<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Laci | Adatlap | 434118 | 2011. február 5. 21:30 | ||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434117 | 2011. február 5. 15:02 | ||||||||||||||||||
Igen, ez tűnt nyilvánvalónak, de az Arado esetében erre még sosem gondoltam. A Revell 1:72-es kittjében nem kínálták azt a lehetőséget, hogy fel van hajtva a repülő szárnya, illetve fotót sem nagyon találtam felhajtott szárnyakkal. Lehet ez is naív kérdés, de az Aradok kivétel nélkül felhajtható szárnnyal készültek? | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434116 | 2011. február 5. 14:36 | ||||||||||||||||||
Szia BBalázs! Kezdeném a repülővel.Ezek felhajtható szárnyakkal épültek.Én ezt a repülőt már a katapulton épp felszállni kívánó pozícióban fogom elhelyezni.(Forgó propellerrel.)Készül majd még felhajtott szárnyakkal is repülő,amint épp a hangárban van. a Bismarckról pedig a véleményem a következő.Szép a kidolgozása,de mégis van egy-két olyan,ami mégis negatívumként hozható fel.Például gondolok itt a festetlen részekre,vagy éppen a radar ernyőre.Ott látszik,hogy nem körbehúzta a szálakat,hanem egyszerűen (az oldalán látszik) egy szűrőhálóból,vagy valami fém hálóból készítette el. Üdv! | |||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434115 | 2011. február 5. 14:07 | ||||||||||||||||||
Azt hiszem már szerepelt itt ez a link, de a Von der Tann igazi különlegesség. Ha már itt tartunk, Laci erről a Bismarckról mi a véleményed? www.kbismarck.org/forum/viewtopic.php | |||||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434114 | 2011. február 5. 14:04 | ||||||||||||||||||
Lacikám! Ütősen néz ki! Egy dolog kelt bennem furcsa érzést, a repülő mérete: hogy fért ki a hangárajtón? | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434113 | 2011. február 5. 12:57 | ||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434112 | 2011. február 4. 17:51 | ||||||||||||||||||
EDE! Tudod,azért megcsinálni 1:100-ban dolgokat,sokkal egyszerűbb,mint 3,5-ször kisebben.Inkább vállalom a kihívást,hogy magam készítsem el,minthogy már szinte megfoghatatlan alkatrészekkel bosszantsam magam. Ezért is nagy tisztelője vagyok SImi barátunknak! Üdv! | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434111 | 2011. február 1. 20:19 | ||||||||||||||||||
És a háztetô nem imbolyog! | |||||||||||||||||||||
Essex | Adatlap | 434110 | 2011. február 1. 09:23 | ||||||||||||||||||
Ahhoz, hogy a létrán fel tudjanak menni, mindenképpen kell mindkét oldalon valami kapaszkodó. Ez lehet a korlát tartóoszlopa - ez a leggyakoribb -, de ha nincs korlát, akkor is muszáj egy-egy rúdnak lenni mindkét oldalon. Esetünkben a szemből nézve jobb oldalon ez a rúd egy hosszában futó kapaszkodóban folytatódik, a bal oldalon meg csak a rúd van. Nézz meg bármilyen lapos háztetőre vezető létrát, ott is van mindkét oldalon valami hasonló. | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434109 | 2011. január 31. 21:00 | ||||||||||||||||||
Laci! Nem semmi arc vagy! Makettet feljavítani nincs türelmed, ezért építesz magad egyet! :) Tavaly, amikor a Debrecenen volt a TIT kiállítása, egy öreg fikázta a kitből készült hajókat. Hát hallja szavad! Egyébként a PoW-on "karámot" én is először félrenéztem, aztán azt mondtam magamban, SImi mester nem tévedhet, és lám tényleg az egyik oldalon két drót fut, a másik pőre. Az a rúd meg nyilván azért van ott, hogy a létráról könnyebben fel lehessen kászálódni. Egy biztos, erős hullámzásban nem lennék a közelében, még felnyársalna! A későbbi fotókon az osztály többi tagján mintha nem lenne ott. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434108 | 2011. január 29. 12:36 | ||||||||||||||||||
SImi! Tényleg!Igazad van!Nem is figyeltem ezt rajta.Mentségemre szóljon,hogy én nem értek ehhez a hajóhoz -legfeljebb csak a hajóosztályba bírnám besorolni- és így elsiklottam rajta. Viszont nem kötekedés képpen,de akkor ha egy sor "korlát" elég,akkor minek a másik oldalára egy szál rúd? Érdekesek az angolok! Viszont nagyon jók lettek a tornyok!(Nekem ehhez -maketteket kidolgozni- nincs türelmem.) Üdv! | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434107 | 2011. január 29. 11:34 | ||||||||||||||||||
Laci! Ha megnézed a mellékelt archiv fotót, ugyan azt fogod látni... A "két rúd"-nak valószínűleg az a szerepe, hogy az alatta levő létráról/-ra biztonságosan lehessen közlekedni. Azt viszont elégségesnek látták, hogy csak az egyik rudat kössék össze (két kötéllel) a korláttal. Szóval én csak lemásoltam. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434106 | 2011. január 29. 11:05 | ||||||||||||||||||
SImi! A "11"-s képnél azt vettem észre,hogy a torony tetején a két cső között van két rúd.Na most az egyik -bal- oldalin van is korlát? kihúzva.A jobb oldalin nincs.Miért van ez így?vagy még nincs kész? Érted mire gondolok? Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434105 | 2011. január 28. 14:19 | ||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434104 | 2011. január 28. 14:10 | ||||||||||||||||||
Sziasztok hajósok! Végre elkészültem a fő lövegtornyokkal. Itt a képeken csak a "B" és az "Y" tornyokat mutatom be, mert ezek a legizgalmasabbak. Az "A" gyakorlatilag olyan, mint az "Y", csak nincs rajta hátul korlát és az UP védőlemezek. Most már a parancsnoki torony összeállítása a következő állomás. Ha minden jól megy, talán egy hét múlva arról is teszek fel képeket. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434103 | 2011. január 28. 08:09 | ||||||||||||||||||
SImi! A hozzászólásodban benne van a válasz is!Mivel a németek megőrülnek a "Gulasch" levesért,ezért csakis az főhet benne.Már csak azt nem értem,hogy az hogy jön ki a csapból... Egyszer megkörnyékeztek a garázsunknál a "nevével azonos bőrű tolvajok",hogy van e egy kis fém hulladék.Mondom van,csak nem nekik való. Azóta feldaraboltam kisebb táblákra a rezet és felcuccoltam a zárt folyosónkba.Mostanában már inkább lefújni megyek a garázsba. Üdv! | |||||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434102 | 2011. január 28. 00:08 | ||||||||||||||||||
Szerintem... az utolsó elötti képen a gulyáságyú látható. Vajon, mi fől most benne? Ez a rengeteg réz! Csak a környékbeli "szinesfém tolvajok" meg ne tudják! | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434101 | 2011. január 27. 23:25 | ||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434100 | 2011. január 26. 00:21 | ||||||||||||||||||
Őszintén?Lehetetlenség nincs,csak tehetetlenség!Feladja majd a leckét,de megoldom úgy éljek! Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434099 | 2011. január 25. 23:18 | ||||||||||||||||||
Laci! Elnézegetem a képen azt a fényszórót... abból mit fogsz kihozni? | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434098 | 2011. január 25. 22:44 | ||||||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434097 | 2011. január 25. 21:49 | ||||||||||||||||||
Tiszteletem! A segítségeteket szeretném kérni. Akinek megvannak az alábbi Haditechnika számok esetleg, és megválna tőlük, vagy megtenné nekem, hogy ezt a pár oldalt beszkenneli és elküldi nekem mailben annak nagyon örülnék! Sajnos a Haditechnika netes archívumát már nem találtam meg, pedig hasznos lenne most, és annak idején bízva az állandóságában nem mentettem el ezeket...:( Sieche, Erwin F.: A megerősített TEGETTHOFF-osztályú csatahajók 35 cm-es ágyúi. Haditechnika 1997/1. 70-74. Horváth János: Az osztrák-magyar hajóhad rádiókészülékei. 1-2. rész. Haditechnika 1994/2. 57-60., 1994/3. 61-64. Ha tudna valaki segíteni annak előre is megköszönném! Üdv! Sszabi | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434096 | 2011. január 25. 20:58 | ||||||||||||||||||
Lucky és Joe1967! Köszönöm az infókat! Amikor lesz időm kisérletezni a forrasztással, ki fogom próbálni. | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 434095 | 2011. január 25. 16:40 | ||||||||||||||||||
Forrasztóvizet így is lehet előállítani: sósavban feloldani kis cink( horgany) lemezt. Addig kell adagolni a lemezt míg pezseg a sósav. Sósavból a 20%-os előnyben. Forrasztás után érdemes szappanos ( mosóporos) vízben megmosni a művet, közömbösítés miatt. | |||||||||||||||||||||
joe1967 | Adatlap | 434094 | 2011. január 25. 07:36 | ||||||||||||||||||
Simi, ha nem találsz forrasztóvizet , helyette próbáld ki a RO 55 rozsdaoldót. Sárga literes kiszerelésben is kapható és szerintem ugyanolyan jó. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434093 | 2011. január 25. 01:21 | ||||||||||||||||||
SImi! Egyszerűen forrasztóvíz a neve.Elvileg bármelyik villanyszerelő boltban lehet kapni,kivéve itt nálunk.Ugyanis nekem is rokonok hozzák Pestről.Azt hiszem a kép minden infóval ellát. A leírás szerint:Cink-klorid,Amm.-klorid (aktivizálható klórt tartalmazó vizes oldat 22,26%.) Az ár 1 éves,bár azóta nem sokat változhatott. Egy személyes kérdés: Te is szeretnél felhasználni rezet a hajódhoz? Tulajdonképpen én nem akarok észt osztani,ugyanis nem akarom szegény Hajókovácsot ezzel megbántani! Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434092 | 2011. január 24. 23:48 | ||||||||||||||||||
Laci! Ez a forrsztóviz valami igazi varázsszer lehet. Mi a neve és hol lehet kapni? | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434091 | 2011. január 24. 20:12 | ||||||||||||||||||
SImi! Köszi az elismerő szavakat!Próbálom a lehető legjobban kidolgozni.Én egy un. forrasztóvizet használok,amit injekciós fecskendőből -vékony injekciós tűvel- csöppentek a forrasztandó felületre.Ez megfolyasztja a cint és kitűnően megforrasztja a réz drótot.Gyönyörűen "ráfut".Különben,meg -tapasztalatom szerint az eddig forrasztott rézhuzalok között- az 1mm vastagságú huzalig álomszerűen,viszont az 1,5mm-t és az fölött már nehezebben akarja. Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434090 | 2011. január 24. 17:48 | ||||||||||||||||||
Így már világos! Nagyon precíz! Nem nehéz a 0.3-as drótokat forrasztani? | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434089 | 2011. január 24. 15:30 | ||||||||||||||||||
SImi! Ja értem akkor!Nem egyre gondoltunk. A korlátok 0,3mm-s drótból vannak.A főfedélzet láncait elvileg már megrendeltük,(kb. 2 éve)de még mindig semmi hír róla.Azoknak is 0,3mm átmérőjűnek kell lennie,jobban mondva a láncszem hosszának. A kapaszkodó fölötti rész nyitott,semmilyen ajtó nincs rajta.A kép beállítása miatt nem is látszott ez a rész,de most kárpótoltam. Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434088 | 2011. január 24. 13:00 | ||||||||||||||||||
Laci! A korlátokat én általánoságban értettem, te meg erre az adott helyre gondoltál. Különben abszolut szép lett. Én is pont így csináltam volna, legfeljebb ragasztásos technikával. Különben milyen átmérőjű a drót, amit használtál? Csak egy apró megjegyzés: a kapaszodó fölötti rész nincs kinyitva, hogy a felmászó ember beférjen? A főfedélzeten a lánckorlátot hogyan tervezed elkészíteni? | |||||||||||||||||||||
Jutas | Adatlap | 434087 | 2011. január 24. 10:42 | ||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434086 | 2011. január 24. 10:26 | ||||||||||||||||||
SImi! Itt van az ígért kép a korlátról.(Tettem fel még a kábelezésről is a másik oldalról.)Úgy kezdtem el,hogy először a tartókat raktam körbe.Majd csináltam 3 különböző méretű karikát,és lentről (a kisebbik átmérőjűvel) kezdtem,majd úgy haladtam felfelé a szélesedő rész felé.Így lentről fölfelé könnyebb a forrasztás. Ezt a rézműves szakmát Hajókovács barátunknak köszönhetem! Üdv! | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434085 | 2011. január 23. 20:13 | ||||||||||||||||||
Urak! Ha valaki a WEM-tôl mostanában rendel fotomaratást, beszállnék. Foglalkozgatok a Franklinnel. Van mit igazítgatni. | |||||||||||||||||||||
lucky | Adatlap | 434084 | 2011. január 23. 15:45 | ||||||||||||||||||
Jutas! A mi Simi-nk itt Zsolt75 névvel fut. Szűcsünk meg Asheron, v Csónakos néven. SImi! Egy Pelikánnal már kapcsolatban vagy..:) | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434083 | 2011. január 23. 15:11 | ||||||||||||||||||
Mivel a pelikánokkal eleddig még nem kerültem kapcsolatba, úgy akkor az a "Pelikános Simi" nem én vagyok. Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434082 | 2011. január 23. 15:09 | ||||||||||||||||||
Laci! Lehet, nehéz napom van ma, mert nem nagyon értem, hogy hogyan is fogod elkészíteni a korlátot... pl már az se értem, hogy "felfelé szélesedik", meg ezt se "a karikákat nem forrasztom össze,mert nem bírnám ráhúzni a tartóira". Talán a képekből majd megértem. | |||||||||||||||||||||
Jutas | Adatlap | 434081 | 2011. január 23. 13:28 | ||||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434080 | 2011. január 23. 11:56 | ||||||||||||||||||
SImi Ez fantasztikus. Jól emlékszem, hogy 1/350-et mondtál? Ehhez képest az én 1/570-em rút kiskacsának néz ki...de az én rút kis kacsám :D Szörnyen jól néznek ki azok a lövegek :) | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434079 | 2011. január 23. 11:26 | ||||||||||||||||||
SImi! A korlátok is természetesen rézből készülnek.Elkészítése pedig úgy zajlik majd le,hogy -mivel felfelé szélesedik- 3 különböző méretű karikát csinálok,és azokat teszem fel szépen sorban.Természetesen a karikákat nem forrasztom össze,mert nem bírnám ráhúzni a tartóira.Azokat majd csak utána forrasztom oda.Ha kész lesz teszek fel képet. Üdv! | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434078 | 2011. január 23. 09:46 | ||||||||||||||||||
Laci! Hát te miket tudsz! Igen belejöttél a rezes szakmába. A korlátokat hogyan fogod elkészíteni? | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434077 | 2011. január 23. 09:44 | ||||||||||||||||||
Szia! A fedélzet valóban kicsit sárgább, mert 1.a referenciának tekintett modellek is ilyen sárgák 2.a PoW még vadi új hajó volt, a fedélzet sem fakulhatott meg nagyon. Azon felül szerintem a fényképezőgép is rátesz egy kis árnyalatot. A Bismarck-os cikkhez nem fogok hozzászólni, nem akarok parttalan vitába bonyolódni senkivel. Különben az előző cikkhez hozzászólva még maratott korlátot is ígértem a srácnak. Nem is reagált rá. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434076 | 2011. január 22. 23:54 | ||||||||||||||||||
Szia SImi! Köszi a tippet a kábeldobbal kapcsolatban! Ez a rengeteg kábel,meg elosztótábla stb kitette az egész napom.Ráadásul még a másik oldalt is meg kell csinálnom.Igaz nem annyira látszik szépnek a "mű",mivel még a festés hiányzik róla.Akkor sokkal szebben fog mutatni,de azért jó "csemegézést" hozzá!A kép minőségéért bocs! Üdv! | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434075 | 2011. január 22. 14:39 | ||||||||||||||||||
SImi! Irígylem tôled ezeket a szép lövegeket. Jól tetted, hogy lecserélted, az eredeti tojás keresztmetszetû. Viszont a fedélzet nem túl sárga? Vagy ez még csak alapszín? Ja, a Bismarckos cikkhez meg nyugodtan szólj, hozzá! Az 1:350-re vonatkozó tanácsodat pl. megfogadta. Hátha a korlátokra vonatkozót is meg fogja. | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434074 | 2011. január 22. 13:10 | ||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434073 | 2011. január 22. 10:13 | ||||||||||||||||||
Lacus85 megint alkotott; pont a Bismarck-ot. Dobozból építette (feljavítások nélkül), ami nem is nagy baj, mert az alapkészlet is elég szép. Engem nagyon zavar a vastag műanyagkorlát, a piros csónakok; és a sávok felfestése is igen pontatlanúl sikerült. Sajnos a fórumunkra nem néz be. Kár. | |||||||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434072 | 2011. január 21. 23:35 | ||||||||||||||||||
Nagyszerű! Csak ne rézdrótot tekerj fel rá (ha a behelyezés előtt tekered rá feszítve, nem lett volna ilyen kusza), hanem pl valami textilt, ami szépen rá is simul. A végső rész pedig - nem baj, ha alúlra kerül - szépen leragasztod. | |||||||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434071 | 2011. január 21. 21:54 | ||||||||||||||||||
SImi! Ha a harangszót a Bismarck harangja szólaltatná,akkor egész nap harangoztatnám. Viszont megcsináltam a csörlőt is!Ha bármelyik kart elmozdítom valamelyik irányba,akkor a fogaskerekek mozgásba lendülnek és megforgatják a dobot. Üdv! | |||||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434070 | 2011. január 21. 20:04 | ||||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434069 | 2011. január 21. 19:49 | ||||||||||||||||||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Most feltetted a nagy költői kérdést!Én úgy tudom,hogy a repülő, a Kriegsmarine számára épült és ezért is van úszótalp rajta.Általában fedett hangárakhoz építették,de voltak szabadban elhelyezettek is.Elsőként az Admiral Graf Spee kapott ilyen repülőt és úgy tudom ez a hajó is a katapulthoz szerelve szállította.Tehát véleményem szerint az első szériás gépek még merev szárnyakkal,de a későbbiek pedig felhajtható szárnyakkal készültek.Ha nem így van javítsatok ki!
Üdv!