/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.
Varjúbácsi 435522 2012. május 22. 12:49
Válasz erre
Batka!
Az alapmakett méretaránya a lényeges, hogy a motoron valószínűleg 0,01 körüli vezeték lesz, ezt kellene összenézni a makett méreteivel. A rézhuzal legnagyobb problémája a hőtágulás. Hidegebb helyen túlfeszítheti a tartót, ha melegebb lesz, belóg. Ezért szoktak rugalmas szálat alkalmazni. Huzalt ott tudsz használni, ahol nem lényeges a feszülés, pl. FW-190 hátrahúzott kabintető.
Batka 435521 2012. május 22. 12:16
Válasz erre
Csodálatos, megint.
Egy kérdés: szerintetek a pici ventilátorokban lévő motorból kiszedett drót mennyire jó ötlet kötélzetnek? illetve hogyan festenétek?
Köszi előre is.

Üdv,
Batka
zs180 435520 2012. május 22. 00:24
Válasz erre
kötélzettel 1
kötélzettel 1
kötélzettel 2
kötélzettel 2

Imi, LA kicsit messzebb van... de egyszer oda is el szeretnék jutni!
Narn, ez nagyon dögös jószág lesz - a valaha épült legnagyobb európai hadihajó.
Egyébként gyakorlatilag kész lettem a kötélzettel. Ebben a méretarányban tényleg nehéz megfelelően vékony köteleket produkálni - talán Jim Baumann képes lenne rá - én is egyszerűsítettem itt-ott, pl. egyesével vannak a "signal halyard"-ok - a jelzőlobogók kötelei, holott köztudomású, hogy kettesével voltak szerelve.
narn08 435519 2012. május 21. 19:11
Válasz erre
Hello !

Az iment haladt el az ablak elott ez a kis csomag :)

www.itv.com/news/meridian/2012-05-21/first-journey-for-aircraft-carrier/
Simi 435518 2012. május 20. 23:49
Válasz erre
zs180 435517 2012. május 20. 22:35
Válasz erre
Batka, Simi,
ennél valóban szebbet szeretnék csinálni. Egyelőre a kötélzet alakul - egész jól.
Egyébként hamarosan megyek Londonba, úgyhogy a Cutty Sarkot is meg fogom nézni.
Batka 435516 2012. május 20. 22:16
Válasz erre
Bár nam csatahajó, de egy nagyon jó hír,vagy csak nekem új. vilagutazo.blog.hu/2012/05/20/cutty_sark_a_vilag_leghiresebb_teaszallito_hajoja
Simi 435515 2012. május 19. 21:50
Válasz erre
Hogy is mernek ezért még pénzt is kérni! Gyuri ettől 1000X különbet fog kreálni.
Batka 435514 2012. május 19. 19:57
Válasz erre
zs180 435513 2012. május 19. 17:36
Válasz erre
egyénként=egyébként
zs180 435512 2012. május 19. 17:36
Válasz erre
Imi, 
úgy tervezem, hogy a törzset húzott szálból, a szárnyakat és vezérsíkokat rézlemezből (maratás kerete) csinálom. A gyár nem mellékelt repülőt (egyénként csónakot sem).
Simi 435511 2012. május 19. 12:55
Válasz erre
Szia!

Na az a Kingfisher biztosan szivatós lesz... a "semmiből" fogod kifaragni, vagy valamilyen alaktalan gyári cuccból? Egyik sem egy szép perspektíva!
zs180 435510 2012. május 19. 10:16
Válasz erre
Köszönöm,kedves hajósok!

Ákosnak gratula!

A legénységgel kapcsolatban az volt a koncepció, hogy a főfegyverzet aktív, amit a lövegtornyok és -csövek, valamint a fő távmérők állása jelez, míg a légvédelmi fegyverzet egy fenyegető légitámidás elhárításásra készül. A fentiek miatt nincs a főfedélzeten ember, de az 1.1-es, Oerlikon és Browning gépágyúk mellé oda kellett tennem a kezelőket. Élőben jobban látszanak. Ha kész lesz, teszek fel profibb fotókat. Imi, a kötélzetet már elkezdtem csinálni, a művíz is készül. A fentieken kívül hátravan még két db Kingfisher elkészítése - ez valószínüleg nem lesz olyan egyszerű...
Batka 435509 2012. május 18. 22:41
Válasz erre
Szia!

Nem is látnám a figurákat szabad szemmel, Te pedig fested hajítod őket. Minden tisztelet a Tied!
Simi! Igen láttam, nagyon jó, hogy felrakta oda az Arizonát!

Üdv,
Batka
Simi 435508 2012. május 18. 21:58
Válasz erre
Szia!
Most aztán igazán mozgalmas lett a hajó. Akkor már "csak" a kötélzet (ami az ami hajókon nem szokott túl bonyolult lenni) és a művíz van vissza?

Közben éppen Szabó Ákos öregbíti a magyar makettezők hírnevét a modelwarhips.com-on.
TAMÁS78 435507 2012. május 18. 20:41
Válasz erre
Szia!

Érdemes volt vacakolni a legénységgel, nagyon sokat hozzátesznek a fiúk az életszagúsághoz...ha van az embernek egy komolyabb nagyítója. :)
Neo954 435506 2012. május 18. 20:38
Válasz erre
Szia!

Minden elismerésem, nagyon impozáns lett! :)

Még lefotózni is elég nehéz lehetett ezt a mütyürt nem hogy megépíteni!

Üdv.:Neo
zs180 435505 2012. május 18. 00:21
Válasz erre
legénységgel
legénységgel

Sziasztok!
Jó látni, hogy készülnek a szép hajók.
Én felraktam az embereket, végül 59 db lett.
Talán a vakus képen látszanak...
hergert 435504 2012. május 17. 18:24
Válasz erre
Sziasztok!

Van itt valaki aki tud löveg csövet esztergálni, vagy esztergáltatni?

Egy 1/300 Uss South Dakota-hoz kellene.

Üdv.: Herger Tomi 
Neo954 435503 2012. május 16. 22:18
Válasz erre
201205164363
201205164363
201205164367
201205164367
201205164359
201205164359
201205164356
201205164356

Sziasztok!

Mindenkinek gratulálok a munkáihoz! :)

Közben én is haladtam a Graf Spee-vel.

Simi! Mégegyszer köszönöm szépen a korlátokat! :)

Üdv.:Neo
p-51 435502 2012. május 16. 18:29
Válasz erre
CV-59 Forrestal,  1-720 2
CV-59 Forrestal, 1-720 2
CV-59 Forrestal,  1-720
CV-59 Forrestal, 1-720
CVN-68 Nimitz 1-720
CVN-68 Nimitz 1-720

Sziasztok!
Eladó hajóim, bár némi felújításra szorulnak, sőt.
1 db Forrestal osztály 1/720: 1500 ft postával, repülők nincsenek hozzá
1 db Nimitz osztály 1/720: 1500 ft postával, repülők nincsenek hozzá, de jár vele egy elég viharvert CVN-70 Carl Vinson matrica
Cserébe beszámítok 1/48 AGM-88 HARM-okat.
AZ ÁRAK A POSTAKÖLTSÉGET TARTALMAZZÁK
Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
p-51 435501 2012. május 14. 17:22
Válasz erre
CG-47 Ticonderoga 1-350 2
CG-47 Ticonderoga 1-350 2
CG-47 Ticonderoga 1-350 3
CG-47 Ticonderoga 1-350 3
CG-47 Ticonderoga 1-350
CG-47 Ticonderoga 1-350
CV-59 Forrestal,  1-720 2
CV-59 Forrestal, 1-720 2
CV-59 Forrestal,  1-720
CV-59 Forrestal, 1-720
CVN-68 Nimitz 1-720
CVN-68 Nimitz 1-720

Sziasztok!
Eladó hajóim, bár némi felújításra szorulnak, sőt.
1 db Forrestal osztály 1/720: 1500 ft postával, repülők nincsenek hozzá
1 db Nimitz osztály 1/720: 1500 ft postával, repülők nincsenek hozzá, de jár vele egy elég viharvert CVN-70 Carl Vinson matrica
1 db Ticonderoga 1/350 cirkáló: 2500 ft postával, ven hozzá két sh-60 helikopter
A három hajó egyben 4500 ft postával.
AZ ÁRAK A POSTAKÖLTSÉGET IS TARTALMAZZÁK
Üdv:
p-51
vettorio78@gmail.com
Batka 435500 2012. május 14. 09:54
Válasz erre
DSC_0053
DSC_0053

Sziasztok!

Közben ez készülget otthon. Tamiya 1/700 Gneisenau dobozból építve.
Bocsi, a kép telefonnal készült. De lesz jobb minőség is.

Üdv,
Batka
zs180 435499 2012. május 13. 23:44
Válasz erre
piratvitorla, örülök, hogy tetszik.
Imi, bekarcoltam a fóliára egy 1,5 mm-es csíkot a szélével párhuzamosan, aztán egyenként kivágtam a figurákat - kisebbre, mint 1,5 mm, mert a fejük csak azután lett rájuk építve faragasztóból, hogy le lettek ragasztva a papírlapra. Négyféle testtartás és 60 figura lesz, a lövegkezelőket, akiknek félig ki van nyújtva a kezük, két fóliadarabból készítettem, így egyszerűbb volt.
Simi 435498 2012. május 13. 23:06
Válasz erre
Szia!
A múltkor azt hittem, csak Sebi cukkolására említetted figurákat! Most meg már itt is sorakoznak. Kíváncsi lennék az előállítás metódusára. Úgy gondolom, előbb vágtál egy 1.5 mm-es csíkot és aztán azt daraboltad, alakítottad szikével, meg csipesszel. Vagy tévedek? Mindenestere tényleg látványos!
piratvitorla 435497 2012. május 13. 20:43
Válasz erre
zs180 435496 2012. május 13. 20:13
Válasz erre
Batka, kösz, makróval készültek a képek.
Csak, ez annak is kicsi, nehezen fókuszál a figurákra.
Batka 435495 2012. május 13. 17:44
Válasz erre
Szia!

Ez még mindig tökéletes! Ebben a méretarányban pedig le a kalappal.
A fényképezőgépnél próbáld ki a makró módot, hátha segít.

Üdv,
Batka
zs180 435494 2012. május 13. 13:36
Válasz erre
az elsőm 26 ember
az elsőm 26 ember
hátulról
hátulról

Még egyszer köszönöm mindenkinek a dicséretet. Nem tudtam, megállni, hogy ne kezdjek el embereket gyártani. Végül is szükség van lövegkezelőkre a nyitott légvédelmi állásoknál... Itt egy fotó az első csoportról, bár a kis automata gépemmel nem igazán tudok jó képeket csinálni a másfél milliméter magas, ólomfóliából készült, faragasztó-fejű matrózokról.
A másik, természetes fénynél készült képen a valós színek jobban kijönnek, mint az előző, beltéri felvételeknél, bár a valóságban fakóbbak a színek egy kicsit.
P.Gy.
gyurci 435493 2012. május 12. 07:30
Válasz erre
Sebi,köszönöm ,hogy felhívtad rá a figyelmem!
gyurci 435492 2012. május 12. 07:28
Válasz erre
Ebben a méretarányban én már a korlátot sem látom!
ZSENIÁLIS!
Dr Úr ismét lenyűgözött!
zs180 435491 2012. május 10. 16:55
Válasz erre
Sebi, Tóth Gabi, köszönöm! Nekem sem kenyerem ez a méretarány, csak Ákos barátom kedvéért vállalkoztam az építésre. Ha kész, visszatérek a jó öreg 1:700-hoz...
Toth_Gabor 435490 2012. május 10. 15:30
Válasz erre
Honnan szedtél ekkora öngyújtót?
:-)
Nagyon szép, de ez már nagyon mazo...
Sebi 435489 2012. május 9. 20:43
Válasz erre
zs180 435488 2012. május 9. 09:25
Válasz erre
Simi,SSZABI,

köszönöm a dicsérő szavakat. Valóban nehéz apró részleteket megjeleníteni ebben a kis méretarányban. A felhasznált maratások a Tom's Modelworks-től valók; nem találtam másik gyártót, amely kínálna bármit 1:1200-ben. Négy készletet használtam: korlátok, USN radarok, USN daruk és USN katapultok. Szépek és jól használhatók.
P.Gy.
SSZABI 435487 2012. május 9. 07:49
Válasz erre
Szia!

Nagyon szép :) Megkérdezhetem, hogy a maratást hol vetted hozzá? Nézegettem itthon a revell féle Missourit, de még nem tudom belefognék e a felújításába...
Simi 435486 2012. május 9. 04:08
Válasz erre
Szia!
A kamuflázs igen jól sikerült és látványos. A két szín találkozásánál sincs gond, mert szép vékonyan lett lefújva. A kétsoros korlát sem zavaró tényező. Ebben a méretarányban minden részletért keményen meg kellett küzdeni. Nekem nagyon tetszik!
zs180 435485 2012. május 9. 00:08
Válasz erre
Minnesota 1
Minnesota 1
Minnesota 2
Minnesota 2
Minnesota 3
Minnesota 3

Sziasztok.
Most már alakul...
Hátravan még a kötélzet, lobogók, két Kingfisher és a végleges alapon egy kis művíz elkészítése. Ja, és még vagy 70 tengerész - ebbe még nem biztos, hogy belevágok.
Hogy tetszik?
alsza 435484 2012. május 8. 20:57
Válasz erre
Sziasztok

Köszönöm mindenkinek a fotomarratásról érkezett választ.
Ha valakit érdekel:
New Jersey képek, ha visszább mentek a Battleship mappában benne van az egész IOWA hajó osztály.
http://www.navyphotos.net/categories.php?cat_id=225&sessionid=495a44b76ee8b008c1c54fe067abc89a

Üdv. alsza
Nincs 435483 2012. május 8. 14:25
Válasz erre
Mondjuk lehet, hogy a vasalásos módszerrel kellene csinálni.
lucky 435482 2012. május 8. 13:00
Válasz erre
Azért van ott pár buktató...

P20 egyenletes és egyforma felvitele, annak pormentes szárítása, a levilágítási idők megtalálása.
Maratásnál a vasklorid melegítése, ártalmatlanítása, a marási idő megtalálása.
Regal 435481 2012. május 8. 07:48
Válasz erre
Szia Batka,

bocs a késői reagálásért, csak el vagyok havazva. Köszönöm a linkeket, ezeket már láttam, de az a gondom, hogy New Jersey-hez valók, azt pedig nem zudom, hogy a Jersey és a Missouri mennyiben tért el egymástól.
Üdvözlettel,
Gábor
Nincs 435480 2012. május 8. 02:51
Válasz erre
Sebi 435479 2012. május 7. 23:33
Válasz erre
Szia Alsza!

Amennyire tudom ez nem ilyen egyszerű. Itt a fórumon van egy fotómaratás című topik. Ha úgy gondolod, hogy te szeretnél maratást csinálni, akkor javaslom nézz be oda.
alsza 435478 2012. május 7. 23:17
Válasz erre
Szia Sebi!

Az ötlet nagyon jó, köszönöm.
Minden képp egy régi hajómon próbálom ki. A NEW JERSEY többet érdemel, mintsem, hogy kísérletezzek rajta. Eléggé sokat vártam és eléggé sokat is felejtettem, így marad a gyakorlás.
Még egy kérdés, hol lehet réz lemezt venni ilyen vékonyat és milyen tinta fog rá ami nem folyik szét, pl: tus?

Köszi
alsza
Sebi 435477 2012. május 7. 20:14
Válasz erre
Szia!

Semmi gond. Ha jól sejtem, valószínűleg nem rajtad múlt a dolog. A kapitány csak vicc volt. Ebben a méretarányban el nem tudom képzelni, hogy mennyire lenne élethű a figura.
zs180 435476 2012. május 7. 14:15
Válasz erre
demilitarizált
demilitarizált

Szia Sebi!
Utólag szeretném elnézésedet kérni, amiért Móváron két sem tudtam veled váltani. A zsűrizés után szinte azonnal mennünk kellett haza. Ami a kapitányt illeti, ez valóban probléma  - még nem döntöttem el, hogy gyártok-e rá figurákat. 1:1200-ben nem kapható ilyesmi, az meg kétséges, hogy sikerül-e emberre valamennyire is hasonlítható tárgyakat készítenem, ráadásul nem is kis számban. Majd meglátjuk.
P.Gy.
foca76 435475 2012. május 7. 10:34
Válasz erre
Szia zaran.
Számolgattam én is és tényleg sokallom az idöt (140 hét azszem)+
250.000 Ft lenne a vége..
az elsö 2 szám meg van , mert az nem tétel , mert akciós is volt, de lehet én is maradok a hajótestnél csak... :)
zaran 435474 2012. május 7. 09:49
Válasz erre
Szervusz foca76
Pár évvel ezelőtt elkezdték a sorozatot, akkor vettem is egész az 5. részig, de végül abbahagyták, mondván gyártásügyi problémájuk akadt. Most, hogy újrakezdték, lentebb Polaris-al ismét megkérdeztük vajon megéri-e a vásárlást. Simi válaszolt a kérdésünkre, mire összejön a magazinból a hajó 250.000 ft míg kiadják ugyanezt a méretarányt, ami a feljavítókkal együtt 150.000 ft ha lesz.
Noha tapasztalatból mondhatom jó a lézer vágott falemez és könnyen lehet vele dolgozni, de a fent említett okok miatt én is erősen tűnődöm folytassam-e! (Valószínűleg csak a hajótest elemeit veszem meg és egy fantázia hordozót építek belőle, de még ez se biztos.)
Remélem tudtam segíteni.
üdv
foca76 435473 2012. május 7. 09:40
Válasz erre
Sziasztok urak.
Érdeklődnek kinek mi a véleménye a BISMARC csatahajóról, amit mostanában az újságosoknál lehet kapni..
Lézer vágott falemezek.. jónak tűnik..
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306.