<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Regal | Adatlap | 433828 | 2010. december 12. 12:24 | ![]() | |
sanyi | Adatlap | 433827 | 2010. december 12. 11:19 | ![]() | |
Ha sehogy sem tudod megcsinálni, írj a dajcsoknak és mellékeld a fotót. Akkor egy jó minőségűt, amin tényleg látni hogy "mizu", mert ezen semmit nem látni. | |||||
csatahajós | Adatlap | 433826 | 2010. december 12. 10:38 | ![]() | |
Hello! Én és ak ollégm vagyunk az admin, annyira nem kell komolyan venni a kérdéseket, csak a sok spammelő miatt van... | |||||
zaran | Adatlap | 433825 | 2010. december 12. 09:14 | ![]() | |
Bocsi, képet elfelejtettem mellékelni. Ha már kép, úgy teszek fel képet a hajó jelenlegi állapotáról is. Sajnos a kamerám szervízben van, így csak Webcamerás képet tudok küldeni. Azért remélem láthatóak azok a részletek melyeket megszerettem volna mutatni. | |||||
zaran | Adatlap | 433824 | 2010. december 12. 09:02 | ![]() | |
Szervusztok hajósok. Válságos problémámal fordulok hozzátok. Gondolom emlékeztek, hogy a Revell 1/570-es PoW hajóját építem. Sajnos van egy gondom melyet a kit bontása óta nem tudtam megoldani. A hajó főárbócának az egyik kereszt rúdja már a bontáskor is töröt volt. Próbálom öszeragasztani, melyben sokat segít a keret ahol most is tanyázik. Mindig nézegtem, kicsit igazítgatom de nem tudom eldönteni elég erős lesz-e a ragasztó ahhoz, hogy a helyére illesztés és festés után megtartsa a kötélzetet. Mit tudnátok javasolni? Vélemény? Üdv zaran | |||||
EDE | Adatlap | 433823 | 2010. december 11. 21:11 | ![]() | |
Csatahajós! Akárhogy nézem, erre a fórumra be kell regisztrálni, anélkül nem tudok belenézni. Elkezdtem, éppen most vizsgáztat az adminisztrátor. Ez a kedvenc kérdésem: What do you think you will learn or be able to contribute to the discussion of Warship Projects by joining this forum? Mennyire kell ezt komolyan venni? | |||||
Sebi | Adatlap | 433822 | 2010. december 11. 18:52 | ![]() | |
Szia ! Ebben a méretarányban ha jól tudom csak egy cég adott ki maratást. Mégpedig a Gold Medal Models. Valahogy így néz ki: www.modelwarships.com/reviews/pe/gm_etch/700-20/supercarrier.html A gépekhez szintén az ő maratásukat ajánlom: www.goldmm.com/ships/gms700-33A.htm Vagy a flagships models-ét, bár az ő készletük szerintem kissé elnagyolt és a maratás anyaga is elég merevnek tűnik: www.flagshipmodels.com/zencart/index.php A hajóhoz ezt a matricalapot ajánlom, szintén a Gold Medal Modelstől: www.modelwarships.com/reviews/misc/gmm/700-4d/gmm-decals.html Ha valamit házilag szeretnél megcsinálni, akkor menj a www.modelwarships.com-ra. Menj be a fórumba és keresd a a calling all nimitz class fan című topikot. Ott látni fogsz jó pár részletfotót a Nimitz osztályú hajókról. Nem tudom mennyire vagy jó angolos, de ha szükség van segítségre, csak szólj nyugodtan. | |||||
Sszabi | Adatlap | 433821 | 2010. december 11. 18:28 | ![]() | |
Szia! A revell meg italeri 1/720-as hajókhoz teljesen jók a 1/700-as maratások. Külön ehhez a hajóhoz nem találtam hirtelen ilyesmit, de általánosságban korlát maratás jó rá gondolom. www.startmodell.hu/e_bolt_frameset.php Van is ezen az oldalon egy "US Navy Railing" csomag, sztem jó lehet az is. | |||||
Batka | Adatlap | 433820 | 2010. december 11. 13:11 | ![]() | |
Üdv! Remélem nem gond,hogy beleszólok, de holnap délután 15:30-kor a Discovery World-on lesz, a James Cameron féle Expedition to Bismarck... Ha valakit érdekel persze :-) | |||||
Regal | Adatlap | 433819 | 2010. december 11. 09:17 | ![]() | |
Sziasztok, most sikerült beszereznem a cserebere topicon keresztül egy USS Ronald Reagan-t.Szép a kidolgozása, de ha lehetne, tuningolnám maratással vagy bármivel. 1/720-as méretarányú, és nem találtam hozzá kiegészítőt. Tudnátok segíni, hogy mit lehetne házilag, vagy hol lehetne feljavítót, maratást venni? Előre is köszönök mindennemű segítő tanácsot. ÜDvözlettel, Regal tgea78@gmail.com | |||||
Sebi | Adatlap | 433818 | 2010. december 8. 22:33 | ![]() | |
Én is...én is... | |||||
SImi | Adatlap | 433817 | 2010. december 8. 22:22 | ![]() | |
Ndjala! Ne tarts minket ennyi ideig bizonytalanságban! Mik azok a "botok"! Tökre izgulok... | |||||
Sebi | Adatlap | 433816 | 2010. december 8. 21:52 | ![]() | |
Lehet. Sőt ! Azért van belőle a bal és jobboldalon is, hogy egyformán jusson levegő mindenkinek a víz alatt ;) Egyébként valószínűleg Ndjala arra gondolt, hogy ezek a "botok" villámhárítóként szolgálnak és ezért fogalmazhatott olyan titokzatosan, hogy nem értünk az elektromossághoz. Nos, én ahhoz tényleg nem értek, de amennyire tudom a Nimitzeken nincs villámhárító. Ugyanis a hajókat nem akarták megvédeni a villámcsapástól. Csak az elektromos rendszert. Azt pedig úgy csinálták, hogy ezeknek a botoknak az aljába be van építve egy tekercs, ami külalakra olyan, mint például egy fékmunkahenger. Ezt a tekercset úgy tervezték, hogy elnyelje a villám erejét, tehát ellenálljon 20-30.000 voltnak és legalább egy 100-150.000 volt erejű csapásnak. | |||||
lucky | Adatlap | 433815 | 2010. december 8. 21:07 | ![]() | |
Lehet, h periszkóp, víz alatti menetekhez? :)) | |||||
Sebi | Adatlap | 433814 | 2010. december 8. 19:48 | ![]() | |
Szia ! Hát bevallom férfiasan, hogy nem vagyok se rádiós szakember, se elektrofizikus, de pár dolgot már olvastam az amerikai hajókon használt elektronikáról és a Nimitz osztályról is. Szeretném a figyelmedbe ajánlani ezt linket, ezen belül is a 21. oldalt és azt a bekezdést, ami úgy kezdődik, hogy whip antennas: www.globalsecurity.org/military/library/policy/navy/nrtc/14225_ch2.pdf Vagy például itt is van egy jó kis leírás a "botokról": www.navy-radio.com/navpers.htm Szerintem a mellékelt képek alapján is eléggé rádióantennának látszanak azok a "botok". Végül persze elképzelhető, hogy tévedek és tényleg valami más funkciójuk van. Neked mi a véleményed ? | |||||
Ndjala | Adatlap | 433813 | 2010. december 8. 17:29 | ![]() | |
Dehogy rádióantennák azok a "botok"! Látom nem értetek az elektromossághoz... | |||||
csatahajós | Adatlap | 433812 | 2010. december 8. 14:49 | ![]() | |
EDE! A fórumomon éppen megy egy eszmecsere némileg hasonló témában (mi mit ért meg), nézz bele, érdemes szerintem. Pont az jön le ott is, hogy csak így utólag dönthető el, hogy mit mennyire volt értelmes, a RN-nek is pl a Howe-ra és az Anson-ra nagy szüksége lett volna '42 elején, de kedves Mr Churchill közbenjárására csúsztak ugyebár... www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php | |||||
SImi | Adatlap | 433811 | 2010. december 8. 09:34 | ![]() | |
Szivatós meló volt, de nem annyira, mint amire Te gondolsz. Ugyanis a motorcsónakok 2 részből állnak: egy felső és egy alsó részből. A felső részt kellett jobbára kezelésbe vennem; ezekből csiszoltam és martam ki a megfelelő részeket. | |||||
EDE | Adatlap | 433810 | 2010. december 8. 08:27 | ![]() | |
SImi! A csónakokból "kivájtad" a belső részeket? Ez nagyon brutál meló lehetett! | |||||
Sebi | Adatlap | 433809 | 2010. december 7. 22:41 | ![]() | |
Szia ! Annyira nem jöttél rossz helyre. Azok a bizonyos "botok" nem mások, mint rádióantennák. Általában akkor döntik meg őket, ha egyszerre sok gép parkol fenn a fedélzeten vagy éppen fel és leszállás folyik. | |||||
Sebi | Adatlap | 433808 | 2010. december 7. 22:19 | ![]() | |
Zay | Adatlap | 433807 | 2010. december 7. 21:53 | ![]() | |
Tisztelt makettezők! Nem kifejezetten "csatahajós" kérdésem lenne, de jobb híján ezt a topikot találtam a legmefelelőbbnek (nem találtam anyahajósat). Az anyahajókon - vegyük most pl. konkrétan a Nimitz-et - vannak ezek a "botok/rudak" :-) amik így kifele ill. felfele (?) állnak. Ezek mik és miért állnak hol így hol úgy? Válaszokat köszönöm | |||||
BBalázs | Adatlap | 433806 | 2010. december 7. 21:48 | ![]() | |
Gratula! Sokat fejlődtél a Yamato óta is, pedig sokan örülnénk, ha ahhoz foghatót készíthetnénk. Persze végre maketteznem is kéne... :S | |||||
SImi | Adatlap | 433804 | 2010. december 7. 21:35 | ![]() | |
Sziasztok! Végre elkészültem a csónakokkal is. Igyekeztem az ablakokat, szélvédőket megjeleníteni, a kormánylapátokat és propellereket, pallókat stb is imitálni. Hát ilyen lett! Lényegében tehát minden elkészült a PoW-hez, legfeljebb csak itt-ott finomítani kell. Most már tényleg neki kell állnom festegetni, összeállítani a hajót. | |||||
EDE | Adatlap | 433803 | 2010. december 7. 21:27 | ![]() | |
Csatahajós! Hát igen, fôleg a japán repcsik bizonyultak fogyóeszköznek, annál nagyobb baj volt, hogy a pilóták is. Egyébként valamelyik fórumon már kitárgyaltuk a fenntartási költségeket, még egy képet is betettél a Pennsylvania lövegcseréjérôl. Én egy japán gépet 50-100 000 jenre becsülök, úgyhogy egy air group valahol 3-6 milla jen lehett. Azért pár év kellett volna, hogy behozzák a Jamatót. A Jamato mellett szól viszont, hogy nem süllyedt el 2-3 1000 fontos bombától. Azért kicsit többett kellett odatenni. | |||||
csatahajós | Adatlap | 433802 | 2010. december 7. 19:25 | ![]() | |
Szerencsére a trilógia angol nyelven jelenik meg :D (egyébként a legtöbb lengyel kiadvány kétnyelvű). Erről van szó különben: www.christian-schmidt.com/product_info.php Az az igazság, hogy a Yamato építésében benne lehet egy csomó járulékos költség is, amit nem tudhatunk. Viszonylag jól ismert hogy milyen extra dolgok kellettek (új hatalmas dokk, daruk megerősítése, nagyon páncélgyártó kapacitás, az ágyúk szállítására külön épített hajó stb stb.). Persze a "return on investment" végül a Soryut igazolta, ettől függetlenül valószínűleg a Yamato helyett nem tudtak volna mondjuk 2-3 hordozót építeni, márcsak a sólyatér miatt sem. Azt ne felejtsd el továbbá, hogy a Soryu árában nincs benne a repülőgépeinek az ára, ami ugyebár fogyó eszköz még normál békeidőbeli operáció mellett is, tehát ez valamelyest kompenzál azért. Végül a Yamatora, mint szimbolukus zászlóshajóra felszereltek jópár "luxuscikket" is amit a japán flotta többi hajói nélkülöztek (pl. légkondi). Valamint azt se felejtsük ki, hogy a Soryu volt ~15.000 tonna, a a Yamato meg 65.000, tehát arányaiban stimmelnek az összegek. | |||||
EDE | Adatlap | 433801 | 2010. december 7. 14:16 | ![]() | |
Csatahajós! Akkor te már megtanultál? Ez jó kis trilógia lehet? Úgy látszik, nem vagyok egyedül, aki a fiskális oldalt is érdekesnek tartja. Mellbevágó a Yamato és a Soryu közötti különbség, főleg, ha a két hajó használhatósát vesszük figyelembe. A japánoknak hihetetlen erőfeszítésébe kerülhetett 125 M $-os csatahajókat gyártani ráadásul szinte semmi haszonnal. Persze utólag már könnyű őket bírálni. | |||||
csatahajós | Adatlap | 433800 | 2010. december 7. 10:47 | ![]() | |
Jók nagyon a lengyel kiadványok, most olvasom éppen a M. Skwiot (ugyanaz a szerző) Japanese battleships trilógiának az első részét. Bocs ha pongyolán fogalmaztam. Még annyit az árhoz, hogy azt nagyban befolyásolja, hogy az adott hajót tengerészeti vagy magán gyár építi. Érdekes bár nem túl meglepő módon az állami gyárakban épült egységek szoktak többe kerülni, ill. egy több tagú osztálynál a legelső egység jellemzően drágább, mint azt lent taglaltam, bár az tény hogy a Bismarck és a Tirpitz közti árkülönbség elég extrém ha igaz. Aztán például az sem feltétlenül egyértelmű, hogy melyik tengerészet mit számol bele a hajó árába stb stb (pl ahogy Imi említette, ha valakik ingyen dolgoznak a hajón az ő munkaidejük akkor most költség vagy nem stb - pl egy szovjet hajónál simán el tudom képzelni, hogy nullához konvergáló munkabérrel számoltak...). Ettől függetlenül azért tényleg érdekes adatok ezek, kicsit egy ár/érték kontextusba helyezi a képet. | |||||
EDE | Adatlap | 433799 | 2010. december 7. 10:13 | ![]() | |
Aha, megvan! Viszont nem a Battleship Yamato-nál, hanem a Yamato class Battleship cikkben. Ideje megtanulni lengyelül! :) | |||||
SImi | Adatlap | 433798 | 2010. december 6. 23:05 | ![]() | |
Köszönöm! Különben van egy "LINK" gomb a hozzászólás alatt jobbra, ha arra kattintasz, oda érdemes beszúrni, mert akkor "élő" lesz a cím. Egyébként tényleg szép a makett, csak bődületes lehet az ára, és a mérete se lehet túl kicsi. | |||||
Excessor | Adatlap | 433797 | 2010. december 6. 21:36 | ![]() | |
Szia! Bocsi, itt a link: http://matthewsmodelmarine.wordpress.com/writings/uss-nicholas-dd-449-a-fletcher-destroyer-by-fine-art-models/ | |||||
csatahajós | Adatlap | 433796 | 2010. december 6. 21:27 | ![]() | |
en.wikipedia.org/wiki/Yamato_class_battleship Jobb oldalt a kép alatt, 4. sor a táblában: Cost: 250,000,897 JPY[1] A referencia amire hivatkozik: Kwiatkowska, K. B.; Skwiot, M. Z.. "Geneza budowy japoñskich pancerników typu Yamato" (in Polish). Morza Statki i Okrêty (Warsaw: Magnum-X) 2006 (1): 74–81. ISSN 1426-529X. OCLC 68738127. | |||||
EDE | Adatlap | 433795 | 2010. december 6. 19:51 | ![]() | |
Zaran! Örülök, hogy tetszik! Az adatok sokfelől jöttek. Pl. a Hornet hivatalos honlapjáról, csak már sajnos levették, de szerencsére emlékszem rá. A Yamato a wikiepedián van Csatahajós szerint, én hiába meresztgetem a szemem, nem találom. A POW Horvát Zoltán cikkében, a Bismarckot meg SImi adta meg pontosan, majd egyszer azt is átszámoljuk dollárba. A Soryut a Shattered Sword c. könyv amazon.com-os "look inside"-jábol csentem el. | |||||
zaran | Adatlap | 433794 | 2010. december 6. 10:42 | ![]() | |
Ede ez szörnyen érdekesen hangzik. Felnéztem szabadidőmben az oldaladra. Egyszerűen zseniális. Gratulálok hozzá. ;) Amúgy az is érdekes, hogy melyik hajó mennyibe került? Ilyen információkat hol találtál, mert ez nem kis mértékben keltette fel a figyelmemet. | |||||
SImi | Adatlap | 433793 | 2010. december 6. 09:38 | ![]() | |
www.modelshipgallery.com/gallery/ca/dkm/spee-350-vr/vr-index.html Fantáziadús ez a Graf Spee dio az ál-lövegtoronnyal és kéménnyel, bár közelről a víz se nagyon szép és a kisebb részletekkel is vannak gondok. | |||||
SImi | Adatlap | 433792 | 2010. december 6. 09:35 | ![]() | |
Szia! Jól néz ki ez a részlet, de azért belinkelhetted volna az oldalt is... | |||||
Excessor | Adatlap | 433791 | 2010. december 5. 22:40 | ![]() | |
hobbista | Adatlap | 433790 | 2010. december 4. 19:19 | ![]() | |
Örülnék, ha a 700-as kicsinyítésű O-osztályú rombolómon fele ilyen kidolgozású lenne ez a "köpőcső"! Na meg pom-pom ágyút sem láttam sokat ilyen kivitelben. | |||||
SImi | Adatlap | 433789 | 2010. december 4. 15:13 | ![]() | |
Szerintem ez a verzió már pontosabb, különösen is a csövek. | |||||
Essex | Adatlap | 433788 | 2010. december 4. 11:22 | ![]() | |
Nincs azon semmi érdekes, pont olyan, mint az eredeti, csak 350szer kisebb... :) | |||||
hobbista | Adatlap | 433787 | 2010. december 4. 10:13 | ![]() | |
Egyébként a mellékelt képeden más érdekes részletet is megfigyeltem, főleg a pom-pom ágyút. | |||||
hobbista | Adatlap | 433786 | 2010. december 4. 10:04 | ![]() | |
Köszönöm a választ Simi, adok a szavadra. | |||||
Simi | Adatlap | 433785 | 2010. december 3. 23:37 | ![]() | |
Szia! Hát, az a ráhajlítás szerintem nagyon gagyi. Inkább ragaszd össze a két fél darabot, aztán vágd le az átlátszó szegélyt (ha van) ollóval, kend be pillanatragasztóval vékonyan a tartórúd aktuális felületét és a lobogót az élével ragaszd rá. Én a hajóimon mindenütt így rögzítettem. Igaz, a képen nem rúdra, hanem drótra ragasztottam, de a lényeg ugyanaz. | |||||
hobbista | Adatlap | 433784 | 2010. december 3. 22:32 | ![]() | |
Sziasztok! Azt szeretném megkérdezni, hogy a matricából készült lobogókat hogy teszitek fel a hajóra. Ugyanis a legtöbb helyen a tartórúdra való ráhajtást javasolják, de ez az eljárás nekem kicsit fura. Nem fog így idővel letöredezni? | |||||
EDE | Adatlap | 433783 | 2010. december 1. 13:45 | ![]() | |
Ja! A Wikin írják, hogy a jen 50 cent volt 1897-től a háborúig. Akkor a Soryu 20 M $, vö: Hornet 29 M $ Yamato 125 M $, vö: South Dakota 86 M $ Egyébként Pacific42 honlapom utószavához gyűjtögetem ezeket, mert hozzá szeretnék én is szóllani a csatahajó vs. rep.-hordozó témához. | |||||
EDE | Adatlap | 433782 | 2010. december 1. 13:39 | ![]() | |
Bocs! Az Independence osztályú Cabot-ra gondoltam. A Spanyolok visszaadták az amiknak, próbáltak belőle múzeumhajót csinálni, de nem jött össze a pénz. Pedig változatlan formában maradt meg. Ha jól láttam, még 40-es Bofors is volt rajta. 2000 és 2007 között cincálták szét. Maradt 1-2 Essex osztályú hordozó (pl. New Yorkban az Intrepid), de azokat többször átépítették és teljesen elvesztették a II. vh-ús jellegüket. A Dedalo-n nyilván a spanyolok is módosítottak, de az nem volt olyan komoly. Ezért írtam, hogy az utolsó II. vh-ús. Amit a fejlődés lelassulásáról írtál, godolom csak a hajótestre vonatkozik, mert a belüket állandóan modernizálni kell. Az se két fillér! | |||||
SImi | Adatlap | 433781 | 2010. december 1. 12:33 | ![]() | |
Szégyelhetik magukat a németek! Mondjuk a (jóval kisebb) Lajta megmentése se volt egy egyszerű eset. | |||||
csatahajós | Adatlap | 433780 | 2010. december 1. 12:31 | ![]() | |
Szerintem valami tévedés lesz, a CVL-22-est a Bikini atomtesztekben felhasználták és pár évvel később le is bontották. Még ha meg is maradt volna, szerintem akkor se szívesen maradnál egy radioaktív hajón :) "Fate: Assigned as a target vessel for the Bikini atomic bomb tests (Operation Crossroads), she was placed within one-half mile of ground zero for the 1 July 1946 explosion. She did not sink, however, and after taking part in another explosion on the 25 July was taken to Kwajalein. The highly radioactive hulk was later taken to Pearl Harbor and San Francisco for further tests and was finally sunk in weapons tests off the coast of California 29 January 1951." A CVA-62-es Independence meg még úszkál most is, ha jól tudom, de le van rohadva rendesen, viszont ezt már jócskán az '50es években építették. Ami a Goeben-t illeti egyetértünk, az nagyon nagy veszteség volt és amikor kivonták már akkor is igazi veteránnak számított (50+ év). Az a durva egyébként, hogy a II Vh óta azért fokozatosan lelassult a fejlődés felszíni hadihajók terén is, gondoljunk csak bele hogy a USS Enterprise CVN-65 ötven éves létére még mindig élvonalbeli egység...a dreadnought korszakban az 5 éves hajók is már elavultak voltak, de néha már az 5 hónaposakat is lekörözték. Ha jól rémlik a japánok Kongo csatacirkálója például csak pár napig volt a világ legnagyobb hadihajója, mert a USS Texast rögtön utána bocsátották vízre :). | |||||
EDE | Adatlap | 433779 | 2010. december 1. 11:03 | ![]() | |
Én a USS Independence-t vetem volna meg, de 2007-ben szétbontották barbár módon. Az utolsó II. világháborús rep. hordozót! De a legcsúnyább, hogy 1972-ben a németeknek nem kellet a Goeben, pedig a törökök visszaadták volna nekik. Most mekkora show lenne Kiel-ben egy első világháborús csatacirkáló! | |||||
SImi | Adatlap | 433778 | 2010. december 1. 08:34 | ![]() | |
Pék Gyuri figyelmébe:www.mr1-kossuth.hu/hirek/kulhon/elarvereznek-egy-brit-repulogep-hordozot.html 1:1 méretarányban is a tied lehet az HMS Invincible! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
köszönm szépen a tippeket és a rengeteg linket, ha ebből nem tudok kihozni semmit,a kkor amatőrnek minősítem magam. Megnézem az angol oldalakat, szerencsére az angol megyeget (műszaki angolt tanítok ez egyik munkahelyemen - igaz aviation-Englisht, de a műszaki-gépészeti terület azonos, illetve fröccsöntési szövegeket fordítok a másik munkahelyemen.
Mégegyszer köszönöm a sok segítséget,
üdv,
Regal