/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Excessor 433707 2010. november 27. 21:31
Válasz erre
Sziasztok!

Akkor egy kis adalék a hajókhoz és repülőkhöz. Nemrég olvastam egy kimutatást, hogy a Csendes-óceánon a japán hajóveszteségek kb. 55%-át az amerikai tengeralattjárók okzták, a maradék 45%-on is a légierő és a felszíni flotta osztozik, tehát amerikai részről erősen felfújták a repülőgépeik szerepét.

Littorio osztály, kontra Bismarck. Elvileg nagyon ügyesen, komplexen oldották meg a hajó védelmét az olaszok, a gyakorlatban valahogy mégsem ez jött ki. Pl. a torpedóvédemi rendszer papíron az egyik legjobb volt, aztán meg alig ért valamit. Vajon a Bismarck elsüllyedt volna egy siklóbombától?
sulyid 433706 2010. november 27. 21:16
Válasz erre
Olvasgatván a cikkeket 1 dolgot nem tudok eldönteni. Az olasz Littorio osztály vagy a német Bismarck volt-e a jobb. Szerintetek melyik volt a jobb?
EDE 433705 2010. november 27. 20:56
Válasz erre
Hát pedig a csatahajók tervezése a kompromisszumok művészete.
Egyébként, ha épült volna hajó a Yamato méretével, az Iowa sebességével és légvédelmével, és a Bismarck szerkezetével, és átgondoltságával, akkor kb. 300 m hosszú lett volna és vagy 250 millió $. Egy Essex osztályú hordozó meg került kb. 70 millióba. Nem beszélve arról, hogy ezeket a féltett kincseket könnyen hazavághatta néhány 50-100 ezer dolláros repcsi.
Bár lehet, hogy a jövő megint a csatahajóé. Már létezik a lézerfegyver Boeing 747-esre szerelve. Egy szép nagy hajón elfér több is, nukleáris reaktor meg termeli neki az energiát. Állítólag 80 km-ről leszed mindent.
Persze a vízfelszínen csak a látóhatárig hatásos.
sulyid 433704 2010. november 27. 20:19
Válasz erre
Szerintem megfelelő alkalmazással simán megtarthatták volna legalább 50%-ban a tengerek ura címet.
lucky 433703 2010. november 27. 20:10
Válasz erre
bocs: nem ők voltak az urak helyesen
lucky 433702 2010. november 27. 20:09
Válasz erre
Van egy probléma amikor ezek a hajók épültek, már ők voltak az urak a tengereken.
Tény nagyon nagyot tudtak ütni, de egy kis torpedó v légibomba kibabrált velük...
Pár példa a teljesség igénye nélkül:
Bismarck; POW+ Repulse; Musashi; Jamato; Sőt Szent István bár Ő nem légi indítású torpedótól pusztult el.
sulyid 433701 2010. november 27. 19:33
Válasz erre
Tudod én konzervatív vagyok és egyszerre csináltam volna mind a kettőt. Amúgy szerintem alapból többet ér a találtai esély.
EDE 433700 2010. november 27. 19:30
Válasz erre
Sulyid!

A tűzerőt egy csatahajónál két féle módon lehet növelni. Egyik a lövegek számának növelése ekkor nő a találati esély, másik a kaliber növelése, ekkor nő a páncélátütő képesség. A 8-9 löveg legtöbbször elégnek bizonyult, ezért a japánok a második utat választották. A 3 csövű lövegtorony takarékosabb a tömeg szempontjából (mint a 2 csövű), abból viszont 3 is elég, ez viszont nem osztható kettővel, így valahová többet kell tenni belőle. Nyilván egy vérbeli harcos úgy gondolkodik, hogy inkább támadni, mint menekülni fog, ezért előre rakja a több löveget.
sulyid 433699 2010. november 27. 19:29
Válasz erre
feca 433698 2010. november 27. 19:28
Válasz erre
sulyid 433697 2010. november 27. 19:27
Válasz erre
Én nem is vitattam hogy nem süllyesztett volna el mindent ami úszik de szerintem akkor is elfért volna még 1 kis fegyverzet rá. Amúgy SZERINTEM a Bismarck az jobb volt.
feca 433696 2010. november 27. 19:25
Válasz erre
reoülőgépek=repülőgépek
sulyid 433695 2010. november 27. 19:25
Válasz erre
Szerintem az Arizona elrendezése az sokkal jobb lett volna a Yamatora. Amúgy nekem elsőre az szúrt szemet hogy annyira üresnek látszik a hátulja úgyhogy én simán beraktam volna oda még 1 tornyot és a repcsiket pedig a tengerbe dobtam volna.
feca 433694 2010. november 27. 19:24
Válasz erre
Így is korának legerősebb,és legnagyobb fegyverzetű csatahajója volt.Lerongyolt volna bármilyen amcsi hadihajót.Csak a sors fintora volt,hogy méreteihez képest apró reoülőgépek süllyesztették el.
EDE 433693 2010. november 27. 19:21
Válasz erre
Ja, közben megválaszoltad. Tehát az Arizona elrendezését szeretted volna.
A Yamato lövegelrendezése rengeteg hajóéval megegyezett.
EDE 433692 2010. november 27. 19:19
Válasz erre
sulyid!

Mit értesz azon, hogy nem volt hátul löveg? Mert én mintha látta volna.
sulyid 433691 2010. november 27. 19:17
Válasz erre
Tudod én maximalista vagyok tehát szerintem 2 lövegtorony az simán elmehetett volna hátulra.
feca 433690 2010. november 27. 19:13
Válasz erre
Hogy-hogy nem volt löveg?A 3x460mm löveg szerintem elég nagy!
sulyid 433689 2010. november 27. 19:09
Válasz erre
Tudom. Már olvastam de még több véleményre vagyok kiváncsi. :)
lucky 433688 2010. november 27. 19:04
Válasz erre
sulyid 433687 2010. november 27. 18:53
Válasz erre
Értem. Amúgy a POW szerintetek mennyire volt jó hajó?
Keri 433686 2010. november 27. 17:05
Válasz erre
Szia!
Végigolvastam,nagyon tetszett!Gratula a szerzőnek!
Keri
lucky 433685 2010. november 27. 16:53
Válasz erre
Ugyan nem vagyok japán szakértő, de:

Súlyproblémák? Stabilitási gondok? Anyaghiány?
Egyszerűen támadásra optimalizálás?
sulyid 433684 2010. november 27. 16:39
Válasz erre
Lenne 1 kérdésem a nagy hajósokhoz. A yamaton miért nem volt hátul is löveg? Csak nekem tünik kicsit hülyeségnek a hátul lévő lövegek lehagyása? Vagy volt neki valami konkrét indoka is?

OFF :
Ha valaki ismeri a Navy Field nevű gamet az szoljon. Én most kezdtem el. Nagyvalszeg majd az angol hülyékhez fogok majd beállni de esélyes a német haditengerészet is. Aki a HOOD nevű szerón tolja az megtalálhatja a hajómat HMS Budapest néven. Aki pedig nem ismeri a gamet annak javaslom kipróbálásra.
EDE 433683 2010. november 26. 14:25
Válasz erre
Ez meg a dragonnak köszönhető: Independence cvl-22:
www.modelwarships.com/reviews/reviews.html
Csak ámulok, csak ámulok, csak ámulok!
Gonzo 433682 2010. november 26. 13:35
Válasz erre
Sziasztok Kollégák!

Egy kis olvasni való, még a decemberi határidő előtt (POW). Köszönet Zolinak!
www.freeweb.hu/olli/pow.html
zs180 433681 2010. november 25. 22:56
Válasz erre
Na jó, én mindkettőt megvenném. A GMM szetben van azért a pom-pomokhoz egy-két dolog, a carley float-ok rácsa, nagyon jó csónakbölcsők csak ebben vannak meg, plusz a kajütablakok feletti ereszek. A szikrafogót domborítani kell, ezért nem baj, ha nincs kerete, azt úgyis külön kell elkészíteni. Tudom, hogy drága, de én mindkettőt beszerezném, mert, bár rengeteg az átfedés, tulajdonképpen kiegészítik egymást.
P.Gy.
SImi 433680 2010. november 24. 14:03
Válasz erre
Elnézést!
"És a királyi lakosztályt is adják (ha jól tudom, az a kierített dolog ott jobb középen)" Helyesen: nem jobb, hanem BAL középen.
SImi 433679 2010. november 24. 14:00
Válasz erre
Szia Gyuri!
Megnéztem a GMM-es készletet, de szerintem a WEM-é többet ad. A GMM-ben pl nincs semmi a Pom Pom -okhoz, a csónakokhoz is alig; a szikrafogó rács se egy főnyeremény (nincs meg a keret része). Fájdalom dij a GMM-től a mentőtutajok fenékrészének rácsai. Nézd meg te is, de szerintem a Wem a nyerőbb:www.whiteensignmodels.com/brochure/images/wembrass/wempe35120b.jpg (ez a második lap, az elsőn vannak a korlátok). És a királyi lakosztályt is adják (ha jól tudom, az a kierített dolog ott jobb középen).
zs180 433678 2010. november 24. 01:13
Válasz erre
Kösz, Imi! Láttad a steelnavy-n a GMM Repulse maratását? Én a helyedben bizony beszerezném...
Excessor 433677 2010. november 23. 21:47
Válasz erre
Szia!

Nem is erre gondoltam, hanem pl. amikor a háború vége felé el el kellett Gotenhafenből (is) menniük, nem biztos, hogy pl. az orosz zárótűzben az volt a legnagyobb gondjuk, hogy minden rajzot magukkal vigyenek vagy megsemmisítsenek, pláne hogy a Scharnhorst már kb. másfél éve nem volt, a rá vonatkozó rajzok meg valószínűleg valamelyik irattár "elfekvő" részlegében.
SImi 433676 2010. november 23. 20:50
Válasz erre
Ma megnézve a www.modelwarships.com/index1.html-t mindjárt a Telford-i képes beszámoló LEGELEJÉN láthatjuk Pék Gyuri diorámáját! Ez azért jelent valamit! Még egyszer gratulálok!
Ndjala 433675 2010. november 23. 17:09
Válasz erre
Szia Excessor!

A németek nem adtak a lengyeleknek ki semmiféle csatahajó tervdokumentációt!
SImi 433674 2010. november 23. 16:54
Válasz erre
Szia!
Egy lehetséges megoldás az is, ha van mondjuk ez a Kagero-s anyag a Scharnhorst-ról és ehhez próbálsz beszerezni egy jó album szerű kiadvány sok fotóval. Így az elnagyolt, vagy hiányos rajzok is "javíthatóak".
A "Builders model" nem tekinthető etalonnak, hiszen - ha jól tudom - még a hajó megépítése előtt szokták ezeket elkészíteni nem túl részletgazdagon, hogy pl a döntőbizottság ne csak a tervrajzokat lássa; és persze az építés alatt és után is sok kisebb-nagyobb részlet megváltozhat a hajón. Nekem különben meg volt/van ez a Missouri-s anyag, csak tavaly egy pakoláskor eltünt, azóta nem találom...
Excessor 433673 2010. november 22. 23:39
Válasz erre
Igazad van, csak hát mit és honnan szerezzen be az ember? Nemrég töltöttem le a netről a Floating Drydock Planbook Missouri csatahajóra vonatkozó rövid 300 oldalas kiadványát. Ebben van egy érdekes utalás, miszerint a Gibbs and Cox cég (amelyik többek között az Iowa osztályt is tervezte) csinált egy 1:48, ún. Builder's Model modellt. Gondolom ez már hiteles. Vagy dobjuk össze a pénzt és keressük meg pl Bismarck ügyben a Blohm und Voss céget?
SImi 433672 2010. november 22. 22:50
Válasz erre
Szia!
Én nem mondom, hogy teljesen hibásak ezek a lengyel anyagok, de nem lehet csak erre támaszkodva autentikus hajót építeni.
Ami eddig a kezembe került, egyik se volt teljesen megbízható. Én most a Prince of Wales-t építem, és a Profile Morskie sorozatból megvan az aktuális füzet; finoman szólva egyszerűen csapni való. Nekem úgy tűnik, mintha teljesen ad hoc módon rajzolták volna az egészet. A következő hajóm a Repulse lenne; már néhol összevetettem a Kagero-s anyagot a Raven/Roberts féle rajzokkal és olyan nagy szarvashibákat nem találtam ugyan, mint a Profile Morskie-nál, de a kisebb részletek már eléggé el vannak nagyolva: pl a daruk olyan sematikusan, részletszegényen vannak megrajzolva benne.
Tehát nem annyira rossz és használhatatlan ez a Kagero-s anyag, mert néha jó egy-egy dolgot 3D-ben látni;de nagyon ajánlott hozzá azért valami jobb rajzot is beszerezni.
Excessor 433671 2010. november 22. 22:00
Válasz erre
Szia Simi!

Bocsi, hogy ilyen későn reagálok arra amit írtál, eddig emésztettem a dolgokat. Igen, a Kagero sorozat lengyel kiadvány, de ettől még lehet jó a hibás részektől eltekintve. Végülis Gotenhafen (Gdynia) elég sokszor volt a Scharnhorst javítóhelye, biztos kaptak műszaki rajzokat is a mérnökök/ technikusok Wilhelmshavenből, amelyek sorsa akármi is lehetett. Másrészt "keleten" is jól ismerhető egy német hadihajó, gondolok itt arra, hogy állítólag a németek 1940.-ben eladták a szovjeteknek a Bismarck komplett tervdokumentációját a nyersanyagszállítások egyik ellentételezéseként. Lehet jobban szétnéznénk még a trójai falovat is megtalálnánk náluk:)
EDE 433670 2010. november 22. 13:40
Válasz erre
Narn!

Megnéztem a picasa-s linket, és ott kielégültem. Nagyon OK fotóbeszámoló!
Úgyogy köszi, ne fáradj a postázással!
Egyébként ha bejelentkezel, látod mindenki emil címét.
Regal 433669 2010. november 22. 10:37
Válasz erre
Pirate!

Nem találtam az elérhetőségedet az adatlapon,
meg tudnád adni?
Üdv,
Regal
e-mail: tgea78@gmail.com
Regal 433668 2010. november 22. 10:32
Válasz erre
Sziasztok,

a Trumpeter 1/700-as Admiral Kuznetsov-ját honnan lehetne beszerezni jó árban?
Üdv,
Regal
Varjúbácsi 433667 2010. november 22. 09:46
Válasz erre
Szia!
A legtöbb gyártó típusra csinál korlátot, ez az oszlopkiosztás miatt fontos. Beszerezni általában csak külföldről lehet, pl: www.hobbyeasy.com, www.whiteensignmodels.com/, www.goldmm.com/,www.eduard.cz
badgo 433666 2010. november 22. 09:35
Válasz erre
Sziasztok!

1:350 hajókhoz fotomaratott korlátot honnan lehet beszerezni, vagy esetleg tud valaki egy biztos módszert az elkészítéséhez?

Üdv

robi
zaran 433665 2010. november 21. 23:16
Válasz erre
Ez jó ötlet. Utána nézek, mennyire tudnám megvalósítani a felépítmény kérdését.
Azt hiszem a hétvégén irány a bolhapiac :D Talán lesznek használható alkatrészek :)
Még egyszer köszi:)

(A félreértéses dolog miatt megint bocsi mindenkitől, de mostanában mindent félreértek. Menyasszonyom azon van eltilt az éjszakai műszakoktól :S )
Sebi 433664 2010. november 21. 22:42
Válasz erre
A felépítményen keresztül megoldható a dolog. Ha kivágod az alattuk lévő fedélzetrészeket és abba a két lyukba befér a motor, az elemek és minden, ami kell. Aztán pedig újraépíted a felépítményt valami tömörebb anyagból, hogy oda lehessen csavarozni a fedélzethez.
Narn 433663 2010. november 21. 19:50
Válasz erre
Ede, ha megadsz egy email cimet, akkor elkuldom neked nagyban oket.
TAMAS78 433662 2010. november 21. 11:16
Válasz erre
Tisztelt urak!

Valóban nem volt itt semmiféle veszekedés, igazából még vita sem, csupán eszmecsere.

Menet közben ki fog derülni, melyik változat tetszik jobban. Lehet, hogy egy kisebb fedélzetdarabot megcsinálok keresztosztásokkal és összehasonlítom.

Zaran!

A makettjeimet elsősorban a saját ízlésemnek építem, úgyhogy a tapasztaltabbak tanácsait szívesen meghallgatom, sőt, megköszönöm, de a magam szeme szerint döntök a megfogadásukról. Sok szerencsét a PoW-hez! Ahogy elnézegettem itthon a szintén 570-es Scharnhorstot, biztos nem lesz egyszerű.

Tamás
zaran 433661 2010. november 21. 10:55
Válasz erre
A hajó maga elég nagy hogy egy kisebb, pl egy mini távirányítós auto alkatrészeit elbírja. Akár 3 ilyen is beleférne biztonságosan, melynek hatására még mindig csak a vízvonalszintig merülne. A test megerősítésén dolgozom jelenleg. Tömítő anyagot használva a hajógerinc mentén erősítem. Maga az összeszerelt hajótest ismerősömnél működött ilyen formán, de azt a hajót felrobbantásra szánta. (Szilveszterkor a hajótestet motorral kiúsztatta nálunk az egyik tavon majd felrobbantotta.)
Ezek szerint a fedélzet le emelhetőségének lőttek. A felépítményeknél megoldható lehetne?
Sebi 433660 2010. november 21. 00:43
Válasz erre
Szia !

Szerintem is félreértetted a dolgot. Tamás leírta hogy szeretné megcsinálni. Imi és én elmondtuk az aggályainkat. Döntenie viszont Tamásnak kell. Ebben nincs semmi veszekedés.
Ami pedig a kérdésedet illeti. Igazából nem tudom, hogy lehetne rc-síteni. Ahogy elnéztem a képeket erről a makettről, szerintem ez kicsi ahhoz, hogy rc modell legyen belőle. A test túl gyenge, hogy elbírja a motor súlyát. A fedélzetet pedig nem tudod úgy leszigetelni, hogy vízzáró is legyen és tudj benne elemet cserélni vagy javítani.
zaran 433659 2010. november 20. 22:28
Válasz erre
Szervusz
Ezzel egyet értek, de kissé furán hatott. Bár lehet azért érthettem félre, mivel most próbálok éjszakázásból visszaállni nappali műszakra :S
SImi 433658 2010. november 20. 22:23
Válasz erre
Szia!
Ez veszekedés? Szerintem ez itt egy fórum, ahol megoszthatjuk a tapasztalatainkat. Hiszen " a buta a saját kárán, az okos pedig a másikén tanul". Ennyi és nem több.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.