/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
lucky 433936 2010. december 27. 08:41
Válasz erre
Tamás!
Festék ügyben:
A nyomda nem biztos, h az eredeti árnyalatokkal dolgozott.Ezzel én az ORP Krakoviaknál szembesültem, amikor is az eredeti WEM-es színek max köszönő viszonyban voltak a papír színeivel.
Ha az egészet átfestem akkor egy csomó részlet elveszik. Ha nem használom a WEM színeit akkor meg kevergethetek...
TAMAS78 433935 2010. december 26. 19:03
Válasz erre
Lucky!

A lézervágott korláttól azt hiszem a sérülékenysége fog visszatartani, azért a réz valamivel stabilabb.

Ami a ragasztót illeti, a fotómaratások ragasztását már volt alkalmam valamennyire kiismerni, a papír esetében pedig több más típus kipróbálása után én is a Palma Fa Expressznél kötöttem ki. A váznál is ezt használom. Jópár éve hobbiasztaloskodom is, mikor időm engedi, így ezt a ragasztót már régen jól ismerem.

A festési technikádat majd részleteiben is szereném megismerni, mikor eljutok odáig!

Tamás
TAMAS78 433934 2010. december 26. 18:47
Válasz erre
Szia, Laci!

Ájult csodálattal figyelem az épülő Bismarckodat, úgyhogy szerintem nem csak festékügyben fogom a segítségedet kérni. Előre is köszönöm!

Tamás
Laci 433933 2010. december 26. 17:50
Válasz erre
Tamás78!
Én is hagy szóljak hozzá egy kicsit!9-12 hónap.Szinte mejdhogy nem kevés is.Sok tényező befolyásolja a munka előrehaladtát.Függ a szabadidőtől,a kidolgozás mértékétől,és nem utolsó sorban az anyag készlettől is.
Én például sokáig nem bíram építeni (1:100),mert nem volt fúró,esetleg festék,vagy éppen réz.6 éve építem és volt hogy egész nyáron rendületlenül éjt-napallá téve nyomtam.Eddig a hajótest 90%-a és a felépítmény hátsó részének 60%-a van kész,illetve egy repülő.
Had kérdezzem,hogy festék ügyben mennyire vagy pontos (értek itt az eredeti szín alapján)?Ebben sokat tudok segíteni!
Üdv!
zaran 433932 2010. december 26. 17:48
Válasz erre
Le a kalappal az ön-Jézuskáktól :)
Látom a következő évben is sok izgalom lesz :D Én még mindig rézhuzalomat vadászom mert tudom, hogy van itthon valahol XD
Amúgy meg egy új projektbe kezdtem. 12 évesen építettem egy Scharnhorstot. Nos ebből adódóan a kivitelezése is olyan. Sok benne a hézeg, a festése rémes, illetve az árbócai sokszor voltak eltörve. Gondoltam mivel 12 évesen karácsonyra kaptam, a 10. évfordulója alkalmából szárazdokkba teszem és felújítom :) Majd készítek jó képeket és megmutatom a hajókat :)
PoW és Scharnhorst. :)
lucky 433931 2010. december 26. 14:10
Válasz erre
Ostromolj nyugodtan,akár itt, akár magánban. Elérhetőségem ott van az adatlapon.
Festés:
Átfestheted, de egyes rajzolatok el fognak tűnni.
A papírmakett egyik sajátossága az, h néhány részletet nyomtatva jelenít meg.Ez persze nem zárja ki pl a kisebb ablakok kivágását és utólagos üvegezését.
Ami gondot fog okozni a pontos árnyalat eltalálása.Szinte biztos, h kevergetni kell, ráadásul a nyomtatott szín éltérő struktúrájú mint a festett.
Én inkább az élfestést szeretem, mert ott nem annyira feltűnő az eltérés.
A kivitelnél több rétegben festek A húzás nem az élre keresztben, hanem hosszában történik.A papír eléggé szomjas,de egy idő után telítődik.

Korlátnak a lézer vágott is tökéletes, és lehet olcsóbb is.De a döntés a tiéd.
Ragasztónak a un PVA ragacsokat tudom ajánlani, ezek átlátszóra száradnak.( pl Palma fa express).A fém részekhez mindenképp pill ragacs kell.Tapasztalatom szerint a folyékony típusokat beissza a papír, ami ettől kemény lesz ( ez csiszolásnál jól jöhet).A géles típus inkább odaragad.
A váznál is jó a pill ragacs, de jobb a Technokol rapid.A piros az igazi.
Tömítésre lehet használni a Neoflexet.Ezt viszont mindenképp festeni kell és ez látszódni fog.

Nekem az O'Brien 9 hónap volt. Csónakosnak a POW szintén.
Az ORP Krakowiak még mindig nincs kész, de az utóbbi időben nem foglalkoztam vele.
TAMAS78 433930 2010. december 26. 13:46
Válasz erre
Szia, lucky!

Ha már így felfedted magad, akkor ne lepődj meg azon, ha elkezdelek ostromolni a kérdéseimmel! :) Előre is köszönök minden segítséget.

Korlátból a rezet fogom választani, azzal már dolgoztam, csak még nem térképeztem fel, honnan-kitől rendelve úszom meg a legkisebb költséggel.

Még sosem láttam kész papír-páncéloshajót élőben, fényképek alapján meg nem tudom teljes bizonyossággal eldönteni, hogy a gyári nyomtatott külső az én ízlésem szerint elég élethűen fog-e kinézni, vagy a végén én magam fessem-e le az egészet? Pláne, hogy kétségeim vannak, hogy mindent el tudok-e készíteni megfelelő illeszkedéssel, ragasztónyomok és egyéb hibák nélkül? Az apróbb alkatrészek jelentős részét úgyis egyéb maratásból vagy saját gyártásból akarom megvalósítani, ezeket úgyis festenem kell. A papíralkatrészeknél természetesen tervezem az élfestést, sok minden más mellett ennek a technikája is érdekelne.

9-12 hónap? Egy önbizalomteli időmilliomosnak! :) Nekem lehet, hogy kétszer ennyi lesz.

Johnie!

Ennél már valóban meg kell gondolni az elhelyezést, de sok helyem van, csak a megfelelő vitrint kell majd legyártani.

Tamás
lucky 433927 2010. december 26. 11:54
Válasz erre
Szia Drusza!
Ne sz.rj be a papírtól.Tudod azt utána szokták használni..:))
Amire figyelj az a pontos vágás,ill illesztés.Csak akkor ragassz, ha már tökéletesen illeszkedik a kérdéses rész.
A bordázat után a fedélzetet rakd fel majd jöhet a burkolás.
A törzs burkolásánál én a két vége felől szoktam haladni. Így ha elcsúszok akkor a középső széles részen könnyebb javítani.
Az illesztés tovább tart mint a ragasztás. Ahogy néztem van lézer vágott bordád.Ezzel gyorsan lehet haladni. Be lehet szerezni eléggé sokféle kiegészítőt, rézből és kartonból is.Ami viszont nagyon sokat segít az a korlát! akár lézer vágott akár réz.
Itt is igaz, ha vmit saját kútfőből jobban meg tudsz csinálni mint ami a készletben van akkor rajta!
Ha gondolod az éleket lehet festeni, de fehéren is lehet hagyni. Ami viszont nem jön be az az élek feketével ( grafittal) kihúzása.Kissé 3D-s képregény fíligje lesz, sztem.

Egy ilyen GPM kb 9-12 hónap úgy készülj.
TAMAS78 433926 2010. december 26. 11:09
Válasz erre
Épp most kezdődött egy film a National Geographic-on arról, hogy vajon "a Fritz X megváltoztathatta volna-e a háború menetét?" Mindjárt agyhúgygörcsöt kapok!
TAMAS78 433925 2010. december 26. 08:51
Válasz erre
Szia, SImi!

Sok saját gyártású alkatrész van már mögöttem, úgyhogy az a része a dolognak nem túl ijesztő. A papír, mint anyag az, ami számomra még alig ismert terület. A szabásmintát úgy értettem, hogy még az sem dőlt el, valójában milyen százalékban fog papírból készülni a hajóm, fontolgatom azt is, hogy sok területen sztirollemezt használok majd, és ehhez használom szabásmintának a papírt. De mindez menet közben dől majd el.

Tamás
Laci 433924 2010. december 26. 01:28
Válasz erre
Marceau
Marceau

Üdv mindenkinek!
Ha már ez lett a fő téma,akkor én is beszámolok!
Én a Heller 1:400-s Marceau hajóját kaptam!
Üdv!
Sebi 433923 2010. december 25. 23:13
Válasz erre
001
001

Sziasztok !

Nálam is járt az ön-Jézuska :) Nagyon izgultam mit fog hozni :D
SImi 433922 2010. december 25. 22:46
Válasz erre
Tamás!
Nem rossz ötlet a szabásminta! Ha be vagy "sz.va", először azon próbáld ki. Biztos vagyok benne, hogy mindig van újabb és újabb lehetőség pl a hibák kijavítására és a fejlődésre. Tehát sose kell feladni. (Amikor a 350-es Yamato-mat építettem elveszítettem egy kis műanyag "szart"; sokáig kerestem, aztán tökre bepánikoltam, hogy most mi lesz. Aztán elkezdtem gonolkodni. Végül rájöttem, hogy két darab dótból legalább olyat tudok készíteni néhány perc alatt, mint ami elvesztett... ma már csak nevetek akkori magamon.)
Szerintem a papírt illetően lucky (Lukács Tamás) tud neked sokat segíteni; a Bismarck-ot illetően pedig Laci (Hatvani László) tud infókkal szogálni.
TAMAS78 433921 2010. december 25. 18:32
Válasz erre
Köszi, SImi, átadom neki. :)

Az a négyes lövegtorony nekem is azonnal szemet szúrt, márhogy mit keres ez itt? Ez már az ötödik papírmakett, amit megveszek, de igazából még mindig be vagyok sz..va kicsit a papírtól, úgy istenigazából még egyikbe sem mertem beletenni a szikémet. Viszont most szentül elhatároztam, hogy összeszedem a bátorságomat, különben garantáltan sosem lesz belőlük semmi.

Amúgy meg úgyis azt tervezem, hogy a papírt sokfelé csak szabásmintának fogom használni. Igazából menet közben fog teljesen kikristályosodni a viszonyom a papíralkatrészekhez.

Az itteni csatahajósok közül vannak valakinek komolyabb tapasztalatai a papírral, akit nyaggathatnék a kérdéseimmel? (Tudom, hogy van Méd of pépör topik is, de nem bánnám, ha itt is akadna 1-2 tapasztalt és segítőkész kolléga.)

Köszönettel:
Tamás
SImi 433920 2010. december 25. 16:03
Válasz erre
Szia!
Ez igen! Dicséret az "ön-Jézuská"-nak! Bízok benn, hogy szép hajó lesz. Tetszik a lövegcsöves zacsin a KGV-s torony, fölötte pedig a filces felirat: "Bismarck".
TAMAS78 433919 2010. december 25. 13:11
Válasz erre
DSCF6892
DSCF6892

Hadd dicsekedjek el vele, nekem mit hozott az ön-Jézuska. :)
zaran 433918 2010. december 24. 23:42
Válasz erre
Hölgyeim (ha vannak) és Uraim.
Megtsziteltetés számomra ilyen nagyszerű emberekkel egy azon hobby-nak hódolni. Ez okán kívánok mindenkinek nagyon Boldog Karácsonyt és Sikereken, no meg persze Csatahajókban Gazdag Új Évet!
BBalázs 433917 2010. december 24. 14:29
Válasz erre
Boldog Karácsonyt kívánok, és jövőre egy hajós összeröffenést... talán Stefánián!
sulyid 433916 2010. december 24. 13:36
Válasz erre
Boldog karácsonyt mindenkinek!
EDE 433915 2010. december 24. 11:08
Válasz erre
Én is mindenkinek Boldog Krácsonyt kívánok meg egy kis szabadidôt ûzni a hobbit!

És igyatok sok Cher-t!
Gonzo 433914 2010. december 24. 09:41
Válasz erre
Kellemes Karácsonyi Ünnepeket kívánok mindenkinek.

Ezt gondolom már ezerszer láttátok, de jobbat sajnos nem találtam. A művésznő lenge öltözéke nem igazán megfelelő az ünnepekhez, de a díszlet úgy gondolom szintén megérdemel egy kis figyelmet.

www.youtube.com/watch

Gonzo
dcsabesz 433913 2010. december 24. 00:18
Válasz erre
Uraim!

Jó estét, szép napot!
Kellemes ünnepeket kívánok mindenkinek!
Sebi 433912 2010. december 23. 22:11
Válasz erre
Uraim !

Az elkövetkező pár napban nem tudom mennyire leszek netközelben. Ezért kívánok én is Boldog Karácsonyt !
hatvani laci 433911 2010. december 23. 20:21
Válasz erre
Üdv hajósok!
Én is csatlakoznék Hajókovács barátunkhoz,és engedjétek meg,hogy én is meghitt szeretet teljes békés Karácsonyi Ünnepeket Kívánok!
Laci 433910 2010. december 23. 01:52
Válasz erre
Köszi!Igyekszem ha időm engedi!
Üdv!
BBalázs 433909 2010. december 22. 21:46
Válasz erre
Lacikám fasza!
Várom, hogy majd készen is láthassam a Bismarckot, irígylem a kitartásod!
Hajókovács 433908 2010. december 22. 21:19
Válasz erre
LEITHA_karacsony_01
LEITHA_karacsony_01

Tisztelt Hajósnép!

A TIT Hajózástörténeti egyesület minden tagja nevében kivánok mindenkinek kellemes karácsonyi ünnepeket.

Bicskei János
Laci 433907 2010. december 22. 00:04
Válasz erre
Bismarck merülési mélységmérő 001
Bismarck merülési...
Bismarck merülési mélységmérő 005
Bismarck merülési...

Üdv emberek!
Újabb fejlemény volt a mai nap a Bismarckon.Nemrég fedeztem fel,hogy a test közepén illetve a hajócsiga vonalában is van merülési skála.Ezt utólag csináltam most meg,addig,míg el nem felejtem.
Üdv!
Gonzo 433906 2010. december 21. 16:45
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Tényleg szép munka PVB-től: ha megnézitek a Scharnhorst egymásra dobált mentőtutajait itt a hátsó ütegfedélzeten szépen rendbe vannak pakolgatva. Bár ha jól gondolom a maratás lépcsőfokait vízszintesbe ki szokás hajtani... Tulajdonképpen korlátokkal védett csúzdák vannak a hajón. Hiába vidám nép a francia!

Egyébként a hajó tényleg szép, idén volt is egy példány Magyaróváron a lengyeleknél, nem mertem megvenni: méretéből adódóan nem tudtam volna elrejteni az asszony előtt, másrészt jelenleg nagyon kevésnek érzem magam egy csatahajóhoz.
Pedig a Trumpeter oldalát nézegetve egybe öntött az egész hajótest, semmi ragasztás + tömítés!
csatahajós 433905 2010. december 21. 16:18
Válasz erre
Érdekes módon itt meg a rozsdázást vitte kicsit túlzásba, amit amúgy nem szokott (lehet máskor nem marad rá ideje :D...), de egyébként alles zusammen tényleg elég jól sikerült darab.
Laci 433904 2010. december 21. 15:09
Válasz erre
SImi!
Lényegében nem éppen a fegyverzetre irányul a figyelmem,hanem épp az adott helyre eső fegyverzetet.Úgy értem,hogy most éppen a 3. radar állását csináltam legutóbb,és azon a helyen mindent meg akarok csinálni,ami rajta van,hogy később ne kelljen vele foglalkozni,csak összerakni a többi részével.Amúgy természetesen magam fogom megcsinálni a csöveket.
Üdv!
Simi 433903 2010. december 21. 09:34
Válasz erre
Laci!
A csöveket is te fogod legyártani? És mostantól a fegyverzetre fogsz fókuszálni?
Laci 433902 2010. december 21. 09:10
Válasz erre
SImi!
Ebből a fajtából csak kettő van a harmadik radarnál,viszont ahogy Sszabi írta,12db 20mm-s "AA" van még ezen kívül szétszórva a hajón.2db 4 csövű 20 mm-s "AA" a nappali híd fölött az első reflektor állásnál két oldalt.
Ha már itt járunk 8db ikercsövű 37mm-s légvédelmi ágyú,8db ikercsövű 105mm-s nehéz ágyú,8db 150mm-s ágyú,és 8db 380mm-s főágyú.Ezek mellé még hozzá jön 8db 533mm-s torpedó valamint 1-1 db 105 illetve 150mm-s gyakorló ágyú.
Tulajdonképen csak a csövek legyártása is elég szép munka lesz.
Üdv!
Simi 433901 2010. december 21. 08:57
Válasz erre
Tud ez a PvB...
www.modelshipgallery.com/gallery/bb/fr/richelieu-350-pvb/pvb-index.html
Érdemes kicsit rápillantani erre a hajójára, mert ez most kivételesen nem "rekordhajó", hiszen a kitet már vagy 2 éve kiadták. Tehát ezzel most nem sietett annyira és lám, még jól is sikerült! Nem kéne erőltetnie a gyors építéseket, mint ahogy azt már annyiszor megvitattuk.
(Én csak abba köthetnék bele, hogy a hajó oldalán kifüggesztett lépcsőt csónakdaruhoz /davit/ szokták rögzíteni.)
Egy szóval szép munka PvB-től. Bárcsak letenne már a rekord-építésekről és ilyen hajókat építene!
Sszabi 433900 2010. december 21. 06:42
Válasz erre
Ahogy én találtam, 12 db ilyen 20 mm-es volt a hajón, meg még 8 db 4 csövű 20mm-es...
Laci dolgozhat pár szép csillagfényes éjen át :)
Simi 433899 2010. december 20. 22:42
Válasz erre
Hát, Lacikám, ez nagyon szép lett! Csak az a baj, hogy ebből még jó párat kell fabrikálni... mennyi is volt a hajón?
Laci 433898 2010. december 20. 21:15
Válasz erre
Bismarck légvédelmi ágyú 008
Bismarck légvé...
Bismarck légvédelmi ágyú 007
Bismarck légvé...
Bismarck légvédelmi ágyú 002

kifúrva
Bismarck légvé...

SImi!
Úgy gondoltam,hogy teszek fel képet a Bismarck egyik 20 mm-s légvédelmi ágyújáról.Tulajdonképpen a csővel együtt mozog egy rudazat az oldalán is,amihez majd csatlakozik egy célkereszt is.A csövet egy 1,6 mm átmérőjű rézdrótból "esztergáltam" ki.Még teljesen nincs kész!
Üdv!
csatahajós 433897 2010. december 19. 22:40
Válasz erre
Én már mondom egy ideje, hogy ez a jövő. A "remekbeszabott" Transformers című amerikai agymenésben (a rendkívül attraktív Megan Fox és a fél amerikai haderő felvonultatása mellett) a railgunos jelenet volt talán az egyetlen értékelhető rész.

Mellesleg a technológia egész egyszerű elméleti síkon, csak egy kisebbfajta erőmű kell hozzá, ez a fő gond. A célzás az azért valószínűleg további nehézségeket fog jelenteni, de az biztos, hogy komoly alternatíva lesz a közeli jövőben.
SImi 433896 2010. december 19. 20:49
Válasz erre
Semmi gond. Különben a teljes nevem: Somogyi Imre István, úgy hogy teljesen jó volt így is.
Gonzo 433895 2010. december 19. 20:40
Válasz erre
Bocs az (el)keresztelésért.

Szép estét mindenkinek: Gonzo
Simi 433894 2010. december 19. 19:18
Válasz erre
cstahajós!
Légyszi nézd meg a 8913-as hozzászólást. Mi a véleményed róla? (Railgun...)
csatahajós 433893 2010. december 19. 10:48
Válasz erre
Szia EDE!

Nos az itt általam emlegetett topik az az alábbi:

www.phpbbplanet.com/forum/viewtopic.php

Hát igen a 18"-es löveg az egy nagyságrendi előrelépés. Azért ha nagyon kell kb 45-48.000 tonnába be lehet pakolni cipőskanállal egy 9X18"-es csatahajót, de persze a páncélzatból és/vagy a sebességből engedni kell.

Na majd erről is lesz szó az új cikkben.
EDE 433892 2010. december 19. 10:35
Válasz erre
Essex!

Küldtem mailt!
Szóltak, hogy megjöttek a kiscicák! Egészen kicsik, 1:350-esek. :)
Laci 433891 2010. december 19. 02:00
Válasz erre
Dcsabesz!
Na igen de...
Igazad van!
Sebi 433890 2010. december 19. 00:02
Válasz erre
Gonzo 433889 2010. december 18. 21:21
Válasz erre
Sziasztok Kollégák!

Az egész PVB-s kérdéskörnek van egy pozitív hozama: lényegesen felpörögtek az események a csatahajós fórumon.
A témát nem kell túllihegni, mindenkinek van véleménye amit szívesen olvasok (és elfogadom) ezen az oldalon, mert érdekel és tanulok belőllük. A modelwarship.com-ot négy éve nézem napi rendszerességgel, tényleg azt kell látnom hogy PVB az időre hajt. A minőségben vannak hullámzások, PL: az egyik USS Ohio-ja (mert hogy 2 van neki) benne van a Dragon 2006-os katalógusában!

Kinek mi az filozófiája a makettezéssel kapcsolatban- neki ez.
Nekem az, hogy 1 évig csináltam egy 1/400-as Tarantul korvettet, de a festése nem sikerült, ezért kidobtam a kukába. Azóta tengeralattjárót építek 1/350-ben mert meg szeretnék tanulni hajót festeni. Mert 10 év múlva én is szeretnék elkezdeni egy olyan csatahajót, vagy csatacirkálót, mint amilyeneket például Somogyi Istvántól láttunk itt. Jelenlegi kapacitásom 1 tengeralattjáró / év. Idén 6 versenyen voltam az első tengeralattjárómmal 5 díjat hoztam vele (nem akarok vele dicsekedni, itt írom le először, és a minőségével nagyon nem vagyok vele megelégedve )

Mindenki úgy makettezik ahogy tud és ahogy akar...
dcsabesz 433888 2010. december 18. 21:08
Válasz erre
Laci!

Persze én sem adnék érte annyi lét, de itt pont a Bismarck hajócsavarját árulják: www.modellbau-lassek.de/shop/product_info.php
Sebi 433887 2010. december 18. 19:40
Válasz erre
Kedves Nzo !

Nem tudom mennyire jött le neked a hozzászólásokból, de mi nem tartjuk PvB munkáit annyira ordenárénak. Inkább azon szörnyülködünk, hogy némi odafigyeléssel mennyivel jobb végeredményt érhetne el. Ha megengeded mutatnék néhány hibát, amit nem kell „árgus szemekkel keresni”.
Nézd meg például a korlátokat a felépítményen. Olyan, mintha nem nézte volna, hogy hova mekkora darabok kellenek (pedig ehhez a maketthez, ha jól tudom, méretre szabott korlátokat adnak). A jobboldali hídszárny lefelé hajlik. A reflektoroknál a lencse kilóg a keretből, végül az utolsó képen határozottan látszik, hogy a hátsó árbóc felső része hátrafelé hajlik.
Ezek a jelek sietős munkára utalnak. Mivel a Dragon ezt a makettet augusztusban jelentette meg, így lényegében tényleg az övé az első kész makett, ami feltűnt egy fórumon. Hát nem tudom...
EDE 433886 2010. december 18. 19:33
Válasz erre
Csatahajós!

Na most már sikerült! Melyik topic vágott a mi témánkhoz?

A wiki-n sikerült megtalálni a Német Birodalmi márkát.Egyébként semmi.

Ja! Írtál egy olyasmit, hogy a 16"-ről 18"-re ugrás valószínűleg majdnem kétszer akkora hajót eredményezne hasonló paraméterek mellett. Ezt a South Dakota meg a Yamato tökéletesen példázza. Kb. 27 csomós sebesség, azonos lövegelrendezés mellett valószínűleg az optimálisan használható legkisebb hajótest. 36 000 tonna, meg 64 000.
BBalázs 433885 2010. december 18. 16:09
Válasz erre
Simi!
Én úgy értettem, nem biztos, hogy mi megértjük a célját és számunkra ez nem is fontos. A lényeg, hogy megvan az emberben az amitől szépek lehetnének a munkái, mégis valami más motiválja. Kár.
Egyébként tényleg túllihegtük a témát...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.