<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SImi | Adatlap | 433383 | 2010. szeptember 10. 22:38 | ![]() | |
Ronin | Adatlap | 433382 | 2010. szeptember 10. 17:51 | ![]() | |
Sziasztok! Két kérdéshez remélek tőletek választ. Elsőként azt szeretném tudni, hogy gyárt-e bármelyik cég 1:350 méretben a képen láthatókhoz hasonló kiszolgáló hajókat? A másik pedig az lenne, hogy a Ticonderoga osztályból, melyik cirkálók szolgálhattak az Enterprise CVN65 repülőhordozó Flottakötelékében? Köszi! Üdv:Ronin | |||||
lucky | Adatlap | 433381 | 2010. szeptember 10. 12:55 | ![]() | |
csak tettél ebbe is LED-et? | |||||
Laci | Adatlap | 433380 | 2010. szeptember 10. 11:20 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 433379 | 2010. szeptember 8. 00:03 | ![]() | |
Simi! Örülök,hogy megérkezett a levél,és benne az embléma.Köszönöm a segítségedet (és a fáradozásod) a lyukasztóval kapcsolatban! Amennyire tőlem telik,és amit lehet,kidolgozom rajta.Minél élethűbb annál szebb.A fenti képeken a 3. radar alatti állás mérőműszereit dolgoztam ki.Még teljesen nincs kész,nem beszélve a festés utáni állapotáról,mikor is többet fog sejtetni,hogy mik is ezek valójában.Tulajdonképpen valamilyen gáznyomás mérők ezek kihozva a fedélzetre. Lucky! Nem győzök hálálkodni! BBalázs! Én a hátsó ágyútorony forgatását nem találom kivitelezhetőnek.Ugyanis ha a jobb oldali első kettő például jobbra fordul a menetiránnyal,akkor a hátsó is,mert egy lánc vezérli a hármat egyszerre egy irányba.Tehát a 3. mellék ágyú beleütközne a felépítménybe.Bár lehet,hogy én vagyok a hülye és nem értek hozzá. | |||||
BBalázs | Adatlap | 433378 | 2010. szeptember 7. 21:04 | ![]() | |
Simi, Laci! Een a hajón is vannak megszívlelendő részletek, bár pár dolgot nem értettem (nem mennék bele) A fedélzet nagyon szép kidolgozású. | |||||
lucky | Adatlap | 433377 | 2010. szeptember 7. 20:51 | ![]() | |
Simi | Adatlap | 433376 | 2010. szeptember 7. 19:36 | ![]() | |
Laci! Én azért látok különbségeket. Szerintem a te Bismarck-od azért részletgazdagabb (pl heggesztési varratok, szegecsek...). Csak így tovább! Törekedj a tökéletességre, amennyire csak lehet, és nem fogod megbánni! Ma megkaptam a leveledet; köszönöm az emblémát, a lyukasztót pedig majd küldöm. | |||||
BBalázs | Adatlap | 433375 | 2010. szeptember 7. 18:08 | ![]() | |
Hát Lacikám, felvan adva a lecke! (mindkettőtöknek) | |||||
Laci | Adatlap | 433374 | 2010. szeptember 7. 17:07 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 433373 | 2010. szeptember 7. 13:40 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Amit kérnék tőletek,az részben nem kapcsolódik a hajókhoz,de részben igen.Azért nem kapcsolódik a hajókhoz,mert olyan kellene nekem,hogy repülőgép makett "üveg" öntőkerete,ami már nem kell.Tudom makett hajóknál ilyen nem szokott lenni,de gondolom van olyan egyén közöttünk aki repülő makettet is rak össze.Nekem a lámpákhoz kellene ez a keret. Sokszor olyan dolgok is aranyat érnek,amire nem is gondolna az ember! Köszönöm a segítséget! Üdv! | |||||
Baboon | Adatlap | 433372 | 2010. szeptember 6. 21:20 | ![]() | |
Vannak itt öltetek dögivel jól van. Már csak arra kell tipp hogy csináljak hajópadlót 1/700-ban :D | |||||
EDE | Adatlap | 433371 | 2010. szeptember 6. 21:10 | ![]() | |
Baboon! Én egy kéteres sima fekete vezetéket szedtem szét, abban 0,1-es volt a réz. Ezzel még könnyű dolgozni. De én 0,08-as damilt használtam. | |||||
Baboon | Adatlap | 433370 | 2010. szeptember 6. 21:01 | ![]() | |
Rendesek vagytok nagyon :) Biztosan van itthon is elektromos kábel. Szoktam én azért hébe-hóba villanyt szerelni is :) Kérdés hogy abból 1 szál milyen vastag. De gondolom az is kb 0,2mm körül mozoghat. | |||||
Laci | Adatlap | 433369 | 2010. szeptember 6. 20:26 | ![]() | |
Esetleg ha kell akkor küldök neked!Itthon kábelköteg tömkelege van különböző méretben.Dobsz egy mail-t és akkor letudjuk! Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 433368 | 2010. szeptember 6. 20:25 | ![]() | |
Végső esetben jöhetnek az elektronikai és barkács áruházak is. | |||||
Laci | Adatlap | 433367 | 2010. szeptember 6. 20:24 | ![]() | |
Baboon! Én úgy szoktam, (hogy költségkímélő legyen) ,hogy elektromos kábel szálait szoktam szétszedni.Biztos van különböző rossz elektromos cucc otthon,esetleg szomszédban aminek a kábelei ilyenkor aranyat érnek. Üdv! | |||||
Baboon | Adatlap | 433366 | 2010. szeptember 6. 17:25 | ![]() | |
Jó hát sajnos a hobby easy-n nincs vékonyabb csak 0,2mm-es és csak 350huf szóval nem oszt nem szoroz, postaköltséget sem dobja meg. Ha ronda, értelem szerűen nem marad majd fenn. | |||||
Laci | Adatlap | 433365 | 2010. szeptember 6. 13:28 | ![]() | |
Nekem a Bismarck (1:100) esetében is ha 0,5-s drótot használnék is sok volna átmérőben.Ide a 0,15 mm 0,2 mm illetve a 0,3 mm-s kell,igaz az utóbbi már kettő szálból sodorva. Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 433364 | 2010. szeptember 6. 09:17 | ![]() | |
Én tapasztalatból tudom mert az SS Jeremiah O'Brien-en ebből vannak a daruk kötelei. A pókháló elbújik mellette finomságban.. | |||||
Baboon | Adatlap | 433363 | 2010. szeptember 6. 09:07 | ![]() | |
No igen lucky leírta azt a mondatot amit én is akartam: "Felrakva alig látszik" A 0.2 mm-es huzal is alig látható szóval szerintem amellett döntök még akkor is ha az életben nem voltak 140mm-esek azok a kábelek. De majd meglátjuk feltéve, még csak az anyagok rendelésénél tartok és az összeszerelés odébb van. | |||||
lucky | Adatlap | 433362 | 2010. szeptember 6. 07:58 | ![]() | |
www.conrad.hu/conrad.php a link helyesen | |||||
lucky | Adatlap | 433361 | 2010. szeptember 6. 07:57 | ![]() | |
Rézhuzalból ezt ismerem mint legvékonyabb ( 0,05mm) http://www.conrad.hu/conrad.php Felrakva alig látszik Szóba jöhet még Z63 az antenna huzalával. Esetleg horgászboltokban kéne körülnézni előke zsinóroknál. ( nem horgászok csak volt már vele dolgom) | |||||
Simi | Adatlap | 433360 | 2010. szeptember 5. 23:31 | ![]() | |
Üdv! Szerintem 1/700-ban Michalkó Pisti csinált szép fafedélzetet az Akagi-nak: ceruzával rajzolta rá az osztásokat a festés után. Valahol pár ezerrel odébb ebben a topicban is megtalálod a képeket ill. a leírást. Kötélzet: A 0.2-es rézdrót még a 350-es méretarányú hajóhoz is vastag, nem hogy a 700-ashoz. Szerintem a legvékonyabbat un lycra-ból lehet készíteni, ami nem más, mint egy rugalmas műszál. Pl lyukas női harisnyából lehet ilyet nyerni. Igaz, ehhez merev árbocok kellenek, mert a plasticot kicsit meghúzhatja. Rézdrótból is vannak 0.1 alattiak is pl mp3 fülhallgatók kábelei; de ehhez igazán jó csipesz kell, hogy meg tudd fogni. | |||||
Baboon | Adatlap | 433359 | 2010. szeptember 5. 23:01 | ![]() | |
én csak a legalsó szintet akarom megcsinálni a többi olyan kicsi 1/700ban hogy mind1. Ötlet hogyan kéne? Illetve ilyen arányban a kábelezést az "árbócok" közt milyen vastag dróttal oldjam meg. 0,2mm vagy 0.38mm-es? | |||||
Laci | Adatlap | 433358 | 2010. szeptember 5. 18:59 | ![]() | |
Álljunk meg egy szóra! Az tény,hogy nem mindenhol volt deszkázva a felépítmény.Viszont vannak olyan fedélzetek,ahol félig deszkázva,félig csupaszon van,és mégis egy helyen van.Én például pont ilyen részen járok a 3. radar-nál.De van ahol nincs is egyáltalán padlózva -pl. az első felépítménynél a kémény fedélzete egyáltalán nincs,hanem egy különleges bevonat van rajta,hogy a kémény melegétől,illetve az esetleges szikráktól ne gyulladjon meg a fedélzet- biztonsági okokból. Ha esetleg kell segítek,hogy hol melyik része van padlózva. Üdv! | |||||
ChevyG | Adatlap | 433357 | 2010. szeptember 5. 17:07 | ![]() | |
Szia! Belekukkantottam a dobozba, és az én példányomon van erezet. Nagyon vékony, de van. (a felépítményen nem (mindenhol?) deszka volt! üdv! | |||||
Baboon | Adatlap | 433356 | 2010. szeptember 5. 16:21 | ![]() | |
Én meg olyan megoldást keresek amivel egy 1/700-as bismarck fedélzetén imitálni lehet a deszkákat mert az öntvényt nem olyanra csinálták... (dragon premium edition) Gondolom bele kéne karcolni de mivel? Körzőtűvel? Milyen távolságokban? 1mm? (akkor ugye kb 70centi széles az életben 1 lap ami elég széles) Ötlet? | |||||
ChevyG | Adatlap | 433355 | 2010. szeptember 5. 16:12 | ![]() | |
Sziasztok! Keresek olyan fotókkal illusztrált leírást (nyelv mind1), ahol a fedélzet deszkáit festik. (pl anyahajó) Köszi! | |||||
lucky | Adatlap | 433354 | 2010. szeptember 2. 07:47 | ![]() | |
A hajó súlypontját/stabilitását a későbbi ballaszt nagyon meg fogja határozni. Ha Laci jól számolt akkor bőségesen lesz neki igazítási lehetősége. A réz erősebb mint a fa( bár attól sokkal nehezebb) alkalmasabb a felépítményhez, mivel pont az erőssége miatt vékonyabb anyag kell.Ez így pedig kisebb súlyt ad ki a végén. Egy fahajó nehezebb mint egy ugyan akkora fémből készült hajó.Pont az miatt mivel az acél szilárdabb( erősebb) mint a fa.Tehát ugyan olyan szilárdsághoz fából többet kell beépíteni ami viszont súlyt növeli. | |||||
Laci | Adatlap | 433353 | 2010. szeptember 1. 22:57 | ![]() | |
Dcsabesz! Hogyne emlékeznék még rád!Akkor találkoztunk Hajókovács jóvoltából a hajóépítés nagy mestereivel.Még az iwiw-en is megjelöltelek,de ez nem a reklám helye.Született egy gyereked is,és utána mellőzted a hajót!Remélem jól van a család!Örültem is,hogy újra itt vagy közöttünk! Ugyan már ennyire nem kell magasztalni,ugyanis Nektek köszönhetem,hogy idáig eljutottam.A Ti segítségetek nélkül ( köztük Te is,mert Te a hűtőrendszer kinézetében segítettél) nem így nézne ki a hajóm! Ha már itt járunk: -Hajókovács az akinek nagyon sokat köszönhetek a különböző eljárások elsajátításáért (réz,valamint technikai eljárások) -Lucky,aki a világítás megvalósításáért felel -Simi a szegecsekben segített és a gondos szigor,mikor is a hajótesten figyelmeztetett az ablakok helyének állapotáról -Bbalázs egy Ar-196 általa csodálatosan kivitelezett makettjével ismertetett meg,hogy pontosabban szemre vételezhessem... és még sorolhatnám az itt fórumozók fémjelzett neveit (Jozsi,Szamuráj,Ede stb.) Remélem nem veszitek zokon,hogy nem említettem meg mindenkit,de mindenki vegye magára a köszönet nyilvánítást. A hajó súlypontjával kapcsolatban eléggé széles a test,hogy a hajó stabilan álljon. Üdv! | |||||
dcsabesz | Adatlap | 433352 | 2010. szeptember 1. 21:21 | ![]() | |
Igazad van Laci. De! Nehogy túl magasra kerüljön a súlypontja mert akkor tényleg ingatag lehet. Egyébként nem tudom, hogy emlékszel-e még rám? Pesten találkoztunk a Stefánián a hajósklubban. Én a Revell Bismarckjának fogtam neki. Az utóbbi időben nem sok időm maradt eme hobbinak, de úgy tűnik visszatérhetek a munkához és ott folytatom ahol másfél éve abbahagytam! (A hajótestnél.) Szóval én is beszállok hamarosan a vonatba. De azért Téged nem lehet überelni. :-) Dcsabesz | |||||
Laci | Adatlap | 433351 | 2010. szeptember 1. 21:11 | ![]() | |
Lucky! Ezt már szeretem!Nagyon jó munka lett!A hajó is meg a világítás is!Csak így tovább! Üdv! | |||||
lucky | Adatlap | 433350 | 2010. szeptember 1. 19:40 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 433349 | 2010. szeptember 1. 17:38 | ![]() | |
Balázs! Kösz az elismerést!Ede barátunknak igaza van,ugyanis ha a méreteket vesszük,akkor meg merem kockáztatni,hogy rézből,még mindig kevesebb súlya lesz a kész felépítménynek,mintha fából építeném,ugyanis a rézlap vastagsága 0,1 és 0,3 mm.A fa esetében minimum 3mm vastag rétegelt lemezből lenne.Hiába nehezebb a fajsúlya a réznek,de ez változik a vastagság függvényében.Szerintem. Mellesleg a teljes merülést úgy kívánom korrigálni,hogy a teljesen kész felépítményt megmérem mérleggel,majd a hajótest teljes súlyát (motor,elektronika,aksi stb.) vízre teszem.Így lemérhetem a test merülését felépítmény nélkül,majd a felépítmény tényleges súlyával megegyező terhet teszek bele,hogy így megkapjam a felépítménnyel együtt való merülését.Majd addig pakolom ballaszttal,míg el nem éri a kívánt merülést.Ebből állapítom majd meg,hogy mennyi plusz súly kell még a hajóba.Számításaim szerint is az összsúly olyan 50-52 kg körüli lesz ballaszt súllyal együtt.Eddig a test súlya 11 kg.Ha megnézzük a különbséget akkor 40 kg jön ki a felépítményre.Szerintem meg annyi nem lesz,mert Jani Titanicja is ha jól tudom 40 kg fölött van,pedig az teljesen rézből van.És ráadásul úszik is! Szóval én pozitívan állok hozzá!De ha mégsem,még mindig lehet benne gyönyörködni,hozzátéve azt,hogy a radar illetve egyéb funkciók (világítás) működni fognak rajta! Ede! Te már sejtesz valamit!:-) Üdv! | |||||
EDE | Adatlap | 433348 | 2010. szeptember 1. 16:03 | ![]() | |
Balázs! Ez egy két és fél méteres fa "csónak". Kiszorít vagy 1 hektoliter vizet. Szerintem még vízitúrára is el lehetne vinni egy két hordó sörrel a fedélközben elrejtve. A sört meg a lövegeken lehetne csapolni... Sörhajó :) | |||||
BBalázs | Adatlap | 433347 | 2010. szeptember 1. 12:02 | ![]() | |
Szia Laci! Csendben nyomonkövetem a fejleményeket a fórumon. Tetszik a Bismarck, és elég jó tempóban haladsz vele. Ugyanakkor... Jogos dcsabesz kérdése: A fedélzetek, felépítmény tetején lévő szerelvények, radarok, stb. miatt nem lesz a hajó túl ingatag? Naív kérdés, de nem lehet, hogy ki kéne próbálni a hajótestet ballaszttal ellátva, miként úszik a vizen? | |||||
Laci | Adatlap | 433346 | 2010. szeptember 1. 09:09 | ![]() | |
Essex,Dcsabesz! Tetszenek nagyon a Ti hozzászólásaitok!:-) 50.000 tonna acél is úszott a vízen,remélhetőleg ez a pár 10 kg,már nem adja be a törülközőt!Ha igen akkor harakiri lesz. Üdv! | |||||
Essex | Adatlap | 433345 | 2010. augusztus 31. 21:53 | ![]() | |
Nyilván a víz is rézből lesz... :-) | |||||
dcsabesz | Adatlap | 433344 | 2010. augusztus 31. 19:16 | ![]() | |
Fog ez a hajó úszni a sok réztől? :-) | |||||
Laci | Adatlap | 433343 | 2010. augusztus 31. 15:34 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 433342 | 2010. augusztus 28. 13:53 | ![]() | |
Simi! A radar keret 0,5 mm-s drótból,a háló körülötte pedig 0,15 mm-s réz szálból van.Még kell rajta igazgatni ezeken a vékony szálakon,és utána lehet festeni.A többire még kell egy,s mást forrasztgatni. Viszont tettem fel képet a radar megforgatásáért felelős motorról,hogy jobban értsétek a működési elvét. Üdv! | |||||
Simi | Adatlap | 433341 | 2010. augusztus 28. 08:56 | ![]() | |
Jó kis türelemjáték lehet a rácsszerkezet elkészítése. Azt látom, hogy valamilyen réz pálca vagy ilyesmi az alapanyaga, vagy talán drót? Milyen vastagságú? | |||||
lucky | Adatlap | 433340 | 2010. augusztus 28. 08:46 | ![]() | |
Laci | Adatlap | 433339 | 2010. augusztus 28. 01:21 | ![]() | |
Üdv mindenkinek! Jelenleg a 3. radar van készülőben.Ez egy árbocos radar,ahol a radar forog az árboc alatt,viszont az árboc fixen áll.Ez már kész is van,de még az ernyőt csinálom,mert az igen bonyolult.Amint kész lesz teljesen,lefestem és akkor teszek fel több képet róla. Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 433338 | 2010. augusztus 27. 23:28 | ![]() | |
EDE! A Repulse-hoz a Lion Roar super set-jét szeretném beszerezni, de még nem is igazán kapható; talán majd egy-két hónap múlva már meg is lehet rendelni. | |||||
Sebi | Adatlap | 433337 | 2010. augusztus 27. 23:23 | ![]() | |
Szia Ede ! A SAL tulajdonképp a 'sima' posta. Ha ezt választod, akkor csomagként adják fel a cuccot. Hátránya, hogy csak egy bizonyos méretig engedik ezt választani (ha ennek nem felel meg, átsorolják a Fedexhez vagy az EMS-hez), másrészt nem követhető, hogy hol jár a csomag. | |||||
EDE | Adatlap | 433336 | 2010. augusztus 27. 16:35 | ![]() | |
SImi! Biztos, hogy csak az azzal a 3 futárszolgálattal lehet elhozatni? Simán postán nem jön el? Én is néztem, hogy ekkora méretű dobozokat már brutál összegért szállítanak. De ha még akció sincs, akkor 60-80 e. Ft egy jó kis japán csatahajó fotomaratások nélkül! Nálam az 1:700 hordozók az esélyesebbek, ebben a méretben nem olyan veszélyes a szállítás. Ugyanakkor nekem meg a Franklin "nyomja még a doboz alját", még csak a hajótestet ragasztottam össze, a repcsiket még nem szállította le a cég. A fotomaratásokkal meg várom, hogy a forradalmi kormány megnyerje az önkormányzati választásokat is, befejezze a hazudozást, bekeményítsen, aztán javuljon egy kicsit a forint árfolyama. Most az autóhitellel egy hónap alatt elfüstölünk egy Kongora való pénzt. Néztél már fotomaratást a Repulse-hoz? | |||||
SImi | Adatlap | 433335 | 2010. augusztus 27. 12:19 | ![]() | |
Tegnap itt volt nálam Sebi barátom, nézegettük a hlj-s Kongo-t, de végül is letettem a rendelésről, mert kb 15 e Ft lett volna a kit, meg vagy 14 a szállítás. Így együtt közel 30 ezer (+ lehet, hogy még vámot is számítanak rá... akkor akár a 40 rugó is meglehet a végén). Mivel még a Repulse is csak a dobozt nyomja (ahhoz is kéne valamilyen maratás), egyelőre nem ruházok be rá. Hátha később lesz még jobb ajánlat. | |||||
lucky | Adatlap | 433334 | 2010. augusztus 26. 20:37 | ![]() | |
Hölgyek Urak! Eladó egy Modelik Bismarck kivágó 6500 HUF. Mindössze az eredeti celofán borítás hiányzik róla. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Kedves Barátaim, Laci Barátom!
Egész nyáron szégyenkeztem, hogy amíg Laci barátunk szorgalmasan dolgozik, mint a hangya, addig mi tücsök módjára csak "henyélünk". Laci keze alól pedig csak úgy sorjáztak a szebbnél szebb dolgok... Most sajnos itt igen beállt a rossz idő és én is elővettem és - szó szerint - leporoltam a félbehagyott munkámat, a Prince of Wales "pom pom"-jait. A "pom pom" 8 csövű, 40 mm-es légvédelmi gépágyú volt, a II.VH kezdeti időszakában talán a leghatásosabb légvédelme a Royal Navy hajóinak. (Létezett 2 ill. 4 csöves változatban is.) Később a minden tekintetben jobb 40 mm-es (amerikai) Bofors-ok szorították ki.
Sajnos a Tamiya 25 éves pom pom-jai felett teljesen eljárt az idő: sokszor a mai 1/700-as készletek színvonalát sem ütik meg. A platformot és a lövegek tartószerkezetét (a 8 különálló löveget amolyan vázszerkezet hordozta, ez biztostotta a funkciókat /pl vízhűtés, lőszerjavadalmazás stb/ és az irányzást) a Trumpeter készletéből vettem ki, javítottam fel és öntöttem le. A lövegcsövek a Master Models készletéből származnak és még Móváron vásároltam legutóbb. Azt gondoltam akkor, hogy ezekkel minden OK. Tévedtem. A vastagság rendben is volt, 0.5 mm (mint a Rotring betét...), de a hossz... már az furcsa volt nekem, hogy egyforma hosszúak... az archiv képeken jól látszik, hogy a belső csövek hosszabban, a külsők pedig rövidebben lógnak ki a tartószerkezetből. Lemérve a rajzokat azonban kiderült, hogy még a rövidekhez képest is rövidek ezek a csövek. Így a lövegcsöveket meg kellett hosszabbítanom. Ehhez 0.6-os injekcióstűt használtam. Ezek mértre való pozicionálása és beragasztása se volt nagyon könnyű dolog. A többi pedig már magától ment...
Mellékeltem egy képet a Hood-on beépített egyik pom pom-ról (WEM gyártmány), ill egy képet E.J. Foeth épülő Hood-jához készített pom pom-ról. Ő maga esztergálta a csöveket és készített saját maratást az egészhez. Én ezejhez a mesterségekhez nem értek, így csak ennyit tudtam kihozni belőle, de talán látszik némi fejlődés. Csak az szomorít, hogy még csak egy készült el a négyből...