<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
lucky | Adatlap | 433179 | 2010. július 3. 08:55 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 433178 | 2010. július 3. 08:46 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Szeretném kérni a segítségeteket a képpel kapcsolatban.Ez a Prinz Eugen parancsnoki hídjáról készült kép,viszont az ablakon vannak ilyen kör műszerek (vagy mik ezek).Hozzáértő emberektől kérdezném,hogy mik is ezek pontosan,és mi célt szolgálnak?Ugyanis a Bismarck hídjára is kell ilyen.Köszönöm előre is! Üdv! Esetleg egy jobban kivehető képet is ha fel tudna tenni valaki ezekről a műszerekről,akkor annak nagyon örülnék! | |||||
Laci | Adatlap | 433177 | 2010. július 1. 20:52 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 433176 | 2010. július 1. 20:51 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 433175 | 2010. július 1. 15:48 | ![]() | |
Tommy! Ennek semmi akadályát nem látom.Úgyis vagyunk itt egy páran,akik szívesen segítenek -rajtam kívül is- bármilyen kérdéssel kapcsolatban. Üdv! | |||||
Tommy | Adatlap | 433174 | 2010. július 1. 00:22 | ![]() | |
Laci! Mindenképpen teszek ide képeket, mert szakmai segítséget is szeretnék majd kérni. Üdv | |||||
Laci | Adatlap | 433173 | 2010. június 30. 22:42 | ![]() | |
Lucky! Azért ez már emberkínzás!Na jó csak vicc!Nagyon köszönöm a hasznos infót,még így is találtam ismeretlen képeket,viszont számomra nagyon sok segítséget nyújtott. Köszi!Az ilyeneket hogy lehet meghálálni? Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 433172 | 2010. június 30. 21:21 | ![]() | |
www.farposst.ru/phpBB2/viewtopic.php Anatomy of the Ship sorozat | |||||
lucky | Adatlap | 433171 | 2010. június 30. 21:20 | ![]() | |
És egy újabb link a kedvencről. www.farposst.ru/phpBB2/viewtopic.php | |||||
Laci | Adatlap | 433170 | 2010. június 30. 20:56 | ![]() | |
Ja hát az még a jövő zenéje,hogy hogyan lesz kialakítva még! | |||||
lucky | Adatlap | 433169 | 2010. június 30. 20:51 | ![]() | |
konkrétan arra gondoltam, h ha a világítást több áramkörre akarnád osztani. Főkapcsnak amid van tökéletes. | |||||
Laci | Adatlap | 433168 | 2010. június 30. 20:32 | ![]() | |
Lucky! Konkrétan nekem egy autóbusz jelző kapcsolója a kapcsoló.16A-24V.Elvileg ez elbírja a motorok teljesítményét károsodás nélkül. Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 433167 | 2010. június 30. 18:41 | ![]() | |
Sztem a ledek max 10-20 mA árama nem igazán fog nagy fogyasztást adni, a motorokhoz képest. Ha helyhiányban vagy akkor nézd meg ezeket: http://www.lomex.hu/ A kapcsolók nyomógombok között keresd a dip switch jelölésűeket. Ezek között van 12 áramkörös is. Egyetlen hátrány , h max 50 mA és 50 V teljesítményt bírnak. | |||||
Laci | Adatlap | 433166 | 2010. június 30. 17:51 | ![]() | |
Tommy! Örömmel vennénk ha esetleg képpel is tudnád illusztrálni a művedet,ugyanis a Te általad épített hajó is igen nagyra becsült,a mi körünkben! Lucky! Időközben gyarapodik a kábelrengeteg.A főkapcsoló okozott igazi fejfájást.Az mellékes,hogy természetesen az is világít üzem közben (piros LED,így nem felejtődik el,ha bekapcsolva marad),viszont nem tudtam eldönteni sorsát.Olyan helyre akartam tenni,ahol könnyen hozzáférhető,viszont nem látszik.Egyik megoldásként a hangárba gondoltam,de ott látszik,és kissé szűkösebb a hely.Így a "B" ágyútorony alá integráltam be a koszorúba.Igaz nem látszik,de minden egyes ki-be kapcsolásnál le kell szednem a löveget. Másik megemlítésre való eset,hogy a három radar a főkapcsoló bekapcsolása után szolgálatra jelentkezik.Jobban mondva már forognak is.Nem tudom viszont a LED világítást is rákössem e,hogy az is működjön közvetlen,de szerintem így jobban fogja enni majd az áramot (pazarolva így az aksit),tehát nem valószínű,hogy ez a tény így szóba jöhet.Úgy gondolom,hogy a radarok épp elég és látványosak lesznek a világítás nélkül is. Üdv! | |||||
Tommy | Adatlap | 433165 | 2010. június 30. 17:12 | ![]() | |
lucky, Tudom, hogy RC lesz, és minden elismerésem azoké, akik ilyeneket építenek. Majd egyszer sok év múlva majd talűán én is nekiállok egynek. Egyelőre a Szent István is úgy készül, mint a Luca-széke:) Bár a "csontváza" már majdnem kész. | |||||
Laci | Adatlap | 433164 | 2010. június 30. 10:37 | ![]() | |
Lucky! Tudod az a baj,hogy vettem un. rizsszem izzókat.Azok hagyományos izzók,izzószállal a belsejében. Pozitívumai: -sárga fénnyel ég -kicsi és bárhova beépíthető Negatívumok: -izzószálas,tehát idővel kiég -üveg és így törékeny (volt benne részem) -gyenge teljesítmény Én nem értek a villamos elektronikához,így a különféle megnevezésekhez sem.Egy haver szokott segíteni,hogy mit vegyek,meg,hogy építsem össze,meg minek mi a pontos neve.Ő ugyanis nagy mestere ezeknek,mert villanyszerelő.Viszont inkább a finom elektronika a fő területe. Nagyon köszi a linket!(gyors le is letöltöttem) Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 433163 | 2010. június 30. 07:47 | ![]() | |
lucky | Adatlap | 433162 | 2010. június 30. 07:41 | ![]() | |
Tommy! Egyszerű. Laci Bismarckjának működő részeinek kialakításáról.Ez a hajó ugyanis RC modell lesz. Laci! Szuper! Warm Light led nem lett volna jobb? Az kicsit sárgás jobban utánozza az izzós lámpát. A cool light inkább fénycső színű. | |||||
Tommy | Adatlap | 433161 | 2010. június 30. 00:31 | ![]() | |
Tök jó lenne tudni miről beszélgettek...:) | |||||
Laci | Adatlap | 433160 | 2010. június 29. 23:47 | ![]() | |
Lucky! Alapvető dolog,hogy világítson!Sőt már van is beépítve magasfényű LED sor fehér színben.Egyenlőre még csak a hajótest világít. Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 433159 | 2010. június 29. 21:53 | ![]() | |
Persze, h egyszerűbb, erre lett kitalálva. Nem tudom fények lesznek-e? Ha azok LED-esek azokhoz meg áram generátor kell... | |||||
Laci | Adatlap | 433158 | 2010. június 29. 21:05 | ![]() | |
Igen!Csak egyszerűbb az IC használata.Bár helyesen feszültség stabilizátor IC!Azóta több elektronika is bele lett pakolva! Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 433157 | 2010. június 29. 17:15 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 433156 | 2010. június 29. 09:29 | ![]() | |
Sszabi | Adatlap | 433155 | 2010. június 25. 16:40 | ![]() | |
Az a baj uraim, hogy lassan nemis a megvalósítás ütközne nehézségbe, mert maratással megoldható végül is, nade nem találtam sehol normális rajzokat:S Átdúrtam az általam ismert összes netes könyvbázist, de az Arizonáról semmit nem találtam vagy általános US navy könyveket amikben csak 1-2 kép hasznosabb...nameg egy könyvet a Pennsylvaniaról :S A neten keresgélek még, de 3 óra után feladtam mára XD A makettre azért szerintem beruházok ha nem is azonnal, aztán majd kialakul mit hozunk ki belőle. Az ügyben a segítségeteket ismételten köszönöm! :) | |||||
BBalázs | Adatlap | 433154 | 2010. június 25. 06:48 | ![]() | |
Szia! Nekem volt egy hobbyboss Missourim, elég gyatra a minőség - bár a Trumpetertől sem voltam elájulva. Fel van adva a lecke, kemény menet lesz szerintem. Sok sikert kívánok, kiváncsian várjuk majd a fejleményeket! | |||||
Laci | Adatlap | 433153 | 2010. június 24. 22:02 | ![]() | |
Sszabi! Árboc!Ez minden hajónál olyan jellegzetes terület,ami tele van merevítő kötéllel,antenna zsinór tömkelege stb.Nekem a Bismarck esetében feladja majd a leckét,de mégis meg kell csinálnom!Szóval azt értem ez alatt,hogy ha az embernek van türelme hozzá,akkor bele kell vágni,ha el akarja érni céljait egy hajó képében. Üdv! | |||||
Sszabi | Adatlap | 433152 | 2010. június 24. 16:29 | ![]() | |
Sebi ezt is köszi! :) Végülis ha nem is az eredeti linken, de találtam olyat, hogy "US EARLY BATTLESHIP" szett,( www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php ) ebben látom hogy van olyan árboc ami kellene, de az egyik sokkal kisebb mint a másik, szal lehet h ebből kellene akkor 2 db-ot beszerezni hozzá mert e képeken közel egyforma magasságúak az Arizonán... Gondolkodok még ezen azért, mert amúgy meg elég látványos lenne szerintem:) | |||||
Essex | Adatlap | 433151 | 2010. június 24. 16:08 | ![]() | |
Azért annál egy kicsit többet kéne igazítani rajta, ugyanis az 1/1250-es. :-) | |||||
Sebi | Adatlap | 433150 | 2010. június 24. 14:27 | ![]() | |
Ne gondolkodj ! Ha ezt szeretnéd, akkor ezt az Arizonát vedd meg :D www.steelnavy.com/Arizona21.htm Mondjuk komolyra fordítva a szót, ez esetleg érdekes lehet számodra: www.tomsmodelworks.com/catalog/product_info.php Mondjuk a méret az 1/250-hez, de legfeljebb kicsit alakítasz rajta. | |||||
Sszabi | Adatlap | 433149 | 2010. június 24. 08:34 | ![]() | |
Sebi köszi neked is:) Azon is elmélkedtem közben, hogy esetleg az I. VH-s állapotot kéne megvalósítani, de ebben nagy akadályt jelentenének azok az idegesítően bonyolult árbocok... | |||||
Sebi | Adatlap | 433148 | 2010. június 23. 22:42 | ![]() | |
Szia ! Itt pedig akad néhány kép és leírás a makett építéséről: smmlonline.com/articles/arizona/arizona_banner.html | |||||
Sszabi | Adatlap | 433147 | 2010. június 23. 19:13 | ![]() | |
Vlevi köszönöm szépen! Nyakatekert egy gyártónévlánc XD Végülis megéri az árát ha a kiegészítőket is beleszámolom ... | |||||
vlevi | Adatlap | 433146 | 2010. június 23. 18:22 | ![]() | |
Ja, egy dobozbontás mégis van : www.1999.co.jp/eng/10087074 | |||||
vlevi | Adatlap | 433145 | 2010. június 23. 18:20 | ![]() | |
Hát, ha itt nincs, akkor talán sehol : cs.finescale.com/FSMCS/forums/p/124281/1246073.aspx
Ahonnan ide irányítanak : www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php Mondván, hogy "The HB Arizona in 1:350 scale is essentially the same kit as the MiniHobby Models Arizona. The MiniHobby Models kit is also the same as the sort-lived Banner labeled kit as well as a kit which was put out for a while under the Trumpeter label. " Magyarul, ugyana, mint a Minihobby hajója, az pedig ugyanaz, mint a Banner, ami később Trumpeter emblémával is megjelent. Az írás hitelességéről neked kell meggyőződnöd. | |||||
Laci | Adatlap | 433142 | 2010. június 23. 10:56 | ![]() | |
Sszabi! Ebből a modellből,csak a távvezérlő,motor és elektronikai kütyük amit nem nem kell csinálnom.Részben.Az összes többit igen! Üdv! | |||||
Essex | Adatlap | 433141 | 2010. június 23. 09:51 | ![]() | |
Egy hidroplánt daruval vízre tenni és onnan felszállni akár 5-10-15 perc is lehet, a katapultról meg huss, már fent is van. :-) Néha nagyon sok múlhatott a gyors felszálláson, vagyis azon, hogy minél hamarabb felfedezzék az ellenséget, tisztázzák egy távolban felbukkanó valami hovatartozását és mibenlétét vagy minél hamarabb az ellenséges hajó fölé jusson, hogy segítse a tüzérség célzását. Ha a helyzet megkívánta, akkor eleve a katapulton állt a gép készenlétben, és csak a pilótának kellett beszállnia (meg a katapultot kezelőknek kellett előkerülniük), már indulhatott is. Ha nem lett volna katapult, akkor a daru személyzetét kell előszedni, beüzemelni a darut, beakasztani a kampót, szép lassan, óvatosan vízre tenni, eltávolodni a hajótól és már kezdődhetett is a szép komótos felszállás. Mondjuk a leszállás sem volt mindig leányálom. Ha egy kicsit hullámosabb volt a tenger, akkor gyakran csináltak a hajóval egy lassú fordulót, és a belső íven kisimuló tengerrészre szállt le a hidroplán. Ezután persze meg kellett állni a hajóval, a gépet mellé manőverezni és beemelni. A másik módszer az volt, hogy egy matrac szerű valamit lógattak ki és eresztettek a vízig a hajó mellé, ez egy sávban kisimította a vizet, és ebbe a sávba szállt le a gép, közvetlenül a hajó mellé. Az amcsik ezt egészen odáig fejlesztették, hogy a hidroplán - ez esetben szükségszerűen középső úszótalpas, de nekik csak ilyen volt - alján volt egy kampó, a leszálló gép megközelítette a matracot, hogy a kampó beleakadjon. Ennek hatására a gép együtt haladt a hajóval, azzal azonos sebességgel, így nem kellett megállni a beemeléshez. Harci helyzetben nem egy hátrány. (Lehet, hogy más flottáknál is alkalmazták, de ezt most hirtelen nem tudom megmondani.) Az amcsi csatahajókon volt olyan gép is, ami átszerelhető volt kerekesre (pl. Kingfisher), ha eleve egy parti reptérre akartak repülni vele. Persze ekkor a hajó a gépét csak a kikötőben kaphatta vissza... :-))) | |||||
Sszabi | Adatlap | 433140 | 2010. június 23. 08:38 | ![]() | |
Üdv! Építette már valaki a Hobby Boss 1/350-es Arizonáját? Mert most láttam, hogy nagyon jó árban van a makett, ami némi gyanakvásra is ad okot... Ha valakinek van valami infója és közli velem annak hálás leszek!(dobozbontást én nem találtam:( Laci! Nagyon kreatívak vagytok!:) Amúgy a hidroplán is saját gyártmány lesz? Üdv! | |||||
Laci | Adatlap | 433139 | 2010. június 22. 23:58 | ![]() | |
Excessor! A daru célja,hogy a vízre landolt hidroplánokat beemeljék a fedélzetre.A katapult azért volt szükségszerű,mivel egyszerűbb -és ész szerűbb- volt a fedélzetről nagy nyomással indítani a repülőgépet nagy sebességre,mint például a vízről megtéve pár 100 métert hosszasan felszállni.Nem beszélve a viharos vízen,ami egyszerűen lehetetlen,és veszélynek kitéve a pilótát illetve a gépet. Ha nem így van javítsatok ki! SImi! Nekem is más témám lenne.A fenti kép azt mutatja,hogy a főárbóc lesz a vevő a távirányítónak.Mivel ez a legmagasabb rész a hajón és tiszta rézből van,úgy gondoltuk haverral ez tökéletes álcája annak,minthogy valami külön vezetéket iktassunk be a hajó képét rondítva.Eredetileg az egyik radart szemeltük ki,de bonyolultsága miatt az árbóc mellett döntöttünk. Utóiratként annyit fűznék hozzá,hogy örülök,hogy ilyen nagy emberek segítenek,mint TI,mert így valóra válthatom elképzeléseimet a hajóval kapcsolatban! Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 433138 | 2010. június 22. 23:58 | ![]() | |
Hidroplánok... pl lehet, hogy elég viharos az idő, és nagyon "hullámos" a tenger, akkor azért elég nehéz egy ilyen géppel a felszállás, ha egyáltalán nem lehetetlen. Ha viharos időben a vízre teszik a gépet, lehet, hogy az első hullám nekicsapja hajótestnek és vége is az egész mutatványnak. | |||||
Excessor | Adatlap | 433137 | 2010. június 22. 23:25 | ![]() | |
Szia Simi! Ugyanilyeneket láttam a Scharnhorst esetében is, bár néha szinte lehetetlen helyeken - pl. valami felépítmény sarkánál eldugva, kémény környékén csónakok alatt, stb. Más. Repülőgépek. Ebben az időben ugyebár minden felszíni hajón (ami nem anyahajó) katapultról indított hidroplánok voltak. Minek kellett katapult? A hidroplán fel is tud szállni a vízről, miért nem elég ha a daru lepakolja a vízre aztán spuri onnan? | |||||
SImi | Adatlap | 433136 | 2010. június 21. 22:32 | ![]() | |
Hát hogy fény legyen a főfedélzet alatti, beljebb eső helyiségekben is. | |||||
Jozsi | Adatlap | 433135 | 2010. június 21. 21:50 | ![]() | |
Üdv! Ma láttam Pék Gyuri Falklandi dióját élőben. Nagyon jó! | |||||
Tommy | Adatlap | 433134 | 2010. június 21. 19:12 | ![]() | |
Sziasztok! Mi a szerepük ezeknek az ablakoknak? Ha nem túl naív kérdés...:) | |||||
Laci | Adatlap | 433133 | 2010. június 21. 18:35 | ![]() | |
SImi! Összesen hét fajta skylight van a Bismarck fedélzetein.Ebből amit most felraktam 14 db kell,38 db kell összesen a hajóra. A fedélzetből kb. a negyedénél kicsit több van kész,a pillanatragasztó hiánya miatt. Felénk nem jönnek ilyen csúnya viharok,mindig elkerülnek minket.Egy-kettő erre téved,de azok se komolyak. Üdv! Már azt hittem el vagy veszve! | |||||
SImi | Adatlap | 433132 | 2010. június 21. 09:04 | ![]() | |
Laci! Gratulálok a "skylight"-okhoz, jól sikerültek; mint szinte minden, amit eddig csináltál. Ha jól emlékszem, volt ezekből bőven a Bismarck fedélzetén, úgyhogy még lesz velük dolgod. Hogy állsz a fafedélzettel? Közben elég rossz hírek érkeznek az ország azon részéről: jégeső, vihar stb. Remélem, nálatok nem volt ítéletidő. Felénk eddig semmi extrém dolog nem történt. | |||||
Laci | Adatlap | 433131 | 2010. június 19. 00:36 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Elsősorban SImi az akit ez jobban érint,mert ő világosított föl ezekről a "skylight" ablakokról,hogy így a szerepét ismerve sikerüljön úgy megcsinálnom,ahogy azt kell.Köszönöm neki! Viszont mindenkinek küldöm a képeket akit érdekel! Üdv! | |||||
Essex | Adatlap | 433130 | 2010. június 17. 16:51 | ![]() | |
Hátha valakinek nincs jobb dolga a Múzeumok Éjszakáján, mint hogy hajókat nézegessen... muzeumokejszakaja.hajosnep.hu/ | |||||
Laci | Adatlap | 433129 | 2010. június 14. 11:02 | ![]() | |
Tommy | Adatlap | 433128 | 2010. június 13. 22:53 | ![]() | |
Laci! Épp akartam kérdezni, hogy a hossza nem rövidebb 3mm-rel? Mert elég feltűnő...:D Köszi a dvd-t! Üdv Tommy |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Az egy olyan szerkezet ami nagy sebességgel forog és így a rákerült vizet a centrifugális erő lecsapja róla, ergo az ablaküveg tiszta marad.