<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Excessor | Adatlap | 433471 | 2010. október 6. 23:57 | ![]() | |||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 433470 | 2010. október 6. 23:31 | ![]() | |||||||||||||||
Ne haragudj de ez kicsit leegyszerűsítése a dolgoknak :). 1941-ben volt North Carolina az Arizona helyett (mellesleg ha a PH-s csatahajókat vesszük akkor inkább a Marylandet vegyük), a KGV&PoW párosról nem is beszélve. Ezenkívül Európában volt egy Richelieu és egy Littorio&Vittorio Veneto is már hadrendben. Egyiket sem mondanám, hogy feltétlen alulmaradna a Bismarckkal szemben, sőt :) Tehát az a kijelentés, hogy minden szempontból a legjobb csatahajó az távolról sem igaz, szimplán a statisztikai adatok alapján sem, de a kicsit mélyrehatóbb vizsgálat során sem. Maximum a vízkiszorítását tekintve lehet mondani, hogy a legnagyobb volt (bár ha kukacoskodni akarok: a Yamato 1941. decemberében állt szolgálatba :) és a Hood, sőt a Richelieu/Littorio sem volt érdemben kisebb). A kamikaze találat meg egy vicc egy csatahajó esetén, az maximum a felépítményen tud érdemben kárt okozni - de a Missouri esetében néhány elgörbült korlátelem és cső volt az össz. kár, cserében kaptak egy Goodyear abroncsot (a városi legenda szerint a Zero egyetlen épen megmaradt része az volt és a fedélzetre potyogott :)). | |||||||||||||||||||
vlevi | Adatlap | 433469 | 2010. október 6. 22:35 | ![]() | |||||||||||||||
"Elképzelhető, hogy kicsit részrehajló az összehasonlítás? Szegény Bismarckot több helyen is mintha alulértékelnék" Tény és való, hogy 1941-ben minden szempontból a legjobb csatahajó volt. Az amerikaknak akkor még nem volt Iowa osztály, sőt hordozó sem túl sok. Mindenki tudja, mi volt 1941-ben. Arizona. Annál vitán felül áll a Bismarck. és azt sem szabad elfelejteni, hogy az angolok egészen 1944-ig el voltak foglalva a Tirpitz-el, annak ellenére, hogy nem sokat mozgott. Annyira tartottak tőle. De egy hadihajó önmagában nem ér sokat, kell hozzá az egész flotta, kisérőhajókkal együtt. Mindamellett pont Pearl Harbor, Bismarck bizonyította be, hogy már nem a csatahajók a tengerek urai, hanem a hordozók. Ezt az amcsik nagyon jól felismerték, és volt is hozzá iparuk, hogy megvalósítsák. "Igazából nem tudhatjuk, hiszen egyetlen Iowa sem kapott sem komoly torpedótámadást, sem nehézlöveg sorozatot" Kamikáze találatot viszont kapott. commons.wikimedia.org/wiki/File:Kamikaze_zero.jpg | |||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 433468 | 2010. október 6. 22:14 | ![]() | |||||||||||||||
Ha valakit esetleg érdekel komolyabban a téma itt olvasható pár szimuláció, igaz zömében projekt hajókkal, de szerintem így is tanulságos. www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php | |||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 433467 | 2010. október 6. 22:04 | ![]() | |||||||||||||||
A fő probléma a Yamato osztály légvédelménél két összetevőjű: maga a 25mm-es tripla löveg már 1942-ben sem számított igazán modernnek viszonylag kicsi hatásos lőtvolsága miatt és nagyon kicsi lőszerrakaszai miatt, így az elméleti tűzgyorsaság töredékét hozta csak a valóságban. Ami ennél sokkal komolyabb hiányosság, hogy bár a csőszámot drasztikusan megnövelték a legtöbb japán hajón az 1944-es felújítások során, ezzel párhuzamosan a tűzvezető optikák számát csak minimálisan bővítették. Lényegében a Yamato 25mm-es lövegei maximum 4 célpontot tudtak oldalanként követni amennyiben komolyabb célzóberendezésre akartak támaszkodni (ez az esetükben egy távmérő volt maximum). Ehhez képest pl az amerikai hajókon jellemzően a 40mm-es lövegek ütegenként rendelkeztek tűzvezető radarral, a közelségi gyújtós 5"-esekről nem is beszélve - sőt a háború legvége felé esetenként még a 20mm-es önálló Oerlikonok is kaptak valamiféle radaros kontrollt. Iowa téma: Zoli a legkevésbé sem részlehajló, szerintem az elemzése zömében helytálló. Az Iowa-Bismarck témát már sokszor és sok helyen kivesézték, nehéz lenne egyértelmű győztest hirdetni. A valóság az, hogy a 3. generációs csatahajók közti különbség a gyakorlatban elég minimális, mondjuk a két végletet jelentő King George V és Yamato között a papíron lévő különbség nagynak tűnhet. Mégis, a futtatott szimulációk alapján a döntő tényező mindig az, hogy kié az első komolyabb sérülést okozó találat (tehát a "vitáliákat" érő gránát). 10X lefuttatva a Yamato vs KGV egy az egy elleni ütközetet meglepő, hogy a KGV milyen jól szerepel. Például az ún. "diving shell" találatok különösen veszélyesek szinte mindegyik hajóra és a modern lövedékek meglepően sokszor képesek rá. A Yamato, az Iowa és a Richelieu hosszú és gyengén védett orra például sokszor okoz gondot nekik. Sorolhatnám még hosszan, de a lényeg, hogy a két extremitást figyelembe véve sincs mindig 100%-osan egyoldalú eredmény - a tesztek a tűzvezető radarok figyelembe vétele nélkül illetőleg kárelhárítás nélkül készültek, pusztán a hajók fizikai adottságait vizsgálva, nyilván ezen tényezők beiktatása némileg a szövetséges hajók, elsősorban az amerikaiak javára billentené a mérleget. Egy teoretikus Iowa-Tirpitz ütközet mondjuk 1943-ban elég erősen az ütközet helyén és az időjáráson múlott volna, ha a német hajó meg tudja közelíteni 25.000 yardra az amerikait úgy hogy addig nem kap kritikus találatot akkor egy közeli ökölharcban valószínűleg jobb eséllyel nyert volna. Viszont, az Iowa 3-4 csomós sebességfölénye (az északi tengeri rossz időjárás miatt írtam a 4 csomót) ezt viszonylag nehezen tette volna lehetővé a Tirpitz számára, arról nem is beszélve, hogy milyen kísérete van a két hajónak ami megint csak attól függ, hogy hol kerül sor a találkozásra. És a tűzvezető radar kérdését akkor még nem is érintettük - különben érdemes megnézni a DoY vs Scharnhorst meccset, az egy elég jó példa, vagy még jobb, mert mindkét résztvevő alulfegyverzett-túlpáncélozottnak mondható és bár a Scharnhorst tűzerőben valóban erősen alulmaradt, ha kellőleg meg tudja közelíteni a DoY-t bizony okozhatott volna komoly sérüléseket még így is! Mégis, a döntő tényező a kíséret és a lőtáv volt, onnantól kezdve pedig a DoY jóval fejlettebb tűzvezető radarjai eldöntötték a dolgot. (Nem tudom mennyire közismert dolog, de a Scharnhorst még így is 2X eltalálta a brit ellenfelét, igaz mindkét lövedék a csatahajó árbocait érte.) Végül: "Ő lett volna az úr 41-ben az Atlantin, ha lett volna hozzá egy repülőgép-hordozó. :)" - sajnos a mennyiségi fölény elképesztően a britek oldalán volt, a Bismarck a nagyobb méreteivel nem tudta ezt ellensúlyozni, az egyetlen amiben bízhattak, hogy a brit hajók máshol vannak elkötelezve. A német felszíni flotta abban a formában ahogy létezett, arra amire használták a II Vh-ban (portyázó hadviselés) teljesen "alkalmatlan" volt a zsebcsatahajóikat kivéve, főleg így szétforgácsolva, egyenként bevetve. A két Bismarck az ágyúval verébre kategória elve kerhajókat hajkurászni, Scharnhorst páros teljesen vadhajtás volt mert kerhajók ellen még mindig bőven túlzás de egy rendes csatahajó ellen meg igazából kevés, a nehézcirkálóik csapnivaló hajtóműve és viszonylag kis hatótávja miatt nem voltak igazán optimálisak, a könnyűcirkálóikról meg vagy túl gyengék vagy túl kis hatótávúak voltak a feladatra. Persze lehet mondani, hogy igen de egy koncentrált támadásban komoly eredményt érhettek volna el - node kérem az angolok sem hülyék (a mondás ellenére :D), ők is ugyanúgy tudták volna koncentrálni a flottájukat (mint ahogy meg is tették a B hajó ellen) és a számbeli fölény egyértelműen döntő tényező az esetben. A Graf Zeppelin, ha el is készül nem sokat változtatott volna az összképen. | |||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433466 | 2010. október 6. 08:33 | ![]() | |||||||||||||||
Igazából nem tudhatjuk, hiszen egyetlen Iowa sem kapott sem komoly torpedótámadást, sem nehézlöveg sorozatot. Persze az amik iszonyat pénzt öltek bele, hogy az előző két 35000 tonnás kolátozás alatt lévő osztály hozza a minőséget, és az Iowa még ezeknél is nagyobb és korszerűbb volt. Az Iowa csak két évvel későbbi, mint a Bismarck, ezalatt az idő alatt a légvédelem, és a radartechnológia ugrásszerűen fejlődött, a hajószerkezetek technológiájának életében viszont egyáltalán nem nagy idő, így végülis a két hajó összevethető. Itt az Iova mellett szól 6000 t többelt vízkiszorítás, 2 csomó töbletsebesség, 25 mm többlet a lövegek átmérőjében, ráadásul plusz egy löveg. A Bimarc mellett szólnak a németek jütlandi tapasztalatai, és a német legendás precizitás, (amit a Revellnél nem mindig észlelünk). Egyébként a Bismarck bírálói is elismerik, hogy a két hajót más célból, és főleg más körülmények közé tervezték. Ő lett volna az úr 41-ben az Atlantin, ha lett volna hozzá egy repülőgép-hordozó. :) | |||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 433465 | 2010. október 5. 22:56 | ![]() | |||||||||||||||
Igen, olyan "jól sikerültek" az Iowa-k. Szinte mindenben felül múlták a Bismarck osztályt: tűzerő, tűzvezetés, sebesség. Talán csak páncélzatban nem. Persze jó néhány évvel később tervezték és építették a Bismarck után. 1941-ben biztos, hogy a Bismarck volt a csúcs. | |||||||||||||||||||
PzZoll | Adatlap | 433464 | 2010. október 5. 21:55 | ![]() | |||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433463 | 2010. október 5. 21:46 | ![]() | |||||||||||||||
Sebi Köszönöm, végre lehúllt előttem a lepel egy történelmet eltakaró tényről:) Köszönöm. | |||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 433461 | 2010. október 5. 20:56 | ![]() | |||||||||||||||
Most így nézve nem értek 1-2 dolgot. A Sebi által belinkelt oldalon van egy olyan rész, ahol a nagyobb hajókat összehasonlítják. Elképzelhető, hogy kicsit részrehajló az összehasonlítás? Szegény Bismarckot több helyen is mintha alulértékelnék...és valami miatt a legtöbb esetben az Iowa a csúcstartó... Tényleg ilyen jól sikerült az amcsik hajója? Ha ostoba a kérdés akkor előre is bocsánat... | |||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 433460 | 2010. október 5. 20:54 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Nézd meg a Yamato-öngyilkos küldetés c. filmet - ha még nem láttad volna. A hajó légvédelmének a gerince a 162 db 25 mm -es gépágyú volt. Sajnos ezek a fegyverek elégtelenek voltak a repülők ellen; igazából csak viszonylag közelről voltak eredményesek. Az amerikaiak 40 mm -es, négycsövű Bofors gépágyúi sokkal hatékonyabbak voltak már nagyobb távolságoknál is. Tehát léteztek nagyteljesítményű fegyverek repülők ellen, csak ezzel a japók nem rendelkeztek. | |||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 433459 | 2010. október 5. 20:17 | ![]() | |||||||||||||||
Szívesen. Egyébként túl sok infó nincs ezekről a hajókról, mert a japánok a háború végén gyakorlatilag a teljes tervdokumentációt a fényképekkel együtt megsemmisítették. A legpontosabb leírások ebben a könyvben vannak: www.amazon.com/Battleship-Yamato-Janusz-Skulski/dp/087021019X Ajánlom még ezt a linket: www.combinedfleet.com | |||||||||||||||||||
PzZoll | Adatlap | 433458 | 2010. október 5. 18:21 | ![]() | |||||||||||||||
Hát sajnálom, hogy nincs rendes magyar nyelvű szakirodalom. De köszi szépen al inket! :) | |||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 433457 | 2010. október 5. 15:35 | ![]() | |||||||||||||||
Szia ! Lényegében semmi alapja nincs. Bár tény, hogy a háború végére a japánok gyakorlatilag elvesztették a legtapasztaltabb embereiket, a Yamato elvesztése nem ezzel magyarázható. Sokkal inkább azzal, hogy elégtelen volt a fedezet. PzZoll ! Magyarul nincs jó irodalom sem a Musashiról, sem a Yamatoról. Az eddigi legátfogóbb cikket azon a weboldalon olvastam, amiről Ede írt a 8534-es hozzászólásában. Vagyis itt: www.olli.freeweb.hu | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433456 | 2010. október 5. 12:20 | ![]() | |||||||||||||||
SImi! Nagyon köszi a dicsérő szavakat!Eddig a radar forog,világítás működik,a repülő propellerje forog,az ajtó nyitható,hajókürt hangja is megvan már,és természetesen rc modell.Ez idáig ami működik rajta. A repülő ablakait elvileg kólásüvegből fogom kialakítani.De még az összeragasztásán töröm a fejem. Üdv! | |||||||||||||||||||
PzZoll | Adatlap | 433455 | 2010. október 5. 09:11 | ![]() | |||||||||||||||
Köszi! :) Jó magyar nyelvű szakirodalom létezik ezekről a japán csatahajókról? Igencsak elkezdett érdekelni ez a szelete is a II. világháborúnak mostanság! :) | |||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433454 | 2010. október 5. 07:00 | ![]() | |||||||||||||||
Én úgy tudtam, hogy a Yamato legénysége az elsüllyesztése idején csak az alap kiképzésen átesett fiatalokból állt, és ennek is köszönhető, hogy nem tudta magát megvédeni. Ennek mennyi lehet a valóság tartalma? Laci Le a kalappal előtted. Ilyen részletesen kidolgozott gépet én még életemben nem láttam. :) | |||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 433453 | 2010. október 4. 23:54 | ![]() | |||||||||||||||
Ez igen! Gratulálok! Nagyon állat! Szerintem ez egy igazi világszám lesz! Mennyi minden fog rajta működni... Az ablakokat (a repülőét, persze)miből készíted el? "Minden biztosan" (egy kedves barátom szólása) ez lesz a modell Bismarck-ok királya! | |||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433452 | 2010. október 4. 20:14 | ![]() | |||||||||||||||
PZoll! A Muszasi számlájára 30-at írtak. A Jamato annak ellenére, hogy erősebb volt a légvédelme, valószínűleg azért teljesített rosszabbul, mert a legénység a kamikaze küldetés miatt kissé demoralizált lehetett, és hogy fokozzák a hangulatot elég sok szakét fogyasztottak. Békeporaikra... Van egy nagyon jó cikk a Muszasiról itt: www.olli.freeweb.hu | |||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433451 | 2010. október 4. 19:34 | ![]() | |||||||||||||||
Laci! Respect! csak összejött az a moci. | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433450 | 2010. október 4. 18:49 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv Hajósok! Végre kész van a Bismarck repülője.www.youtube.com/watchLegközelebb festve teszek fel róla egy kis cikkel kiegészítve. Üdv! | |||||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 433449 | 2010. október 4. 15:00 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok Urak! A modellwarships.com-on újra "dolgozik" Peter V.B. A témaválasztás viszont érdekes... Üdv: Gonzo | |||||||||||||||||||
PzZoll | Adatlap | 433448 | 2010. október 2. 20:48 | ![]() | |||||||||||||||
Jah és nem :(, hanem :)-t akartam írni! :D | |||||||||||||||||||
PzZoll | Adatlap | 433447 | 2010. október 2. 20:48 | ![]() | |||||||||||||||
Köszi! :( Hát, az nem túl nagy szám, pedig 1945-ben már 152 légvédelmi löveg volt a csatahajón ha jól tudom! Én olyan 30-40-et betippeltem volna azért. | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433446 | 2010. október 2. 20:10 | ![]() | |||||||||||||||
Köszi szépen! Pedig még nem is láttátok,hogy a motor is be van építve,ami forgatja a propellert,de ezt majd csak akkor teszem fel,ha teljesen össze lesz építve! Üdv! | |||||||||||||||||||
Michalkó | Adatlap | 433445 | 2010. október 2. 17:08 | ![]() | |||||||||||||||
Laci! A mit Te itt produkálsz az embertelen, vagy inkább ember feletti. Gratulálok! Üdv. Pisti | |||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 433444 | 2010. október 2. 15:32 | ![]() | |||||||||||||||
Ha jól tudom akkor 12 db-ot. | |||||||||||||||||||
PzZoll | Adatlap | 433443 | 2010. október 2. 15:09 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! A Jamato elsüllyesztésekor a japánoknak hány amerikai repülőgépet sikerült lelőniük? Nem igazán találtam erről infót sehol. Köszi előre is! | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433442 | 2010. szeptember 30. 20:46 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv! Olvastam a hozzászólásokat és meg kell hagyjam,nem a Ti pukkasztásotok miatt teszem fel ezeket a képeket.Annál inkább a Titeket buzdítalak. Amúgy köszönöm ismét az elismerést!Minden munkának megvan a maga szép és rossz oldala.Mindkettő nehéz valahol.Én például nem értek a makettek kifestéséhez,úgyhogy minden tiszteletem azoké,akik ilyeneket csinálnak. Tulajdonképp Hajókovács barátunk terelt ebbe az irányba és úgy látom nem hiába.Ismét csak hálálkodni tudok neki érte! Üdv! | |||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 433441 | 2010. szeptember 30. 17:46 | ![]() | |||||||||||||||
Figyeljétek meg, a végén még repülni is tud majd... | |||||||||||||||||||
sanyi | Adatlap | 433440 | 2010. szeptember 30. 16:28 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Laci! Ne rakjál már fel több képet, mert teljesen befordítasz minket mezei építőket, akik nem tudnak ilyet, aztán mehetünk a pszichológushoz.:) Gyönyörű munkák... Hajdanán én is kreáltam réz és saválló lemezekből mindenféle tárgyat, virágot stb. és tudom hogy "kicsit" nehezebb mint a műanyagot összeragacsolni. Üdv Sanyi | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433439 | 2010. szeptember 30. 16:15 | ![]() | |||||||||||||||
Köszönöm az elismeréseket! Hidd el SImi,nem olyan egyszerű az,mint gondolná az ember!Most a pilóta fülke belsejét csinálgatom,ha majd az is kész lesz,akkor teszek fel róla képeket.Azt hiszem egy cikket teszek fel majd a repülő elkészítéséről. Üdv! | |||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 433438 | 2010. szeptember 29. 22:54 | ![]() | |||||||||||||||
Laci! Nem semmi dolog a lemezeket így kiszabni és összeforrasztani! Egyszer szívesen végignézném a műveletet. Gratula! | |||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433437 | 2010. szeptember 29. 19:23 | ![]() | |||||||||||||||
bádogos...:DDD | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433436 | 2010. szeptember 29. 18:50 | ![]() | |||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433435 | 2010. szeptember 26. 23:17 | ![]() | |||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433434 | 2010. szeptember 24. 19:17 | ![]() | |||||||||||||||
Köszi mindenki elismerését! Igazán jól esnek!Most egy hét kiesés volt -távollét-,de újra beindul a gépezet. Üdv! | |||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433433 | 2010. szeptember 24. 14:46 | ![]() | |||||||||||||||
A japánok nem viccelnek! 1:350 Fuso, Gambier Bay, az 1:700-asokról már nem is írok. Nézzétek meg! www.1999.co.jp/eng/plamo/ | |||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433432 | 2010. szeptember 21. 22:15 | ![]() | |||||||||||||||
Ja! És ez a lokátoros torony így egyben nagyon állat! | |||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433431 | 2010. szeptember 21. 22:14 | ![]() | |||||||||||||||
Laci! Az Arado festésével kapcsolatban lehet, hogy a festés topikban tudnak segíteni! | |||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 433430 | 2010. szeptember 20. 19:53 | ![]() | |||||||||||||||
Laci! Ez Q-ra teccik! Szép munka, tartsd a tempót, mert várjuk a "szörny" újjászületését! Egyszer régen (sajnos nagyon régen) a II. vh német harcirepülős fórumban valaki belinkelt nekem egy elég jó színskálát a Stukához... Majd rákeresek. | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433429 | 2010. szeptember 20. 15:10 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Köszönöm az elismeréseket! Ez nem olyan egyszerű,hogy 2-3 év alatt kész lenne.Még mindig van mit utólag festeni,meg még mindig van ami hiányzik róla,és ezeket csak így festés után célszerű feltenni. Üdv! | |||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 433428 | 2010. szeptember 20. 13:19 | ![]() | |||||||||||||||
Nagyon szép, igazi profi munka! Szépen halad a "projekt"! Lehet, hogy mégse 2-3 év múlva készül el? | |||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 433427 | 2010. szeptember 20. 13:01 | ![]() | |||||||||||||||
Laci ez (is) borzalmasan jól néz ki :) | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433426 | 2010. szeptember 19. 23:24 | ![]() | |||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 433425 | 2010. szeptember 19. 16:21 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Sajnsos már semmi ilyen nincs meg, de szerintem a teljesen álalános német színeknek megfelelő festést kaphatott az Arado is... www.ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_germany.htm Namármost, remélem ez valamit segít. Ne kövezzetek meg, ha nem így volt! BB | |||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 433424 | 2010. szeptember 18. 22:26 | ![]() | |||||||||||||||
Megkérdezhetném hogy mi az email címed?Nem vagy regisztrálva így nem látom.:) Igazából 1 MSN cím lenne a legjobb.Jelenleg még nagyon a tervezésnél tartok így még semmilyen írott vagy rajzolt tervem nincsen de legalább az agyamban ott van a általam kitalált Admiral Kolcsak osztály tagjainak testének kinézete. ÜDv | |||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433423 | 2010. szeptember 18. 22:12 | ![]() | |||||||||||||||
Lucky! Ez igen!KÖSZI!Már rá is csaptam a megrendelésre! Sulyid! Az igazsághoz hozzátartozik az is,hogy jelenleg Mezőtúron lakom,igaz ideiglenes címmel.Szolnokra szoktam járkálni,úgyhogy megejthetünk egy találkozót.Szerintem jobban csak hétvégén lehetne. Dobj egy email címet és jobban ott intézzük a részleteket!A Széchenyin sokat voltam,odajártam suliba is 4 évet,na meg barátnőm is volt ott.Ráadásul osztálytársaim is rengeteg odavalósi volt.Szóval a Széchenyit kenem vágom. Üdv! | |||||||||||||||||||
sulyid | Adatlap | 433422 | 2010. szeptember 18. 21:49 | ![]() | |||||||||||||||
Örülnék ha találkozhatnánk személyesen is én a Széchenyi Lakótelepen lakok.Te honnan szoktad szerezni a fát a munkához?A rézzel a plusz páncélzatot akarom majd megcsinálni. Nálam a jelenlegi tervek szerint a test kb 45-50 cm hosszú lesz. | |||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433421 | 2010. szeptember 18. 21:39 | ![]() | |||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Az Iowa osztálynál a Missouri kapott egy kamikazét az oldalába, meglepően kártalanul. Viszont Koreában a parti ütegek 15 cm-es ágyúi meglepték az osztály hajót, pl. 1952.03.16. Songjin-nál a Wisconsin kapott egyet, 3 sérült, 1951. 05. 20. Wonsan, New Jersey-n egy találat, 4 sérült. Bár nem harci sérülés, érdemes még megemlíteniaz Iowa 1989-es esetét, amikor a 2-es toronyban robbanás történt,47 halott.
Ha jól emlékszem, a Bismarck kb. egyidős a Washington csatahajóval, ami azért okozott volna gondot neki. Angol részről a KGV és PoW szintén egyidős vele és nézegetve a harcászati-műszaki adatokat, nekem nagyon úgy tűnik az angolok páncélzata erősebb volt egy-két területet kivéve, minőségben is közel egyforma.