/ Fórumok / Groupbuild /

GroupBuild 2007: Magyar Szárnyak

Magyar felségjellel repült légijárművek bemutatásást tervezzük a 2007. évi Mosonmagyaróvári kiállításon. Aki úgy gondolja, hogy szivesen építene egy makettet a témába, kérjük jelezze és felvesszük az egyre bővülő listára.
Két kikötés van csak.
1: A makett 1:72-es méretarányú legyen.
2: Olyat kell építeni, amit más még nem vállalt be.
Egy tipuson belül eltérő alváltozatok természetesen lehetnek. Mivel a cél az ,hogy minél több tipust bemutassunk, próbáljatok ne egy tucat Bf 109-est építeni.
A már elvállalt makettekről és építőjükről listát fogunk közzétenni, amit folyamatosan frissítünk.
Ha lehet csak az jelentkezzen , aki úgy érzi, hogy nagy eséllyel kész lesz a makettel Óvárig.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31.
Zebi 439231 2008. április 7. 17:07
Válasz erre
"A CR 42-esek ezzel szemben jócskán és eredményesen(a Héjáknál eredményesebben) kivették a részüket a Szovjetunió elleni hadjáratból"
Én 17 (vagy 19) légigyőzelemről tudok, amit CR.42-esek értek el a keleti fronton, és ennél többről, amit Re-2000-el. Milyen forrást nézel?
SHBalage 439230 2008. április 7. 16:12
Válasz erre
Igaz. Csak a koncepció 30-as évekbeli, maga a típus az évtized végén született. Valahogy mégis lelőttek ezek az "ócska" kétfedelüek jónéhány a Seversky P-35-össel(ugye ennek a gépnek a "leszármazottja" a Héja) nagyjábol egykorú, náluk "modernebb" orosz alsószárnyast.
SHBalage 439229 2008. április 7. 16:03
Válasz erre
Ltg.!

Abszolút egyetértek.

"Ha pedig az eredményesség felől közelítjük a dolgot, a szipi szupi hű de innovatív(35-ben) Re 2000-es a nyomába sem ér a CR 42-nek." Ez az idézet így teljes. Lehet, hogy rosszul tudom, de mire a magyar "Héjják" elkészültek, már csak vadászgyakorlónak használták őket. Harci bevetést tudtommal az olasz gyártású gépek repültek a keleti fronton több-kevesebb sikerrel. Az amerikai bombázók ellen Héjával felszálló néhány "szent őrültet" nem számítva a magyar Héjáknak nem nagyon volt dolga ellenséges gépekkel. A CR 42-esek ezzel szemben jócskán és eredményesen(a Héjáknál eredményesebben) kivették a részüket a Szovjetunió elleni hadjáratból. Szó sincs róla, hogy a magyar változat azért lett volna rossz, mert magyar.

Mint ahogy már írtam:
A Re 2000-es"...a gyártás...szempontjából meghatározó típusa a magyar történelemnek."

Üdv!
Balázs

Ps. Remélem ez nem off.
Zebi 439228 2008. április 7. 09:23
Válasz erre
Természetesen fontos típusunk volt a CR.42 is. De továbbra is fenntartom azt a véleményemet, hogy egy a szolgálatba állásakor is elavult, kezdetektől maximum csak a második vonalba alkalmas gépről van szó. Az nem igaz, hogy a 30-as évek közepén született volna, valójában 39-ben állt először szolgálatba, abban a korban amikor a kétfedelűek csillaga már rég leáldozott. A kétfedelűek között jó típusnak számított, de nem azokkal kellett megmérkőznie.
Ltg. 439227 2008. április 7. 09:08
Válasz erre
Zebi, SHBalage!

Sok tekintetben igaz amit írtok a magyar alkalmazásban álló olasz tipusokról, de azért nézzük a tényket:
1. A CR42 korának egyik legkifinomultabb kétfedelüje volt! Kifejlesztésénél, rendszeresítésénél egy koncepció (az olasz harcászat és szokások)érvényesültek. HA elolvassátok az észak- afrikai és az oroszországi alkalmazásukról szóló írásokat talán árnyalódik a kép.
2. A RE2000- re főleg az a sommás megállapítás nem igaz, hogy "Re 2000-es a nyomába sem ér a CR 42-nek. Pláne, ha a magyar gyártásúakat vesszük"
Más felfogás, más koncepció szülötte! Magas szárnyterhelésű, igen korszerű strukturális elveken alapuló és gyártástechnológiai értelemben is helyénvaló tipus. Nem is igazán vethető össze a CR-rel!
A magyar gyártás bizony valóban nagy technológiai előrelépés volt itthon és egyik legfőbb érve az ismert olasz minőség javítása volt, amit sikerült is elérni. Tény hogy a magyar gyártású Bf.109-esekért közelharcot vívtak a német vadászegységek ellátó részlegei, éppen a minőségük miatt. A Héja II-eseket talán más szakmunkások csinálták? Ez vicc!
A Reggiane mindaddig amíg a harctér le nem strapálta őket gerincét képezték az MKHL-nek.
Sokáíg írhatnám még, de azt hiszem ennyi is elég, hogy belássuk, hogy valamiről gyors itéletet mondani könnyű, de nem biztos, hogy megalapozott!

Üdv,

LS
Tibcsi 439226 2008. április 7. 05:35
Válasz erre
Thank You! :)

The Albatros, Delfin and the MiG-21 is KP kit, Mi-24 and Gripen is Revell/Italeri, MiG-29 is Airfix and Su-22 is Bilek/Italeri kit. All in 1/72 scale.

Tibor
Adam 439225 2008. április 7. 05:02
Válasz erre
Very nice collection. Thank you for sharing. Which kit of the Albatross is that one?

Adam
SHBalage 439224 2008. április 4. 13:01
Válasz erre
Vagy éppen a biplán vadászok csúcsa. Ha pedig az eredményesség felől közelítjük a dolgot, a szipi szupi hű de innovatív(35-ben) Re 2000-es a nyomába sem ér a CR 42-nek. Pláne, ha a magyar gyártásúakat vesszük. Mind a kettő típus a 30-as évek közepének terméke, a háború idejére jócskán avultak voltak, a CR 42-es pedig szemmel láthatóan idejétmúlt is.

Félreértés ne essék, imádom a Héját(építettem is már), de inkább a gyártás, mint az alkalmazás szempontjából meghatározó típusa a magyar történelemnek.
Samee 439223 2008. április 4. 12:59
Válasz erre
Üdv!

Sztem még idefér a Focke-Wulf Fw-190 illetve a Stuka is.

Sam
Zebi 439222 2008. április 4. 12:41
Válasz erre
A Re-2000 egyértelmű: itthon is gyártottuk, ezért számunkra jelentősebb típus, még ha a teljesítménye nem is kimagasló. A CR.42 nagyon finoman szólva repüléstörténeti zsákutca, a kor technikai színvonalától messze elmaradt már születése pillanatában is.
SHBalage 439221 2008. április 3. 21:11
Válasz erre
Azt hiszem, a CR 42-est sem szabad kihagyni, ha már a Re-2000-es ide fért.
Zebi 439220 2008. április 3. 19:00
Válasz erre
CR.32
Re-2000
Bf-109
Me-210
MiG-15
MiG-21
Mi-8/17
makettes 439219 2008. április 3. 18:54
Válasz erre
Ezt a sort kiegészítem ezekkel:IL-10,Mi-1,Mi-24,An-24,An-26
Üdv- makettes
Solo 439218 2008. április 3. 18:46
Válasz erre
Helló!

Számomra ezek a "nagy" tipusok:
Bf-109
Mig-15
Mig-17
Mig-19
Mig-21
Mig-23
L-29
Su-22
L-39
Mig-29
Ka-26
Mi-4
Mi-2
Mi-8/17

Meg a többi. :)
Puffyn 439217 2008. április 3. 18:20
Válasz erre
Sziasztok!

Azzal a kérdéssel fordulok hozzátok, hogy szerintetek melyek voltak a magyar légierő (a kezdetektől napjainkig ,1938-tól)
- legismertebb
- legjobb
- leghíresebb gépei?

Azért kérdezem mert a II. vh-s gépekkel nem is vagyok tisztában mi is volt nekünk. A háború utáni korszak már ok.
Szóval ha tudtok irjatok nekem kb. 10 típust ami szerintetek a légierő nagyjai között említhető.

Segítségetek előre is köszönöm

Puffyn
Miggyuri 439216 2008. március 23. 16:31
Válasz erre
Az Aerohistóriában volt róla valami komolyabb cikk, ha jól dereng. Abban szerepelt a zsákmányul ejtés körülményeiről pár dolog.
Miggyuri
Fodi 439215 2008. március 23. 10:38
Válasz erre
Valamirevaló makettező AutoCad-el dolgozik... :) Kiváncsi vagyok a végére, hajrá!
Podva 439214 2008. március 23. 07:19
Válasz erre
Nieu 1
Nieu 1

Szia Gyuri
Az bizony! Létezik róla 3 fotót is! Nem hagyhatták ki az elvtársak a dolog propaganda jelentőségét... Hálás vagyok nekik érte :)
Ha minden igaz, ma felkerülnek a felségjel fehér mezői
Üdv Podva
Miggyuri 439213 2008. március 23. 06:21
Válasz erre
Podva!
Ez az amit a románoktól zsákmányoltak derék vörösőreink?
Miggyuri
Ákos 439212 2008. március 22. 20:45
Válasz erre
10 új makett került fel:
www.hunkits.extra.hu/
Podva 439211 2008. február 20. 13:32
Válasz erre
Nieuport
Nieuport

Hali

Belekezdtem egy magyar Nieuport 17-be A fotómasinám átmenetileg üzemképtelen, így a makettról nem tudok képet küldeni, de a felégjelzés méretezésénéről, ahol most tartok igen. A fotó (köszönet érte Bernát D.-nek) arányai alapján próbálom rárajzolni a méretarányos rajzra a felségjelzést.

Üdv Podva
Zebi 439210 2008. február 7. 09:53
Válasz erre
Kösz, ezt nem is tudtam, majd utánajárok.
Miggyuri 439209 2008. február 7. 09:47
Válasz erre
A lengyelek kiadták az a-t is. Igaz, nem tegnap.
Miggyuri
Zebi 439208 2008. február 7. 09:32
Válasz erre
Megjött Becze Csaba új könyve, és megtaláltam a képet a magyar PZL P-11-ről. Ez P-11a típusként van jelölve itt is, viszont a makettgyártók csak a "c" verziót adták ki. Úgy néz ki, hogy elég rendesen át kellene alakítani például a Mirage makettet, hogy P-11a legyen belőle, Kár, pedig jól nézne ki ez a gép magyar színekben.
Tibcsi 439207 2008. január 22. 17:50
Válasz erre
magyar_polc
magyar_polc

Nem tudtam, hová tegyem, talán ide illik a leginkább. :) Megtelt az első magyar polcom, amin csak magyar felségjellel repült gépek vannak 1/72-ben. A Gripen némileg kakukktojás, mert őrajta még svéd felségjel van, de dobozban már ott a magyar Griffmadár is. :)

Még egy polcot el fognak foglalni a még dobozban lévő gépek, a Mi-8, a Mi-1, Mi-2, Mi-4, Jak-52, Z-142, Po-2, Szu-22UM-3, MiG-21bis, -21UM, -21F-13, MiG-23, még egy Alba és még egy 29-es (NATO festéssel)...

És akkor még ott vannak a 48-asok... tragédia. :-))
Zebi 439206 2008. január 22. 09:28
Válasz erre
Köszönöm, én is valahogy így gondoltam, de nem voltam biztos benne.
Podva 439205 2008. január 22. 09:11
Válasz erre
Szia
Szerintem meg biztos hogy felfestették a trikolort ís a farokrészre, hiszen az utasítás (ebből a szempontból) egyértelmű volt: a keresztel együtt ezt is előírta. Nem volt reális hogy csak a parancs egyik felét hajtsák végre. Azokban az időkben itt a hátországban még a rejtés sem volt alapkövetelmény, nem úgy mint a későbbiekben, amikor már elhagyták késői G messereken a farokfestést. Szerintem fotó hiányában csak egy kevéssé valószínű spekuláció a farok csíkozás nélküli D messer.
Üdv Podva
Zebi 439204 2008. január 21. 20:37
Válasz erre
Postával együtt tíz környékén volt.
borisz 439203 2008. január 21. 20:28
Válasz erre
Zebi 439202 2008. január 21. 19:37
Válasz erre
Igen, elképzelhető. CA=Classic Airframes.
borisz 439201 2008. január 21. 19:34
Válasz erre
Elképzelhető, hogy később került rá a háromszín.(Szerintem legalább is)
A CA mit takar, milyen gyártót?
Zebi 439200 2008. január 21. 19:24
Válasz erre
Megjött végre a CA Bf-109D-m, benne a V6+02 jelzéseivel. A kérdés az lenne, hogy ezen a gépen is volt-e piros-fehér-zöld csíkozás a vezérsíkokon? Tudom hogy a képeken (azon a kettőn) nem látszik, de uge valószínűleg rajta kellett lennie. Az útmutatóba valamiért feltételesen írták bele ezeket a jelzéseket.
Horvath_Balazs 439199 2008. január 3. 18:15
Válasz erre
Szia Viktor!

Jobban megnézve a fotót rájöttem, hogy tévedtem! Neked van igazad!
Podva 439198 2008. január 1. 23:09
Válasz erre
Szia Balázs!
Én is előástam a régi Aero Magazinjaimat. Ne haragud, hogy kijavítalak, szerintem amit te magyar Si 204-nek vélsz az a méretek és az oldalszám alapján is inkább egy Arado Ar 96B lehet( G.9+04 (84?) A Cikk hivatkozik egy alacsonytámadás során készült fotóra ahol az égő messerek előterében látszik egy magyar Si 204. A Messer könyv 91. oldalán talán megtaláltam ezt a képet (a fotó pici és raszeres is) de én a német hasábkeresztet vélem látni rajta. Szerintem a magyar gépeket fotórol csak a stammkennzeihen-eik alapján lehet majd beazonosítani(BP+FP, UR+AZ, DT+VV bár az utólsó állítólag agy Bf 109-hez (is) tartozott)
Üdv Viktor (Podva)
Horvath_Balazs 439197 2008. január 1. 20:04
Válasz erre
magyar Si 204 1945-04-16
magyar Si 204 1945-04-16

Siebel-ről volt egy fotó régebben az Aeromagazinban. A háttérben látszik a magyar keresztes gép.
Zebi 439196 2008. január 1. 17:47
Válasz erre
Kösz, minkettőtöknek. Valóban megvan a 2 kép nekem is a D-ről, a Punka-könyvben szereplőt elfelejtettem.
Podva 439195 2008. január 1. 17:03
Válasz erre
Sziasztok!
Először is BUÉK
Én is csak RLM70/71 színű fehérkeresztes JU 87A-t abrázoló fotóval találkoztam. A Mushroom Magyar stukákkal foglalkozó könyve szerint a B-k sem hagyományos magyartarka festéssel repültek, hanem a könyv szerint a szabványos 71/70-re utólag felvitt barna szinnel (ezt azért nagyon félve írom le)
Magyar 109D ről két fotót ismerek egyik a V.6+02-es elég gyakori fotó, a Másikat csak a Punka féle Messer könyv 9. oldalán látható a képaláírás szerint a V.6+01-es de a fotó minősége miatt ez nehezen eldönthető. Csak a gép hátsó része látszik, az is félig takarásban.
A 109K szerintem rossz tipusazonosítás következménye lehet, a fennmaradt dokumentumok alapján nem rendelkezett az alakulat olyan gyári számú géppel, ami a K sorozatba tartozott volna. Az állítólagosan íly módon "szerzett" Siebel 204-ek viszont szerepelnek a már említett Punka könyvben (igaz fótó ezekről sem ismert).
Üdv Podva
Ákos 439194 2007. december 31. 21:19
Válasz erre
1. Szerintem csak zöld színekkel repültek, mert később kaptuk, mint a B verziókat.
Tudtommal csak az első két B kapta a háromszínű festést.
2: Én is csak egyről láttam eddig fotót, arról is csak egy képet.
3: Még nem láttam magyar K Messzer fotóját, amíg nincs fotó, addig csak legenda.
Zebi 439193 2007. december 31. 15:11
Válasz erre
Sziasztok! Lenne néhány kérdésem, amiket az elmúlt 1-2 hónapban gyűjtöttem.
1. kérdés:
Volt néhány magyar Ju-87A, képeket is találtam róluk. A kérdés az lenne, hogy repült-e nálunk ez a gép a háromszínű kamóval? Találtam egy rajzot ezzel a mintával, de az lehet a fantázia szüleménye is, képet eddig csak sötétzöldről láttam.

2. kérdés:
Magyar 109D-ről eddig csak egy képet találtam, van több is?

3. kérdés:
"Én kétszer mentem vissza Tullnba Siebellel, de mindkét alkalommal német felségjeles, vagyis fekete keresztes vadonatúj K-4-es változatú Messzerekkel tértem vissza. A felségjeleket Raffeldingben azonnal átfestettük a saját színünkre..."
Ez valóban előfordulhatott, ha igen, van-e fotó ilyen gépről?
Ákos 439192 2007. november 25. 16:42
Válasz erre
Új makett a Hunkits oldalon: Robi fantasztikusan részletezett Re.2000 makettje:
www.hunkits.extra.hu/models/pre1945/re2000_2/index.htm
Zebi 439191 2007. november 24. 11:58
Válasz erre
Ez már téma volt kb 100 hozzászólással ezelőtt is, lapozz vissza egyet.
borisz 439190 2007. november 24. 11:46
Válasz erre
úgy olvastam, hogy az aca G-1 e valójóában G-2
vfrtom 439189 2007. november 24. 00:39
Válasz erre
Helló!
Itt is fel tenném a kérdést amely elhangzott az égbolt meghódítóiban. A Makettstúdió egyik füzetében olvastam hogy a háború végén felállítottak egy riadószázadot JU-87 G-1 esekból.Erről van-e valakinek infója ,hogy milyen festéssel láthatták el őket meg a lajstromszám mi lehetett?A füzet azt írta , hogy a pilóták saját szakálra ZB 01-tól számozták .
Köszi
vfrtom

Amúgy Academy 1/72 Ju-87 G-1 lenne az áldozat.
Ákos 439188 2007. október 8. 21:02
Válasz erre
Hosszú szünet után két új makett a Hunkits oldalon:
He-112, Xcrafttól:
www.hunkits.extra.hu/models/pre1945/he112_2/index.htm Ju-87, Jan Goormans (Belgium) munkája:
www.hunkits.extra.hu/models/pre1945/ju87_2/index.htm
RPG 439187 2007. szeptember 20. 11:53
Válasz erre
Kösz Ákos!

Asszem inkább maradok a lengyel változatnál.:)

Üdv:RPG
Akos 439186 2007. szeptember 19. 22:29
Válasz erre
RPG!
1 db PZL P11.es-ünk volt, ez "a" változat. Nagyon sok részletében eltér a "c"-től, szinte minden részletét át kell faragni. A függőleges vezérsík, a szárny, a törzs, a fegyverzet, ezek mások, mint a "c".
A Monografie Lotnicze típuskönyvében nagyon jó rajzok vannak a különbségekről.
RPG 439185 2007. szeptember 19. 21:26
Válasz erre
Köszi SHBalage!
hcsabo 439184 2007. szeptember 19. 21:25
Válasz erre
A Punka-Sárhidai féle Magyar sasok könyvben is van egy többnézeti rajz festési útmutatóval erről a gépről (PZL P-11a G-191). (Bár nem tudom, mennyire hiteles...)
hcsabo 439183 2007. szeptember 19. 21:21
Válasz erre
Köszi SHBalage!

Az általad említett gépekről nekem is vannak fotóim.
A Pro Modell második különszámában van egy kép egy teljesen burkollt orrú Weihéről, de sem a felségjelzés, sem a lajstromozás nem látszik. A gép előtt viszont egy magyar jelzésű teherautó van. A felirat KP-1-es változatként említi, de én ilyen változatról nem tudok. Viszont teljesen C-változatnak néz ki. Ebből gondoltam, hogy esetleg létezhetnek hasonló képek magyar C-Weihéről.
SHBalage 439182 2007. szeptember 19. 21:16
Válasz erre
Volt "c-nk" is? Ez egy a. wp.scn.ru/en/ww15/f/237/73/0/1

Találsz még néhány "a-t" az Ákos által linkel oldalon is fekete fehérben.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31.