Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31. |
migi | Adatlap | 439284 | 2011. április 28. 20:31 | ||
Stefan | Adatlap | 439283 | 2009. október 24. 14:09 | ||
Podva | Adatlap | 439282 | 2009. október 24. 12:17 | ||
messzeres | Adatlap | 439281 | 2009. április 22. 19:05 | ||
Szevasztok! Belefogtam egy de Haviland DH60G Gipsy Moth építésébe. Mivel elég kevés infóm volt róla, ezért elkezdtem turkálni a neten, persze a gép utódjáról a Tigris lepkéről sok infó van, de Gipsy-ről kevesebb. Például a Pilóta ülésről nem találtam képet. A tigris lepke üléséröl szereztem fotót, de azt nem tudom, h. Gipsy-ben is ugyanez lett volna. Ha valakinek van fotója, vagy bármiféle infója az ülésről, esetleg magáról a Magyar gépről, kérem ossza meg velem. | |||||
Ákos | Adatlap | 439280 | 2009. április 5. 23:54 | ||
Czirók Zoltán új könyve: www.webkings.hu/mrt93j/images/stories/Hirek_Cikkek/czirok_borito.jpg | |||||
Podva | Adatlap | 439279 | 2009. február 3. 19:12 | ||
Hali A Ju87 In Foreign Service szerint a német RLM 70/71-re fújtak világos föld színt... A túl sok világos árnyalat alapján lehet, hogy igaza van. A könyvben van szines grafika, meg ezen fotón kívül még 4 kép erről(ilyen) stukáról ékes felsáégjellel. Ha érdekel beszcannelem. Üdv Podva | |||||
Zebi | Adatlap | 439278 | 2009. február 2. 01:06 | ||
f2d | Adatlap | 439277 | 2009. január 28. 23:36 | ||
Én nyomon követem, nagyon jó kis blog.:-) | |||||
Ákos | Adatlap | 439276 | 2009. január 28. 23:25 | ||
Bár kicsit el lett dugva a topik, és már írni sem tudok: Elindult a HUN KITS oldal blog része, Várható az oldalon: - a korábbinál több frissítés - egy géptípus körüljárása makettező szempontból (képek, történet, szakirodalom, részletfotók) - külföldi makettezők magyar felségjelű munkái és sok minden más... hunkits.blogspot.com/ Természetesen továbbra is várom mindenkitől a magyar felségjelű makettjéről készült képeket a HUN KITS oldalra! | |||||
Ákos | Adatlap | 439275 | 2009. január 28. 23:24 | ||
Bár kicsit el lett dugva a topik... Elindult a HUN KIS oldal blog része, Várható az oldalon: - a korábbinál több frissítés - egy géptípus körüljárása makettező szempontból (képek, történet, szakirodalom, részletfotók) - külföldi makettezők magyar felségjelű munkái és sok minden más... hunkits.blogspot.com/ Természetesen továbbra is várom mindenkitől a magyar felségjelű makettjéről készült képeket a HUN KIT oldalra! | |||||
Podva | Adatlap | 439274 | 2008. november 29. 20:09 | ||
xcraft | Adatlap | 439273 | 2008. november 29. 19:09 | ||
Megtaláljuk itt is. Kicsit megcsúsztál a határidővel. :)) | |||||
tankos_srac | Adatlap | 439272 | 2008. november 1. 20:44 | ||
Podva | Adatlap | 439271 | 2008. augusztus 20. 06:50 | ||
balaton | Adatlap | 439270 | 2008. augusztus 19. 19:52 | ||
Más: az idei groupbuild-ben nem tudtam résztvenni. Kérdésem, lesz-e a 2009-es móvári versenyen is? Van néhány kész gépem, amit mostmár biztosan el tudnék vinni. Elfogadható minőségben vannak építve. | |||||
balaton | Adatlap | 439269 | 2008. augusztus 19. 19:49 | ||
A Repülő Műszaki Intézetről van szó egyébként. | |||||
balaton | Adatlap | 439268 | 2008. augusztus 19. 19:48 | ||
A Me-210-hez: Volt egy ettől is komolyabb projekt, egy légcsavaros gázturbinákkal szerelt romboló, az RMI-1 X/G. Története: 1940-ben kezdődött el a nagy munka, mely fölülmúlta az intézet összes addigi vállalkozását. A 3 üléses harcigép számára kiválasztott gázturbina merész tervnek bizonyult, de a minden addiginál könnyebb hajtóműnek köszönhetően a gép méretei kisebbek lettek, a várható teljesítmények pedig kiemelkedőnek ígérkeztek. Az Aerotechnikai Intézet szélcsatorna tesztjein letisztázódott a gép végleges formája. A fémhéjszerkezet számítási módszerét Dr. Petur Alajos alkotta meg. Varga László gépeinél visszatérő motívumnak számít a kettős törésű trapéz szárny, melybe beépítésre került a turbina. Az üvegezett orrészben a bombacélzó foglalt helyet. A légcsavaros gázturbina magyar találmány, voltak kezdeti nehézségek vele. Ezért problémásan haladtak a tesztelések. Közben létrejött a német-magyar repülőgépgyártási együttműködés és az X/H-t kitúrta a Me-210. Az eredeti gázturbina ma a Közlekedési Múzeum gyűjteményében van. | |||||
hofi | Adatlap | 439267 | 2008. június 9. 12:58 | ||
A Toko gyártott H-B W.29-est, de már beszerezhetlen (nekem PERSZE van :P). Valószínűleg 1-2 év, és sorra kerül a Rodennél, mint a hogy sok más Toko készlet. Ez amúgy ideális az O-M változat elkészítéséhez, mert elszúrták, és Austro-Daimler motorral adták ki Benz III (és/vagy IIIa) helyett. | |||||
Podva | Adatlap | 439266 | 2008. június 8. 14:35 | ||
Hát az O-M Kriegsmarine által használt repülőcsónakok beazonosítása elég bonyolult feladat. Nagyon sok típust alkalmaztak pártízdarabos sorozatban. A legegyszerűbb a oldalszám alapján beazonosítani az egyes gépeket itt van segítségül egy táblázat: air.wz.cz/bird.htm Üdv Podva | |||||
xcraft | Adatlap | 439265 | 2008. június 8. 11:27 | ||
OK, inkább csak magamnak kerestem az igazolást. :) Egyébként a Lohner megvan, gyantából, a Chorosy gyártmánya 1/72, ritka szép darab, és az öntése is jó, csak nem merem elkezdeni, tiszta hímestojás. Még huzalozási rajzot is adnak, ha hazakeveredek lefényképezem a dobozt. | |||||
Zebi | Adatlap | 439264 | 2008. június 8. 10:28 | ||
A 1508-ra válaszoltam, ott már repülő csónakokról van szó. | |||||
xcraft | Adatlap | 439263 | 2008. június 8. 07:50 | ||
Hello Zebi! Igen de ezek is vízi repülőgépek. Az amfíbia kétéltűt jelent, ilyen például a PBY Catalina, Beriev BE 12, stb. Szerintem. Lehet, hogy fogalomzavarban vagyok, mindenesetre így emlékszem a meghatározásra. | |||||
Zebi | Adatlap | 439262 | 2008. június 7. 11:08 | ||
Volt, meg gyártottuk is Albertfalván UFAG K, KG és Brandenburg W 29 típusokat. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 439261 | 2008. június 7. 10:40 | ||
Oké, köszi! Igen, repülő csónakra gondoltam, csak nem tudtam hogy régen ezeket úgy hívták. Én igazából a II. Vh utáni gépekhez értek... Köszi a képet, azonosításhoz kellettek a típusok nevei. Alighanem a képen ami egy ismerősé ez a Lohner Flying boat van. | |||||
xcraft | Adatlap | 439260 | 2008. június 7. 05:50 | ||
Szia! Én csak repülő csónakokról tudok, ebből több is volt, például a Lohner flying boat, a Hansa Brandnburg CC, az amfíbia, ha olyan gépet értünk alatta, ami szárazföldön és vízen is le-felszállásra képes, szerintem időben csak később jelent meg. Makettben mindkettő létezik, 1/72-ben biztosan. | |||||
zoli1989 | Adatlap | 439259 | 2008. június 6. 23:00 | ||
Az Osztrák-magyar monarchia légierejében létezett anfíbia repülőgép? Ha igen mi volt a típusa? | |||||
Propellerfanatic | Adatlap | 439258 | 2008. május 26. 20:29 | ||
Szia Podva! Nagyon jók lesznek. És szépek. Éjenek a csotrogányok. | |||||
Podva | Adatlap | 439257 | 2008. május 26. 19:49 | ||
Hali Hát a Nieuport proektel a csillag maszkolásánál elakadtam, egy kicsit pihentetem Addig is belevágtam egy Osztrák-Magyar Fokker E.I-be (A.I néven is emlegetik...) abban különbözik az EIII-tól hogy 7 hengeres motorja volt, a fesztáv 57 cm-el a hossz 45 cm-el rövidebb volt... ehhez szét kellet darabolni az edu készletet ime Üdv Podva | |||||
xcraft | Adatlap | 439255 | 2008. április 21. 07:25 | ||
Podva | Adatlap | 439254 | 2008. április 20. 20:01 | ||
MattHeafy | Adatlap | 439253 | 2008. április 17. 19:14 | ||
Sziasztok! Keresek képet a V.451-es Re.2000 Héja I.-ről. Ha jól tudom Pittenbacher(Pitti) gépe volt. Előre is köszi: Matyi | |||||
Ltg. | Adatlap | 439252 | 2008. április 12. 21:10 | ||
Volt egy tömítőanyag, amely segített a problémában. A svédek akkor vonták ki a J20-at /Re 2000/, amikor ez az anyag elfogyott és már nem tudták olasz gyártásból pótolni. A MÁVAG Hájákon 25 láncba kapcsolt kis tartály váltotta fel a szártartályt. Az Re 2000-t mint minden gépet harc közben extrém terhelések érték, amelyek hatására természetesen a szerkezet is megmozdult, deformálódott, a héjazat darabjai elmozdultak egymáshoz viszonyítva. Tábori körülmények között igen csak macerás volt a tartályt állandóan újra szigetelni. Nem véletlenül nem kellett az olasz légierőnek! | |||||
hofi | Adatlap | 439251 | 2008. április 10. 09:51 | ||
Na ja, csak kicsit magasra tettük a lécet :/ Már az eredeti P-35-ösnél is folyamatosan szivárogtak a szárnytartályok, mert sorozatban még az USA ipara sem volt képes olyan pontossággal megmunkálni és összeszerelni a szárnyat, hogy ott a puszta héjszerkezet tartósan tömítsen. Ez a típushiba aztán végig megmaradt, asszem a 2001-esnél váltottak törzstartályra. | |||||
Ltg. | Adatlap | 439250 | 2008. április 10. 09:30 | ||
Ez 210-es dolog igencsak elgondolkodtató! Mintahogy az is, hogy teszem azt a Re 2000. licenciájának megvásárlása milyen technikai előrelépést jelentett a magyar ipartörténetben. Érdemes körbjárni, hogy létezett-e ez előtt ötvözött aluminium ötvözet törzskeret szerkezetű, ötvözött aluminium héjazatú repgépsárkányépítési kultúra Magyarföldön? Én ezt tekntem igazi mérföldkőnek! Legelább is sárkányépítés terén. Az, hogy egy ilyen korszerű elvek alapján épült sárkányba, milyen motort, mechanikát, elektronikát építenek bele az egy másik dolog. A 210 esetében- amelyet érdekes módon a szakirodalom nem értékel nagyra (mellesleg az én egyik kedvencem)- a hátrfelé tüzelő géppuskák vezérlése egy érdekes momentum, ami talán ismeretlen lehetett a magyar viszonyok között. A 210-es annak ellenére, hogy megitélésem szerint az MKHL igen eredményesen alkalmazta nem volt egy meghatározó tipus (?!). MKHL, ML,MKL, Magyar Királyi Honvéd Légierő, Magyar Légierő, Magyar Királyi Légierő! Hát ebben teljesen igazad van! Mentségemre szolgáljon, hogy a K-t, mint "Királyi" kicsit ironikus felütéssel hagytam benne, ezért került bele tojócsöves tipus. Elnézést ha nem voltam túl szabatos. | |||||
Podva | Adatlap | 439249 | 2008. április 9. 14:11 | ||
Az MKL Magyar Királyi (Honvéd) Légierőt jelöli. Bár nem tudtam, hogy lettek volna "sugaras" tipusai is :-) Ipartörténetileg Me 210-es gyártása a legnagyobb fegyvertény amit az ország repülőipara valaha fel tudott mutatni. Ilyen összetettségű, a kor műszaki színvonalának ilyen mértékben megfelelő komplex feladat megoldására azóta sem volt példa. Ez olyan volt akkor, mintha ma mondjuk grippent sorozatban össze tudnánk dobni valamelyik repülőgyárunkban A Ju és a Fw ilyen szempontból nem volt nagy durranás az előzményekhez képest. Üdv Podva | |||||
SHBalage | Adatlap | 439248 | 2008. április 9. 11:02 | ||
Muzzy | Adatlap | 439247 | 2008. április 9. 10:57 | ||
Esetleg ne feldkezzünk meg a Me-210Ca1 és a JU-52 gépekről sem, ráadásul itthon gyártottuk (nem 10 darabos kisszériában)is! Muzzy | |||||
Ltg. | Adatlap | 439245 | 2008. április 9. 08:57 | ||
Egy biztos! Az MKL meghatározó tipusai az 1938-as megalakulástól: CR.32 CR.42 Re.2000 Bf.109 Mig-15 Mig-21 Mig-29 Jas-39 Ezeket a gépeket lehet generációváltásként is értékelni (bizonyos szempontokból). | |||||
Muzzy | Adatlap | 439244 | 2008. április 8. 14:45 | ||
LS! Egyetértek veled! Sok mindent meghatároznak a technikai jellemzők, azonban ez önmagában még kevés a legigyőzelemhez! Igazából az győz, aki a saját és ellenség gépének tulajdonságait kihasználva kerül fölénybe! Nézzétek a finn szovjet 39-40-es háborút, a finnek sikeresen alkalmazták a már elavultnak számító gépeket. Ugyan ez igaz az Airacobrára is, nyugaton leírták, mint nem megfelelő vadászgép, a szovjetek egyes gárdaezredei még 45-ben is előszeretettel használták. Tehát nem csak a gép dönti el a győzelmet, hanem az azt irányító személy is. Ha jól emlékszem 43-44 ben a magyarok Me-109-re történő átképzésénél a német oktatók majd a hajukat téptzék, hogy mi még mindíg a fordulóharcot részesítjük előnyben. A másik, hogy a légigyozelmek összehasonllításánál érdemes lenne a bevetésszámokat is figyelembe venni, ez korrektebb staitsztikai mutatót ad. Muzzy | |||||
Ltg. | Adatlap | 439242 | 2008. április 8. 13:09 | ||
Filúk! Mind a két gép nagyon jó volt a maga nemében, de tény, hogy a REGGIANE technológiai szempontból sokkal jobb volt! Csak hát a háború nemcsak az egyes gépeket amortizálta gyorsan, hanem a technológiákat is. De az is igaz, hogy hiába tette a Me 262- es egy csapásra elavulttá a légcsvaros meghajtást a bevetőiket legyőzték, még ha az egyes gépekkel nem is igazán tudtak mit kezdeni. Elméletileg a bevetett orosz favadászoknál is jobb volt mérnöki szempontból a Héjja (bár fából olyat sinálni, mint egy La-7- es az sem semmi)mégsem volt nyerő az adott környezetben. És sokáíg lehet sorolni a paralell dolgokat, de minek. Az eredményesség nem feltétlenül a technológiai kiforrottságon múlik! Minthogy a papírfoma szerint esélyesebb I-16-osokat is lekapták az égről a magyar Rosatelli Vadászok! Azon meg vitatkozni hogy a Van Halen, vagy a Depeche Mode... hát az olyan tinilányos! A zenettörténetben mindkettőnek meg van a megfelelő helye. üdv, LS | |||||
SHBalage | Adatlap | 439241 | 2008. április 8. 10:25 | ||
Podva! Hmm. Köszi az infot a Ricsiről! Igazad van általában. Itt viszont 2 nagyjából azonos számban, időben rendszeresített(ha csak az olasz Héjákat vesszük) azonos fronton alkalmazott típusokról van szó. Ezek a körülmények talán módot adnak az ilyesfajta összehasonlításra. Ebben a formában nyilvánvalóan minden tudományos igényességet nélkülözve. Mint érdekesség, talán nem lenne haszontalan a típusonkénti légigyőzelmek összegyűjtése, ebből még nem következik, hogy az emberfia mindent össze kíván vetni mindennel. Még ha a konkrét esetben a típussal elért légigyőzelmek számával igyekeztem/tünk meggyőzni a másikat az adott típusok "jó/jobb-ságáról". Ps. Valamiféle "hasznossági" mutatót(légigyőzelmek, ellenfelek, gyártási képesség, költségek, alkalmazott daradszám,stb) kidolgozva akár meg is lehetne kísérelni rangsorolni a különböző típusokat. | |||||
Podva | Adatlap | 439240 | 2008. április 8. 07:49 | ||
Hali Szerényen megjegyezném, hogy a 2/3 Ricsi századnak is volt legalább 5 lelövése CR-42-vel, tehát elvileg a számok kiegyenlítettek. Mindenesetre a tipusok lelövések száma alapján történő összehasonlítása mindenképp fals eredményhez vezet(eszerint pl a Bf 109-es sokkal jobb gép volt minta Me 262-es) összehasonlításnál figyelembe kellene venni pl a bevetések számát a szolgálatba állított gépek mennyiséget, az ellenfél kiképzettségét, műszaki színvonalát stb. stb. Ennek hiányában megmarad a szubjektív véleményalkotás. Ez a vita tehát végül is akár arról is szólhatna, hogy a zöld a szebb szín, vagy a kék...:) Üdv Podva | |||||
SHBalage | Adatlap | 439239 | 2008. április 7. 20:46 | ||
Hát, 40-41-ben több hasznukat vették volna, mint 43-ban. Kicsit felgyorsult a repülőgépfejlesztés ebben az időszakban. A gyártás több okból is elhúzódott, mire az első magyar Héják kikerültek a gyárból a fronton már Messzereket használtak a magyar pilóták. Az új gépeket a honi légtér védelmére szánták(a németek csak a fronton adtak át saját repülőtechnikát). Az magyar légtérben megjelenő amerikai típusok ellen a 2db 12,7-es(?) Breda géppuskával felfegyverzett Héja kevés volt. Jöhettek a Messzerek(Akkorra már folyt Győrben a Bf 109-esek gyártása + hazánk légtere, majd területe is front lett). Hirtelen fontos lett a németeknek, hogy használható eszközökhöz jusson az MKHL. | |||||
puhamancs | Adatlap | 439238 | 2008. április 7. 20:13 | ||
Egyébként mindenkinek ajánlom az alábbi, nagyon részletes, rajzokat, fényképeket, leírásokat, dokumentumokat (köztük minden jegyzett légigyőzelmet)tartalmazó könyvet: Punka György-Sárhidai Gyula : MAGYAR SASOK - A Magyar Királyi Honvéd Légierő 1920- 1945 | |||||
puhamancs | Adatlap | 439237 | 2008. április 7. 20:08 | ||
Nem feltétlen. Bár a MÁVAG Héja II. gyors volt és fordulékony, de rendelkezett néhány technikai problémával is. Néhány példa: a gép alapból orrnahéz volt. Féklap- állításnál meg faroknehéz. Mivel az üzemanyag-tartályok a gyengén megerősített páncélzatú szárnyban voltak elhelyezve, így egy szárny-eltalásával az egész géb könnyűszerrel kigyulladt, rosszabb esetben felrobbant. | |||||
borisz | Adatlap | 439236 | 2008. április 7. 19:52 | ||
Uraim, ha jól veszem ki a lényeget, a magyar gyártású Héjákkal az volt a gond, hogy későn lettek készen? | |||||
SHBalage | Adatlap | 439235 | 2008. április 7. 18:11 | ||
Nem is rossz ötlet, összemazsolázni típusonként a légigyőzelmeket... Ez egy igazán szép "megeggyezős egyezség" lett. :) | |||||
Zebi | Adatlap | 439234 | 2008. április 7. 17:57 | ||
Én ezen kívül még a Squadron Signal könyvet néztem meg. Sajnos az egyes típusokat összehasonlító táblázattal eddig még nem találkoztam, a lelövéseket a szövegből kell összemazsolázni. Az eredeti kérdésre visszatérve: nyilván a két típus közül egyik sem tartozott a jobb gépek közé, az egyetlen ok ami miatt a listámba belevettem a Re-2000-et, az kizárólag a hazai gyártás megléte volt. Csak azért érzem úgy, hogy számunkra meghatározóbb típus volt a Héja, mert a hazai repülőgépgyártás fejlődésében jelentős szerepet játszott, még akkor is, ha a legyártott gépek már későn készültek el ahhoz, hogy eredményesen fel lehessen használni őket. | |||||
SHBalage | Adatlap | 439233 | 2008. április 7. 17:37 | ||
Hopp, még igazad is lehet. 3 légigyőzelem a Gyenes féle egységnek(MKH fegyverzete), 19+1 1942 dec 15-ig a kintlévő vadászoknak(Magyar sasok) amit valszeg zömmel Héjával értek el ez legalább 22+1 valóban több mint a 17+2("Kőr Ász"). Amit megnéztem így hirtelen: Bonhardt/Sárhidai/Winkler: MKH fegyverzete, Punka/Sárhidai: Magyar sasok, Becze: "Kőr Ász" Tudsz valami pontosabb adatot a Héják légigyőzelmeiről, vagy hogy hol érdemes megnézni? | |||||
Zebi | Adatlap | 439232 | 2008. április 7. 17:10 | ||
"Valahogy mégis lelőttek ezek az "ócska" kétfedelüek jónéhány a Seversky P-35-össel(ugye ennek a gépnek a "leszármazottja" a Héja) nagyjábol egykorú, náluk "modernebb" orosz alsószárnyast." Az oroszok leálltak fordulózni a jóval lassabb biplánokkal. Ez az öngyilkosság egy formája. |
Tovább >>> |
Egy szép magyar gép .
s362974870.onlinehome.us/forums/air/index.php