<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Essex | Adatlap | 433534 | 2010. október 21. 00:19 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433533 | 2010. október 20. 22:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Találtam valamit:D Képnél tűnt fel, hogy ejha:D A jelek szerint a HMS Trumpeter (ex-Bastian, CVE-37) az Angliából Oroszországba tartó útvonalakat támogatta és annak az egyik kísérője volt a HMS Honeysuckle (K27) nevű Flower típusú korvett :D Ezt a sikert :D Tehát nem Amerikai hanem Angol vadászgépekkel és zászló alatt hajózó masinát kell építenem. Egy Flower kísérőt mellé. (Ha már egy Flowert építek, úgy legyen 2. :D ) | |||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433532 | 2010. október 20. 21:32 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Essex, te isten vagy:D Nagyon köszönöm. Az angol tudásom csapnivaló tekintve, hogy németet tanulok, de nekilátok átbogarászni fordító programmal, hátha találok valami érdekeset:) A méret aránynál erre a fénymásolós dologra bizony nem gondoltam. Azt hittem papír, ceruza kell, és méricskélések közepette nagyítani. Megnyugodtam, hogy viszonylag egyszerűbb mint gondoltam. :D | |||||||||||||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 433531 | 2010. október 20. 20:58 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Attól függ, milyen osztályú CVE. Sajnos nekem most nincs időm utánanézni, de majd adok támpontokat a kereséséhez. Ahol gyorsan utána tudok nézni ott az derül ki, hogy a Casablanca osztályú CVE-kből - ilyen a Gambier Bay is - csak kevés volt az Atlanti térségben és érzésem szerint csak a már említett tengeralattjáró vadász kötelékekben voltak - ezek kíséretéről már szóltam. Voltak közöttük olyanok is, amelyek repülőgépeket szállítottak a Földközi-tengerre meg az Afrikához, ezek találkozhattak Flower-rel, de biztosan nem a kíséretükhöz tartoztak. A Bogue osztálynál azt kell megnézni, hogy ezek kísértek-e konvojokat, vagy szintén csak a fenti szerepben vettek részt? Mármint az amcsi hajókra gondolok, mert az angolok természetesen mentek együtt Flower-rel. Sajnos most nagyon sok egyéb teendőm van, de majd apránként igyekszek nézegetni. Amúgy itt tudsz nézegetni, minden amcsi hajónak itt van a rövid története - a linkre bejövő fotós oldal alján a "DANFS History" címszó alatt. Sajnos az angolokról csak az amcsi rész van, tehát az építés meg a visszaadás. Szóval itt meg tudod nézni, hogy amcsi hajó kísért-e konvojt. Ehhez viszont lehet, hogy megint egy kis tudásra van szükség, mert nem biztos, hogy egyértelmű a dolog. Ha találsz olyat, ami szerinted gyanús, akkor azt megnézem. www.navsource.org/archives/03idx.htm 1/384: lemásolod a rajzot, ezt normál fénymásolóval 2x-esre tudod nagyítani. Ezt 2x megcsinálod, akkor lesz egy 1/96-os rajzod (1/384 -> 1/192 -> 1/96). Ezt 1,33333-szorosra nagyítva kapsz 1/72-est. Mivel tört értékkel nem tudsz nagyítani, méréssel tudod eldönteni, hogy 1,33-szoros vagy 1,34-szeres lesz-e jobb. Egyébként nem biztos, hogy mindent okvetlenül fel kell nagyítani, néha az is elég, ha a kiszámolt méreteket ráírod egy kisebb rajzra. Sok részletrajz meg eleve más méretben van (1/32, 1/64, 1/192, 1/96, 1/48 stb.), de legalább megtanulsz szorozni meg osztani.. :) Egyébként annak idején 1/144-ben terveztem megépíteni, de aztán felébredtem... :-))) | |||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433530 | 2010. október 20. 16:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Amúgy mennyi az esély arra, hogy egy CVE hordozót egy Flower osztályú brit korvett kísért? Pl az Atlanti Óceán egyik konvojának kíséretekor? | |||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433529 | 2010. október 20. 15:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Köszönöm az információkat:) A hajókat 1/72-ben szeretném megépíteni, teljesen működő képesre. Csak az a baj, hogy pl a Gambier Bay tervei 1/384-es méretarányúak és nem tudom, hogyan lehetne belőle 1/72-őt varázsolni:S | |||||||||||||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 433528 | 2010. október 20. 13:22 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Kikötőben minden lehet mellette, már csak az a kérdés, hogy egy adott hajó az építője számára mennyire izgalmas ill. milyen anyag áll rendelkezésre a megépítéshez... | |||||||||||||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 433527 | 2010. október 20. 13:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
A legkisebb hajók a kísérő rombolók (DE = Destroyer Escort, Evarts/Buckley/Edsall/Cannon/Rudderow/John C. Butler osztályok), ezután jönnek a mindenféle rombolók és cirkálók. Az Atlanti-óceánon a tengeralattjáró vadász kötelékekben kísérő rombolók és négykéményes rombolók voltak, a Csendes-óceánon meg minden volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433526 | 2010. október 20. 13:16 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Zaran! Egy ötlet: Kikötés közben esetleg? Mert akkor mehetnek a Tug-ok | |||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433525 | 2010. október 20. 12:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Essex! Köszönöm az információt. Viszont most újfent gondolkodóba kerültem, mivel nem tudom, hogy a CVE hordozókat milyen kaliberű hajók kísértek:S | |||||||||||||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 433524 | 2010. október 20. 10:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
zaran: Hordozó körül Subchaser nemigen fordult elő, ezek part mentén őrjáratoztak, parti konvojokat kísértek és partraszállásokat biztosítottak. Hordozó mellett legfeljebb kikötőben fordult elő, amint éppen elúszott mellette... Hordozó mellett normálisan a legkisebb hajó a kísérő romboló (DE), de az is inkább a kísérő hordozó (CVE, mint a Bogue, Gambier Bay) mellett, nagy hordozó (pl. Essex) esetén inkább a romboló. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 433523 | 2010. október 19. 22:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Igen, SSzabi tudja a helyes választ, azokról van szó:) | |||||||||||||||||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 433522 | 2010. október 19. 16:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433521 | 2010. október 19. 09:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433520 | 2010. október 19. 09:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ilyen kérdést...:) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 433519 | 2010. október 18. 22:35 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Hello! Találtam egy oldalt ahol I. világháborús német sorhajók és csatahajók 1:100, 1:200 eredeti tervei közül több (pl. ütegfedélzet elrendezés, hosszmetszet, stb.) is fent van. Van persze sok más kis hajó is, de fent van a Prinz Eugen nehézcirkáló, meg a Graf Zeppelin anyahajó vízhálózata is. Kell ez nekünk? | |||||||||||||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 433518 | 2010. október 18. 19:20 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 433517 | 2010. október 18. 18:13 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
BBalázs! Köszi,bár nagyrészt neked köszönhetem!Értek itt a panelvonalak és egyéb dolgokra! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433516 | 2010. október 17. 18:31 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433515 | 2010. október 17. 18:18 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Találtam valami kicsi és érdekes hajót. Mivel úgy is flottát építenék 1/72-ben a hordozó köré, keresgéltem, és találtam. Sub Chaser a kategória neve. Ki mit tud ezekről a hajókról? Illetve hol lehet tervrajzot találni hozzá, mert kerestem, de nem találtam:S | |||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433514 | 2010. október 14. 18:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Bocsánat. Ellenőriztem a tervet. A kérdés így annyiban módosult, hogy 1/384 méretarányú tervrajzból, hogy lehet 1/72 méretarányút varázsolni? | |||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433513 | 2010. október 14. 18:04 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ó, így értem :) Tehát annyira én sem vagyok eltájolva :) Tényleg, jó is, hogy felnéztem...Nincs valakinek ötlete, hogy egy 1/96-os tervrajzot hogyan lehetne 1/72-vé varázsolni? | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ndjala | Adatlap | 433512 | 2010. október 14. 17:15 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Zaran! igen van még pár egyéb hajó is, (pl. Warrior, Olympia, Mikasa + kiemelhető mélységben is néhány pl.Scapa Flownál, Ford-szigetnél, Bermudáknál) de én a megmaradtak közül csak az Iowa-osztály hajóit tekintem igazi csatahajónak. | |||||||||||||||||||||||||||||||
ChevyG | Adatlap | 433511 | 2010. október 13. 10:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433510 | 2010. október 10. 14:39 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Balázs! Építsd fel úgy ahogy az igazi van felépítve. Pár dolgot lehet egyszerűsíteni. | |||||||||||||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 433509 | 2010. október 10. 14:03 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Laci! Le a kalappal előted, ilyen rövid idő alatt, teljesen sajátkezőleg megépíteni egy repülő, nem kis teljesítmény. Nekem ugyanezt kéne megismételnem, bár az idő engem nem "szorít". Lucky! (ezúttal a nélkül) Arra gondoltam, hogy egy mezei Maisto 1:12-es modellt bombáznék szét, és annak az alapjaira építeném a delikvenst. Tehát a szilárdság adott lenne. Egyébként halványlila ... sincs, hogy miként kezdjek bele. Sajnálom kicsit, hogy ezen a fúrumon más témával fárasztotalak titeket, de a motorosoknál semmilyen reagálás nem érkezett egyetlen kérdésemre sem :S | |||||||||||||||||||||||||||||||
hatvani laci | Adatlap | 433508 | 2010. október 10. 12:29 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Üdv hajósok! Sajnos a gépem előrelátható technikai okok miatt szünetel,így a kész Arado-mról nem tudok képeket feltenni. BBalázs! Köszi a segítséget a te repülős képeiddel! Üdv! Ja és persze mindenki segítségét köszönöm! | |||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433507 | 2010. október 10. 10:23 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Balázs! Persze, h ragasztható. Kösd fel a gatyádat mert nem kis munka! Lehet, h fémeket is használnod kell majd a megfelelő szilárdság miatt. Annyiból már előnyben vagy, h az 1:1-es minta már készen van.:) Saját építésnél (is) használhatsz mindent a " kutyagumitól a hózentrógerig ". A lényeg, h úgy nézzen ki mint az igazi, de kicsinyítve. Egyébként elég lesz a lucky is..:)) | |||||||||||||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 433506 | 2010. október 9. 21:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Laucky! Köszi a segítséget. Modellragasztóval ragasztható? A szilárdsági tulajdonságai mennyiben térnek el a "gyáritól"? Kövezzetek meg, de a saját motorom 1:10 v. 1:12-ben történő megépítésén gondolkozdom... | |||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 433505 | 2010. október 9. 21:37 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Balázs! A műa makettek anyaga a sztirol. Ezt főleg lapként tudod beszerezni, táblában, többféle vastagságban.sika v sikó lemez néven keresd pl a Panton-nál Léteznek még klf profilú rudak is.( pl Evergreen) Saját elkövetésben szinte bármiből lehet alkatrészt gyártani. | |||||||||||||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 433504 | 2010. október 9. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Sziasztok! Hol tudnék beszerezni olyan műanyagot, amelyből a makettek készülnek? És mi a pontos neve? Egyedi alkatrészt szeretnék gyártani. Bocsi, a "hülye" kérdésért! | |||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433503 | 2010. október 9. 14:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Nagyon jók! Ezek közül csak egy ismerős. Jó magasan oldja ki a torpedót! Meg tetszik a Russel "tigrismintás" festése! Az is látszik, hogy délután milyen alacsonyra ereszkedett a felhőalap. | |||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 433502 | 2010. október 9. 14:01 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Akkor egy kis tiszteletadás a CV-8-nak: "Hornet final moments" | |||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433501 | 2010. október 9. 12:26 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Hát persze, hogy érdekel! A videót már egyszer belinkelted. Tényleg hihetetlen jó! Egyet sajnálok, hogy nincsenek a gépeken lajsrom számok, de ez a legkevesebb. Én meg ezt ajánlom books.google.com/books John Lundstrom könyve. Bele lehet kukkantani, hihetetlen aprólékos. | |||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 433500 | 2010. október 9. 10:50 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ha érdekel és esetleg nem ismernéd van egy pakéta fotóm a Hornetet ért utsó támadásról, eszméletlen képek, ahol egy Kate éppen kioldja a torpedóját, alatta a megdőlt Hornet...no és persze aki elolvasta a cikket utána ezt mindenképpen élvezze végig, a történtek ismeretében (szigorúan ne előtte, mert a feliratok japánul vannak :D): www.youtube.com/watch 3 rész van és az akció az első rész 1:50 körül kezdődik csak de tényleg érdemes, szerintem egy remekmű. | |||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433499 | 2010. október 9. 09:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ez látod így van. De vegyük figyelembe, hogy Győr a találkozások, nomeg a vizek városa :P Rába, Rábca, Marcal :D Kereszt szüleimnek van egy hétvégi házuk a kertvárosban amitől csupán csak 200 méterre van a Marcal. Tekintsünk el a történt szerencsétlenségtől és nézzük a vizet. Viszonylag közel van, így a hajó könnyen szállítható. Akár egy Essex is. Távirányítható hajóra gondoltam. Persze nem árt majd odafigyelni a repülőkre, mivel nem lenne szerencsés, ha a vízbe pottyannának ugyebár :D A Casablanca kifejezetten így lesz megépítve. Kísérő hajón is gondolkodom, de nem tudom milyen hajó illene mellé, illetve annak hol vannak a tervrajzai. Régebben vettem egy PT-117-est 1/72 méretben. Az eredeti festéstől kicsit eltértem, mert nem tetszett a zöld szín. A felépítményeket ezért a Revell Matt 45-ösével festettem. Ha még egy ilyesmit építenék, és motorizálnám, meglenne az egyik kísérőm. Ugyanakkor a hajómat eléggé "modernre" szeretném építeni. Tervezetek: - A hajó menet közben legyen után tölthető. Kivitelezési ötletem szerint lenne egy tartály hajó. Kinyúlna róla egy kampós kis kötélzet. Ez beleakadna a hordozóba, majd egy csörlő feltekeri. A hajók fixen egymáshoz kerülnek, úgy, hogy a hordozó üzemagyag nyílásába belemenjen a tartály hajó töltőcsöve. Innét kezdve kis üzemanyag átpumpálható. - Repülőgép indítása. Pár gép lenne a fedélzeten, de lenne rajta egy olyan Wildcat (vagy a nagyobb mérete miatt Avanger) amely valójában egy mini RC repülő. Nem tudom a szél milyen hatással van ezekre, illetve mennyi az esélye a működtetésének, de szerintem érdekes lenne látni, ahogyan a majd 2 méteres anyahajó indít egy repülőgépet. :) Persze ehhez szükségem volna a technikára (lásd kibelezett RC repülő) valamint az átalakítandó gép vázára. Csak a törzse kell, minden más felesleges. Szárny, futómű, farok rész. Ezek az eredeti RC részei lennének. - Kűrt és fény technika. Szerintem ez alap dolog, ha valaki ekkora hajót épít. - Működő teherliftek. Na ezen még töprengenem kell, de valami hidraulikára gondoltam :) - Füstölő kémény. Mivel benzines motoron gondolkodok, ez szinte adja magát :) Mit szóltok? Elképzelésem rengeteg van, csak a hajó építés helye, és az anyagi a kérdés. Bár pár év alatt tutira elkészül :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433498 | 2010. október 9. 09:11 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
zaran! Fantasztikus a projekt! Én is álmodoztam már ilyesmirôl, de egyelôre örülök, ha neki tudok állni a Franklin-nek 1:350-ben. A Bogue és a Casablanca nem ua-osztály. Az elsô kereskedelni hajóból átalakított, a második már direkt hordozóként épült. Ha gondolod, nézz utána a wikipédián, rengeteg minden van fenn róluk. Ha "anyahajós" vagy neked is ajánlom az alább belinkelt oldalamat. 1:72-ben házi modellként max, kísérô hordozókat lehet építeni, így is két méter hosszú egy. Az Essex otthon kivitelezhetlen, ahhoz mûhely kell. Meg szerintem hatékonyan csapatmunkában lehetne csinálni. Nekem max 140 centis helyem van, így 1:144 Independence körül jártak a gondolataim. Egy ekkora makett, még szállítható egy kombival is. | |||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433497 | 2010. október 9. 08:56 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
No, akkor ezek után mindenkinek szeretettel merem ajánlani a Santa Cruzi csatás cikkelmet a Pacific42.uw.hu címen Az ábra szerintem is jól sikerült, bár lemaradt a jelmagyarázat, már kijavítottam, csak még nem töltötem fel. Akarok még nagyon sok mindent felnyomni,pl, egy két kolléga gyönyôrû makett-fotóival illusztrálni, csak hát egy nap 24 óra...Most is mennem kell bevásorni, meg fôzni. A Hornetet nem akartam egyáltalán leszólni, a bevezetbôl is kiderül, hogy mi a véleményem a Yorktown osztályról. 17 torpedó találta 8 bomba, köztük 800 kg-os "Arizona killer", meg két spontán kamikaze után merült az óceánba. Ellenálltam a kísértésnek a cikkben, hogy túlzásba essek, és a nap Bismarck-jának nevezzem, de el kel ismerni, ahoz képest, hogy egy vékonybordájú hordozó volt, elég sokat bírt. SImi! Lehet, hogy a Tirpitzes cikkben volt ez az info. Zoltán a lövedékekrôl mesél, hogy gyakran nem lépett mûkösésbe a gyutacs, Úgy emlékszem a PoW is megúszott egy-kettôt. Nagyon kiváncsi vagyok egyébként a PoW-os cikkre, gondolom te is! | |||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433496 | 2010. október 9. 08:51 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Lejöttek a tervek, amiket küldtél EDE. Eszméletlen :D Keresek egy helyet, ahol kinyomtatják a megfelelő méretben, és hozzá is kezdek a munkákhoz :) | |||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433495 | 2010. október 9. 08:21 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
De igen EDE fején találtad a szöget :) Természetesen a nagy finálé amire készülők az egy teljes egészében működőképes (torpedót vető) SMU-14 Excurie a magyarok szuper tengeralattjárója lesz az első világháborúból. :P De, sok minden van amire rá kell jönnöm. Kicsiként is anyahajós filmeken nőttem fel (Top Gun, Végső Visszaszámlálás) ezért is akarok ilyesmit:) Ha jól számoltam pl a Casablanca osztály 1/72-ben 1,96 m az Essex pedig 3,6 m. Ehhez helyen gondolkodom, mivel panelpatkány vagyok :) Igazából hely az adott lenne több szempontból is, víz mellett. De ahogyan sejtem, először az alkatrészeket készítem el, és "raktárba" helyezem, hogy végül a nagy összeszereléskor eggyé váljanak. Az első lépésem egy tengerészeti gép elkészítése lesz. (összeállítandó makett) A tervekre a legnagyobb döntéshez van szükség. Volna-e elegendő helyem:P (A Bogue osztályt én Casablanca néven ismertem XD ) | |||||||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 433494 | 2010. október 8. 22:54 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Le a kalappal az írás előtt, nagyon élveztem és tényleg nagyon hiánypótló magyar nyelven (mondjuk egyébként sem a legfelkapottabb téma - nyilván az amcsiknak nem annyira a szíve csücske mint mondjuk Midway. Lenyűgöző számomra, hogy a japánok azért mennyire jól összeszedték magukat Midway után és az is, hogy néha egy maroknyi kis gép is mekkora döntő tényező lehet. A rajz nagyon hasznos volt és szerintem a többi írásdohoz is érdemes ilyet készíteni. Egyetlen egy aprócska kis kiegészítést tennék, csak annyit, hogy én a Hornet tervezőit nem marasztalnám el a gép/kazán elrendezés miatt, mert végső soron a Hornet az 1933-as Yorktown design duplikált változata nagyon minimális módosításokkal, éppen azért, hogy minél hamarabb megépíthessék - 1938ban felmerült, hogy megváltoztatnák az elrendezést vegyesre, de elvetették, pont az építés gyorsasága illetve az addigra már kikristályosodó CV-9-es design miatt. Éppen ezért volt róla szó, hogy a CV-8as törzs, tehát a későbbi Hornet épült volna az új designnal elsőként, hogy akkor már ne csak a hajtómű elrendezést változtassák, de így buktak volna jó pár hónapot a hajó szolgálatba lépésénél. | |||||||||||||||||||||||||||||||
Tyimosenko | Adatlap | 433493 | 2010. október 8. 22:14 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Tényleg így van! Eddig csak egy jelenetben tűnt fel hogy nem is az eredeti hajó, pedig 20szor láttam a filmet legalább... | |||||||||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 433492 | 2010. október 8. 22:12 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
EDE! Lehet, régen olvastam a Bismarck-os cikket, de nem emlékszem, hogy hova is csapódott az a 14'-es lövedék, ami nem robbant fel? | |||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433491 | 2010. október 8. 22:07 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Csatahajós! Jó olvasást! Sajnos a kezdőlapon feltüntetett emilt az uw-nél nem tudom elérni, oda ne írj! | |||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433490 | 2010. október 8. 21:53 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 433489 | 2010. október 8. 21:48 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Ndjala! Köszönöm a kiigazítást, bár sehol nem állítottam, hogy a Belfast csatahajó, csupán megemlítettem, hogy kicsi a küzdőtér a lövegtornyaiban. Azt meg végképpen nem értem mre írod, hogy biztosan megtévesztett a háromlöveges elrendezés :S... EDE! Ohh de jó, már megyek is és olvasom a Santa Cruzt, az egyik kedvencem! Azt hiszem az általad leírtakkal messzemenőkig egyetértek, mind a Bismarckot mind a csatahajók milyenségét tekintve. Kis kiegként, jól mondod, hogy a Bismarckon is volt egy gázos, de fel nem robbant 14"es találat a PoW-tól, viszont a PoWn is találtak a csata utáni javításkor egy gránátot a torpedó védelmi rendszerben (sajnos most nem rémlik hogy 8 vagy 15 hüvelkyes volt-é), ami az X lövegtorony lőszerraktárának tőszomszédságában pihent és csak av ak szerencsén múlott hogy nem robbant fel...kvázi a PoW sem sokkal kerülte el a Hood sorsát. A legvicesebb, hogy a találat olyan helyen volt, hogy maguk a britek sem észlelték és ha nem dokkolják be a hajót valószínűleg egy ideig még járkált volna egy időzített bombával a lőszerraktára mellett :). Zoli egy kicsit elfogult a Bismarck irányában én úgy gondolom, de abban azért igaza van, hogy a nyugati szakértők túl hype-olják (elnézést a divatszóért, de ide nagyon illik) a mindent vagy semmit sémát a jó öreg inkrementálissal szemben. Rövid lőtávok mellett a Bismarck övpáncél+böschung+alacsony fedélzetpáncél kombója gyakorlatilag még a 18"-es lövegekkel szemben is elég jó védettséget adott neki (márpedig a történelem a németeket igazolta, a legtöbb ágyús csatát 20km alatt vívták és zömében messze az ideális időjárástól). A britek is csak úgy tudták kilyuggatni, hogy baromi közel mentek hozzá (4-5km, ugye Tovey mondata, hogy valaki hozza már ide a darts készletből a nyilakat, hogy elsüllyedjen végre a B hajó). A baromi közelnek ráadásul megvolt az az áldásos hatása, hogy a nagyon lapos szög miatt a mellé csapódó lövedékek is fel-felpattantak a víz felületéről, komoly pusztítást okozva a felépítményben - illetve áthatoltak a 145mm-es felső övön (ezt szokták a nyugatiak leginkább kritizálni mint elpazarolt páncélsúly - holott ennek a feladata igazából a cirkáló kaliberű lövedékek elleni védelem volt; a németeknek a minimál számú cirkálóik miatt nem volt meg az a luxus mint az angolszász vagy japán flottában hogy az ellenség kishajóit a saját kíséret kordában tudta tartani, itt mindent magának kellett.) Iowa orr: valóban a felhajtóerő központ (center of buoyancy) eléggé hátra került az Iowa-n de: ha az orra lesérül a haj sebességéből rengeteget veszít, márpedig az egész BB-61 koncepció a nagy sebességre épült). North Carolina - South Dakota - Iowa védettség: a North Carolina páncélzata az eredetileg a hajónak szánt 14"/50 Mark B ellen készült, ezt utólag meg toldozták foldozták itt ott, amikor a 16"-re váltották a főtüzérséget, de az optimálistól messze voltak. A legnagyobb kritika pont a mi szimulációnkban is olyan jól működő diving shell-ek elleni védelem hiánya (mellesleg a valóságban a japánok a Tosa elleni teszteknél ugyanezt tapasztalták, magyarán hogy ezek a legnagyobb kárt és veszélyt jelentő találatok). A South Dakotánál jött a teljes áttervezése a páncélzat elrendezésnek, még meredekebben döntött öv (ezért kellett belülre tenni) és a fenékig teljesen lenyúló, vékonyodó lemezsor a merülő skullók ellen. Persze ez kompromisszumokkal járt 35ktán, ezért a torpedó védelmi rendszer fő válaszfalaként is ez a nagyon merev, homlokedzett páncélból készült lemezsor funkcionált, ami koránt sem volt ideális. Ezt az elrendezést az Iowa-n is megtartották, minimális módosításokkal és itt ott felturbózták a vastagságot pár tized hüvelykkel, de érdemben csak az elülső fő válaszfal változott, az is csak a BB-63-66-on -de erről majd egy másik cikkben :D. CHerrytrees: készülget a 2. rész szépen lassan, ez jóval nagyobb anyag és sok érdekesség van benne -a Lexington történet azért felénk is jóval ismertebb. A dolog kihívása abban van hogy a baromi száraz technikai anyagot feldolgozzam és érdekesebben adjam vissza, de félek ennél a résznél ez nagyon nehéz lesz, úgyhogy ez tényleg csak a "hardcore" csatahajó fanatikusoknak fog szólni :D. No de azért megteszem a tőlem telhetőt, hogy 5 perc után ne aludjon el a kedves olvasó az adatrengetegtől. | |||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433488 | 2010. október 8. 19:44 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Csatahajós! Tudtam, hogy ez a téma elő fog csalogatni! No, ha valaki odatesz egy ilyet: :) , akkor nem biztos, hogy komolyan gondolja! A Graf Zeppelin Bf-109T-i biztosan leszedték volna a Swordfisheket, ha a viharos tengeren egyáltalán fel tudtak volna szállni. Ha meg fel tudtak volna szállni, néhány nap alatt biztosan elfogytak volna a sz. futóművük miatt, aztán a Swordfishek jöhettek volna, és ua. ott vagyunk. FW 190T-meg nem volt. Sajnos. A Bismarck telivér csatahajó volt, nem kalózhajó. Már 20 éve, mikor először olvastam az Óriások csatáját, csóváltam a fejem az egész történeten. Persze Hitler sem volt hülye (akkor még), nem véletlenül zavarta az egész felszíni flottát a kikötőkbe, és igazi modern kalózhajókat küldött ki, a tengeralattjárókat. Zoltán cikkét olvasva megakadt a szemem valamin, ami felett valahogy mindenki elsiklik. A PoW egy lövedéke igencsak "vitál" helyre csapódott, csak elfelejtett felrobbanni. Pedig ha felrobban, lehet, hogy oda a legenda, hogy milyen szuper volt a német remekmű. Egy csata alapján nem lehet megítélni két hajó közti különbséget, mert igen nagy volt a szerencse tényező. Csata nélkül meg aztán pláne. Nincs akkora statisztikai mennyiség, mint a harckocsik, vagy repülőgépek terén. Ezért lehetnek érdekesek a szimulációk, de azok meg mégiscsak virtuális dolgok. Jüttland miatt mindenki leírta a Britt csatacirkálókat, de ugyanakkor ott volt a Lion, ami a német lőszerszállítási módszer szerint üzemelt, és ugyanannyit kibírt, mint Seydlitz. A Dánia szoros miatt leírják a Hoodot, mert átütötte a páncélzatát a német lövedék, és robbant is, nem úgy, mint a Bismarckot eltaláló. Ha véletlenül fordítva történt volna, akkor a szárazföldi patkány németeken röhögne mindenki, a brit tengeri népet meg istenítené. Nekem az az érzésem amúgy, minden nemzet hihetetlen erőfeszítéseket tett azért, hogy ezeket a monstrumokat megalkossa, és akik ott voltak a tervezőirodákban, biztosan nem voltak egyik oldalon sem hülyék. Mindegyik valamiben jobb minta többi, valamiben meg gyengébb, de átlagban véve egy színvonalat képviselhettek, mégpedig a kor csúcstechnológiáját. Ezért is szeretjük őket ennyire, feledve, hogy gyilkolásra teremtették őket. A Zoltán által kritizált all or nothing sémának nyilván megvannak az előnyei, meg a hátrányai is a Bismarck által képviselt konzervatívval szemben. Egyébként az Iowa orra ugyan baromi hosszú, de ugyanakkor keskeny, annyi vizet nem vett volna fel, mint a Musashi, persze többet, mint a Bismarck. Valaki írta, hogy a North Carolina és a az Iowa páncélzata ugyanolyan volt. Én úgy emlékszem, hogy volt fejlődés, bár lehet, hogy csak abban, hogy a torpedó "bulge"-ot integrálták a hajótestbe. Egyébként jó volt olvasni a hozzászólásodat (meg a többiekét is). Mikor jön a következő cikk, a meg nem épült csatahajókról? Ja! Megvan a Santa Cruzi csata! www.pacific42.uw.hu Kíváncsi lennék a véleményedre. | |||||||||||||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 433487 | 2010. október 8. 18:45 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Zaran! A profile morskie nem rég adott ki egy Bogue osztályú hajóról kiadványt. Essex osztályról keresgélhetsz a filestube-on. Amúgy ne csigázz! Csak nem 1:72-ben gondolkozol? | |||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 433486 | 2010. október 8. 17:24 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Nem csak Iowák maradtak. Megvan még pl a U.S.S. Texas, ami a világon előszőr kapott légvédelmi ütegeket. (Ha 4-be is beleszámoltad, úgy bocsi, nem akartam okoskodni.) Apropó, nem tudjátok, honnét tudnék szerezni tervrajzokat 2. vh-s USN anyahajókra? Gondolok itt pl a CVE Casablanca osztályra, vagy a CV Essex osztály is jó lenne. Van egy ötletem, de ahhoz tervek kellenek, hogy lássam mennyire megvalósítható:) | |||||||||||||||||||||||||||||||
Ndjala | Adatlap | 433485 | 2010. október 8. 15:30 | ![]() | |||||||||||||||||||||||||||
Csatahajós! Bocs, hogy kijavítalak, de a Belfast "csak" cirkáló. (Gondolom a háromlöveges elrendezés zavarhatott meg.) Egyszer én is szeretnék eljutni valamelyik Iowa-osztályú hajóra: testközelből látni a megmaradt 4 csatahajó valamelyikét, az lenne az igazi élmény... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Viszont akkor kell rajzot szerezned a Bogue osztályról és kideríteni, hogy az adott angol hajó miben tér el?
Amúgy meg az amerikai-angol hajókon is többnyire Wildcat és/vagy Avenger kombináció volt, néha egy kis Swordfish, ritkábban Seafire/Sea Hurricane/Barracuda.
A Flower-t magad építenéd nulláról vagy a Matchbox/Revell kit-ből csinálnád? Egyébként az sem lesz egyszerű, hogy egy adott Flower adott állapotáról legyen megfelelő anyag, rajz, fotó. Ezek között nemigen volt két egyforma, és ráadásul folyton átépítették őket...
Na persze az is kérdés, mennyire törekszel az ilyen jellegű a precizitásra? :-)