/ Fórumok /

A világ legrondább repülőgépei

A világ legrondább repülőgépei, avagy bumfordiak, repülő téglák,dobozok és egyéb förmedvények...
Megmondom őszintén, fáj leírnom egy szókapcsolatban, hogy ronda és repülő, mert szerintem olyan nincs is, hogy egy repülőgép ronda legyen. Igaz én elfogult vagyok, mert már kisgyerekkorom óta beteges rajongással nézzek az égre fel, bármilyen eszköz húzzon el a fejem felett, még ha az aznap már huszonkilencedszer látott Boeing 737-es is. No de ez az én véleményem, lehet, hogy nekem minden repülő teszik, és akkor rögtön fel is tehetitek a kérdést, hogy akkor minek hoztam létre ezt a topikot, de azért annyira én sem vagyok elfogult, hogy ne lássam a különbséget, mondjuk egy Jumbojet gigantikus, de mégis finom eleganciája és egy szárnyakkal ellátott gyufáskatuja formájú Shorts Skyvan között. Bár az is igaz, szép, csúnya szubjektív fogalmak, és sokszor elhangzik klasszikusoktól idézve „annyira ronda, hogy az már szép” nemcsak a repülőgépekkel kapcsolatban. Szóval ide, mindenki felteheti az általa legro…. fogalmazunk inkább így furcsa, érdekes kinézetű repülőeszközők képeit, amikkel valaha életében találkozott. Ja és fontos ezzel a rovattal nem akarok senkit és semmit sem megbántani, különös tekintettel a repülőgépmérnökökre, pilotákra és a típusfanokra:)
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.
Sanjurjo 440850 2007. május 8. 21:35
Válasz erre
Hát ezen nem csodálkozom, főleg, ahogy kinéz:):):)
xcraft 440849 2007. május 8. 21:26
Válasz erre
Azt hallottam, hogy ez egy üzleti melléfogás volt. A fejlesztésébe beleöltek minden pénzt, nem volt kelendő, és az EXTRA a csőd szélére került miatta.
Sanjurjo 440848 2007. május 8. 18:54
Válasz erre
extra400-side
extra400-side
Extra_400_01.jpg.32035
Extra_400_01.jpg.32035

Sziasztok!

Sokán már biztos kezdtek megnyugodni, de most újra itt vagyok, hogy belegázoljak a mérnökök, pilóták, típusfanok lelki világába:):)

Ez az Extra nem a 300-as, bár lehet Bessenyei ezt is megcsavarná. Újabb alátámasztása annak, hogy mindenki maradjon a kaptafánál, a műreplöőgépeik szépek, de ez az Extra 400-as túragép (hízlalt 300-as:) nekem valahogy nem jön be...
hofi 440847 2007. április 16. 00:39
Válasz erre
Szia! A Heller után a SMER gyártotta az Amiopt 143M-et. Van a pesti Ferenc körúton egy bolt a Mester utcánál, egy játék-antikvárium, ahol a hátsó raktárhelyiségben hihetetlen mennyiségű SMER makett van.
boriszjelszint 440846 2007. április 4. 21:08
Válasz erre
háth.. őő... ezek tényleg rém ocsmányak.
de a kétüléses mig25 szebb?:)
sanjurjo 440845 2007. április 4. 21:05
Válasz erre
istki-001.jpg méret: 180.4 KB
Na majd most...
sanjurjo 440844 2007. április 4. 21:02
Válasz erre
Modjuk azért ez a helikopter se gyenge, a festését, már meg sem említem...
sanjurjo 440843 2007. április 4. 20:55
Válasz erre
TA-4Singapore02.jpg.86064 méret: 22.2 KB
U 2 S.bmp méret: 143.1 KB
Sziasztok!

Szép gépek, melyek csúfá lettek, mint kétüléses kiképző verziók...
Lapi 440842 2007. március 21. 07:49
Válasz erre
747windtunnel.jpg méret: 54.1 KB
747in-flt.jpg méret: 36.9 KB
Sziasztok.
a 747 -t is elcsúfitották...
tessék:
sanjurjo 440839 2007. március 19. 12:44
Válasz erre
Na végre!!!:) Már rájöttem mi lehetett a gond, én megpróbáltam be sorszámozni a képeket, de ezt úgy látszik a "nagy testvér" leszavazta:), de mindegy végül abban a sorrendben következnek a képek, ahogy a szövegben is...

Sziasztok!
sanjurjo 440838 2007. március 19. 12:42
Válasz erre
51 ssgup4a.jpg méret: 36.6 KB
60 gupy186a.jpg méret: 23.3 KB
64 jumbogup.jpg méret: 97.3 KB
43 b52gupa.jpg méret: 44.9 KB
67 heligupa.jpg méret: 59.7 KB
65 ssgup2a.jpg méret: 47 KB
66 gupy260a.jpg méret: 25.9 KB
46 dba1a.jpg méret: 37.8 KB
És most?
sanjurjo 440837 2007. március 19. 12:40
Válasz erre
Hát nem:(
sanjurjo 440836 2007. március 19. 12:39
Válasz erre
Talán most sikerül...
Sanjurjo 440833 2007. március 19. 10:03
Válasz erre
Hát hiába csatolom a képeket azok nem mennek, mindegy majd legközelebb...
Sanjurjo 440832 2007. március 19. 10:01
Válasz erre
Várjatok ezek lemaradtak...:)
Sanjurjo 440831 2007. március 19. 09:58
Válasz erre
Sziasztok!

Utána néztem egy kicsit ennek a Guppy témának, kiderült, ezek az, amik szívük szerint mindent "Guppysítottak" volna, hát akkor, csak szép sorjában, de a végére kérem kapaszkodni...:):)

1. kép A Super Guppy ismereteim szerint soha sem megvalósult hat hajtóműves változata, már nem "oszt, szorozz" a gép amúgy is bízzar kinézetén

2. kép A boieng 707 púpos változata, szerintem még csak nem is csúnya, hiába ezt a szép gépet nehéz lett volna elrontani, ez a terv sem valósult meg

3. kép A jumbo jet is lehetett volna áldozat, igaz napjainkban lett is Dreamlifter néven, de az átépítés, szerintem még mindig szebb, mint ezeken, a tervrajzokon

4. kép Na de ez már sok a B52 Guppysítva, kérdés ki ismer rá ebből a B52-esre...

5. kép A CH 54-es, mint Guppy, bár szerintem ez az átépítés nem sokat változtatott a helikopter nem csúnya, inkább erőt sugárzó kinézetén, most már csak arra lennék kíváncsi melyik terv volt előbb ez, vagy a Mi 10-esé. Lehet az oroszok megint "túl sokáig" nézték az amerikai ötleteket?

6-7. kép Itt már tényleg látszik hogy (a repülőgép tervező)zsenit egy hajszál választja el az őrültől, ilyen állatságok szerintem még különc repülőgépes Howard Hughes fejéből sem pattantak volna ki. Valószínű a holdraszállások lecsengésével az ilyen nagy rakétafokozatok szállítására szükséges repülőgép tervek is az asztalfiókba kerültek, a jó ízlés szerencséjére...

8. kép Ez az egyik monstrum tervének makettja (vajon melyik cég adta ki, hányas méretarányban?:):. Most mondja nekem valaki, hogy nincs csúnya repülőgép, olyan, mint egy nagy bevásárló kosár vagy tudom is én mi...:):)

Sziasztok!
Csaba307 440830 2007. március 17. 10:53
Válasz erre
KeyPi!Asszem az X-14-nél a stáb néhány tagját is lehetne mutogatni itt a repcsik között! :DDD
KeyPi 440829 2007. március 16. 23:27
Válasz erre
Köszi! Mit is mondjak? Hmmm. Hát, érdekes...
lucky 440828 2007. március 16. 20:34
Válasz erre
lucky 440827 2007. március 16. 20:25
Válasz erre
Utánna nézek!V
an valahol egy cikk vmelyik Repülésben...
KeyPi 440826 2007. március 16. 19:36
Válasz erre
Ma már lehet, hogy néhány évet is kapnának gondatlanság miatti veszélyeztetés jogcímén. :))
KeyPi 440825 2007. március 16. 19:34
Válasz erre
Az X-14A-nál nekem különösen az tetszik, hogy a stáb büszkén kiáll a "gyermek" mellett. :)
KeyPi 440824 2007. március 16. 19:31
Válasz erre
Valóban nem! Most kerestem a guglin, de csak szörnyecskék jöttek elő, + 1-2 tűrhető alakú repülő szerkezet. Küldhetnél 1 linket, vagy képet. Köszi!
lucky 440823 2007. március 16. 18:53
Válasz erre
Akkor te még nem láttad a Goblint...
Az első és egyetelen sugaras anyarepülőgép vadász.
Valahogy a rákapcsolás nem akart osszejönni...
sib 440822 2007. március 15. 19:24
Válasz erre
Sonka_papa 440821 2007. március 15. 19:12
Válasz erre
Én abba a Ryanbe biztos bele nem ültem volna. :D
KeyPi 440820 2007. március 14. 21:10
Válasz erre
Az X 14A egyenesen ijesztő. :)
KeyPi 440819 2007. március 14. 21:06
Válasz erre
bocsi: filózfia=filozófia :))
KeyPi 440818 2007. március 14. 21:05
Válasz erre
Ejnye! Ezekhez már tényleg filózfia (is) szükséges. Át kell nekem is értékelnem, amit a szépről, és csúnyáról gondoltam. :)
Üdv. KeyPi
Sanjurjo 440817 2007. március 14. 13:42
Válasz erre
Boeing QRSA.jpg méret: 69.8 KB
Ryan VZ3-RY.jpg méret: 14.2 KB
Bell X 14 A II.jpg méret: 78.3 KB
Bell XV 3.jpg méret: 15.7 KB
Dornier Do 31.jpg méret: 13.5 KB
Sziasztok!

Újabb "szépségek" a kísérleti gépek házatájáról főleg STOL kategoriából, aézrt nem bánom, hogy a helyből felszállok közül, csak a Harrier, és a Jak 38-ért meg a sorozatgyártásra...
gábor76 440816 2007. március 10. 15:20
Válasz erre
Őn nyert.
A topic értelmetlen hiszen minden repülőgép szép valahol,valakinek.
Repcsiknél a segitség a kerozin szag vagy a ragasztó szag(illat).
Solo 440815 2007. március 9. 18:41
Válasz erre
A Berkut szerintem gyönyörű. :)
Van egyátalán ronda repülő?
Ha a nőknél segít a pia, a repcsiknél mi lehet a segítség?

Nincs ronda repcsi csak ronda makett. :)
Sonka_papa 440814 2007. március 9. 16:55
Válasz erre
Én is sokszor nézem a gépeket és csak azt veszem észre, hogy egyre jobban eltávolodik az eredeti formától a különböző modifikáció és ennyi erővel szerintem lehetne teljesen más a neve nem pl. xy f.
gábor76 440813 2007. március 9. 16:26
Válasz erre
Csak simán szépek.
Vagy melyik a ronda?
Elfogadom hogy a Su-39 es az,de a Berkutot nehéz lenne alulmulni.
boriszjelszint 440812 2007. március 8. 22:27
Válasz erre
a szuhojok annyira rondák, hogy már szépek:D
vagy csak simán szépek
sanjurjo 440811 2007. március 8. 22:06
Válasz erre
Nem tudom, én már nem merek semmit sem írni, mert volt egy hasonló vita a szuhoj 27-es kontra kacsaszárnyas modifikácíói között. Szóval lehet, hogy én vagyok maradi, de egy repülőgép legyen olyan amilynek építették, az F 15-ös nagyon szép gép akárcsak ellenefele a Szu 27-es, de a különböző továbbfejlesztéseik, már számomra nagyon bizzarok. Igaz itt az Eagle-nél a kacsaszárny csak egy érdekes és elvetélt kísérlet képen került a gépre, a szuhojokon talán pont az amerikai ötlettől megíhlteve széria tartozékok lettek...
Sonka_papa 440810 2007. március 8. 15:12
Válasz erre
Elég szépen néz ki így a 15-ös :D
csaba307 440808 2007. március 8. 10:17
Válasz erre
Sziasztok!Nem tudom szólt-e már itt valaki róla,ha igen bocs.Éna Jak-38-as kiképző változatát tudnám ajánlani.Azt hiszem Jak-38U.Képem sajnos nincs róla.Szerintem az első 10-ben mindenképpen benne van.
Sanjurjo 440807 2007. március 7. 12:40
Válasz erre
Hoppá most láttom csak, hogy az első F 15-ös képen, még hagyományos kiömlő van a gépen, de a másikon, már biztos, hogy a szögletes, ami a gázsugár terelésére szolgált...
Sanjurjo 440806 2007. március 7. 12:38
Válasz erre
phantomccvfp_1.jpg méret: 34.9 KB
phantomccvfp_4.jpg méret: 35.1 KB
f-15stol bl.jpg méret: 78.1 KB
F 15 STOL.bmp méret: 144.6 KB
Sziasztok!

Ezek nem csúnyák inkább csak érdekesek. A kacsaszárnnyal felszerelt Phantom állítólag a világ első "fly by wire" vezérlésű repülője volt, bár én ezt az "elsőséget" már a kanadai Arrow-tól az Airbus 300-as, Tornado, F 16-oson át keresztül rengeteg géppel kapcsolatban hallotam. Igaz az Arrow-t leszámítva ezek széria gépek, lehet, hogy az ezek közötti elsőségen vitatkoznak. Egy biztos a kacsaszárnyú F 4-es kísérleti gép volt, akárcsak hasonlóan furcsa kinézetű típusutódja az F 15-STOl. Ez viszont egyik első tolóerővektoros gép, igaz a kiömlői csak függőleges tartományban mozogtak (nagyon emlékeztett a Raptor-éra), de ez is segítette a rövid felszállást.
Sanjurjo 440805 2007. március 5. 14:57
Válasz erre
valami.bmp méret: 91.2 KB
Na ez se semmi! Bár a "repülőkezdemény" formája ellenére, ez szerintem csak valami aszimulátor, vagy pilotafülke makett lesz...
Sanjurjo 440804 2007. március 5. 14:55
Válasz erre
Picture 1.bmp méret: 294.1 KB
Kedvenceim, ultrák...
Sanjurjo 440803 2007. február 28. 15:00
Válasz erre
F 5 SST.jpg méret: 7.3 KB
Várjatok! Itt van nagyobban...
Sanjurjo 440802 2007. február 28. 14:56
Válasz erre
F 5 SST.jpg méret: 2.4 KB
Sziasztok!

Na íme újabb példája, hogy szép építésű repülőgépek, milyen torz mutánsá válhatnak, az esztelen kísérletek által. A Northop F 5-ösén például most azt kísérletezik ki, hogy hogyan lehet hangrobbanás nélkül átlépni a hangsebbeséget. Mivel ez már a jövő szuperszonikus utasszállítóinak előtanulmánya, azok remélem nem így fognak kinézni...
Sanjurjo 440801 2007. február 14. 16:17
Válasz erre
Trislander 2.jpg méret: 54.8 KB
Sziasztok!

Ez is egy érdekes jószág Britten Norman Trislander, szerintem a kis gép tervezői megirigyelték a DC 10-es, vagy Tristar szép vonalvezetését, nem volt pénzük sugárhajtóműre és ez lett belőle...:)
sanjurjo 440800 2007. február 11. 19:44
Válasz erre
Cessna helicopter army.bmp méret: 81.1 KB
És itt a katonai...
sanjurjo 440799 2007. február 11. 19:42
Válasz erre
Cessna helicopter IV.jpg méret: 13.3 KB
Cessna helicopter IV.jpg méret: 13.3 KB
A többi...
sanjurjo 440798 2007. február 11. 19:41
Válasz erre
cessna helicopter.jpg méret: 17.1 KB
cessna helicopter.jpg méret: 17.1 KB
Sziasztok!

Hát valahogy nem bánom, hogy a Cessna gyár maradt a merevszárnyúaknál, mert a helikopter tervei, igen csak bizarok voltak, a Cessna Ch 1-est a képek tanulsága szerint ennek ellenére a hadsereg is tesztelte...
Bogyó 440797 2007. február 6. 12:10
Válasz erre
Én elösször egy farmotoros ikaruszra gondoltam mint alap amire szárnyat szereltek:)
felügyõ 440796 2007. február 5. 22:11
Válasz erre
Staaken_Rvi_1916.jpg méret: 164.8 KB
Nos, hát itt látható a MÁV és a Zeppelin szerelmének gyümölcse.
(Azért ez elég nagy csecsemő volt!)
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11.