<<< Vissza | Tovább >>> |
tray | Adatlap | 439436 | 2006. november 2. 17:05 | ||
Stefan | Adatlap | 439435 | 2006. november 2. 14:19 | ||
A sár/rozsda az alsó részen szintén szárazecset? | |||||
Archy | Adatlap | 439434 | 2006. november 2. 14:17 | ||
Archy | Adatlap | 439433 | 2006. november 2. 14:14 | ||
tray | Adatlap | 439432 | 2006. november 2. 11:56 | ||
Motorblokk festése: én befestem őket egy viszonylag matt szürke színnel (még csak nem is metál színnel), majd ezüsttel szárazecsetelem. A hatás a képeken látható. Ha az 1/72-es Trumpeter Famót építed, tudok néhány tanácsot adni. | |||||
tray | Adatlap | 439431 | 2006. november 2. 11:53 | ||
Sőt, autófestők ma is használják a homokfúvást a festékrétegek eltávolítására... A láctalppal kapcsolatban is teljesen egyetértek. | |||||
Hooligan | Adatlap | 439430 | 2006. november 2. 09:51 | ||
Mindent itt kell megírni és kérdezni! | |||||
halaci | Adatlap | 439429 | 2006. november 2. 07:34 | ||
Nem csak, hogy előfordult, hanem természetes volt. A homokviharokat nyugodtan képzeld el úgy, mint a csiszolópapírt makettezésnél - az éleknél, kitett felületeknél szépen leszedte a festéket. Nem tudom, hogy 1/72-ben mennyire akarod koszolni, de figyelj rá, hogy az afrikai hadszíntér sivatagi részén - tehát nem a tunéziai harcokban - éppen e miatt a lánctalp szinte teljesen tiszta, fémszínű volt, minimális porlerakódással. | |||||
Bendeguz | Adatlap | 439428 | 2006. november 2. 07:13 | ||
No, délután nekiállok az Italeri 1:72-es Sd.Kfz 11-esnek, elvileg majd valami diorámaféleségben lesz elhelyezve(afrikai hadszintér). Addig is volna egy olyan kérddésem, hogy az rendben van, hogy afrikában voltak páncélosszürkére mázolt gépek, merthogy sebtiben dobták őket át európából, de szerintetek előfordulhatott-e olyan, hogy ezeket időközben átmázolták sivatagira és az új festés megkopásával előbukkant az eredeti panzergrau. Meg mégegy, a figarák és a diorámaalap elkészítésével kapcsolatos leírásokat is itt ejtsem majd meg, vagy a megfelelő topikokban? Nnna amíg ti gondolkoztok én megyek aludni(éjszakás voltam):PPP Bende | |||||
Hooligan | Adatlap | 439427 | 2006. november 1. 16:40 | ||
Hali! Jó sokat gondolkoztam, és rájöttem hogy nem lesz időm sok átépítésre a 234-en, ezért Batya javaslatára, inkább a festéssel fogok foglalkozni és csak a nagyon lényeges dolgokat fogom átépíteni, vagy feljavítani! Hamarosan felteszem ahaladást! Üdv.:Bala | |||||
tray | Adatlap | 439426 | 2006. november 1. 12:56 | ||
| |||||
agaba | Adatlap | 439425 | 2006. november 1. 02:48 | ||
Bendeguz | Adatlap | 439424 | 2006. november 1. 01:39 | ||
Kalóz, én a motroblokkot mindig vagy revell 91-el(acél), vagy gunze 76-al(burnt iron, ez kicsit sötétebb, mint a revell, de finomabba szemcsézése) festem, szigorúan ecsettel, mert így mégjoban kijönnek az 1:1-be is észrevehető öntőszerszám érdességek | |||||
Kalóz | Adatlap | 439423 | 2006. október 31. 21:22 | ||
Na, ma nekifogtam a Famo-nak. Aranyos kis ékszer, néhány apró meglepivel, dehát mindent ne kívánjon az ember! A szemenkénti lánctalp amúgy is kárpótol mindenért, még ha esetleg nem is tökéletes (mert van egy érzésem, hogy nem az igazi, viszont jól mutat). A kilencvenkilenc keréktől meg előre égnek áll a hajam :))) Na, félre a hülyéskedéssel, egyelőre tetszik a makett, és még különösebb buktába nem futottam bele. Viszont lenne egy kérdésem: milyen színre érdemes festeni a motort, ill. az áttételt, mert nagyon egyszínűnek tűnik ? (tankszürke és fémszín). Lehet, hogy a valóságban is ilyen volt, de eddig még nem foglalkoztam vele (hiába, egy öreg makettező is kérdezhet elemi dolgokat). Sonka_papa! A kerékkitérítést valszeg hanyagolni fogom ! kalóz | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 439422 | 2006. október 31. 08:04 | ||
Köszi! Valahogy majd csak alakul neki főleg a segítségetekkel. Hooligan! Az a gáz, hogy egy nagyon ász gépem van csak aksit nem adtak hozzá és elemmel is mükődik.Csakhogy az elemet meg nagyon eszi és még nem vettem elemet.De tervezem a napokban venni úgyhogy akkor majd lekapom neki :) | |||||
Hooligan | Adatlap | 439421 | 2006. október 30. 19:55 | ||
Archy | Adatlap | 439419 | 2006. október 30. 18:45 | ||
Uralé is, hétvégén megnéztem a bolyain az üzemanyagost :-) | |||||
Kalóz | Adatlap | 439417 | 2006. október 30. 18:10 | ||
Sonka_papa! A 15 összevont ábrán lévő 32-es futómű alkatrészt át kellene alakítani, 1:72-ben ez elég macerásnak tűnik, de nem lehetetlen. A rajta levő két kerékagycsonkot le kell vágni, és új szögben felragasztani, valamint a kormányösszekötő rudat is az új helyzetnek megfelelően beépíteni. Mivel ez hozzá van öntve a 32-eshez, ezért az eltávolítása sem egyszerű, és mindenképpen új alkatrészt kell helyette készíteni. Kalóz | |||||
tray | Adatlap | 439416 | 2006. október 30. 16:52 | ||
Hmmm. Nem jártam erre egy hónapig, de jó látni, hogy közben alakultak itt is a dolgok... Na szóval, nemsokára befejezem a famómat, majd teszek fel képeket, bár nem minden sikerült úgy, ahogy elterveztem. Viszont van kerekes makettből dobozban még 7 darab, ha a 88-as Pak 43-at is beleszámolom (azon is van négy kerék :) Úgyhogy szerényen csatlakoznék a groupbuildhez. | |||||
Hooligan | Adatlap | 439415 | 2006. október 30. 15:34 | ||
Mutassatok egy öszerakási rajzot és megmondom! | |||||
vfrtom | Adatlap | 439414 | 2006. október 30. 14:11 | ||
Sziasztok ! Valaki Tudna segíteni hol lehetne fellelni képeket Rommel Greif becenevű járművéről? Sd.Kfz 250/3. Előre is köszi | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 439413 | 2006. október 30. 10:57 | ||
A barátom elkezdte a Famo-t de már akadt egy probléma.Úgy szeretné megcsinálni az első két kerekét, hogy el legyen fordítva.Nincs valakinek jó ötlete? Előre is köszöni! | |||||
Kalóz | Adatlap | 439412 | 2006. október 29. 17:49 | ||
korzaar! A Trabiéra nem emlékszem, de a Prága műhelykocsié biztos, hogy fordított. Tegnap néztem meg bent a mhelyemen. Kalóz | |||||
Hooligan | Adatlap | 439411 | 2006. október 29. 17:04 | ||
Hali! Örülök hogy egyel többen lettünk! Vároma képeket! Üdv.:Bala | |||||
Zsolt | Adatlap | 439404 | 2006. október 28. 16:31 | ||
Sziasztok Csatlakoznék én is a csapathoz. Jelenleg 2 német kerekes készül. Az egyik egy Sd.kfz 223, és egy 251/9. Utóbbi előrébb tart, bár voltak gondjaim az összerakással, eddig jól néz ki. Alap sárgával már lefestettem, még a zöld foltozás hiányzik. Egyébként 1/35-ben dolgozom. És épp ma szereztem be még egy féllánctalpast. Egy tamiya 8 tonnást. Bolyain, egész jó áron vettem. üdv Zsolt | |||||
korzaar | Adatlap | 439401 | 2006. október 27. 21:46 | ||
A TRABANTÉ nem forditott???: | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 439396 | 2006. október 27. 13:02 | ||
Elektrolakatos | Adatlap | 439395 | 2006. október 26. 22:14 | ||
ezt rögtön sejtettem :):) csak néhány rugóköteget már szereltem ki-be eddig és mind alulról felfelé nőtt :D:D | |||||
Hooligan | Adatlap | 439393 | 2006. október 26. 22:02 | ||
Ilyen az igazi jármű is! Nem én találtam ki! | |||||
Kalóz | Adatlap | 439392 | 2006. október 26. 21:40 | ||
Sonka_papa! | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 439391 | 2006. október 26. 20:14 | ||
hm...eléggé érdekes a fordított rugóköteg szerelés amúgy tök jó | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 439390 | 2006. október 26. 20:02 | ||
Ezt sem most kezdjuk el mert még a festékeket be kell szerezni és utána mehet a show! Az én gépemet másik oldalról rendelem az majd csak később jön meg de amint megjön szólok :) | |||||
Hooligan | Adatlap | 439389 | 2006. október 26. 17:54 | ||
Lengőkarok és laprugók fenn! Kardánok készen! Már csak az agyakat kell befelyezni és be kell kötni a kormányművet! Majd holnap írok hozzá valamit! | |||||
Hooligan | Adatlap | 439388 | 2006. október 26. 17:52 | ||
Akor ti is beállhattok, hogy ne csak a Batyával szórakoztassuk egymást! | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 439387 | 2006. október 26. 15:39 | ||
Megjöttek a festékeim a repcsimhez (tudom ez nem ide tartozik de)és a barátom sd. kfz. 9 Famoja :) HURRRÁ :D | |||||
Hooligan | Adatlap | 439385 | 2006. október 25. 22:22 | ||
Ma elkészültek a lengőkarok! Lehet hogy még készen is lesz az alváz Bólyaiig! | |||||
atya2001 | Adatlap | 439384 | 2006. október 24. 23:00 | ||
Hali Hooligan Huh ilyen részletes építési leírást, még-még-még. Nagyon szuper. Én eddig főleg polgári jármüveket építettem, de a kerekes hk mindig is nagyon érdekeltek. csak igy tovább csaio atya | |||||
atya2001 | Adatlap | 439383 | 2006. október 24. 22:56 | ||
Hali Batya Nagyon szupi kis leírás, remélem minnél többször teszel fel ilyen kis mini cikkeket. csaio atya | |||||
Hooligan | Adatlap | 439381 | 2006. október 24. 21:58 | ||
Ha minden jól megy, akkor Bólyain ki fogom állítani a működő alvázat! (Remélem semmit sem fogok roszul csínálni) | |||||
Hooligan | Adatlap | 439379 | 2006. október 24. 21:33 | ||
Akkor én is felteszem szerény haladásomat! A mai napom teljes mértékben ráment a négy laprugó megalkotására! A munka sikeres volt, bár iszonyat necces! Nem ajánlom senkinek aki még nem gyakorolt máson hasonlót, és nincs sok türelme! Laprugók elkészítése! Hát nem is tudom hol kezdjem! Egy alváz átalakításában három lehetőség közül vállaszthatunk: -fix alváz -működő -működő-valósághű A fix válltozat az amikor szérszedjük egy kicsit az alvázat és síma parazsvágásokkal szétvágjuk a megfelelő helyen, majd úgy ragasztjuk ösze, hogy a kerekek a kíván helyre kerüljenek! Ez akkor jó, amikor mondjuk egy teherautó, vagy egyébb olyan járművet akarunk terepre helyezni, aminek nem látszik anyira az alváza és ezáltal mindegy, hogy hogyan néz ki az alváz, csak legyenenk a kerekek a megfelelő helyen! Ezt főkén harckocsiknál lehet csínálni, mivel a futók takarnak mindenféle felfüggesztést és nem látszi az öszevisza illesztés! A működő az az amikor a kerekek kormányozhatóak és a felfüggesztés is mozgatható, de ezek nem úgy mozognak mint a valóságban, hanem csak a célnak megfelelően. Ez anyira nem nagy meló, mert csak csapolni kell az alkatrészeket és nem kell figyelni arra, hogy pontosan hol mozog az eredeti járművön az a lengőkar. Ez is igazából a harckocsikon működik, ahol takarva vannak a lengők! Ez a módzsre akkor jó, ha például Friul-la szerelünk egy harckocsit, és azt romokra, terepre helyezzük, ugy hogy elötte nem terveztük rá a járművet. Na az élethű az igazán nehéz feladat, mert ilyenkor a valóságot kell megcsínálni, úgy hogy azt látni lehet. Ez a módszer ajánlott a terepjáróknál és homokfutóknál, mert ott minden látszik az alvázvól. Itt figyelni kell a furatok pontosságára, a méretekre és minden illesztésnek pontosnak és erősnek kell lennie! Ebben a stílusban a legkönyebb a síma merevtengelyes téma, spirálrugó felfüggesztésen, a nehezebb a laprugós felfüggesztés és a szívatás a kétlengőkaros laprugós. Mert ugye spirálrugónak álltalában a tollrugó símán megfelel, a merevtengelyen meg nincs mit csapolgatni vagy furkálni. Viszont a kétlengőkaroson négyszer kell csapolni, és a laprugókat el kell készíteni a kardán meghalytással és a gömbcsuklóval együtt. Én ezt az úcsó módzert fogom most bemutatni egy pár lépésben! Elsőnek a laprugók elkészítéséről fogok írni: Laprugókat a legkönyebben síma sztirolból tudunk készíteni. Meg kell számolni a gyári rugókon, hogy hány lépcsős a laprugó, és ennek tükrében kell kivállasztani a sztirol vastagságát, mert ugye ciki ha a laprugónk magasabb vagy alacsonyabb lesz egy pár milivel. Itt érdemes az eredeti járművön is megszámolni a lépcsőket, mert nem minden seteben stimmel a makettel a számuk! Ha kivállasztottuk a vastagságot, akkor nagyon pontos csíkokat kell vágni! A pontos szélesség is számít, mert nem lóghat ki egy lap sem a többi közül. Én a vágást egy kis sztzerkezeten végzem amit én csínáltam. Ez két fémlap öszefogva négy csavarral,aminek a széleit öszecsiszoltam. Ebbe belefogom a sztirolt, vagy rézlemezt a megjelölt két szélső pontnál és meghúzom a csavarokat. Ez nem engedi elcsúszni az alkatrész vágás közben, ezálltal teljesen pontos lesz a vágás! Miútán levágtuk a csíkokat, egy csiszolópapírral le kell csiszolni a széleit gömbölyűre. Ha ez megvan, akkor le kell vágni a pontos méreteket minden egyes lépcsőhöz a megfelelő szában. Nagyon fontos, hogy soha sem szabad megbontani az eredeti alkatrészeket, mert ha nem sikerül az átalakítás és mégis az eredeti alkatrészekkel építenénk tovább a makettet, akkor bajban lehetünk, ha már szétvágtunk valamit!!! A laprugókat ösze kell ragasztani pontosan középen egy ponton! Ez is fontos! Nem szabad végig öszeragasztani, mert akkor nem fog rugózni! Én miútán ezt megtettem, szétvágtam az eredeti rugókat, és kivágtam a középső bakokat, allul és fellül, majd kimartam belöllük a lefedett laprugó maradványait, és egy kis fúrást csínáltam a régi feszítőcsavarok helyén! A bakokat felragasztottam az új rugókra. Ezekútán, levágtam a mérethez illő rézdrótból a csavarok szárait és a helyüktre ragasztottam őket. Miútán kivártam a száradást, elkészítettem rézcsíkokból a két szélső acélhevedert, de rá kellett jönnöm, hogy ennél a makettnél túl keskenyek a hevederek (0,9 mm)és nem lehetne megfelelően megfúrni őket, ezért sztirol csíkokkal helyettesítettem őket. A sztirol csíkokat ráhajtottam a rugóra, majd oda is ragasztottam nagyon óvatosan. Ezek útán megfúrtam az alját, és átdugtam rajta a méret rézdrótot. Ezek végeit száradás útán lecsíptem. A két végén a felfüggesztő talpak még nincsenek készen, mert azt csak a lengőkarokhoz való rögzítésnél tudom befelyezni! Kész a laprugó! Ez a rugó tökéletesen rugózik a legkissebb terhelésre, de még így is nehezíteni kell majd a járművet egy kis ólommal, hogy kellőképpen élethűen mozogjanak! Üdv.:Bala | |||||
Batya | Adatlap | 439376 | 2006. október 24. 20:34 | ||
Én személy szerint speciális fogászati szaküzletben vettem. | |||||
Sonka_papa | Adatlap | 439375 | 2006. október 24. 20:23 | ||
És honnan szerezted az orvosi szikét? | |||||
Batya | Adatlap | 439374 | 2006. október 24. 20:07 | ||
Gondoltam megosztom veletek, hogy én milyen szerszámokkal, anyagokkal dolgozok az építés fázisában: 1. Eredeti funkciójában bőrvágó olló én a fotómaratott alkatrészek lecsípésére használom. 2. Műszerész csípőfogó a keretről az alkatrészeket könnyedén eltávolíthatjuk vele. 3.Orvosi szike nagyon precíz vágásokra alkalmas előnye a penge cserélhető és variálható kb.20fajta forma létezik. 4. Csipeszek melyek alkalmasak a legapróbb részegységek tökéletes rögzítésére. 5. Ecsetek melyek a milliput formázására alkalmas. 6.Csiszoló lapok pedikűrösök használják köröm formázásra én a sorját távolítom el velük. 7.Tamiya maszkoló szalag mellyel rögzítem a még nem tökéletesen megkötött részegységeket. 8. Milliput kétkomponensű formázó anyag alkalmas: ponyvák, textíliák, hegesztési varrat tökéletes imitálására. 9. Minisodrófa-szike nyele ezzel lapítom szét a milliputot. 10. Fúró készlet-0,3 0,5 0,6as fejekkel 11. Revell makett ragaszó 12. Pillanatragasztó sokfajtát kipróbáltam ez vált be a legjobban. Építés fázisai: 1. A keretről eltávolítottam az alkatrészeket. Sohasem szikével vágom le, hanem műszerész csipesszel lecsípem, és utólag csiszolással eltüntetem a sorját. 2. A műanyagragasztást revellel a fotómaratásokat pedig pillanatragasztóval végzem. 3. Lánctalpakat nagyon 1szerüen építettem össze a Dragon új fejlesztéséből EZ track. 4. Több korabeli képen láttam, hogy az ülés szövetek ki voltak szakadva és gyűrődve ezt próbáltam imitálni milliput segítségével. A két komponenst kb. 2-3 percig kézben, gyúrom mikor már kellő képen képlékennyé vált mini sodrófám segítségével vékonyra sodortam. Majd ecsetek segítségével felsimítottam és gyűrtem a felületre szikével, pedig sérüléseket vágtam. Hintő port használok azokra a felültekre ahol nem akarom hogy ráragadjon a milliput. 5. Görgőket fogpiszkálóra rögzítem a festés folyamán nem kenem el a festéket a felületen. 6. A dekni festését azért készítettem el mert utólagosan nem tudom szépen megfesteni ha fent van a lánctalp. A sárga szín a Vallejo gyártmánya. Remélem sikerül pár új technikát mutatnom. Üdv Batya | |||||
boriszjelszint | Adatlap | 439371 | 2006. október 24. 18:44 | ||
szasztok! nem akarom feltalálni a spanyol viaszt, lehet, hogy elhengzott már-most nem volt humorom mindent végigolvasni- szúval feljavítás állhat egy injekciós tűből, ami lövegcső, vagy bármi hasonló! vagy az új kedvencem a sörösdoboz! az tényleg elég olcsó, és könnyen kezelhető alapanyag! | |||||
Hooligan | Adatlap | 439370 | 2006. október 24. 16:11 | ||
Tényleg szép lett! | |||||
agaba | Adatlap | 439368 | 2006. október 24. 12:43 | ||
Készülget egy kübelwagen is, Tamiya 1/35 A 100-as képen még egybe volt, aztán valahogy leesett róla egy-két alkatrész. Azóta már megszereltem. Az üzemanyag tartályt elég gáz volt visszavarázsolni a helyére. Egy óra hosszat gyakoroltam különböző célszerszámokkal a visszahelyezés módját illetően. Sikerült! | |||||
Hooligan | Adatlap | 439367 | 2006. október 24. 10:20 | ||
Szép munka! De azért remélem építeni fogod a makettet, nem pedig a készet rakod majd fel! Alváz haladás ma este! | |||||
Bendeguz | Adatlap | 439366 | 2006. október 24. 07:24 | ||
gratu, szép, lett, nékem is megvan ez a kit, de én őrizgetem, mert nagy terveim vannak vele :DDD | |||||
tsaba | Adatlap | 439365 | 2006. október 23. 23:24 | ||
Pardon! A bácsi nem capódik, hanem CSAPÓDIK. Szemmi kínai ninc bennem. :) | |||||
tsaba | Adatlap | 439364 | 2006. október 23. 23:22 | ||
Én ezzel szertnék adózni a német autóiparnak. Mercedes Benz G4/W31 tiszti autó. A gyártó: Hasegawa (1/72). A tiszt bácsik még most készülnek, na persze az autócsodán is van még simítani való. Mivel a fórumon ez az első munkám, légyszi ne kíméljetek a kritikákkal, mert az építő jellegűből lehet igazán tanulni. Később egy őket üdvözlő bácsi capódik majd hozzájuk egy kettenraddal. Van egy-két munkám, mely ebbe a rovatba illik, később, ha kipofoztam őket, azt is felrakom. Székely Csaba |
<<< Vissza | Tovább >>> |
De ez így még nagyon félkész állapot, ezért is csillog annyira.