/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Tyimosenko 433474 2010. október 7. 10:10
Válasz erre
Azért felrobbant ott egy tonna puskapor. Csoda hogy nem robbant szét az egész, mert állítólag cseresznyevörösen izzottak a tűztől a maradék x tonna puskaporoshenger tárolóhelyének falai.
csatahajós 433473 2010. október 7. 09:57
Válasz erre
Excessor jól mondja, bár nagyjából én is ezt írtam lejjebb kicsit bővebben kifejtve.

A '89-es toronyrobbanás szerintem amúgy nagyon nem jó példa, mert annak a hajó konstrukciójához kb semmi köze, ágyúshajók esetében amúgy sem volt egyedi eset, ez azért kapott ekkora publicitást mert a tömegmédia korában történt, békeidőben.

Mellesleg komoly külsérelmi nyom persze hogy nincs, mert a závárzat robbant befelé, a lövegtorony távmérő kupoláját nézném meg inkább, az tuti hogy nem kicsit kapott...
Tyimosenko 433472 2010. október 7. 00:17
Válasz erre
A 89-es toronyrobbanás szerintem épp a robusztus konstrukcióra mutat rá, felrobban a torony belül és nincs igazából komoly külsérelmi nyom...
Excessor 433471 2010. október 6. 23:57
Válasz erre
Bocsi hogy beleszólok, de volt azért néhány dolog amiből következtetni lehet az Iowa osztály sebezhetőségre. Azt mindenhol elismerik, hogy az Iowa osztály "csak" meghosszabbított South Dakota osztály, a páncélzat gyakorlatilag változatlan. Nos, pl. 1942. novemberében a Kirishima japán csatacirkáló megszórta a South Dakota csatahajót. A legnagyobb lövedékek 35,6 cm-esek voltak és a SD (nemcsak a radarhiba miatt) kénytelen volt kivonni magát a harcnól. Vagy vegyük a Massachusetts-et ugyanebből az osztályból. 1942 november 8. Casablanca. Az amcsit tűz alá veszi a Jean Bart csatahajó. Szerencséjére a franciáknál minden szar, de egy 38 cm-es lövedék szilánkja egész szép nyílást csinált benne. De előfordult még hogy a 12,7 cm-es tornyok egymást lőtték, azután a SD 1944 júniusában bombát is kapott, az Indiana-t meg oldalba kapta a Washington, sokkal komolyabb sérülést okozva mint gondolták.

Az Iowa osztálynál a Missouri kapott egy kamikazét az oldalába, meglepően kártalanul. Viszont Koreában a parti ütegek 15 cm-es ágyúi meglepték az osztály hajót, pl. 1952.03.16. Songjin-nál a Wisconsin kapott egyet, 3 sérült, 1951. 05. 20. Wonsan, New Jersey-n egy találat, 4 sérült. Bár nem harci sérülés, érdemes még megemlíteniaz Iowa 1989-es esetét, amikor a 2-es toronyban robbanás történt,47 halott.

Ha jól emlékszem, a Bismarck kb. egyidős a Washington csatahajóval, ami azért okozott volna gondot neki. Angol részről a KGV és PoW szintén egyidős vele és nézegetve a harcászati-műszaki adatokat, nekem nagyon úgy tűnik az angolok páncélzata erősebb volt egy-két területet kivéve, minőségben is közel egyforma.
csatahajós 433470 2010. október 6. 23:31
Válasz erre
Ne haragudj de ez kicsit leegyszerűsítése a dolgoknak :). 1941-ben volt North Carolina az Arizona helyett (mellesleg ha a PH-s csatahajókat vesszük akkor inkább a Marylandet vegyük), a KGV&PoW párosról nem is beszélve. Ezenkívül Európában volt egy Richelieu és egy Littorio&Vittorio Veneto is már hadrendben. Egyiket sem mondanám, hogy feltétlen alulmaradna a Bismarckkal szemben, sőt :) Tehát az a kijelentés, hogy minden szempontból a legjobb csatahajó az távolról sem igaz, szimplán a statisztikai adatok alapján sem, de a kicsit mélyrehatóbb vizsgálat során sem.
Maximum a vízkiszorítását tekintve lehet mondani, hogy a legnagyobb volt (bár ha kukacoskodni akarok: a Yamato 1941. decemberében állt szolgálatba :) és a Hood, sőt a Richelieu/Littorio sem volt érdemben kisebb).

A kamikaze találat meg egy vicc egy csatahajó esetén, az maximum a felépítményen tud érdemben kárt okozni - de a Missouri esetében néhány elgörbült korlátelem és cső volt az össz. kár, cserében kaptak egy Goodyear abroncsot (a városi legenda szerint a Zero egyetlen épen megmaradt része az volt és a fedélzetre potyogott :)).
vlevi 433469 2010. október 6. 22:35
Válasz erre
"Elképzelhető, hogy kicsit részrehajló az összehasonlítás? Szegény Bismarckot több helyen is mintha alulértékelnék"
Tény és való, hogy 1941-ben minden szempontból a legjobb csatahajó volt. Az amerikaknak akkor még nem volt Iowa osztály, sőt hordozó sem túl sok. Mindenki tudja, mi volt 1941-ben. Arizona. Annál vitán felül áll a Bismarck. és azt sem szabad elfelejteni, hogy az angolok egészen 1944-ig el voltak foglalva a Tirpitz-el, annak ellenére, hogy nem sokat mozgott. Annyira tartottak tőle.
De egy hadihajó önmagában nem ér sokat, kell hozzá az egész flotta, kisérőhajókkal együtt. Mindamellett pont Pearl Harbor, Bismarck bizonyította be, hogy már nem a csatahajók a tengerek urai, hanem a hordozók. Ezt az amcsik nagyon jól felismerték, és volt is hozzá iparuk, hogy megvalósítsák.

"Igazából nem tudhatjuk, hiszen egyetlen Iowa sem kapott sem komoly torpedótámadást, sem nehézlöveg sorozatot"
Kamikáze találatot viszont kapott.
commons.wikimedia.org/wiki/File:Kamikaze_zero.jpg
csatahajós 433468 2010. október 6. 22:14
Válasz erre
Ha valakit esetleg érdekel komolyabban a téma itt olvasható pár szimuláció, igaz zömében projekt hajókkal, de szerintem így is tanulságos.
www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php
csatahajós 433467 2010. október 6. 22:04
Válasz erre
A fő probléma a Yamato osztály légvédelménél két összetevőjű: maga a 25mm-es tripla löveg már 1942-ben sem számított igazán modernnek viszonylag kicsi hatásos lőtvolsága miatt és nagyon kicsi lőszerrakaszai miatt, így az elméleti tűzgyorsaság töredékét hozta csak a valóságban.

Ami ennél sokkal komolyabb hiányosság, hogy bár a csőszámot drasztikusan megnövelték a legtöbb japán hajón az 1944-es felújítások során, ezzel párhuzamosan a tűzvezető optikák számát csak minimálisan bővítették. Lényegében a Yamato 25mm-es lövegei maximum 4 célpontot tudtak oldalanként követni amennyiben komolyabb célzóberendezésre akartak támaszkodni (ez az esetükben egy távmérő volt maximum). Ehhez képest pl az amerikai hajókon jellemzően a 40mm-es lövegek ütegenként rendelkeztek tűzvezető radarral, a közelségi gyújtós 5"-esekről nem is beszélve - sőt a háború legvége felé esetenként még a 20mm-es önálló Oerlikonok is kaptak valamiféle radaros kontrollt.

Iowa téma: Zoli a legkevésbé sem részlehajló, szerintem az elemzése zömében helytálló.
Az Iowa-Bismarck témát már sokszor és sok helyen kivesézték, nehéz lenne egyértelmű győztest hirdetni. A valóság az, hogy a 3. generációs csatahajók közti különbség a gyakorlatban elég minimális, mondjuk a két végletet jelentő King George V és Yamato között a papíron lévő különbség nagynak tűnhet. Mégis, a futtatott szimulációk alapján a döntő tényező mindig az, hogy kié az első komolyabb sérülést okozó találat (tehát a "vitáliákat" érő gránát). 10X lefuttatva a Yamato vs KGV egy az egy elleni ütközetet meglepő, hogy a KGV milyen jól szerepel. Például az ún. "diving shell" találatok különösen veszélyesek szinte mindegyik hajóra és a modern lövedékek meglepően sokszor képesek rá. A Yamato, az Iowa és a Richelieu hosszú és gyengén védett orra például sokszor okoz gondot nekik. Sorolhatnám még hosszan, de a lényeg, hogy a két extremitást figyelembe véve sincs mindig 100%-osan egyoldalú eredmény - a tesztek a tűzvezető radarok figyelembe vétele nélkül illetőleg kárelhárítás nélkül készültek, pusztán a hajók fizikai adottságait vizsgálva, nyilván ezen tényezők beiktatása némileg a szövetséges hajók, elsősorban az amerikaiak javára billentené a mérleget.
Egy teoretikus Iowa-Tirpitz ütközet mondjuk 1943-ban elég erősen az ütközet helyén és az időjáráson múlott volna, ha a német hajó meg tudja közelíteni 25.000 yardra az amerikait úgy hogy addig nem kap kritikus találatot akkor egy közeli ökölharcban valószínűleg jobb eséllyel nyert volna. Viszont, az Iowa 3-4 csomós sebességfölénye (az északi tengeri rossz időjárás miatt írtam a 4 csomót) ezt viszonylag nehezen tette volna lehetővé a Tirpitz számára, arról nem is beszélve, hogy milyen kísérete van a két hajónak ami megint csak attól függ, hogy hol kerül sor a találkozásra. És a tűzvezető radar kérdését akkor még nem is érintettük - különben érdemes megnézni a DoY vs Scharnhorst meccset, az egy elég jó példa, vagy még jobb, mert mindkét résztvevő alulfegyverzett-túlpáncélozottnak mondható és bár a Scharnhorst tűzerőben valóban erősen alulmaradt, ha kellőleg meg tudja közelíteni a DoY-t bizony okozhatott volna komoly sérüléseket még így is! Mégis, a döntő tényező a kíséret és a lőtáv volt, onnantól kezdve pedig a DoY jóval fejlettebb tűzvezető radarjai eldöntötték a dolgot. (Nem tudom mennyire közismert dolog, de a Scharnhorst még így is 2X eltalálta a brit ellenfelét, igaz mindkét lövedék a csatahajó árbocait érte.)

Végül: "Ő lett volna az úr 41-ben az Atlantin, ha lett volna hozzá egy repülőgép-hordozó. :)" - sajnos a mennyiségi fölény elképesztően a britek oldalán volt, a Bismarck a nagyobb méreteivel nem tudta ezt ellensúlyozni, az egyetlen amiben bízhattak, hogy a brit hajók máshol vannak elkötelezve. A német felszíni flotta abban a formában ahogy létezett, arra amire használták a II Vh-ban (portyázó hadviselés) teljesen "alkalmatlan" volt a zsebcsatahajóikat kivéve, főleg így szétforgácsolva, egyenként bevetve. A két Bismarck az ágyúval verébre kategória elve kerhajókat hajkurászni, Scharnhorst páros teljesen vadhajtás volt mert kerhajók ellen még mindig bőven túlzás de egy rendes csatahajó ellen meg igazából kevés, a nehézcirkálóik csapnivaló hajtóműve és viszonylag kis hatótávja miatt nem voltak igazán optimálisak, a könnyűcirkálóikról meg vagy túl gyengék vagy túl kis hatótávúak voltak a feladatra. Persze lehet mondani, hogy igen de egy koncentrált támadásban komoly eredményt érhettek volna el - node kérem az angolok sem hülyék (a mondás ellenére :D), ők is ugyanúgy tudták volna koncentrálni a flottájukat (mint ahogy meg is tették a B hajó ellen) és a számbeli fölény egyértelműen döntő tényező az esetben. A Graf Zeppelin, ha el is készül nem sokat változtatott volna az összképen.
EDE 433466 2010. október 6. 08:33
Válasz erre
Igazából nem tudhatjuk, hiszen egyetlen Iowa sem kapott sem komoly torpedótámadást, sem nehézlöveg sorozatot. Persze az amik iszonyat pénzt öltek bele, hogy az előző két 35000 tonnás kolátozás alatt lévő osztály hozza a minőséget, és az Iowa még ezeknél is nagyobb és korszerűbb volt.
Az Iowa csak két évvel későbbi, mint a Bismarck, ezalatt az idő alatt a légvédelem, és a radartechnológia ugrásszerűen fejlődött, a hajószerkezetek technológiájának életében viszont egyáltalán nem nagy idő, így végülis a két hajó összevethető.
Itt az Iova mellett szól 6000 t többelt vízkiszorítás, 2 csomó töbletsebesség, 25 mm többlet a lövegek átmérőjében, ráadásul plusz egy löveg.
A Bimarc mellett szólnak a németek jütlandi tapasztalatai, és a német legendás precizitás, (amit a Revellnél nem mindig észlelünk). Egyébként a Bismarck bírálói is elismerik, hogy a két hajót más célból, és főleg más körülmények közé tervezték. Ő lett volna az úr 41-ben az Atlantin, ha lett volna hozzá egy repülőgép-hordozó. :)
Simi 433465 2010. október 5. 22:56
Válasz erre
Igen, olyan "jól sikerültek" az Iowa-k. Szinte mindenben felül múlták a Bismarck osztályt: tűzerő, tűzvezetés, sebesség. Talán csak páncélzatban nem. Persze jó néhány évvel később tervezték és építették a Bismarck után. 1941-ben biztos, hogy a Bismarck volt a csúcs.
PzZoll 433464 2010. október 5. 21:55
Válasz erre
zaran 433463 2010. október 5. 21:46
Válasz erre
Sebi
Köszönöm, végre lehúllt előttem a lepel egy történelmet eltakaró tényről:) Köszönöm.
Sszabi 433461 2010. október 5. 20:56
Válasz erre
Most így nézve nem értek 1-2 dolgot. A Sebi által belinkelt oldalon van egy olyan rész, ahol a nagyobb hajókat összehasonlítják. Elképzelhető, hogy kicsit részrehajló az összehasonlítás?
Szegény Bismarckot több helyen is mintha alulértékelnék...és valami miatt a legtöbb esetben az Iowa a csúcstartó...
Tényleg ilyen jól sikerült az amcsik hajója?

Ha ostoba a kérdés akkor előre is bocsánat...
Simi 433460 2010. október 5. 20:54
Válasz erre
Szia!
Nézd meg a Yamato-öngyilkos küldetés c. filmet - ha még nem láttad volna. A hajó légvédelmének a gerince a 162 db 25 mm -es gépágyú volt. Sajnos ezek a fegyverek elégtelenek voltak a repülők ellen; igazából csak viszonylag közelről voltak eredményesek. Az amerikaiak 40 mm -es, négycsövű Bofors gépágyúi sokkal hatékonyabbak voltak már nagyobb távolságoknál is. Tehát léteztek nagyteljesítményű fegyverek repülők ellen, csak ezzel a japók nem rendelkeztek.
Sebi 433459 2010. október 5. 20:17
Válasz erre
Szívesen. Egyébként túl sok infó nincs ezekről a hajókról, mert a japánok a háború végén gyakorlatilag a teljes tervdokumentációt a fényképekkel együtt megsemmisítették. A legpontosabb leírások ebben a könyvben vannak:

www.amazon.com/Battleship-Yamato-Janusz-Skulski/dp/087021019X
Ajánlom még ezt a linket:

www.combinedfleet.com
PzZoll 433458 2010. október 5. 18:21
Válasz erre
Hát sajnálom, hogy nincs rendes magyar nyelvű szakirodalom. De köszi szépen al inket! :)
Sebi 433457 2010. október 5. 15:35
Válasz erre
Szia !

Lényegében semmi alapja nincs. Bár tény, hogy a háború végére a japánok gyakorlatilag elvesztették a legtapasztaltabb embereiket, a Yamato elvesztése nem ezzel magyarázható. Sokkal inkább azzal, hogy elégtelen volt a fedezet.

PzZoll !

Magyarul nincs jó irodalom sem a Musashiról, sem a Yamatoról. Az eddigi legátfogóbb cikket azon a weboldalon olvastam, amiről Ede írt a 8534-es hozzászólásában. Vagyis itt: www.olli.freeweb.hu
Laci 433456 2010. október 5. 12:20
Válasz erre
SImi!
Nagyon köszi a dicsérő szavakat!Eddig a radar forog,világítás működik,a repülő propellerje forog,az ajtó nyitható,hajókürt hangja is megvan már,és természetesen rc modell.Ez idáig ami működik rajta.
A repülő ablakait elvileg kólásüvegből fogom kialakítani.De még az összeragasztásán töröm a fejem.
Üdv!
PzZoll 433455 2010. október 5. 09:11
Válasz erre
Köszi! :)

Jó magyar nyelvű szakirodalom létezik ezekről a japán csatahajókról? Igencsak elkezdett érdekelni ez a szelete is a II. világháborúnak mostanság! :)
zaran 433454 2010. október 5. 07:00
Válasz erre
Én úgy tudtam, hogy a Yamato legénysége az elsüllyesztése idején csak az alap kiképzésen átesett fiatalokból állt, és ennek is köszönhető, hogy nem tudta magát megvédeni. Ennek mennyi lehet a valóság tartalma?

Laci
Le a kalappal előtted. Ilyen részletesen kidolgozott gépet én még életemben nem láttam. :)
SImi 433453 2010. október 4. 23:54
Válasz erre
Ez igen! Gratulálok! Nagyon állat! Szerintem ez egy igazi világszám lesz! Mennyi minden fog rajta működni... Az ablakokat (a repülőét, persze)miből készíted el? "Minden biztosan" (egy kedves barátom szólása) ez lesz a modell Bismarck-ok királya!
EDE 433452 2010. október 4. 20:14
Válasz erre
PZoll!

A Muszasi számlájára 30-at írtak. A Jamato annak ellenére, hogy erősebb volt a légvédelme, valószínűleg azért teljesített rosszabbul, mert a legénység a kamikaze küldetés miatt kissé demoralizált lehetett, és hogy fokozzák a hangulatot elég sok szakét fogyasztottak. Békeporaikra...

Van egy nagyon jó cikk a Muszasiról itt: www.olli.freeweb.hu
lucky 433451 2010. október 4. 19:34
Válasz erre
Laci!
Respect!
csak összejött az a moci.
Laci 433450 2010. október 4. 18:49
Válasz erre
Arado 196
Arado 196
Arado 196

oldalról
Arado 196
Arado 196

motor + propeller
Arado 196
Arado 196

kipufogó alulról
Arado 196
Arado 196

légnyomásmérő
Arado 196
Arado 196

géppuska
Arado 196
Arado 196
Arado 196
Arado 196

mintha repülne...
Arado 196
Arado 196
Arado 196

Üdv Hajósok!
Végre kész van a Bismarck repülője.www.youtube.com/watchLegközelebb festve teszek fel róla egy kis cikkel kiegészítve.
Üdv!
Gonzo 433449 2010. október 4. 15:00
Válasz erre
Sziasztok Urak!

A modellwarships.com-on újra "dolgozik" Peter V.B.
A témaválasztás viszont érdekes...

Üdv: Gonzo
PzZoll 433448 2010. október 2. 20:48
Válasz erre
Jah és nem :(, hanem :)-t akartam írni! :D
PzZoll 433447 2010. október 2. 20:48
Válasz erre
Köszi! :(

Hát, az nem túl nagy szám, pedig 1945-ben már 152 légvédelmi löveg volt a csatahajón ha jól tudom! Én olyan 30-40-et betippeltem volna azért.
Laci 433446 2010. október 2. 20:10
Válasz erre
Köszi szépen!
Pedig még nem is láttátok,hogy a motor is be van építve,ami forgatja a propellert,de ezt majd csak akkor teszem fel,ha teljesen össze lesz építve!
Üdv!
Michalkó 433445 2010. október 2. 17:08
Válasz erre
Laci! A mit Te itt produkálsz az embertelen, vagy inkább ember feletti. Gratulálok!

Üdv. Pisti
sulyid 433444 2010. október 2. 15:32
Válasz erre
PzZoll 433443 2010. október 2. 15:09
Válasz erre
Sziasztok!

A Jamato elsüllyesztésekor a japánoknak hány amerikai repülőgépet sikerült lelőniük? Nem igazán találtam erről infót sehol.

Köszi előre is!
Laci 433442 2010. szeptember 30. 20:46
Válasz erre
pilótafülke készül

ülés
pilótafülke kész...
pilótafülke készül

ülés hátulról
pilótafülke kész...
pilótafülke készül

ülés ellenkező oldal
pilótafülke kész...
pilótafülke készül

a botkormányt próbáltam fotózni
pilótafülke kész...
pilótafülke készül

itt a botkormányon levő mozgató rudazatot próbáltam lefényképezni
pilótafülke kész...
pilótafülke készül

ez valamilyen állító kar
pilótafülke kész...
pilótafülke készül

üléssel beépítve
pilótafülke kész...

Üdv!
Olvastam a hozzászólásokat és meg kell hagyjam,nem a Ti pukkasztásotok miatt teszem fel ezeket a képeket.Annál inkább a Titeket buzdítalak.
Amúgy köszönöm ismét az elismerést!Minden munkának megvan a maga szép és rossz oldala.Mindkettő nehéz valahol.Én például nem értek a makettek kifestéséhez,úgyhogy minden tiszteletem azoké,akik ilyeneket csinálnak.
Tulajdonképp Hajókovács barátunk terelt ebbe az irányba és úgy látom nem hiába.Ismét csak hálálkodni tudok neki érte!
Üdv!
Sszabi 433441 2010. szeptember 30. 17:46
Válasz erre
Figyeljétek meg, a végén még repülni is tud majd...
sanyi 433440 2010. szeptember 30. 16:28
Válasz erre
Szia Laci!
Ne rakjál már fel több képet, mert teljesen befordítasz minket mezei építőket, akik nem tudnak ilyet, aztán mehetünk a pszichológushoz.:)
Gyönyörű munkák... Hajdanán én is kreáltam réz és saválló lemezekből mindenféle tárgyat, virágot stb. és tudom hogy "kicsit" nehezebb mint a műanyagot összeragacsolni.
Üdv
Sanyi
Laci 433439 2010. szeptember 30. 16:15
Válasz erre
Köszönöm az elismeréseket!
Hidd el SImi,nem olyan egyszerű az,mint gondolná az ember!Most a pilóta fülke belsejét csinálgatom,ha majd az is kész lesz,akkor teszek fel róla képeket.Azt hiszem egy cikket teszek fel majd a repülő elkészítéséről.
Üdv!
SImi 433438 2010. szeptember 29. 22:54
Válasz erre
Laci!
Nem semmi dolog a lemezeket így kiszabni és összeforrasztani! Egyszer szívesen végignézném a műveletet. Gratula!
lucky 433437 2010. szeptember 29. 19:23
Válasz erre
Laci 433436 2010. szeptember 29. 18:50
Válasz erre
Arado úszótalp

váz
Arado úszótalp
Arado úszótalp

leburkolva
Arado úszótalp
Arado úszótalp
Arado úszótalp
Arado úszótalp

készen
Arado úszótalp
Arado úszótalp

ezt a sablont csináltam a pontos összeforrasztáshoz
Arado úszótalp
Arado úszótalp

részletek
Arado úszótalp
Arado úszótalp

a kormánylapátot le-föl mozgató rudazat
Arado úszótalp

Üdv minden hajósnak!
Most az úszótalpakat csináltam meg.Lassan csak kész lesz a repülő.
Üdv!
Laci 433435 2010. szeptember 26. 23:17
Válasz erre
Arado 196

motor híján csak a hátsó részét bírtam megcsinálni
Arado 196
Arado 196

oldalról
Arado 196
Arado 196

igaz alig látszik,de a függőleges vezérsíkot próbáltam megmutatni,hogy középre van szépen állítva
Arado 196
Arado 196

a hátsó vízszintes vezérsíkot mozgató rudazat
Arado 196
Arado 196

nem nagyon látszik,de a rudazat egy 0,6mm-s drótból van,középen belevágva,hogy a vezérsík rudazata közé férjen
Arado 196
Arado 196

működtető teleszkóp
Arado 196
Arado 196

homályosan,de azt hiszem kivehető a rudazat
Arado 196

Üdv mindenkinek!
Eddig így áll a repülő.Sajnos a motor hiányzik még,ezért az elejét addig nem bírom megépíteni,beburkolni.
Üdv!
Laci 433434 2010. szeptember 24. 19:17
Válasz erre
Köszi mindenki elismerését!
Igazán jól esnek!Most egy hét kiesés volt -távollét-,de újra beindul a gépezet.
Üdv!
EDE 433433 2010. szeptember 24. 14:46
Válasz erre
A japánok nem viccelnek!

1:350 Fuso, Gambier Bay, az 1:700-asokról már nem is írok.
Nézzétek meg!
www.1999.co.jp/eng/plamo/
EDE 433432 2010. szeptember 21. 22:15
Válasz erre
Ja!

És ez a lokátoros torony így egyben nagyon állat!
EDE 433431 2010. szeptember 21. 22:14
Válasz erre
Laci!

Az Arado festésével kapcsolatban lehet, hogy a festés topikban tudnak segíteni!
BBalázs 433430 2010. szeptember 20. 19:53
Válasz erre
Laci!
Ez Q-ra teccik! Szép munka, tartsd a tempót, mert várjuk a "szörny" újjászületését!
Egyszer régen (sajnos nagyon régen) a II. vh német harcirepülős fórumban valaki belinkelt nekem egy elég jó színskálát a Stukához...
Majd rákeresek.
Laci 433429 2010. szeptember 20. 15:10
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm az elismeréseket!
Ez nem olyan egyszerű,hogy 2-3 év alatt kész lenne.Még mindig van mit utólag festeni,meg még mindig van ami hiányzik róla,és ezeket csak így festés után célszerű feltenni.
Üdv!
Simi 433428 2010. szeptember 20. 13:19
Válasz erre
Nagyon szép, igazi profi munka! Szépen halad a "projekt"! Lehet, hogy mégse 2-3 év múlva készül el?
Sszabi 433427 2010. szeptember 20. 13:01
Válasz erre
Laci ez (is) borzalmasan jól néz ki :)
Laci 433426 2010. szeptember 19. 23:24
Válasz erre
majdnem készen

A radar már forog,az árboc fixen áll rajta.
majdnem készen
majdnem készen

ez is egy mérő óra
majdnem készen
majdnem készen

radar közelebbről
majdnem készen
majdnem készen

ez már ismerős kép nektek
majdnem készen
majdnem készen

ezek nem tudom milyen gombok-kapcsolók lennének
majdnem készen

Üdv hajósok!
Majdnem kész vagyok a 3. radar felépítményével.Gondoltam megosztom veletek.

BBalázs!
Segítettél vele:Köszi!
Üdv!
BBalázs 433425 2010. szeptember 19. 16:21
Válasz erre
Szia!
Sajnsos már semmi ilyen nincs meg, de szerintem a teljesen álalános német színeknek megfelelő festést kaphatott az Arado is...
www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_germany.htm
Namármost, remélem ez valamit segít.
Ne kövezzetek meg, ha nem így volt!
BB
sulyid 433424 2010. szeptember 18. 22:26
Válasz erre
Megkérdezhetném hogy mi az email címed?Nem vagy regisztrálva így nem látom.:)
Igazából 1 MSN cím lenne a legjobb.Jelenleg még nagyon a tervezésnél tartok így még semmilyen írott vagy rajzolt tervem nincsen de legalább az agyamban ott van a általam kitalált Admiral Kolcsak osztály tagjainak testének kinézete.
ÜDv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.