/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Baboon 433403 2010. szeptember 16. 21:08
Válasz erre
Minden trumpi vagy csak a hajók?
Illetve a váci útiban jártál?
BBalázs 433402 2010. szeptember 16. 20:13
Válasz erre
Szia Laci!

Holnap megpróbálom előkeríteni a cd-t, melyen a képek vannak az Aradorol, bár sokkal okosabb nem leszel, mert a neten sokkal jobb leírások és képek találhatók, mint egy egyszerű makett fotóiról kiderülhet. Egy kép mindenesetre az adatlapomon is fent van.

Lenyűgöző, hogy belemertél fogni a repülő megépítésébe. Azt hittem ezt a legvégére hagyod.
EDE 433401 2010. szeptember 16. 19:36
Válasz erre
Szervusztok Urak!

Imént jártam a Modell & Hobby szaküzletben. Minden Trumpi modell 50%-os áron van 09.30-ig.
1:350-ben két USS Franklin vár gazdára ( :( ha egy kicsit türelmesebb lettem volna...), egy Hancock valamint egy Saratoga. 1:700-ban Sovremennij, Kirov, New Jersey, meg USS Eisenhower kapható, ha jól emlékszem.
Szõkekapitány 433400 2010. szeptember 16. 18:34
Válasz erre
Szia!
Szerintem is először csak egy sima alkáli elemmel próbálkozz, azzal biztos nem terheled túl. Viszont azt a kis excenter súlyt le kéne venni a tengelyről, mert a makett is pont úgy fog zizegni akár a telefon.
A telefonok aksija általában 3,7V-os, szóval ennél nagyobb feszültséggel szerintem nem érdemes próbálkozni.
Laci 433399 2010. szeptember 16. 18:09
Válasz erre
Arado Ar-196 motor
Arado Ar-196 motor
9 hengeres csillagmotor
9 hengeres csillagmotor

Üdv!
Egy kis ízelítő az épülő repülőről.Bár nem csatahajó,de azon szolgált!:)
lucky 433398 2010. szeptember 15. 20:13
Válasz erre
Van egy sanda gyanúm, h a névleges feszültség sok lesz.
1,5V-tal( egy elem) próbálkozhatsz.Ha nagyon melegszik akkor ez sok.
Ha gyors a fordulat akkor is sok a feszültség.
ZOKSZO 433397 2010. szeptember 15. 17:48
Válasz erre
Szerintem egy mobiltelefonos oldalt kellene keresned,a vaterán is sok szerelő kereskedő nyomul.Egy kérdést ott is megér.
Egyébként bomba ötlet.
Üdv Zokszo
Laci 433396 2010. szeptember 15. 17:08
Válasz erre
Nokia 3510i rezgőmotorja
Nokia 3510i rezgőmotorja

Üdv mindenkinek!
A fenti képpel kapcsolatban az a kérdésem,hogy ez a motor hány voltról üzemelne megbízhatóan,természetesen leégés nélkül!Ez egy Nokia 3510i telefonból lett kiszedve,és reményeim szerint az Arado 196 hidroplán légcsavarját fogja forgatni.

BBalázs!
Megtisztelnél vele,ha küldenél nekem pár képet a Te Arado-dról,hogy lássam is pontsan,hogy milyen a repülőgép külseje,borítása.
Köszi a segítséged!
Üdv!
EDE 433395 2010. szeptember 15. 10:57
Válasz erre
Essex!

Franklin lokátor ügyben tudnál segíteni?
Letöltöttem egy csomó cuccot a netről, de nem tudtam kideríteni,
hogy 45 tavaszán milyen radarja volt, meg hogy hol.
Essex 433394 2010. szeptember 15. 09:28
Válasz erre
Tudtommal sem adtak még ki 1:350-ben. Baromi régen (25-30 éve) a Heller-nek volt egy 1:400-as francia tartályhajója, de azt is még csak katalógusban láttam.

Sajnos még 1:700-ban is ritka, mint a fehér holló, nagy(?) szériában is csak a SkyWave-nek van egy modern japánja. Ilyesmi, mint amit betettél, 1:700-ban is csak műgyanta modellben fordul elő. Műgyantában talán létezhet 1:350-ben is, de mostanában nem néztem, és az biztosan aranyárban lenne.

Ezekkel gyártói szemmel az a gond, hogy baromi bonyolult hajók, és egy "normál" hadihajóhoz képest csak töredék mennyiséget lehetne eladni belőlük. Én is baromira csípnék egyet-kettőt...
Sebi 433393 2010. szeptember 13. 15:34
Válasz erre
Szia !

Amennyire tudom ilyen ellátóhajót nem adtak ki 350-ben. Az alábbi link szerint a Tico-k közül 1996 óta csak három szolgál több-kevésbé állandóan az Enterprise-al

www.globalsecurity.org/military/agency/navy/batgru-65.htm

Ha bejön az oldal, nyitogasd meg a jobboldalon a MED kezdetű linkeket. Ott láthatod, hogy milyen hajók voltak a csoportban.
EDE 433392 2010. szeptember 13. 12:52
Válasz erre
SImi, Laci!

Már majdnem az összes japán nehézcirkálót meg lehet szerezni 1:350 ben.
Egyet mindenképen össze kell tákolni valamikor, szerintem a hajótípus legszebbjei.
Valóban 8 év alatt úgy megváltozott a helyzet a mértearányban, hogy nincs az az idő, meg pénz, ami elég lene.
A Franklinnel se állok még sehol.
Még inkább csak az adatgyűjtésnél.
Laci 433391 2010. szeptember 12. 23:14
Válasz erre
Valamikor nekem 1:700-s vízvonalas verzióban volt meg,és már akkor megtetszett a hajó furcsa kinézete miatt.
SImi 433390 2010. szeptember 12. 22:55
Válasz erre
EDE!
Nekem ez jó hír, hogy a Tone is végre felkerül a 350-es palettára! (Az az igazság, hogy műgyanta készletként már vagy 6-8 éve megvásárolható olyan 4-500 dolcsiért.) Az külön öröm, hogy a Tamiya adja ki; így biztos jobb minőségű lesz, mint a Trumpi kitek. Nagyon különleges és - szerintem - szép hajó.
Most meg már lassan az a baj, hogy akkora a választék 350-ben...
EDE 433389 2010. szeptember 12. 20:22
Válasz erre
Nos Uraim!

Az 1:350-es parádé folytatódik. Többünk szíve csücskét, a Tone nehézcirkálót fogja kiadni a Tamiya decemberben. Potom 11050 yenért a hlj.com-on előrendelhető (meg 5000 a szállítás).
Néztem a Dragon 1:350-es Independence repülőgép-hordozóját. Az meg 140$, de fotomaratás is van benne. Elég bizalomgerjesztő.
lucky 433388 2010. szeptember 11. 19:42
Válasz erre
lucky 433387 2010. szeptember 11. 19:41
Válasz erre
Laci 433386 2010. szeptember 11. 14:26
Válasz erre
sebességmérő műszer
sebességmérő műszer
Mérő műszerek 006
Mérő műszerek 006

SImi!
A mai témát megerősítve!
lucky 433385 2010. szeptember 11. 12:22
Válasz erre
szia!
250-ben tudok egy ellátót papírból.
Most melóban vkok majd otthon utána nézek
Laci 433384 2010. szeptember 11. 10:19
Válasz erre
SImi!
Azért Te sem panaszkodhatsz!Mind kidolgozás terén,mind pedig a fáradságos munka szempontjából.Tudod azért megint megvillantottad a makettező tudásod,még ennyi "pihenő" után is -bár lehet,hogy pont ez hiányzott-.
Írtad,hogy sajnos a négyből még csak egy van kész.Jó munkához idő kell.Azt hiszem ezt be is bizonyítottad!Azt is írtad nekem,hogy minél jobban kidolgozok valamit,annál jobb lesz az eredmény,és nem fogok csalódni benne.Ez ugyanúgy rád,és mindenkire érvényes.
Ne aggódj,én a 3. radar alatti állást,már vagy 2 hete csinálom,és még mindig nincs kész!Pedig rajta vagyok szinte mindig.

Lucky!
Azért annyira őrültnek ne nézz,hogy még a visszajelzők is világítsanak!Éppen elég megcsinálni.Bár ötletnek nem rossz,kivitelezhető a dolog.
Üdv!
SImi 433383 2010. szeptember 10. 22:38
Válasz erre
wempompom
wempompom
E.J Foeth 350-es pom pom-ja
E.J Foeth 350-es pom pom-ja
archiv fotó a PoW egyik pom pom-járól
archiv fotó a PoW egyik pom pom-járól
pom pom 1
pom pom 1
pom pom 2
pom pom 2
pom pom 3
pom pom 3
pom pom 4
pom pom 4
lövegcsövek
lövegcsövek

Kedves Barátaim, Laci Barátom!
Egész nyáron szégyenkeztem, hogy amíg Laci barátunk szorgalmasan dolgozik, mint a hangya, addig mi tücsök módjára csak "henyélünk". Laci keze alól pedig csak úgy sorjáztak a szebbnél szebb dolgok... Most sajnos itt igen beállt a rossz idő és én is elővettem és - szó szerint - leporoltam a félbehagyott munkámat, a Prince of Wales "pom pom"-jait. A "pom pom" 8 csövű, 40 mm-es légvédelmi gépágyú volt, a II.VH kezdeti időszakában talán a leghatásosabb légvédelme a Royal Navy hajóinak. (Létezett 2 ill. 4 csöves változatban is.) Később a minden tekintetben jobb 40 mm-es (amerikai) Bofors-ok szorították ki.
Sajnos a Tamiya 25 éves pom pom-jai felett teljesen eljárt az idő: sokszor a mai 1/700-as készletek színvonalát sem ütik meg. A platformot és a lövegek tartószerkezetét (a 8 különálló löveget amolyan vázszerkezet hordozta, ez biztostotta a funkciókat /pl vízhűtés, lőszerjavadalmazás stb/ és az irányzást) a Trumpeter készletéből vettem ki, javítottam fel és öntöttem le. A lövegcsövek a Master Models készletéből származnak és még Móváron vásároltam legutóbb. Azt gondoltam akkor, hogy ezekkel minden OK. Tévedtem. A vastagság rendben is volt, 0.5 mm (mint a Rotring betét...), de a hossz... már az furcsa volt nekem, hogy egyforma hosszúak... az archiv képeken jól látszik, hogy a belső csövek hosszabban, a külsők pedig rövidebben lógnak ki a tartószerkezetből. Lemérve a rajzokat azonban kiderült, hogy még a rövidekhez képest is rövidek ezek a csövek. Így a lövegcsöveket meg kellett hosszabbítanom. Ehhez 0.6-os injekcióstűt használtam. Ezek mértre való pozicionálása és beragasztása se volt nagyon könnyű dolog. A többi pedig már magától ment...
Mellékeltem egy képet a Hood-on beépített egyik pom pom-ról (WEM gyártmány), ill egy képet E.J. Foeth épülő Hood-jához készített pom pom-ról. Ő maga esztergálta a csöveket és készített saját maratást az egészhez. Én ezejhez a mesterségekhez nem értek, így csak ennyit tudtam kihozni belőle, de talán látszik némi fejlődés. Csak az szomorít, hogy még csak egy készült el a négyből...
Ronin 433382 2010. szeptember 10. 17:51
Válasz erre
USS_Enterprise_CVN_65_02
USS_Enterprise_CVN_65_02
USS_Harry_S_Truman_CVN_75_USNS_John_Lenthall_T_AO_189_01
USS_Harry_S_Truman_CVN_75_USNS_John_Lenthall_T_AO_189_01

Sziasztok!
Két kérdéshez remélek tőletek választ.
Elsőként azt szeretném tudni, hogy gyárt-e bármelyik cég 1:350 méretben a képen láthatókhoz hasonló kiszolgáló hajókat? A másik pedig az lenne, hogy a Ticonderoga osztályból, melyik cirkálók szolgálhattak az Enterprise CVN65 repülőhordozó Flottakötelékében?
Köszi!
Üdv:Ronin
lucky 433381 2010. szeptember 10. 12:55
Válasz erre
Laci 433380 2010. szeptember 10. 11:20
Válasz erre
Mérő műszerek
Mérő műszerek
Mérő műszerek
Mérő műszerek

Üdv!
Most egy ilyen mérő műszert csináltam a hajóhoz.Ezek sebesség visszajelző órák.Mi minden volt ezen a hajón.Olyat is kell majd csinálnom rá,ami hajócsavarok fordulatszámát méri,visszajelző táblát,valamint telefont is!
Üdv!
Laci 433379 2010. szeptember 8. 00:03
Válasz erre
mérő műszerek 001
mérő műszerek 001
mérő műszerek 002
mérő műszerek 002

Simi!
Örülök,hogy megérkezett a levél,és benne az embléma.Köszönöm a segítségedet (és a fáradozásod) a lyukasztóval kapcsolatban!
Amennyire tőlem telik,és amit lehet,kidolgozom rajta.Minél élethűbb annál szebb.A fenti képeken a 3. radar alatti állás mérőműszereit dolgoztam ki.Még teljesen nincs kész,nem beszélve a festés utáni állapotáról,mikor is többet fog sejtetni,hogy mik is ezek valójában.Tulajdonképpen valamilyen gáznyomás mérők ezek kihozva a fedélzetre.

Lucky!
Nem győzök hálálkodni!

BBalázs!
Én a hátsó ágyútorony forgatását nem találom kivitelezhetőnek.Ugyanis ha a jobb oldali első kettő például jobbra fordul a menetiránnyal,akkor a hátsó is,mert egy lánc vezérli a hármat egyszerre egy irányba.Tehát a 3. mellék ágyú beleütközne a felépítménybe.Bár lehet,hogy én vagyok a hülye és nem értek hozzá.
BBalázs 433378 2010. szeptember 7. 21:04
Válasz erre
Simi, Laci!

Een a hajón is vannak megszívlelendő részletek, bár pár dolgot nem értettem (nem mennék bele) A fedélzet nagyon szép kidolgozású.
lucky 433377 2010. szeptember 7. 20:51
Válasz erre
Laci!
Megnézem mit tehetek öntőkeret ügyben...
Simi 433376 2010. szeptember 7. 19:36
Válasz erre
Laci!
Én azért látok különbségeket. Szerintem a te Bismarck-od azért részletgazdagabb (pl heggesztési varratok, szegecsek...). Csak így tovább! Törekedj a tökéletességre, amennyire csak lehet, és nem fogod megbánni!
Ma megkaptam a leveledet; köszönöm az emblémát, a lyukasztót pedig majd küldöm.
BBalázs 433375 2010. szeptember 7. 18:08
Válasz erre
Hát Lacikám, felvan adva a lecke!
(mindkettőtöknek)
Laci 433374 2010. szeptember 7. 17:07
Válasz erre
Laci 433373 2010. szeptember 7. 13:40
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Amit kérnék tőletek,az részben nem kapcsolódik a hajókhoz,de részben igen.Azért nem kapcsolódik a hajókhoz,mert olyan kellene nekem,hogy repülőgép makett "üveg" öntőkerete,ami már nem kell.Tudom makett hajóknál ilyen nem szokott lenni,de gondolom van olyan egyén közöttünk aki repülő makettet is rak össze.Nekem a lámpákhoz kellene ez a keret.
Sokszor olyan dolgok is aranyat érnek,amire nem is gondolna az ember!
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
Baboon 433372 2010. szeptember 6. 21:20
Válasz erre
Vannak itt öltetek dögivel jól van.
Már csak arra kell tipp hogy csináljak hajópadlót 1/700-ban :D
EDE 433371 2010. szeptember 6. 21:10
Válasz erre
Baboon!

Én egy kéteres sima fekete vezetéket szedtem szét, abban 0,1-es volt a réz.
Ezzel még könnyű dolgozni.
De én 0,08-as damilt használtam.
Baboon 433370 2010. szeptember 6. 21:01
Válasz erre
Rendesek vagytok nagyon :)
Biztosan van itthon is elektromos kábel. Szoktam én azért hébe-hóba villanyt szerelni is :)
Kérdés hogy abból 1 szál milyen vastag. De gondolom az is kb 0,2mm körül mozoghat.
Laci 433369 2010. szeptember 6. 20:26
Válasz erre
Esetleg ha kell akkor küldök neked!Itthon kábelköteg tömkelege van különböző méretben.Dobsz egy mail-t és akkor letudjuk!
Üdv!
lucky 433368 2010. szeptember 6. 20:25
Válasz erre
Végső esetben jöhetnek az elektronikai és barkács áruházak is.
Laci 433367 2010. szeptember 6. 20:24
Válasz erre
Baboon!
Én úgy szoktam, (hogy költségkímélő legyen) ,hogy elektromos kábel szálait szoktam szétszedni.Biztos van különböző rossz elektromos cucc otthon,esetleg szomszédban aminek a kábelei ilyenkor aranyat érnek.
Üdv!
Baboon 433366 2010. szeptember 6. 17:25
Válasz erre
Jó hát sajnos a hobby easy-n nincs vékonyabb csak 0,2mm-es és csak 350huf szóval nem oszt nem szoroz, postaköltséget sem dobja meg.
Ha ronda, értelem szerűen nem marad majd fenn.
Laci 433365 2010. szeptember 6. 13:28
Válasz erre
Nekem a Bismarck (1:100) esetében is ha 0,5-s drótot használnék is sok volna átmérőben.Ide a 0,15 mm 0,2 mm illetve a 0,3 mm-s kell,igaz az utóbbi már kettő szálból sodorva.
Üdv!
lucky 433364 2010. szeptember 6. 09:17
Válasz erre
Én tapasztalatból tudom mert az SS Jeremiah O'Brien-en ebből vannak a daruk kötelei.
A pókháló elbújik mellette finomságban..
Baboon 433363 2010. szeptember 6. 09:07
Válasz erre
No igen lucky leírta azt a mondatot amit én is akartam:
"Felrakva alig látszik"
A 0.2 mm-es huzal is alig látható szóval szerintem amellett döntök még akkor is ha az életben nem voltak 140mm-esek azok a kábelek.
De majd meglátjuk feltéve, még csak az anyagok rendelésénél tartok és az összeszerelés odébb van.
lucky 433362 2010. szeptember 6. 07:58
Válasz erre
www.conrad.hu/conrad.php
a link helyesen
lucky 433361 2010. szeptember 6. 07:57
Válasz erre
Rézhuzalból ezt ismerem mint legvékonyabb ( 0,05mm)
http://www.conrad.hu/conrad.php
Felrakva alig látszik

Szóba jöhet még Z63 az antenna huzalával.
Esetleg horgászboltokban kéne körülnézni előke zsinóroknál.
( nem horgászok csak volt már vele dolgom)
Simi 433360 2010. szeptember 5. 23:31
Válasz erre
Üdv!
Szerintem 1/700-ban Michalkó Pisti csinált szép fafedélzetet az Akagi-nak: ceruzával rajzolta rá az osztásokat a festés után. Valahol pár ezerrel odébb ebben a topicban is megtalálod a képeket ill. a leírást.
Kötélzet: A 0.2-es rézdrót még a 350-es méretarányú hajóhoz is vastag, nem hogy a 700-ashoz. Szerintem a legvékonyabbat un lycra-ból lehet készíteni, ami nem más, mint egy rugalmas műszál. Pl lyukas női harisnyából lehet ilyet nyerni. Igaz, ehhez merev árbocok kellenek, mert a plasticot kicsit meghúzhatja. Rézdrótból is vannak 0.1 alattiak is pl mp3 fülhallgatók kábelei; de ehhez igazán jó csipesz kell, hogy meg tudd fogni.
Baboon 433359 2010. szeptember 5. 23:01
Válasz erre
én csak a legalsó szintet akarom megcsinálni a többi olyan kicsi 1/700ban hogy mind1.
Ötlet hogyan kéne?
Illetve ilyen arányban a kábelezést az "árbócok" közt milyen vastag dróttal oldjam meg.
0,2mm vagy 0.38mm-es?
Laci 433358 2010. szeptember 5. 18:59
Válasz erre
Álljunk meg egy szóra!
Az tény,hogy nem mindenhol volt deszkázva a felépítmény.Viszont vannak olyan fedélzetek,ahol félig deszkázva,félig csupaszon van,és mégis egy helyen van.Én például pont ilyen részen járok a 3. radar-nál.De van ahol nincs is egyáltalán padlózva -pl. az első felépítménynél a kémény fedélzete egyáltalán nincs,hanem egy különleges bevonat van rajta,hogy a kémény melegétől,illetve az esetleges szikráktól ne gyulladjon meg a fedélzet- biztonsági okokból.
Ha esetleg kell segítek,hogy hol melyik része van padlózva.
Üdv!
ChevyG 433357 2010. szeptember 5. 17:07
Válasz erre
Szia!
Belekukkantottam a dobozba, és az én példányomon van erezet. Nagyon vékony, de van. (a felépítményen nem (mindenhol?) deszka volt!
üdv!
Baboon 433356 2010. szeptember 5. 16:21
Válasz erre
Én meg olyan megoldást keresek amivel egy 1/700-as bismarck fedélzetén imitálni lehet a deszkákat mert az öntvényt nem olyanra csinálták... (dragon premium edition)
Gondolom bele kéne karcolni de mivel? Körzőtűvel? Milyen távolságokban? 1mm? (akkor ugye kb 70centi széles az életben 1 lap ami elég széles)
Ötlet?
ChevyG 433355 2010. szeptember 5. 16:12
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek olyan fotókkal illusztrált leírást (nyelv mind1), ahol a fedélzet deszkáit festik. (pl anyahajó)

Köszi!
lucky 433354 2010. szeptember 2. 07:47
Válasz erre
A hajó súlypontját/stabilitását a későbbi ballaszt nagyon meg fogja határozni.
Ha Laci jól számolt akkor bőségesen lesz neki igazítási lehetősége.

A réz erősebb mint a fa( bár attól sokkal nehezebb) alkalmasabb a felépítményhez, mivel pont az erőssége miatt vékonyabb anyag kell.Ez így pedig kisebb súlyt ad ki a végén.
Egy fahajó nehezebb mint egy ugyan akkora fémből készült hajó.Pont az miatt mivel az acél szilárdabb( erősebb) mint a fa.Tehát ugyan olyan szilárdsághoz fából többet kell beépíteni ami viszont súlyt növeli.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.