/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Laci 433353 2010. szeptember 1. 22:57
Válasz erre
Dcsabesz!
Hogyne emlékeznék még rád!Akkor találkoztunk Hajókovács jóvoltából a hajóépítés nagy mestereivel.Még az iwiw-en is megjelöltelek,de ez nem a reklám helye.Született egy gyereked is,és utána mellőzted a hajót!Remélem jól van a család!Örültem is,hogy újra itt vagy közöttünk!
Ugyan már ennyire nem kell magasztalni,ugyanis Nektek köszönhetem,hogy idáig eljutottam.A Ti segítségetek nélkül ( köztük Te is,mert Te a hűtőrendszer kinézetében segítettél) nem így nézne ki a hajóm!
Ha már itt járunk:
-Hajókovács az akinek nagyon sokat köszönhetek a különböző eljárások elsajátításáért (réz,valamint technikai eljárások)
-Lucky,aki a világítás megvalósításáért felel
-Simi a szegecsekben segített és a gondos szigor,mikor is a hajótesten figyelmeztetett az ablakok helyének állapotáról
-Bbalázs egy Ar-196 általa csodálatosan kivitelezett makettjével ismertetett meg,hogy pontosabban szemre vételezhessem...
és még sorolhatnám az itt fórumozók fémjelzett neveit (Jozsi,Szamuráj,Ede stb.)
Remélem nem veszitek zokon,hogy nem említettem meg mindenkit,de mindenki vegye magára a köszönet nyilvánítást.
A hajó súlypontjával kapcsolatban eléggé széles a test,hogy a hajó stabilan álljon.
Üdv!
dcsabesz 433352 2010. szeptember 1. 21:21
Válasz erre
Igazad van Laci. De! Nehogy túl magasra kerüljön a súlypontja mert akkor tényleg ingatag lehet.
Egyébként nem tudom, hogy emlékszel-e még rám? Pesten találkoztunk a Stefánián a hajósklubban. Én a Revell Bismarckjának fogtam neki. Az utóbbi időben nem sok időm maradt eme hobbinak, de úgy tűnik visszatérhetek a munkához és ott folytatom ahol másfél éve abbahagytam! (A hajótestnél.)
Szóval én is beszállok hamarosan a vonatba. De azért Téged nem lehet überelni. :-)
Dcsabesz
Laci 433351 2010. szeptember 1. 21:11
Válasz erre
Lucky!
Ezt már szeretem!Nagyon jó munka lett!A hajó is meg a világítás is!Csak így tovább!
Üdv!
lucky 433350 2010. szeptember 1. 19:40
Válasz erre
despatch no9_1
despatch no9_1
despatch no9_2
despatch no9_2

Laci barátunk megihletett
Nálam egy vontató készülget, természetesen papírból.
Laci 433349 2010. szeptember 1. 17:38
Válasz erre
Balázs!
Kösz az elismerést!Ede barátunknak igaza van,ugyanis ha a méreteket vesszük,akkor meg merem kockáztatni,hogy rézből,még mindig kevesebb súlya lesz a kész felépítménynek,mintha fából építeném,ugyanis a rézlap vastagsága 0,1 és 0,3 mm.A fa esetében minimum 3mm vastag rétegelt lemezből lenne.Hiába nehezebb a fajsúlya a réznek,de ez változik a vastagság függvényében.Szerintem.
Mellesleg a teljes merülést úgy kívánom korrigálni,hogy a teljesen kész felépítményt megmérem mérleggel,majd a hajótest teljes súlyát (motor,elektronika,aksi stb.) vízre teszem.Így lemérhetem a test merülését felépítmény nélkül,majd a felépítmény tényleges súlyával megegyező terhet teszek bele,hogy így megkapjam a felépítménnyel együtt való merülését.Majd addig pakolom ballaszttal,míg el nem éri a kívánt merülést.Ebből állapítom majd meg,hogy mennyi plusz súly kell még a hajóba.Számításaim szerint is az összsúly olyan 50-52 kg körüli lesz ballaszt súllyal együtt.Eddig a test súlya 11 kg.Ha megnézzük a különbséget akkor 40 kg jön ki a felépítményre.Szerintem meg annyi nem lesz,mert Jani Titanicja is ha jól tudom 40 kg fölött van,pedig az teljesen rézből van.És ráadásul úszik is!
Szóval én pozitívan állok hozzá!De ha mégsem,még mindig lehet benne gyönyörködni,hozzátéve azt,hogy a radar illetve egyéb funkciók (világítás) működni fognak rajta!

Ede!
Te már sejtesz valamit!:-)
Üdv!
EDE 433348 2010. szeptember 1. 16:03
Válasz erre
Balázs!

Ez egy két és fél méteres fa "csónak". Kiszorít vagy 1 hektoliter vizet.
Szerintem még vízitúrára is el lehetne vinni egy két hordó sörrel a fedélközben elrejtve. A sört meg a lövegeken lehetne csapolni...
Sörhajó :)
BBalázs 433347 2010. szeptember 1. 12:02
Válasz erre
Szia Laci!

Csendben nyomonkövetem a fejleményeket a fórumon. Tetszik a Bismarck, és elég jó tempóban haladsz vele. Ugyanakkor... Jogos dcsabesz kérdése:
A fedélzetek, felépítmény tetején lévő szerelvények, radarok, stb. miatt nem lesz a hajó túl ingatag?
Naív kérdés, de nem lehet, hogy ki kéne próbálni a hajótestet ballaszttal ellátva, miként úszik a vizen?
Laci 433346 2010. szeptember 1. 09:09
Válasz erre
Essex,Dcsabesz!
Tetszenek nagyon a Ti hozzászólásaitok!:-)
50.000 tonna acél is úszott a vízen,remélhetőleg ez a pár 10 kg,már nem adja be a törülközőt!Ha igen akkor harakiri lesz.
Üdv!
Essex 433345 2010. augusztus 31. 21:53
Válasz erre
Nyilván a víz is rézből lesz... :-)
dcsabesz 433344 2010. augusztus 31. 19:16
Válasz erre
Fog ez a hajó úszni a sok réztől? :-)
Laci 433343 2010. augusztus 31. 15:34
Válasz erre
radar készül
radar készül
radar készül
radar készül
radar készül
radar készül
radar készül
radar készül
radar készül
radar készül
radar készül
radar készül

Üdv hajósok!
Kész van a 3. radar,bár még lefestve nincs,de így is van rajta látnivaló.
Volt egy két idegölő darab rajta,amin nagyon túl szerettem volna már lenni.Így is 4 napomba telt a radar elkészítése.
Üdv!
Laci 433342 2010. augusztus 28. 13:53
Válasz erre
radar készül 003
radar készül 003
radar készül 004
radar készül 004
radar készül 007
radar készül 007
radar készül 008
radar készül 008
radar készül 009
radar készül 009

Simi!
A radar keret 0,5 mm-s drótból,a háló körülötte pedig 0,15 mm-s réz szálból van.Még kell rajta igazgatni ezeken a vékony szálakon,és utána lehet festeni.A többire még kell egy,s mást forrasztgatni.
Viszont tettem fel képet a radar megforgatásáért felelős motorról,hogy jobban értsétek a működési elvét.
Üdv!
Simi 433341 2010. augusztus 28. 08:56
Válasz erre
Jó kis türelemjáték lehet a rácsszerkezet elkészítése. Azt látom, hogy valamilyen réz pálca vagy ilyesmi az alapanyaga, vagy talán drót? Milyen vastagságú?
lucky 433340 2010. augusztus 28. 08:46
Válasz erre
Laci 433339 2010. augusztus 28. 01:21
Válasz erre
radar tengely kialakítása 001
radar tengely kialakítása 001
radar tengely kialakítása 002
radar tengely kialakítása 002
radar készül 001
radar készül 001
radar készül 002
radar készül 002

Üdv mindenkinek!
Jelenleg a 3. radar van készülőben.Ez egy árbocos radar,ahol a radar forog az árboc alatt,viszont az árboc fixen áll.Ez már kész is van,de még az ernyőt csinálom,mert az igen bonyolult.Amint kész lesz teljesen,lefestem és akkor teszek fel több képet róla.
Üdv!
SImi 433338 2010. augusztus 27. 23:28
Válasz erre
EDE!
A Repulse-hoz a Lion Roar super set-jét szeretném beszerezni, de még nem is igazán kapható; talán majd egy-két hónap múlva már meg is lehet rendelni.
Sebi 433337 2010. augusztus 27. 23:23
Válasz erre
Szia Ede !

A SAL tulajdonképp a 'sima' posta. Ha ezt választod, akkor csomagként adják fel a cuccot. Hátránya, hogy csak egy bizonyos méretig engedik ezt választani (ha ennek nem felel meg, átsorolják a Fedexhez vagy az EMS-hez), másrészt nem követhető, hogy hol jár a csomag.
EDE 433336 2010. augusztus 27. 16:35
Válasz erre
SImi!

Biztos, hogy csak az azzal a 3 futárszolgálattal lehet elhozatni? Simán postán nem jön el?
Én is néztem, hogy ekkora méretű dobozokat már brutál összegért szállítanak.
De ha még akció sincs, akkor 60-80 e. Ft egy jó kis japán csatahajó fotomaratások nélkül!
Nálam az 1:700 hordozók az esélyesebbek, ebben a méretben nem olyan veszélyes a szállítás. Ugyanakkor nekem meg a Franklin "nyomja még a doboz alját", még csak a hajótestet ragasztottam össze, a repcsiket még nem szállította le a cég. A fotomaratásokkal meg várom, hogy a forradalmi kormány megnyerje az önkormányzati választásokat is, befejezze a hazudozást, bekeményítsen, aztán javuljon egy kicsit a forint árfolyama. Most az autóhitellel egy hónap alatt elfüstölünk egy Kongora való pénzt.
Néztél már fotomaratást a Repulse-hoz?
SImi 433335 2010. augusztus 27. 12:19
Válasz erre
Tegnap itt volt nálam Sebi barátom, nézegettük a hlj-s Kongo-t, de végül is letettem a rendelésről, mert kb 15 e Ft lett volna a kit, meg vagy 14 a szállítás. Így együtt közel 30 ezer (+ lehet, hogy még vámot is számítanak rá... akkor akár a 40 rugó is meglehet a végén). Mivel még a Repulse is csak a dobozt nyomja (ahhoz is kéne valamilyen maratás), egyelőre nem ruházok be rá. Hátha később lesz még jobb ajánlat.
lucky 433334 2010. augusztus 26. 20:37
Válasz erre
Hölgyek Urak!
Eladó egy Modelik Bismarck kivágó 6500 HUF.
Mindössze az eredeti celofán borítás hiányzik róla.
BBalázs 433333 2010. augusztus 25. 20:30
Válasz erre
Átualásnál adjatok az általatok számolt árfolyamhoz hozzá még kb. 10-15%-ot. :S
Tapasztalat, a Hobbyeasy-től rendeltem párszor.
EDE 433332 2010. augusztus 25. 11:35
Válasz erre
Hát igen!

Átutalással még én sem. Lehet, hogy jobb is hogy nem jöttem bele, mert a hlj.com-on bizosan néha "eljárna a kezem".
Egyébként a HobbySearch-ön most minden 20% sale.
Pl. vadiúj gyönyörű 1:700 Akagi a Fujimitől. Ha ezt Mihalkó Pisti megtudja...
Sikeres vásárlást!
Csak a Jen ne erősödne annyira!
SImi 433331 2010. augusztus 24. 22:50
Válasz erre
Az az igazság, hogy nem is nagyon gondolkodok a vételen, de én még eddig személyesen nem rendletem netről. Ha lesz holnap segítségem ebben, akkor meg lesz a rendelés.
EDE 433330 2010. augusztus 24. 12:39
Válasz erre
SImi!

Ha tényleg kell, ne nagyon gondolkodj rajta, mert az ilyen jól akciózott termékek elég hamar elfogynak! Ráadásul, ha jól emlékszem, még a kiegészízők is kicsit leértékeltek.
SImi 433329 2010. augusztus 23. 21:39
Válasz erre
Igen, láttam és valószínűleg meg is fogom hamarosan rendelni, amennyiben még lehetséges kedvezményesen beszerezni; mert ez tényleg igen jó ár érte.
EDE 433328 2010. augusztus 23. 10:41
Válasz erre
SImi!

Láttad az elôzô linkemet? A hlj.comon 60%-kal le van értékelve a Kongo.
EDE 433327 2010. augusztus 23. 10:38
Válasz erre
Most már igen!

Szenzációs! Egy történelmi hadihajó a Dunán!
Mindenkinek elismerésem, aki részt vett az építésében.
Baboon 433326 2010. augusztus 23. 00:22
Válasz erre
Sziasztok!
Kaptam ajándékba egy Dragon 1/700 Bismark-ot. Eredetileg lehet hozzá rendelni Eduard maratást. Kérdés hogy honnan a legolcsóbb? Ill hol nincs szállítási költség vagy vmi.
Köszönöm
Simi 433325 2010. augusztus 20. 17:09
Válasz erre
lucky 433324 2010. augusztus 20. 08:59
Válasz erre
Laci 433323 2010. augusztus 19. 20:27
Válasz erre
bismarck780s
bismarck780s
35_bismarck
35_bismarck

Üdv mindenkinek!
Meg tudná valaki mondani,hogy saccra hány mázsa lehet ez a páncél ajtó?
Csak úgy kíváncsi lennék rá!
Köszi!
Üdv!
Essex 433322 2010. augusztus 15. 17:55
Válasz erre
Pénteken de q***va meleg volt az utolsó képen látható lövegtorony belsejében. :D Én abban festettem a löveg vasalásait feketére...
BBalázs 433321 2010. augusztus 15. 16:49
Válasz erre
L - 001
L - 001
L - 002
L - 002
L - 003
L - 003
L - 004
L - 004

Kedves Hajós Társak!

Óriási dolognak érzem, hogy ha pár órára is, de közelébe kerülhettem a Leitha-nak. És az csak hab volt a tortán, hogy igazi hadihajót mázolhattam!
Jó érzés volt látni, hogy vannak elhivatott emberek, akik a szabadidejüket arra áldozzák, hogy megismertessék a Nagyérdemüvel a múltunk egy szeletét.

Talán egyszer én is nekifogok annak a hajótestnek, amely évek óta a polcok mélyén tengődik, arra hogy egy monitorként (Körös) lássa meg a napvilágot...
lucky 433320 2010. augusztus 15. 10:10
Válasz erre
Laci!
Lehet, h szellőző nyílás?
Laci 433319 2010. augusztus 14. 22:07
Válasz erre
radar állás
radar állás
radar állás
radar állás
radar állás
radar állás
radar állás
radar állás
radar állás
radar állás
radar állás
radar állás
radar állás
radar állás

Üdv hajósok!
Ha már lúd legyen kövér.
Valamikor egy hajómodell versenyen láttam egy hajón,hogy az ajtó nyitható volt.Igaz az sokkal nagyobb ajtó volt.Akkor megfogott nagyon,és most én is csináltam egyet próbaképpen.
Ha a kilincs kívül fölfelé áll,akkor zárva van,mert belül rá van fordítva,így valóban nem lehet kinyitni.Ha lefordítjuk a kilincset,akkor a belső zár függőleges állapotba kerül,így az ajtó nyithatóvá válik.Megszenvedtem vele,de azt hiszem megérte.
Mellékeltem még egy képet,ahol olyan ablak van,amit nem igazán értek,hogy mire is szolgált,ugyanis valóságban 6 cm magas és 30 cm széles.220 cm magasan van,így ember nem hiszem,hogy kinézett rajta.
További képekkel később szolgálok!
Üdv!
Sszabi 433318 2010. augusztus 14. 20:26
Válasz erre
Laci Te még mindig durva arc vagy...:P
Laci 433317 2010. augusztus 14. 16:21
Válasz erre
3. radar állás
3. radar állás
3. radar állás
3. radar állás
3. radar állás
3. radar állás
3. radar állás
3. radar állás

Üdv mindenkinek!
Először is akkor azzal kezdeném,hogy ez a csúszásgátló,különböző méretű csavarhúzó és kalapács segítségével oldottam mag.A kivágott rézlemezre enyhe ütésekkel kalapáltam bele a mintákat,majd mivel nyúlik az anyag,és így elhajlik,a másik oldalán enyhe kalapács ütésekkel egyenesbe hoztam az anyagot.Ezután forrasztottam fel a többi részét.
Az ajtó zsanérjai 0,1 mm-s rézdrótból vannak 0,5 mm köralakra meghajtva,ebbe van belecsatlakoztava az ajtó.Így nyitható és csukható.Valószínű,hogy több ajtót is hasonlóan fogok megoldani.
Mellesleg a radar állás még nincs teljesen kész,még lépcsők és vízterelők hiányoznak róla.
Üdv!
Kalóz 433316 2010. augusztus 14. 13:43
Válasz erre
Szerintem megfelelő méretű szitaszövet felhasználásával, amire átnyomta a vékony rézfóliát, hacsak nem valamelyik kiegészítő gyártó terméke.
fodi 433315 2010. augusztus 14. 12:02
Válasz erre
500 éves a dán haditengerészet - elég sok látogató érkezett a héten Koppenhágába.

forsvaret.dk/danex10/havn/PublishingImages/kort/havn.jpg
zaran 433314 2010. augusztus 14. 08:08
Válasz erre
Szokás szerint lenyűgözöl mindenkit.
A csúszásgátlót hogyan készítetted?
Laci 433313 2010. augusztus 13. 23:16
Válasz erre
hangár készül
hangár készül
hangár készül
hangár készül
hangár készül
hangár készül
hangár készül
hangár készül
hangár készül
hangár készül

Üdv mindenkinek!
De szépen ki van dolgozva az a Kongo!
Én a Bismarck hangárát építgetem,gondoltam teszek fel róla képeket,úgyis megígértem anno,hogy az építés szakaszait képpel illusztrálom.
További szép napot mindenkinek!
Üdv!
EDE 433312 2010. augusztus 13. 21:34
Válasz erre
www.hlj.com/product/AOS04117

Így udvariasabb.
EDE 433311 2010. augusztus 13. 21:34
Válasz erre
http://www.hlj.com/product/AOS04117

60%-kal olcsóbban lehet most IJN Kongot venni!
Laci 433310 2010. augusztus 10. 22:08
Válasz erre
Köszöntem szépen!
Sebi 433309 2010. augusztus 10. 21:32
Válasz erre
Sebi 433308 2010. augusztus 10. 21:30
Válasz erre
Szia Laci !

Ebben a formában a figura magasrangú a jelzőárbóchoz. De ahogy látom igazából csak a sapkájával van baj. Ezen az oldalon találsz egy hozzászólást egy Freibier nevű sráctól, aki rakott fel két képet:

www.militaryphotos.net/forums/showthread.php
A sapkát próbáld meg olyanra kialakítani, ahogy a képeken látod. A szárazföldieknél ez volt a frontharcosok viselete, a haditengerészetnél pedig az általános "munkássapka".
A bismarckclass.dk-n is van egy fotó:


http://www.scharnhorst-class.dk/scharnhorst/gallery/gallscharnberlin.html


Ajánlom figyelmedbe azt a képet, amelynek így kezdődik az aláírása:

Crewmembers of the Scharnhorst having...
Nézd meg a bal és jobboldalon, valamint a korlátnál állókat.

Üdv.
lucky 433307 2010. augusztus 10. 20:31
Válasz erre
Laci 433306 2010. augusztus 10. 17:39
Válasz erre
emberke
emberke

Üdv mindenkinek!
A fent közzétett képről kérnék segítséget!
Lehetséges ez a figura az főárboc jelzőállásánál,vagy magasabb rangú ahhoz,hogy ott legyen szolgálatban?
Köszönöm a segítségetek!
Üdv!
Laci 433305 2010. augusztus 6. 10:06
Válasz erre
főárboc jelzőállás
főárboc jelzőállás
főárboc jelzőállás
főárboc jelzőállás
főárboc jelzőállás
főárboc jelzőállás
főárboc jelzőállás
főárboc jelzőállás

Üdv mindenkinek!
Legújabb alkotásom szeretném nektek bemutatni!
Mivel a Bismarckot szinte állandóan más színűre festették,ezért ne lepődjetek meg ha egy-egy archiv képen más festéssel látható (bár azok fekete-fehérek),mint az általam feltett kép.
Üdv!
f2d 433304 2010. augusztus 4. 12:25
Válasz erre
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.