/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Sszabi 433149 2010. június 24. 08:34
Válasz erre
Sebi köszi neked is:)
Azon is elmélkedtem közben, hogy esetleg az I. VH-s állapotot kéne megvalósítani, de ebben nagy akadályt jelentenének azok az idegesítően bonyolult árbocok...
Sebi 433148 2010. június 23. 22:42
Válasz erre
Szia !

Itt pedig akad néhány kép és leírás a makett építéséről:

smmlonline.com/articles/arizona/arizona_banner.html
Sszabi 433147 2010. június 23. 19:13
Válasz erre
Vlevi köszönöm szépen! Nyakatekert egy gyártónévlánc XD
Végülis megéri az árát ha a kiegészítőket is beleszámolom ...
vlevi 433146 2010. június 23. 18:22
Válasz erre
Ja, egy dobozbontás mégis van : www.1999.co.jp/eng/10087074
vlevi 433145 2010. június 23. 18:20
Válasz erre
Hát, ha itt nincs, akkor talán sehol : cs.finescale.com/FSMCS/forums/p/124281/1246073.aspx
Ahonnan ide irányítanak :
www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php

Mondván, hogy
"The HB Arizona in 1:350 scale is essentially the same kit as the MiniHobby Models Arizona. The MiniHobby Models kit is also the same as the sort-lived Banner labeled kit as well as a kit which was put out for a while under the Trumpeter label. "

Magyarul, ugyana, mint a Minihobby hajója, az pedig ugyanaz, mint a Banner, ami később Trumpeter emblémával is megjelent. Az írás hitelességéről neked kell meggyőződnöd.
Laci 433142 2010. június 23. 10:56
Válasz erre
Sszabi!
Ebből a modellből,csak a távvezérlő,motor és elektronikai kütyük amit nem nem kell csinálnom.Részben.Az összes többit igen!
Üdv!
Essex 433141 2010. június 23. 09:51
Válasz erre
Egy hidroplánt daruval vízre tenni és onnan felszállni akár 5-10-15 perc is lehet, a katapultról meg huss, már fent is van. :-) Néha nagyon sok múlhatott a gyors felszálláson, vagyis azon, hogy minél hamarabb felfedezzék az ellenséget, tisztázzák egy távolban felbukkanó valami hovatartozását és mibenlétét vagy minél hamarabb az ellenséges hajó fölé jusson, hogy segítse a tüzérség célzását.

Ha a helyzet megkívánta, akkor eleve a katapulton állt a gép készenlétben, és csak a pilótának kellett beszállnia (meg a katapultot kezelőknek kellett előkerülniük), már indulhatott is. Ha nem lett volna katapult, akkor a daru személyzetét kell előszedni, beüzemelni a darut, beakasztani a kampót, szép lassan, óvatosan vízre tenni, eltávolodni a hajótól és már kezdődhetett is a szép komótos felszállás.

Mondjuk a leszállás sem volt mindig leányálom. Ha egy kicsit hullámosabb volt a tenger, akkor gyakran csináltak a hajóval egy lassú fordulót, és a belső íven kisimuló tengerrészre szállt le a hidroplán. Ezután persze meg kellett állni a hajóval, a gépet mellé manőverezni és beemelni.

A másik módszer az volt, hogy egy matrac szerű valamit lógattak ki és eresztettek a vízig a hajó mellé, ez egy sávban kisimította a vizet, és ebbe a sávba szállt le a gép, közvetlenül a hajó mellé.

Az amcsik ezt egészen odáig fejlesztették, hogy a hidroplán - ez esetben szükségszerűen középső úszótalpas, de nekik csak ilyen volt - alján volt egy kampó, a leszálló gép megközelítette a matracot, hogy a kampó beleakadjon. Ennek hatására a gép együtt haladt a hajóval, azzal azonos sebességgel, így nem kellett megállni a beemeléshez. Harci helyzetben nem egy hátrány. (Lehet, hogy más flottáknál is alkalmazták, de ezt most hirtelen nem tudom megmondani.)

Az amcsi csatahajókon volt olyan gép is, ami átszerelhető volt kerekesre (pl. Kingfisher), ha eleve egy parti reptérre akartak repülni vele. Persze ekkor a hajó a gépét csak a kikötőben kaphatta vissza... :-)))
Sszabi 433140 2010. június 23. 08:38
Válasz erre
Üdv!

Építette már valaki a Hobby Boss 1/350-es Arizonáját? Mert most láttam, hogy nagyon jó árban van a makett, ami némi gyanakvásra is ad okot...
Ha valakinek van valami infója és közli velem annak hálás leszek!(dobozbontást én nem találtam:(

Laci!
Nagyon kreatívak vagytok!:) Amúgy a hidroplán is saját gyártmány lesz?

Üdv!
Laci 433139 2010. június 22. 23:58
Válasz erre
ötletek 002
ötletek 002

Excessor!
A daru célja,hogy a vízre landolt hidroplánokat beemeljék a fedélzetre.A katapult azért volt szükségszerű,mivel egyszerűbb -és ész szerűbb- volt a fedélzetről nagy nyomással indítani a repülőgépet nagy sebességre,mint például a vízről megtéve pár 100 métert hosszasan felszállni.Nem beszélve a viharos vízen,ami egyszerűen lehetetlen,és veszélynek kitéve a pilótát illetve a gépet.
Ha nem így van javítsatok ki!

SImi!
Nekem is más témám lenne.A fenti kép azt mutatja,hogy a főárbóc lesz a vevő a távirányítónak.Mivel ez a legmagasabb rész a hajón és tiszta rézből van,úgy gondoltuk haverral ez tökéletes álcája annak,minthogy valami külön vezetéket iktassunk be a hajó képét rondítva.Eredetileg az egyik radart szemeltük ki,de bonyolultsága miatt az árbóc mellett döntöttünk.
Utóiratként annyit fűznék hozzá,hogy örülök,hogy ilyen nagy emberek segítenek,mint TI,mert így valóra válthatom elképzeléseimet a hajóval kapcsolatban!
Üdv!
SImi 433138 2010. június 22. 23:58
Válasz erre
Hidroplánok... pl lehet, hogy elég viharos az idő, és nagyon "hullámos" a tenger, akkor azért elég nehéz egy ilyen géppel a felszállás, ha egyáltalán nem lehetetlen. Ha viharos időben a vízre teszik a gépet, lehet, hogy az első hullám nekicsapja hajótestnek és vége is az egész mutatványnak.
Excessor 433137 2010. június 22. 23:25
Válasz erre
Szia Simi!

Ugyanilyeneket láttam a Scharnhorst esetében is, bár néha szinte lehetetlen helyeken - pl. valami felépítmény sarkánál eldugva, kémény környékén csónakok alatt, stb.

Más. Repülőgépek. Ebben az időben ugyebár minden felszíni hajón (ami nem anyahajó) katapultról indított hidroplánok voltak. Minek kellett katapult? A hidroplán fel is tud szállni a vízről, miért nem elég ha a daru lepakolja a vízre aztán spuri onnan?
SImi 433136 2010. június 21. 22:32
Válasz erre
Hát hogy fény legyen a főfedélzet alatti, beljebb eső helyiségekben is.
Jozsi 433135 2010. június 21. 21:50
Válasz erre
Üdv!
Ma láttam Pék Gyuri Falklandi dióját élőben. Nagyon jó!
Tommy 433134 2010. június 21. 19:12
Válasz erre
Sziasztok!

Mi a szerepük ezeknek az ablakoknak? Ha nem túl naív kérdés...:)
Laci 433133 2010. június 21. 18:35
Válasz erre
SImi!
Összesen hét fajta skylight van a Bismarck fedélzetein.Ebből amit most felraktam 14 db kell,38 db kell összesen a hajóra.
A fedélzetből kb. a negyedénél kicsit több van kész,a pillanatragasztó hiánya miatt.
Felénk nem jönnek ilyen csúnya viharok,mindig elkerülnek minket.Egy-kettő erre téved,de azok se komolyak.
Üdv!
Már azt hittem el vagy veszve!
SImi 433132 2010. június 21. 09:04
Válasz erre
Laci!
Gratulálok a "skylight"-okhoz, jól sikerültek; mint szinte minden, amit eddig csináltál. Ha jól emlékszem, volt ezekből bőven a Bismarck fedélzetén, úgyhogy még lesz velük dolgod. Hogy állsz a fafedélzettel?
Közben elég rossz hírek érkeznek az ország azon részéről: jégeső, vihar stb. Remélem, nálatok nem volt ítéletidő. Felénk eddig semmi extrém dolog nem történt.
Laci 433131 2010. június 19. 00:36
Válasz erre
Skylight-ok 001
Skylight-ok 001
Skylight-ok 002
Skylight-ok 002
Skylight-ok 003
Skylight-ok 003

Üdv mindenkinek!

Elsősorban SImi az akit ez jobban érint,mert ő világosított föl ezekről a "skylight" ablakokról,hogy így a szerepét ismerve sikerüljön úgy megcsinálnom,ahogy azt kell.Köszönöm neki!
Viszont mindenkinek küldöm a képeket akit érdekel!
Üdv!
Essex 433130 2010. június 17. 16:51
Válasz erre
Hátha valakinek nincs jobb dolga a Múzeumok Éjszakáján, mint hogy hajókat nézegessen...

muzeumokejszakaja.hajosnep.hu/
Laci 433129 2010. június 14. 11:02
Válasz erre
Tommy!
Ejnye már de jó szemed van...:D
Üdv!
Tommy 433128 2010. június 13. 22:53
Válasz erre
Laci!

Épp akartam kérdezni, hogy a hossza nem rövidebb 3mm-rel? Mert elég feltűnő...:D
Köszi a dvd-t!

Üdv
Tommy
Laci 433127 2010. június 13. 11:19
Válasz erre
lobogó
lobogó
tatlobogó
tatlobogó

Sszabi!
Köszi szépen!

Hajókovács!
Ezt elsősorban neked üzenem!Tegnap hivatalosan is átadtam a német Kriegsmarine-nek a Bismarckot.Mivel,mint írtad,hogy zászló (bocsánat,lobogó) ügyben már nem igen tudsz segíteni,ezért be kellett érnem azzal ami van.Tehát a valamikor küldött anyagból kellett megcsinálnom,amit tudjuk,hogy elég merev anyagból van.Viszont összehajtottam és hajszárítóval formára melegítettem.Majd hideg levegőt fújva rá "megszilárdult".Mérete majdnem pont jó,igaz magassága megegyezik,de hossza 3mm-el rövidebb.Viszont úgy gondolom,hogy ezt már nem fogják látni,mivel összehajtott állapotban fel sem tűnik.Ha nem akkor kövezzetek meg!
Az orr zászlót sajnos nem bírom felhasználni,mert az már mindenhogy méreten felüli és az már igen szembetűnő.

Üdv!
Sszabi 433126 2010. június 12. 12:50
Válasz erre
Szééép munka :)
Laci 433125 2010. június 12. 12:32
Válasz erre
fedélzet apróságok 002
fedélzet apróságok 002
fedélzet apróságok 003
fedélzet apróságok 003

Üdv mindenkinek!
Megy a "parkettázás" a hajón,igaz elég lassan.Már szinte mindenhol kifosztottam a környéken az összes pillanatragasztót.Ezért is halad lassan.Viszont látványosan alakul,és néha elég idegtépő.

Tommy!
A dvd-t kiírtam,de csak hétfőn tudom feladni.

SImi!
Nem hallani felőled!Mi újság a "tengerpart" másik oldalán?
Üdv!
Laci 433124 2010. június 11. 09:14
Válasz erre
Tommy!
Úgy látom az e-mail nem látszik!Bocsi!
hatvanilaci@citromail.hu
Ide Küld el a címed!
Üdv!
Laci 433123 2010. június 10. 09:54
Válasz erre
Tommy 433122 2010. június 10. 00:09
Válasz erre
Laci!

Az szuper lenne! A többit megbeszéljük mailben.
Üdv és köszi előre is!
Laci 433121 2010. június 9. 23:30
Válasz erre
Tommy!
Ha kell kiírom neked dvd-re!Dobj egy címet az e-mail címemre és küldöm a többit is.Ugyanis van több kiadás is.
Üdv!
Tommy 433120 2010. június 9. 21:10
Válasz erre
Igen, pont azt a natgeo-s filmet keresem én is valahonnan...:)
Laci 433119 2010. június 9. 18:05
Válasz erre
Vlevi!
Tudom én!Megvan ez nekem,viszont ott csak úgy látszik a keresztelés,hogy puff odavágják az üveget és kész.De ezen a képen totál közel látszik a számozás.Tudtommal a Natgeo-s felvételen meg nem látod konkrét azt a részét a hajónak!De nincs harag!
Üdv!
vlevi 433118 2010. június 9. 17:20
Válasz erre
Mondom én. Létezik.

shop.nationalgeographic.com/ngs/product/dvds/adventure-and-exploration/search-for-the-battleship-bismarck-dvd

Természetesen sokat foglalkozik a megtalálásával is, de vannak benne archív felvételek.
vlevi 433117 2010. június 9. 17:18
Válasz erre
Discoveryn, national geo-n annakidején filmben is leadták.
Sőt, szerintem kiadták DVD-n is.
Laci 433116 2010. június 9. 16:58
Válasz erre
Bismarck_-_Stapellauf,_Zeitungsmeldung
Bismarck_-_Stapellauf,_Zeitungsmeldung

Üdv midenkinek!
Hoppá-hoppá mit találtam!Ezért jó az internet!Egyik eredeti felvételen sem láttam pontosan a Bismarck merülésének számozását.Eddig!A feltett kép a hajó vízre bocsátását örökítette meg 1939 február 14-én.Pár érdekes képet is tettek a fő oldalra,amit tüzetes átnézést követően nagy örömmel fedeztem fel.A megörökített képen éppen a keresztelő látszik,amit,mint tudunk igen közel szoktak végezni a hajóhoz.Ott felfedeztem a Bismarck merülési számozását.ha kinagyítjátok a képet akkor lehet látni,amint a "0" illetve fölötte a "2",valamint a "4" is látszódik.Ez számomra olyan,mint aki megtalálta Tutanhamon sírját.
Üdv!
momi 433115 2010. június 9. 13:06
Válasz erre
Laci 433114 2010. június 9. 12:03
Válasz erre
Jozsi!
E-mailben megpróbáltam a szűrőhálót egy budapesti Henkel vállalatnál,hogy tudnak e segíteni ,de eddig semmi nem jött.Így nem tudom hol próbálkozzak még ezek után.Az erre szakosodott modell webáruházak meg olyan árban adnak egy éppen felhasználható darabot,amiért már szinte ugyanannyi súlyú aranyat tudnék venni!
Üdv!
Sszabi 433113 2010. június 9. 07:46
Válasz erre
Nézegetve a képeket én inkább egy 700-as trumpeter Kusnetzov-ot szereznék be...
Laci 433112 2010. június 8. 08:21
Válasz erre
Azok lényegében alakra egyforma repülők,egy-két eltéréssel (pl. hajtómű gondola kialakítása,valamint a Su-27 nagyobb repülő stb),viszont szép látvány.
Üdv!
Sebi 433111 2010. június 7. 23:49
Válasz erre
sulyid 433110 2010. június 7. 19:39
Válasz erre
Sebi 433109 2010. június 7. 19:34
Válasz erre
sulyid 433108 2010. június 7. 14:28
Válasz erre
A italeri Admiral Kuznetsow-ához(1/720,518 ) adnak repcsiket is vagy csak a hajót?
Gonzo 433107 2010. június 7. 08:55
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Nem tudom mennyire nézitek a fórum csere-bere rovatát, de a 32116-os hozzászólásban egy úriember 1/350-es Trumpeter féle Essex-et árul: 8500Ft-ért

Persze lehet, hogy lefelejtett előlle egy 1-est?

Narn !
Gratula a szép I-400hoz! Őt láthattuk a hétvégén Jászberényben?

Üdv Gonzo
zaran 433106 2010. június 6. 09:44
Válasz erre
Azt tudom, de a Kínaiak számára új :)
BBalázs 433105 2010. június 6. 08:52
Válasz erre
Ez nem új, leselejtezett orosz :)
zaran 433104 2010. június 5. 21:57
Válasz erre
Szervusztok
Találtam egy érdekes képet az új Kínai anyahajóról a Shi Lang-ról
moinansari.files.wordpress.com/2009/05/shi-lang6-varyag-05.jpg
hobbista 433103 2010. június 3. 18:31
Válasz erre
A Tamiyának mostanság vannak olyan készletei, hogy az agyam eldobom! Le vagyok maradva...?
Legutóbb a Mogami kitje döbbentett le.
EDE 433102 2010. június 2. 19:26
Válasz erre
Narn!

Pont erről a hajóosztályról volt egy cikk az áprilisi Aranysasban.
Marha érdekes!
SImi 433101 2010. június 2. 12:57
Válasz erre
Szia Ákos!
Én is elolvastam az írásodat; tényleg jól sikerült! Jól sikerült ötvözni a száraz adatokat az eseményekkel, koncepciókkal és így nem lett unalmas. Sok új ismerettel gazdagodtunk. Köszönöm!
csatahajós 433100 2010. június 2. 10:00
Válasz erre
EDE, Sebi, köszönöm!

Most gőzerővel készül már a 2. rész :)
Narn 433099 2010. június 2. 01:09
Válasz erre
Hello!
Igen, ez a Tamiya 1/350-es I-400-asa.
hobbista 433098 2010. június 1. 23:11
Válasz erre
Szia!

Ki a gyártó? Ez gondolom az I-400 japán tenger alatti monstrum.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.