<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Laci | Adatlap | 433420 | 2010. szeptember 18. 21:24 | ![]() | |||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433419 | 2010. szeptember 18. 20:11 | ![]() | |||||||||||||||||
ha fával gondolkozol akkor a az un bordás-palánkos módszert kell használni, az, amit a vitorlás hajóknál használnak. A többi rész már épülhet akár rézből is. | |||||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 433418 | 2010. szeptember 18. 20:02 | ![]() | |||||||||||||||||
Az a baj hogy a víztől így nagyon megszívná magát a fa és az nem lenne jó.Pont ezért gondoltam rá hogy az egészet be kéne majd borítani rézzel. | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433417 | 2010. szeptember 18. 19:57 | ![]() | |||||||||||||||||
Sulyid! Ha már megvan a test felesleges bevonni.Max festékkel. | |||||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 433416 | 2010. szeptember 18. 19:12 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia! Meg szeretném kérdezni hogy mennyire realisztikus bevonni 1 1-2. vh-s rombolót / könnyű cirkálót réz lemezzel.A másik kérdésem: ti milyen fával dolgoztok?Hol és mennyiért szerzitek be?Milyen eszközöket használtok? | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433415 | 2010. szeptember 18. 19:05 | ![]() | |||||||||||||||||
BBalázs! El tudod e küldeni nekem az Arado színskáláját?A pilóta fülkét is beleértve.Persze ha megvan. Köszi! Üdv! | |||||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 433414 | 2010. szeptember 17. 20:06 | ![]() | |||||||||||||||||
Azon gondolkodok mostanság hogy csinálni akarok fából 1 könnyű cirkálót / rombolót és azt szeretném kérdezni hogy mennyire lenne realisztikus ha 0,1mm-es réz lemezzel vonnám majd be a testet.Igazából még nagyon erősen csak terv szintű és csak azért jutott szembe mert szeretem a régi hadihajókat és mert úgyis asztalosnak készülök így nem árt a tapasztalat szerzés. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433413 | 2010. szeptember 17. 19:54 | ![]() | |||||||||||||||||
BBalázs! Megkaptam őket köszi!Jobban az aljának örültem nagyon,mert arról szinte nincs is a neten kép. Üdv! | |||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 433412 | 2010. szeptember 17. 19:12 | ![]() | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 433411 | 2010. szeptember 17. 13:24 | ![]() | |||||||||||||||||
Írígylésre méltó, igen profi munka! Nagyon belejöttél, Laci, a lemezhajlítgatás és alakítás rejtelmeibe. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433410 | 2010. szeptember 17. 12:02 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia EDE! Első lépésként a burkolat azon részét kezdtem el,ahol a hengerek kitüremkedő része van.Egy csíkot vágtam le,majd csavarhúzóval -és persze kalapáccsal- beleütöttem ezeket a kidudorodó részeket.Majd körbehajtottam sablon alapján,méretre vágtam és összeforrasztottam.Ez volt a könnyebbik része.A burkolat gömbölyített része már kicsit bonyolultabb volt. Elsőként egy 15 mm átmérőjű lyukat fúrtam egy 10 mm-s rétegelt lemezbe.Rátettem a rézlapot és egy 12 mm-s tengelyt ütöttem rá.Magyarán,mint a lábasokat préselik présgéppel.Így kaptam egy húzott formát,amit körbe vágtam,majd ráforrasztottam a burkolatra.A fölösleget lecsiszoltam,majd kissé gömbölyítettem. A propeller helye alatt elreszeltem síkban,míg olyan vékony nem lett,hogy ki bírtam szedni a fölösleget,azaz egy kerek lapot.Itt ugyanis nem fúrtam ki,mert egy ekkora fúró könnyen összegyűri a vékony rézlapot és akkor elcsesztem az egész munkát.Majd egy kúpos csiszolóval kerekre csiszoltam. A motor egy 9 hengeres csillagmotor,tehát kilenc egyenlő henger alakot hajtogattam egyetlen drótból,majd körbe hajtottam,és a két végét összeforrasztottam.Majd egy hosszú 0,1 mm-s drótszálból körbetekertem a hengereket,ezzel imitálva a léghűtő bordákat.Egy tengelyt tettem a propeller tengelyének helyére és mindent egybe forrasztottam.Ezután következett a hengereken lévő benzincsövek stb. Nagyjából ennyi volt a motor burkolat lényege.Nem volt könnyű elhiheted! Üdv! | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433409 | 2010. szeptember 17. 10:09 | ![]() | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433408 | 2010. szeptember 17. 09:40 | ![]() | |||||||||||||||||
Laci! Ez a motrburkolat be...ás milyen jó! Hogyan készült? | |||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 433407 | 2010. szeptember 17. 09:17 | ![]() | |||||||||||||||||
Délután / este megpróbálom elszedni, vagy csinálok prá új képet. De ne számíts túl sok jóra, mert ez egy ősrégi Revell makett, amelynek a kidolgozása és alakhűsége tuti hagy maga után kívánni valót :S | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433406 | 2010. szeptember 16. 23:50 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia Balázs! Tudod a repülőt is meg kell csinálni egyszer.Én most látom az idejét,a motor végett.Nem egyszerű az biztos.Már az egyik szárnyat meg is csináltam,de ne tudd meg milyen szenvedéssel.Neten vannak leírások,rajzok,de az a baj,hogy mindegyik más panel elosztással.Meg ugye nem csak a Bismarckon volt ilyen hidroplán,ezért több féle verzió is van.Tulajdonképpen sokkal jobb ha egy adott makett van többféle nézetből,mint többféle repülő,de más és más.Ezért is gondoltam Rád,mert így jobban tudsz segíteni. Köszi a segítséged! Üdv! | |||||||||||||||||||||
Baboon | Adatlap | 433405 | 2010. szeptember 16. 22:28 | ![]() | |||||||||||||||||
Sajnálatos. Engem inkább 1/35 harckocsi érdekelne. Majd felhívom őket. Köszönöm | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433404 | 2010. szeptember 16. 21:54 | ![]() | |||||||||||||||||
Baboon! Minden Trumpi, de már nagyon kevés cucc van. Repcsik 1:32 F4F, F6F, SBD - én ezeket nézegettem. 1:48 Mig-17, amit már régóta nem tudtak elpasszolni. Ja láttam még 1:24 Zero hidroplánt. Még néhány egyéb amire nem emlékszem, de tényleg nem sok. És a váci út. | |||||||||||||||||||||
Baboon | Adatlap | 433403 | 2010. szeptember 16. 21:08 | ![]() | |||||||||||||||||
Minden trumpi vagy csak a hajók? Illetve a váci útiban jártál? | |||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 433402 | 2010. szeptember 16. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia Laci! Holnap megpróbálom előkeríteni a cd-t, melyen a képek vannak az Aradorol, bár sokkal okosabb nem leszel, mert a neten sokkal jobb leírások és képek találhatók, mint egy egyszerű makett fotóiról kiderülhet. Egy kép mindenesetre az adatlapomon is fent van. Lenyűgöző, hogy belemertél fogni a repülő megépítésébe. Azt hittem ezt a legvégére hagyod. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433401 | 2010. szeptember 16. 19:36 | ![]() | |||||||||||||||||
Szervusztok Urak! Imént jártam a Modell & Hobby szaküzletben. Minden Trumpi modell 50%-os áron van 09.30-ig. 1:350-ben két USS Franklin vár gazdára ( :( ha egy kicsit türelmesebb lettem volna...), egy Hancock valamint egy Saratoga. 1:700-ban Sovremennij, Kirov, New Jersey, meg USS Eisenhower kapható, ha jól emlékszem. | |||||||||||||||||||||
Szõkekapitány | Adatlap | 433400 | 2010. szeptember 16. 18:34 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia! Szerintem is először csak egy sima alkáli elemmel próbálkozz, azzal biztos nem terheled túl. Viszont azt a kis excenter súlyt le kéne venni a tengelyről, mert a makett is pont úgy fog zizegni akár a telefon. A telefonok aksija általában 3,7V-os, szóval ennél nagyobb feszültséggel szerintem nem érdemes próbálkozni. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433399 | 2010. szeptember 16. 18:09 | ![]() | |||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433398 | 2010. szeptember 15. 20:13 | ![]() | |||||||||||||||||
Van egy sanda gyanúm, h a névleges feszültség sok lesz. 1,5V-tal( egy elem) próbálkozhatsz.Ha nagyon melegszik akkor ez sok. Ha gyors a fordulat akkor is sok a feszültség. | |||||||||||||||||||||
ZOKSZO | Adatlap | 433397 | 2010. szeptember 15. 17:48 | ![]() | |||||||||||||||||
Szerintem egy mobiltelefonos oldalt kellene keresned,a vaterán is sok szerelő kereskedő nyomul.Egy kérdést ott is megér. Egyébként bomba ötlet. Üdv Zokszo | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433396 | 2010. szeptember 15. 17:08 | ![]() | |||||||||||||||||
Üdv mindenkinek! A fenti képpel kapcsolatban az a kérdésem,hogy ez a motor hány voltról üzemelne megbízhatóan,természetesen leégés nélkül!Ez egy Nokia 3510i telefonból lett kiszedve,és reményeim szerint az Arado 196 hidroplán légcsavarját fogja forgatni. BBalázs! Megtisztelnél vele,ha küldenél nekem pár képet a Te Arado-dról,hogy lássam is pontsan,hogy milyen a repülőgép külseje,borítása. Köszi a segítséged! Üdv! | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433395 | 2010. szeptember 15. 10:57 | ![]() | |||||||||||||||||
Essex! Franklin lokátor ügyben tudnál segíteni? Letöltöttem egy csomó cuccot a netről, de nem tudtam kideríteni, hogy 45 tavaszán milyen radarja volt, meg hogy hol. | |||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 433394 | 2010. szeptember 15. 09:28 | ![]() | |||||||||||||||||
Tudtommal sem adtak még ki 1:350-ben. Baromi régen (25-30 éve) a Heller-nek volt egy 1:400-as francia tartályhajója, de azt is még csak katalógusban láttam. Sajnos még 1:700-ban is ritka, mint a fehér holló, nagy(?) szériában is csak a SkyWave-nek van egy modern japánja. Ilyesmi, mint amit betettél, 1:700-ban is csak műgyanta modellben fordul elő. Műgyantában talán létezhet 1:350-ben is, de mostanában nem néztem, és az biztosan aranyárban lenne. Ezekkel gyártói szemmel az a gond, hogy baromi bonyolult hajók, és egy "normál" hadihajóhoz képest csak töredék mennyiséget lehetne eladni belőlük. Én is baromira csípnék egyet-kettőt... | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 433393 | 2010. szeptember 13. 15:34 | ![]() | |||||||||||||||||
Szia ! Amennyire tudom ilyen ellátóhajót nem adtak ki 350-ben. Az alábbi link szerint a Tico-k közül 1996 óta csak három szolgál több-kevésbé állandóan az Enterprise-al www.globalsecurity.org/military/agency/navy/batgru-65.htm Ha bejön az oldal, nyitogasd meg a jobboldalon a MED kezdetű linkeket. Ott láthatod, hogy milyen hajók voltak a csoportban. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433392 | 2010. szeptember 13. 12:52 | ![]() | |||||||||||||||||
SImi, Laci! Már majdnem az összes japán nehézcirkálót meg lehet szerezni 1:350 ben. Egyet mindenképen össze kell tákolni valamikor, szerintem a hajótípus legszebbjei. Valóban 8 év alatt úgy megváltozott a helyzet a mértearányban, hogy nincs az az idő, meg pénz, ami elég lene. A Franklinnel se állok még sehol. Még inkább csak az adatgyűjtésnél. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433391 | 2010. szeptember 12. 23:14 | ![]() | |||||||||||||||||
Valamikor nekem 1:700-s vízvonalas verzióban volt meg,és már akkor megtetszett a hajó furcsa kinézete miatt. | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 433390 | 2010. szeptember 12. 22:55 | ![]() | |||||||||||||||||
EDE! Nekem ez jó hír, hogy a Tone is végre felkerül a 350-es palettára! (Az az igazság, hogy műgyanta készletként már vagy 6-8 éve megvásárolható olyan 4-500 dolcsiért.) Az külön öröm, hogy a Tamiya adja ki; így biztos jobb minőségű lesz, mint a Trumpi kitek. Nagyon különleges és - szerintem - szép hajó. Most meg már lassan az a baj, hogy akkora a választék 350-ben... | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433389 | 2010. szeptember 12. 20:22 | ![]() | |||||||||||||||||
Nos Uraim! Az 1:350-es parádé folytatódik. Többünk szíve csücskét, a Tone nehézcirkálót fogja kiadni a Tamiya decemberben. Potom 11050 yenért a hlj.com-on előrendelhető (meg 5000 a szállítás). Néztem a Dragon 1:350-es Independence repülőgép-hordozóját. Az meg 140$, de fotomaratás is van benne. Elég bizalomgerjesztő. | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433388 | 2010. szeptember 11. 19:42 | ![]() | |||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433387 | 2010. szeptember 11. 19:41 | ![]() | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433386 | 2010. szeptember 11. 14:26 | ![]() | |||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433385 | 2010. szeptember 11. 12:22 | ![]() | |||||||||||||||||
szia! 250-ben tudok egy ellátót papírból. Most melóban vkok majd otthon utána nézek | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433384 | 2010. szeptember 11. 10:19 | ![]() | |||||||||||||||||
SImi! Azért Te sem panaszkodhatsz!Mind kidolgozás terén,mind pedig a fáradságos munka szempontjából.Tudod azért megint megvillantottad a makettező tudásod,még ennyi "pihenő" után is -bár lehet,hogy pont ez hiányzott-. Írtad,hogy sajnos a négyből még csak egy van kész.Jó munkához idő kell.Azt hiszem ezt be is bizonyítottad!Azt is írtad nekem,hogy minél jobban kidolgozok valamit,annál jobb lesz az eredmény,és nem fogok csalódni benne.Ez ugyanúgy rád,és mindenkire érvényes. Ne aggódj,én a 3. radar alatti állást,már vagy 2 hete csinálom,és még mindig nincs kész!Pedig rajta vagyok szinte mindig. Lucky! Azért annyira őrültnek ne nézz,hogy még a visszajelzők is világítsanak!Éppen elég megcsinálni.Bár ötletnek nem rossz,kivitelezhető a dolog. Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 433383 | 2010. szeptember 10. 22:38 | ![]() | |||||||||||||||||
Kedves Barátaim, Laci Barátom! Egész nyáron szégyenkeztem, hogy amíg Laci barátunk szorgalmasan dolgozik, mint a hangya, addig mi tücsök módjára csak "henyélünk". Laci keze alól pedig csak úgy sorjáztak a szebbnél szebb dolgok... Most sajnos itt igen beállt a rossz idő és én is elővettem és - szó szerint - leporoltam a félbehagyott munkámat, a Prince of Wales "pom pom"-jait. A "pom pom" 8 csövű, 40 mm-es légvédelmi gépágyú volt, a II.VH kezdeti időszakában talán a leghatásosabb légvédelme a Royal Navy hajóinak. (Létezett 2 ill. 4 csöves változatban is.) Később a minden tekintetben jobb 40 mm-es (amerikai) Bofors-ok szorították ki. Sajnos a Tamiya 25 éves pom pom-jai felett teljesen eljárt az idő: sokszor a mai 1/700-as készletek színvonalát sem ütik meg. A platformot és a lövegek tartószerkezetét (a 8 különálló löveget amolyan vázszerkezet hordozta, ez biztostotta a funkciókat /pl vízhűtés, lőszerjavadalmazás stb/ és az irányzást) a Trumpeter készletéből vettem ki, javítottam fel és öntöttem le. A lövegcsövek a Master Models készletéből származnak és még Móváron vásároltam legutóbb. Azt gondoltam akkor, hogy ezekkel minden OK. Tévedtem. A vastagság rendben is volt, 0.5 mm (mint a Rotring betét...), de a hossz... már az furcsa volt nekem, hogy egyforma hosszúak... az archiv képeken jól látszik, hogy a belső csövek hosszabban, a külsők pedig rövidebben lógnak ki a tartószerkezetből. Lemérve a rajzokat azonban kiderült, hogy még a rövidekhez képest is rövidek ezek a csövek. Így a lövegcsöveket meg kellett hosszabbítanom. Ehhez 0.6-os injekcióstűt használtam. Ezek mértre való pozicionálása és beragasztása se volt nagyon könnyű dolog. A többi pedig már magától ment... Mellékeltem egy képet a Hood-on beépített egyik pom pom-ról (WEM gyártmány), ill egy képet E.J. Foeth épülő Hood-jához készített pom pom-ról. Ő maga esztergálta a csöveket és készített saját maratást az egészhez. Én ezejhez a mesterségekhez nem értek, így csak ennyit tudtam kihozni belőle, de talán látszik némi fejlődés. Csak az szomorít, hogy még csak egy készült el a négyből... | |||||||||||||||||||||
Ronin | Adatlap | 433382 | 2010. szeptember 10. 17:51 | ![]() | |||||||||||||||||
Sziasztok! Két kérdéshez remélek tőletek választ. Elsőként azt szeretném tudni, hogy gyárt-e bármelyik cég 1:350 méretben a képen láthatókhoz hasonló kiszolgáló hajókat? A másik pedig az lenne, hogy a Ticonderoga osztályból, melyik cirkálók szolgálhattak az Enterprise CVN65 repülőhordozó Flottakötelékében? Köszi! Üdv:Ronin | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433381 | 2010. szeptember 10. 12:55 | ![]() | |||||||||||||||||
csak tettél ebbe is LED-et? | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433380 | 2010. szeptember 10. 11:20 | ![]() | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433379 | 2010. szeptember 8. 00:03 | ![]() | |||||||||||||||||
Simi! Örülök,hogy megérkezett a levél,és benne az embléma.Köszönöm a segítségedet (és a fáradozásod) a lyukasztóval kapcsolatban! Amennyire tőlem telik,és amit lehet,kidolgozom rajta.Minél élethűbb annál szebb.A fenti képeken a 3. radar alatti állás mérőműszereit dolgoztam ki.Még teljesen nincs kész,nem beszélve a festés utáni állapotáról,mikor is többet fog sejtetni,hogy mik is ezek valójában.Tulajdonképpen valamilyen gáznyomás mérők ezek kihozva a fedélzetre. Lucky! Nem győzök hálálkodni! BBalázs! Én a hátsó ágyútorony forgatását nem találom kivitelezhetőnek.Ugyanis ha a jobb oldali első kettő például jobbra fordul a menetiránnyal,akkor a hátsó is,mert egy lánc vezérli a hármat egyszerre egy irányba.Tehát a 3. mellék ágyú beleütközne a felépítménybe.Bár lehet,hogy én vagyok a hülye és nem értek hozzá. | |||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 433378 | 2010. szeptember 7. 21:04 | ![]() | |||||||||||||||||
Simi, Laci! Een a hajón is vannak megszívlelendő részletek, bár pár dolgot nem értettem (nem mennék bele) A fedélzet nagyon szép kidolgozású. | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433377 | 2010. szeptember 7. 20:51 | ![]() | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 433376 | 2010. szeptember 7. 19:36 | ![]() | |||||||||||||||||
Laci! Én azért látok különbségeket. Szerintem a te Bismarck-od azért részletgazdagabb (pl heggesztési varratok, szegecsek...). Csak így tovább! Törekedj a tökéletességre, amennyire csak lehet, és nem fogod megbánni! Ma megkaptam a leveledet; köszönöm az emblémát, a lyukasztót pedig majd küldöm. | |||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 433375 | 2010. szeptember 7. 18:08 | ![]() | |||||||||||||||||
Hát Lacikám, felvan adva a lecke! (mindkettőtöknek) | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433374 | 2010. szeptember 7. 17:07 | ![]() | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433373 | 2010. szeptember 7. 13:40 | ![]() | |||||||||||||||||
Üdv mindenkinek! Amit kérnék tőletek,az részben nem kapcsolódik a hajókhoz,de részben igen.Azért nem kapcsolódik a hajókhoz,mert olyan kellene nekem,hogy repülőgép makett "üveg" öntőkerete,ami már nem kell.Tudom makett hajóknál ilyen nem szokott lenni,de gondolom van olyan egyén közöttünk aki repülő makettet is rak össze.Nekem a lámpákhoz kellene ez a keret. Sokszor olyan dolgok is aranyat érnek,amire nem is gondolna az ember! Köszönöm a segítséget! Üdv! | |||||||||||||||||||||
Baboon | Adatlap | 433372 | 2010. szeptember 6. 21:20 | ![]() | |||||||||||||||||
Vannak itt öltetek dögivel jól van. Már csak arra kell tipp hogy csináljak hajópadlót 1/700-ban :D | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433371 | 2010. szeptember 6. 21:10 | ![]() | |||||||||||||||||
Baboon! Én egy kéteres sima fekete vezetéket szedtem szét, abban 0,1-es volt a réz. Ezzel még könnyű dolgozni. De én 0,08-as damilt használtam. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sulyid!
Bocsi,hogy ilyen későn válaszolok,de a mai nap a festésről szólt.Még éppen nincs kész teljesen,mert kell rá még a fafedélzet,meg egy két simító festés.
Szóval a kész hajótesteddel az a gond,hogy kell rá esetleg egy lakk réteg,de ez önmagában nem elég.Az én hajóm hagyományos gerinc-borda palánkozással épült.Én először lecsiszoltam a nyers fát (hajótestet),majd legitteltem és megint csiszoltam.Erre következett egy réteg géz + epoxigyanta (folyékony),hogy a géz megálljon rajta.Ez a test elcsavarodása kivédése miatt kell.Erre megint jött egy "tonna" gitt,hogy a géz eltűnjön teljesen.Ezt csiszolni kellett addig,míg szép sima nem lett.Különösen figyelni kell minden egyes gödröcskére,repedésre stb,és ezeket teljesen el kell tüntetni.Egy hiba sem lehet rajta.(Én ezzel a részével többet kínlódtam,mint a test teljes legittelésével,illetve csiszolásával.)Ha ez megvan,akkor fel kell rá hordani szórógittet,ezzel is előkészítve a festésre.Ez a megoldás bevált garantált vízhatlan.
Rézzel utólag már elég bonyolult és (bocsi) értelmetlen művelet.Ha mindenképp úsztatni szeretnéd,akkor egy új hajótest elkészítésében kell gondolkodni.
Mint Lucky barátunk is írta,a hajótest lehet fából,mint nálam.A réz lehet felépítmény is -sőt arra tökéletes- ,és lehet hajótest is.Gyönyörű példa erre Hajókovács barátunk is aki a Titanic modelljét építette meg teljesen rézből.Ha segítség kell szólj,itt vagyok,vagy esetleg találkozhatunk is Szolnokon,mert én is odavalósi vagyok.(Kertváros)
Üdv!