<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
SImi | Adatlap | 434131 | 2011. február 14. 23:53 | ||
Sajnos leginkább az amerikai piac kegyeit keresi a legtöbb makettgyártó. Ez a Z-39 -es is annak köszönhető, hogy az amik kezére került a II.VH. végén és valamennyit ők is használták (lehet, nem túl sokat). Az amcsik pedig - úgy tűnik - nem nagyon érdeklődnek az I.VH-s dreadnought-ok iránt; lehet azért, mert az övéik többnyire nem voltak olyan szépek és jól sikerültek, mint a német és brit kollégáik és nem is igazán fűződik semmilyen nagy haditett hozzájuk... (Horváth Zoli barátunk szerint egyenesen a brit szakemberektől tanulták el igazán az I.VH. alatt a csatahajó-építés mikéntjét.) Előzmény: (434129) Jutas 2011. február 14. 22:05 | |||||
SImi | Adatlap | 434130 | 2011. február 14. 23:42 | ||
Azt ugye látod, hogy kettő az nem ugyan az a maratás: az egyik Gold Medal Molels, a másik pedig Eduard (a kisebb képes). | |||||
Jutas | Adatlap | 434129 | 2011. február 14. 22:05 | ||
Sszabi | Adatlap | 434128 | 2011. február 14. 20:46 | ||
Csak a témaválasztásban lehetne kicsit jobban újítani...kicsivel több század eleji csatahajó esetleg... 1-2 német dreadnought-ot el tudnék viselni azért (az icm hajóin kívül). | |||||
EDE | Adatlap | 434127 | 2011. február 14. 20:37 | ||
Úgy néz ki, most a Dragon a király, bár a legújabb Tamiyák se tűnnek rossznak. Volt alkalmam betekinteni a Dragon Buchanan-jébe, gyönyörű a kidolgozása, bár abban a készletben fotomaratás még nincs. | |||||
Sebi | Adatlap | 434126 | 2011. február 14. 00:04 | ||
Jutas | Adatlap | 434125 | 2011. február 13. 20:12 | ||
Köszi. Nagyobbra gondoltam. | |||||
Atis | Adatlap | 434124 | 2011. február 13. 19:29 | ||
Jutas | Adatlap | 434123 | 2011. február 13. 18:18 | ||
Sziasztok. Tudna valaki az 1/350-es Bismarckhoz való fotomaratásról képet feltenni? | |||||
Laci | Adatlap | 434122 | 2011. február 13. 08:52 | ||
SImi! Ezt aláírom én is!Tuti,hogy 1:350-ben nehezebb a szegecselést kézzel kidolgozni,és még sok mást is!Én ezért is tisztellek,mert Te ezt véghez tudod vinni,és profi minőségben.(Látva élőben a Hood csatacirkálódat írom ezt!) Ez a kb. 10.000 Ft-s összeg,a mai helyzetben tudod... De egy megszállott makettező a cél érdekében bármire képes.Én most vettem festéket a Bismarckhoz majd 4000-ért. Üdv! | |||||
Simi | Adatlap | 434121 | 2011. február 12. 22:49 | ||
Szia! A kitnek szerintem nincs elképesztő ára (50 USD, kb 10 ezer Ft; és ebben még maratás is van). Én a magam részéről nem kedvelem az üres felületű, részletszegény, "munkás" kiteket (mint pl az ősrégi Heller hajók). És vannak részletek, amiket 1/350-es méretarányban nehéz is "kézzel" szépen kivitelezni, pl a szegecselést. | |||||
Laci | Adatlap | 434120 | 2011. február 12. 21:34 | ||
SImi! Két dolgot fűznék hozzá.Az első az,hogy mivel dolgoztam fröccsöntő műhelyben,így tudom,hogy egy ennyire kidolgozott öntőformát írtó nehéz kidolgozni.(Mi tárcsás tipliket csináltunk,és egy ilyen szerszám kidolgozása több millióba került.)Tehát innen is lehet az elképesztő ára a kitnek. A másik pedig az lenne,hogy ha már ilyen szinten kidolgozzák a makettokat,akkor lassan már nekem sem kell saját kezűleg elkészíteni a Bismarckot (csak megvenni). Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 434119 | 2011. február 12. 13:20 | ||
Sziasztok www.modelwarships.com/reviews/index.html Ez a CAD-os (számítógépes) tervezés-kivitelezés csodákra képes! A Dragontól ez a Z-39 -es egy nyönyörűen részletgazdag darab! Különösen szép és egyedi: a parancsnoki torony (pl kábelek!), az első kémény (szegecselés!), a lövegtornyok (szegecselés!), a csónakok (belső szerkezet!) stb stb. Egyszerűen le vagyok döbbenve. Azért a Trumpi Z-25 -öse sokkal le van maradva minőségben (az árban sajnos nem). | |||||
Laci | Adatlap | 434118 | 2011. február 5. 21:30 | ||
BBalázs! Most feltetted a nagy költői kérdést!Én úgy tudom,hogy a repülő, a Kriegsmarine számára épült és ezért is van úszótalp rajta.Általában fedett hangárakhoz építették,de voltak szabadban elhelyezettek is.Elsőként az Admiral Graf Spee kapott ilyen repülőt és úgy tudom ez a hajó is a katapulthoz szerelve szállította.Tehát véleményem szerint az első szériás gépek még merev szárnyakkal,de a későbbiek pedig felhajtható szárnyakkal készültek.Ha nem így van javítsatok ki! Üdv! | |||||
BBalázs | Adatlap | 434117 | 2011. február 5. 15:02 | ||
Igen, ez tűnt nyilvánvalónak, de az Arado esetében erre még sosem gondoltam. A Revell 1:72-es kittjében nem kínálták azt a lehetőséget, hogy fel van hajtva a repülő szárnya, illetve fotót sem nagyon találtam felhajtott szárnyakkal. Lehet ez is naív kérdés, de az Aradok kivétel nélkül felhajtható szárnnyal készültek? | |||||
Laci | Adatlap | 434116 | 2011. február 5. 14:36 | ||
Szia BBalázs! Kezdeném a repülővel.Ezek felhajtható szárnyakkal épültek.Én ezt a repülőt már a katapulton épp felszállni kívánó pozícióban fogom elhelyezni.(Forgó propellerrel.)Készül majd még felhajtott szárnyakkal is repülő,amint épp a hangárban van. a Bismarckról pedig a véleményem a következő.Szép a kidolgozása,de mégis van egy-két olyan,ami mégis negatívumként hozható fel.Például gondolok itt a festetlen részekre,vagy éppen a radar ernyőre.Ott látszik,hogy nem körbehúzta a szálakat,hanem egyszerűen (az oldalán látszik) egy szűrőhálóból,vagy valami fém hálóból készítette el. Üdv! | |||||
BBalázs | Adatlap | 434115 | 2011. február 5. 14:07 | ||
Azt hiszem már szerepelt itt ez a link, de a Von der Tann igazi különlegesség. Ha már itt tartunk, Laci erről a Bismarckról mi a véleményed? www.kbismarck.org/forum/viewtopic.php | |||||
BBalázs | Adatlap | 434114 | 2011. február 5. 14:04 | ||
Lacikám! Ütősen néz ki! Egy dolog kelt bennem furcsa érzést, a repülő mérete: hogy fért ki a hangárajtón? | |||||
Laci | Adatlap | 434113 | 2011. február 5. 12:57 | ||
Laci | Adatlap | 434112 | 2011. február 4. 17:51 | ||
EDE! Tudod,azért megcsinálni 1:100-ban dolgokat,sokkal egyszerűbb,mint 3,5-ször kisebben.Inkább vállalom a kihívást,hogy magam készítsem el,minthogy már szinte megfoghatatlan alkatrészekkel bosszantsam magam. Ezért is nagy tisztelője vagyok SImi barátunknak! Üdv! | |||||
EDE | Adatlap | 434111 | 2011. február 1. 20:19 | ||
És a háztetô nem imbolyog! | |||||
Essex | Adatlap | 434110 | 2011. február 1. 09:23 | ||
Ahhoz, hogy a létrán fel tudjanak menni, mindenképpen kell mindkét oldalon valami kapaszkodó. Ez lehet a korlát tartóoszlopa - ez a leggyakoribb -, de ha nincs korlát, akkor is muszáj egy-egy rúdnak lenni mindkét oldalon. Esetünkben a szemből nézve jobb oldalon ez a rúd egy hosszában futó kapaszkodóban folytatódik, a bal oldalon meg csak a rúd van. Nézz meg bármilyen lapos háztetőre vezető létrát, ott is van mindkét oldalon valami hasonló. | |||||
EDE | Adatlap | 434109 | 2011. január 31. 21:00 | ||
Laci! Nem semmi arc vagy! Makettet feljavítani nincs türelmed, ezért építesz magad egyet! :) Tavaly, amikor a Debrecenen volt a TIT kiállítása, egy öreg fikázta a kitből készült hajókat. Hát hallja szavad! Egyébként a PoW-on "karámot" én is először félrenéztem, aztán azt mondtam magamban, SImi mester nem tévedhet, és lám tényleg az egyik oldalon két drót fut, a másik pőre. Az a rúd meg nyilván azért van ott, hogy a létráról könnyebben fel lehessen kászálódni. Egy biztos, erős hullámzásban nem lennék a közelében, még felnyársalna! A későbbi fotókon az osztály többi tagján mintha nem lenne ott. | |||||
Laci | Adatlap | 434108 | 2011. január 29. 12:36 | ||
SImi! Tényleg!Igazad van!Nem is figyeltem ezt rajta.Mentségemre szóljon,hogy én nem értek ehhez a hajóhoz -legfeljebb csak a hajóosztályba bírnám besorolni- és így elsiklottam rajta. Viszont nem kötekedés képpen,de akkor ha egy sor "korlát" elég,akkor minek a másik oldalára egy szál rúd? Érdekesek az angolok! Viszont nagyon jók lettek a tornyok!(Nekem ehhez -maketteket kidolgozni- nincs türelmem.) Üdv! | |||||
Simi | Adatlap | 434107 | 2011. január 29. 11:34 | ||
Laci! Ha megnézed a mellékelt archiv fotót, ugyan azt fogod látni... A "két rúd"-nak valószínűleg az a szerepe, hogy az alatta levő létráról/-ra biztonságosan lehessen közlekedni. Azt viszont elégségesnek látták, hogy csak az egyik rudat kössék össze (két kötéllel) a korláttal. Szóval én csak lemásoltam. | |||||
Laci | Adatlap | 434106 | 2011. január 29. 11:05 | ||
SImi! A "11"-s képnél azt vettem észre,hogy a torony tetején a két cső között van két rúd.Na most az egyik -bal- oldalin van is korlát? kihúzva.A jobb oldalin nincs.Miért van ez így?vagy még nincs kész? Érted mire gondolok? Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 434105 | 2011. január 28. 14:19 | ||
SImi | Adatlap | 434104 | 2011. január 28. 14:10 | ||
Sziasztok hajósok! Végre elkészültem a fő lövegtornyokkal. Itt a képeken csak a "B" és az "Y" tornyokat mutatom be, mert ezek a legizgalmasabbak. Az "A" gyakorlatilag olyan, mint az "Y", csak nincs rajta hátul korlát és az UP védőlemezek. Most már a parancsnoki torony összeállítása a következő állomás. Ha minden jól megy, talán egy hét múlva arról is teszek fel képeket. | |||||
Laci | Adatlap | 434103 | 2011. január 28. 08:09 | ||
SImi! A hozzászólásodban benne van a válasz is!Mivel a németek megőrülnek a "Gulasch" levesért,ezért csakis az főhet benne.Már csak azt nem értem,hogy az hogy jön ki a csapból... Egyszer megkörnyékeztek a garázsunknál a "nevével azonos bőrű tolvajok",hogy van e egy kis fém hulladék.Mondom van,csak nem nekik való. Azóta feldaraboltam kisebb táblákra a rezet és felcuccoltam a zárt folyosónkba.Mostanában már inkább lefújni megyek a garázsba. Üdv! | |||||
Simi | Adatlap | 434102 | 2011. január 28. 00:08 | ||
Szerintem... az utolsó elötti képen a gulyáságyú látható. Vajon, mi fől most benne? Ez a rengeteg réz! Csak a környékbeli "szinesfém tolvajok" meg ne tudják! | |||||
Laci | Adatlap | 434101 | 2011. január 27. 23:25 | ||
Laci | Adatlap | 434100 | 2011. január 26. 00:21 | ||
Őszintén?Lehetetlenség nincs,csak tehetetlenség!Feladja majd a leckét,de megoldom úgy éljek! Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 434099 | 2011. január 25. 23:18 | ||
Laci! Elnézegetem a képen azt a fényszórót... abból mit fogsz kihozni? | |||||
Laci | Adatlap | 434098 | 2011. január 25. 22:44 | ||
Sszabi | Adatlap | 434097 | 2011. január 25. 21:49 | ||
Tiszteletem! A segítségeteket szeretném kérni. Akinek megvannak az alábbi Haditechnika számok esetleg, és megválna tőlük, vagy megtenné nekem, hogy ezt a pár oldalt beszkenneli és elküldi nekem mailben annak nagyon örülnék! Sajnos a Haditechnika netes archívumát már nem találtam meg, pedig hasznos lenne most, és annak idején bízva az állandóságában nem mentettem el ezeket...:( Sieche, Erwin F.: A megerősített TEGETTHOFF-osztályú csatahajók 35 cm-es ágyúi. Haditechnika 1997/1. 70-74. Horváth János: Az osztrák-magyar hajóhad rádiókészülékei. 1-2. rész. Haditechnika 1994/2. 57-60., 1994/3. 61-64. Ha tudna valaki segíteni annak előre is megköszönném! Üdv! Sszabi | |||||
SImi | Adatlap | 434096 | 2011. január 25. 20:58 | ||
Lucky és Joe1967! Köszönöm az infókat! Amikor lesz időm kisérletezni a forrasztással, ki fogom próbálni. | |||||
lucky | Adatlap | 434095 | 2011. január 25. 16:40 | ||
Forrasztóvizet így is lehet előállítani: sósavban feloldani kis cink( horgany) lemezt. Addig kell adagolni a lemezt míg pezseg a sósav. Sósavból a 20%-os előnyben. Forrasztás után érdemes szappanos ( mosóporos) vízben megmosni a művet, közömbösítés miatt. | |||||
joe1967 | Adatlap | 434094 | 2011. január 25. 07:36 | ||
Simi, ha nem találsz forrasztóvizet , helyette próbáld ki a RO 55 rozsdaoldót. Sárga literes kiszerelésben is kapható és szerintem ugyanolyan jó. | |||||
Laci | Adatlap | 434093 | 2011. január 25. 01:21 | ||
SImi! Egyszerűen forrasztóvíz a neve.Elvileg bármelyik villanyszerelő boltban lehet kapni,kivéve itt nálunk.Ugyanis nekem is rokonok hozzák Pestről.Azt hiszem a kép minden infóval ellát. A leírás szerint:Cink-klorid,Amm.-klorid (aktivizálható klórt tartalmazó vizes oldat 22,26%.) Az ár 1 éves,bár azóta nem sokat változhatott. Egy személyes kérdés: Te is szeretnél felhasználni rezet a hajódhoz? Tulajdonképpen én nem akarok észt osztani,ugyanis nem akarom szegény Hajókovácsot ezzel megbántani! Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 434092 | 2011. január 24. 23:48 | ||
Laci! Ez a forrsztóviz valami igazi varázsszer lehet. Mi a neve és hol lehet kapni? | |||||
Laci | Adatlap | 434091 | 2011. január 24. 20:12 | ||
SImi! Köszi az elismerő szavakat!Próbálom a lehető legjobban kidolgozni.Én egy un. forrasztóvizet használok,amit injekciós fecskendőből -vékony injekciós tűvel- csöppentek a forrasztandó felületre.Ez megfolyasztja a cint és kitűnően megforrasztja a réz drótot.Gyönyörűen "ráfut".Különben,meg -tapasztalatom szerint az eddig forrasztott rézhuzalok között- az 1mm vastagságú huzalig álomszerűen,viszont az 1,5mm-t és az fölött már nehezebben akarja. Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 434090 | 2011. január 24. 17:48 | ||
Így már világos! Nagyon precíz! Nem nehéz a 0.3-as drótokat forrasztani? | |||||
Laci | Adatlap | 434089 | 2011. január 24. 15:30 | ||
SImi! Ja értem akkor!Nem egyre gondoltunk. A korlátok 0,3mm-s drótból vannak.A főfedélzet láncait elvileg már megrendeltük,(kb. 2 éve)de még mindig semmi hír róla.Azoknak is 0,3mm átmérőjűnek kell lennie,jobban mondva a láncszem hosszának. A kapaszkodó fölötti rész nyitott,semmilyen ajtó nincs rajta.A kép beállítása miatt nem is látszott ez a rész,de most kárpótoltam. Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 434088 | 2011. január 24. 13:00 | ||
Laci! A korlátokat én általánoságban értettem, te meg erre az adott helyre gondoltál. Különben abszolut szép lett. Én is pont így csináltam volna, legfeljebb ragasztásos technikával. Különben milyen átmérőjű a drót, amit használtál? Csak egy apró megjegyzés: a kapaszodó fölötti rész nincs kinyitva, hogy a felmászó ember beférjen? A főfedélzeten a lánckorlátot hogyan tervezed elkészíteni? | |||||
Jutas | Adatlap | 434087 | 2011. január 24. 10:42 | ||
Laci | Adatlap | 434086 | 2011. január 24. 10:26 | ||
SImi! Itt van az ígért kép a korlátról.(Tettem fel még a kábelezésről is a másik oldalról.)Úgy kezdtem el,hogy először a tartókat raktam körbe.Majd csináltam 3 különböző méretű karikát,és lentről (a kisebbik átmérőjűvel) kezdtem,majd úgy haladtam felfelé a szélesedő rész felé.Így lentről fölfelé könnyebb a forrasztás. Ezt a rézműves szakmát Hajókovács barátunknak köszönhetem! Üdv! | |||||
EDE | Adatlap | 434085 | 2011. január 23. 20:13 | ||
Urak! Ha valaki a WEM-tôl mostanában rendel fotomaratást, beszállnék. Foglalkozgatok a Franklinnel. Van mit igazítgatni. | |||||
lucky | Adatlap | 434084 | 2011. január 23. 15:45 | ||
Jutas! A mi Simi-nk itt Zsolt75 névvel fut. Szűcsünk meg Asheron, v Csónakos néven. SImi! Egy Pelikánnal már kapcsolatban vagy..:) | |||||
SImi | Adatlap | 434083 | 2011. január 23. 15:11 | ||
Mivel a pelikánokkal eleddig még nem kerültem kapcsolatba, úgy akkor az a "Pelikános Simi" nem én vagyok. Üdv! | |||||
SImi | Adatlap | 434082 | 2011. január 23. 15:09 | ||
Laci! Lehet, nehéz napom van ma, mert nem nagyon értem, hogy hogyan is fogod elkészíteni a korlátot... pl már az se értem, hogy "felfelé szélesedik", meg ezt se "a karikákat nem forrasztom össze,mert nem bírnám ráhúzni a tartóira". Talán a képekből majd megértem. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |