<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31. |
Timur | Adatlap | 439122 | 2007. június 20. 12:40 | ||
Zebi | Adatlap | 439121 | 2007. június 20. 12:37 | ||
Zebi | Adatlap | 439120 | 2007. június 20. 11:48 | ||
Biztosan volt más gépe is, hiszen a V8+10 csak 44 február-március körül készült. | |||||
Archy | Adatlap | 439119 | 2007. június 20. 11:06 | ||
Állítólag a V8+10 egy igen jól sikerült darab volt... | |||||
Podva | Adatlap | 439118 | 2007. június 20. 10:12 | ||
Hali A V.0+39-es F volt állítólag Heppes gépe az orosz fronton. A honi légvédelemben pedíg(valószínűleg nem kizárólagosan) a V.8+10-es győri G6-ot használta. Üdv Podva | |||||
Tibcsi | Adatlap | 439117 | 2007. június 20. 07:52 | ||
Lehet, hogy tévedek, de nekem úgy rémlik, mintha Heppes Aladár gépe Fritz volt és nem Gustav... (de ezt csak nagyon halkan mondom... :)) | |||||
Podva | Adatlap | 439116 | 2007. június 20. 05:23 | ||
Aj Most eset le a srác nem találkozott Heppes Örgy.-al, de továbra is úgy vélem, hogy valami veterán visszaemlékezés volt a forrása. Üdv Podva | |||||
Podva | Adatlap | 439115 | 2007. június 20. 05:17 | ||
Hi Ha tényleg beszélt az Öreg Pumával akkor érthető a V.9+10-es jelzés. Egy cikkben olvastam, még az új szárnyakban, hogy Heppes örnagy visszaemlékezéseiben rendre így adta meg gépe oldalszámát. Ez olyan mint a kék 11 Tobak T. esetében. Üdv Viktor | |||||
Zebi | Adatlap | 439114 | 2007. június 20. 02:03 | ||
A sárga orrkúp, ahogyan az oldalszám 0-ja megtörik az oxigénfeltöltő-nyílásnál, sőt maga a V9-es szám szintén érdekes. | |||||
Archy | Adatlap | 439113 | 2007. június 20. 01:37 | ||
az hagyján, de a vízszintesen fordítva vannak a csíkok, a zöldnek kell kívül lenni. Én is elszúrtam elsőre :-) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 439112 | 2007. június 19. 11:04 | ||
Igen, jól látod. :) Jól meg is mondtam nekik. :-))) | |||||
Zebi | Adatlap | 439111 | 2007. június 19. 10:50 | ||
Találtam egy magyar G-6-ot a Hyperscale fórumában. Nagyon szép lett, bár mintha a dudor hátsó része hiányozna. www.network54.com/Forum/47751/message/1182170023/1-48+Messerchmitt+Bf-109G-6+-+Hungarian+Puma Ez a hozzászólás is érdekes: www.network54.com/Forum/47751/message/1182179478/first+rate+finish+and+detail+work+Brad Jól látom, hogy Heppes Aladár dedikálta? | |||||
Timur | Adatlap | 439110 | 2007. június 12. 14:32 | ||
Szia Podva! Én sem a vita miatt írtam. A Magyar Sasokat inkább nem minősíteném, mert nincs szándékomban megsérteni a szerzőket. A topicot megnéztem, de dokumentumok híján nem győzött meg. Üdv: FS | |||||
Podva | Adatlap | 439109 | 2007. június 12. 13:51 | ||
Szia Timur Távol álljon tőlem, hogy vitázni próbáljak veled: Azonban a következőt meg szeretném jegyezni: Punka-Sárhidai féle Magyar Sasokban mint magyar használatban lévő de nem rendszeresített típusok között szerepel a G, mint SG2 ittmaradt gépállománya. Ezen kívül a magyar G szerepelt mint téma az "Érdekességek az MKHL történetéből" topicban az alábbi oldalon: www.ww2hunhistory.org/ Nézz körül itt. Még akár a fotó is lehet a dologból:) Üdv Podva | |||||
Samee | Adatlap | 439108 | 2007. június 12. 13:13 | ||
Üdv! Köszönöm az infókat. Sajna nem mistanában lesz akkor magyar Stukám. :( Köszönettel: Samee | |||||
Timur | Adatlap | 439107 | 2007. június 12. 13:08 | ||
Sziasztok! Magyar G Stuka? Gondolkozzunk egy kicsit logikusan a legendák helyett, és nézzük a tényeket. 1, Páncéltörő Stukából eleve kevés készült (fejből nem tudom a pontos számot, de 300 db. körül), és a német egységek nagy becsben tartották. Fotókkal jól dokumentált, hogy a visszavonulásnál is vitték magukkal, nem hagyták hátra. A háború utolsó napjáig bevetették. Rudel ezzel repült át az amikhoz. 2,'44 végére zömmel kikoptak a G-1-ek (ezeken legalább a szárnyfegyverzet, és a zuhanófék felfüggesztése megmaradt), a G-2-n nem volt (illetve csak elvétve egy-egy kevert példányon) beépített előretüzelő géppuska/gépágyú, vagy bombafüggesztő a 3,7-esek mellett. Magyarul: ezek a gépek kizárólag páncélosok (és egyéb pontcélok) ellen voltak bevethetőek, "klasszikus" csatarepülő feladatokra nem. 3, A németek a fedélzeti nagykaliberű páncéltörő ágyúikat egyetlen szövetségesüknek sem adták át. (Lásd e tárgyban pl. a román Henschel 129-eket!) 4, A páncéltörők speciális lőszerrel (wolfram-és egyéb ötvözetek) működtek. Honnan szedtek volna a magyarok az ágyúkhoz való lőszert? 5,A magyar repülőszemélyzetnek nem volt speciális páncéltörő kiképzése. 6,A magyar csatarepülők a kérdéses időszakban az F-8-as Fókát repülték. A háború ezen szakaszában miért ültek volna vissza a 200 km/órával lassabb -s ezért sebezhetőbb- Stukába? +1, Rudel izzig-vérig katona volt, hű az eszméhez és a hazájához. Ha valakiről, hát róla teljesen elképzelhetetlen, hogy csak úgy "elhagyja" az egységnek kiadott hadfelszerelést... Meglátásom szerint tehát azért nem készült magyar G Stukáról fotó, mert nem volt. Üdv! | |||||
Archy | Adatlap | 439105 | 2007. június 11. 13:45 | ||
De Rudel-ék furikáztak erre velük elég sokáig (SG2). Valszeg tőlük maradt ránk az a pár G. | |||||
Podva | Adatlap | 439103 | 2007. június 11. 08:56 | ||
Az SG 1 az SG 2... | |||||
Podva | Adatlap | 439102 | 2007. június 11. 08:50 | ||
Hali Egyes visszaemlékezések alapján valószínű, hogy volt G-nk, állítólag az SG 1 hazánkban maradt repülőgépeit használtuk pár hétig a dunántúlon. Valószínűleg az átfestésre, lajstromba vételre nem került sor. Fotó tudtommal nem maradt. A B6+31 D-3 változat Üdv Podva | |||||
Zebi | Adatlap | 439101 | 2007. június 11. 07:52 | ||
Nem volt G, az csak elírás. | |||||
Samee | Adatlap | 439100 | 2007. június 11. 07:43 | ||
Üdv! Egy kis segítséget szeretnék kérni. 1) Állt-e nálunk szolgálatban G változatú Stuka? 2) Ha igen, a G változat melyik alváltozata? 3) Mik voltak ezeknek az oldalszámai? 4) A HAD 72031-es matrica az D vagy G változathoz való? Mert ami nekem régebbről van, az D-t ír, viszont a honlapon G-nek szerepel. (Oldalszám B6+31) Előre is köszönöm a segítséget. Samee | |||||
Zoli | Adatlap | 439099 | 2007. június 10. 10:37 | ||
Szia! Nekem úgy tűnt, mintha lett volna ott valami aláfestés, de az nem a magyar ék, bár az is lehet, hogy tényleg nem látszott semmi és csak a kép ver át. A koptatás így is elég diszkrét, de sokkal jobb! z | |||||
xcraft | Adatlap | 439098 | 2007. június 9. 13:36 | ||
Sziasztok! Nagyon köszönöm a hozzászólásokat, szeretem, ha ilyen jellegű "viták" alakulnak, mert előre visznek. Nem tudok dönteni, bár a nem látszik felé hajlok. Egyenlőre félreteszem az ügyet, még beszélnem kell olyan, a témában jártas makettezőkkel, akik az infót nem látogatják. Természetesen indokom is van, a véleményemet illetően. Amit felvetettél Podva, az valóban előfordulhatott, és makettfestésben tényleg egy kuriózum lenne. Amit berajzoltál, kontúrvonalakat, azok egy szabvány méretű felségjelre utalnak, nem szabvány elhelyezkedéssel, mert nem párhuzamos a szimmetriatengely a törzzsel. Amit Archy rajzolt, az egy olyan háromszög, amin a piros keret túl vastag, megegyezne a fehér résszel, ilyen nem volt. (A szabvány felségjel: A magasság fele a háromszög alapja, a zöld rész alapja 1/3-a a teljes alapnak, A piros és fehér részek pedig mindkét oldalon, a fennmaradó rész 1/4-ed,(piros) illetve 3/4-ed, (fehér) részét teszik ki.) A számomra perdöntő bizonyíték, az Warbirds képe, az eredeti Squadronból. Itt látszik, hogy mindkét felső fekete vonás, a gép kontúrján kívül indul, valószínűleg képhiba, az eredeti kép törése, más egyéb sérülése lehet. Sibnek pedig abban van igaza, hogy egy csúcstechnikájú, képelemző számítógép megoldhatná a kérdést, de ilyen valószínűleg nincs a környéken. Zoli, javítottam a fémes kopást, már nem annyira maszatolt foltszerű, inkább "chipped". Lehet, hogy nem túl jó, de mégegyszer nem nyúlok bele. | |||||
Bombraider | Adatlap | 439097 | 2007. június 7. 17:12 | ||
warbirds | Adatlap | 439096 | 2007. június 7. 12:50 | ||
Na ez tényleg érdekes...:) Valóban annyiféle dolgot látunk a képbe, ahányan vagyunk. :D A Podva által belinkelt képen például azok a bozonyos vonalak valóban képezhetnek ék alakú felségjel kontúrokat is, ellenben közel sem úgy állnak, ahogy az én képemen vannak. (Ott párhuzamosak a vonalak, itt meg szétfelé tartanak.) Ugyanakkor valóban nem lenne párhuzamos az ék a hossztengellyel. Samee képén meg még csak nem is ék. Gyanítom, hogy az eredeti forráskép többszöri szkennelésének, illetve a már beszkennelt képek oda-vissza alakítgatásának, további felhasználásának áldozatai lettünk. Szóval sztem tényleg hagyjuk a dolgot, mert ezt ki nem derítjük. Az viszont kiderült, hogy mindannyian értünk a képszerkesztéshez.:DD warbirds | |||||
Samee | Adatlap | 439094 | 2007. június 7. 12:18 | ||
Üdv Uraim! Alaposabban megnézve a képet nekem a következő vobalhatárok rajzolódtak ki. Ha jól tudom ilyen stílusú felségjelzés nem volt rendszeresítve. Feltűnt még az is hogy ha jól tudom akkor az ék hossztengelyének párhuzamosnak kellene lennie a gépével, ebben az esetben erről nem beszélhetünk. Ez az én véleményem, szóvel szerintem felesleges lenne hozzányúlni a géphez, pláne h ahányan eddig hozzászóltunk mind máshogy láttuk az ominózus részt. Erre tehát mindent lehet alapozni csak történelmi hűséget nem. Samee U.i.: Bocs a minőségért de a lényeget sztem ábrázolja. | |||||
warbirds | Adatlap | 439092 | 2007. június 7. 11:49 | ||
akarom mondani nem a GÉPEN van...:) | |||||
warbirds | Adatlap | 439091 | 2007. június 7. 11:48 | ||
Most találtam meg a képet a Squadron 159-es füzetében (sztem X is ezt használta referenciának). ezen kicsit több látszik a gép farka mögötti területből is. A két sötét vonal pedig úgy néz ki nem a képen van, hanem a fotó hibája lesz. Üdv! warbirds | |||||
warbirds | Adatlap | 439090 | 2007. június 7. 07:15 | ||
Helló! Sztem annyira nem lehet semmit látni azon a képen, hogy teljesen felesleges lenne ezért újra hozzányúlni a kész maketthez. Ráfogjuk, hogy frissiben átfestett gépről van szó...:)) warbirds | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 439086 | 2007. június 6. 21:17 | ||
Ha az ék, akkor görbe. Ráadásul nem egy csúcsba tartanak. Vagy valamilyen korabeli retusálás? Egy rovátka a "nem" mellé! | |||||
Archy | Adatlap | 439085 | 2007. június 6. 21:15 | ||
Archy | Adatlap | 439084 | 2007. június 6. 21:14 | ||
xcraft | Adatlap | 439083 | 2007. június 6. 20:45 | ||
Látok négy fekete csíkot, ami a kilépőéltől indul. Ezek viszont nem lehetnek egy szabvány ék kontúrjai. | |||||
xcraft | Adatlap | 439082 | 2007. június 6. 20:39 | ||
Szia Podva! Nyugodtan kritizálj, elég jól tűröm, sőt szükségem van rá. :)) Az a helyzet, hogy direkt kerestem, látszik-e ilyesmi, mert egy C32-őn, vagy 42-őn láttam az átsejlő éket. Ez az egyetlen oldalnézeti képem van konkrétan erről a példányról, és bizisten ,nem látom rajta. Valami világosabb folt mintha lenne a kilépőélnél felül, de ez nem lehet felségjel. Tedd meg légyszi, hogy a kontúrokat behúzod, mondjuk a paint-ban, és rakd föl a képet. A többieknek népszavazás: Látszik, vagy nem? Ha igen, javítom. Szombatig eltünök, az a határidő. :)) Köszi | |||||
Podva | Adatlap | 439081 | 2007. június 6. 20:03 | ||
Szia Xcraft! Nem akarlak kritizálni, nagyov szép lett a makett, de ha megfigyeled az általad feltett képen, az oldalkormány festését, azon látszik, hogy a magyar ék egy cseppet átsejlik a valszeg vékony rétegben felfújt sárga alól. Ez egy olyan lehetőség, amivel igazán érdekes "csavart" lehet tenni a festésbe, nem beszélve a történelmi hűségről. Üdv Podva | |||||
Zoli | Adatlap | 439079 | 2007. június 6. 15:03 | ||
Nem muszáj az egész felületen, de azért egy-két helyre nem ártana (pl kabintető), így nem élethű. Amúgy én képtelen vagyok újra hozzányúlni egy "kész" maketthez. z | |||||
xcraft | Adatlap | 439078 | 2007. június 6. 14:50 | ||
Több helyre nem szeretnék tenni, ez nem egy gagyi festésű japcsi zéró.:) A formáján lehet, hogy alakítok, bár nem szeretek hozzányúlni már elkészült gépekhez. | |||||
Zoli | Adatlap | 439077 | 2007. június 6. 14:30 | ||
Igen, a fémszín használata nem tetszik. Egyrészt kevés helyen van, másrészt ott viszont kicsit sok. Az üzemanyag nyílásnál(?) nem rossz, bár ott is lehetne kevesebb, de mellette és fölötte olyan, mintha ecsettel csak lekented volna. Sok apró, szögletes foltot pingálj a felületre, és jóval több helyre, de kevesebbet! Pl mehet a törzs és a szárny szinte minden burkolólemezére (és környékére), illetve a kabintető keretére és a kabin köré is. Valami olyasmire gondolok, mint a tankoknál, csak ezüsttel. z | |||||
xcraft | Adatlap | 439076 | 2007. június 6. 13:38 | ||
Hello! Köszi, a felület tényleg göröngyös,az autólakktól, a határvonal egy se nem kontúros, se nagy átszóródású, és valóban nem mindenhol egyforma. A koptatáson mit javítsak? Gondolom a fémszínre gondolsz. | |||||
Zoli | Adatlap | 439075 | 2007. június 6. 09:49 | ||
Szia Xcraft! Nagyon tetszik a gép. Viszont van még pár hibája, ami feltűnt. Elsősorban a festéssel van bajom, mintha az egész felület göröngyös lenne, ez főleg a barnánál látszik, még a nem túl nagy képeken is. Ezenkívül a színek határa is lehetne határozottabb, de így se vészes. A koptatás azonban elég rosszul sikerült, amit nem is értek, ennél sokkal élethűbben is meg tudnád csinálni. És szerintem még tudnál is rajta javítani, érdemes lenne foglalkozni vele. Egyébként az összhatás tényleg tetszik! Ja és kösz, hogy bemutattad az építést! z | |||||
Akos | Adatlap | 439074 | 2007. június 6. 07:41 | ||
Jó lett, kedvet is kaptam a Classic Airframes makett megépítéséhez... | |||||
warbirds | Adatlap | 439073 | 2007. június 6. 07:25 | ||
Nahát X! Nem is csofdálkozom, hogy elbazilikázod a makettjeidet, ha ilyet nyalogatol...:DDD Na jó, tréfát félretéve: Ha ilyen mikroszkópikus méretű hibákat követsz csak el, akkor meg van bocsátva! Ezeket amúgy is csak te látod...:)) Üdv! warbirds | |||||
Fodi | Adatlap | 439072 | 2007. június 6. 06:09 | ||
Miggyuri | Adatlap | 439071 | 2007. június 6. 05:23 | ||
Gratu X! Miggyuri | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 439067 | 2007. június 5. 21:12 | ||
Szeva X! Köszönjük a képeket, nagyon szép lett. Soha nem tetszettek a magyar gépek (szerintem randa) színei, de ez marha jó. (A Cievrán nincs kabintető. Mit fogsz nyalogatni? :))) | |||||
xcraft | Adatlap | 439066 | 2007. június 5. 18:42 | ||
xcraft | Adatlap | 439065 | 2007. június 5. 18:37 | ||
Hello! Elkészült a Heinkel. :)) Ideteszem a képeket a hibákról, amiket ígértem. Az összhatást nem rontják, és nem is lehet észrevenni, csak alapos szemlélődés után, de vannak. Természetesen a makrofelvétel kihozza őket, de nagyon közelről. | |||||
xcraft | Adatlap | 439064 | 2007. június 4. 22:20 | ||
Samee | Adatlap | 439063 | 2007. június 4. 22:13 | ||
Üdv Mindenki! Xcraft. Grat, szépen alakul, csak így tovább. Gondoltam rakok fel pár képet a múltkor említett Jutasreptérről. Nem sok látszik már a régi infrastruktúrából, viszont 1998-ban állítottak egy emlékművet a civil és katonai áldozatoknak, valamint a már korábban említett ejtőernyősöknek. Íme néhány kép ízelítőül. Samee | |||||
xcraft | Adatlap | 439062 | 2007. június 4. 21:17 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
Csakúgy, mint F-2-től fölfele gyakorlatilag az összes F-en...