<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Sszabi1 | Adatlap | 434168 | 2011. február 25. 07:35 | ||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434167 | 2011. február 25. 00:13 | ||||||||||||||
EDE, tetszik a poén! Simi, elhozom mindkettőt, esetleg, ha felkérnek zsűrizni, kiteszem a "zsűri munkái" részre. Nemsokára felteszek képeket a kisebb alkaltrészekről is, ha érdekel titeket. A csónakok elkészítése volt a legnagyobb munka: kimartam a műgyanta testeket, hogy csak egy héj maradt, majd a belső fehérre festése után beraktam a "padlót" húzott szálból, vagy rácsot díszszalagból (copyright by Simi)majd néhány bordát, majd egyenként a padokat, aztán az oldalakat magasítottam meg, kívülről felragaszottam oldalra dörtzsfát, alulra gerincet, hátra kormánylapátot, mindezt tízszer, plusz egy gőzcsónak, amibe kazán és gőzgép készült. P.Gy. | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434166 | 2011. február 24. 16:52 | ||||||||||||||
Gyuri, SImi! Azért a zsűri már csak észre veszi! | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434165 | 2011. február 23. 22:12 | ||||||||||||||
Gyuri! Sajnos meg kell, hogy értsem: sokan nem tudják értékelni a kis léptékű maketteket - néha még a zsűri sem. Versenyeken többször tapasztaltam, hogy a 600-as és 700-as hajókat meg se látják, csak a nagy "csónakokat". Emlékszem, hogy néhány éve egy osztrák bácsi hozott egy 1/350-es Tirpitz diorámát. Kisebb csődület támadt egyből, pedig elég gyenge volt a minősége. És dijnyertes diorámát elhozod-e? | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434164 | 2011. február 23. 21:42 | ||||||||||||||
Gyuri! Látszik, hogy nálad nem a Zenta cirkálóval kezdődött... Bocs, de ezt a poént nem tudtam kihagyni. | |||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434163 | 2011. február 23. 10:07 | ||||||||||||||
Simi, nem nevezek be vele, túl kicsi. Zaran, ez a WSW cég 1:700-as műgyanta kitje, nagyon szép, de azért volt mit feljavítani rajta, pl. vízvetők az ablakok fölé, híd és egyéb felépítmények áttört ablakokkal, saját építésű felszereléssel(kompasz, kormánykerék, fényszórók, stb.), részben nyitott ajtókkal, 9 extra szellőzőkürtő, 11 gyakorlatilag saját építésű csónak, teljesen saját építésű árbocok és fegyverzet, meg ami most nem jut szembe... Kovács Péter 1:100-as rajza alapján javítottam fel, de számos, a rajzon nem szereplő részlet is rajta lesz. P.Gy. | |||||||||||||||||
zaran | Adatlap | 434162 | 2011. február 23. 08:15 | ||||||||||||||
Szervusz zs180. Sajt készítésű a Zenta vagy volt valami ami alapján összeraktad? Hiába a 700-as méret, egyszerűen lélegzet elállító a hölgyike :) Am véget ért a hajóépítő karierem :S Menyasszonyommal benéztünk egy játék boltba. Én makettekhez, ő plüssökhöz tartott. Hittem én. Odajött makettekhez és meglátta a Revell 1:1200-as hajóit. Mindet akarta :S Mindet szorongatta :S Iowa, Duke of York, Gneisenau, Enterprise, Bismarck :S Végül megállapodott a Gneisenaun, hogy azt veszi meg és rakja össze :S Jajj, nekem, ha asszony nagyobbakba kezd. Ha veszek hajót és ő rakja össze, nekem végem lesz, ha nem építhetek :( | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434161 | 2011. február 22. 23:41 | ||||||||||||||
Gyuri! Akkor neked is bőven meg lesz a melód Móvárig. Az a hágókötélzet különösen is jó munkának ígérkezik... szerintem te azt nagyon fogod élvezni - ahogy ismerlek. Ez a vakus kép szerintem még jobb is, mint az előző! Nagyon látványos lesz - kicsi méretei ellenére. Be is fogod nevezni a versenyre? Különben köszönöm ezt a két képet, most egy kicsit én is össze fogom magam kapni. Ha elkészülök a toronnyal, én is teszek fel néhány képet. | |||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434160 | 2011. február 22. 22:57 | ||||||||||||||
Simi,köszönöm! Remélem Móváron megmutathatjuk egymásnak az újdonságokat - amit eddig a PoW-ből láttam, első osztályú! Nekem is még sok finomság van hátra a festésből, aztán következnek a korlátok, kötélzet - régi vitorlás stílusban csarnakkötelek hágószálakkal! - majd a legénység, végül a saját készítésű művíz, úgyhogy van még rajta meló. Itt egy másik kép, vakus, de jobban visszaadja a színeket. P.Gy. | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434159 | 2011. február 22. 21:54 | ||||||||||||||
Szia! Akkor - zalaias kifejezéssel élve - "írigy-öllek"! (Egyszerű emberektől hallottam és szerintem nagyon találó.) A PoW -en még nincs is minden lefesteve, igaz ez már nem több, mint kb 5%. Csak a finomítás is nagyon sok időt vesz igénybe pl a "panellezés", a feketével való körbefolyatás, a részletek kiemelése. Ezt vízfestékkel követem el, mert azt szépen, könnyen lehet utólag korrigálni. Most a Pom-Pom-ok festésének végső fázisánál tartok. Ha ezzel végzek, gyakorlatilag kész a parancsnoki torony. A művíz saját applikáció lesz? | |||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434158 | 2011. február 22. 18:05 | ||||||||||||||
Akkor bocs, hogy félrevezettelek. Úgy emlékeztem, árulnak 700-ban is. Biztos a lövegcsövek rémlettek. | |||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434157 | 2011. február 22. 15:15 | ||||||||||||||
Kedves Simi! Minden kész van, minden le van már festve valamennyire, és igen, lesz víz is alatta, bár ő egyedül fog úszni. P.Gy. | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434156 | 2011. február 22. 14:39 | ||||||||||||||
Kedves zs180! Akkor ez szó szerint egy arasznyi hajócska, és a fotó nagyon igazságtalanúl nagyítja fel. Ha jól értem, a "cullangok" is készen vannak: fegyverzet, árbocok, csónakok stb és már csak a festés van vissza? Ami eddig elkészült, az nagyon szép. Dioráma lesz? | |||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434155 | 2011. február 22. 00:59 | ||||||||||||||
xxx | Adatlap | 434154 | 2011. február 21. 20:47 | ||||||||||||||
Megnéztem a honlapjukat, de csak 1:350 és 1:200 méretarányban találtam. | |||||||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434153 | 2011. február 21. 18:27 | ||||||||||||||
Vagy HADvezérnél (had.hu) az RB-s cuccok között is találsz és rendelhetsz. | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434152 | 2011. február 20. 21:34 | ||||||||||||||
Üdv Hajósok! Mint már korábban írtam,kész van a főhangár,és így csinálhatom a következő részt. Nos szombat,vasárnap ennyire jutottam,és mivel meglátásom szerint elég jó teljesítmény a két naphoz képest,így azt gondoltam,hogy megosztom veletek! Üdv! | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434151 | 2011. február 20. 20:20 | ||||||||||||||
www.startmodell.hu/makcentrum_frameset.php Itt rendelhetsz Eduardot, vagy Abert. Persze vannak jobbak is. | |||||||||||||||||
xxx | Adatlap | 434150 | 2011. február 20. 19:25 | ||||||||||||||
Sziasztok! Egy olyan kérdésem lenne, hogy Budapesten hol lehet 1:700 hajókorlátot beszerezni? Nem akarok külföldről rendelni. | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434149 | 2011. február 19. 17:04 | ||||||||||||||
dcsabesz | Adatlap | 434148 | 2011. február 18. 20:32 | ||||||||||||||
Szia Laci! Néha az az érzésem mintha Te jártál volna a Bismarck-on. :-) | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434147 | 2011. február 17. 20:06 | ||||||||||||||
Végre az ezer éves Hasegawa Kaga mellett áprilistól vadiúj a Fujimitől! | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434146 | 2011. február 17. 18:58 | ||||||||||||||
SImi! A címet elküldtem mailen.Azt hiszem ez az "írígség" kölcsönös,de a lehető legjobb értelemben! Köszi! Üdv! | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434145 | 2011. február 17. 15:39 | ||||||||||||||
Persze, nagyon szivesen! Csak a pontos címedet küldd el, légyszi. Különben a hangár gyönyörű lett, "ha az írígség nem volna bűn..." | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434144 | 2011. február 17. 14:18 | ||||||||||||||
SImi! Olyan kérdéssel fordulok feléd,hogy tudsz e akkor nekem 0,5mm-s lyukasztót csinálni sztirolhoz? Köszi a segítséged! Amúgy meg kész lett a hangár,úgyhogy mehetek egy szinttel lejjebb. Üdv! | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434143 | 2011. február 17. 09:18 | ||||||||||||||
SImi,EDE! Köszönöm a segítségetek! A következő problémákat tapasztaltam még anno lakkozás terén.Ezért is vonakodom kicsit. A lényeg az,hogy ha túl híg,akkor megfolyik,ha kevés a nyomás,akkor köpköd.Mivel pont olyan résznél járok,ahol a fújandó felület két színből áll (antracit szürke -amit épp lakkozni kellene- és világos szürke,ami már lakkozva van),attól félek,hogy az egyiket elrontom,vagy a másikat javítom. Valahogy mégis megoldom! Üdv! | |||||||||||||||||
SSZABI | Adatlap | 434142 | 2011. február 17. 07:33 | ||||||||||||||
Ede, pontosan ebben a sorrendben képzeltem el a dolgot:) Valójában azért ha nagyon meg akarja valaki építeni ezeket a szépségeket, akkor ott vannak végül is a papírmakettek is. A Tegetthoff-ból kiindulva azonban talán még melósabb egy ilyet szépen megcsinálni, mint a műanyag társait,én most nagyon szenvedek a hajótesttel. Kitaláltam, hogy a hajófeneket borító "lemezeket" ill. a közöttük lévő kis hézagokat tömítem, majd lefestem. Na ezt szépen megcsináltam, mikor kiderült, hogy a vízvonal feletti oldalfalak sem illeszkednek megfelelően, szóval ezeket is elkezdtem tömítgetni + a felső falakat az aljával.Aztán addig addig forgattam a kezemben a hajót, míg fel nem tűnt, hogy a kazamaták teteje 4 helyen oldalanként behullámosodot... Persze azon már régen túltettem magam, hibásak voltak a váz és a fedélzet méretei ezért a tatrész kialakítása némileg eltér az eredetitől, de mostmár nem tudok mit csinálni vele... Igaz nem ide tartozó téma, de hasonló gondjaim vannak az óceánjárós fronton is. Ott az a sok szép század eleji hajó...(persze papírból ezek egy része is megvan) | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434141 | 2011. február 16. 23:05 | ||||||||||||||
A nemzeti indíttatást sokszor felűlírják a piszkos anyagiak... | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434140 | 2011. február 16. 23:03 | ||||||||||||||
Laci! Valóban, a lakkozás sokkal trükkösebb, mint a festés. Két alapvető probléma szokott fellépni: 1.a nem megfelelő higítás (ha túl hígítod, az se jó; ha kevéssé, az is gond. A leírtakból inkább úgy tűnik, hogy nem elég híg a lakk. Ha létezik saját higítója, vedd meg, és azzal higítsd, mert az a tuti.) 2. a nem megfelelő nyomás és düzni; mindkettőből nagyobb kell. Különösen a jóval nagyobb nyomás a lényeges. EDE barátom után szólva, végezz próbafújást. Ha minden OK, csak akkor állj neki a hajónak. "Üdv!" | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434139 | 2011. február 16. 22:36 | ||||||||||||||
Szabi! Derflinger, Lützow, Seydlitz? Pl. a Revell nemzeti indíttatásból megpróbálhatná. | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434138 | 2011. február 16. 22:31 | ||||||||||||||
Laci! A lakkozás nem mindig egyszerű probléma. Én a helyedben próbafújást végeznék több vékony rétegben egy próbafelületre, hátha jó a szórás. Matt, vagy selyemfényű lakkot felkenni szépen ecsettel elég rizikós. | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434137 | 2011. február 15. 18:36 | ||||||||||||||
Szia Csatahajós! Köszönöm, amit az I.VH-s amerikai csatahajókról írtál. River Plate: a korai háborús filmek tipikus példánya, amely az egész ütközetet olyan jópofa, néha majdnem hogy vicces kalandként mutatja be. A Graf Spee-n fogvatartottak is majdnem végig nevetgélnek benne. Persze azért érdemes megnézni, ha másért nem, a hajókért biztosan. A kérdésem tehát: valóban felhúzhattak a csatára 4 db nagyméretű White Ensign-t egy hajóra? Ezt kicsit nehezen akarom elhinni. (Egy tiszt meg is jegyzi a hídon, hogy "szépen felöltözött.") | |||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 434136 | 2011. február 15. 18:15 | ||||||||||||||
Szia Simi! Csatában valóban nem voltak az amerikai hajók, de harci bevetéseken nagyon is (Vera Cruz, Mexikónál pl tűztámogatást nyújtottak), egy teljes csatahajó kötelék állt a Grand Fleet mellett a háború második felében arra az esetre, ha a németek ismét próbálkoznának. Szerintem az I Vh-s amcsi csatahajó makettek hiánya inkább arra vezethető vissza, hogy a pár korai egységet leszámítva (6 hajó) mind túlélt egészen a II Vh-ig és inkább a későbbi formájukban, változatukban ismertek a modellezők körében. Szóval nagyon is ott vannak, csak kicsit másképpen. River Plate: az Exetert a Jamaica (Colony osztály) játszotta, az Achillest a Sheffield (Town/Southampton osztály,az a Sheffield amely a Bismarck akcióban is ott volt). | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434135 | 2011. február 15. 17:04 | ||||||||||||||
Az utolsó mondatnál véletlenűl lemaradt a kérdőjel... | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434134 | 2011. február 15. 14:28 | ||||||||||||||
Az az igazság, annyira nem vagyok szakértője az I.VH-s amerikai csatahajóknak. Tudomásom szerint nem igazán láttak háborús bevetést. Vagy tévednék? Az viszont tény, hogy makett/modelként nem sokat láttam még neten se. Ebből gondoltam, hogy nem olyan népszerűek ott, mint a II.VH-s hajók (ld Iowa osztály, hordozók, különböző cirkálók stb stb). Más: a múltkor sikeresen letöltöttem a River Plate-i csatáról szóló 1956-os filmet. Ha jól sejtem, a Graf Spee-t leszámítva, a hajók eredetiek (Ajax, Achilles, Exeter). A csata elején elhangzik: "Nézze, ők is kitűzték a harci zászlókat (helyesen: lobogókat)!" A felvételen talán az Ajax látható, ahogy mindkét árbocon 2-2 (összesen tehát 4!) nagy méretű White Ensign lobog! Ez igaz lehet, hogy ennyi lobogót felvontak ilyenkor! | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434133 | 2011. február 15. 13:08 | ||||||||||||||
Üdv Emberek! Olyan problémával fordulok hozzátok,hogy vettem festéket,konkrétan selyemfényűt.A probléma ott kezdődött,mikor alapos összerázás után szépen kifestettem a fedélzetet és száradás után inkább fényes lett,mint selyem.Vettem matt lakkot szórófestékben,de azzal meg az a baj,hogy (tapasztalat alapján írom) hol matt hol fényes.Szóval azzal nem merek fújkálni.Kérdés lehet e kapni ecsetes kivitelben matt lakkot?Mennyire befolyásolják a későbbiekben az időjárás viszontagságai? Köszönöm a segítséget! Üdv! | |||||||||||||||||
csatahajós | Adatlap | 434132 | 2011. február 15. 10:33 | ||||||||||||||
"Az amcsik pedig - úgy tűnik - nem nagyon érdeklődnek az I.VH-s dreadnought-ok iránt; lehet azért, mert az övéik többnyire nem voltak olyan szépek és jól sikerültek, mint a német és brit kollégáik és nem is igazán fűződik semmilyen nagy haditett hozzájuk... " A szép szubjektív, de a nem voltak olyan jól sikerültekkel vitatkoznék :). A Wyoming osztálytól kezdve a vízrebocsátásukkor mindig az aktuális legnagyobb csatahajók voltak és bizony tűzerőben sem keleltt szégenykezniük, páncélzatban meg még kevésbé. Persze óriási különbségek nicnsenek... | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434131 | 2011. február 14. 23:53 | ||||||||||||||
Sajnos leginkább az amerikai piac kegyeit keresi a legtöbb makettgyártó. Ez a Z-39 -es is annak köszönhető, hogy az amik kezére került a II.VH. végén és valamennyit ők is használták (lehet, nem túl sokat). Az amcsik pedig - úgy tűnik - nem nagyon érdeklődnek az I.VH-s dreadnought-ok iránt; lehet azért, mert az övéik többnyire nem voltak olyan szépek és jól sikerültek, mint a német és brit kollégáik és nem is igazán fűződik semmilyen nagy haditett hozzájuk... (Horváth Zoli barátunk szerint egyenesen a brit szakemberektől tanulták el igazán az I.VH. alatt a csatahajó-építés mikéntjét.) | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434130 | 2011. február 14. 23:42 | ||||||||||||||
Azt ugye látod, hogy kettő az nem ugyan az a maratás: az egyik Gold Medal Molels, a másik pedig Eduard (a kisebb képes). | |||||||||||||||||
Jutas | Adatlap | 434129 | 2011. február 14. 22:05 | ||||||||||||||
Sszabi | Adatlap | 434128 | 2011. február 14. 20:46 | ||||||||||||||
Csak a témaválasztásban lehetne kicsit jobban újítani...kicsivel több század eleji csatahajó esetleg... 1-2 német dreadnought-ot el tudnék viselni azért (az icm hajóin kívül). | |||||||||||||||||
EDE | Adatlap | 434127 | 2011. február 14. 20:37 | ||||||||||||||
Úgy néz ki, most a Dragon a király, bár a legújabb Tamiyák se tűnnek rossznak. Volt alkalmam betekinteni a Dragon Buchanan-jébe, gyönyörű a kidolgozása, bár abban a készletben fotomaratás még nincs. | |||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434126 | 2011. február 14. 00:04 | ||||||||||||||
Jutas | Adatlap | 434125 | 2011. február 13. 20:12 | ||||||||||||||
Köszi. Nagyobbra gondoltam. | |||||||||||||||||
Atis | Adatlap | 434124 | 2011. február 13. 19:29 | ||||||||||||||
Jutas | Adatlap | 434123 | 2011. február 13. 18:18 | ||||||||||||||
Sziasztok. Tudna valaki az 1/350-es Bismarckhoz való fotomaratásról képet feltenni? | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434122 | 2011. február 13. 08:52 | ||||||||||||||
SImi! Ezt aláírom én is!Tuti,hogy 1:350-ben nehezebb a szegecselést kézzel kidolgozni,és még sok mást is!Én ezért is tisztellek,mert Te ezt véghez tudod vinni,és profi minőségben.(Látva élőben a Hood csatacirkálódat írom ezt!) Ez a kb. 10.000 Ft-s összeg,a mai helyzetben tudod... De egy megszállott makettező a cél érdekében bármire képes.Én most vettem festéket a Bismarckhoz majd 4000-ért. Üdv! | |||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 434121 | 2011. február 12. 22:49 | ||||||||||||||
Szia! A kitnek szerintem nincs elképesztő ára (50 USD, kb 10 ezer Ft; és ebben még maratás is van). Én a magam részéről nem kedvelem az üres felületű, részletszegény, "munkás" kiteket (mint pl az ősrégi Heller hajók). És vannak részletek, amiket 1/350-es méretarányban nehéz is "kézzel" szépen kivitelezni, pl a szegecselést. | |||||||||||||||||
Laci | Adatlap | 434120 | 2011. február 12. 21:34 | ||||||||||||||
SImi! Két dolgot fűznék hozzá.Az első az,hogy mivel dolgoztam fröccsöntő műhelyben,így tudom,hogy egy ennyire kidolgozott öntőformát írtó nehéz kidolgozni.(Mi tárcsás tipliket csináltunk,és egy ilyen szerszám kidolgozása több millióba került.)Tehát innen is lehet az elképesztő ára a kitnek. A másik pedig az lenne,hogy ha már ilyen szinten kidolgozzák a makettokat,akkor lassan már nekem sem kell saját kezűleg elkészíteni a Bismarckot (csak megvenni). Üdv! | |||||||||||||||||
SImi | Adatlap | 434119 | 2011. február 12. 13:20 | ||||||||||||||
Sziasztok www.modelwarships.com/reviews/index.html Ez a CAD-os (számítógépes) tervezés-kivitelezés csodákra képes! A Dragontól ez a Z-39 -es egy nyönyörűen részletgazdag darab! Különösen szép és egyedi: a parancsnoki torony (pl kábelek!), az első kémény (szegecselés!), a lövegtornyok (szegecselés!), a csónakok (belső szerkezet!) stb stb. Egyszerűen le vagyok döbbenve. Azért a Trumpi Z-25 -öse sokkal le van maradva minőségben (az árban sajnos nem). |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Gondolom azért csődültek oda a Tirpitz-hez, mert abból láttak valamit. Mert valljuk be őszintén, ezek a szép kis 1/700-as hajók a fényképeken mutatnak igazán, ha a kiállításon nem tudok közel hajolni hozzájuk, akkor szinte semmit se látok a részletekből. Félreértés ne essék, nem leszólni akarom a kis méretarányt, de mindenképpen vannak hátrányai. Igaz a kis méretből származó nehézségekre György kolléga állandóan rácáfol, de hasonló kerekedett szemekkel figyelem Jim Baumann mesterműveit...:) Ha én egyszer a nagyobbakat így meg tudnám csinálni...