<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
TAMAS78 | Adatlap | 434626 | 2011. augusztus 14. 17:24 | ||||||||||
Ez a jeune ecole úgy tűnik kiirthatatlan... Előzmény: (434617) ndjala 2011. augusztus 14. 15:07 | |||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434625 | 2011. augusztus 14. 17:15 | ||||||||||
Kedves Ndjala ! Csatlakoznék az előttem szólókhoz. Elég érdekes elmélet és engem is érdekelne az okfejtés az állítás mögött. Azért gondolkodj el azon, hogy a Z osztályú rombolók elsődleges fegyverzetének a maximális lőtávja 15-17 km volt és csak egy 30 kilós lövedéket tudott kilőni. A csatahajó főfegyverzetével 20-30 km-re is el tudott lőni és a lövedék majdnem egy Z osztályú romboló súlyának egyharmada volt. A Type 36B rombolók, vagyis a háború végén épített legmodernebb német rombolók, hatósugara 2900 tengeri mérföld volt. Egy csatahajó 8-9 vagy akár 10 ezer mérföldet is mehetett. Hogy legyen mihez mérned ezt a távolságot, egy nyugat-francia kikötőből kifutó romboló nem tudott volna elhajózni New-Yorkig. Ennek tükrében érdekelne a véleményed, hogy vajon melyiküknek tart hosszabb ideig elsüllyeszteni a másikat ? | |||||||||||||
sulyid | Adatlap | 434624 | 2011. augusztus 14. 17:12 | ||||||||||
Már sorry, hogy itt belekontárkodom, de szerintem az IOWA és fivérei azért felülmúlták a Bismarckot. | |||||||||||||
hajómester | Adatlap | 434623 | 2011. augusztus 14. 16:44 | ||||||||||
Szia! Európában igen, de a Csendes Óceáni tengeri hatalmak már másképp gondolkodtak. USA és Japán ekkor kezdte meg kiépíteni repülőgép hordozó flottáját, többek között azért, mert ezekről a flottakorlátozási egyezmények nem szóltak.Egy megkerülő manőverként indult és végül ez jött be.Akik ragaszkodtak a csatahajó koncepcióhoz mind rosszul jártak. A Bismarck-Yamato összehasonlítás nem tudom milyen eredményt hozna. Én nem próbálkozok vele, mert ez nem a szakterületem, csak érdekelne. | |||||||||||||
Laci | Adatlap | 434622 | 2011. augusztus 14. 16:31 | ||||||||||
Üdv! Na ez igaz,de még '35-ben úgy vélték,hogy a csatahajóké az aduász! | |||||||||||||
hajómester | Adatlap | 434621 | 2011. augusztus 14. 16:03 | ||||||||||
Sziasztok! A második világháború tengeri csatáit nem a hajók, hanem a repülőgépek nyerték meg. Ilyen szempontból vizsgálva a Bismarck is csak egy elavult fegyvernem utolsó képviselője volt. | |||||||||||||
Laci | Adatlap | 434620 | 2011. augusztus 14. 15:31 | ||||||||||
Ui:A háború csak a tengeren zajlott,hogy '45-ben ért véget? | |||||||||||||
Laci | Adatlap | 434619 | 2011. augusztus 14. 15:29 | ||||||||||
Üdv! Nem okoskodás képpen,DE...Egy tengeri uralmat,hogyan lehet schnellbootokkal megnyerni ellenséges csatahajók ellen?Vagy miért találták ki a csatahajókat? | |||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434618 | 2011. augusztus 14. 15:12 | ||||||||||
Na, egyre kíváncsibb vagyok, vajon Schnellbootokkal hogyan lehetett volna évekkel elodázni a vereséget? :) Igazán várom a részletes kifejtést, tehát az állításokon kívül az érveket is! :) (Hozzátenném, ha "50 ezer tonna acélból több ezer" más hajót építünk, akkor egy-egy maximum akkora lesz, mint egy nagyobbféle mentőcsónak...) | |||||||||||||
ndjala | Adatlap | 434617 | 2011. augusztus 14. 15:07 | ||||||||||
Üdvözlöm a kritikusaimat! Először is: örülök a hozzászólásoknak. Másodszor: nem tetszenek! A második világháborúban a Z-osztályú rombolók és a Schnellboot-ok képviselték a német felszíni flottában a csúcstechnikát. Ha a Bismarck helyett abból az 50ezer tonna acélból több ezer ilyen hajót építettek volna, akkor valószínűleg nem 45-ben ért volna véget a háború. folyt. köv. Üdv, Ndjala | |||||||||||||
Laci | Adatlap | 434616 | 2011. augusztus 14. 09:32 | ||||||||||
Üdv! Én,mint a Bismarck építője is osztom az alábbi hozzászólásokat!Rengeteg utánajárás után azt kell írnom,hogy valóban a Bismarck volt a 2.vh. legerősebb és legjobb hajója.Többek között hegesztett technológia,olajtüzelés,valamint áramvonalas test,a nagyobb sebesség érdekében.Modern tűzvezető rendszer a legfejlettebb ágyúkkal,valamint vastagon páncélozott hajó (40%),ami az angolokról ez nem mondható el (all or nothing 26% páncélvédettség). Nem csoda hát,hogy az angolok nagy erőket mozgattak a egyetlen hajó feltartóztatására,mert tudták,hogy nincs hajójuk,ami fel veheti vele a versenyt.Nem beszélve arról,hogy ott volt a Tirpitz testvér is,ami további fejtörést okozott a brit admiralitás számára és majdnem a háború végéig azzal voltak elfoglalva,hogy elsüllyesszenek egy veszélyes ellenfelet,ami komolyan veszélyeztette volna a hírhedt brit tengeri uralmat. Simi! Örülök,hogy ismét köztünk vagy! Üdv! | |||||||||||||
sanyi | Adatlap | 434615 | 2011. augusztus 14. 08:36 | ||||||||||
Szia! Lehet hogy a kiskegyedeben, nők lapjában, vagy hasonló jellegű papírpazarlásban olvastad... Esetleg a blikkben. Lapozz fel egy korrekt kiadványt és megtudhatod, hogy német tűzvezető-optikának nem volt párja és a radar sem volt rossz, bár nem vagyok a téma nagy szakértője. | |||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434614 | 2011. augusztus 14. 08:00 | ||||||||||
És még valami: "Nem véletlen, hogy az angolok már az első útján végeztek vele, és utána nem is merték a németek az elavult nagy felszíni hajóikat tengerre küldeni." Az angolok büszkéledhettek a legtöbb elavult egységgel a háború alatt, pl.: Queen Elisabeth-osztály. Nem túlzás azt állítanom, hogy csatahajóik fele első vh alatt épült volt - így a Hood is... (bocs Simi, örülünk, hogy újra "látunk"!) | |||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 434613 | 2011. augusztus 14. 07:49 | ||||||||||
Kiváncsi lennék arra a szakirodalomra, amelyet olvastál, mert előttem szólok már leírták a lényeget. A 30-as években kezdték el építeni azokat az egységeket, amelyek a vh. elején szerepet kaptak. Mellesleg a Bismarck elsüllyesztésekor az angoloknak nem volt hozzáfogható csatahajójuk, bár a KGV osztály is kítűnő hajókból állt. Egyszerüen a tengerészeti légierő, szerencse, hibás döntések és a "sok lúd disznót győz" küldte hullámsírba a Bismarckot. Összességében az angolok részéről a Vanguard volt az egyetlen hajó, mely valóban felülmúlta a Bismarckot (szerintem), de ez már csak a háború után készült el. | |||||||||||||
SImi | Adatlap | 434612 | 2011. augusztus 13. 22:00 | ||||||||||
Hát ez érdekes elmélet, eddig még nem találkoztam vele... az viszont tényleg igaz lehet, hogy az I.VH volt a kiinduló pont. Ez viszont az összes II. VH-scsatahajóra igaz, ugyanis nem akkor, a 30-as években találták ki ezt a fegyvert. A legtöbb szakértő szerint - néhánytól eltekintve - viszont a Bismarck a csatahajó építés egyik csúcsa: a gyorsaság, páncélvédettség, tűzerő harmonikus keveréke. | |||||||||||||
TAMAS78 | Adatlap | 434611 | 2011. augusztus 13. 21:58 | ||||||||||
Kedves ndjala! Persze nem muszáj mindenkinek hasraesnie a német felszíni hajók képességeitől, de azért ennek olvass még utána, mert kapitális baromságokat írtál. Tamás | |||||||||||||
ndjala | Adatlap | 434610 | 2011. augusztus 13. 21:12 | ||||||||||
Sziasztok! Amúgy aki kicsit is tanulmányozta a 30-as évek Németországának történetét, az jól tudja, hogy a Bismarck és a többi nagy német felszíni hajó az első világháború technikai színvonalán épült és ezen még a modern elektronika sem segíthetett. Nem véletlen, hogy az angolok már az első útján végeztek vele, és utána nem is merték a németek az elavult nagy felszíni hajóikat tengerre küldeni. Üdv, Ndjala | |||||||||||||
Laci | Adatlap | 434609 | 2011. augusztus 13. 17:50 | ||||||||||
Na neee!Nagyon jó lesz! | |||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 434608 | 2011. augusztus 13. 08:59 | ||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 434607 | 2011. augusztus 13. 08:49 | ||||||||||
Hello zaran, alacsonyan fog elrepülni a hordozó felett a gép. Partvonalat, felhőket, sem kikötőt nem szándékozom köré építeni, mert elvonná a figyelmet a kompozícióról. Louis Carabott máltai makettezőnek van egy Tirpitz diorámája, afölött repül el a Tamiya 48-as Swordfish-e. Tanárúr Hozzápróbáltam az alsó szárnyat a Dart törzséhez a fotó kedvéért, még kell rajta csiszolni, de sikerült a szárnyprofil ívességét megoldani szerencsére. | |||||||||||||
Essex | Adatlap | 434606 | 2011. augusztus 12. 17:15 | ||||||||||
Az USS Arizona fedélzete még a Pearl Harbor-i támadás alatt is fa színű volt, akárcsak a többi Measure 1 festésű hajóé, tehát a 30-as évek végén is nyilvánvaló ilyen volt. | |||||||||||||
zaran | Adatlap | 434605 | 2011. augusztus 12. 12:56 | ||||||||||
Szervusz Szamuráj Felhő felett repülne? Mert akkor rátehetnéd a felhőt meg rögzíthetnéd pl.: A dió egyik oldala egy kép lenne az akkori tájról, abból állna ki a felhő a géppel. (ez csak egy javaslat, azért érdekel, hogyan fogod megcsinálni :) ) | |||||||||||||
Altengernagy | Adatlap | 434604 | 2011. augusztus 11. 21:09 | ||||||||||
A makettek 1/700-ban, amik 1941-es állapotot szoktak bemutatni, fa fedélzetet mutatnak... a japánokhoz hasonlóan. | |||||||||||||
sys | Adatlap | 434603 | 2011. augusztus 11. 18:19 | ||||||||||
Sziasztok! Előre is bocs a hülye kérdésért, nem olvastam vissza a közel 10.000 hozzászólást, lehet ott a válasz. Szóval: Létezik, hogy a USS Arizona fedélzete nem natúr faszínű, hanem szürke volt mint a test? Azaz: szürkére vagy fára fessem? 30-as évek második fele, ha ez perdöntő. Előre is köszönöm a választ. Üdv | |||||||||||||
Szamuráj | Adatlap | 434602 | 2011. augusztus 11. 17:00 | ||||||||||
Sziasztok! Szabadnapomon folytattam a Blackburn-nel. A Hermes felett fog elrepülni, enyhén bedöntve. 1/48-as. Igyekszem minél élethűbben és pontosabban megépíteni. Sajnos a pilótafülkéből semmi se látszik, pedig teleraktam merevítő vázzal és sok aprósággal, pláne majd amikor a pilótát beleültetem. Hogyan tudnám majd stabilan rögzíteni a dioráma fölé? Valami erős drótra gondolok, de ne legyen illúziórombolóan vastag... Tanárúr | |||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434601 | 2011. augusztus 11. 16:08 | ||||||||||
O.K., ez mindenképp tiszteletreméltóbb, mint az előre kivágott, osztásokkal ellátott lapot felhasználni, közelebb áll a saját építéshez, úgyhogy hajrá! | |||||||||||||
Regal | Adatlap | 434600 | 2011. augusztus 11. 15:23 | ||||||||||
Lemaradt a komment: egy két lelkesítő kép... | |||||||||||||
Regal | Adatlap | 434599 | 2011. augusztus 11. 15:23 | ||||||||||
Szia, tegnap sikerült beszereznem másfél négyzetméter juhar-furnérlapot (0,6mm-est)potom 500 Ft-ért, és most már leszek olyan mazochista, hogy 3-4 különböző páccal, vagy sima lakkal különböző higításban lekenem őket az eltérő szín kedvéért és deszkénként felragasztom. A 24 USD szerintem abszolút baráti (én 10 ezer körül néztem az E-bay-en. Én sokat fogok még szívni vele, de hát én így szeretem:-) | |||||||||||||
zs180 | Adatlap | 434598 | 2011. augusztus 11. 15:08 | ||||||||||
Szia, ma rendeltem barátomnak az Artwox model külön a Revell (tehát nem a Tamiya) Bismarckhoz gyártott 1:350-es fafedélzetét 24 dollárért. Meglátjuk, milyen lesz, mindenesetre Neked is megfontolásra ajánlom. Üdv, P.Gy. | |||||||||||||
SImi | Adatlap | 434597 | 2011. augusztus 10. 22:06 | ||||||||||
A hajón iszonyú sokmindent lehet feljavítani, nem írok listát, jobb inkább fotókat nézegetni ehhez, illetve Laci barátunk aktuális képeit böngézgetni. Ez a Gold Medal Models:www.goldmm.com/ships/gms350-6.htm és ez az Eduard (ez rozsdamentes acélból van):www.bnamodelworld.com/index.php | |||||||||||||
messer109 | Adatlap | 434596 | 2011. augusztus 10. 16:33 | ||||||||||
Szia SImi. Érdekelne a készlet. Tudnál képet küldeni, illetve egy pár szór arról, hogy mit is lehet feljavítani a hajón. gyorgymarton82@gmail.com | |||||||||||||
SImi | Adatlap | 434595 | 2011. augusztus 10. 14:34 | ||||||||||
Azt hiszem, nekem van pl egy Eduard és egy GMM fotomaratás a 350-es Bismarck-hoz, amire most nincs szükségem, ezért - ha kell neked - megválnék tőle. | |||||||||||||
Regal | Adatlap | 434594 | 2011. augusztus 10. 10:34 | ||||||||||
Ha esetleg mást is érdekelnek a szép fedélzeti megoldások: http://www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php?f=59&t=24466 Üdv, Regal | |||||||||||||
Regal | Adatlap | 434593 | 2011. augusztus 10. 07:46 | ||||||||||
Szia, köszönöm a linket, találtam rajta hasznos tanácsokat. Egy makettezőtársunk, Szeles Robi - akinek rengeteget köszönhetek, mert hatalmas referencia anyaggal látott el postai úton, mindezt tette úgy, hogy még az életben nem találkoztunk. Szóval vele beszélgettük, hogy a fa palánkozással nagyon fel lehet dobni a hajót és mivel készülőben van egy Constructo - Bounty, így az eredeti fa burkolás ötlete megtetszett. Majd kiforrja magát ez a furnér dolog, előbb utóbb...:-) | |||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434592 | 2011. augusztus 9. 22:54 | ||||||||||
Szívesen. Javaslom, hogy nézz körül ennél a két cégnél: Eduard, L'Arsenal | |||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434591 | 2011. augusztus 9. 22:48 | ||||||||||
Szia ! Még nem. De köszönöm, hogy szóltál. Most megnézem. | |||||||||||||
messer109 | Adatlap | 434590 | 2011. augusztus 9. 21:29 | ||||||||||
Köszönöm a segítséget. Tudna nekem valaki abban segíteni, hogy 1:350 méretű figurákat honnét lehet szerezni? | |||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434589 | 2011. augusztus 9. 21:21 | ||||||||||
Szia ! Létezik: www.modelwarships.com/reviews/pe/whiteensign/wem-3529-bis-ultimate/ultimate-set.html De személyszerint nekem nincs ilyen. | |||||||||||||
sulyid | Adatlap | 434588 | 2011. augusztus 9. 21:11 | ||||||||||
Senkinek sem tűnt fel az új ollihajói cikk? :) | |||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434587 | 2011. augusztus 9. 21:10 | ||||||||||
Szia ! Elméletileg bármilyen fólia, lemez stb. megfelel, ha elég vékony (1 mm max.) és el tudod rá készíteni az osztásokat. Egyébként azon nem gondolkodtál, hogy újrafesd a fedélzetet így ? www.shipmodels.info/mws_forum/viewtopic.php | |||||||||||||
messer109 | Adatlap | 434586 | 2011. augusztus 9. 20:51 | ||||||||||
Sziasztok. Olyan kérdésem lenne, hogy 1/350 méretarányú Academy Bismark csatahajóhoz feljavító készlet létezik-e? Ha létezik van valakinek olyan, amitől megválna? gyorgymarton82@freemail.h | |||||||||||||
Regal | Adatlap | 434585 | 2011. augusztus 9. 08:45 | ||||||||||
Szia Sebi, úgy gondoltam, hogy feldarabolom "deszka" méretre és különböző pácokkal, illetve lakkal lekezelem, hogy kihozza az erezetet, aztán a különböző színűeket elszórva felrakom egyenként. Tegnap elmentem az Obiba és a Praktikerbe is, de 3 mm volt a legvékonyabb, akkor már egyszerűbb lenne gyufaszálakból megcsinálni... Még azon gondolkoztam az íróasztalomat nézve, hogy esetleg fa színű "élfóliát" is ki lehetne próbálni, ennél méterre adják a csíkot és ez tényleg vékony:-) | |||||||||||||
SImi | Adatlap | 434584 | 2011. augusztus 8. 22:53 | ||||||||||
Sziasztok! Szerintem a bekarcolás nem jó megoldás; a furnér nem műanyag. Szerintem a szép fa fedélzet vagy "felszeletelt" csíkokból van összeállítva, vagy vékony feketével (grafit v. filc) vannak az osztások kihúzva. | |||||||||||||
Sebi | Adatlap | 434583 | 2011. augusztus 8. 21:39 | ||||||||||
Szia ! A többiek jó tippeket adtak. Meg is lehet csinálni a dolgot. Arra azért készülj fel, hogy olyan fa nem lesz, amit csak fel kell darabolni fedélzetnek. Az osztásokat neked kell majd bekarcolnod. | |||||||||||||
Johnie | Adatlap | 434582 | 2011. augusztus 8. 16:01 | ||||||||||
Lehet kapni színfurnért 0.6 mm. vastagságtól felfelé (de ha intarziafurnért találsz az még vékonyabb)különböző fafajtákból. Amennyi neked kell nem kerülhet sokba. Itt egy link: www.elfurner.hu/index.php | |||||||||||||
Batka | Adatlap | 434581 | 2011. augusztus 8. 15:45 | ||||||||||
Szia! Barkácsboltokban kapható vékony 1mm-es balsafa lapok. Esetleg. Én egy Tirpitz-en gondolkodom, hogy a gyári műanyag padló helyett ilyet használnék, a léceket "belekarcolnám". Persze ez csak tipp. | |||||||||||||
Regal | Adatlap | 434580 | 2011. augusztus 8. 15:04 | ||||||||||
Szia Batka! Köszönöm, ez is nagyon profin néz ki:-) Egy 1/350-es Bismarck alá akarok majd fodrozódó vizet kreálni. Egy összerakott, lefestett Tamiya makettet vettem az egyik versenyen, most maratom, illetve agyalok, hogy hogyan csináljam meg a fedélzetet. Gondolkoztam, hogy gyufaszálakat vagdosok vékonyra, de attól tartok, hogy mire végeznék, belegabalyodna az ősz szakállamba. jó lenne találni olyan vékony fa-lapot (papírtól kicsit vastagabbat, amit feldarabolhatnék és lefektethetném hajópadlónak. Szerintetek kivitelezhető? Üdvözlettel, Regal | |||||||||||||
Batka | Adatlap | 434579 | 2011. augusztus 8. 14:03 | ||||||||||
Regal | Adatlap | 434578 | 2011. augusztus 8. 13:53 | ||||||||||
Szia Zolko, köszönöm a segítségedet, akkor ebben az irányban keresgetem tovább a neten. Üdvözlettel, Regal | |||||||||||||
Zolko | Adatlap | 434577 | 2011. augusztus 8. 13:27 | ||||||||||
Szia, elég röviden írta, hogy hogy csinálta a vizet. Anyit ír csak, hogy a nagyobb hullámokat először felépítette ragasztszallagból (pappstreifen) és arra vitte fel ezt a bizonyos "spachtelmasse"-t (gipsz, kitöltő anyag gondolom), mert ha túl vastag akkor megrepedezik... Zolko |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |