<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
TAMAS78 | Adatlap | 434017 | 2011. január 5. 12:02 | ||
Aha, állatpatika eszembe se jutott! Előzmény: (434015) SImi 2011. január 4. 22:14 | |||||
Laci | Adatlap | 434016 | 2011. január 4. 23:24 | ||
Tamás78! Nagyon haladósra vetted a hajót!Ha én így haladnék... Viszont a fedélzet tényleg sötét színű.Teak-fa volt eredetileg rajta,az pedig sokkal világosabb.Én példul gyufaszálakból rakom ki a fedélzetet,az elég közel áll a fedélzet valós színéhez. Jól alakul a hajó. Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 434015 | 2011. január 4. 22:14 | ||
A tűvek belső átmérőjét azért egy kicsit lehet manipulálni egy kis maró/csiszoló fejjel, a másik (a vékonyabbik tű) végét pedig levékonyítani koronggal. Csak annyi kell, hogy kb 1 mm -et be lehessen tolni és össze lehessen ragasztani. A szokványos gyógyszertári 1.2-es tűnél is lehet vastagabbat kapni az állatpatikákban. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434014 | 2011. január 4. 21:58 | ||
Ez az, nem volt olyanom, amit ráhúzhatnék. Persze nem csak ezek a csövek állítottak le, hanem maguk a kazamatákban elhelyezett tornyok is. De most már valszeg meg tudnám csinálni azokat is. | |||||
SImi | Adatlap | 434013 | 2011. január 4. 21:52 | ||
Mennyire kell vastagnak lennie tőben a csöveknek? Kb egy 0.9-est (de akár az 1.1-est is) rá lehetne húzni a másik végére, aztán pl pillanatragasztóval jól körbefolyatni, száradás után pedig elcsiszolni. Nem olyan nagy dolog. Ettő húzósabb a főfedélzet bekarcolgatása, elhiheted... | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434012 | 2011. január 4. 21:44 | ||
A belső átmérőnek stimmel a 0,75 környéke, de a cső persze a torkolattól hátrafelé lépcsőzetesen, és a lépcsők között is folyamatosan vastagodik. Ezt nem vállaltam legyártani 10-envalahány példányban minden hajóhoz, tökegyformára, úgy, hogy a zár felőli csővastagsághoz már nincs is megfelelő tűm. | |||||
SImi | Adatlap | 434011 | 2011. január 4. 21:38 | ||
Miért ne lehetne rányomtatni? (Igaz, előtte ki is kell szerkeszteni pl Corel-ben. Száradás után én azonnal le is lakkoznám.)De lehet, hogy a 0.6-os kicsit vastag egy átlag nyomtatónak. Milyen vastag csövek kellenének a másodlagos tüzérséghez? Rosszúl számoltam? | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434010 | 2011. január 4. 21:31 | ||
De van, sokféle. Kőris, juhar, mahagóni, fenyők, meg mittudoménmgmi. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434009 | 2011. január 4. 21:28 | ||
Nekem sajna nem sikerült olyan vastag injekcióstűt szereznem, ami jó lenne hozzá, pedig könnyen beszerzem az összes, általános közforgalomban lévőt. A fő csövekhez, most már tudom, pl. a GPM is gyárt megfelelőt. Úgy érted, egy megfelelő vastagságú furnérlemezre rá lehetne nyomtatni a mintát? Ez nekem hihetetlennek tűnik egy átlagos nyomtatóval. A legvékonyabb furnérom 0,6 mm, ez biztos nagyon sok. Pedig nagyon jó lenne. Tényleg lehetségesnek gondolod? 6000+pkg-t biztos nem fizetek egy nem is tudom mekkora lapért. Akkor inkább nekiállok és bekarcolgatom magamnak. Pár nap alatt megvan. | |||||
lucky | Adatlap | 434008 | 2011. január 4. 21:22 | ||
Drusza! Ahol a balsa-t vetted ott nincs nemes furnér? | |||||
SImi | Adatlap | 434007 | 2011. január 4. 21:12 | ||
Hát ez eléggé sötét és "parkettás". Ezt nézd meg:shop.scaledecks.com/Uncut-Wood-Deck-for-1-350-Scale-Model-Warships-350-BLANK.htm Itt a Teak-ot válaszd, az kéne ide. Ha jól értem, valami vékony falemezre nyomtatással kerül fel az osztás. Persze az ára is szép, kb 6000 Ft + posta. Kicsit gyanús, hogy a lap mérteiről nincs szó... Itt a lap a lényeg: ha ilyet (jó vékony és hajlékony és megfelelő méretű) tudnánk szerezni, a nyomtatás már majdnem gyerekjáték. | |||||
SImi | Adatlap | 434006 | 2011. január 4. 21:02 | ||
A másodlagos tüzérség ágyúcsövei lehet, még injekciós tűből is elkészíthetők; ha olyan 150mm-esek voltak, ahhoz a 0.7-0.8 -as tűk jók lesznek. (A fő lövegcsövek persze már más tészta.) Aztán egy esztergályost is meg lehet keresni, ha minden kötél szakad. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434005 | 2011. január 4. 20:58 | ||
lucky | Adatlap | 434004 | 2011. január 4. 20:31 | ||
Ízlés dolga sztem. Ha majd összeáll a HMV Altmark-ja akkor össze tudom hasonlítani a Halinski Jeremiah O'Brien-jével. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434003 | 2011. január 4. 20:02 | ||
Tudom, figyelgetem a Papirové modelárstvi-t, a kartonbau.de-t és a kartonist.de-t is. Érdekes, hogy többnyire az orosz és lengyel papírmakettek színvonalasabbak a németeknél. | |||||
lucky | Adatlap | 434002 | 2011. január 4. 19:24 | ||
Drusza! Az 1/200-at főleg az oroszok és a lengyelek favorizálják. A németek érdekes mód 250-es pártiak. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434001 | 2011. január 4. 19:19 | ||
A gyors haladásom rettentően le fog lassulni, mihelyst véget ér a betegszabim. :) Nem kell ehhez gép, a balzával még kézi csiszolásnál is vigyázni kell, nehogy túlszaladjon az ember a mértéken, annyira puha. Nem is igazán a felépítményektől ijedtem meg, hanem a sok apró mütyürtől. Ezeknek a dreadnoughtoknak nincs papírváltozata (a Szt. Istvánnak már van), sőt, amikor ezeket csináltam, még nem is tudtam a papírmakettek létezéséről. Teljesen véletlen, hogy pont a papíros cégek által is kedvelt 1/200-as méretarányt választottam, és még azt sem tudtam, pl. a lövegcsöveket hogy csináljam meg jó minőségben. Itt is akadtam el mindnél, a másodlagos tüzérségnél. Most már képes lennék folytatni őket, és egyszer folytatni is fogom. Lehet, hogy részben pont az említett nyomdai lemezekkel. | |||||
SImi | Adatlap | 434000 | 2011. január 4. 18:01 | ||
Ez igen! Szépen és gyorsan haladsz. Nagyon elegáns. Azért ugye, némi gépi segítséget is igénybe veszel? Kicsit elgondolkodtam, azon, amit írtál (hogy a felépítmény, még meghaladja a tudásodat); én a helyedben (nyomdai) alulemezre tenném át a papíros szabásmintákat. Aztán ugyanúgy lehet vele bánni gyakorlatilag (bekarcolni, hajtogatni), mint a papírral, csak ugyebár sokkal jobb tarása lesz; szépen festhető, csiszolható, ragasztható stb. Csak egyszer próbáld ki... nem fogod megbánni! | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433998 | 2011. január 4. 17:18 | ||
Sszabi | Adatlap | 433997 | 2011. január 4. 17:08 | ||
Tamás durva arc :) | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433996 | 2011. január 4. 16:26 | ||
TAMAS78 | Adatlap | 433995 | 2011. január 4. 11:20 | ||
Íme, a képek. Azt hiszem, én vagyok a világ egyik legnagyobb makett-megkezdője és félbehagyója... :) A hajók sorban: San Martín galeon, 1/70, SMS Szent István, 1/200, SMS Nassau, 1/200, SMS Helgoland, 1/200, Typ.XXIII U-boot, 1/35 (a fekete pöttyök az újratömítendő részek). | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433994 | 2011. január 4. 11:01 | ||
Köszönöm, SImi! A fedélzettel mindig úgy járok, hogy amikor kézbeveszem a papírkivágót, belelapozok és meglátom a fedélzetet, akkor nagyon megtetszik, és elhatározom, hogy ezt fogom használni. Aztán minél többet nézegetem és gondolkozok rajta, annál kevésbé vagyok biztos ebben. Most épp tegnap jutottam el addig, hogy elképzeltem egy saját készítésű balzafedélzettel. Szóval még ezt sem tudom biztosan. Nem valami nagyon profi hajómakettes múltra céloztam, pár évvel ezelőttig csak harcjárművekkel és repülőkkel próbálkoztam, de mindig is terveztem egy s.k. vitorlás fahajó építését. Jó két éve vettem a bátorságot és belefogtam a San Martín 1/70-es makettjébe (meg még 1-2 vitorlásba). Ezzel szinte egyidőben beleszerettem az első világháborús német dreadnoughtokba, és mivel nem találtam megfelelő gyári makettváltozatot, elkezdtem magam csinálni ilyeneket sztirolból. Végül egyikkel sem jutottam el még a főfedélzetig sem, rájöttem, hogy még kevés a tudásom és a felszereltségem a folytatáshoz, de a sztirollal, fával és ezek kombinációjával való munkában szereztem valami minimális tapasztalatot. A hajótest-kezdeményeket meg elraktam azokra az időkre, amikor képes leszek folytatni őket. Mindjárt teszek is föl néhány képet ezekről a(z egyelőre még csökött) kezdeményekről. | |||||
Laci | Adatlap | 433993 | 2011. január 4. 01:13 | ||
SImi | Adatlap | 433992 | 2011. január 3. 23:20 | ||
Tamás! Tényleg szépen alakul! A fő fedélzetet hogyan gondolod elkészíteni? A papírt kívánod ráragsztani? Miket építettél korábban, hogy ezt a sok jó tapasztalatot szerezted? Nagyon érdekes, amit csinálsz... | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433991 | 2011. január 3. 22:12 | ||
nzo | Adatlap | 433990 | 2011. január 3. 19:27 | ||
Hú, ez nagyon szép. Illetve nem találok szavakat. Ha egyszer én is neki mernék állni a Takao-nak... | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433989 | 2011. január 3. 16:50 | ||
Szia, Laci! Igen, a tattól kicsit fázok, ott alighanem jópár rétegben kell majd tömítenem és csiszolnom, a szinte egyenes, pontosabban enyhén síkgörbe oldalak mentén viszont rengeteg időt és melót nyerek a gittelős módszerhez képest. Legalábbis szerintem. Azonkívül az általam preferált módszert már jól ismerem, csináltam párszor, míg a gittelőst még nem. Igazából a szórógitt intézményét sem ismerem. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433988 | 2011. január 3. 16:46 | ||
Szia, SImi! 0,5 mm-es sztirolra gondoltam, ha ezt teszem fel a papír helyett, az mondjuk 0,4 mm plusz oldalanként, ez nálam nem veri ki a biztosítékot. Főleg, hogy csiszoláskor kicsit fogyni is fog a sztirolból. Sokszor ragasztottam már sztirolt fához UHU Power univerzális erősragasztóval, istenien megfogja. | |||||
Laci | Adatlap | 433987 | 2011. január 3. 10:51 | ||
Laci | Adatlap | 433986 | 2011. január 3. 00:05 | ||
Tamás78! Nem tudom,hogy a tatrészt hogyan fogod megoldani sztirolból?Luckynak igaza van,hogy maradj a balsa fánál,és gitteld-csiszold elven csináld!Én palánkoltam,majd csiszoltam az éleket kerekre.Azután gitteltem,és újra simára csiszoltam.(Mivel az enyém úszóképes lesz,ezért vittem fel rá gézt,valamint folyékony epoxigyantát ,és ezt újra legitteltem.De nálad ezt ki lehet hagyni.)Ezt addig kell gittelni,míg az összes kis lyuk,repedés esetleg hézag el nem tűnik.Tökéletes simára kell csiszolni,majd szórógittel átfújni és újra tükörre csiszolni.Ez bevált módszer.Utána nyugodtan lehet festeni-fújni! Üdv! | |||||
sulyid | Adatlap | 433985 | 2011. január 2. 21:47 | ||
SImi | Adatlap | 433984 | 2011. január 2. 21:47 | ||
És milyen vastagságú sztirolt akarsz rátenni? Mivel akarod a kettőt összeragasztani? Nem lesz akkor már egy kicsit vastag? (Már mint méretarányosan.) | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433983 | 2011. január 2. 20:52 | ||
Meggondolom, de ha huplisodásmentesen rá tudom rakni a sztirolt, az szebb felület lesz. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433982 | 2011. január 2. 20:41 | ||
Hát, azt hallottam, hogy Praktikerben néha lehet találni 2mm-est. Én nagyon el vagyok kényeztetve, uis Zircen lakom, és innen 20km-re, Veszprémben van egy Fa-Centrum nevű üzlet, ahol 1mm-től 8mm-ig lehet kapni balzalemezt, meg mindenféle méretű négyszöglécet. | |||||
EDE | Adatlap | 433981 | 2011. január 2. 20:22 | ||
lucky | Adatlap | 433980 | 2011. január 2. 18:47 | ||
Drusza! Sztem ne burkold, hanem gitteld és csiszold.Azután szórógitt és festék. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433979 | 2011. január 2. 17:16 | ||
Köszi, Laci! Még mindig újra és újra hálát adok az isteneknek, hogy rátaláltam a balzára. Ilyen jól felveszi az ívelt bordák formáját is. | |||||
Laci | Adatlap | 433978 | 2011. január 1. 23:43 | ||
Tamás78! Idáig jó és érdekes lesz!Kíváncsian várjuk a többit is! Üdv! | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 433977 | 2011. január 1. 18:59 | ||
Sziasztok! Kihasználva a szokatlanul sok szabadidőt, nekiugrottam a Bismarcknak. Mint látjátok, ez is vízvonalmakettként készül. A lézervágott vázat nekiláttam 2mm-es balzával "befalazni", ami a bordákkal egybecsiszolva majd megfelelő alapot képez a végleges "palánkozásnak". Ez, azt hiszem, sztirollemezből készül majd, de ez még nem végleges. Tamás | |||||
EDE | Adatlap | 433976 | 2011. január 1. 18:34 | ||
Szervusztok! Én is Boldog ÚJ Évet kívánok minden kedves hadihajós "kollégának"! Zaran! Ha kibelezel egy sodort 230 V-os vezetéket, az tele van 0.2-es rézdróttal. Szinte minden HT eszköz azzal megy. Vagy veszel egy métert egy elektro. boltban. | |||||
Sszabi | Adatlap | 433975 | 2011. január 1. 15:23 | ||
Boldog új évet kívánok mindenkinek! Remélem mindenkinek hajókban gazdag lesz az új esztendő! Sok sikert és kitartást ehhez az évhez is :) | |||||
lucky | Adatlap | 433974 | 2011. január 1. 09:00 | ||
Boldog Új Évet mindenkinek! Laci! A lényeg, h az áramkörben benne legyen az áramkorlátozó ellenállat. A valóságban úgy is a mínusz felől halad a plusz felé az áram. | |||||
Hajókovács | Adatlap | 433973 | 2011. január 1. 00:31 | ||
Ezúton kivánok mindenkinek Boldog, Békéss Új Évet a TIT HMHE csapata nevében is. Bicskei János | |||||
zaran | Adatlap | 433972 | 2010. december 31. 19:55 | ||
Kedves Hajósok! Megtiszteltetés ilyen urakkal együtt építeni a hajókat, együtt áldozni a csatahajók megemlékezésének oltárán. Külön megtisztetűltetés, hogy tőletek kérhetek segítséget. Ezúton kívánok mind annyiótoknak hajókban és modellekben gazdag Boldog Új Évet! | |||||
zaran | Adatlap | 433971 | 2010. december 31. 19:53 | ||
Igazából a városnak azon a részén lakok ahol semmi ilyet nem tudok találni. Azért mindenesetre nem adtam fel a reményt és keresek. Bár mindenesetre egyik ismerősöm mondta, hogy van rossz hajszárítója :D Így ha minden igaz, jövőre hozzájutok egy két alkatrészhez :) | |||||
Simi | Adatlap | 433970 | 2010. december 31. 19:52 | ||
Kedves (csata)hajós barátaim! Mindnyájótoknak áldott, hajós sikerekben és minden jóban gazdag gazdag Új Évet kívánok! | |||||
Laci | Adatlap | 433969 | 2010. december 31. 19:48 | ||
Üdv Hajósok! Az elmúlt 1 év alatt is nagyon sokat köszönhetek nektek a segítségek terén!Ezért szeretném,hogy az eljövendő esztendő is hasonló eredményben gazdag és segítőkész év legyen mindenkinek! Boldog új Évet Kívánunk Mindenkinek! | |||||
Sebi | Adatlap | 433968 | 2010. december 31. 17:34 | ||
Uraim ! Alig 6,5 óra van vissza az évből és valószínűleg idén már nem leszek netközelben :) Ezért szeretnék én is Boldog Új évet kívánni mindenkinek ! | |||||
Simi | Adatlap | 433967 | 2010. december 31. 16:08 | ||
zaran! Az lehet, hogy egy kicsit vastag lesz, de ha összejön, akkor az is jó. Különben nem akarom elhinni, hogy nem találkozol kidobott TV-vel, számítógép alkatrésszel, hajszárítóval stb stb stb. Ezek mindegyike remek drót-lelőhely. Jó, ha összeszed az ember belőlük mindenféle vastagságút. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |