<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Excessor | Adatlap | 433707 | 2010. november 27. 21:31 | ||
sulyid | Adatlap | 433706 | 2010. november 27. 21:16 | ||
Olvasgatván a cikkeket 1 dolgot nem tudok eldönteni. Az olasz Littorio osztály vagy a német Bismarck volt-e a jobb. Szerintetek melyik volt a jobb? | |||||
EDE | Adatlap | 433705 | 2010. november 27. 20:56 | ||
Hát pedig a csatahajók tervezése a kompromisszumok művészete. Egyébként, ha épült volna hajó a Yamato méretével, az Iowa sebességével és légvédelmével, és a Bismarck szerkezetével, és átgondoltságával, akkor kb. 300 m hosszú lett volna és vagy 250 millió $. Egy Essex osztályú hordozó meg került kb. 70 millióba. Nem beszélve arról, hogy ezeket a féltett kincseket könnyen hazavághatta néhány 50-100 ezer dolláros repcsi. Bár lehet, hogy a jövő megint a csatahajóé. Már létezik a lézerfegyver Boeing 747-esre szerelve. Egy szép nagy hajón elfér több is, nukleáris reaktor meg termeli neki az energiát. Állítólag 80 km-ről leszed mindent. Persze a vízfelszínen csak a látóhatárig hatásos. | |||||
sulyid | Adatlap | 433704 | 2010. november 27. 20:19 | ||
Szerintem megfelelő alkalmazással simán megtarthatták volna legalább 50%-ban a tengerek ura címet. | |||||
lucky | Adatlap | 433703 | 2010. november 27. 20:10 | ||
bocs: nem ők voltak az urak helyesen | |||||
lucky | Adatlap | 433702 | 2010. november 27. 20:09 | ||
Van egy probléma amikor ezek a hajók épültek, már ők voltak az urak a tengereken. Tény nagyon nagyot tudtak ütni, de egy kis torpedó v légibomba kibabrált velük... Pár példa a teljesség igénye nélkül: Bismarck; POW+ Repulse; Musashi; Jamato; Sőt Szent István bár Ő nem légi indítású torpedótól pusztult el. | |||||
sulyid | Adatlap | 433701 | 2010. november 27. 19:33 | ||
Tudod én konzervatív vagyok és egyszerre csináltam volna mind a kettőt. Amúgy szerintem alapból többet ér a találtai esély. | |||||
EDE | Adatlap | 433700 | 2010. november 27. 19:30 | ||
Sulyid! A tűzerőt egy csatahajónál két féle módon lehet növelni. Egyik a lövegek számának növelése ekkor nő a találati esély, másik a kaliber növelése, ekkor nő a páncélátütő képesség. A 8-9 löveg legtöbbször elégnek bizonyult, ezért a japánok a második utat választották. A 3 csövű lövegtorony takarékosabb a tömeg szempontjából (mint a 2 csövű), abból viszont 3 is elég, ez viszont nem osztható kettővel, így valahová többet kell tenni belőle. Nyilván egy vérbeli harcos úgy gondolkodik, hogy inkább támadni, mint menekülni fog, ezért előre rakja a több löveget. | |||||
sulyid | Adatlap | 433699 | 2010. november 27. 19:29 | ||
Szerencsére. :) | |||||
feca | Adatlap | 433698 | 2010. november 27. 19:28 | ||
Hát ez már sosem derül ki. :-) | |||||
sulyid | Adatlap | 433697 | 2010. november 27. 19:27 | ||
Én nem is vitattam hogy nem süllyesztett volna el mindent ami úszik de szerintem akkor is elfért volna még 1 kis fegyverzet rá. Amúgy SZERINTEM a Bismarck az jobb volt. | |||||
feca | Adatlap | 433696 | 2010. november 27. 19:25 | ||
reoülőgépek=repülőgépek | |||||
sulyid | Adatlap | 433695 | 2010. november 27. 19:25 | ||
Szerintem az Arizona elrendezése az sokkal jobb lett volna a Yamatora. Amúgy nekem elsőre az szúrt szemet hogy annyira üresnek látszik a hátulja úgyhogy én simán beraktam volna oda még 1 tornyot és a repcsiket pedig a tengerbe dobtam volna. | |||||
feca | Adatlap | 433694 | 2010. november 27. 19:24 | ||
Így is korának legerősebb,és legnagyobb fegyverzetű csatahajója volt.Lerongyolt volna bármilyen amcsi hadihajót.Csak a sors fintora volt,hogy méreteihez képest apró reoülőgépek süllyesztették el. | |||||
EDE | Adatlap | 433693 | 2010. november 27. 19:21 | ||
Ja, közben megválaszoltad. Tehát az Arizona elrendezését szeretted volna. A Yamato lövegelrendezése rengeteg hajóéval megegyezett. | |||||
EDE | Adatlap | 433692 | 2010. november 27. 19:19 | ||
sulyid! Mit értesz azon, hogy nem volt hátul löveg? Mert én mintha látta volna. | |||||
sulyid | Adatlap | 433691 | 2010. november 27. 19:17 | ||
Tudod én maximalista vagyok tehát szerintem 2 lövegtorony az simán elmehetett volna hátulra. | |||||
feca | Adatlap | 433690 | 2010. november 27. 19:13 | ||
Hogy-hogy nem volt löveg?A 3x460mm löveg szerintem elég nagy! | |||||
sulyid | Adatlap | 433689 | 2010. november 27. 19:09 | ||
Tudom. Már olvastam de még több véleményre vagyok kiváncsi. :) | |||||
lucky | Adatlap | 433688 | 2010. november 27. 19:04 | ||
sulyid | Adatlap | 433687 | 2010. november 27. 18:53 | ||
Értem. Amúgy a POW szerintetek mennyire volt jó hajó? | |||||
Keri | Adatlap | 433686 | 2010. november 27. 17:05 | ||
Szia! Végigolvastam,nagyon tetszett!Gratula a szerzőnek! Keri | |||||
lucky | Adatlap | 433685 | 2010. november 27. 16:53 | ||
Ugyan nem vagyok japán szakértő, de: Súlyproblémák? Stabilitási gondok? Anyaghiány? Egyszerűen támadásra optimalizálás? | |||||
sulyid | Adatlap | 433684 | 2010. november 27. 16:39 | ||
Lenne 1 kérdésem a nagy hajósokhoz. A yamaton miért nem volt hátul is löveg? Csak nekem tünik kicsit hülyeségnek a hátul lévő lövegek lehagyása? Vagy volt neki valami konkrét indoka is? OFF : Ha valaki ismeri a Navy Field nevű gamet az szoljon. Én most kezdtem el. Nagyvalszeg majd az angol hülyékhez fogok majd beállni de esélyes a német haditengerészet is. Aki a HOOD nevű szerón tolja az megtalálhatja a hajómat HMS Budapest néven. Aki pedig nem ismeri a gamet annak javaslom kipróbálásra. | |||||
EDE | Adatlap | 433683 | 2010. november 26. 14:25 | ||
Ez meg a dragonnak köszönhető: Independence cvl-22: www.modelwarships.com/reviews/reviews.html Csak ámulok, csak ámulok, csak ámulok! | |||||
Gonzo | Adatlap | 433682 | 2010. november 26. 13:35 | ||
Sziasztok Kollégák! Egy kis olvasni való, még a decemberi határidő előtt (POW). Köszönet Zolinak! www.freeweb.hu/olli/pow.html | |||||
zs180 | Adatlap | 433681 | 2010. november 25. 22:56 | ||
Na jó, én mindkettőt megvenném. A GMM szetben van azért a pom-pomokhoz egy-két dolog, a carley float-ok rácsa, nagyon jó csónakbölcsők csak ebben vannak meg, plusz a kajütablakok feletti ereszek. A szikrafogót domborítani kell, ezért nem baj, ha nincs kerete, azt úgyis külön kell elkészíteni. Tudom, hogy drága, de én mindkettőt beszerezném, mert, bár rengeteg az átfedés, tulajdonképpen kiegészítik egymást. P.Gy. | |||||
SImi | Adatlap | 433680 | 2010. november 24. 14:03 | ||
Elnézést! "És a királyi lakosztályt is adják (ha jól tudom, az a kierített dolog ott jobb középen)" Helyesen: nem jobb, hanem BAL középen. | |||||
SImi | Adatlap | 433679 | 2010. november 24. 14:00 | ||
Szia Gyuri! Megnéztem a GMM-es készletet, de szerintem a WEM-é többet ad. A GMM-ben pl nincs semmi a Pom Pom -okhoz, a csónakokhoz is alig; a szikrafogó rács se egy főnyeremény (nincs meg a keret része). Fájdalom dij a GMM-től a mentőtutajok fenékrészének rácsai. Nézd meg te is, de szerintem a Wem a nyerőbb:www.whiteensignmodels.com/brochure/images/wembrass/wempe35120b.jpg (ez a második lap, az elsőn vannak a korlátok). És a királyi lakosztályt is adják (ha jól tudom, az a kierített dolog ott jobb középen). | |||||
zs180 | Adatlap | 433678 | 2010. november 24. 01:13 | ||
Kösz, Imi! Láttad a steelnavy-n a GMM Repulse maratását? Én a helyedben bizony beszerezném... | |||||
Excessor | Adatlap | 433677 | 2010. november 23. 21:47 | ||
Szia! Nem is erre gondoltam, hanem pl. amikor a háború vége felé el el kellett Gotenhafenből (is) menniük, nem biztos, hogy pl. az orosz zárótűzben az volt a legnagyobb gondjuk, hogy minden rajzot magukkal vigyenek vagy megsemmisítsenek, pláne hogy a Scharnhorst már kb. másfél éve nem volt, a rá vonatkozó rajzok meg valószínűleg valamelyik irattár "elfekvő" részlegében. | |||||
SImi | Adatlap | 433676 | 2010. november 23. 20:50 | ||
Ma megnézve a www.modelwarships.com/index1.html-t mindjárt a Telford-i képes beszámoló LEGELEJÉN láthatjuk Pék Gyuri diorámáját! Ez azért jelent valamit! Még egyszer gratulálok! | |||||
Ndjala | Adatlap | 433675 | 2010. november 23. 17:09 | ||
Szia Excessor! A németek nem adtak a lengyeleknek ki semmiféle csatahajó tervdokumentációt! | |||||
SImi | Adatlap | 433674 | 2010. november 23. 16:54 | ||
Szia! Egy lehetséges megoldás az is, ha van mondjuk ez a Kagero-s anyag a Scharnhorst-ról és ehhez próbálsz beszerezni egy jó album szerű kiadvány sok fotóval. Így az elnagyolt, vagy hiányos rajzok is "javíthatóak". A "Builders model" nem tekinthető etalonnak, hiszen - ha jól tudom - még a hajó megépítése előtt szokták ezeket elkészíteni nem túl részletgazdagon, hogy pl a döntőbizottság ne csak a tervrajzokat lássa; és persze az építés alatt és után is sok kisebb-nagyobb részlet megváltozhat a hajón. Nekem különben meg volt/van ez a Missouri-s anyag, csak tavaly egy pakoláskor eltünt, azóta nem találom... | |||||
Excessor | Adatlap | 433673 | 2010. november 22. 23:39 | ||
Igazad van, csak hát mit és honnan szerezzen be az ember? Nemrég töltöttem le a netről a Floating Drydock Planbook Missouri csatahajóra vonatkozó rövid 300 oldalas kiadványát. Ebben van egy érdekes utalás, miszerint a Gibbs and Cox cég (amelyik többek között az Iowa osztályt is tervezte) csinált egy 1:48, ún. Builder's Model modellt. Gondolom ez már hiteles. Vagy dobjuk össze a pénzt és keressük meg pl Bismarck ügyben a Blohm und Voss céget? | |||||
SImi | Adatlap | 433672 | 2010. november 22. 22:50 | ||
Szia! Én nem mondom, hogy teljesen hibásak ezek a lengyel anyagok, de nem lehet csak erre támaszkodva autentikus hajót építeni. Ami eddig a kezembe került, egyik se volt teljesen megbízható. Én most a Prince of Wales-t építem, és a Profile Morskie sorozatból megvan az aktuális füzet; finoman szólva egyszerűen csapni való. Nekem úgy tűnik, mintha teljesen ad hoc módon rajzolták volna az egészet. A következő hajóm a Repulse lenne; már néhol összevetettem a Kagero-s anyagot a Raven/Roberts féle rajzokkal és olyan nagy szarvashibákat nem találtam ugyan, mint a Profile Morskie-nál, de a kisebb részletek már eléggé el vannak nagyolva: pl a daruk olyan sematikusan, részletszegényen vannak megrajzolva benne. Tehát nem annyira rossz és használhatatlan ez a Kagero-s anyag, mert néha jó egy-egy dolgot 3D-ben látni;de nagyon ajánlott hozzá azért valami jobb rajzot is beszerezni. | |||||
Excessor | Adatlap | 433671 | 2010. november 22. 22:00 | ||
Szia Simi! Bocsi, hogy ilyen későn reagálok arra amit írtál, eddig emésztettem a dolgokat. Igen, a Kagero sorozat lengyel kiadvány, de ettől még lehet jó a hibás részektől eltekintve. Végülis Gotenhafen (Gdynia) elég sokszor volt a Scharnhorst javítóhelye, biztos kaptak műszaki rajzokat is a mérnökök/ technikusok Wilhelmshavenből, amelyek sorsa akármi is lehetett. Másrészt "keleten" is jól ismerhető egy német hadihajó, gondolok itt arra, hogy állítólag a németek 1940.-ben eladták a szovjeteknek a Bismarck komplett tervdokumentációját a nyersanyagszállítások egyik ellentételezéseként. Lehet jobban szétnéznénk még a trójai falovat is megtalálnánk náluk:) | |||||
EDE | Adatlap | 433670 | 2010. november 22. 13:40 | ||
Narn! Megnéztem a picasa-s linket, és ott kielégültem. Nagyon OK fotóbeszámoló! Úgyogy köszi, ne fáradj a postázással! Egyébként ha bejelentkezel, látod mindenki emil címét. | |||||
Regal | Adatlap | 433669 | 2010. november 22. 10:37 | ||
Pirate! Nem találtam az elérhetőségedet az adatlapon, meg tudnád adni? Üdv, Regal e-mail: tgea78@gmail.com | |||||
Regal | Adatlap | 433668 | 2010. november 22. 10:32 | ||
Sziasztok, a Trumpeter 1/700-as Admiral Kuznetsov-ját honnan lehetne beszerezni jó árban? Üdv, Regal | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 433667 | 2010. november 22. 09:46 | ||
Szia! A legtöbb gyártó típusra csinál korlátot, ez az oszlopkiosztás miatt fontos. Beszerezni általában csak külföldről lehet, pl: www.hobbyeasy.com, www.whiteensignmodels.com/, www.goldmm.com/,www.eduard.cz | |||||
badgo | Adatlap | 433666 | 2010. november 22. 09:35 | ||
Sziasztok! 1:350 hajókhoz fotomaratott korlátot honnan lehet beszerezni, vagy esetleg tud valaki egy biztos módszert az elkészítéséhez? Üdv robi | |||||
zaran | Adatlap | 433665 | 2010. november 21. 23:16 | ||
Ez jó ötlet. Utána nézek, mennyire tudnám megvalósítani a felépítmény kérdését. Azt hiszem a hétvégén irány a bolhapiac :D Talán lesznek használható alkatrészek :) Még egyszer köszi:) (A félreértéses dolog miatt megint bocsi mindenkitől, de mostanában mindent félreértek. Menyasszonyom azon van eltilt az éjszakai műszakoktól :S ) | |||||
Sebi | Adatlap | 433664 | 2010. november 21. 22:42 | ||
A felépítményen keresztül megoldható a dolog. Ha kivágod az alattuk lévő fedélzetrészeket és abba a két lyukba befér a motor, az elemek és minden, ami kell. Aztán pedig újraépíted a felépítményt valami tömörebb anyagból, hogy oda lehessen csavarozni a fedélzethez. | |||||
Narn | Adatlap | 433663 | 2010. november 21. 19:50 | ||
Ede, ha megadsz egy email cimet, akkor elkuldom neked nagyban oket. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433662 | 2010. november 21. 11:16 | ||
Tisztelt urak! Valóban nem volt itt semmiféle veszekedés, igazából még vita sem, csupán eszmecsere. Menet közben ki fog derülni, melyik változat tetszik jobban. Lehet, hogy egy kisebb fedélzetdarabot megcsinálok keresztosztásokkal és összehasonlítom. Zaran! A makettjeimet elsősorban a saját ízlésemnek építem, úgyhogy a tapasztaltabbak tanácsait szívesen meghallgatom, sőt, megköszönöm, de a magam szeme szerint döntök a megfogadásukról. Sok szerencsét a PoW-hez! Ahogy elnézegettem itthon a szintén 570-es Scharnhorstot, biztos nem lesz egyszerű. Tamás | |||||
zaran | Adatlap | 433661 | 2010. november 21. 10:55 | ||
A hajó maga elég nagy hogy egy kisebb, pl egy mini távirányítós auto alkatrészeit elbírja. Akár 3 ilyen is beleférne biztonságosan, melynek hatására még mindig csak a vízvonalszintig merülne. A test megerősítésén dolgozom jelenleg. Tömítő anyagot használva a hajógerinc mentén erősítem. Maga az összeszerelt hajótest ismerősömnél működött ilyen formán, de azt a hajót felrobbantásra szánta. (Szilveszterkor a hajótestet motorral kiúsztatta nálunk az egyik tavon majd felrobbantotta.) Ezek szerint a fedélzet le emelhetőségének lőttek. A felépítményeknél megoldható lehetne? | |||||
Sebi | Adatlap | 433660 | 2010. november 21. 00:43 | ||
Szia ! Szerintem is félreértetted a dolgot. Tamás leírta hogy szeretné megcsinálni. Imi és én elmondtuk az aggályainkat. Döntenie viszont Tamásnak kell. Ebben nincs semmi veszekedés. Ami pedig a kérdésedet illeti. Igazából nem tudom, hogy lehetne rc-síteni. Ahogy elnéztem a képeket erről a makettről, szerintem ez kicsi ahhoz, hogy rc modell legyen belőle. A test túl gyenge, hogy elbírja a motor súlyát. A fedélzetet pedig nem tudod úgy leszigetelni, hogy vízzáró is legyen és tudj benne elemet cserélni vagy javítani. | |||||
zaran | Adatlap | 433659 | 2010. november 20. 22:28 | ||
Szervusz Ezzel egyet értek, de kissé furán hatott. Bár lehet azért érthettem félre, mivel most próbálok éjszakázásból visszaállni nappali műszakra :S | |||||
SImi | Adatlap | 433658 | 2010. november 20. 22:23 | ||
Szia! Ez veszekedés? Szerintem ez itt egy fórum, ahol megoszthatjuk a tapasztalatainkat. Hiszen " a buta a saját kárán, az okos pedig a másikén tanul". Ennyi és nem több. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Akkor egy kis adalék a hajókhoz és repülőkhöz. Nemrég olvastam egy kimutatást, hogy a Csendes-óceánon a japán hajóveszteségek kb. 55%-át az amerikai tengeralattjárók okzták, a maradék 45%-on is a légierő és a felszíni flotta osztozik, tehát amerikai részről erősen felfújták a repülőgépeik szerepét.
Littorio osztály, kontra Bismarck. Elvileg nagyon ügyesen, komplexen oldották meg a hajó védelmét az olaszok, a gyakorlatban valahogy mégsem ez jött ki. Pl. a torpedóvédemi rendszer papíron az egyik legjobb volt, aztán meg alig ért valamit. Vajon a Bismarck elsüllyedt volna egy siklóbombától?