<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SImi | Adatlap | 434068 | 2011. január 20. 13:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Hamarosan a déli harangszót a Kossuth rádióban a Bismarck harangja fogja szolgáltani Mezőtúrról... Szép lett és ötletes a megoldás! Előzmény: (434067) Laci 2011. január 19. 23:54 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434067 | 2011. január 19. 23:54 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434065 | 2011. január 19. 15:00 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv hajósok! Megosztom veletek a mai nap eredményét. Sokáig törtem a fejem,hogy a Bismarck hajóharangját miből is készíthetném el.Olvastam nagy "elődökről" akik nem foglalkoztak ezen gondokkal,fogták magukat és megvették egyszerűen készen.Gondolom nem olcsón. Jött a megoldás,filléres dolgokból.Kellett hozzá egy bowdenház végzáró kupakot (5mm átmérőjű) és egy 6-s csapágygolyót.A végzáró kupakot 20Ft-ért, a csapágygolyót 5Ft-ért. A kupakot elvágtam szikével óvatosan körbe,majd a csapágygolyót az aljában egy satuval összenyomattam finoman,nehogy a ház szétrepedjen.Mikor megvolt a perem az alján,akkor a tetejét egy rossz 220 V-s dugaljra húztam,és kis kalapáccsal kigömböjítettem.Végzésként pedig csiszolópapírral szépen elcsiszoltam az éleket. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434064 | 2011. január 19. 01:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Hajókovács (Jani)! Köszi az infót! Az az igazság,hogy én mindenképp el szeretnék jutni a szolnoki versenyre,ha már a tavalyi nem jött össze.Viszont kérdés,hogy a hajó is el tud e jönni,mert ami volt kocsim (az amerikai),azt kénytelen voltam eladni.Pedig abban elfért hosszára.Esetleg a volt céges kocsival menne a dolog,feltéve,ha megkapom.Ugyanis a cég azóta megszűnt. Próbálunk eljutni mindketten! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 434063 | 2011. január 18. 22:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Laci! Ez a csörlő nem is csörlő igazán , mivel nem gépi hajtású, hanem kézi erővel hajtották, bár van rajta áttétel. Ez igazán egy kötél tároló dob, a mérete alapján nem kevés , akár száz méternyit is feltekerhettek rá, persze nem a kikötő kötélből ami kar vastagságú is volt. Remélem a szolnoki verseny információit megtaláltad és ott is leszel,akár a hajóddal együtt. Üdv. János | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434062 | 2011. január 18. 22:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||
A németek inkább a " saját megsemmisítése,mint ellenséges kézre kerüljön" elven voltak. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 434061 | 2011. január 18. 21:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Hiába, a németek nem japánok:) Feltételezem ilyen helyzetben a japánok az összes gépet kirakodták volna a vízre, valamelyiknek csak sikerül felszállni, aztán meg nekirepül pl a Rodney-nak. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434060 | 2011. január 18. 17:23 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi a tippet :) Már keresem, eddig mind hiába :P Viszont kettő ilyesmi hajóról van kép, de mind egyik eltér valamiben. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434059 | 2011. január 18. 16:50 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Egy link arról,mikor egy viszonylag háborgó vízen próbálnak felszállni.35 mp-től érdemes megnézni.www.youtube.com/watch Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434058 | 2011. január 18. 16:42 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Excessor! Hagy segítsek akkor! Egy cikket írtam az Arado Ar-196 hidroplánról.Ugye a katapult nem működött.Ahhoz,hogy a repit lerakják a vízre,a hajónak meg kell állnia.Gondolj bele,hogy egy "X" km/h-val haladó jármű megpróbál letenni a viharos tengerre egy tehetetlen repülőt.Mert ugye a repülő is álló helyzetből indul a vízen.A második pedig az,hogy,mint írtam viharos vízen lehetetlen biztonságosan letenni.A harmadik és fő tény.Mivel a cél az volt,hogy minél hamarabb biztonságos vizekre jussanak,(legalábbis a Luftwaffe hatósugaráig),így egy üldöző flotta előtt megállni,vagy még csak lelassulni is igen kockázatos és halálos is lehet. Végül is a repülőt a tengerbe borították,hogy nehogy kárt okozzon a hajóban egy esetleges tűz miatt. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 434057 | 2011. január 18. 15:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv mindenkinek! Ha már úgyis Bismarck hangár meg repülőgép dolgoknál vagyunk, van amit én sem értek. Pl. ugye ismert hogy egy Arado 196-ost haza akartak küldeni még a végső csata előtt, de a katapult nem működött és nem tudott felszállni. Nem lehetett volna a hidroplánt a daruval lerakni a vízre hogy szálljon fel onnan magától? Túl erősen hullámzott ehhez az óceán? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434056 | 2011. január 18. 14:17 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434055 | 2011. január 16. 22:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia ! Hát nem akarlak lelombozni, de ha csak nem futsz össze azzal, aki a képet csinálta, nem fog kiderülni, hogy milyen hajó ez. Amikor a németek elfoglalták Észak és Nyugat Európát, sokféle hajót zsákmányoltak, köztük ilyen aprókat is. Ha komolyan lehet venni a képaláírás első részét, a norweger-t, akkor ez például lehet egy norvég halászhajó, amit a németek elkoboztak és a partközelben használtak. Kétlem, hogy bármilyen magasabb szintű nyilvántartásba bekerült volna. Esetleg próbáld meg a neten a keresést úgy, hogy német segédhajók, parti járművek. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434054 | 2011. január 16. 21:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
sipos13 | Adatlap | 434053 | 2011. január 16. 20:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Hello! nagyon szépen köszönöm az eddigi segítséget. Zaran köszönöm a linket, valószinüleg innen meg is rendelem amint az anyagi helyzetem lehetővé teszi... Sebi: ha tudnál képeket küldeni azt nagyon megköszönném. Üdv | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434052 | 2011. január 16. 19:10 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia ! Többféle makett is van. Milyen méretben szeretnél építeni ? A legismertebbek a Tamiya 700-as és 350-es makettjei. Ezeket itthon például a modell és makettnél lehet beszerezni (bár nem tudom milyen gyorsan működik a dolog, mert tőlük még nem rendeltem). Aztán, ha szeretnél, akkor a neten találsz maketteket a Fujimi-től vagy a Nichimo-tól. A háttérinfohoz javaslom a www.combinedfleet.com-ot, és ezt a két kiadványt: www.amazon.com/Warship-Pictorial-No-25-Battleships/dp/0974568740 www.amazon.com/Battleship-Yamato-Anatomy-Ship/dp/0851779409 Az első kiadvány megvan nekem is, úgyhogy ha kell tudok képet küldeni. Üdv. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434051 | 2011. január 16. 18:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szervusz Látom te is láttad a Yamato című filmet :) Parancsolj. Erről a linkől akár azonnal megrendelheted a Tamiya 1/350-es 16.470 ft értékű Yamato-ját. modellbolt.hu/index.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||
sipos13 | Adatlap | 434050 | 2011. január 16. 17:52 | ||||||||||||||||||||||||||||||
helló! Kis segítségre lenne szükségem: Melyik gyártó adott ki a Yamato csatahajóról makettet, és hol lehetne beszerezni? Nemrég láttam róla 1 filmet és nagyon megfogott. De a hajórol is minden infó érdekelne. Remélem valaki tud segiteni. előre is köszönöm! e-mail: sipos_13@freemail.hu | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434049 | 2011. január 15. 20:08 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 434048 | 2011. január 15. 13:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434047 | 2011. január 14. 11:31 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Üdv! Nem tudom, hogy láttátok e már, ezért belinkelem, mert meglátásom szerint szép munka: egy Köln (III) makett 1/350-ben!Ha egyszer nekem is így sikerülne valami... www.modellversium.de/galerie/5-schiffe-ww2/8708-koeln-III-eigenbau.html | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434046 | 2011. január 10. 20:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434045 | 2011. január 10. 20:56 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Uraim ! Nem kimondottan hajós hír, de szeretném megosztani veletek, amit hallottam. 92 évesen meghalt Richard Winters őrnagy a 101-es ejtőernyősök E századának egykori parancsnoka. Róla és az alakulatról szólt az Elitalakulat (Band of brothers) című 10 részes minisorozat. Nyugodjék békében ! ww.msnbc.msn.com/id/41000740/ns/us_news/40982089 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434044 | 2011. január 10. 00:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
SImi! Vannak olyan eredeti képek,(pl. a "B" barbettánál),mikor próbaút előtt van a koszorún egy nagyobb szellőző.A másik képen már ezt a szellőzőt átalakították,a tat felé néz.Gondolom amiatt,hogy a felcsapódó hullámok vízpermetei ne kerüljön be a szellőző rendszerbe,mint ahogy azt az "A" torony távmérőivel is tették és ez zavarta a pontos célzást.Emiatt is szerelték később le róla. Megint tanultam valamit tőled! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
nzo | Adatlap | 434043 | 2011. január 9. 23:14 | ||||||||||||||||||||||||||||||
itt a Fuso papirovemodelarstvi.cz/forum/viewtopic.php | |||||||||||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434042 | 2011. január 9. 22:20 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ezeken a páncélos hajókon rengeteg a szellőző. Hála Istennek, a brit hajókon azért nem volt ilyen sokféle és egzotikus formájú. Úgy tudom, hogy a legénység nem is szerette a PoW -t a gyenge szellőző rendszere miatt. Talán a Bismarck ebből a szempontból is jobb hajó volt. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434041 | 2011. január 9. 13:34 | ||||||||||||||||||||||||||||||
SImi! Ez a szellőző,a főhangár másik oldalán lesz,ugyanis mindkét oldalán volt.Épp tegnap nézegettem,hogy annyi szellőző volt ezen a hajón,hogy eszméletlen.Ha full kész lesz a főhangár (most erre vagyok nagyon beindulva),akkor teszek fel róla egészben képet.De ez még odébb lesz. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434040 | 2011. január 9. 09:43 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Laci! Ez se rossz! Tulajdonképpen hol is lesz ez a szellőzőház? Valahol a hangár közelében? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434039 | 2011. január 8. 23:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434038 | 2011. január 8. 00:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Laci! A stréber nem őrült, hanem olyan valaki, aki a szorgalmával másokat szivat, vagy legalább is 'kellemetlenkedik', mert bebizonyítja, hogy megvalósítható, amiről a többiek azt mondják, hogy lehetetlen (diákok által használt fogalom). Előre is köszönöm a segítséget... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434037 | 2011. január 8. 00:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sszabi! Annyira elvetemült azért nem vagyok!De értem én a poént!Vicces vagytok Ti Luckyval! SImi! Köszi!Én nem azért építek meg rajta ilyen részletesen mindent,mert őrült vagyok.Épp ellenkezőleg.Ha látok egy modellt,mindig azt nézem meg rajta,hogy mennyire "él".Minél élethűbb,annál jobban tetszik,mert el tudom képzelni magamban,hogy az,hogy is működik-működött valójában.Látom,hogy ez egy elosztó,kapcsolószekrény,lámpa stb. Viccelsz!Naná,hogy segítek!Ez csak természetes!Bárkinek!Ezért is van ez a fórum. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434036 | 2011. január 7. 22:37 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Laci! Ez már majdnem stréberség! Ilyen részletességet... Gratulálok! U.I.: ha Bismarck-ot építek, segítesz? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 434035 | 2011. január 7. 20:59 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ezután repül egy kört majd leszáll az orr fedélzetre a horgonycsörlő elé...:))) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434034 | 2011. január 7. 19:38 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Szia Laci! Rájöttem ám mit akarsz megcsinálni! A hangárajtót is majd motor hajtja meg, hogy kinyíljon, aztán kigurul magától a hidroplán belőle és aztán- mivel ezt is motorizáltad - felszáll. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434033 | 2011. január 7. 15:01 | ||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434032 | 2011. január 7. 14:21 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ha tudnád, hányszor kiosztottam már magamnak is ezt a tanácsot, de eddig hiába, képtelen vagyok megfogadni... Az előzővel csak arra akartam utalni, hogy nem vagyok igazán hajlamos a lehető legkönnyebb utakat választani, tehát ha így vagy úgy döntök, az nem azért lesz, mert az adott választás kevésbé munkaigényes, hanem mert szebb eredményt várok tőle. Ismétlem, csakis a saját ízlésem szerint. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434031 | 2011. január 7. 14:16 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Jó tanács: csak egy hajót építs! Nem jó, ha nem egyre koncentrálsz. Tudom, nehéz a kísértést legyőzni, de az egyidős, több hajós projektek nem igazán jönnek be: vagy rohadt lassan halad a szekér, vagy gyorsabban, mert mindegyik kicsit elnagyolt lesz. A "bevállalás" nem egyenlő a be nem szarással; ill. fordítva. Az azt jelenti, hogy esetleg bizonyos dolgokért többet megteszel; vagy fordítva... | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434030 | 2011. január 7. 12:48 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Ja, és még egyet hozzátennék: belekezdtem (és némelyikkel lassanként haladok is) 2 s.k. vitorlás fahajóba, egy fával jelentősen feljavított papírvitorlásba, 4 s.k. I. világháborús dreadnoughtba, egy s.k. 1/35-ös tengeralattjáróba, stb... Tehát a kérdés szerintem nem az, hogy mit "vállalok be", vagy mihez van lelkierőm, hanem hogy melyik változatban fog - az én ízlésem szerint - jobban mutatni a hajó. A fenti felsorolás szerintem azt mutatja, hogy nem sz@rok be a melótól, tehát ha végül a bolti fedélzet mellett döntök, akkor azt a döntést nem a bennem lakó lustaság fogja meghozni. :) | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 434029 | 2011. január 6. 21:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Hello! Ahogy nézegettem a háborús német hajókat, egyből látni hogy a csónakok, naszádok egyformák. Melyik cég készítette őket? Vagy minden hajógyár az egyen-szabványtervek alapján maga készítette? | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434028 | 2011. január 6. 20:45 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Laci! Ez az, hogy bármelyiket választom, biztos lesz olyan pillanat, amikor úgy gondolom, nem így kellett volna. A makettjeimet egyébként csakis magamnak építem, semmiféle zsűrinek nem akarok megfelelni. És a tiédhez sem mérném az enyémet. (Ez most nem udvarlás, hanem egyszerű objektivitás.) SImi! Pl. az, hogy az egyes, egymás mellett lévő fedélzetdeszkák más-más árnyalatúak, ezt csak úgy tudnám megjeleníteni, ha kivágnám a deszkákat, különböző színre pácolnám és egyenként felragasztgatnám. Tudom, van olyan, aki így csinálja, de én nem fogom. Ha ezért megvetés övez majd e topikban, vállalom. :) A másik, ami nem hiszem, hogy ilyen tökéletességgel sikerülne, az a fedélzet szélein a fa és az acéllemez találkozása, ami, mint tudjuk, nem egy folyamatos vonal, hanem lépcsőzetes. Plusz még egy, a nyomdában (szerintem) nagyon jól sikerült megoldaniuk az orr- és tatfedélzetre festett horogkereszten átsejlő fafedélzetet. De az a helyzet, még azt sem döntöttem el véglegesen, a Bismarckot melyik állapotában jelenítem meg. Szóval, még az is lehet, teljesen el kell tüntetnem a horogkereszteket. Tamás | |||||||||||||||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434027 | 2011. január 6. 20:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Mi az a sok részlet, amit nehéz lenne pótolni? Szerintem csak a horgonyláncok lemezei. A többi doboz, szellőző, stb nincs rajta ezen se, tehát azt mindenképpen neked kell ráépíteni. Persze a döntés a tied, hogy mit vállalsz be. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434026 | 2011. január 6. 20:30 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Tamás78! Mindenki úgy építi meg ahogy neki tetszik.A lényeg hogy ha neked tetszik akkor ne más mondja meg,hogy neked mi tetszen.Ha nem verseny célokra építesz,csak saját gyönyörködtetésedre,akkor úgy építsd ahogy neked tetszik.De nem beszéllek rá semmire,nehogy a későbbiekben megbándd! Sajnos a makett-modellezés erről szól.A nehéz dolgokat is meg kell oldani,hiába nincs lelki erőnk hozzá. Én már több,mint 6 éve építem a hajómat.Ebbe gondolom benne van minden.:) Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434025 | 2011. január 6. 19:19 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Még mindig vacillálok. Olyan szép részletek vannak a nyomtatott fedélzeten, amiket nagyon sok melóval sem tudnék megjeleníteni egy s.k. fedélzeten, és a képeim talán túl sötétnek mutatták. Jó, tényleg sötét, de nam annyira. Itt egy készülőben példány. Nekem tetszik. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434024 | 2011. január 6. 08:49 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Sszabi! Telesen igazad van.Ezt kihagytam a felsorolásból.Viszont kíváncsiak leszünk arra a japán hajóra! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434023 | 2011. január 6. 07:11 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Azért úgy vélem, hogy az is sokat számít, ,hogy 1-1 hajó mennyire jól dokumentált, fényképileg mondjuk. Mert Hiába akarok én 1/100-ban építkezni, ha a részletekről nem tudok semmit megjeleníteni, akkor már csak a kuriózum kedvéért építeném meg egy sokkal kisebb méretben (mert mondjuk nem adta ki senki makettben). Én papírmakettbe egy hasonlóan elképesztő munkát a IJN Fuso-ról láttam valamelyik lengyel oldalon. Ha megtalálom belinkelem az érdekesség kedvéért. Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434022 | 2011. január 5. 19:27 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Azt hiszem mindketten felköthetjük a gatyánkat!Kell hozzá egy jó nagy levegő,meg lelki erő! Szépen haladsz a hajóval! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434021 | 2011. január 5. 18:58 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Laci! A kémény nekem is nagyon durva lesz, mivel láttam már papírból, 1/200-ban is olyan minőségben, hogy... hogy nem találok szavakat. Íme: | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434020 | 2011. január 5. 18:47 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Kissé aládúcoltam a leendő főfedélzetet, így reményeim szerint az 1,1 mm-es söralátét-karton már sehol sem fog behorpadni. Ez utóbbit is kiszabtam, azért ilyen hullámos itt-ott a széle, mert a mostani állapotához szabtam, majd a balza-falazással együtt fogom a megfelelő ívekre csiszolni. | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434019 | 2011. január 5. 14:41 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Az,hogy ki mennyire látványossá akarja tenni a munkáját,mindenki saját ügye.Van egy pont ahol már a méret olyan kicsi,hogy nem lehet látványosan kidolgozni részletgazdagon,hiába is próbálja az ember.Nálam ez azért sem jöhetne szóba,mert ugye ekkora hajónál már bűn lenne ilyet kihagyni. Nekem is ilyen kényszerszabim van,azért van most rá időm,de így sem mindig.Amint bejön a jó idő csak hétvégén tudok vele foglalkozni,feltéve ha lesz energiám rá. Az imént vadásztam képekre a netről,hogy mi minden volt a főhangáron,mert az eredeti kép alapján tudom kidolgozni igazán élethűre.Ne tudd meg... A másik amitől igazán félek az pedig a kémény.Juuuj!(Mellékelt kép.) Viszont Te is szépen haladsz a hajóval.Tuti biztos hamarabb kész leszel,mint én! Üdv! | |||||||||||||||||||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434018 | 2011. január 5. 12:04 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Köszi, Laci! Az enyém talán egy "kicsit" kevésbé melós (és látványos), mint a tiéd. :) De ismétlem, csak a betegszabi miatt van ez a nagy sebesség. Egyre inkább gondolkozom a saját fedélzeten. Tamás |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |