<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
BBalázs | Adatlap | 434648 | 2011. augusztus 14. 21:05 | ||
hajómester | Adatlap | 434647 | 2011. augusztus 14. 21:04 | ||
Kedves Sebi! Nekem a történelmi vitorlások a kedvenceim, azért építem azokat, de mellette sokat foglalkozom a történelemmel is, elsősorban a hadtörténelemmel. Így elég ismeretem van a második világháború csatáiról, harcászati és hadműveleti problémáiról, akár szárazföldi, akár tengeri, akár légierőről van szó. Én semlegesen szemlélem az eseményeket, ezért érzelemmentesek általában a reagálásaim. Amit ellenem fölvet az teljesen értelmetlen, ezért a kioktatását visszautasítom. De ne féljen nem akarok ebbe a topikba beköltözni, csak az buta felvetés hozott ide, ami azt akarja bizonyítani, hogy a Bismarck egy csodahajó volt.Nem volt az, mert a tenger fenekén végezte. Hogy miként az másodlagos. Mellesleg most nem galleont, hanem fregattot építek, a HMS Uniconist. | |||||
sulyid | Adatlap | 434645 | 2011. augusztus 14. 20:58 | ||
Nem a háború után épültek, már az Iowa már 43 elején szolgálatba állt, ráadásul ha a 2 hajó megrendelése között eltelt időt nézzük, csak 3 é telt el. | |||||
Laci | Adatlap | 434644 | 2011. augusztus 14. 20:43 | ||
Szia Sulyi! Semmi gond,de azok a hajók a háború után épültek,a Bismarck,meg előtte.Csak cirka 10 év telt el közötte.Csak példa!Nézz meg egy mai és egy 10 évvel ezelőtti autót. Üdv! | |||||
ndjala | Adatlap | 434643 | 2011. augusztus 14. 20:27 | ||
Üdv Mindenkinek! Miután BEBIZONYÍTOTTUK, hogy hogyan lehetett volna a Bismarck-hoz felhasznalt forrásokat értelmesebben felhasználni, térjünk át a következő etapra: Ha már egyszer megépítették a hajót, hogy lehetett volna értelmesebben felhasználni? folyt. köv. Ndjala | |||||
jerry82 | Adatlap | 434642 | 2011. augusztus 14. 20:20 | ||
Hello ndjala Fel pörgeted ezt topikot :) Bismarck az egyik legfejlettebb 2 vh. Csatahajó gyors, jól páncélozott, radarral, fejlett tűzvezető rendszerrel szóval annyira elavul volt, hogy az angolok a tartottak tőle és egy kisebb flottára való hajót küldtek az elpusztítására J)) Szent István "Adria csatahajója" nem volt valami fejlett még kor színvonalán sem + olaszoknak nagyon nagy "mákja" volt ebből a szerencsés lövésből következtetést levonni pláne egy következő háborúra vetítve hát kétséges Pl .Schnellbootok Normandiában a szövetséges légi fölénye miatt megközelíteni sem tudták volna partraszálló flottát nem ,hogy hatékonyan szembeszállni velük Abban egyetérthetünk ,hogy ha németek több u-bootot gyártanak 40-41-42 tovább tart háború ,de utólag könnyű okosnak lenni Bár nem csatahajós,(repülős) példa ,de HA Heinkel tervezőirodát nem szorítják a háttérbe (politikai okokból) és He 280 sugárhajtású vadászgépek 43 végén szolgálatba állnak (igaz hogy Me 262 jobb volt 44 végén készült el ) akkor lesöprik az égről szövetséges bombázó flottát…. Mi lett volna ha fejtegetések pedig nem több mint időtöltés ,vagy max vita téma tárgya | |||||
Sebi | Adatlap | 434641 | 2011. augusztus 14. 20:10 | ||
Kedves Hajómester ! Én is javasolnám, hogy az algíri sebek és a galeon építése után kicsit jobban mélyedj el a modern, 20. századi hadtörténelemben. Főleg ami a tengeri hadviselést illeti. A tengeralattjáró háború tetőpontján, 1943 nyarán a németek kb. 700.000 tonnát süllyesztettek el havonta. Az angolok és amerikaiak kb. 1.000.000 tonnát állítottak szolgálatba. A tengeralattjáró flotta személyi állományának pedig 38%-a halt meg, vagy esett fogságba. A többit a fantáziádra bízom. | |||||
Sebi | Adatlap | 434640 | 2011. augusztus 14. 19:52 | ||
Szia ! Már ne haragudj, de akkor mikor ért volna véget ? Rendben van. A németek nem építenek mást, mint schnellbootot és torpedórombolót. Mi történt volna ? Ha jól sejtem azt akarod válaszolni, hogy elvágták volna Anglia utánpótlását. Ki kell, hogy ábrándítsalak, de nem. Esetleg sikeresen szétvernek egy-két konvojt, aztán az angolok szépen összeállítottak volna egy csalikonvojt és a támadókat egyszerűen elsöprik. Mivel pedig így lényegében megsemmisítik a német flottát, így mi lett volna a következő lépés ? | |||||
hajómester | Adatlap | 434639 | 2011. augusztus 14. 19:45 | ||
Sziasztok! Úgy látom, hogy mind a hadtörténelemben, mind a stratégiában kisiskolások vagytok. Tehát maradjatok a makettépítésnél és tanuljatok. | |||||
sanyi | Adatlap | 434638 | 2011. augusztus 14. 19:29 | ||
hajómester | Adatlap | 434637 | 2011. augusztus 14. 19:07 | ||
Sziasztok! Izzanak a kedélyek. Pedig hát ez tényleg úgy van, hogy a Harmadik Birodalom részéről a csathajó építés ostobaság volt. Partvédelemre a rombolók bőven elegendők lettek volna, főleg, ha erős légitámogatással rendelkeznek. Támadó hadműveletekre egyedül csak az Uboat jöhetett számításba. A csatahajóknak és cirkálóknak hiába volt nagy a hatótávolsága, csekély számuk és tengeren túli bázisok nélkül használhatatlanok voltak. A német stratégiát sem mindig a ésszerűség irányította, hanem inkább a vezetők közti rivalizálás. Nagy hajó nagy nép, kis hajó kis nép. A führertől ilyen alapon lehetett támogatást szerezni. | |||||
ndjala | Adatlap | 434636 | 2011. augusztus 14. 19:05 | ||
TAMAS: senki nem mondta, hogy a nemetek megnyertek volna a haborut a schnellbootokkal. pontosítok: nem 45. majus 8-an ert volna veget. ezt eddig egyikotok sem tudta megcafolni. SANYI: bocs, felreertheto voltam, en a szovetseges legiero eroinek ideiglenes lekotesere gondoltam. 1-2 nap alatt mar odaertek volna helyszinre a pancelos-hadosztalyok.legalabb is nem lettek volna akkora vesztesegeik, mint egy full legiuralom eseten.Ugyanis a Ryan kozlegeny es baratai, meg hasonlo baromsagok ellenere a partraszallas egy nagyon is keteselyes jatszma volt, minden az elso nap sikeren mulott.1944 tavaszan a nemet hadsereg meg egy felemetes ellenfel volt, a hadiipari mutatok folyamatosan a csucson voltak. Alt . isk. tortenelem tankonyv 8. osztaly. vagy legkesobb: erettsegi. Csak gondold vegig! Na, kinek lett vegul igaza? | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434634 | 2011. augusztus 14. 18:45 | ||
A partraszállás körzetébe 6-án gyakorlatilag a Luftwaffe sem tudott bevergődni, és a későbbiekben is alig-alig. Amíg az Ar-234-eseket be nem vetették, jóformán felderítési adatuk sem volt Normandiáról, ez pedig hónapokkal a D-nap után következett be, ha jól emlékszem. Ahova egy vadászgép nem tud bejutni, 600km/órás sebességgel, oda valszeg egy hajó sem, a maga kategóriájában bármilyen jó is. 1944-re a németek már rég elvesztettek minden esélyt. Ez persze szintén csak utólag nyilvánvaló, de már csak az agónia hossza volt kérdéses. Mondd, ha mondjuk tényleg nincs vége a háborúnak 45 májusában, egy esetleges atombombát hogy lehetett volna a Schnellbootokkal kivédeni 45 őszén? | |||||
sanyi | Adatlap | 434633 | 2011. augusztus 14. 18:32 | ||
Szia! Azonban a szövetséges légierő hülyére lőtte a Te híres neves snellbútjaidat... A felszállt vadászgépeket egymás után szedték le a már gyakorlott angolszász pilóták... Ennyi, a légierőé a jövő, ez ebben a háborúban bizonyosodott be. Mondhatod hogy a szövetséges hajók jobbak voltak, ez kamu, azok is elsüllyedtek volna egy olyan piszok mázlis Swordfish torpedótalálat és akkora túlerő esetén. Javaslom hogy alaposan tájékozódj és ne a korábban általam említett újságokat olvasd, hanem tessék kérdezni, itt megmondják a frankót. Schnellboat: mivel a szekrény tetején van a revell gépe, most olvastam egy kiadványt, ami írja hogy jó masinák voltak, de radar híján a rombolók és a repülők gyakorlatilag célbalőttek rájuk. Véleményem is ez: a maga nemében nagyon jó hajók voltak, de ez a hiba éppen elég volt ahhoz hogy a halaknak legyen lakóhely belőlük. Ha pedig már fantáziálás: egy család értesítőt kap, hogy fiuk gáztámadás következtében meghalt - nem csak ideiglenesen megvakult. Szerintem tudod kire gondolok... Ekkor mi lett volna? Üdv Sanyi | |||||
ndjala | Adatlap | 434632 | 2011. augusztus 14. 18:14 | ||
Sziasztok! Na jo, akkor egy kis fantazialas: 1944.junius 6. a UP hirugynokseg jelenti. "A normandiai partrasszallast teljesen varatlanul tobbszaz nemet schnellboot zavarta meg. A feltetelezhetoen jo elore begyakorolt, osszahangolt manovereiknek koszonhetoen a kis hajok hatalmas kaoszt csinaltak a partraszallito hajok es a kisero csatahajok kozott. A nagykaliberu lovegek szemelyzete kiserletet sem tett a celzasra, mig a legvedelmi agyuk a nagy osszevisszasagban tobb kart tettek a szovetseges hajokban, mint a tamado nemetekben. A nemetek altal kilott tobbszaz nagyereju torpedonak csak mintegy tizede talalt celba, de ennek hatasara az amugy is elavult regi csatahajokbol tobb elsullyedt, sulyosan megrongalodott, a partraszallo hajokat pedig a gyorstuzelo gepegyuk apritottak. Estere a partot a felismerhetetlensegig szetroncsolt partraszallito hajok tomegei boritottak. A legierotol tobbszaz vadaszgepet atiranyitottak a Csatornahoz, amelyekre egyebkent egetoen szukseg lenne a frontvonal egyeb pontjain." Persze mindenki utolag okos, de azert varom a cafolatokat! Udv, Ndaja | |||||
Sebi | Adatlap | 434631 | 2011. augusztus 14. 17:51 | ||
Szia ! Ez egy érdekes dolog. Sajnos azért nem bizonyít semmit, mert a MAS kapitányának oltári szerencséje volt. Szerintem jobban leizzadt volna, ha a kísérőhajók előbb észreveszik. Ezekből nem lehet általánosítani. Kb. olyan, mintha megnyernéd a lottóötöst és ebből arra a következtetésre jutnál, hogy aki lottózik, az előbb-utóbb megnyeri a főnyereményt. | |||||
Sszabi | Adatlap | 434630 | 2011. augusztus 14. 17:46 | ||
Üdv! Azért a MAS 15-nek nagyon nagy szerencséje is volt. Arról nem is beszélve, hogy a Tegetthoff-osztály hatástalan torpedóvédelmét nem volt nehéz átütni (tekintve hogy az majdnem a Radetzky-osztály védelmét vette alapul a meglévő német kísérleti eredmények ellenére). Ha megnézzük a szomszédban pihenő olasz dreadnought-okat akkor a helyzet még a páncélzat vastagságában is romlik... Egyébként ha jól olvastam pont a német hajók voltak azok, amiket jobban sikerültnek tartanak az 1. vh idején (de lehet hogy ez csak a csatacirkálóikra vonatkozik..) | |||||
Gabusch | Adatlap | 434629 | 2011. augusztus 14. 17:38 | ||
Én olyan véleményt már olvastam, hogy a csatahajók helyett Adolf inkább a tengóflottáját fejleszthette volna és akkor még a "boldog időkben" jó eséllyel lenyomhatta volna Angliát az utánpótlási vonalai ellehetetlenítésével. Ugyanilyet Schnellboottal még nem olvastam. | |||||
Sebi | Adatlap | 434628 | 2011. augusztus 14. 17:37 | ||
Szia ! Bocs, de szeretném egy kicsit kiigazítani az általad írtakat (ha nem veszed rossznéven). A hordozóépítés nem volt megkerülő manőver. A washingtoni egyezmény lehetővé tette, hogy a befejezetlen csatacirkálókat hordozóként építsék meg Abban igazad van, hogy a második vh tengeri csatáit végülis a repülőgépek nyerték meg. De igazából még a háború kitörésekor sem tartotta senki a csatahajókat elavultnak. Hiszen a háború kitöréséig sem a hordozópárti, sem a csatahajó párti tengernagyok nem tudták bizonyítani igazukat. Én inkább azt mondanám, hogy a második vh. átformálta a tengeri hadviselést és háttérbeszorította a csatahajókat. Elavulttá a rakétahordozó hajók és tengeralattjárók megjelenése tette őket. | |||||
ndjala | Adatlap | 434627 | 2011. augusztus 14. 17:34 | ||
Sziasztok! Most csak egy gyors megjegyzés: Van egy múzeum Olaszországban, azt hiszem Bariban. Ott van kiállítva minden schnellboot őse, a MAS-15. Ez a hajó egyszer szembekerült a kor csúcstechnikáját képviselő ismert sorhajóval. Az eredményt ismeritek. Folyt. köv. (közben melózok) Ndjala | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434626 | 2011. augusztus 14. 17:24 | ||
Ez a jeune ecole úgy tűnik kiirthatatlan... | |||||
Sebi | Adatlap | 434625 | 2011. augusztus 14. 17:15 | ||
Kedves Ndjala ! Csatlakoznék az előttem szólókhoz. Elég érdekes elmélet és engem is érdekelne az okfejtés az állítás mögött. Azért gondolkodj el azon, hogy a Z osztályú rombolók elsődleges fegyverzetének a maximális lőtávja 15-17 km volt és csak egy 30 kilós lövedéket tudott kilőni. A csatahajó főfegyverzetével 20-30 km-re is el tudott lőni és a lövedék majdnem egy Z osztályú romboló súlyának egyharmada volt. A Type 36B rombolók, vagyis a háború végén épített legmodernebb német rombolók, hatósugara 2900 tengeri mérföld volt. Egy csatahajó 8-9 vagy akár 10 ezer mérföldet is mehetett. Hogy legyen mihez mérned ezt a távolságot, egy nyugat-francia kikötőből kifutó romboló nem tudott volna elhajózni New-Yorkig. Ennek tükrében érdekelne a véleményed, hogy vajon melyiküknek tart hosszabb ideig elsüllyeszteni a másikat ? | |||||
sulyid | Adatlap | 434624 | 2011. augusztus 14. 17:12 | ||
Már sorry, hogy itt belekontárkodom, de szerintem az IOWA és fivérei azért felülmúlták a Bismarckot. | |||||
hajómester | Adatlap | 434623 | 2011. augusztus 14. 16:44 | ||
Szia! Európában igen, de a Csendes Óceáni tengeri hatalmak már másképp gondolkodtak. USA és Japán ekkor kezdte meg kiépíteni repülőgép hordozó flottáját, többek között azért, mert ezekről a flottakorlátozási egyezmények nem szóltak.Egy megkerülő manőverként indult és végül ez jött be.Akik ragaszkodtak a csatahajó koncepcióhoz mind rosszul jártak. A Bismarck-Yamato összehasonlítás nem tudom milyen eredményt hozna. Én nem próbálkozok vele, mert ez nem a szakterületem, csak érdekelne. | |||||
Laci | Adatlap | 434622 | 2011. augusztus 14. 16:31 | ||
Üdv! Na ez igaz,de még '35-ben úgy vélték,hogy a csatahajóké az aduász! | |||||
hajómester | Adatlap | 434621 | 2011. augusztus 14. 16:03 | ||
Sziasztok! A második világháború tengeri csatáit nem a hajók, hanem a repülőgépek nyerték meg. Ilyen szempontból vizsgálva a Bismarck is csak egy elavult fegyvernem utolsó képviselője volt. | |||||
Laci | Adatlap | 434620 | 2011. augusztus 14. 15:31 | ||
Ui:A háború csak a tengeren zajlott,hogy '45-ben ért véget? | |||||
Laci | Adatlap | 434619 | 2011. augusztus 14. 15:29 | ||
Üdv! Nem okoskodás képpen,DE...Egy tengeri uralmat,hogyan lehet schnellbootokkal megnyerni ellenséges csatahajók ellen?Vagy miért találták ki a csatahajókat? | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434618 | 2011. augusztus 14. 15:12 | ||
Na, egyre kíváncsibb vagyok, vajon Schnellbootokkal hogyan lehetett volna évekkel elodázni a vereséget? :) Igazán várom a részletes kifejtést, tehát az állításokon kívül az érveket is! :) (Hozzátenném, ha "50 ezer tonna acélból több ezer" más hajót építünk, akkor egy-egy maximum akkora lesz, mint egy nagyobbféle mentőcsónak...) | |||||
ndjala | Adatlap | 434617 | 2011. augusztus 14. 15:07 | ||
Üdvözlöm a kritikusaimat! Először is: örülök a hozzászólásoknak. Másodszor: nem tetszenek! A második világháborúban a Z-osztályú rombolók és a Schnellboot-ok képviselték a német felszíni flottában a csúcstechnikát. Ha a Bismarck helyett abból az 50ezer tonna acélból több ezer ilyen hajót építettek volna, akkor valószínűleg nem 45-ben ért volna véget a háború. folyt. köv. Üdv, Ndjala | |||||
Laci | Adatlap | 434616 | 2011. augusztus 14. 09:32 | ||
Üdv! Én,mint a Bismarck építője is osztom az alábbi hozzászólásokat!Rengeteg utánajárás után azt kell írnom,hogy valóban a Bismarck volt a 2.vh. legerősebb és legjobb hajója.Többek között hegesztett technológia,olajtüzelés,valamint áramvonalas test,a nagyobb sebesség érdekében.Modern tűzvezető rendszer a legfejlettebb ágyúkkal,valamint vastagon páncélozott hajó (40%),ami az angolokról ez nem mondható el (all or nothing 26% páncélvédettség). Nem csoda hát,hogy az angolok nagy erőket mozgattak a egyetlen hajó feltartóztatására,mert tudták,hogy nincs hajójuk,ami fel veheti vele a versenyt.Nem beszélve arról,hogy ott volt a Tirpitz testvér is,ami további fejtörést okozott a brit admiralitás számára és majdnem a háború végéig azzal voltak elfoglalva,hogy elsüllyesszenek egy veszélyes ellenfelet,ami komolyan veszélyeztette volna a hírhedt brit tengeri uralmat. Simi! Örülök,hogy ismét köztünk vagy! Üdv! | |||||
sanyi | Adatlap | 434615 | 2011. augusztus 14. 08:36 | ||
Szia! Lehet hogy a kiskegyedeben, nők lapjában, vagy hasonló jellegű papírpazarlásban olvastad... Esetleg a blikkben. Lapozz fel egy korrekt kiadványt és megtudhatod, hogy német tűzvezető-optikának nem volt párja és a radar sem volt rossz, bár nem vagyok a téma nagy szakértője. | |||||
BBalázs | Adatlap | 434614 | 2011. augusztus 14. 08:00 | ||
És még valami: "Nem véletlen, hogy az angolok már az első útján végeztek vele, és utána nem is merték a németek az elavult nagy felszíni hajóikat tengerre küldeni." Az angolok büszkéledhettek a legtöbb elavult egységgel a háború alatt, pl.: Queen Elisabeth-osztály. Nem túlzás azt állítanom, hogy csatahajóik fele első vh alatt épült volt - így a Hood is... (bocs Simi, örülünk, hogy újra "látunk"!) | |||||
BBalázs | Adatlap | 434613 | 2011. augusztus 14. 07:49 | ||
Kiváncsi lennék arra a szakirodalomra, amelyet olvastál, mert előttem szólok már leírták a lényeget. A 30-as években kezdték el építeni azokat az egységeket, amelyek a vh. elején szerepet kaptak. Mellesleg a Bismarck elsüllyesztésekor az angoloknak nem volt hozzáfogható csatahajójuk, bár a KGV osztály is kítűnő hajókból állt. Egyszerüen a tengerészeti légierő, szerencse, hibás döntések és a "sok lúd disznót győz" küldte hullámsírba a Bismarckot. Összességében az angolok részéről a Vanguard volt az egyetlen hajó, mely valóban felülmúlta a Bismarckot (szerintem), de ez már csak a háború után készült el. | |||||
SImi | Adatlap | 434612 | 2011. augusztus 13. 22:00 | ||
Hát ez érdekes elmélet, eddig még nem találkoztam vele... az viszont tényleg igaz lehet, hogy az I.VH volt a kiinduló pont. Ez viszont az összes II. VH-scsatahajóra igaz, ugyanis nem akkor, a 30-as években találták ki ezt a fegyvert. A legtöbb szakértő szerint - néhánytól eltekintve - viszont a Bismarck a csatahajó építés egyik csúcsa: a gyorsaság, páncélvédettség, tűzerő harmonikus keveréke. | |||||
TAMAS78 | Adatlap | 434611 | 2011. augusztus 13. 21:58 | ||
Kedves ndjala! Persze nem muszáj mindenkinek hasraesnie a német felszíni hajók képességeitől, de azért ennek olvass még utána, mert kapitális baromságokat írtál. Tamás | |||||
ndjala | Adatlap | 434610 | 2011. augusztus 13. 21:12 | ||
Sziasztok! Amúgy aki kicsit is tanulmányozta a 30-as évek Németországának történetét, az jól tudja, hogy a Bismarck és a többi nagy német felszíni hajó az első világháború technikai színvonalán épült és ezen még a modern elektronika sem segíthetett. Nem véletlen, hogy az angolok már az első útján végeztek vele, és utána nem is merték a németek az elavult nagy felszíni hajóikat tengerre küldeni. Üdv, Ndjala | |||||
Laci | Adatlap | 434609 | 2011. augusztus 13. 17:50 | ||
Na neee!Nagyon jó lesz! | |||||
Szamuráj | Adatlap | 434608 | 2011. augusztus 13. 08:59 | ||
Szamuráj | Adatlap | 434607 | 2011. augusztus 13. 08:49 | ||
Hello zaran, alacsonyan fog elrepülni a hordozó felett a gép. Partvonalat, felhőket, sem kikötőt nem szándékozom köré építeni, mert elvonná a figyelmet a kompozícióról. Louis Carabott máltai makettezőnek van egy Tirpitz diorámája, afölött repül el a Tamiya 48-as Swordfish-e. Tanárúr Hozzápróbáltam az alsó szárnyat a Dart törzséhez a fotó kedvéért, még kell rajta csiszolni, de sikerült a szárnyprofil ívességét megoldani szerencsére. | |||||
Essex | Adatlap | 434606 | 2011. augusztus 12. 17:15 | ||
Az USS Arizona fedélzete még a Pearl Harbor-i támadás alatt is fa színű volt, akárcsak a többi Measure 1 festésű hajóé, tehát a 30-as évek végén is nyilvánvaló ilyen volt. | |||||
zaran | Adatlap | 434605 | 2011. augusztus 12. 12:56 | ||
Szervusz Szamuráj Felhő felett repülne? Mert akkor rátehetnéd a felhőt meg rögzíthetnéd pl.: A dió egyik oldala egy kép lenne az akkori tájról, abból állna ki a felhő a géppel. (ez csak egy javaslat, azért érdekel, hogyan fogod megcsinálni :) ) | |||||
Altengernagy | Adatlap | 434604 | 2011. augusztus 11. 21:09 | ||
A makettek 1/700-ban, amik 1941-es állapotot szoktak bemutatni, fa fedélzetet mutatnak... a japánokhoz hasonlóan. | |||||
sys | Adatlap | 434603 | 2011. augusztus 11. 18:19 | ||
Sziasztok! Előre is bocs a hülye kérdésért, nem olvastam vissza a közel 10.000 hozzászólást, lehet ott a válasz. Szóval: Létezik, hogy a USS Arizona fedélzete nem natúr faszínű, hanem szürke volt mint a test? Azaz: szürkére vagy fára fessem? 30-as évek második fele, ha ez perdöntő. Előre is köszönöm a választ. Üdv | |||||
Szamuráj | Adatlap | 434602 | 2011. augusztus 11. 17:00 | ||
Sziasztok! Szabadnapomon folytattam a Blackburn-nel. A Hermes felett fog elrepülni, enyhén bedöntve. 1/48-as. Igyekszem minél élethűbben és pontosabban megépíteni. Sajnos a pilótafülkéből semmi se látszik, pedig teleraktam merevítő vázzal és sok aprósággal, pláne majd amikor a pilótát beleültetem. Hogyan tudnám majd stabilan rögzíteni a dioráma fölé? Valami erős drótra gondolok, de ne legyen illúziórombolóan vastag... Tanárúr | |||||
zs180 | Adatlap | 434601 | 2011. augusztus 11. 16:08 | ||
O.K., ez mindenképp tiszteletreméltóbb, mint az előre kivágott, osztásokkal ellátott lapot felhasználni, közelebb áll a saját építéshez, úgyhogy hajrá! | |||||
Regal | Adatlap | 434600 | 2011. augusztus 11. 15:23 | ||
Lemaradt a komment: egy két lelkesítő kép... | |||||
Regal | Adatlap | 434599 | 2011. augusztus 11. 15:23 | ||
Szia, tegnap sikerült beszereznem másfél négyzetméter juhar-furnérlapot (0,6mm-est)potom 500 Ft-ért, és most már leszek olyan mazochista, hogy 3-4 különböző páccal, vagy sima lakkal különböző higításban lekenem őket az eltérő szín kedvéért és deszkénként felragasztom. A 24 USD szerintem abszolút baráti (én 10 ezer körül néztem az E-bay-en. Én sokat fogok még szívni vele, de hát én így szeretem:-) | |||||
zs180 | Adatlap | 434598 | 2011. augusztus 11. 15:08 | ||
Szia, ma rendeltem barátomnak az Artwox model külön a Revell (tehát nem a Tamiya) Bismarckhoz gyártott 1:350-es fafedélzetét 24 dollárért. Meglátjuk, milyen lesz, mindenesetre Neked is megfontolásra ajánlom. Üdv, P.Gy. | |||||
SImi | Adatlap | 434597 | 2011. augusztus 10. 22:06 | ||
A hajón iszonyú sokmindent lehet feljavítani, nem írok listát, jobb inkább fotókat nézegetni ehhez, illetve Laci barátunk aktuális képeit böngézgetni. Ez a Gold Medal Models:www.goldmm.com/ships/gms350-6.htm és ez az Eduard (ez rozsdamentes acélból van):www.bnamodelworld.com/index.php |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Körülbelül annyi jön le belőle:
pl.: olvasok egy hírt, hogy balesetet szenvedett egy motoros - fórumos hozzászólások fele: dögöljön meg minden motoros, én is elütném őket, hogy ...blabla.
Ez a színvonal, regálni nem érdemes rá...
boccs az erős kirtikáért, csak a topic színvonala csökken rettentő mód!