/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
zs180 434369 2011. április 18. 12:10
Válasz erre
eleje
eleje

Kedves hajósok!
Mindenkinek gratulálok, aki helyezést ért el, vagy egyáltalán kilátogatott Móvárra. űkevés hajó volt, de közöttük volt jónéhány igazán szép munka. Sajnos otthagytam a Zrinyi dobozfedelemet, azt hiszem, ez már nem kerül elő.
Köszönöm a sok dícséretet, igazán inspiráló, úgyhogy mikor hazajöttem, folytattam a Zentát - szeretnék végre elkészülni vele. Az előárboc környéke majdnem kész, íme egy kép.
Varjúbácsi 434368 2011. április 18. 12:01
Válasz erre
Regal 434367 2011. április 18. 10:42
Válasz erre
Sziasztok!

A véleményetkre lennék kiváncsi: most vettem egy 1/350-es Bismarck-ot (Tamiya). Szerintetek milyen fotómaratással érdemes feldobni, illetve hol lehetne beszerezni.
Köszönöm előre is a tanácsokat.
Üdvözlettel,
Regal
Simi 434366 2011. április 18. 00:08
Válasz erre
Laci!
Ha feszes kötélzetet akarsz, akkor rugalmas, azaz nyújtható anyagból kell elkészíteni. Az a lényeg, hogy egy kicsit a felragasztáskor meg kell nyújtani. Nekem van ilyen anyagom, esetleg el is küldhetem neked, de lehet, hogy nem elég az egész hajóhoz. Hobby boltokban érdemes ilyet keresni. Persze, megcsinálom neked azt a lyukasztót, nem nagy ügy.
Laci 434365 2011. április 17. 22:43
Válasz erre
Simi!
Erről lemaradtam...De azért köszi!
Kérdés!
Kötélzettel kapcsolatban a következő lenne.Nálam a kötélzet úgy alakult,hogy az elsők szép feszesek lettek.Aztán a többi szépen elhúzta a jókat,és maglazult.Utólag korrigáltam,de hogy lehet ezt szépen elsőre mindet feszesre építeni?
Úgy elcsodálkozom sokszor rajtatok,hogy Ti milyen szépen megoldjátok ezt a problémát.
Ja igen!A lyukasztót (0,5mm) megcsinálod nekem,ha szakítasz rá egy fölösleges időt?
Köszi!
Üdv!
Simi 434364 2011. április 17. 14:18
Válasz erre
Az "airbrush" igazából minden sürített levegővel működő festékszóró neve - tudtommal. De te valószínűleg olyan 0.3-0.5 -ös düznivel rendelkező szórópisztolyt keresel. Hát tegnap Móváron volt felhozatal belőlük rendesen. Én Triplex-et használok vagy 4 éve és nagyon meg vagyok vele elégedve. Egyszerű a szerkezete és könnyű kipucolni. Ebből is árultak bőven ott a börzén; az ára kb 15 ezer Ft. Ha pl tegnap szólsz, már meg is vettem volna neked, de sajnos ma már múlt idő...
Laci 434363 2011. április 17. 08:20
Válasz erre
Üdv hajósok!
Ti jobban járatosok vagytok benne,mint én,ezért hozzátok fordulok segítségért!Az az igazság,hogy a Bismarck tatfelépítményén festeném fel a balti csíkokat.Viszont hiába maszkolom körbe,ha ecsettel festeném le -valljuk be,undorító csíkos lenne.Tehát megoldásként az airbrush festékszóróra gondoltam,csak az a baj,hogy még soha nem dolgoztam ilyennel.Tudnátok segíteni,hogy hol lehet ilyet beszerezni,és milyet érdemes erre a célra venni (na és kb. mennyi az ára)?
Köszönöm a segítségetek!
Üdv és további szép napot mindenkinek!
Batka 434362 2011. április 17. 07:40
Válasz erre
Tegnap láttam én is a Zentát és végre SImi hajóit is élőben.
Mit mondjak, lenyűgözőek.

Csak én szomorkodom,hogy kevés hajó volt?
Simi 434361 2011. április 16. 23:34
Válasz erre
Ma volt szerencsém élőben is látni a Zentát! Engem különösen is lenyűgözött a kötélzet! Komolyan mondom, a pók se tudna vékonyabbat szőni... Nagyon szép és nagyon miniatűr hajó. Le a kalappal!
Tommy 434360 2011. április 16. 21:59
Válasz erre
Tényleg szép. Bárcsak az én Szent Istvánom is így sikerülne. majd egyszer... évek múlva... ezzel a sebességgel ahogyan csinálom.
laceesan 434359 2011. április 16. 09:13
Válasz erre
Laci 434358 2011. április 16. 09:01
Válasz erre
Szia Batka!
Sajnos nem!De megnyugtatlak,csak azért is nem,mert 2 fő probléma áll fenn.Egyik az,hogy nincs kocsi,amivel el tudnám vinni,a másik pedig az,hogy az nekem messze van innen Mezőtúrtól.Így csak Szolnok az egyetlen,ahová el tudnám vinni.De amint lesz megfelelő autóm,akkor esetleg elviszem messzebbre is ha nagyon kell.

PÉBÉ és Laceesan!
Az általatok segített zászlókból a következőre jutottam.Mivel 1941 május 5 az általam kiszemelt állapot (és ez a festés nem is változott a május 18-ig való kifutásához),azért arra gondoltam,hogy a következő zászlókat teszem fel:
"X":rakodás leáll és figyeld a következő utasításaimat
"P":a hajó kifut,mindenki a fedélzetre
"D":nehezen manőverezem
"Z":vontatást igénylek
"Y":hajót látási távolságban követni
"H":pilóta van a hajón
Hogy hülyeséget ne kövessek el,előtte még azért tanulmányozom a kifutás pontos idejét,és lezajlását.
Üdv!
Batka 434357 2011. április 16. 08:46
Válasz erre
Laci!

Az előzmények ellenére láthatjuk a Bismarckodat a hétvégén?
Laci 434356 2011. április 16. 08:40
Válasz erre
Zs180!
Hogy a fenébe tudod ilyen szép feszesre megcsinálni a kötélzetet ekkora méretben?Eláll a lélegzetem.Nagyon f@sza!
Üdv!
zs180 434355 2011. április 16. 01:56
Válasz erre
majdnem kész
majdnem kész

Azoknak, akik nem lesznek ott Móváron.
Sajnos nem lett kész, a kötélzet kb. 35%-a és néhány egyéb részlet még hiányzik, de azért már mutat valamit..
Laci 434354 2011. április 16. 00:44
Válasz erre
BÉPÉ és Laceesan!
Köszi szépen!Tulajdonképp,nem ismertem a zászlók jelentését,csak az "ábécé" betűit!Mivel itt mellékelték a jelentését is,így már tudom melyik mit jelent,és tudok miből válogatni!
Köszi!
Üdv!
Batka 434353 2011. április 15. 10:14
Válasz erre
Sziasztok!

Aki esetleg még nem ismeri, egy nagyon jó step-by-step a víz elkészítéséhez:
www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php
Sszabi 434352 2011. április 15. 07:01
Válasz erre
Köszönöm a választ! El is mentettem szépen :)
zs180 434351 2011. április 15. 00:49
Válasz erre
A víz Jim Baumann módszere szerint készült: a fa alapra párhuzamos, kicsit rézsutosan elhelyezett, félig lecsiszolt fogpiszkálókat ragasztottam egymástól nem egyenlő távolságra. Az akvarellpapírt pillanatragasztóval ráragasztottam az alapra: a fogpiszkálók emelik ki a hullámtarajokat - közöttük a papírt az alaphoz nyomtam.
A hajót ezután az alapra fogattam csavarokkal, körberajzoltam és kivágtam a papírt a körvonalának megfelelő területen. Vallejo művizet kentem a papírra a hajó által keltett hullámoknak megfelelően. Feketével alapoztam, majd sok réteg, kicsit különböző árnyalatú akril kéket, kékeszöldet fújtam az alapra egyre finomabban ködölve. Egy réteg csillogó lakk (spray) következett, majd a fehér hullámtarajokat festettem ki ecsettel, különféle mértekben higyított akrillal, végül lefújtam az egészet egy újabb réteg csillogó lakkal. Most szárad.
Sszabi 434350 2011. április 14. 18:43
Válasz erre
Fúúú de jól néznek ki:)
Röviden leírnád nekem, hogy hogyan csináltad a vizet? (lehet, hogy volt már róla szó, akkor elnézést)
zs180 434349 2011. április 14. 17:38
Válasz erre
víz 3
víz 3

Na, így már jobb... (mármint a víz)
hinarfarki 434348 2011. április 14. 10:17
Válasz erre
szia érdeklödöm ,hogy az indinapolist mar eladtad? ui
BÉPÉ 434347 2011. április 14. 00:07
Válasz erre
Szia Laci!

Mellékelek egy linket, ahol a nemzetközi tengerészeti jelzőzászlók vannak felsorolva. Remélem, megtalálod a választ a kérdésedre.
Üdv: BÉPÉ
www.marinewaypoints.com/learn/flags/flags.shtml
zs180 434346 2011. április 13. 23:46
Válasz erre
víz 1
víz 1
víz 2
víz 2

Badgo!
Komolyan gondolod? Nagyon jólesik, még ha igen erős túlzásnak érzem is. Móvárra jössz? Ott lesz.
Tommy!
A Zenta WSW műgyanta kit feljavítva maratással és sok saját építésű részlettel.

Itt van két kép a víz készítésének stádiumairól. Még a habot kell ráfestenem.

Üdv
Tommy 434345 2011. április 13. 21:58
Válasz erre
zs180!

Biztos volt már erről szó, csak lemaradtam róla, ez a Zenta saját építés, vagy kit? Nagyon profi!
Üdv
Tommy
Tommy 434344 2011. április 13. 21:57
Válasz erre
zs180!

Biztos volt már erről szó, csak lemaradtam róla, ez a Zenta saját építés, vagy kit? Nagyon profi!
Üdv
Tommy
laceesan 434343 2011. április 13. 09:57
Válasz erre
Badgo 434342 2011. április 13. 09:51
Válasz erre
Nem láttam még makettet ami jobban tetszett volna a Zentádnál...
Gonzo 434341 2011. április 11. 17:59
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Egy kis csemege a Trumpetertől 1/350-ben : RN ROMA
www.trumpeter-china.com/a/en/news/20110409/1886.html
Laci 434340 2011. április 10. 10:46
Válasz erre
mentőcsónak+hangár2
mentőcsónak+hangár2

Üdv mindenkinek!
Tudja e közületek valaki,hogy miféle jelzőzászlók lehetnek a fenti képeken,és hogy melyik eshetne szóba az általam épített Bismarckhoz?
Köszönöm a segítségetek!
Üdv!
zs180 434339 2011. április 9. 23:27
Válasz erre
zaran, Laci,
köszönöm a gratulációt!
zs180 434338 2011. április 9. 23:25
Válasz erre
Z. víz készül
Z. víz készül

Szia Imi!
Kérdésedre ezzel a képpel válaszolok.
Remélem, eljutok addig, hogy ezzel a vízzel hozzam el. Nagyon remélem, hogy a PoW is elkészül addigra.
Üdv: Gyuri
Simi 434337 2011. április 9. 16:11
Válasz erre
Szia Gyuri!
Szépen alakul a hajód! Akkor most a víz még nem fog elkészülni?

Már azért én se állok túl rosszul, gyakorlatilag a kötélzet (ami azért nem olyan nagyon bonyolult) és a főfedélzet korlátjai vannak vissza. Így talán az elkövetkezendő héten végezni tudok én is.
Üdv: Imi
Templair 434336 2011. április 9. 15:01
Válasz erre
gladiateur_1
gladiateur_1
gladiateur_2
gladiateur_2
gladiateur_3
gladiateur_3
gladiatur_4
gladiatur_4
gladiateur_5
gladiateur_5

Üdvözlet!

Gondoltam felrakom ide is, remélem nem zavaró.

Eladó egy Heller Humbrol 808826 Le Gladiateur 1:200 makett. A készlet bontott,
de nincs leválasztva. A doboza költözés miatt már nem ép, a képeken lévő állapotban
van.
Az Ára 10.000 Ft.
Személyesen átvehető Budapesten, vagy szombaton Móváron.

Mail címem: simizoli kukac gmail.com
Laci 434335 2011. április 9. 11:09
Válasz erre
Aaaazzztttaaa qrva!Akár egy igazi.Gratula!Nagyon jóra sikerült!
Üdv!
zaran 434334 2011. április 9. 10:34
Válasz erre
zs180. Ez valami eszméletlen jól néz ki :) Le a kalappal.
zs180 434333 2011. április 9. 09:14
Válasz erre
Z. kötélzet készül
Z. kötélzet készül

Jó reggelt!
Lassabban haladtam, de azért fent van 67 ember (nem nagyon látszanak) és a kötélzet kb. fele. Nemsokára élőben is láthatja, aki eljön Móvárra.
P.Gy.
Laci 434332 2011. április 7. 23:22
Válasz erre
Mac!
Nem akarok újabb vitát nyitni ez ügyben.Lezártam rendben van,biztos,hogy nem egy tökéletes hajó,de az tuti,hogy versenyre az életbe el nem viszem többet!Nem értem milyen ezresről beszélünk,mikor a nevezés ingyenes volt tudtommal,kenőpénzt meg nem szoktam osztogatni,még ha visszaadják sem-vagy én vagyok hülye ehhez!Lehetne reagálnom egy-két -általam- érdekesnek tartott hasonlathoz (gondolok itt a trinátos vödörre,meg tojásban elterülő szvasztikára -lásd a 26.oldalon 8103-s hozzászólás "felülről" elnevezett képen),de semmi értelmét nem látom.
Hangsúlyozom,lezártnak tartom az ügyet,úgyhogy lépjünk túl rajta és felejtsük már el végre.Tulajdonképp ezzel azt érték el a Tisztelt zsűrizők,hogy nem pazarlom drága idejüket holmi kontár munkával elfuserált hajómmal untatni,így a továbbiakban -mint írtam is-,nem veszek részt versenyen vele.

Ronin!
Javaslatom és tapasztalatom a következő.
Az előre legyártott korlát tartó rézhuzalokkal kezdeném,amit kicsit hosszabbra vágjál,hogy a testbe illeszd bele.Levágsz egy hosszabb huzalt,ami a korlát teljes hosszánál (vízszintesen) hosszabb,hogy azt a hajó tat sarkainál meghajlítsd,valamint középen lehajtsd.Nem baj ha hosszabb,mint kellene,mert azt később köröm csipesszel méretre vághatod.Feltéve,hogy milyen vastagságú a huzal.Na most jön az,hogy egy fecskendő -lehetőleg kisméretű,vékony tűvel ellátott- tartalmába teszel,úgy nevezett forrasztóvizet.A korláttartót és a korlátot összeilleszted,és csöppents oda egy csepp forrasztóvizet.Óvatosan,mert ha túl sok forrasztóvíz kerül rá,akkor megragad a páka a forrasztáskor.Vegyél fel egy kevés cint,és úgy forraszd össze a két felületet.A forrasztóvíz megfolyasztja a cint és tökéletesen befutja a korlátot.Elég épp odaérintened,mert ha sokáig ott hagyod a forrasztót,akkor csúnya lesz.
Így próbáld meg építeni a korlátot,de ajánlatos előtte egy kicsit gyakorolnod szabadon két drótot forrasztani,míg rá nem jössz a lényegére.Ismétlem kevés cint vegyél fel,mert úgy lesz szép a korlátod forrasztása.
Jó szerencsét hozzá!Ha esetleg kell,akkor nyugodtan kérdezz,szívesen segítek!
Üdv!
sanyi 434331 2011. április 7. 19:20
Válasz erre
Szia Mac!
Ha tudod hogy ki vagyok, akkor szerintem azt is tudod, hogy nem fogok 700km-t utazni egy balhé kedvéért. Mielőtt még azt mondanád hogy nincs 700km magyarisztánban, 350+350=700.
Üdv
Sanyi
boatman 434330 2011. április 7. 15:11
Válasz erre
Szia TG!
A 2009-es NAVIGA európa bajnokságon 85 ponttól adtak bronzot, és 95-töl aranyat. Ez azért egy referencia lehetne. Egyébként értem a szempontot és sajnos kevés a kiállító.
Ronin 434329 2011. április 7. 00:10
Válasz erre
PORTOFINO1b
PORTOFINO1b
Portofino%20002
Portofino%20002
!CEQbhqw!2k~$(KGrHqIOKpsE0VCmBnI3BNR(fBFJHw~~_12
!CEQbhqw!2k~$(KGrHqIOKpsE0VCmBnI3BNR(fBFJHw~~_12

Szia Laci!
Tanácsot szeretnék kérni tőled, forrasztás ügyében.
Egy, a képeken látható, RC hajó korlátját szeretném elkészíteni, de eddig még csak elektronikát forrasztottam, ezért jól jönne egy kis segítség, hogyan tudnék erős, és főleg szép kötést létrehozni.

Válaszodat előre is köszönöm!
Üdv:Ronin
Sszabi 434328 2011. április 6. 21:38
Válasz erre
Ez valóban elég jól néz ki, de már nincs visszaút, hajótestnek már nekiestem...
A Hobby Boss-nak volt még tavaly itthon 5 ezresért kapható 350-es kiadása, azt lehet, hogy majd egyszer 41-es formában is elkezdeném, de egyenlőre nincs a kívánságlistám élén.
Ha már úgyis írok akkor megkérdem, hogy nem érdekel e esetleg valakit ez a 3 hajó:
ICM Markgraf 1/350 (8000 ft)
1/700 revell Bismarck (5500 ft)
1/200 GPM Roma (6000 ft)
Csereberén is beírtam már párszor, de lehet először itt kellett volna. Ha lenne valaki akinek kellene valamelyik szóljon! Lehet alkudni is kicsit vagy cserélni is akár!

Üdv!
EDE 434327 2011. április 6. 20:41
Válasz erre
Szabi!

www.steelnavy.com/RevellArizonaADesautels.htm
Arizona 41-es állapot. Azért meg lehet azt a Revellt csinálni...
Mac 434326 2011. április 6. 15:32
Válasz erre
Szia!
Nos, nem feltétlenül. Ezeket a határokat mindig a rendezvény szervezője határozza meg. Erre szabvány tudtommal nem létezik.
TG
boatman 434325 2011. április 6. 15:08
Válasz erre
Szia TG!
Lenne értelme egységesíteni a ponthatárt vagy ezzel nem érdemes foglalkozni? Lehetne igazodni esetleg egy nemzetközi szabványhoz vagy ott is így működik? Azért kérdezem ezeket mert szerintem pl: magyar vitorlás hajós rész mélyen a nemzetközi alatt van. Persze vannak kivételek, mielőtt valaki tiltakozni kezdene!
Mac 434323 2011. április 6. 14:48
Válasz erre
Szia!
Az adott verseny kiírásától függ, de általában van egy ponthatár minimum amit el kell érni. Kb. 65% környékéről indul a bronz, de ez nem szentírás.
TG
boatman 434322 2011. április 6. 14:45
Válasz erre
Szia Gábor!
Mint zsűritagot kérdezlek!
Több budapesti versenyen is láttam olyan aranyérmes hajókat(vitorlás) amelyek nem érték el azt a színvonalat. Kérdésem hogy mindenképpen osztanak érmet, vagy van egy határ amit el kell érni?
Mac 434321 2011. április 6. 11:49
Válasz erre
Sziasztok!
Engedjétek meg, hogy bemutatkozzam, Tóth Gábor vagyok, a szoklnoki „építés alatt” kategória egyik zsűritagja.
Elsőként Lacinak reagálnék:
Ha problémád volt az eredménnyel, miért nem óvtál? Sajnáltad talán azt az ezrest (amit vissza is kapsz, ha jogos), vagy nem voltál olyan biztos a dolgodban?
Másodikként Sanyihoz lenne pár szavam:
Móváron szombaton, pontosan délben várlak az információspultnál. Kíváncsi vagyok, lesz-e merszed megjelenni… Tudom, hogy ki vagy.
A többiekhez, és a munkáról:
Látszik rajta, hogy sok munka van benne, de ez kevés. Hiába a legrészletesebb, hiába van rézből, ha a végén leöntöd egy vödör trináttal. Sajnos az építés, és a festés együtt hoz érmet.
A másik meg az, hogy, ha versenyre viszek valamit az 1-2 perces korlátkiegyengetést megcsinálom. A hercegkisasszony sem kócosan megy a bálba.
A mellékelt képen látható szórópisztoly alkalmatlan ilyen munkára. Ennek köszönhető a vastag helyenként megfolyt festék. A gyufapalló szép, meg minden, de akkora rések voltak benne, melyek 1:1-ben elnyelnek egy 47-es bakancsot is. Az orron lévő svasztika nem egy fehér körben volt, a modellen, hanem egy tojásban. Folytathatnám még, de attól tartok, hogy görbülnének a szájak. Lényeg az, hogy csak ezek a kiragadott hibák elegendőek voltak ahhoz, hogy a kategóriában induló többi makett közül több érdemesebbnek bizonyult.
Üdv: TG
Laci 434320 2011. március 31. 15:15
Válasz erre
Üdv mindenkinek!
Olyan kérdéssel fordulok hozzátok,hogy milyen vastagságú kötélzet volt a 2. vh-s német hadihajókon?
Köszönöm a segítséget!
Üdv!
zaran 434319 2011. március 30. 21:21
Válasz erre
Uraim nem tudom ismeritek-e ezt az oldalt, mindenesetre érdemes rajta szétnézni. :)
www.designkozpont.hu/blueprint/hajolap.htm
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.