdolgoztat bennünket.Jelenleg nem vagyok itthon,csak hétfőn tudok vele foglalkozni.Viszont voltam Jani barátunknál látogatóban,és megnéztem,hogy milyen nagy "fába" vágta a fejszét.Éppen a löveg állásokat csinálta és meg kell hagyjam nagyon tetszett.Panaszkodott,hogy sajnos a fórumon nem nagyon tud jelen lenni,ugyanis kora reggeltől késő estig munkálkodik,hogy időben be tudja fejezni.Sőt nem is egyet,hanem 2 darabot.Képeket csináltam a készülő művéről,viszont azokat csak hétfőn tudom feltenni a fórumra.
Üdv!
SImi 432961 2010. április 24. 13:50
Válasz erre
Szia Lacikám!
Én a mai napon sikeresen kijavítottam a lakkozás hibáit átfújással. Csak most meg egy kicsit túl matt lett az alsó, vörös rész. Még valami félfényes lakkot lehet, hogy ráfújok, hogy vegyek el abból az erős mattságából. Sok sikert neked is. Ne feledkezz meg a megfelelő higítás beállításáról, a nagyobb előnyomásról, na és persze a próbafújásról. Sajnos a lakkok nem úgy viselkednek, mint a festékek...
Hajókovács 432960 2010. április 24. 07:23
Válasz erre
Kedves Csatahajós!

Segitő szándékodat előre is köszönjük!
Közvetlen a Lajta projekthez nem tartozik adó 1% os lehetöség, de az egyesületünk szivesen elfogadja a felajálásodat.
adószámunk : 18253O14-1-43
Üdvözlettel Bicskei János
csatahajós 432959 2010. április 23. 20:34
Válasz erre
Kész van a Lexes cikk, lehet hogy végül is elektronikus formában fog publikálásra kerülni :) hamarosan.

Hajókovács!

Kérdezném, hogy adó 1% felajánlással van-e valami lehetőség a Lajta restaurációs projektet támogatni? Amennyiben nincs akkor esetleg a Hajózástörténeti Klubnak is szívesen adnám.

Segítséged előre is köszi,

Ákos
Sebi 432958 2010. április 23. 18:25
Válasz erre
Szia !

Nem az összeállítási rajzra gondolsz véletlenül ?
Vagy saját építés lenne és ahhoz kellene tervrajz ? Valószínű, hogy olyant nem fogsz találni. Ajánlom viszont ezt a cd-t (illetve cd-ket) a figyelmedbe:

modelshipwrights.kitmaker.net/modules.php
Ha jól tudom, ez egy hatrészes sorozat és televannak képekkel. Vagy próbáld meg felvenni a kapcsolatot ezzel az úriemberrel:

www.carrierbuilders.net/articles/20050304_1_144_Nimitz_Part_I/20050304_1_144_Nimitz_Part_I.htm

Jó kis cikket írt, de az nem derül ki, hogy milyen háttéranyagból dolgozott.

Üdv.
EDE 432957 2010. április 23. 14:34
Válasz erre
No! Majd megnézük!
A Hoodost nem nagyon akakrta letöltögetni!

Egyébként mi van a Lexingtonos cikkeddel?
csatahajós 432956 2010. április 23. 12:34
Válasz erre
A későbbi részekben (azokat is érdemes megnézni) vannak ennél nagyobb pontatlanságok is, de egyébként összességében szerintem tűrhető.

A Bismarckos Dogfightsban viszont a Hood szétrobbanását zseniálisan megcsinálták, meg az a jelenet ahogy a hídról az orr felé nézve dől hátra és jobbra a törzs kettészakadt első része és közben az a zene...hátborzongató.
Gabipapa 432955 2010. április 23. 12:22
Válasz erre
Szeretnék hozzájutni a Nimitz maket tervrajzához. Kérlek segítsetek.! Köszönettel Gabipapa
EDE 432954 2010. április 23. 12:00
Válasz erre
Csatahajós!

Jók ezek a 3d grafikás dolgok.
Azért az Enterprise-nak a fedélzetét lefesthették volna szürkére, 41 júniusától sosem volt natúr.
EDE 432953 2010. április 23. 11:59
Válasz erre
Laci!

Nem akakrok bele kontárkodni, de úgy tűnik ekkora felületet több rétegben kell lakkkozni.
Lehet, hogy kéne írnod a festéses topikba, ott vannak sokat próbált emberek, lehet, hogy tudnak segíteni.
Laci 432952 2010. április 22. 19:54
Válasz erre
Simi!
Köszi a biztatást!Pedig már úgy felidegesített...Akkor ez nem a mi napunk volt úgy látom.
Üdv!
SImi 432951 2010. április 22. 17:29
Válasz erre
Laci!
Én is pórul jártam ma a lakkozással: megfolyt, nem lett egyenletes, a szórópisztoly is igen furcsán viselkedett. Szóval kicsit elrontottam. Elhagytam a próbafújást és ez volt a legnagyobb baj... Jártam már így, nem kell azért annyira megijedni. Ha sikerül egy lakkot jól belőni és újra átfújod, most már hibátlanúl, akkor ezek a "jelenségek" el fognak tűnni. Én is ezt fogom tenni.
Laci 432950 2010. április 22. 16:06
Válasz erre
Simi!
Képzeld meggyűlik a bajom ezzel a matt lakkal.Átfújtam az egész testet.Kezdődött azzal,hogy tiszta szürke porszerű képződmény keletkezett rajta.Szerencsére azt száradás után nyomtalanul letöröltem száraz ronggyal.Viszont a színe tiszta foltos lett a lakktól.Hol matt hol fényes.Na átmentem rajta még egy sorral.Szebb lett.De olyan a tapintása,hogy érdes.Viszont ami nem teszik benne,hogy az egyik oldala szép matt lett,a másik oldala meg bársony szerű.Az alja meg olyan izé.Szóval nem vagyok vele megelégedve.Fújjam újra a színeket?Vagy mi a ... csináljak?Marhára idegesít!
Üdv!
csatahajós 432948 2010. április 21. 21:08
Válasz erre
Linkek mentek. Berakom ide is, hátha másokat is érdekel (a Bismarckos egész biztosan népszerű lesz itt :):

www.youtube.com/watch
Ebből a szériából a kamikazésat mindenképpen érdemes megnézni még, de a repülősök sem érdektelenek.

Ez pedig az Enterprise-ról szóló sorozat első része (ha jól emlékszem 10 rész van):

www.youtube.com/watch
SImi 432947 2010. április 21. 15:31
Válasz erre
Szia!
Szerintem is szép hajó! És a kiállítás összes képét érdemes megnézni, mert elég erősnek tűnik a felhozatal! Színvonalas építések sora látható - még egy kicsit el is szégyelltem magam...
Ákos! Ígértél valamilyen linket megtekintésre, elküldenéd? (phely64 kukac t-online.hu)Köszi: Imi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.