<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sszabi | Adatlap | 433149 | 2010. június 24. 08:34 | ||
Sebi | Adatlap | 433148 | 2010. június 23. 22:42 | ||
Szia ! Itt pedig akad néhány kép és leírás a makett építéséről: smmlonline.com/articles/arizona/arizona_banner.html | |||||
Sszabi | Adatlap | 433147 | 2010. június 23. 19:13 | ||
Vlevi köszönöm szépen! Nyakatekert egy gyártónévlánc XD Végülis megéri az árát ha a kiegészítőket is beleszámolom ... | |||||
vlevi | Adatlap | 433146 | 2010. június 23. 18:22 | ||
Ja, egy dobozbontás mégis van : www.1999.co.jp/eng/10087074 | |||||
vlevi | Adatlap | 433145 | 2010. június 23. 18:20 | ||
Hát, ha itt nincs, akkor talán sehol : cs.finescale.com/FSMCS/forums/p/124281/1246073.aspx
Ahonnan ide irányítanak : www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php Mondván, hogy "The HB Arizona in 1:350 scale is essentially the same kit as the MiniHobby Models Arizona. The MiniHobby Models kit is also the same as the sort-lived Banner labeled kit as well as a kit which was put out for a while under the Trumpeter label. " Magyarul, ugyana, mint a Minihobby hajója, az pedig ugyanaz, mint a Banner, ami később Trumpeter emblémával is megjelent. Az írás hitelességéről neked kell meggyőződnöd. | |||||
Laci | Adatlap | 433142 | 2010. június 23. 10:56 | ||
Sszabi! Ebből a modellből,csak a távvezérlő,motor és elektronikai kütyük amit nem nem kell csinálnom.Részben.Az összes többit igen! Üdv! | |||||
Essex | Adatlap | 433141 | 2010. június 23. 09:51 | ||
Egy hidroplánt daruval vízre tenni és onnan felszállni akár 5-10-15 perc is lehet, a katapultról meg huss, már fent is van. :-) Néha nagyon sok múlhatott a gyors felszálláson, vagyis azon, hogy minél hamarabb felfedezzék az ellenséget, tisztázzák egy távolban felbukkanó valami hovatartozását és mibenlétét vagy minél hamarabb az ellenséges hajó fölé jusson, hogy segítse a tüzérség célzását. Ha a helyzet megkívánta, akkor eleve a katapulton állt a gép készenlétben, és csak a pilótának kellett beszállnia (meg a katapultot kezelőknek kellett előkerülniük), már indulhatott is. Ha nem lett volna katapult, akkor a daru személyzetét kell előszedni, beüzemelni a darut, beakasztani a kampót, szép lassan, óvatosan vízre tenni, eltávolodni a hajótól és már kezdődhetett is a szép komótos felszállás. Mondjuk a leszállás sem volt mindig leányálom. Ha egy kicsit hullámosabb volt a tenger, akkor gyakran csináltak a hajóval egy lassú fordulót, és a belső íven kisimuló tengerrészre szállt le a hidroplán. Ezután persze meg kellett állni a hajóval, a gépet mellé manőverezni és beemelni. A másik módszer az volt, hogy egy matrac szerű valamit lógattak ki és eresztettek a vízig a hajó mellé, ez egy sávban kisimította a vizet, és ebbe a sávba szállt le a gép, közvetlenül a hajó mellé. Az amcsik ezt egészen odáig fejlesztették, hogy a hidroplán - ez esetben szükségszerűen középső úszótalpas, de nekik csak ilyen volt - alján volt egy kampó, a leszálló gép megközelítette a matracot, hogy a kampó beleakadjon. Ennek hatására a gép együtt haladt a hajóval, azzal azonos sebességgel, így nem kellett megállni a beemeléshez. Harci helyzetben nem egy hátrány. (Lehet, hogy más flottáknál is alkalmazták, de ezt most hirtelen nem tudom megmondani.) Az amcsi csatahajókon volt olyan gép is, ami átszerelhető volt kerekesre (pl. Kingfisher), ha eleve egy parti reptérre akartak repülni vele. Persze ekkor a hajó a gépét csak a kikötőben kaphatta vissza... :-))) | |||||
Sszabi | Adatlap | 433140 | 2010. június 23. 08:38 | ||
Üdv! Építette már valaki a Hobby Boss 1/350-es Arizonáját? Mert most láttam, hogy nagyon jó árban van a makett, ami némi gyanakvásra is ad okot... Ha valakinek van valami infója és közli velem annak hálás leszek!(dobozbontást én nem találtam:( Laci! Nagyon kreatívak vagytok!:) Amúgy a hidroplán is saját gyártmány lesz? Üdv! | |||||
Laci | Adatlap | 433139 | 2010. június 22. 23:58 | ||
Excessor! A daru célja,hogy a vízre landolt hidroplánokat beemeljék a fedélzetre.A katapult azért volt szükségszerű,mivel egyszerűbb -és ész szerűbb- volt a fedélzetről nagy nyomással indítani a repülőgépet nagy sebességre,mint például a vízről megtéve pár 100 métert hosszasan felszállni.Nem beszélve a viharos vízen,ami egyszerűen lehetetlen,és veszélynek kitéve a pilótát illetve a gépet. Ha nem így van javítsatok ki! SImi! Nekem is más témám lenne.A fenti kép azt mutatja,hogy a főárbóc lesz a vevő a távirányítónak.Mivel ez a legmagasabb rész a hajón és tiszta rézből van,úgy gondoltuk haverral ez tökéletes álcája annak,minthogy valami külön vezetéket iktassunk be a hajó képét rondítva.Eredetileg az egyik radart szemeltük ki,de bonyolultsága miatt az árbóc mellett döntöttünk. Utóiratként annyit fűznék hozzá,hogy örülök,hogy ilyen nagy emberek segítenek,mint TI,mert így valóra válthatom elképzeléseimet a hajóval kapcsolatban! Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 433138 | 2010. június 22. 23:58 | ||
Hidroplánok... pl lehet, hogy elég viharos az idő, és nagyon "hullámos" a tenger, akkor azért elég nehéz egy ilyen géppel a felszállás, ha egyáltalán nem lehetetlen. Ha viharos időben a vízre teszik a gépet, lehet, hogy az első hullám nekicsapja hajótestnek és vége is az egész mutatványnak. | |||||
Excessor | Adatlap | 433137 | 2010. június 22. 23:25 | ||
Szia Simi! Ugyanilyeneket láttam a Scharnhorst esetében is, bár néha szinte lehetetlen helyeken - pl. valami felépítmény sarkánál eldugva, kémény környékén csónakok alatt, stb. Más. Repülőgépek. Ebben az időben ugyebár minden felszíni hajón (ami nem anyahajó) katapultról indított hidroplánok voltak. Minek kellett katapult? A hidroplán fel is tud szállni a vízről, miért nem elég ha a daru lepakolja a vízre aztán spuri onnan? | |||||
SImi | Adatlap | 433136 | 2010. június 21. 22:32 | ||
Hát hogy fény legyen a főfedélzet alatti, beljebb eső helyiségekben is. | |||||
Jozsi | Adatlap | 433135 | 2010. június 21. 21:50 | ||
Üdv! Ma láttam Pék Gyuri Falklandi dióját élőben. Nagyon jó! | |||||
Tommy | Adatlap | 433134 | 2010. június 21. 19:12 | ||
Sziasztok! Mi a szerepük ezeknek az ablakoknak? Ha nem túl naív kérdés...:) | |||||
Laci | Adatlap | 433133 | 2010. június 21. 18:35 | ||
SImi! Összesen hét fajta skylight van a Bismarck fedélzetein.Ebből amit most felraktam 14 db kell,38 db kell összesen a hajóra. A fedélzetből kb. a negyedénél kicsit több van kész,a pillanatragasztó hiánya miatt. Felénk nem jönnek ilyen csúnya viharok,mindig elkerülnek minket.Egy-kettő erre téved,de azok se komolyak. Üdv! Már azt hittem el vagy veszve! | |||||
SImi | Adatlap | 433132 | 2010. június 21. 09:04 | ||
Laci! Gratulálok a "skylight"-okhoz, jól sikerültek; mint szinte minden, amit eddig csináltál. Ha jól emlékszem, volt ezekből bőven a Bismarck fedélzetén, úgyhogy még lesz velük dolgod. Hogy állsz a fafedélzettel? Közben elég rossz hírek érkeznek az ország azon részéről: jégeső, vihar stb. Remélem, nálatok nem volt ítéletidő. Felénk eddig semmi extrém dolog nem történt. | |||||
Laci | Adatlap | 433131 | 2010. június 19. 00:36 | ||
Üdv mindenkinek! Elsősorban SImi az akit ez jobban érint,mert ő világosított föl ezekről a "skylight" ablakokról,hogy így a szerepét ismerve sikerüljön úgy megcsinálnom,ahogy azt kell.Köszönöm neki! Viszont mindenkinek küldöm a képeket akit érdekel! Üdv! | |||||
Essex | Adatlap | 433130 | 2010. június 17. 16:51 | ||
Hátha valakinek nincs jobb dolga a Múzeumok Éjszakáján, mint hogy hajókat nézegessen... muzeumokejszakaja.hajosnep.hu/ | |||||
Laci | Adatlap | 433129 | 2010. június 14. 11:02 | ||
Tommy | Adatlap | 433128 | 2010. június 13. 22:53 | ||
Laci! Épp akartam kérdezni, hogy a hossza nem rövidebb 3mm-rel? Mert elég feltűnő...:D Köszi a dvd-t! Üdv Tommy | |||||
Laci | Adatlap | 433127 | 2010. június 13. 11:19 | ||
Sszabi! Köszi szépen! Hajókovács! Ezt elsősorban neked üzenem!Tegnap hivatalosan is átadtam a német Kriegsmarine-nek a Bismarckot.Mivel,mint írtad,hogy zászló (bocsánat,lobogó) ügyben már nem igen tudsz segíteni,ezért be kellett érnem azzal ami van.Tehát a valamikor küldött anyagból kellett megcsinálnom,amit tudjuk,hogy elég merev anyagból van.Viszont összehajtottam és hajszárítóval formára melegítettem.Majd hideg levegőt fújva rá "megszilárdult".Mérete majdnem pont jó,igaz magassága megegyezik,de hossza 3mm-el rövidebb.Viszont úgy gondolom,hogy ezt már nem fogják látni,mivel összehajtott állapotban fel sem tűnik.Ha nem akkor kövezzetek meg! Az orr zászlót sajnos nem bírom felhasználni,mert az már mindenhogy méreten felüli és az már igen szembetűnő. Üdv! | |||||
Sszabi | Adatlap | 433126 | 2010. június 12. 12:50 | ||
Szééép munka :) | |||||
Laci | Adatlap | 433125 | 2010. június 12. 12:32 | ||
Üdv mindenkinek! Megy a "parkettázás" a hajón,igaz elég lassan.Már szinte mindenhol kifosztottam a környéken az összes pillanatragasztót.Ezért is halad lassan.Viszont látványosan alakul,és néha elég idegtépő. Tommy! A dvd-t kiírtam,de csak hétfőn tudom feladni. SImi! Nem hallani felőled!Mi újság a "tengerpart" másik oldalán? Üdv! | |||||
Laci | Adatlap | 433124 | 2010. június 11. 09:14 | ||
Tommy! Úgy látom az e-mail nem látszik!Bocsi! hatvanilaci@citromail.hu Ide Küld el a címed! Üdv! | |||||
Laci | Adatlap | 433123 | 2010. június 10. 09:54 | ||
Igazán nincs mit! | |||||
Tommy | Adatlap | 433122 | 2010. június 10. 00:09 | ||
Laci! Az szuper lenne! A többit megbeszéljük mailben. Üdv és köszi előre is! | |||||
Laci | Adatlap | 433121 | 2010. június 9. 23:30 | ||
Tommy! Ha kell kiírom neked dvd-re!Dobj egy címet az e-mail címemre és küldöm a többit is.Ugyanis van több kiadás is. Üdv! | |||||
Tommy | Adatlap | 433120 | 2010. június 9. 21:10 | ||
Igen, pont azt a natgeo-s filmet keresem én is valahonnan...:) | |||||
Laci | Adatlap | 433119 | 2010. június 9. 18:05 | ||
Vlevi! Tudom én!Megvan ez nekem,viszont ott csak úgy látszik a keresztelés,hogy puff odavágják az üveget és kész.De ezen a képen totál közel látszik a számozás.Tudtommal a Natgeo-s felvételen meg nem látod konkrét azt a részét a hajónak!De nincs harag! Üdv! | |||||
vlevi | Adatlap | 433118 | 2010. június 9. 17:20 | ||
Mondom én. Létezik. shop.nationalgeographic.com/ngs/product/dvds/adventure-and-exploration/search-for-the-battleship-bismarck-dvd Természetesen sokat foglalkozik a megtalálásával is, de vannak benne archív felvételek. | |||||
vlevi | Adatlap | 433117 | 2010. június 9. 17:18 | ||
Discoveryn, national geo-n annakidején filmben is leadták. Sőt, szerintem kiadták DVD-n is. | |||||
Laci | Adatlap | 433116 | 2010. június 9. 16:58 | ||
Üdv midenkinek! Hoppá-hoppá mit találtam!Ezért jó az internet!Egyik eredeti felvételen sem láttam pontosan a Bismarck merülésének számozását.Eddig!A feltett kép a hajó vízre bocsátását örökítette meg 1939 február 14-én.Pár érdekes képet is tettek a fő oldalra,amit tüzetes átnézést követően nagy örömmel fedeztem fel.A megörökített képen éppen a keresztelő látszik,amit,mint tudunk igen közel szoktak végezni a hajóhoz.Ott felfedeztem a Bismarck merülési számozását.ha kinagyítjátok a képet akkor lehet látni,amint a "0" illetve fölötte a "2",valamint a "4" is látszódik.Ez számomra olyan,mint aki megtalálta Tutanhamon sírját. Üdv! | |||||
momi | Adatlap | 433115 | 2010. június 9. 13:06 | ||
Laci | Adatlap | 433114 | 2010. június 9. 12:03 | ||
Jozsi! E-mailben megpróbáltam a szűrőhálót egy budapesti Henkel vállalatnál,hogy tudnak e segíteni ,de eddig semmi nem jött.Így nem tudom hol próbálkozzak még ezek után.Az erre szakosodott modell webáruházak meg olyan árban adnak egy éppen felhasználható darabot,amiért már szinte ugyanannyi súlyú aranyat tudnék venni! Üdv! | |||||
Sszabi | Adatlap | 433113 | 2010. június 9. 07:46 | ||
Nézegetve a képeket én inkább egy 700-as trumpeter Kusnetzov-ot szereznék be... | |||||
Laci | Adatlap | 433112 | 2010. június 8. 08:21 | ||
Azok lényegében alakra egyforma repülők,egy-két eltéréssel (pl. hajtómű gondola kialakítása,valamint a Su-27 nagyobb repülő stb),viszont szép látvány. Üdv! | |||||
Sebi | Adatlap | 433111 | 2010. június 7. 23:49 | ||
14 darab. 7 Mig-29 és 7 Su-27. | |||||
sulyid | Adatlap | 433110 | 2010. június 7. 19:39 | ||
Sebi | Adatlap | 433109 | 2010. június 7. 19:34 | ||
sulyid | Adatlap | 433108 | 2010. június 7. 14:28 | ||
A italeri Admiral Kuznetsow-ához(1/720,518 ) adnak repcsiket is vagy csak a hajót? | |||||
Gonzo | Adatlap | 433107 | 2010. június 7. 08:55 | ||
Sziasztok Urak! Nem tudom mennyire nézitek a fórum csere-bere rovatát, de a 32116-os hozzászólásban egy úriember 1/350-es Trumpeter féle Essex-et árul: 8500Ft-ért Persze lehet, hogy lefelejtett előlle egy 1-est? Narn ! Gratula a szép I-400hoz! Őt láthattuk a hétvégén Jászberényben? Üdv Gonzo | |||||
zaran | Adatlap | 433106 | 2010. június 6. 09:44 | ||
Azt tudom, de a Kínaiak számára új :) | |||||
BBalázs | Adatlap | 433105 | 2010. június 6. 08:52 | ||
Ez nem új, leselejtezett orosz :) | |||||
zaran | Adatlap | 433104 | 2010. június 5. 21:57 | ||
Szervusztok Találtam egy érdekes képet az új Kínai anyahajóról a Shi Lang-ról moinansari.files.wordpress.com/2009/05/shi-lang6-varyag-05.jpg | |||||
hobbista | Adatlap | 433103 | 2010. június 3. 18:31 | ||
A Tamiyának mostanság vannak olyan készletei, hogy az agyam eldobom! Le vagyok maradva...? Legutóbb a Mogami kitje döbbentett le. | |||||
EDE | Adatlap | 433102 | 2010. június 2. 19:26 | ||
Narn! Pont erről a hajóosztályról volt egy cikk az áprilisi Aranysasban. Marha érdekes! | |||||
SImi | Adatlap | 433101 | 2010. június 2. 12:57 | ||
Szia Ákos! Én is elolvastam az írásodat; tényleg jól sikerült! Jól sikerült ötvözni a száraz adatokat az eseményekkel, koncepciókkal és így nem lett unalmas. Sok új ismerettel gazdagodtunk. Köszönöm! | |||||
csatahajós | Adatlap | 433100 | 2010. június 2. 10:00 | ||
EDE, Sebi, köszönöm! Most gőzerővel készül már a 2. rész :) | |||||
Narn | Adatlap | 433099 | 2010. június 2. 01:09 | ||
hobbista | Adatlap | 433098 | 2010. június 1. 23:11 | ||
Szia! Ki a gyártó? Ez gondolom az I-400 japán tenger alatti monstrum. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Azon is elmélkedtem közben, hogy esetleg az I. VH-s állapotot kéne megvalósítani, de ebben nagy akadályt jelentenének azok az idegesítően bonyolult árbocok...