<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SImi | Adatlap | 434088 | 2011. január 24. 13:00 | ||||||||||||||||||
Jutas | Adatlap | 434087 | 2011. január 24. 10:42 | ||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434086 | 2011. január 24. 10:26 | ||||||||||||||||||
SImi! Itt van az ígért kép a korlátról.(Tettem fel még a kábelezésről is a másik oldalról.)Úgy kezdtem el,hogy először a tartókat raktam körbe.Majd csináltam 3 különböző méretű karikát,és lentről (a kisebbik átmérőjűvel) kezdtem,majd úgy haladtam felfelé a szélesedő rész felé.Így lentről fölfelé könnyebb a forrasztás. Ezt a rézműves szakmát Hajókovács barátunknak köszönhetem! Üdv! | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434085 | 2011. január 23. 20:13 | ||||||||||||||||||
Urak! Ha valaki a WEM-tôl mostanában rendel fotomaratást, beszállnék. Foglalkozgatok a Franklinnel. Van mit igazítgatni. | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 434084 | 2011. január 23. 15:45 | ||||||||||||||||||
Jutas! A mi Simi-nk itt Zsolt75 névvel fut. Szűcsünk meg Asheron, v Csónakos néven. SImi! Egy Pelikánnal már kapcsolatban vagy..:) | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434083 | 2011. január 23. 15:11 | ||||||||||||||||||
Mivel a pelikánokkal eleddig még nem kerültem kapcsolatba, úgy akkor az a "Pelikános Simi" nem én vagyok. Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434082 | 2011. január 23. 15:09 | ||||||||||||||||||
Laci! Lehet, nehéz napom van ma, mert nem nagyon értem, hogy hogyan is fogod elkészíteni a korlátot... pl már az se értem, hogy "felfelé szélesedik", meg ezt se "a karikákat nem forrasztom össze,mert nem bírnám ráhúzni a tartóira". Talán a képekből majd megértem. | |||||||||||||||||||||
Jutas | Adatlap | 434081 | 2011. január 23. 13:28 | ||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434080 | 2011. január 23. 11:56 | ||||||||||||||||||
SImi Ez fantasztikus. Jól emlékszem, hogy 1/350-et mondtál? Ehhez képest az én 1/570-em rút kiskacsának néz ki...de az én rút kis kacsám :D Szörnyen jól néznek ki azok a lövegek :) | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434079 | 2011. január 23. 11:26 | ||||||||||||||||||
SImi! A korlátok is természetesen rézből készülnek.Elkészítése pedig úgy zajlik majd le,hogy -mivel felfelé szélesedik- 3 különböző méretű karikát csinálok,és azokat teszem fel szépen sorban.Természetesen a karikákat nem forrasztom össze,mert nem bírnám ráhúzni a tartóira.Azokat majd csak utána forrasztom oda.Ha kész lesz teszek fel képet. Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434078 | 2011. január 23. 09:46 | ||||||||||||||||||
Laci! Hát te miket tudsz! Igen belejöttél a rezes szakmába. A korlátokat hogyan fogod elkészíteni? | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434077 | 2011. január 23. 09:44 | ||||||||||||||||||
Szia! A fedélzet valóban kicsit sárgább, mert 1.a referenciának tekintett modellek is ilyen sárgák 2.a PoW még vadi új hajó volt, a fedélzet sem fakulhatott meg nagyon. Azon felül szerintem a fényképezőgép is rátesz egy kis árnyalatot. A Bismarck-os cikkhez nem fogok hozzászólni, nem akarok parttalan vitába bonyolódni senkivel. Különben az előző cikkhez hozzászólva még maratott korlátot is ígértem a srácnak. Nem is reagált rá. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434076 | 2011. január 22. 23:54 | ||||||||||||||||||
Szia SImi! Köszi a tippet a kábeldobbal kapcsolatban! Ez a rengeteg kábel,meg elosztótábla stb kitette az egész napom.Ráadásul még a másik oldalt is meg kell csinálnom.Igaz nem annyira látszik szépnek a "mű",mivel még a festés hiányzik róla.Akkor sokkal szebben fog mutatni,de azért jó "csemegézést" hozzá!A kép minőségéért bocs! Üdv! | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434075 | 2011. január 22. 14:39 | ||||||||||||||||||
SImi! Irígylem tôled ezeket a szép lövegeket. Jól tetted, hogy lecserélted, az eredeti tojás keresztmetszetû. Viszont a fedélzet nem túl sárga? Vagy ez még csak alapszín? Ja, a Bismarckos cikkhez meg nyugodtan szólj, hozzá! Az 1:350-re vonatkozó tanácsodat pl. megfogadta. Hátha a korlátokra vonatkozót is meg fogja. | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434074 | 2011. január 22. 13:10 | ||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434073 | 2011. január 22. 10:13 | ||||||||||||||||||
Lacus85 megint alkotott; pont a Bismarck-ot. Dobozból építette (feljavítások nélkül), ami nem is nagy baj, mert az alapkészlet is elég szép. Engem nagyon zavar a vastag műanyagkorlát, a piros csónakok; és a sávok felfestése is igen pontatlanúl sikerült. Sajnos a fórumunkra nem néz be. Kár. | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434072 | 2011. január 21. 23:35 | ||||||||||||||||||
Nagyszerű! Csak ne rézdrótot tekerj fel rá (ha a behelyezés előtt tekered rá feszítve, nem lett volna ilyen kusza), hanem pl valami textilt, ami szépen rá is simul. A végső rész pedig - nem baj, ha alúlra kerül - szépen leragasztod. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434071 | 2011. január 21. 21:54 | ||||||||||||||||||
SImi! Ha a harangszót a Bismarck harangja szólaltatná,akkor egész nap harangoztatnám. Viszont megcsináltam a csörlőt is!Ha bármelyik kart elmozdítom valamelyik irányba,akkor a fogaskerekek mozgásba lendülnek és megforgatják a dobot. Üdv! | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434070 | 2011. január 21. 20:04 | ||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434069 | 2011. január 21. 19:49 | ||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434068 | 2011. január 20. 13:10 | ||||||||||||||||||
Hamarosan a déli harangszót a Kossuth rádióban a Bismarck harangja fogja szolgáltani Mezőtúrról... Szép lett és ötletes a megoldás! | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434067 | 2011. január 19. 23:54 | ||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434065 | 2011. január 19. 15:00 | ||||||||||||||||||
Üdv hajósok! Megosztom veletek a mai nap eredményét. Sokáig törtem a fejem,hogy a Bismarck hajóharangját miből is készíthetném el.Olvastam nagy "elődökről" akik nem foglalkoztak ezen gondokkal,fogták magukat és megvették egyszerűen készen.Gondolom nem olcsón. Jött a megoldás,filléres dolgokból.Kellett hozzá egy bowdenház végzáró kupakot (5mm átmérőjű) és egy 6-s csapágygolyót.A végzáró kupakot 20Ft-ért, a csapágygolyót 5Ft-ért. A kupakot elvágtam szikével óvatosan körbe,majd a csapágygolyót az aljában egy satuval összenyomattam finoman,nehogy a ház szétrepedjen.Mikor megvolt a perem az alján,akkor a tetejét egy rossz 220 V-s dugaljra húztam,és kis kalapáccsal kigömböjítettem.Végzésként pedig csiszolópapírral szépen elcsiszoltam az éleket. Üdv! | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434064 | 2011. január 19. 01:30 | ||||||||||||||||||
Szia Hajókovács (Jani)! Köszi az infót! Az az igazság,hogy én mindenképp el szeretnék jutni a szolnoki versenyre,ha már a tavalyi nem jött össze.Viszont kérdés,hogy a hajó is el tud e jönni,mert ami volt kocsim (az amerikai),azt kénytelen voltam eladni.Pedig abban elfért hosszára.Esetleg a volt céges kocsival menne a dolog,feltéve,ha megkapom.Ugyanis a cég azóta megszűnt. Próbálunk eljutni mindketten! Üdv! | |||||||||||||||||||||
Hajókovács | Adatlap | 434063 | 2011. január 18. 22:59 | ||||||||||||||||||
Szia Laci! Ez a csörlő nem is csörlő igazán , mivel nem gépi hajtású, hanem kézi erővel hajtották, bár van rajta áttétel. Ez igazán egy kötél tároló dob, a mérete alapján nem kevés , akár száz méternyit is feltekerhettek rá, persze nem a kikötő kötélből ami kar vastagságú is volt. Remélem a szolnoki verseny információit megtaláltad és ott is leszel,akár a hajóddal együtt. Üdv. János | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434062 | 2011. január 18. 22:01 | ||||||||||||||||||
A németek inkább a " saját megsemmisítése,mint ellenséges kézre kerüljön" elven voltak. Üdv! | |||||||||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 434061 | 2011. január 18. 21:27 | ||||||||||||||||||
Hiába, a németek nem japánok:) Feltételezem ilyen helyzetben a japánok az összes gépet kirakodták volna a vízre, valamelyiknek csak sikerül felszállni, aztán meg nekirepül pl a Rodney-nak. | |||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434060 | 2011. január 18. 17:23 | ||||||||||||||||||
Köszi a tippet :) Már keresem, eddig mind hiába :P Viszont kettő ilyesmi hajóról van kép, de mind egyik eltér valamiben. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434059 | 2011. január 18. 16:50 | ||||||||||||||||||
Egy link arról,mikor egy viszonylag háborgó vízen próbálnak felszállni.35 mp-től érdemes megnézni.www.youtube.com/watch Üdv! | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434058 | 2011. január 18. 16:42 | ||||||||||||||||||
Excessor! Hagy segítsek akkor! Egy cikket írtam az Arado Ar-196 hidroplánról.Ugye a katapult nem működött.Ahhoz,hogy a repit lerakják a vízre,a hajónak meg kell állnia.Gondolj bele,hogy egy "X" km/h-val haladó jármű megpróbál letenni a viharos tengerre egy tehetetlen repülőt.Mert ugye a repülő is álló helyzetből indul a vízen.A második pedig az,hogy,mint írtam viharos vízen lehetetlen biztonságosan letenni.A harmadik és fő tény.Mivel a cél az volt,hogy minél hamarabb biztonságos vizekre jussanak,(legalábbis a Luftwaffe hatósugaráig),így egy üldöző flotta előtt megállni,vagy még csak lelassulni is igen kockázatos és halálos is lehet. Végül is a repülőt a tengerbe borították,hogy nehogy kárt okozzon a hajóban egy esetleges tűz miatt. Üdv! | |||||||||||||||||||||
Excessor | Adatlap | 434057 | 2011. január 18. 15:49 | ||||||||||||||||||
Üdv mindenkinek! Ha már úgyis Bismarck hangár meg repülőgép dolgoknál vagyunk, van amit én sem értek. Pl. ugye ismert hogy egy Arado 196-ost haza akartak küldeni még a végső csata előtt, de a katapult nem működött és nem tudott felszállni. Nem lehetett volna a hidroplánt a daruval lerakni a vízre hogy szálljon fel onnan magától? Túl erősen hullámzott ehhez az óceán? | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434056 | 2011. január 18. 14:17 | ||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434055 | 2011. január 16. 22:34 | ||||||||||||||||||
Szia ! Hát nem akarlak lelombozni, de ha csak nem futsz össze azzal, aki a képet csinálta, nem fog kiderülni, hogy milyen hajó ez. Amikor a németek elfoglalták Észak és Nyugat Európát, sokféle hajót zsákmányoltak, köztük ilyen aprókat is. Ha komolyan lehet venni a képaláírás első részét, a norweger-t, akkor ez például lehet egy norvég halászhajó, amit a németek elkoboztak és a partközelben használtak. Kétlem, hogy bármilyen magasabb szintű nyilvántartásba bekerült volna. Esetleg próbáld meg a neten a keresést úgy, hogy német segédhajók, parti járművek. | |||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434054 | 2011. január 16. 21:30 | ||||||||||||||||||
sipos13 | Adatlap | 434053 | 2011. január 16. 20:34 | ||||||||||||||||||
Hello! nagyon szépen köszönöm az eddigi segítséget. Zaran köszönöm a linket, valószinüleg innen meg is rendelem amint az anyagi helyzetem lehetővé teszi... Sebi: ha tudnál képeket küldeni azt nagyon megköszönném. Üdv | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434052 | 2011. január 16. 19:10 | ||||||||||||||||||
Szia ! Többféle makett is van. Milyen méretben szeretnél építeni ? A legismertebbek a Tamiya 700-as és 350-es makettjei. Ezeket itthon például a modell és makettnél lehet beszerezni (bár nem tudom milyen gyorsan működik a dolog, mert tőlük még nem rendeltem). Aztán, ha szeretnél, akkor a neten találsz maketteket a Fujimi-től vagy a Nichimo-tól. A háttérinfohoz javaslom a www.combinedfleet.com-ot, és ezt a két kiadványt: www.amazon.com/Warship-Pictorial-No-25-Battleships/dp/0974568740 www.amazon.com/Battleship-Yamato-Anatomy-Ship/dp/0851779409 Az első kiadvány megvan nekem is, úgyhogy ha kell tudok képet küldeni. Üdv. | |||||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434051 | 2011. január 16. 18:52 | ||||||||||||||||||
Szervusz Látom te is láttad a Yamato című filmet :) Parancsolj. Erről a linkől akár azonnal megrendelheted a Tamiya 1/350-es 16.470 ft értékű Yamato-ját. modellbolt.hu/index.php | |||||||||||||||||||||
sipos13 | Adatlap | 434050 | 2011. január 16. 17:52 | ||||||||||||||||||
helló! Kis segítségre lenne szükségem: Melyik gyártó adott ki a Yamato csatahajóról makettet, és hol lehetne beszerezni? Nemrég láttam róla 1 filmet és nagyon megfogott. De a hajórol is minden infó érdekelne. Remélem valaki tud segiteni. előre is köszönöm! e-mail: sipos_13@freemail.hu | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434049 | 2011. január 15. 20:08 | ||||||||||||||||||
Gonzo | Adatlap | 434048 | 2011. január 15. 13:49 | ||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434047 | 2011. január 14. 11:31 | ||||||||||||||||||
Üdv! Nem tudom, hogy láttátok e már, ezért belinkelem, mert meglátásom szerint szép munka: egy Köln (III) makett 1/350-ben!Ha egyszer nekem is így sikerülne valami... www.modellversium.de/galerie/5-schiffe-ww2/8708-koeln-III-eigenbau.html | |||||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434046 | 2011. január 10. 20:58 | ||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434045 | 2011. január 10. 20:56 | ||||||||||||||||||
Uraim ! Nem kimondottan hajós hír, de szeretném megosztani veletek, amit hallottam. 92 évesen meghalt Richard Winters őrnagy a 101-es ejtőernyősök E századának egykori parancsnoka. Róla és az alakulatról szólt az Elitalakulat (Band of brothers) című 10 részes minisorozat. Nyugodjék békében ! ww.msnbc.msn.com/id/41000740/ns/us_news/40982089 | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434044 | 2011. január 10. 00:34 | ||||||||||||||||||
SImi! Vannak olyan eredeti képek,(pl. a "B" barbettánál),mikor próbaút előtt van a koszorún egy nagyobb szellőző.A másik képen már ezt a szellőzőt átalakították,a tat felé néz.Gondolom amiatt,hogy a felcsapódó hullámok vízpermetei ne kerüljön be a szellőző rendszerbe,mint ahogy azt az "A" torony távmérőivel is tették és ez zavarta a pontos célzást.Emiatt is szerelték később le róla. Megint tanultam valamit tőled! Üdv! | |||||||||||||||||||||
nzo | Adatlap | 434043 | 2011. január 9. 23:14 | ||||||||||||||||||
itt a Fuso papirovemodelarstvi.cz/forum/viewtopic.php | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434042 | 2011. január 9. 22:20 | ||||||||||||||||||
Ezeken a páncélos hajókon rengeteg a szellőző. Hála Istennek, a brit hajókon azért nem volt ilyen sokféle és egzotikus formájú. Úgy tudom, hogy a legénység nem is szerette a PoW -t a gyenge szellőző rendszere miatt. Talán a Bismarck ebből a szempontból is jobb hajó volt. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434041 | 2011. január 9. 13:34 | ||||||||||||||||||
SImi! Ez a szellőző,a főhangár másik oldalán lesz,ugyanis mindkét oldalán volt.Épp tegnap nézegettem,hogy annyi szellőző volt ezen a hajón,hogy eszméletlen.Ha full kész lesz a főhangár (most erre vagyok nagyon beindulva),akkor teszek fel róla egészben képet.De ez még odébb lesz. Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434040 | 2011. január 9. 09:43 | ||||||||||||||||||
Laci! Ez se rossz! Tulajdonképpen hol is lesz ez a szellőzőház? Valahol a hangár közelében? | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434039 | 2011. január 8. 23:19 | ||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434038 | 2011. január 8. 00:27 | ||||||||||||||||||
Laci! A stréber nem őrült, hanem olyan valaki, aki a szorgalmával másokat szivat, vagy legalább is 'kellemetlenkedik', mert bebizonyítja, hogy megvalósítható, amiről a többiek azt mondják, hogy lehetetlen (diákok által használt fogalom). Előre is köszönöm a segítséget... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A korlátokat én általánoságban értettem, te meg erre az adott helyre gondoltál. Különben abszolut szép lett. Én is pont így csináltam volna, legfeljebb ragasztásos technikával. Különben milyen átmérőjű a drót, amit használtál? Csak egy apró megjegyzés: a kapaszodó fölötti rész nincs kinyitva, hogy a felmászó ember beférjen?
A főfedélzeten a lánckorlátot hogyan tervezed elkészíteni?